abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148619501
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.
Jij hebt er nu over dat de man die zich vrouw voelt weer man moet gaan voelen, maar daar heb ik het niet over.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:59:15 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148619572
Overigens, als er uberhaupt een behandeling zou zijn voor kleine mensen, en na ruim honderd jaar onderzoek zou blijken dat die behandeling de beste optie is voor mensen die lijden onder hun korte gestalte en dat ze niet gek zijn, zou ik er helemaal voor zijn om het uit het basispakket te laten vergoeden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148619586
O+ " Finally found true happiness" O+

Geweldige radioDJ waar ik graag naar luisterde (ze is gestopt (voorlopig)).. Hoe kun je dit nu 'stom' vinden?
Ja doei.
pi_148619629
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is niet eens alleen de hypofyse. Het brein heeft een eigen beeld van het lichaam, dat ligt opgesloten in een zooi neuronen. Daardoor weet je waar je hand is zonder dat je hem kunt zien, omdat je brein precies weet hoe lang je arm is. Daarom hebben mensen pijn aan een geamputeerd lichaamsdeel, omdat de neurologische paden in het brein niet zijn meegeamputeerd.

Het brein van een transgender persoon heeft (vaak) de neurologische kaart van het lichaam dat ze hadden moeten hebben, niet van het lichaam dat ze hebben. Daardoor ontstaat het ontheemde gevoel dat je in een verkeerd lichaam zit. Dat is namelijk letterlijk waar. Lichaamsdelen als borsten en penis horen daar niet bij en voelen niet lichaamseigen, en een "fantoompenis" is bij transmannen ook geen uitzondering.
Allemaal al gecovered in mijn post ;) Vandaar de informatie verlies, wellicht beknopt maar goed :P .
  maandag 12 januari 2015 @ 21:01:33 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148619655
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, het is ruim 5 cm kleiner dan gemiddeld volgens de statistieken. Als ik kijk in mijn directe omgeving lijkt het mij nog een stuk meer te zijn. ;(

[..]
De gemiddelde lengte in Nederland is 180,8. volgens iedere bron die ik kan vinden zit het rond de 1,80

http://gemiddeldgezien.nl/lichaam/gemiddelde-lengte-man

http://mens-en-samenlevin(...)lengte-per-land.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte

quote:
Nogmaals, maar hier worden we het dus niet over eens, ik zie het grote verschil namelijk niet. In beide gevallen ondervindt je psychische hinder door een lichamelijk iets.

[..]
Dat jij dat verschil echt niet wil zien is nogal vreemd te noemen.
Maar jouw redenatie is dus, omdat ik niet langer mag worden op kosten van de staat mag een ander ook niet gelukkig worden met zijn/haar lichaam?
quote:
Dat lijkt mij niet zo relevant, die mensen zijn er gewoon mee geboren, dat is anders.
Ja, dus die moeten hun hele leven met dat gevoel rondlopen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148619749
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jij hebt er nu over dat de man die zich vrouw voelt weer man moet gaan voelen, maar daar heb ik het niet over.
Daar gaat het dus de heletijd over. Daar zorgt die operatie waar wij het hebben voor.
pi_148619956
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

De gemiddelde lengte in Nederland is 180,8. volgens iedere bron die ik kan vinden zit het rond de 1,80

http://gemiddeldgezien.nl/lichaam/gemiddelde-lengte-man

http://mens-en-samenlevin(...)lengte-per-land.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte
Die wikpedialink geeft al 183,8 cm aan, maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren.

quote:
Dat jij dat verschil echt niet wil zien is nogal vreemd te noemen.
Misschien. Ik geef grif toe dat ik me hier nooit serieus in verdiept heb, dus wellicht zou ik er anders over denken wanneer ik er meer over weet.

quote:
Maar jouw redenatie is dus, omdat ik niet langer mag worden op kosten van de staat mag een ander ook niet gelukkig worden met zijn/haar lichaam?
Jawel, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen leren te accepteren om te leven met dingen zoals ze zijn.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:10:51 #208
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148620055
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:08 schreef Ludd het volgende:

[..]

Die wikpedialink geeft al 183,8 cm aan, maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren.

[..]

Misschien. Ik geef grif toe dat ik me hier nooit serieus in verdiept heb, dus wellicht zou ik er anders over denken wanneer ik er meer over weet.

[..]

Jawel, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen leren te accepteren om te leven met dingen zoals ze zijn.
Dus iemand die haar borsten heeft verloren moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand die geboren is met een hazenlip moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand met vruchtbaarheidsproblemen moet daar maar gewoon mee leren leven?

