Precies, het is niet alleen daar aan gelimiteerd, denk maar aan SOA'squote:Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is niet inherent aan transgenders.
Dat zijn toch vooral dingen waar je als buitenstaander geen last van heb? Ik bedoel, hoe vaak haal je nou iemands broek naar beneden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet, niet weten of je nu een vader en moeder hebt of twee moeders, verwaarlozing van geslachtserkenning, mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze omgebowd zijn, mensen die omgebouwde mensen stempelen en nog veel meer
Maar wat heeft het voor nare effecten op jouw persoonlijke leven?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet, niet weten of je nu een vader en moeder hebt of twee moeders, verwaarlozing van geslachtserkenning, mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze omgebowd zijn, mensen die omgebouwde mensen stempelen en nog veel meer
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan niet, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:19 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat zijn toch vooral dingen waar je als buitenstaander geen last van heb? Ik bedoel, hoe vaak haal je nou iemands broek naar beneden.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan niet, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.
Jep, dat ik het niet eens ben met hun gemaakte keuzes (niet het feit dat ze transgender zijn), maakt mij een moordenaarquote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met al die emmy's...
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarbovenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat heeft het voor nare effecten op jouw persoonlijke leven?
We zeggen toch ook niet dat jij geen mening mag hebben? Dat jij transgenders vies vindt, betekent niet dat we jou in essentie ook niet vies mogen vinden?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Jep, dat ik het niet eens ben met hun gemaakte keuzes (niet het feit dat ze transgender zijn), maakt mij een moordenaar![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat we niet op de persoon gingen spelen in dit topic, maar ik zie zelfs dat de mods zich hier niet aan kunnen houden![]()
![]()
Echt, het zal jullie verbazen, maar ik ken transgender mensen, en het boeit me geen flikker dat ze dat zijn, ik heb alleen mijn eigen mening
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitscheldenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
We zeggen toch ook niet dat jij geen mening mag hebben? Dat jij transgenders vies vindt, betekent niet dat we jou in essentie ook niet vies mogen vinden?
Tja dat is niet netjes, maar goed mensen vies noemen toch ook niet? Iets met een pot en een ketel. Niet vergeten vrijheid van mening uiting is niet een eenwegs-deurquote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitschelden
Dat is mijn punt juist. Doen alsof iets angst is terwijl het gewoon haat is helpt de discussie niet. Het begint bij een accurate representatie van de werkelijkheidquote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is met alles zo, mensen hebben voor vanalles en nog wat angst, al dan wel niet gegrond of ongegrond. Het beste manier om dit te verhelpen is door educatie. Een kind leg je toch ook uit dat de donker niets bevat, dat hem/haar kwaad kan doen? Al doe je dat door te zeggen dat zodra het ligt uit is jij er nog steeds ben, omdat hij/zij jou kan horen. Mijn punt is leg zulke personen het van verschillende kanten uit, daar bereik je er het meest mee.
Wat ik afglijden van de maatschappij vind is religieus en politiek extremisme. Niet dat hele, hele klein deel van de mensen die van geslacht willen veranderen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarboven
we zijn al ver afgegelden als maatschapij met allerhanden degenerate gedrag en dit is zo een voorbeeld hiervan
Ik gaf antwoord op de vraag. Ik ga niet als een mongool transgenders op dit forum opzoeken, hun posthistorie doorlezen en ze om de meest idiote dingetjes uitschelden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja dat is niet netjes, maar goed mensen vies noemen toch ook niet? Iets met een pot en een ketel.
Ik keek even waar je gebleven was en ik heb niet gescholdenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitschelden
Niet gescholden, wel een poging tot beledigen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik keek even waar je gebleven was en ik heb niet gescholden
Idd mensen hebben veelal bij homo's het beeld dat het van die flamboyante aandachtzoekers zijn, terwijl in feite dat maar een klein deel is. De meeste zijn 'doodnormale' mensen (voor zo ver iemand dat uberhaupt kan zijn).quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is mijn punt juist. Doen alsof iets angst is terwijl het gewoon haat is helpt de discussie niet. Het begint bij een accurate representatie van de werkelijkheid
Jij beledigd een hele groep mensenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Niet gescholden, wel een poging tot beledigen.
En ik heb het niet alleen over jou.
Ik zie het probleem niet het is hoe dan ook informatie dat tegen je gebruikt kan worden. Anyway wat jij doet is ook net zo erg, zo niet erger.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:31 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op de vraag. Ik ga niet als een mongool transgenders op dit forum opzoeken, hun posthistorie doorlezen en ze om de meest idiote dingetjes uitschelden.
In tegenstelling tot sommigen hier.
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.quote:
Ik heb totaal gene last van transgenders in mijn dagelijkse leven, mijn leven, die van mijn kinderen, die van mijn vriend zou geenszins anders zijn als transgenders geen operatie zouden mogen krijgen of zelfs niet zouden bestaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarboven
we zijn al ver afgegelden als maatschapij met allerhanden degenerate gedrag en dit is zo een voorbeeld hiervan
Je bent iig wel volwassen genoeg om diegene zielig te noemenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.
er is er hier maar ééntje zielig en dat ben jij hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.
Want iemand aanvallen op z'n hobby's is erg volwassen. Iemand een aardappel noemen ook (oh hemeltje).quote:Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je bent iig wel volwassen genoeg om diegene zielig te noemen. Ja hoor je valt wel leuk in de val van die persoon. Nu kom je JUIST over als een klein kind.
Dat is een compleet anders iets. Daar ben ik voor. Juist om dat betaalbaar te houden moet er kritisch gekeken worden naar zorgkosten.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bejaardenzorg, gehandicaptenzorg, werklozen. Blegh, al deze mensen kosten (veel!!) geld.
En wat denk je dat die psychische hulp doet? Spontaan de juiste hersenen geven aan die persoon?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is een compleet anders iets. Daar ben ik voor. Juist om dat betaalbaar te houden moet er kritisch gekeken worden naar zorgkosten.
Net zoals dat ik vind dat borstvergrotingen niet door zorgverzekering betaalt zouden moeten worden, vind ik dat ook voor geslachtsoperaties.
Uiteraard ben ik niet tegen psychische hulp in dit soort gevallen.
Leren leven met de situatie.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat denk je dat die psychische hulp doet? Spontaan de juiste hersenen geven aan die persoon?
Als iemand een tumor in zijn hoofd heeft stuur je die dan ook naar de psychiater voor hulp?
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, dat mag jij helemaal vinden hoor. Heus, als jij daar blij van wordt.
Ik vind jou en mensen als jij eigenlijk een bekrompen amoebe met het intellect van een doodgekookte aardappel die drie weken gedurende hoogzomer in een met blauwalg besmette sloot heeft liggen rotten... maar ik voel de noodzaak niet zo om dat te pas en te onpas gaan lopen verkondigen omdat niemand daar wat aan heeft en ik gelukkig de vrijheid heb om mensen als jij gewoon te ontlopen, net als dat jij die keus hebt om mensen die transgender/genderdysfoor zijn te ontlopen als je er niet mee om kunt gaan. Je zult er maar gelukkig van worden om continu actief mensen af te zeiken om hun genderorientatie of welke orientatie dan ook. Vermoeiend hoor.
Want?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef Gewas het volgende:
Ik denk juist dat het niet behandelen van transgenders veel meer kost dan het wel behandelen (en dat ze later gelukkig zijn).
Precies geef ze de transformatie die ze nodig hebben, dat scheelt heel veel geld.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef Gewas het volgende:
Ik denk juist dat het niet behandelen van transgenders veel meer kost dan het wel behandelen (en dat ze later gelukkig zijn).
dat werkt niet, is al lang bewezen.quote:
Als mensen hun hele leven bij de psychiatrie moeten lopen omdat ze het gevoel hebben dat ze in het verkeerde geslacht zitten, kost dat toch veel meer dan dat ze het traject ingaan en na een aantal jaar als het gewenste geslacht door het leven gaan.quote:
Gespreken met een psychiater kost ook behoorlijk wat hoor, daarbij komen nog eens medicijnen die ze moeten slikken. Moet je nagaan dat ze dit dan jaarlijks doen, dat kost achteraf wat duiten hoor. (Tenzij ze al zelfmoord hebben gepleegd.)quote:
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaanquote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als mensen hun hele leven bij de psychiatrie moeten lopen omdat ze het gevoel hebben dat ze in het verkeerde geslacht zitten, kost dat toch veel meer dan dat ze het traject ingaan en na een aantal jaar als het gewenste geslacht door het leven gaan.
Dan ben je idd een heel stuk goedkoper uit jaquote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaan
Ik ging daar van uit omdat sommige mensen zeggen dat ze psychisch behandelt moeten worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaan
Wat een kansloos gedoe man door te stellen dat andere mensen transgenders geen gelukkig leven gunnen. Ik gun iedereen het volle plezier in z'n leven, ik heb alleen geen zin om al die mensen geld te geven.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is wel het hoogst haalbare, en blijkbaar zijn die mensen daar heel gelukkig mee.
En voor mij ( en voor de wet) veranderen ze dan inderdaad van geslacht, grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.
Maar nog niemand hier heeft een reden gegeven waarom het legitiem is om het die mensen nog moeilijker te maken dan ze het al hebben.
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat een kansloos gedoe man door te stellen dat andere mensen transgenders geen gelukkig leven gunnen. Ik gun iedereen het volle plezier in z'n leven, ik heb alleen geen zin om al die mensen geld te geven.
Dus inderdaad zie je geen redenen waarom mensen het ze zogenaamd moeilijker maken dan ze al hebben.
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ging daar van uit omdat sommige mensen zeggen dat ze psychisch behandelt moeten worden.
Nou fijn voor jou: borstvergrotingen worden niet uit de zorgverzekering betaald, zelfs niet uit aanvullende. Ook al vind de Nederlandse Zorgautoriteit (of hoe die club dit jaar heet) dat het voor transvrouwen wél vergoed zou moeten worden, op indicatie van arts, chirurg én psycholoog/iater, de minister heeft daar al jaren terug een streep door gezet. Daarmee negeert de minister het advies van een orgaan dat speciaal voor het geven van die adviezen in het leven is geroepen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Net zoals dat ik vind dat borstvergrotingen niet door zorgverzekering betaalt zouden moeten worden, vind ik dat ook voor geslachtsoperaties.
Vergeet de abortussen nietquote:Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.
Geloof mij: nee dat doe je niet zomaar voor de lol. Dat doe je omdat het alternatief levenslange depressie en suicidaliteit is. Ook niet bepaald een goede invloed op je bijdragen aan de economie en maatschappij.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.
Je krijgt écht niet Hoppa in één keer een verwijsbriefje voor een operatie, daar gaat een heel
proces aan vooraf.
Maar zo'n operatie doe je nou niet voor je lol denk ik.
Lijkt me ook niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.
Je krijgt écht niet Hoppa in één keer een verwijsbriefje voor een operatie, daar gaat een heel
proces aan vooraf.
Maar zo'n operatie doe je nou niet voor je lol denk ik.
dan keur ik dat af en leg ik uit dat hij zij zo op de wereld is gezet en daar trots op moet zijn als hij zich wik veranderen is dat een belediging naar zijn schepperquote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, als je nou netjes mooie heterokindjes maakt en ze elke zondag mee naar de kerk neemt, of elke vrijdag naar de moskee, of gewoon voor een mooie strandwandeling op zaterdag, hoe beïnvloeden die enge transgenders jou en de rest van je familie jou nu?
En wat nou als je mooie heterokindje nu op 15-jarige leeftijd eindelijk durft toe te geven dat hij eigenlijk een zij voelt en veel gelukkiger zou zijn als meisje of andersom, wel dezelfde waarden en normen heeft als jij, die je ze zo hebt bijgebracht de afgelopen jaren. Hij/zij komt altijd netjes op tijd thuis, helpt de tafel afruimen, doet het goed in de 5e klas van het vwo en heeft netjes Grieks als tweede klassieke taal... alleen, tsja, hij voelt zich een zij, of andersom. Wat dan?
Soa's zijn potentieel levensbedreigend en maken mensen onvruchtbaar. Gare vergelijking dus als je denkt dat dit hetzelfde is.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |