abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 20:12:36 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148617862
Overigens worden bijna alle ingrepen van een transitie ook (en vaker ook nog) bij cismensen uitgevoerd. En die worden dan ook vergoed.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148617898
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb AA (als je optimistisch meet), ik zou me wel prettige voelen met iets groters en overweeg ook serieus een vergroting.

[..]

cis is het woord wat je zoekt, Cis is het tegenovergestelde van trans. Een vrouw die zich vrouw voelt en biologisch vrouw is, kan je cisvrouw noemen.
Oké cisvrouw, weer iets geleerd :D wist ik niet...

Een vergroting kan altijd natuurlijk, maar ja, ik zou ook zelf moeten betalen, niet dat ik dat ook
maar één seconde zou overwegen hoor :D maar je snapt wel wat ik bedoel (hoop ik)
pi_148617971
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:12 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Die transgenders hebben dan ook mentaal iets dat niet lekker loopt, mensen die klein zijn over het algemeen wel. Dat van dat lengte is ook iets wat eigenlijk werkelijk tussen je oren zit. Ik ben ook behoorlijk aan de kleine kant (rond de 165cm). Ik loop de kans mis op bepaalde vrouwen die per se op lange mannen vallen boehoe. Dat zijn dan uberhaupt vrouwen die je dan niet wilt, als ze niet voorbij iets inferieurs als lengte kunnen kijken. Verder heeft een korte lengte eigenlijk alleen maar voordelen. Je leeft over het gemiddeld langer, omdat je een lagere metabolisme hebt. Je kunt kunt kunstmatig langer worden door een trap te gebruiken, lange mensen kunnen moeilijker korter worden. Je botten gaan een stuk langer mee, want ze breken minder snel. En dan kan ik nog eventjes doorgaan. Dit is dus een probleem dat eerder te maken heeft met het feit dat die personen onzeker zijn, dan echt een mentale afflictie hebben. Kijk maar naar vrouwen die een borstvergroting nemen voor een PUUR cosmetische waarde.
Ik ben ook 165cm maar ik wist niet dat dat zoveel voordelen had :D

Ik kan nooit ergens bij :(
pi_148618002
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef FANN het volgende:

[..]

écht man kan je niks beters verzinnen :')
Ik vind het jammer dat je het belachelijk maakt, maar als je je daar prettig bij voelt, be my guest.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:10 schreef Gewas het volgende:

[..]

1,80m is toch niet zo klein? :P
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het wel erg klein. Daarbij is het objectief gezien sowieso feitelijk duidelijk beneden het gemiddelde.

Maar laten we het voorbeeld bij mij weghalen en het hebben over de mensen die maar 170 cm zijn en hier ernstige psychische problemen door hebben.
pi_148618012
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben ook 165cm maar ik wist niet dat dat zoveel voordelen had :D

Ik kan nooit ergens bij :(
We zijn dan perfect voor elkaar :@ O+ . Even zonder grappen dat lang of kort zijn heeft beide zijn voor- en nadelen. Big whoop.
pi_148618053
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

We zijn dan perfect voor elkaar :@ O+ . Even zonder grappen dat lang of kort zijn heeft beide zijn voor- en nadelen. Big whoop.
ieder nadeel heb zijn voordeel :+
  maandag 12 januari 2015 @ 20:17:48 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148618065
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

Cis is het woord wat je zoekt, cis is het tegenovergestelde van trans. Een vrouw die zich vrouw voelt en biologisch vrouw is, kan je cisvrouw noemen.
In de chemie is dat zo ja, maar kan je cis- ook in deze context zo gebruiken?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:18:36 #183
71919 wonderer
pi_148618093
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het is inmiddels geaccepteerd in de community. Overigens wordt het ook in de aardrijkskunde en zo gebruikt, voor zover ik weet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_148618129
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je het belachelijk maakt, maar als je je daar prettig bij voelt, be my guest.

[..]

Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het wel erg klein. Daarbij is het objectief gezien sowieso feitelijk duidelijk beneden het gemiddelde.

Maar laten we het voorbeeld bij mij weghalen en het hebben over de mensen die maar 170 cm zijn en hier ernstige psychische problemen door hebben.
Ik ben 1,85 (precies het gemiddelde) en denk toch echt dat 1,80 niet zo raar is.