Terwijl er wel oplossingen mogelijk zijn?

Ik ben overigens ook geopereerd op kosten van de staat/zorg, ik had na de zwangerschap van de jongste een buikhernia van 10cm wegens te snel weer begonnen met sporten na de bevalling.
Opzich weinig lichamelijke klachten ( wel pijn in de rug gezien de buikspieren niet meer optimaal werkte) maar ik leek permanent 4 maanden zwanger.
Dus daar ben ik aan geopereerd en dat hoefde ik niet zelf te betalen.
Ik ben daar nog steeds heel dankbaar voor anders was ik nu diep ongelukkig geweest.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148620392
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus iemand die haar borsten heeft verloren moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand die geboren is met een hazenlip moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand met vruchtbaarheidsproblemen moet daar maar gewoon mee leren leven?

Terwijl er wel oplossingen mogelijk zijn?

Ik ben overigens ook geopereerd op kosten van de staat/zorg, ik had na de zwangerschap van de jongste een buikhernia van 10cm wegens te snel weer begonnen met sporten na de bevalling.
Opzich weinig lichamelijke klachten ( wel pijn in de rug gezien de buikspieren niet meer optimaal werkte) maar ik leek permanent 4 maanden zwanger.
Dus daar ben ik aan geopereerd en dat hoefde ik niet zelf te betalen.
Ik ben daar nog steeds heel dankbaar voor anders was ik nu diep ongelukkig geweest.
Wellicht heb je een punt.

Ik denk dat ik me iets meer moet inlezen over wat dat transgendergebeuren inhoudt, en misschien moet ik dan mijn mening herzien.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:19:07 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148620422
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wellicht heb je een punt.

Ik denk dat ik me iets meer moet inlezen over wat dat transgendergebeuren inhoudt, en misschien moet ik dan mijn mening herzien.
^O^
pi_148620430
Ik wacht nog steeds op antwoord:

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:48 schreef Ludd het volgende:

[..]

Lastig om te beantwoorden, want ik weet waar je heen wil, maar daar ben ik voor.
Om welke redenen vind je dat in die gevallen een operatie wel vergoed moet worden? Omdat een missende borst afbreuk doet aan het zelfbeeld van de vrouw? Ze kan toch ook gewoon een prothese in haar BH stoppen, en dat ding zelf betalen natuurlijk.

Edit: ik zie al dat je bereid bent je mening bij te stellen. Kan ik je helpen met wat uitleg? :)
pi_148620807
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:19 schreef Fixers het volgende:

Edit: ik zie al dat je bereid bent je mening bij te stellen. Kan ik je helpen met wat uitleg? :)
Een link naar een uitleg m.b.t. aanleg in de hersenen lijkt me wel interessant. Ik had even op wikipedia gekeken, maar de Nederlandse wiki over transgenders is tamelijk beknopt.
pi_148620828
quote:
En hier is het feit dat iemand zich gevangen voelt in een lichaam dat niet representeert wie ze van binnen zijn. Als je dan moet accepteren dat je je gevangen voelt, ongelukkig, onbegrepen, en je kunt er niets aan veranderen, want 'dat is nu eenmaal zo'. Vroeger was dat zo, we leven nu gelukkig in een tijd waar veel meer mogelijk is. Waar je met wat hulp ook naar buiten kunt uitstralen wie je bent, als je in de spiegel kijkt dat je jezelf ziet, en niet iemand anders. Nee, niet iedereen 'accepteert' dat, en dat is kut, want de rest van de wereld heeft het eigenlijk niet te 'accepteren', te 'respecteren', of wat dan ook. Het hoort gewoon normaal te zijn dat je personen per persoon, op individuele basis beoordeelt. De transvrouw die jij over straat ziet lopen en die jij niet aantrekkelijk vindt, die jij 'vreemd' vindt, 'raar', of 'vies', wat heb jij daar van te vinden? Deze transvrouw kan prima elke dag zich in het zweet werken in een bejaardentehuis, heeft geen schuld in haar leven opgebouwd, betaalt netjes belasting, sport in haar vrije tijd graag met vrienden en helpt één dag in de week mee in een blijf-van-mijn-lijf huis. Om maar wat te noemen. En dan zou je die beoordelen op een operatie die 'geld kost', dat ze iets heeft veranderd wat niet 'natuurlijk' is, waar ze maar mee had moeten leren leven?

Dit had ze allemaal niet kunnen doen als ze zich diep ongelukkig en niet normaal behandeld zou voelen door het gros van haar omgeving. Zo iemand had dan thuis gezeten, met een burn-out, of zou elke dag na 't werk thuis blijven, mijmeren over wat had kunnen zijn. Weetikveel. Daar draag ik graag elke maand een paar euro aan bij, als mensen zoals deze fictieve transvrouw daar gelukkig van worden, zichzelf kunnen zijn.

Gelukkige mensen O+

Ongelukkige mensen ;(
Ja doei.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:29:57 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148620975
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En hier is het feit dat iemand zich gevangen voelt in een lichaam dat niet representeert wie ze van binnen zijn. Als je dan moet accepteren dat je je gevangen voelt, ongelukkig, onbegrepen, en je kunt er niets aan veranderen, want 'dat is nu eenmaal zo'. Vroeger was dat zo, we leven nu gelukkig in een tijd waar veel meer mogelijk is. Waar je met wat hulp ook naar buiten kunt uitstralen wie je bent, als je in de spiegel kijkt dat je jezelf ziet, en niet iemand anders. Nee, niet iedereen 'accepteert' dat, en dat is kut, want de rest van de wereld heeft het eigenlijk niet te 'accepteren', te 'respecteren', of wat dan ook. Het hoort gewoon normaal te zijn dat je personen per persoon, op individuele basis beoordeelt. De transvrouw die jij over straat ziet lopen en die jij niet aantrekkelijk vindt, die jij 'vreemd' vindt, 'raar', of 'vies', wat heb jij daar van te vinden? Deze transvrouw kan prima elke dag zich in het zweet werken in een bejaardentehuis, heeft geen schuld in haar leven opgebouwd, betaalt netjes belasting, sport in haar vrije tijd graag met vrienden en helpt één dag in de week mee in een blijf-van-mijn-lijf huis. Om maar wat te noemen. En dan zou je die beoordelen op een operatie die 'geld kost', dat ze iets heeft veranderd wat niet 'natuurlijk' is, waar ze maar mee had moeten leren leven?

Dit had ze allemaal niet kunnen doen als ze zich diep ongelukkig en normaal behandeld zou voelen door het gros van haar omgeving. Zo iemand had dan thuis gezeten, met een burn-out, of zou elke dag na 't werk thuis blijven, mijmeren over wat had kunnen zijn. Weetikveel. Daar draag ik graag elke maand een paar euro aan bij, als mensen zoals deze fictieve transvrouw daar gelukkig van worden, zichzelf kunnen zijn.

Gelukkige mensen O+

Ongelukkige mensen ;(
_O_
pi_148621310
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een link naar een uitleg m.b.t. aanleg in de hersenen lijkt me wel interessant. Ik had even op wikipedia gekeken, maar de Nederlandse wiki over transgenders is tamelijk beknopt.
Met betrekking tot de neuro-biologische achtergronden zijn Snakelady en Wonderer beter op de hoogte dan ik, die dingen kan je beter aan hen vragen. Ik ben meer thuis in het psychische deel, en ervaringsdeskundige.
pi_148621570
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

^O^
Mooi is dat he hebben we toch iets bereikt :) .
  maandag 12 januari 2015 @ 21:41:11 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148621684
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Met betrekking tot de neuro-biologische achtergronden zijn Snakelady en Wonderer beter op de hoogte dan ik, die dingen kan je beter aan hen vragen. Ik ben meer thuis in het psychische deel, en ervaringsdeskundige.
Ik ben nogal gek op het brein en zijn/haar werking. :p

http://www.newscientist.c(...)t-on-brain-scan.html

Hier al wat interessante info.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:41:22 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148621696
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:39 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Mooi is dat he hebben we toch iets bereikt :) .
Inderdaad! :D
pi_148624547
mooi
pi_148628064
Het is gewoon angst dat ze ooit seks zouden kunnen hebben met een vrouw die ooit een man was. Als zij - of beter gezegd als ANDEREN - daar achteraf achterkomen, verliezen zij naar hun gevoel hun status. Een man die met een andere man neukt - ook al is die omgebouwd tot een aantrekkelijke vrouw - is een homo. En homo's zijn in hun ogen mislukte mannen en een mislukte man zijn is het allerergste wat hen kan overkomen.

Heel primitief en dom gedrag dit, maar ik denk dat vooral dit erachter zit.
pi_148631732
Waarom blijft men altijd maar hangen in dat seksargument? Ik snap dat echt niet. Ik zie er al helemaal geen reden in om dan maar hatelijke berichten te posten op het web, of agressie te tonen in het leven. Vrouwen maken zich er ook schuldig aan, daar gaat je redenatie mank.

Nogmaals, je hebt blijkbaar het topic niet gelezen: er zijn betere woorden dan 'ombouwen'. Ik ben een mens, geen object en zie mij ook graag als mens behandeld. Ombouwen doe je met game consoles, om er illegale games op te spelen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:06 #222
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148667067
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:27 schreef Fixers het volgende:
Waarom blijft men altijd maar hangen in dat seksargument? Ik snap dat echt niet. Ik zie er al helemaal geen reden in om dan maar hatelijke berichten te posten op het web, of agressie te tonen in het leven. Vrouwen maken zich er ook schuldig aan, daar gaat je redenatie mank.

Nogmaals, je hebt blijkbaar het topic niet gelezen: er zijn betere woorden dan 'ombouwen'. Ik ben een mens, geen object en zie mij ook graag als mens behandeld. Ombouwen doe je met game consoles, om er illegale games op te spelen.
Ik begrijp het ook niet. Ik voel de behoefte echt niet om met iemand naar bed te gaan. En als ik die behoefte al heb, dan zorg ik dat de ander heel goed weet waar die aan toe is. Sowieso gaf jij al eerder aan dat je met dingen als glijmiddel te maken krijgt. Dus zo makkelijk is het helemaal niet om als transvrouw zomaar met iemand het bed in te duiken.

Maar ik kom het argument toch wel vaak tegen. Het lijkt echt een soort angst te zijn. Alsof voor sommige mannen het echt not done is om seks te hebben met een transvrouw. Is dat omdat ze ons vies vinden? Of (zoals eerder al aangedragen door iemand) omdat ze bang zijn om als homo gezien te worden?

Maar misschien ga ik een beetje offtopic hiermee. Want het ging over waarom sommige mensen een hekel hebben aan transgenders. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik zou wel kunnen gissen. Misschien omdat we anders zijn dan wat als normaal gezien wordt? Omdat ze eerder genoemde dergelijke irrationele angsten voor ons en het seks hebben met ons hebben? Het is ook niet dat de mensen die hun haat of hekel voor transgenders uitspreken geen ervaring hebben met ons in het echte leven. Want dat is soms juist wel het geval. Dus het kan ook niet zijn dat ze niet goed begrijpen wat het is, en het daarom afkeuren. Lijkt me.

Ik heb wel een theorie, en dat is dat het misschien voortkomt uit de drang om voort te planten. En dat óf dat bij ons niet kan wat een afknapper is, óf dat ze ons toch nog als het oorspronkelijke geslacht zien wat een afknapper is. En dat die hekel aan ons dan ergens vandaan komt dat men zich voor de gek gehouden voelt. Zij het omdat ze denken dat we een baarmoeder hebben of dat we niet de biologische (cis) vrouw zijn zoals we eruit zien.
Bij transmannen merk ik dan weer dat men het toch vaak jammer vindt hoe die knappe vrouw in een man veranderd is. Het is jammer dat ze dan niet kunnen zien hoe die knappe vrouw nu een knappe man is, en nu wél gelukkig is.

Ik kan er niet echt iets van maken. Het kan van alles zijn. Al lijkt het alsof het wel vaak een egocentrische basis heeft (hopelijk zeg ik het zo goed).

[ Bericht 6% gewijzigd door AdoraBelle op 14-01-2015 10:01:44 ]
pi_148667945
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:56 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?
pi_148668000
quote:

[..]

[..]

[..]

Even tussendoor, Wikipedia is geen goed bron, Jan en Henk kunnen van alles neerzetten
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:36:10 #225
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148668050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?
Ik begrijp even niet waar je op doelt? Je hele citaat is leeg namelijk.
pi_148668164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet waar je op doelt? Je hele citaat is leeg namelijk.
Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the math ;) .
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:42:36 #227
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148668227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:40 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the math ;) .
En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?

Ik snap je niet.
pi_148668314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?

Ik snap je niet.
Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut over :') .
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:56:48 #229
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148668543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:46 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut over :') .
Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.
Sowieso heb ik de verplichting vanuit mijn traject om als vrouw te leven en niet als man. Ik mag mezelf dus niet eens man noemen als ik überhaupt in aanmerking wil komen voor die operatie. Verder ben ik volgens de wet ook gewoon een vrouw en staat er een V'tje op mijn identiteitsbewijs.

Ik heb verder ook geen zin om nog op die discussie in te gaan. Respecteer mijn wens en spreek me aan als vrouw, of wees respectloos en spreek me aan als man. Dat zijn je opties.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er dan homoseksueel aan zou zijn? Ik ben een vrouw, dus als ik het met een man doe ben ik gewoon een hetero. En als ik het met een vrouw doe ben ik lesbisch.
pi_148668723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.
Sowieso heb ik de verplichting vanuit mijn traject om als vrouw te leven en niet als man. Ik mag mezelf dus niet eens man noemen als ik überhaupt in aanmerking wil komen voor die operatie. Verder ben ik volgens de wet ook gewoon een vrouw en staat er een V'tje op mijn identiteitsbewijs.

Ik heb verder ook geen zin om nog op die discussie in te gaan. Respecteer mijn wens en spreek me aan als vrouw, of wees respectloos en spreek me aan als man. Dat zijn je opties.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er dan homoseksueel aan zou zijn? Ik ben een vrouw, dus als ik het met een man doe ben ik gewoon een hetero. En als ik het met een vrouw doe ben ik lesbisch.
Tja als dat die dingen al hebt gedaan heb ik er alleen maar respect voor, dus keep it going :).
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:07:58 #231
71919 wonderer
pi_148668744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Jij zou deze meneer ook stug vrouw blijven noemen dus?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_148668792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:22:05 #233
71919 wonderer
pi_148669073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:10 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.
Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.
pi_148669610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.
Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:59:44 #235
71919 wonderer
pi_148670063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:43 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.
Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.

Men is zo snel om een huilende man "wijf" (of mietje) te noemen, maar zodra een transvrouw nog geen genitale reconstructie heeft gehad, al zit ze inmiddels tien jaar aan de hormonen en kun je niet eens zien dat ze transgender is, is ze ineens een vent omdat ze nog een piemel heeft.

Seriously.
pi_148673762
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.

Men is zo snel om een huilende man "wijf" (of mietje) te noemen, maar zodra een transvrouw nog geen genitale reconstructie heeft gehad, al zit ze inmiddels tien jaar aan de hormonen en kun je niet eens zien dat ze transgender is, is ze ineens een vent omdat ze nog een piemel heeft.

Seriously.
Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.
pi_148675941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:57 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.
Ik snap die afkeer ook niet echt.

Er is zo'n jurylid bij die TV-contest over uitvindingen door 'gewone mensen' die eerst een man was en nu een vrouw. Ik persoonlijk vind het alleen maar leuk dat zij nu beter in haar vel zit en gelukkiger in het leven staat. Verder denk ik er eigenlijk niet over na. Ik kan wel zien dat ze ooit een man is geweest, maar verder is ze een normaal mens en geen freak ofzo. Maar op FOK! hebben blijkbaar een aantal users ontzettend veel problemen ermee. Ze noemen haar - of in hun woorden "het" (hahahaha, wat ontzettend grappig zeg ;( ) - een lelijk gedrocht en plaatsen er kots-smilies bij.

Dat je als heteroman schrikt wanneer blijkt dat de vrouw die je leuk vindt een transgender blijkt te zijn, kan ik wel begrijpen. Ik vind daarom ook dat transgenders wel moeten vertellen dat ze een geslachtsoperatie hebben ondergaan. Maar dan betreft het geslachtsgemeenschap. Verder moet je net zoals bij ieder ander mens met respect met ze omgaan. Mannen die dat niet willen, doen dat alleen maar omdat ze stoer willen zijn, maar het maakt hen alleen naar triest en kinderachtig. Ze zijn gewoon stiekem bang om voor homo uitgescholden te worden. Maar een echte vent heeft daar schijt aan.
pi_148676099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel bijzonder wat testosteron met iemand kan doen. Hij ziet er mannelijker uit als mij haha. :')
pi_148677039
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:59 schreef Pulzzar het volgende:
en' die eerst een man was en nu een vrouw. Ik persoonlijk vind het alleen maar leuk dat zij nu beter in haar vel zit en gelukkiger in het leven staat. Verder denk ik er eigenlijk niet over na. Ik kan wel zien dat ze ooit een man is geweest, maar verder is ze een normaal mens en geen freak ofzo. Maar op FOK! hebben blijkbaar een aantal users ontzettend veel problemen ermee. Ze noemen haar -
Kijk dat ze een vrouw in een mannen lichaam een man noemen en vice versa omdat ze niet beter weten is dan ook logisch. Ik heb ook er moeite mee om iemand die zich zowel 'mannelijk' kleed en 'mannelijk' gedraagd een vrouw te noemen en vice versa. Ik zou denk ik denken dat diegene dan een grapje maakt. Niet dat het behoorlijk vaak voorkomt. Het komt er op neer dat die lijn dan ook wat dat betreft vaag is. Maar dat ze het express doen, vind ik dan weer ver gaan :'). Ze krijgen er zelf een kick uit blijkbaar. Het beste is dat je zulke personen ook les geeft, want anders blijven ze ook doorgaan. Zelfs zij moeten op den duur veranderen, iedereen moet dat.
pi_148678613
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
O+ " Finally found true happiness" O+

Geweldige radioDJ waar ik graag naar luisterde (ze is gestopt (voorlopig)).. Hoe kun je dit nu 'stom' vinden?
Dat is een leuk verhaal trouwens.
pi_148687901
Ik zag vandaag dit en moest aan dit topic denken:

quote:
Palestijns jongetje Hilmi wordt Heleentje en later David
Ria Bremer kijkt in ‘Vinger aan de pols’ terug op spraakmakende uitzendingen uit het archief. Het Palestijnse jongetje Hilmi wordt eind jaren tachtig geboren met een ‘open buik’, waardoor zijn organen en geslachtsdelen niet op de juiste plaats zitten.

Een Nederlands echtpaar haalt Hilmi naar Nederland om zijn leven te redden.

Geen keus
Dokters hebben destijds geen keus: na een ingrijpende operatie in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen leeft de anderhalf jaar oude Hilmi verder als een meisje: Heleentje. Maar Heleentje voelt zich absoluut niet vrouwelijk en kan onmogelijk haar draai in het leven vinden.

Hoe is het nu met Hilmi die Heleentje werd? Ria Bremer zoekt haar op en ontdekt dat Heleentje inmiddels David heet.
Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.
Don't you love her madly?
pi_148689210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef Lovechild het volgende:
Ik zag vandaag dit en moest aan dit topic denken:

[..]

Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.
Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
pi_148690239
Onbegrijpelijk dat mensen er zo achterlijk op reageren, hoe kortzichtig kan je zijn.

Vind het allemaal prima, wees lekker jezelf. Persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een liefdesrelatie met een transgender zou kunnen hebben, hoe knap de doctoren ook zijn, het is voor mij gewoon niet de real deal (met name op sexueel gebied). Maar een geboren vrouw met plastic borsten hoef ik ook niet. Maar als iemand zich zou aandienen in de vriendschappelijke of werksfeer dan denk ik dat we een ontzettend leuke tijd zouden hebben als vrienden of collega's :Y
pi_148690361
Het feit dat er blijkbaar mensen bestaan die een hekel aan transgenders, maakt me erg verdrietig. :'(
ROBODEMONS..................|:(
pi_148690385
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Morrigan het volgende:
Het feit dat er blijkbaar mensen bestaan die een hekel aan transgenders, maakt me erg verdrietig. :'(
stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vinden :{w
pi_148690859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:25 schreef SuperFood het volgende:

[..]

stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vinden :{w
Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen. :{w
ROBODEMONS..................|:(
pi_148691273
Intolerantie zal helaas altijd een ding blijven. Intolerantie kan een doel dienen, om sociaal onwenselijk gedrag uit te bannen bijv. Maar als t om zoiets gaat als willen zijn aan de buitenkant wie je je van binnen voelt dan is intolerantie een heel verkeerd iets. Gewoon zoveel mogelijk naast je neerleggen en je focussen op t positieve.
pi_148691513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
Je hebt natuurlijk ook het verhaal van David Reimer: als jongen geboren, maar na een mislukte besnijdenis vrouwelijke geslachtsorganen gekregen en als meisje opgevoed. Leefde toch vanaf zijn veertiende als jongen en pleegde uiteindelijk zelfmoord.

Het is dus gewoon geen kwestie van je aanpassen aan het lichaam dat je nu eenmaal hebt.
Don't you love her madly?
pi_148691952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen. :{w
die mensen verander je niet allemaal. hoe jij ermee omgaat - dat kun je veranderen ^O^
pi_148692628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is het geval van David Reimer, dat Lovechild ook al aanhaalt, een paar posts hierboven. Dat is de geschedinis ingegaan als het John-Joan-John experiment. Het is een belangrijke casus die in de nature vs nurture discussie over gender veel wordt aangehaald, vooral ter ondersteuning van het nature kamp: gender is aangeboren en niet te sturen door invloeden van buitenaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')