abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148596522
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:49 schreef snakelady het volgende:
Dezelfde redenen als wanneer mensen tegen homo's zijn.

Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.

Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
pi_148596532
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.
Ga je vaak opstap?
pi_148596573
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ga je vaak opstap?
Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.
  maandag 12 januari 2015 @ 09:03:55 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148596596
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het maakt voor mij vrij weinig uit dat iemand een ander geslacht wil zijn/worden, maar ik ga iemand die eruitziet en klinkt als een vrouw geen man noemen en andersom ook niet. Gewoon omdat hij/zij dat dus niet is.

[..]

Een bange vrouw, gevangen in een mannenlichaam :'( Voor de hele wereld is ze mannelijk, maar zij weet wel beter!
Allemaal leuk en aardig dat jij vindt dat je een vrouw bent, maar zolang je de kenmerken van een man bent, ben je dus geen vrouw.
Het probleem zit in de hypothalamus en de hypofyse.

''. De hypofyse is een klier waar onze hormonen worden gevormd. Deze worden afgegeven aan de hypothalamus. Rond de 7e week van de foetale periode in een zwangerschap ontwikkelt deze zich en is dit voor de hypothalamus dus een erg gevoelige periode. Wanneer deze alleen in aanraking komt met de bedoelde hormonen, vormt deze zich tot de hypothalamus zoals die bij de ‘normale’ mensen van dat geslacht voorkomt. Maar het kan voorkomen dat een vrouwelijke foetus om een bepaalde reden in aanraking komt met testosteron; de mannelijke hormoon.
Dit hoeft niet altijd wat teweeg te brengen als het kind daar ongevoelig voor is, maar is de foetus daar echter wel gevoelig voor dan kan de hypothalamus zich dus mannelijk ontwikkelen. Andersom is dit ook mogelijk; is het testosteron ontoereikend voor de foetus, dan zal er zich een vrouwelijke hypothalamus ontwikkelen. In de hypothalamus wordt bepaalt hoe de persoon zich voelt, een man of een vrouw, en zich gedraagt. Als deze dus zich ontwikkeld heeft naar het tegengeslacht ontstaat de transseksuele uiting.''

Het is dus een medisch fysiek aangeboren probleem die te meten is en zichtbaar is in de hersenen.
De hersenen van een transgender lijken meer op de hersenen van het geslacht dat ze zich voelen dan het geslacht die ze lichamelijk zijn.

Gezien dit dus zowel een mentale als een fysieke aandoening is en we helaas niet de hersenen zo kunnen aanpassen dat lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren, en waarin therapie geen effect heeft, maar wel het lichaam zodanig aan kunnen passen dat het lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren begrijp ik niet waarom mensen hier tegen zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148596614
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.
Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.

Het probleem is helaas stukken groter dan internetridders vooral laagopgeleide voetbaltokkies en moslims maken hen het leven zwaar
pi_148596744
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.

Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.
pi_148596758
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:15 schreef Chewie het volgende:
Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.
Dat is fijn om te horen :),.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan ;(
  maandag 12 januari 2015 @ 09:22:56 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148596846
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.

Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148596847
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen :),.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan ;(
En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?
pi_148596952
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
pi_148597004
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?
Ja doei.
  maandag 12 januari 2015 @ 09:33:54 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148597007
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden? Ik neem aan dat jij het niet zo bedoeld maar er is gewoonweg geen legitieme reden om deze mensen niet te helpen met een aandoening waar ze niks aan kunnen doen en waarmee ze onvrijwillig geboren zijn. En al helemaal niet om ze te behandelen zoals sommige doen.
pi_148597049
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homosexuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.
pi_148597080
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?
Helemaal niks maar dat geld eigenlijk voor alle groepen, niet specifiek transgenders alleen.
pi_148597147
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden?
Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.
  maandag 12 januari 2015 @ 09:44:44 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148597181
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.
Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).
Zou je hetzelfde denken als ze het probleem in de hersenen aan zouden kunnen pakken?
pi_148597244
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).
Zou je hetzelfde denken als ze het probleem in de hersenen aan zouden kunnen pakken?
Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussie
  maandag 12 januari 2015 @ 09:51:38 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148597300
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussie
Het past zeker in deze discussie aangezien sommige dus blijkbaar transgenders minachten om deze reden.

Het verschil met plastische chirurgie is dat die persoon in de meeste gevallen medisch gewoon gezond is, als er plastische chirurgie plaatsvind wegens medische problemen wordt het ook vergoed, denk aan borstreconstructie na borstkanker of huidtransplantatie en gezichtsreconstructie wegens brandwonden.

Ik zie geen verschil hierin, medisch is er iets mis, medisch kan het behandeld worden om het leven van deze mensen dragelijker te maken.
pi_148597395
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef snakelady het volgende:

Ik zie geen verschil hierin, medisch is er iets mis, medisch kan het behandeld worden om het leven van deze mensen dragelijker te maken.
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.

En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
pi_148597451
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.
quote:
En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.
  maandag 12 januari 2015 @ 10:05:55 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148597502
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, er is iets medisch mis met hun hersenen, er is iets medisch mis met de hypothalamus en de hypofyse.
Maar gezien ze de hypothalamus en de hypofyse niet aan kunnen passen op wat voor manier dan ook is de enige optie het lichaam aan te passen zodat lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren.

En denk je niet dat de zelfmoordcijfers zo hoog zijn omdat ze door vele niet geaccepteerd worden, ze dagelijks belachelijk worden gemaakt en ze niet geaccepteerd worden in de maatschappij?

De zelfmoordcijfers onder homo's die uit de kast zijn gekomen is hoger dan die onder homo's die er nog niet voor uit durven te komen. Is jouw redenering dan ook dat die mensen maar in de kast moeten blijven?
Ik ben meer voor bewustwording, mensen informeren over hoe dit probleem is ontstaan en hoe we ze kunnen helpen.
pi_148597802
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?
In de plekken waar ik veel kwam kende ik vrijwel al het barpersoneel/beveiligingspersoneel dus de keren dat het nodig was sprong ik er wel tussen gewoon omdat ik wist dat er snel genoeg back-up was. Als vrienden van mij werden aangevallen of werden lastig gevallen waren we gewoon een blok. En als we lost zouden moeten gaan zouden we dat doen maar dat is gelukkig maar 1 keer nodig geweest.

Tegenwoordig zou ik bij onbekenden gewoon de beveiligers of politie om hulp vragen tenzij acuut levensgevaar voor het slachtoffer.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homoseksuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.

Maar ik hoop oprecht dat je observatie gewoon klopt en dat het geweld alleen af gaat nemen
pi_148598034
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:23 schreef Kandijfijn het volgende:

Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.

Maar ik hoop oprecht dat je observatie gewoon klopt en dat het geweld alleen af gaat nemen
Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.
pi_148598095
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.

[..]

Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.
http://www.scp.nl/content.jsp?objectid=28918
  maandag 12 januari 2015 @ 10:49:03 #235
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148598318
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:05 schreef snakelady het volgende:
het lichaam aan te passen zodat lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren.
Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_148598633
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.
Nu beter ik lees zie ik idd. de verwijzing naar derde personen :v,.. Las je reactie compleet verkeerd vanwege mijn eigen prejudge :p.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:14:20 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148598969
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.
Maar het is wel het hoogst haalbare, en blijkbaar zijn die mensen daar heel gelukkig mee.
En voor mij ( en voor de wet) veranderen ze dan inderdaad van geslacht, grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.

Maar nog niemand hier heeft een reden gegeven waarom het legitiem is om het die mensen nog moeilijker te maken dan ze het al hebben.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:23:44 #238
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148599320
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef snakelady het volgende:

[..]
grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.

Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.

Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:31:32 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148599569
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.
Vrouwen hebben ook een adamsappel, alleen zie je die vaak minder goed.
Overigens kan je die ook laten verkleinen.

quote:
Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Ik wil dat iedereen als mens behandeld wordt, en niet als een tweederangsburger om hoe ze geboren zijn.
Daarnaast zijn ze voor de wet wel vrouw, sta jij boven de wet?

Ik ben overigens een geboren vrouw die vrouw wil blijven.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:31:38 #240
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148599578
Onder homo's leeft ook een flinke aversie tegen transgenders hoor, en alles wat vrouwelijk lijkt te zijn, zeg het maar even hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')