quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:48 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook het verhaal van David Reimer: als jongen geboren, maar na een mislukte besnijdenis vrouwelijke geslachtsorganen gekregen en als meisje opgevoed. Leefde toch vanaf zijn veertiende als jongen en pleegde uiteindelijk zelfmoord.
Het is dus gewoon geen kwestie van je aanpassen aan het lichaam dat je nu eenmaal hebt.
Yeah, dat was hem. Heb net de volledige docu op Youtube gevonden:quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is het geval van David Reimer, dat Lovechild ook al aanhaalt, een paar posts hierboven. Dat is de geschedinis ingegaan als het John-Joan-John experiment. Het is een belangrijke casus die in de nature vs nurture discussie over gender veel wordt aangehaald, vooral ter ondersteuning van het nature kamp: gender is aangeboren en niet te sturen door invloeden van buitenaf.
Dat snap ik niet helemaal. Vooral omdat mannen over het algemeen ook geen probleem hebben met een pop met een gat of fleshlight om aan hun gerief te komen. En een transgender kan net zo goed met handen en mond zijn als een ander om jou te bevredigen. En er is ook nog een anus om je pik in te steken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen er zo achterlijk op reageren, hoe kortzichtig kan je zijn.
Vind het allemaal prima, wees lekker jezelf. Persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een liefdesrelatie met een transgender zou kunnen hebben, hoe knap de doctoren ook zijn, het is voor mij gewoon niet de real deal (met name op sexueel gebied). Maar een geboren vrouw met plastic borsten hoef ik ook niet. Maar als iemand zich zou aandienen in de vriendschappelijke of werksfeer dan denk ik dat we een ontzettend leuke tijd zouden hebben als vrienden of collega's
Ik kan niet beoordelen in welke kringen jij je begeeft, maar ik ken werkelijk niemand die een pop of fleshlight heeft. Geen idee hoe je er bij komt dat mannen daar geen probleem mee hebben, maar ik denk dat je het nergens op baseert.quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:35 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Vooral omdat mannen over het algemeen ook geen probleem hebben met een pop met een gat of fleshlight om aan hun gerief te komen. En een transgender kan net zo goed met handen en mond zijn als een ander om jou te bevredigen. En er is ook nog een anus om je pik in te steken.
Nee, nee en nog eens nee. Een geboetseerde vagina is voor mij geen vagina. Dat is gewoon een nep ding wat gecreëerd is en geen enkele functie dient behalve cosmetisch.quote:Wat ik zeggen wil is dat ik best snap dan mensen moeite hebben met een trangender die geen aangepast lichaam hebben, maar als er een vagina is, is er een vagina.
Ook nee. Een borstimplantaat staat netjes rechtop als de dame in kwestie ligt en je voelt hem zitten, been there done that. Niks natuurlijks aan.quote:Een goed borstimplantaat ziet er natuurlijk uit en voelt natuurlijk.
Voor mij zal een seksleven met een transgender nooit bevredigend zijn, ik zou hem niet omhoog krijgen. Er zullen genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben en een prima relatie met seksleven kunnen opbouwen, maar daar ben ik er niet 1 van.quote:Als je van iemand houdt, op iemand valt, zijn er echt wel mogelijkheden voor een bevredigend seksleven.
Een gynaecoloog bekijkt en beleeft een vagina heel anders dan ik dat doe. Het mag dan uiterlijk geen verschil zijn, hij werkt gewoon niet naar behoren. Net als tofu geen vlees is en de paus geen moslim is.quote:Ik snap wel dat je je van te voren slecht een voorstelling van kunt maken en daarom er vanuit gaat dat je verschil moet kunnen merken. Maar een gynaecoloog het verschil niet ziet, zou jij het dan wel zien of merken?
En dit snap ik dan weer niet, hoe kan je dan niet begrijpen? Of heb je geen een reactie in dit topic gelezen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Laat ik ook heel duidelijk stellen dat ik het niet kan begrijpen dat je van geslacht wil veranderen. In mijn ogen is dat echt waanzin en kan geen enkele goede reden bedenken waarom je dat zou willen.
