Onzin, als een genderoperatie de problemen oplost, is dit een goedkope oplossing hoor.quote:
Ik ga je nu even een praktijkvoorbeeld uit mijn praktijkervaring gevenquote:Op maandag 12 januari 2015 08:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.
Ja dat merk je ook erg goed in de wildgroei aan transgender topics hier op Fok!.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.
ach, zonder operaties wordt t zelfde geld ook wel uitgegeven. Therapieën, medicatie, behandelingen ect van mensen die doodongelukkig zijn met wie ze zijn.quote:
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen (zo komen ze op mij over), maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen, gelukkig. Toch maakt de online agressie tegen transgenders dat ik altijd op mijn hoede ben en mijn schoenen uitzoek op de mogelijkheid om erop weg te kunnen rennen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar is dat allemaal zo echt een reden om iemand maar te haten en schofferen. Dat is waar TS op doelt, niet weer een discussie over geld, echt/niet echt.
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen, maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen.
Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.
Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:49 schreef snakelady het volgende:
Dezelfde redenen als wanneer mensen tegen homo's zijn.
Ga je vaak opstap?quote:Op maandag 12 januari 2015 08:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.
Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.quote:
Het probleem zit in de hypothalamus en de hypofyse.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het maakt voor mij vrij weinig uit dat iemand een ander geslacht wil zijn/worden, maar ik ga iemand die eruitziet en klinkt als een vrouw geen man noemen en andersom ook niet. Gewoon omdat hij/zij dat dus niet is.
[..]
Een bange vrouw, gevangen in een mannenlichaamVoor de hele wereld is ze mannelijk, maar zij weet wel beter!
Allemaal leuk en aardig dat jij vindt dat je een vrouw bent, maar zolang je de kenmerken van een man bent, ben je dus geen vrouw.
Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.
Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.
Dat is fijn om te horenquote:Op maandag 12 januari 2015 09:15 schreef Chewie het volgende:
Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.
homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.
Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen,.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.
Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden? Ik neem aan dat jij het niet zo bedoeld maar er is gewoonweg geen legitieme reden om deze mensen niet te helpen met een aandoening waar ze niks aan kunnen doen en waarmee ze onvrijwillig geboren zijn. En al helemaal niet om ze te behandelen zoals sommige doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homosexuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen,.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan
Helemaal niks maar dat geld eigenlijk voor alle groepen, niet specifiek transgenders alleen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?
Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden?
Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).quote:Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.
Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussiequote:Op maandag 12 januari 2015 09:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).
Zou je hetzelfde denken als ze het probleem in de hersenen aan zouden kunnen pakken?
Het past zeker in deze discussie aangezien sommige dus blijkbaar transgenders minachten om deze reden.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussie
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef snakelady het volgende:
Ik zie geen verschil hierin, medisch is er iets mis, medisch kan het behandeld worden om het leven van deze mensen dragelijker te maken.
Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.quote:En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
Nee, er is iets medisch mis met hun hersenen, er is iets medisch mis met de hypothalamus en de hypofyse.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.
En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
In de plekken waar ik veel kwam kende ik vrijwel al het barpersoneel/beveiligingspersoneel dus de keren dat het nodig was sprong ik er wel tussen gewoon omdat ik wist dat er snel genoeg back-up was. Als vrienden van mij werden aangevallen of werden lastig gevallen waren we gewoon een blok. En als we lost zouden moeten gaan zouden we dat doen maar dat is gelukkig maar 1 keer nodig geweest.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homoseksuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.
Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.
Maar ik hoop oprecht dat je observatie gewoon klopt en dat het geweld alleen af gaat nemen
http://www.scp.nl/content.jsp?objectid=28918quote:Op maandag 12 januari 2015 10:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.
[..]
Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.
Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:05 schreef snakelady het volgende:
het lichaam aan te passen zodat lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren.
Nu beter ik lees zie ik idd. de verwijzing naar derde personen :v,.. Las je reactie compleet verkeerd vanwege mijn eigen prejudge :p.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.
Maar het is wel het hoogst haalbare, en blijkbaar zijn die mensen daar heel gelukkig mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.
Vrouwen hebben ook een adamsappel, alleen zie je die vaak minder goed.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.
Ik wil dat iedereen als mens behandeld wordt, en niet als een tweederangsburger om hoe ze geboren zijn.quote:Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Vroeger werd dat wel zo gezien...quote:Op maandag 12 januari 2015 08:56 schreef Chewie het volgende:
Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
Geeft verder niks, heb er ook geen moeite mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nu beter ik lees zie ik idd. de verwijzing naar derde personen :v,.. Las je reactie compleet verkeerd vanwege mijn eigen prejudge :p.
dan verzeker je jezelf daar toch tegen...quote:Op maandag 12 januari 2015 08:54 schreef MPC60 het volgende:
[..]
En als ik naar de fysio moet vanwege zware rugklachten mag ik het allemaal zelf betalen.ik vind het allemaal best maar 25.000 euro omdat jij je niet helemaal zeker voelt in je eigen lichaam vind ik wel erg veel. Misschien zelfs wel te veel.
Rokers leveren netto geld op.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:05 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]
Onzin, als een genderoperatie de problemen oplost, is dit een goedkope oplossing hoor.
De grootste kostenpost is de geestelijke gezondheidszorg.
Dan heb je kennelijk ook een hekel aan rokers, dikke mensen, mensen die niet sporten en ongezond leven, drinkers, druggebruikers, etc.
Je spreekt uit onkunde merk ik al, dat soort zaken is al lang uitgebreid onderzocht. Er ligt al 50 jaar aan onderzoek over de behandeling van transseksuelen, en na die 50 jaar is nog steeds de wetenschappelijke consensus dat die behandeling nodig is en dat het helpt. Ook ligt er onderzoek dat het ontzeggen van de behandeling tot grote (psychische) schade kan leiden bij de persoon. Zelfs fundamentalistische Amerikaanse "ex-gay" organisaties als Exodus zijn inmiddels afgestapt van het idee dat je transgenders medische zorg kunt ontzeggen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
Ik ontzeg die mensen ook geen behandeling aar zet vraagtekens bij de fnanciering er van maar die zet ik eigenlijk ook bij de gehele gezondheidszorg maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je spreekt uit onkunde merk ik al, dat soort zaken is al lang uitgebreid onderzocht. Er ligt al 50 jaar aan onderzoek over de behandeling van transseksuelen, en na die 50 jaar is nog steeds de wetenschappelijke consensus dat die behandeling nodig is en dat het helpt. Ook ligt er onderzoek dat het ontzeggen van de behandeling tot grote (psychische) schade kan leiden bij de persoon. Zelfs fundamentalistische Amerikaanse "ex-gay" organisaties als Exodus zijn inmiddels afgestapt van het idee dat je transgenders medische zorg kunt ontzeggen.
Logica en regelgeving gaat vaak niet samen.quote:Als het echt niet zou helpen en niet nodig zou zijn was de behandeling allang uit het basispakket gehaald.
Zoals ik al gezegd had, in een echt vrije markt zou ik daar ook zeker gee problemen mee hebben.quote:Maar het tegendeel is het geval, je ziet juist wereldwijd dat steeds meer landen overgaan tot vergoeding van de behandeling. Ook in de VS, nou niet bepaald een land dat bekend staat om haar toegang tot zorg, wordt de behandeling door steeds meer verzekeraars vergoed. Dat is niet omdat transgenders opeens hip zijn, dat is omdat er steeds meer jurisprudentie ligt dat het een serieuze medische aandoening is en geen optionele cosmetische behandeling.
Dat vind ik een onzinnige vergelijking, biologisch gezien heb je geen keus in geslacht namelijk, je word mannetje of vrouwtje (zeer kleine uitzonderingen daargelaten), dat dit kan leiden tot psychische klachten snap ik ook nog wel.quote:Eerlijk gezegd word ik er nogal moe van dat we nog steeds deze discussie moeten voeren. Het voelt een beetje aan alsof je iemand er nog van moet overtuigen dat de aarde niet plat is.
En jouw reactie is dan laat die mensen stikken, helpen kost geld dus daar beginnen we niet aan.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Chewie het volgende:
Dat vind ik een onzinnige vergelijking, biologisch gezien heb je geen keus in geslacht namelijk, je word mannetje of vrouwtje (zeer kleine uitzonderingen daargelaten), dat dit kan leiden tot psychische klachten snap ik ook nog wel.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens, volgens mij hoeven mensen met andere aandoeningen zich maar zelden te verdedigen voor het feit dat hun behandeling vergoed wordt. Tenzij het misschien om extreem dure behandelingen gaat, zoals we b.v. recentelijk bij de ziekte van Pompe zagen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Financiering etc. hoort helemaal niet in dit topic thuis en heeft NIETS, maar dan ook niets te maken met de vraag die TS stelt, laat dat er nu eens buiten.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheidquote:Op maandag 12 januari 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jouw reactie is dan laat die mensen stikken,
Dat stel ik dus nergensquote:helpen kost geld dus daar beginnen we niet aan.
Het is een psychisch probleem, je hebt namelijk geen keus in hoe je uit de baarmoeder komt.quote:Je lijkt continu te vergeten dat het wel degelijk een medisch probleem is dat medisch geholpen moet worden.
Is dat echt zo?quote:Op maandag 12 januari 2015 11:31 schreef Mika-Mika het volgende:
Onder homo's leeft ook een flinke aversie tegen transgenders hoor, en alles wat vrouwelijk lijkt te zijn, zeg het maar even hoor.
