abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148668164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet waar je op doelt? Je hele citaat is leeg namelijk.
Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the math ;) .
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:42:36 #227
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148668227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:40 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the math ;) .
En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?

Ik snap je niet.
pi_148668314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?

Ik snap je niet.
Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut over :') .
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:56:48 #229
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148668543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:46 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut over :') .
Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.
Sowieso heb ik de verplichting vanuit mijn traject om als vrouw te leven en niet als man. Ik mag mezelf dus niet eens man noemen als ik überhaupt in aanmerking wil komen voor die operatie. Verder ben ik volgens de wet ook gewoon een vrouw en staat er een V'tje op mijn identiteitsbewijs.

Ik heb verder ook geen zin om nog op die discussie in te gaan. Respecteer mijn wens en spreek me aan als vrouw, of wees respectloos en spreek me aan als man. Dat zijn je opties.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er dan homoseksueel aan zou zijn? Ik ben een vrouw, dus als ik het met een man doe ben ik gewoon een hetero. En als ik het met een vrouw doe ben ik lesbisch.
pi_148668723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.
Sowieso heb ik de verplichting vanuit mijn traject om als vrouw te leven en niet als man. Ik mag mezelf dus niet eens man noemen als ik überhaupt in aanmerking wil komen voor die operatie. Verder ben ik volgens de wet ook gewoon een vrouw en staat er een V'tje op mijn identiteitsbewijs.

Ik heb verder ook geen zin om nog op die discussie in te gaan. Respecteer mijn wens en spreek me aan als vrouw, of wees respectloos en spreek me aan als man. Dat zijn je opties.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er dan homoseksueel aan zou zijn? Ik ben een vrouw, dus als ik het met een man doe ben ik gewoon een hetero. En als ik het met een vrouw doe ben ik lesbisch.
Tja als dat die dingen al hebt gedaan heb ik er alleen maar respect voor, dus keep it going :).
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:07:58 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148668744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?
Jij zou deze meneer ook stug vrouw blijven noemen dus?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148668792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:22:05 #233
71919 wonderer
pi_148669073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:10 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.
Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_148669610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.
Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:59:44 #235
71919 wonderer
pi_148670063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:43 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.
Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.

Men is zo snel om een huilende man "wijf" (of mietje) te noemen, maar zodra een transvrouw nog geen genitale reconstructie heeft gehad, al zit ze inmiddels tien jaar aan de hormonen en kun je niet eens zien dat ze transgender is, is ze ineens een vent omdat ze nog een piemel heeft.

Seriously.
pi_148673762
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.

Men is zo snel om een huilende man "wijf" (of mietje) te noemen, maar zodra een transvrouw nog geen genitale reconstructie heeft gehad, al zit ze inmiddels tien jaar aan de hormonen en kun je niet eens zien dat ze transgender is, is ze ineens een vent omdat ze nog een piemel heeft.

Seriously.
Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.
pi_148675941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:57 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.
Ik snap die afkeer ook niet echt.

Er is zo'n jurylid bij die TV-contest over uitvindingen door 'gewone mensen' die eerst een man was en nu een vrouw. Ik persoonlijk vind het alleen maar leuk dat zij nu beter in haar vel zit en gelukkiger in het leven staat. Verder denk ik er eigenlijk niet over na. Ik kan wel zien dat ze ooit een man is geweest, maar verder is ze een normaal mens en geen freak ofzo. Maar op FOK! hebben blijkbaar een aantal users ontzettend veel problemen ermee. Ze noemen haar - of in hun woorden "het" (hahahaha, wat ontzettend grappig zeg ;( ) - een lelijk gedrocht en plaatsen er kots-smilies bij.

Dat je als heteroman schrikt wanneer blijkt dat de vrouw die je leuk vindt een transgender blijkt te zijn, kan ik wel begrijpen. Ik vind daarom ook dat transgenders wel moeten vertellen dat ze een geslachtsoperatie hebben ondergaan. Maar dan betreft het geslachtsgemeenschap. Verder moet je net zoals bij ieder ander mens met respect met ze omgaan. Mannen die dat niet willen, doen dat alleen maar omdat ze stoer willen zijn, maar het maakt hen alleen naar triest en kinderachtig. Ze zijn gewoon stiekem bang om voor homo uitgescholden te worden. Maar een echte vent heeft daar schijt aan.
pi_148676099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel bijzonder wat testosteron met iemand kan doen. Hij ziet er mannelijker uit als mij haha. :')
pi_148677039
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:59 schreef Pulzzar het volgende:
en' die eerst een man was en nu een vrouw. Ik persoonlijk vind het alleen maar leuk dat zij nu beter in haar vel zit en gelukkiger in het leven staat. Verder denk ik er eigenlijk niet over na. Ik kan wel zien dat ze ooit een man is geweest, maar verder is ze een normaal mens en geen freak ofzo. Maar op FOK! hebben blijkbaar een aantal users ontzettend veel problemen ermee. Ze noemen haar -
Kijk dat ze een vrouw in een mannen lichaam een man noemen en vice versa omdat ze niet beter weten is dan ook logisch. Ik heb ook er moeite mee om iemand die zich zowel 'mannelijk' kleed en 'mannelijk' gedraagd een vrouw te noemen en vice versa. Ik zou denk ik denken dat diegene dan een grapje maakt. Niet dat het behoorlijk vaak voorkomt. Het komt er op neer dat die lijn dan ook wat dat betreft vaag is. Maar dat ze het express doen, vind ik dan weer ver gaan :'). Ze krijgen er zelf een kick uit blijkbaar. Het beste is dat je zulke personen ook les geeft, want anders blijven ze ook doorgaan. Zelfs zij moeten op den duur veranderen, iedereen moet dat.
pi_148678613
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
O+ " Finally found true happiness" O+

Geweldige radioDJ waar ik graag naar luisterde (ze is gestopt (voorlopig)).. Hoe kun je dit nu 'stom' vinden?
Dat is een leuk verhaal trouwens.
pi_148687901
Ik zag vandaag dit en moest aan dit topic denken:

quote:
Palestijns jongetje Hilmi wordt Heleentje en later David
Ria Bremer kijkt in ‘Vinger aan de pols’ terug op spraakmakende uitzendingen uit het archief. Het Palestijnse jongetje Hilmi wordt eind jaren tachtig geboren met een ‘open buik’, waardoor zijn organen en geslachtsdelen niet op de juiste plaats zitten.

Een Nederlands echtpaar haalt Hilmi naar Nederland om zijn leven te redden.

Geen keus
Dokters hebben destijds geen keus: na een ingrijpende operatie in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen leeft de anderhalf jaar oude Hilmi verder als een meisje: Heleentje. Maar Heleentje voelt zich absoluut niet vrouwelijk en kan onmogelijk haar draai in het leven vinden.

Hoe is het nu met Hilmi die Heleentje werd? Ria Bremer zoekt haar op en ontdekt dat Heleentje inmiddels David heet.
Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.
Don't you love her madly?
pi_148689210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef Lovechild het volgende:
Ik zag vandaag dit en moest aan dit topic denken:

[..]

Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.
Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
pi_148690239
Onbegrijpelijk dat mensen er zo achterlijk op reageren, hoe kortzichtig kan je zijn.

Vind het allemaal prima, wees lekker jezelf. Persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een liefdesrelatie met een transgender zou kunnen hebben, hoe knap de doctoren ook zijn, het is voor mij gewoon niet de real deal (met name op sexueel gebied). Maar een geboren vrouw met plastic borsten hoef ik ook niet. Maar als iemand zich zou aandienen in de vriendschappelijke of werksfeer dan denk ik dat we een ontzettend leuke tijd zouden hebben als vrienden of collega's :Y
pi_148690361
Het feit dat er blijkbaar mensen bestaan die een hekel aan transgenders, maakt me erg verdrietig. :'(
ROBODEMONS..................|:(
pi_148690385
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Morrigan het volgende:
Het feit dat er blijkbaar mensen bestaan die een hekel aan transgenders, maakt me erg verdrietig. :'(
stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vinden :{w
pi_148690859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:25 schreef SuperFood het volgende:

[..]

stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vinden :{w
Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen. :{w
ROBODEMONS..................|:(
pi_148691273
Intolerantie zal helaas altijd een ding blijven. Intolerantie kan een doel dienen, om sociaal onwenselijk gedrag uit te bannen bijv. Maar als t om zoiets gaat als willen zijn aan de buitenkant wie je je van binnen voelt dan is intolerantie een heel verkeerd iets. Gewoon zoveel mogelijk naast je neerleggen en je focussen op t positieve.
pi_148691513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
Je hebt natuurlijk ook het verhaal van David Reimer: als jongen geboren, maar na een mislukte besnijdenis vrouwelijke geslachtsorganen gekregen en als meisje opgevoed. Leefde toch vanaf zijn veertiende als jongen en pleegde uiteindelijk zelfmoord.

Het is dus gewoon geen kwestie van je aanpassen aan het lichaam dat je nu eenmaal hebt.
Don't you love her madly?
pi_148691952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen. :{w
die mensen verander je niet allemaal. hoe jij ermee omgaat - dat kun je veranderen ^O^
pi_148692628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is het geval van David Reimer, dat Lovechild ook al aanhaalt, een paar posts hierboven. Dat is de geschedinis ingegaan als het John-Joan-John experiment. Het is een belangrijke casus die in de nature vs nurture discussie over gender veel wordt aangehaald, vooral ter ondersteuning van het nature kamp: gender is aangeboren en niet te sturen door invloeden van buitenaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')