Dat mag jij niet snappen. Ik begrijp het niet omdat:quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dit snap ik dan weer niet, hoe kan je dan niet begrijpen? Of heb je geen een reactie in dit topic gelezen?
Het is geen ''gezond'' lichaam.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat mag jij niet snappen. Ik begrijp het niet omdat:
a) ik nooit in een gezond lichaam zou snijden
Het is geen keuze, om het wel of niet te geloven, het is een feit, het is wetenschap.quote:b) ik niet geloof dat je in een verkeerd lichaam geboren kan worden, schaart voor mij veel te dicht tegen geloof met losse zielen, geesten en lichamen aan en daar geloof ik simpelweg niet in
Dat ik die gevoelens niet heb maakt jouw gevoelens niet minder echt.quote:c) ik die gevoelens niet ken en of ondervind. Net zo min als jij warm loopt voor een Macbook Pro met 16 GB geheugen wat ik dan weer machtig mooi vind (willekeurig voorbeeld, je kan alles invullen)
Zoals je kan zien in de eerdere documentaire maakt dat wel zeker uit, aangezien je je in deze maatschappij je als meisje moet gedragen als je met een vagina geboren bent en als jongen wanneer je met een piemel geboren bent.quote:d) ik niet denk dat het hebben van een piemel of vagina verschil uitmaakt hoe je bent of wie je bent. Er is voor mij geen enkele noodzaak om het te veranderen, je wordt er niet anders van wat mij betreft
Dat is ook achterhaalt, maar crossdressing staat los van transgender zijn.quote:Ik kan mij dan wel weer heel goed voorstellen dat mensen het prettig vinden om in kleren van het andere geslacht te lopen. Dat is sowieso nogal achterhaald, kleren voor een bepaald geslacht. Waarom moeten meisjes alles roze hebben en jongetjes alles blauw en waarom mag een man geen rok aan en een vrouw geen hoge hoed op? Zegt mij helemaal niks. Draag wat je leuk vind en waar je je lekker in voelt, niet wat de rest van de wereld zegt dat het voor meisjes of jongens is. We leven niet in Noord Korea waar je uit 1 kapsel kan kiezen bij de kapper.
Voor jou is het niet van belang, voor deze mensen wel, voor deze mensen is het heel erg van belang en is het hun identiteit.quote:Zoals je misschien al leest is voor mij de scheiding jongens/meisjes niet zo van belang. Je bent een persoon, een individu. Dat is voor mij voldoende om iemand te respecteren en waarderen. Daar hoeft niets aan het lichaam van de persoon voor te veranderen.
Dat heb ik ook alle begrip voor overigens!quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:00 schreef wonderer het volgende:
Ik snap wel wat Tha_Duck zegt. Hij heeft een aantal basisvoorwaarden waar een lichaam aan moet voldoen wil hij daar opgewonden van kunnen raken en het lichaam van een transvrouw kan daar per definitie niet aan voldoen. Sommige mensen vinden het ene belangrijk, sommige het andere. Als wat hij zegt over vriendschappelijke of zakelijke of vluchtige persoonlijke relaties klopt, is dat toch ook prima?
Wel mist hij wat kennis over het fenomeen, en ik kan alleen maar hopen dat hij zich wat beter laat voorlichten.
Dat vind jij. Ik denk dat je wetenschap waarmee je schermt daar anders over denkt. Het lichaam is prima gezond, het zijn de hersens die het anders zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is geen ''gezond'' lichaam.
Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.quote:Het is geen keuze, om het wel of niet te geloven, het is een feit, het is wetenschap.
Zwaartekracht, de zon, kanker, broeken zijn ook allemaal zaken die bestaan, dat zijn feiten, of jij er nu wel of niet in geloofd maakt het niet minder waar.
Waar zeg ik dan dat de gevoelens niet echt zijn? Ik weet niet hoe jij psychisch in elkaar zit en welk gelijk je tracht te krijgen, maar ik heb nergens gezegd dat die gevoelens niet echt zijn of minder echt zijn. Ik zeg alleen dat ik die gevoelens niet ken, ze niet deel en mij niet kan voorstellen dat je deze hebt. Daarmee zeg ik helemaal niet dat deze gevoelens wel of niet echt zijn.quote:Dat ik die gevoelens niet heb maakt jouw gevoelens niet minder echt.
Dan moet je ergens gaan wonen waar dat niet moet. Je moet in Nederland ook Nederlands praten.quote:Zoals je kan zien in de eerdere documentaire maakt dat wel zeker uit, aangezien je je in deze maatschappij je als meisje moet gedragen als je met een vagina geboren bent en als jongen waaneer je met een piemel geboren bent.
nogmaals, welke hersenkronkel probeer jij op te dringen? Waar zeg ik of beweer ik dat het voor die mensen ook geldt? Wat begrijp je niet aan 'voor mij niet van belang'????quote:Voor jou is het niet van belang, voor deze mensen wel, voor deze mensen is het heel erg van belang en is het hun identiteit.
Ik zou ook nooit op een kale vrouw vallen (natuurlijk is het anders als je vrouw kaal wordt om wat voor reden dan ook als je de relatie al hebt), of vrouwen van 200 kilo. Of vrouwen die hun snot opeten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:00 schreef wonderer het volgende:
Ik snap wel wat Tha_Duck zegt. Hij heeft een aantal basisvoorwaarden waar een lichaam aan moet voldoen wil hij daar opgewonden van kunnen raken en het lichaam van een transvrouw kan daar per definitie niet aan voldoen. Sommige mensen vinden het ene belangrijk, sommige het andere. Als wat hij zegt over vriendschappelijke of zakelijke of vluchtige persoonlijke relaties klopt, is dat toch ook prima?
Als ik al kennis zou missen voor mijn gevoel, ik ga er geen seconde tijd aan besteden om deze te vergaren. Het is voor mij totaal irrelevant, en ik zie ook niet in waarom ik transgenders zou moeten begrijpen. Ik vind het prima wat ze doen, ik respecteer wat ze doen en heb geen enkel probleem met deze mensen. Wat ze drijft vind ik onbegrijpelijk en ik voel (op dit moment) niet de minste behoefte om ze wel te begrijpen. Misschien verandert die instelling als een persoon in de vrienden of familiekring in deze situatie zou belanden of zitten, maar voor nu, nee.quote:Wel mist hij wat kennis over het fenomeen, en ik kan alleen maar hopen dat hij zich wat beter laat voorlichten.
http://www.newscientist.c(...)an.html#.VLRCsyvF98Equote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.
Dat mensen denken, of zichzelf wijsmaken, dat ze in een verkeerd lichaam zitten is zeker een feit. En dat bestaat inderdaad net als een broek, maar dat betwist ik ook niet.
Ik vind het jammer dat je een mening baseert op foutieve informatie, en ondanks dat je dat weet, doe je er niks mee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik al kennis zou missen voor mijn gevoel, ik ga er geen seconde tijd aan besteden om deze te vergaren. Het is voor mij totaal irrelevant, en ik zie ook niet in waarom ik transgenders zou moeten begrijpen. Ik vind het prima wat ze doen, ik respecteer wat ze doen en heb geen enkel probleem met deze mensen. Wat ze drijft vind ik onbegrijpelijk en ik voel (op dit moment) niet de minste behoefte om ze wel te begrijpen. Misschien verandert die instelling als een persoon in de vrienden of familiekring in deze situatie zou belanden of zitten, maar voor nu, nee.
En als ik mij niet beter laat voorlichten, ben ik dan niet meer gerespecteerd om mijn mening? Wat ik dan weet bijzonder zou vinden namelijk.
Vind het allemaal wat schimmig, veel te veel toevalligheden. We wachten even op het onderzoek wat zekerheid geeft voor we het een wetenschappelijk feit noemen. Want eigenlijk is er nog niks bewezen, enkel wat vermoedens en aanduidingen in een bepaalde richting. Beetje de aderlatingen van vroeger: 'we denken dat het helpt dus doen we het, en sommige mensen zijn inderdaad opgeknapt dus moet het wel werken'.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://www.newscientist.c(...)an.html#.VLRCsyvF98E
Helemaal zeker van de oorzaak zijn ze nog niet, maar de consensus is dat er in het eerste trimester iets fout gaat, waardoor het brein zich mannelijk ontwikkelt, ondanks de vrouwelijke chromosomen (en vice versa). Het is dus geen overtuiging: het lichaam klopt niet met het in de hardware vastgelegde beeld.
Ik vind niet dat je alles van een onderwerp hoeft te weten om een mening te vormen. Zo rijden er massa's mensen in een Volkswagen Golf. Ik vind het een spuuglelijk ding en het boeit me niet wat voor prachtige techniek er in zou zitten. Voor mij is het feit dat ik het ding spuuglelijk vind en het volk erin vaak asociaal vind genoeg om mijn mening te vormen dat een Golf nooit iets voor mij zou zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je een mening baseert op foutieve informatie, en ondanks dat je dat weet, doe je er niks mee.
Nu zou de impact van betere voorlichting weinig uitmaken, omdat je dan nog steeds niet seksueel zou zijn aangetrokken door transvrouwen noch zou je ze anders behandelen, maar kan niet zo goed tegen willful ignorance.
De hersenen zijn gezond, en het lichaam is gezond, ze zijn alleen niet van hetzelfde geslacht, vandaar dat ''gezond'' tussen haakjes staat.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik denk dat je wetenschap waarmee je schermt daar anders over denkt. Het lichaam is prima gezond, het zijn de hersens die het anders zien.
[..]
Wauw. alweer, het 4 keer plaatsen in het topic was niet voldoende voor je?quote:Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.
Nee.quote:Dat mensen denken, of zichzelf wijsmaken, dat ze in een verkeerd lichaam zitten is zeker een feit. En dat bestaat inderdaad net als een broek, maar dat betwist ik ook niet.
Je laat hiermee nog eens heel duidelijk zien dat je geen flauw benul hebt hoe hersenen werken, dat is niet erg, dat weten de meeste niet, maar doe dan niet alsof je wel de wijsheid in pacht hebt door uitspraken te doen die nergens op slaan en niet te vergelijken zijn met het onderwerp.quote:En het maakt het voor mij absoluut minder waar, een gedachtenspinsel. Of ga jij ook geloven dat ik Napoleon ben als ik dat maar hard genoeg roep en een mal hoedje ga dragen? Want feit is dat ik dan op Napoleon lijk, dat is wetenschappelijk te bewijzen (zie schilderijen van deze man).
[..]
Dat blijkt wel inderdaad, helaas heb je naast dat je de wijsheid niet hebt tevens niet het inlevingsvermogen.quote:Waar zeg ik dan dat de gevoelens niet echt zijn? Ik weet niet hoe jij psychisch in elkaar zit en welk gelijk je tracht te krijgen, maar ik heb nergens gezegd dat die gevoelens niet echt zijn of minder echt zijn. Ik zeg alleen dat ik die gevoelens niet ken, ze niet deel en mij niet kan voorstellen dat je deze hebt. Daarmee zeg ik helemaal niet dat deze gevoelens wel of niet echt zijn.
[..]
Nogmaals, vergelijking die kant noch wal raakt.quote:Dan moet je ergens gaan wonen waar dat niet moet. Je moet in Nederland ook Nederlands praten.
[..]
Dus omdat het voor jou niet van belang is heb je wel eens sterke foute mening over dit onderwerp en weiger je je in te lezen maar blijf je deze mening die niet op feiten is gebaseerd houden?quote:nogmaals, welke hersenkronkel probeer jij op te dringen? Waar zeg ik of beweer ik dat het voor die mensen ook geldt? Wat begrijp je niet aan 'voor mij niet van belang'????
Grappig dat je het als een felle reactie ziet, zo is het niet neergezet. Je kent me natuurlijk verder ook niet anders zou je weten dat ik altijd gewoon nuchter met tegenargumenten kom om een discussie te openen of op gang te houden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan niet beoordelen in welke kringen jij je begeeft, maar ik ken werkelijk niemand die een pop of fleshlight heeft. Geen idee hoe je er bij komt dat mannen daar geen probleem mee hebben, maar ik denk dat je het nergens op baseert.