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat echt zo?![]()
(ik ben helemaal niet thuis in dat wereldje)
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...
Klopt, die worden als niet trouw gezien.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.
Nooit geweten...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...
Inderdaad.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.
Bij deze dan, ook mensen met een handicap worden vaak als onprettig gezien, is mij opgevallen.quote:
Ik denk dat je het pas echt ziet als je weet dat iemand transgender is. Er zijn trouwens ook veel transgenders waarbij je 'het' niet ziet.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.
Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Ja dat blijkt wel uit mn post natuurlijk, ik haat ze allemaal. Ik had gedacht dat jij op zn minst wel begrijpend kon lezen...quote:Op maandag 12 januari 2015 12:25 schreef Re het volgende:
[..]
dan verzeker je jezelf daar toch tegen...
maar jij veracht en haat dus transgenders omdat je rugpijn hebt?
het topic gaat over de haat richting deze mensen en jij komt aanzetten met "ze kosten geld" dus of je bent gewoon off topic aan het zeuren of on topic komt daar je haat vandaanquote:Op maandag 12 januari 2015 16:30 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja dat blijkt wel uit mn post natuurlijk, ik haat ze allemaal. Ik had gedacht dat jij op zn minst wel begrijpend kon lezen...
Ik vind alleen dat ze niet alle medische kosten vergoed moeten krijgen en dat staat gelijk aan verachting en haat???
Stel je voor dat je iemand ontmoet met een grote wijnvlek in z'n gezicht, die bezig is met een laserbehandeling om die wijnvlek te laten verwijderen. Je zegt, als je hem voor het eerst ontmoet, iets over de wijnvlek. De persoon vraagt je vervolgens om het niet meer over de wijnvlek te hebben, want dat vindt hij heel vervelend. Ga jij daarna gewoon vrolijk verder met over die wijnvlek praten, want hij zit er toch eenmaal en pas als de behandeling klaar is en de wijnvlek weg is, hou je erover op?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.
En dat is gewoon omdat het zo is, ook al heb je zelf liever dat het niet zo is.
Waarom zou ik? Mijn visie toch. Die hoef je niet te delen.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:51 schreef DisneyXDEE het volgende:
[..]
Oké hou je fucking smoel dicht.
Dus de mening het kost geld en misschien kunnen ze daar zelf ook wat in bijdragen is hatelijk? Tering he.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:32 schreef Re het volgende:
[..]
het topic gaat over de haat richting deze mensen en jij komt aanzetten met "ze kosten geld" dus of je bent gewoon off topic aan het zeuren of on topic komt daar je haat vandaan
vandaar...
Want ik begin over zijn/haar transgenderissues. Beetje een kutvergelijkingquote:Op maandag 12 januari 2015 16:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Stel je voor dat je iemand ontmoet met een grote wijnvlek in z'n gezicht, die bezig is met een laserbehandeling om die wijnvlek te laten verwijderen. Je zegt, als je hem voor het eerst ontmoet, iets over de wijnvlek. De persoon vraagt je vervolgens om het niet meer over de wijnvlek te hebben, want dat vindt hij heel vervelend. Ga jij daarna gewoon vrolijk verder met over die wijnvlek praten, want hij zit er toch eenmaal en pas als de behandeling klaar is en de wijnvlek weg is, hou je erover op?
Heb je ook een hekel aan andere mensen met psychische problemen? (even los of transgenders wel/niet gek in de kop zijn)quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Omdat ze gek zijn in de kop en het een aandoening is.
Jij bent ook gek in je kop maar toch behandelen de meeste jou met respect.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan andere mensen met psychische problemen? (even los of transgenders wel/niet gek in de kop zijn)
Je spreekt iemand aan op basis van hoe hij of zij eruitziet.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Want ik begin over zijn/haar transgenderissues. Beetje een kutvergelijking
nee... het topic gaat over waarom men hekel heeft aan transgenders, jij komt met een argument dat ze te veel geld kosten, ik niet hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus de mening het kost geld en misschien kunnen ze daar zelf ook wat in bijdragen is hatelijk? Tering he.
Ja. En als iemand met een wijnvlek zegt dat hij geen wijnvlek heeft, aan mij vraagt of ik ook wil doen alsof hij geen wijnvlek heeft en later aan mij vraagt of hij een wijnvlek heeft, dan heeft hij gewoon nog steeds een wijnvlek.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je spreekt iemand aan op basis van hoe hij of zij eruitziet.
Transgender personen worden ook gewoon behandeld en beter gemaakt... alleen ben je het waarschijnlijk niet eens met de behandeling omdat je denkt dat het een psychische aandoening is in plaats van een fysieke.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.
Mensen met psychische problemen worden behandeld en beter gemaakt. Transgender mensen willen meedoen met hun aandoening.
?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja. En als iemand met een wijnvlek zegt dat hij geen wijnvlek heeft, aan mij vraagt of ik ook wil doen alsof hij geen wijnvlek heeft en later aan mij vraagt of hij een wijnvlek heeft, dan heeft hij gewoon nog steeds een wijnvlek.
Een jongen die denkt dat die een meisje is wordt veranderd in een meisje, in plaats van dat hij weer denkt dat hij een jongen is.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Transgender personen worden ook gewoon behandeld en beter gemaakt... alleen ben je het waarschijnlijk niet eens met de behandeling omdat je denkt dat het een psychische aandoening is in plaats van een fysieke.
Het is dan ook geen psychisch probleem, of weet jij het beter dan doktoren?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.
Mensen met psychische problemen worden behandeld en beter gemaakt. Transgender mensen willen meedoen met hun aandoening.
och, een homo denkt ook maar dat hij op jongens valtquote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Een jongen die denkt dat die een meisje is wordt veranderd in een meisje, in plaats van dat hij weer denkt dat hij een jongen is.
Iemand met schizofrenie wordt niet schizofreen gemaakt, die krijgt geen boxjes in zn oren om de stemmen echt te maken
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornisquote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef Re het volgende:
[..]
och, een homo denkt ook maar dat hij op jongens valt
Je hebt het over iets totaal anders en gebruikt het als vergelijkingquote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
?
Maar mijn punt was: zou je de wens van die persoon respecteren en er gewoon je mond over houden?
nou ja homofielen hebben ook andere hersenen dan heterofielen dus die praten we dan ook maar weer terug naar hetero's, tochquote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornis
Dat hele traject om van man vrouw te worden (of andersom) is toch juist de behandeling?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornis
Ze behandelen die mensen ook, op de enige manier die mogelijk is, het lichaam aanpassen aan de hersenen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
De 'meeste' groeien dan ook op als man, maar goed het gaat erom dat ze nog steeds geclassificeerd worden als mannen, dat ze zich 'voelen' als een vrouw is iets anders.quote:Op maandag 12 januari 2015 05:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Leg jij maar eens uit wat 'biologisch correct' is. Die biologie heeft meer moeite met een binaire geslachtsverdeling dan je denkt. Er Is bijvoorbeeld Klinefelter (mannen met xxy chromosomen). Er zijn vrouwen die genetisch man zijn, maar ongevoelig voor testosteron. Er worden kinderen geboren met een intersex conditie (dacht 1 op 1000 geboortes). Zo maar een paar voorbeelden. Het is niet voor niets dat het IOC zoveel moeite heeft om vast te stellen of sporters man of vrouw zijn, de biologische en medische definities zijn namelijk niet zo duidelijk.
Klinkt goed we komen er hier nog lang niet uitquote:Op maandag 12 januari 2015 17:15 schreef Gewas het volgende:
Ik ga straks sigaretten halen. Mocht dit topic vol raken, zou iemand een deel 2 willen openen?
Ik ben sowieso heel blij dat de discussie nu veel normaler is dan het eerste topic die ik gisteravond opende.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:23 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Klinkt goed we komen er hier nog lang niet uit![]()
.
Tja, maar dat was dan ook geen discussiequote:Op maandag 12 januari 2015 17:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben sowieso heel blij dat de discussie nu veel normaler is dan het eerste topic die ik gisteravond opende.
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:02 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja homofielen hebben ook andere hersenen dan heterofielen dus die praten we dan ook maar weer terug naar hetero's, toch
Dus omdat iemand een aandoening heeft hebben andere mensen het recht om die mensen onmenselijk te behandelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:26 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.
Dat is het ook, maar om ze nou anders te behandelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:26 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat iemand een aandoening heeft hebben andere mensen het recht om die mensen onmenselijk te behandelen?
Wtf die foto'squote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.
En homo's hebben seks met hun eigen geslacht, dat boeit me echt niet, van mij mogen ze, het is niet natuurlijk.
Transgenders gaan hun lichaam mutileren en eisen dat ze met andere voornaamwoorden worden aangesproken.
Wil jij beweren dat dit:
Normaal is? En we dat moeten accepteren? In plaats van een normale vagina?
Hoe moet jij je aanpassen aan transgenders?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.
En homo's hebben seks met hun eigen geslacht, dat boeit me echt niet, van mij mogen ze, het is niet natuurlijk.
Transgenders gaan hun lichaam mutileren en eisen dat ze met andere voornaamwoorden worden aangesproken.
Wil jij beweren dat dit (NSFW):
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat dit (NSFW):wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal is? En we dat moeten accepteren? In plaats van een normale vagina?spoor jij wel helemaal?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Dat noem ik vaginoplasty gone wrong. Als dat uberhaupt het geval is.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat dit (NSFW):
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |