abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2015 @ 22:07:38 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148586914
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand niet als hem ofwel haar aanspreken als daarom gevraagd wordt? Als iemand mij vraagt om hem Jaap te noemen in plaats van Jan, gewoon omdat hij dat prettiger vindt en omdat hij zichzelf als Jaap identificeert, dan ga je toch niet als een onbenul volharden in Jan? Omdat je het 'raar' vindt? :')
Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.

En dat is gewoon omdat het zo is, ook al heb je zelf liever dat het niet zo is.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:07:40 #77
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148586916
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Als je ooit een transgender in het echt hebt gesproken weet je dat dit onzin is. Die mensen kunnen dus ook niet normaal functioneren, omdat ze in het verkeerde lichaam zitten.
Die mensen zijn verder gewoon in orde, kunnen dus wel degelijk aan de bak. Of denk je serieus dat die lui apathisch thuis zitten en hun moeder hen moet voeren. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_148586936
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.

Waar ligt voor jou het omslagpunt?
  zondag 11 januari 2015 @ 22:08:19 #79
47102 Elvi
miemkwien
pi_148586944
quote:

[..]

Dus jij kijkt altijd even bij iemand in de broek om te zien of het geslacht wel klopt met wat ze zeggen?
  zondag 11 januari 2015 @ 22:08:34 #80
358523 IkStampOpTacos
pi_148586958
quote:
17s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

Dus de mensen welke zich compleet geboren voelen in een verkeerd lijf, mogen dus niet veranderen zodat zij zich weer prettig voelen, gewoon kunnen zijn wie ze willen zijn? Neen dat mag niet, die moeten juist bakken met geld kosten omdat ze werkeloos volledig depressief op de bank zetten.
Ze mogen doen wat ze willen, ik zie alleen niet in waarom wij daar aan mee zouden moeten betalen.
-
pi_148586964
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die mensen zijn verder gewoon in orde, kunnen dus wel degelijk aan de bak. Of denk je serieus dat die lui apathisch thuis zitten en hun moeder hen moet voeren. :')
In sommige gevallen wel ja, wat denk je waarom die mensen al jaren bij een psycholoog lopen voordat er uberhaupt een geslachtsverandering ter sprake komt? Het is niet dat ze maandag wakker worden met die gedachte en vrijdag de piemel eraf gaat.
pi_148586983
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Heb je zo weinig vertrouwen in je potentiële partner dat je denkt dat zoiets geheim blijft totdat het tijd wordt om een condoom om te doen? Nou, ok ik kan me er iets bij indenken als je een spontane one-night stand hebt in de steeg achter het café. Maar in de regel zal een transpersoon wel iets eerder laten blijken dat zijn of haar anatomie iets anders is dan gebruikelijk. Er zijn nogal wat praktische dingen om aan te denken bij seks, zoals glijmiddel.
Juist bij een one night stand zou ik het niet hoeven weten. Tenminste, als ik het dan niet merk boeit het me niet. Maar in een relatie zou je toch wel willen weten hoe en wat. Dat hoeft inderdaad niet op de eerste date, maar het zou iig netjes zijn om het vòòr de seks te doen ja :) Dan ken je diegene beter, heb je een beter beeld en weet je ook meer wat je wil, me dunkt.
Maar dingen als glijmiddel? Kan je niet uit jezelf nat worden?
quote:
Ergens moet je een begin maken om die meest gangbare term te doen veranderen.
Mee eens. Ik zal er ook op letten, maar gegarandeerd dat mensen mij er meer dan eens op moeten attenderen :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148586999
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wanneer je je niet jezelf mag voelen en kan voelen is volledig functioneren onmogelijk.
pi_148587012
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ze mogen doen wat ze willen, ik zie alleen niet in waarom wij daar aan mee zouden moeten betalen.
Als jij met een potje voetbal je been breekt, moet ik dan meebetalen aan medische zorg en uitval op je werk?
pi_148587023
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef Deckard het volgende:
Wat een hatelijke mensen hier.
Heb je de topictitel wel gelezen?
  zondag 11 januari 2015 @ 22:10:00 #86
47102 Elvi
miemkwien
pi_148587047
quote:

[..]

En ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan een chemokuur van een roker als ik niet rook. Of aan de fysiotherapie van iemand die teveel sport. Of aan het brandwondencentrum als iemand met vuurwerk speelt.

Echt heel Nederlands "ze mogen doen wat ze willen als het me maar geen geld kost" :')
  zondag 11 januari 2015 @ 22:10:26 #87
179075 hugecooll
pi_148587073
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dus jij kijkt altijd even bij iemand in de broek om te zien of het geslacht wel klopt met wat ze zeggen?
Neuh. Zo vaak kom ik er niet mee in aanraking en meestal kan je het wel zien of horen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar ligt voor jou het omslagpunt?
Zodra je hebt wat het geslacht waarin je wil veranderen ook heeft. Even los van een baarmoeder en dat soort dingen. In het geval van een vrouw dus borsten en een vagina en als je een man wil worden dus een penis en ballen (en geen borsten).

Al dan niet nep
pi_148587096
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Heb je de topictitel wel gelezen?
Had het gewoon niet verwacht dat er rond dit onderwerp zoveel kleingeestige personen rondlopen.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:10:59 #89
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148587100
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan ben je een respectloze flapdrol als je op die manier met andermans gevoelens omgaat, en het zegt uiteindelijk alleen maar iets over jouw kleingeestigheid.
Klopt.

quote:

[..]

Wil je dan niet op welke manier dan ook ziek worden, anders moet ik voor jou gaan betalen en dat wil ik niet.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:11:02 #90
358523 IkStampOpTacos
pi_148587101
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wanneer je je niet jezelf mag voelen en kan voelen is volledig functioneren onmogelijk.
Ze mogen dat wel, graag zelfs, ik verbied ze niks.
-
pi_148587117
Verder snap ik het punt wel dat iemand niet per se of als jongen of als meisje geboren wordt. Tijdens de bevruchting en initiële celdeling gaan er wel eens wat dingen missen met de geslachtschromosomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter

1 op de 660 mannen heeft twee X geslachtschromosomen. Dat dit later problemen kan veroorzaken is niet zo'n hele gekke gedachte. Als we er even vanuit gaan dat mannen en vrouwen daadwerkelijk fysisch licht verschillen.
pi_148587146
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Elvi het volgende:

[..]

En ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan een chemokuur van een roker als ik niet rook. Of aan de fysiotherapie van iemand die teveel sport. Of aan het brandwondencentrum als iemand met vuurwerk speelt.

Echt heel Nederlands "ze mogen doen wat ze willen als het me maar geen geld kost" :')
En die hoge heren in den haag vullen hun zakken en kijken er naar
pi_148587149
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ze mogen dat wel, graag zelfs, ik verbied ze niks.
Jij hebt anders wel veel moeite met hun doen en laten.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:11:55 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148587153
quote:

[..]

Dan ben je een respectloze flapdrol. En je weet dondersgoed dat transgenders voor de geslachtsveranderende operaties als het belevingsgeslacht door het leven moeten gaan. Dus om de verandering door te kunnen zetten, MOETEN transgenders dus van hun omgeving vragen om ze als zodanig te benaderen.
Resistance is futile.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:11:56 #95
358523 IkStampOpTacos
pi_148587156
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Wil je dan niet op welke manier dan ook ziek worden, anders moet ik voor jou gaan betalen en dat wil ik niet.
Dat is iets levensbedreigends. Die vergelijking gaat zo mank als maar kan en dat weet je zelf ook wel.
-
pi_148587207
quote:

[..]

Dat is iets levensbedreigends. Die vergelijking gaat zo mank als maar kan en dat weet je zelf ook wel.
Psychische problemen vallen helaas niet allemaal onder de noemer aanstelleritis.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:12:55 #97
179075 hugecooll
pi_148587208
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan ben je een respectloze flapdrol. En je weet dondersgoed dat transgenders voor de geslachtsveranderende operaties als het belevingsgeslacht door het leven moeten gaan. Dus om de verandering door te kunnen zetten, MOETEN transgenders dus van hun omgeving vragen om ze als zodanig te benaderen.
Dan krijgen ze waarschijnlijk ook gelijk het bericht mee dat niet iedereen daaraan mee zal werken.
pi_148587231
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Had het gewoon niet verwacht dat er rond dit onderwerp zoveel kleingeestige personen rondlopen.
Oja als een man zich om laat bouwen tot vrouw, niet vergeten de helft van de hersens weg te halen en een gat is de hand te maken. Laterrrrrr..........
  zondag 11 januari 2015 @ 22:13:19 #99
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148587232
quote:

[..]

Neen hoor, uiteindelijk wanneer een persoon zichzelf niet kan wezen kan het ook levensbedreigend worden. En dan weer die vertragingen met de trein als er weer iemand op het spoor is gesprongen zit ik la helemaal niet te wachten.
pi_148587238
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Adames het volgende:
Verder snap ik het punt wel dat iemand niet per se of als jongen of als meisje geboren wordt. Tijdens de bevruchting en initiële celdeling gaan er wel eens wat dingen missen met de geslachtschromosomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter

1 op de 660 mannen heeft twee X geslachtschromosomen. Dat dit later problemen kan veroorzaken is niet zo'n hele gekke gedachte. Als we er even vanuit gaan dat mannen en vrouwen daadwerkelijk fysisch licht verschillen.
Dat heet natuur, die maakt veel fouten. Anders hadden we wellicht de lichting 'apen' in ons evolutiesysteem niet eens gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')