Mensen die zich minder voelen omdat ze klein zijn is wel een hele andere discussie.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:19:41 #185
179075 hugecooll
pi_148618141
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is inmiddels geaccepteerd in de community. Overigens wordt het ook in de aardrijkskunde en zo gebruikt, voor zover ik weet.
Volgens mijn woordenboek is het antoniem van trans- in geografie over- en in chemie cis-

beetje offtopic magoed
pi_148618183
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mijn scheikundekennis gaat niet verder dan Crash Course Chemistry op youtube. :P Over de chemie kan ik dus niet spreken. Maar in transgenderdiscussies is 'cis' de gangbare aanduiding voor mensen die niet trans zijn. maakt het soms makkelijk om het onderscheid duidelijk te hebben.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:20:47 #187
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148618185
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

De gemiddelde lengte van een volwassen man in Nederland is 180,8 cm...je bent dus nog niet eens 1cm kleiner dan het gemiddelde in een land der reuzen.

quote:
Ik ben 160cm, zelfs voor een vrouw is dat vrij klein ( de gemiddelde lengte is 169 cm)maar er zitten toch ook wel heel veel voordelen in. :P

Maar dan nog, het is geen aangeboren afwijking, als je hier echt last van hebt moet je dus naar de psycholoog.
Transgender zijn is zoals al eerder aangegeven echt letterlijk een foutje in de hersenen ontstaan in de baarmoeder waardoor de hersenen vrouw zijn en het lichaam man, of net andersom
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 12 januari 2015 @ 20:21:03 #188
179075 hugecooll
pi_148618190
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mijn scheikundekennis gaat niet verder dan Crash Course Chemistry op youtube. :P Over de chemie kan ik dus niet spreken. Maar in transgenderdiscussies is 'cis' de gangbare aanduiding voor mensen die niet trans zijn. maakt het soms makkelijk om het onderscheid duidelijk te hebben.
Aight :P
pi_148618350
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Ik ben 160cm, zelfs voor een vrouw is dat vrij klein ( de gemiddelde lengte is 169 cm)maar er zitten toch ook wel heel veel voordelen in. :P

Maar dan nog, het is geen aangeboren afwijking, als je hier echt last van hebt moet je dus naar de psycholoog.
Transgender zijn is zoals al eerder aangegeven echt letterlijk een foutje in de hersenen ontstaan in de baarmoeder waardoor de hersenen vrouw zijn en het lichaam man, of net andersom
Dan nog vind ik de achterliggende gedachte niet veel verschillen.
Als je als man vrouw voelt, kan je je toch als vrouw kleden en gedragen? Je moet dan leven met feit dat je een penis hebt.

Als klein iemand moet je leven met het feit dat je klein bent.

Daarbij is een penis makkelijker te verbergen dan een kleine lichaamslengte.

160 cm voor een vrouw is misschien kleiner dan gemiddeld, maar niet erg. Als man klein zijn is veel erger.
pi_148618499
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je als man vrouw voelt, kan je je toch als vrouw kleden en gedragen? Je moet dan leven met feit dat je een penis hebt.

160 cm voor een vrouw is misschien kleiner dan gemiddeld, maar niet erg. Als man klein zijn is veel erger.
Nou je hoort het hier van een man van tussen de 165 en 170. Het zit veelal tussen je oren. In het ergste geval is het te verhelpen met een paar afspraken bij een psycholoog. Dat andere is een mentale afflictie dat niet of al dan niet heeel erg moeilijk te verhelpen is, zelfs bij een psychiater.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:31:16 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148618562
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je het perse wil vergelijken zou je het moeten vergelijken met dat in de hersenen een aangeboren fout zit waardoor de hersenen denken dat jouw benen eigenlijk armen zijn, dat je je niet lekker voelt met je benen omdat het voelt alsof ze niet bij jouw lichaam passen.
Dit probleem is dan ook niet psychologisch op te lossen omdat het een aangeboren afwijking is.

quote:
Ja, maar klein zijn ( en dan heb ik het niet over dwerggroei) is geen afwijking.
quote:
En lichaamsbeharing, een adamsappel, geen borsten enz ook?
quote:
Ho, wacht even? Sinds wanneer ben jij degene die beslist wat erger is voor wie? Waarom wil jij niet gebagatelliseerd worden worden met jouw lengte die 0,8 cm onder het gemiddelde zit maar doe je dat wel bij mij terwijl ik 9cm onder het gemiddelde zit?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148618568
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:29 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Nou je hoort het hier van een man van tussen de 165 en 170. Het zit veelal tussen je oren.
Dat zit het bij transgenders die een volledige geslachtsoperatie willen in mijn ogen dus ook.
pi_148618626
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat zit het bij transgenders die een volledige geslachtsoperatie willen in mijn ogen dus ook.
Het is duidelijk dat we hier er niet uitkomen. Je ziet gewoonweg het verschil tussen iets wat tussen je oren zit niet, dat tevens te verhelpen is en een echt bewezen mentale afflictie niet.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:35:12 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148618678
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

En daar zijn doktoren het dus niet met jou eens, nogmaals....het is een aangeboren afwijking in de hersenen! Aantoonbaar op scans.
pi_148618769
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

En daar zijn doktoren het dus niet met jou eens, nogmaals....het is een aangeboren afwijking in de hersenen! Aantoonbaar op scans.
Oftewel meneer heeft gewoon een mening al dan niet onderbouwd en dat is prima opzich, maar om het nou als waarheid neer te zetten, is een ander verhaal.
pi_148618796
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef snakelady het volgende:
Ja, maar klein zijn ( en dan heb ik het niet over dwerggroei) is geen afwijking.
Ik denk dat het voor je psychische gesteldheid weinig uitmaakt hoe je het noemt, het gaan om het resultaat/probleem waar je mee te kampen hebt.

quote:
En lichaamsbeharing, een adamsappel, geen borsten enz ook?
Volgens mij had ik het over geslachtsoperaties. Ik weet niet precies wat daar onder verstaan wordt, maar ik doel dus echt operatie van de penis/vagina.

quote:
Ho, wacht even? Sinds wanneer ben jij degene die beslist wat erger is voor wie?
Hier heb je gelijk in, ik had me wat voorzichtiger uit moeten drukken. :@ Ik bedoelde te zeggen dat het mij lijkt dat een kleine vrouw minder struggles heeft dan een kleine man.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:44:25 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148619017
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor je psychische gesteldheid weinig uitmaakt hoe je het noemt, het gaan om het resultaat/probleem waar je mee te kampen hebt.

[..]

Volgens mij had ik het over geslachtsoperaties. Ik weet niet precies wat daar onder verstaan wordt, maar ik doel dus echt operatie van de penis/vagina.

[..]

Hier heb je gelijk in, ik had me wat voorzichtiger uit moeten drukken. :@ Ik bedoelde te zeggen dat het mij lijkt dat een kleine vrouw minder struggles heeft dan een kleine man.
Maar jij bent niet klein, je bent haast exact op het gemiddelde.
Mijn ex is 1.76, hij heeft geen problemen met relaties vinden, succesvol in zijn werkgebied, heeft een goed sociaal leven enz. Zijn leven is niet beïnvloed door zijn lengte.
iemand die letterlijk in het verkeerde lichaam is geboren heeft dat wel, dat is niet psychisch op te lossen gezien het geen psychisch probleem is.
Als jij morgenvroeg ineens wakker wordt met een vagina en borsten, denk jij dat jij dat gewoon mee kan leven? (de eerste dag zal het nog leuk zijn om mee te spelen maar dat is ook snel over) En dat psychische hulp het zou oplossen voor je als je dat niet kan?
pi_148619037
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.
pi_148619393
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar jij bent niet klein, je bent haast exact op het gemiddelde.
Nee, het is ruim 5 cm kleiner dan gemiddeld volgens de statistieken. Als ik kijk in mijn directe omgeving lijkt het mij nog een stuk meer te zijn. ;(

quote:
iemand die letterlijk in het verkeerde lichaam is geboren heeft dat wel, dat is niet psychisch op te lossen gezien het geen psychisch probleem is.
Nogmaals, maar hier worden we het dus niet over eens, ik zie het grote verschil namelijk niet. In beide gevallen ondervindt je psychische hinder door een lichamelijk iets.

quote:
Als jij morgenvroeg ineens wakker wordt met een vagina en borsten, denk jij dat jij dat gewoon mee kan leven? (de eerste dag zal het nog leuk zijn om mee te spelen maar dat is ook snel over) En dat psychische hulp het zou oplossen voor je als je dat niet kan?
Dat lijkt mij niet zo relevant, die mensen zijn er gewoon mee geboren, dat is anders.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:57:21 #200
71919 wonderer
pi_148619496
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.
Het is niet eens alleen de hypofyse. Het brein heeft een eigen beeld van het lichaam, dat ligt opgesloten in een zooi neuronen. Daardoor weet je waar je hand is zonder dat je hem kunt zien, omdat je brein precies weet hoe lang je arm is. Daarom hebben mensen pijn aan een geamputeerd lichaamsdeel, omdat de neurologische paden in het brein niet zijn meegeamputeerd.

Het brein van een transgender persoon heeft (vaak) de neurologische kaart van het lichaam dat ze hadden moeten hebben, niet van het lichaam dat ze hebben. Daardoor ontstaat het ontheemde gevoel dat je in een verkeerd lichaam zit. Dat is namelijk letterlijk waar. Lichaamsdelen als borsten en penis horen daar niet bij en voelen niet lichaamseigen, en een "fantoompenis" is bij transmannen ook geen uitzondering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')