Die anus mag je houden van mij, dat is een uitgang.
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Een geboetseerde vagina is voor mij geen vagina. Dat is gewoon een nep ding wat gecreëerd is en geen enkele functie dient behalve cosmetisch.
[..]
Ook nee. Een borstimplantaat staat netjes rechtop als de dame in kwestie ligt en je voelt hem zitten, been there done that. Niks natuurlijks aan.
[..]
Voor mij zal een seksleven met een transgender nooit bevredigend zijn, ik zou hem niet omhoog krijgen. Er zullen genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben en een prima relatie met seksleven kunnen opbouwen, maar daar ben ik er niet 1 van.
[..]
Een gynaecoloog bekijkt en beleeft een vagina heel anders dan ik dat doe. Het mag dan uiterlijk geen verschil zijn, hij werkt gewoon niet naar behoren. Net als tofu geen vlees is en de paus geen moslim is.
Ik vind dat je behoorlijk fel reageert, dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Denk ook dat je over het feit heengaat wat ik vind en dat ik mijn mening weergaf (weergeef). Die hoeft zeker niet voor meer mannen te gelden.
Voor mij zijn alle ingrepen aan een lichaam die niet medisch noodzakelijk zijn nonsens. Ik hoef geen opgeleukte poes, gebleekte anus, opgepompte tieten of weggezogen vet. Ik wil de real deal, the real women. Ik zie ook 9 van de 10 keer dat het een transgender betreft, ik kan daar niet doorheen kijken op seksueel gebied. Als persoon en vriendschappelijk geen enkel probleem, maar verder dan dat zal het nooit komen. Al zou het het laatste op aarde zijn. Dat geldt ook voor een man, daar zal je mij ook niet mee in bed vinden. Dat is niet mijn ding. Waarmee ik de mannen en vrouwen die wel met een transgender of eigen geslacht in bed liggen NIET ver- of beoordeel. Dat is hun ding, prima.
Laat ik ook heel duidelijk stellen dat ik het niet kan begrijpen dat je van geslacht wil veranderen. In mijn ogen is dat echt waanzin en kan geen enkele goede reden bedenken waarom je dat zou willen. Net als mensen niet begrijpen dat ik een Peugeot rijd of een houten vloer heb liggen. Dat zijn dingen doe heel persoonlijk zijn, en dat moet je respecteren. Ik respecteer het dan ook heel erg als mensen voor hun eigen keuzes gaan en dit soort paden bewandelen. Ik vind het heel knap dat je zo jezelf kan zijn, dat zal zeker niet makkelijk zijn zover ik dat kan beoordelen.
Zij vindt niet dat jij moet vinden wat zij vindt. Ze komt met uitleg en wetenschappelijke onderbouwing die laten zien dat de aannames waar jij je mening op baseerd onjuist zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt hoor, waarom moet ik allerlei dingen bevestigen die ik niet ervaar? Wat een onzin. Een transgender hoeft toch ook niet te stoppen met zijn gedachten omdat ik er anders over denk?
Begrijp echt niet wat snakelady bezield, waarom moet ik dingen vinden die zij vindtMijn mening dient ook gewoon gerespecteerd te worden.
Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar als ik een topic binnen kom stormen over Peugeot, mensen daar vertel dat Peugeot eigenlijk niet echt bestaat en dat de mensen die in een Peugeot denken te rijden eigenlijk in een Renault rijden, hoe zou jij dan reageren?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt hoor, waarom moet ik allerlei dingen bevestigen die ik niet ervaar? Wat een onzin. Een transgender hoeft toch ook niet te stoppen met zijn gedachten omdat ik er anders over denk?
Begrijp echt niet wat snakelady bezield, waarom moet ik dingen vinden die zij vindtMijn mening dient ook gewoon gerespecteerd te worden.
Tegenwoordig valt dat best mee, en kunnen bijvoorbeeld sommige (delen van) artikelen niet meer door iedereen aangepast worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:34 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Even tussendoor, Wikipedia is geen goed bron, Jan en Henk kunnen van alles neerzetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |