quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
Linkjesquote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Jij leeft wel echt op het randje hé? Zomaar een ongevaarlijke opmerking, die je recht in het gezicht van de meest militante pvv'er zou kunnen maken zonder kleerscheuren, op een anoniem forum zetten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Zonder de pvv zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
Leuk, maar niet hier.quote:
Zonder moslims zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Zonder de pvv zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
Ophef over artikel Financial Timesquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef TC03 het volgende:
Financial Times van het padje af:
[ afbeelding ]
Dat gebeurt niet alleen in Nederland, ik gaf slechts een voorbeeld. En moslims hebben lange baarden, daar sta je vrij snel op, dat klopt. Maar het is een bewezen techniek dat het herhalen van 'waarheden' leidt tot geloof ervan en als dat balletje eenmaal rolt ...quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef TC03 het volgende:
Dit argument zou ik kunnen geloven, ware het niet dat PVV enkel in Nederland actief is en moslims wereldwijd gekke dingen doen...
Niets mis met die mening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Zonder mannen tussen 15 en 25 zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zonder moslims zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
Het zijn die lieden die samenleving verpesten en jouw en mijn gevoel van openbare veiligheid wegnemen waardoor we niet meer met gemak onze levens kunnen leiden.quote:
Lol, wat een verraders, compleet ongeloofwaardig vanaf nu. Al helemaal omdat ze de vrijheid van meningsuiting niet snappen en daar ook nog eens als logisch gevolg een moordpartij aan verbinden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus je moet niet wijzen en alles maar laten gebeuren...?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet alleen in Nederland, ik gaf slechts een voorbeeld. En moslims hebben lange baarden, daar sta je vrij snel op, dat klopt. Maar het is een bewezen techniek dat het herhalen van 'waarheden' leidt tot geloof ervan en als dat balletje eenmaal rolt ...
Zonder mensen zou Nederland veiliger zijn durf ik te bewerenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder mannen tussen 15 en 25 zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
Ook een goeie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zonder mensen zou Nederland veiliger zijn durf ik te beweren
Dus je moet wel wijzen en blijven wijzen en daarin lekker doorschieten? Zoals al decennialang gebeurd?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus je moet niet wijzen en alles maar laten gebeuren...?
Jij bent er zoeen die gelooft (quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:38 schreef LelijKnap het volgende:
Zonder moslims zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
Zo vreemd vin ik dat artikeltje niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Een forum is geen democratie.quote:
Niet voor honden hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Al wil ik best onderscheid maken tussen naar iemand wijzen en iemand een vinger in zijn oog duwen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef TC03 het volgende:
Dus je moet niet wijzen en alles maar laten gebeuren...?
Nee?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef elcastel het volgende:
Jij bent er zoeen die gelooft ( ) dat de wereld vredelievend is zonder geloof ?
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je moet wel wijzen en blijven wijzen en daarin lekker doorschieten? Zoals al decennialang gebeurd?
Als ze bij DWDD dingen over dit onderwerp zeggen mag dat toch best gezegd worden. Moeten opmerkingen van politici dan ook in het betreffende subforum geplaatst worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een forum is geen democratie.
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.quote:
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je moet wel wijzen en blijven wijzen en daarin lekker doorschieten? Zoals al decennialang gebeurd?
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.
Dan ben je uitermate naïef of wil je gewoon blind zijn voor de emotie van moslims - waarschijnlijk omdat je hen als minderwaardig beschouwd. Ik kan er niets anders van denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.
Dat mag je vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.
Dat geeft FT ook duidelijk aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijn
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij beweert Mutant ook niks anders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijn
Die kerel heeft nog steeds niet uitgelegd waarom deze moorden terecht zijn, en weigert het ook na het goedgepraat te hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.
Dat schrijft FT toch ook niet. Waarom lees je alleen wat je wil lezen? Ze veroordelen keihard deze actie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Maar is daarmee het door de kop zeven van kogels bij deze cartoonisten gerechtvaardigd?
Toch moeten we "rekening" houden met mogelijke gekwetste gevoelens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat schrijft FT toch ook niet. Waarom lees je alleen wat je wil lezen? Ze veroordelen keihard deze actie.
Daar denk ik anders over. Fundamentalisme ontstaat juist door mensen in een isolement te helpen en een gezamenlijke vijand verbindt mensen sterk. Door ongenuanceerde aanvallen op een religie versterk je beide fenomenen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.
Naïef?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan ben je uitermate naïef of wil je gewoon blind zijn voor de emotie van moslims - waarschijnlijk omdat je hen als minderwaardig beschouwd. Ik kan er niets anders van denken.
Vrij logisch. Zoiets is namelijk nooit uit te leggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die kerel heeft nog steeds niet uitgelegd waarom deze moorden terecht zijn, en weigert het ook na het goedgepraat te hebben.
Waarom? Ga jij nu bepalen wat voor de ander relevant moet zijn? Omgekeerde wereld dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.
Ik ben heel sterk voor de vrijheid van meningsuiting. Dus als jij vindt dat de Islam een onzinnige geloofsovertuiging is, dan vind ik dat je het recht hebt om dat te uiten. Ook als dat door middel van cartoons is. Maar deze journalisten waren toch vooral heel kritisch over geloofsovertuigingen? Ze waren niet per definitie heel erg aan het afzeiken toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.
Dat maak jij ervan. Dus als je zegt waarom iemand iets doet, zeg je ineens dat ze uitgelokt zijn? Vind ik wat te kort door de bocht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.
Dat weet ik, maar volgens mij kwam het bij een deel niet over, dus ik dacht, ik verduidelijk het evenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij beweert Mutant ook niks anders.
Nee, ik bepaal het voor mezelf. Ik zie niet hoe de inhoud relevant is en zodoende vind ik het een suggestieve manier van schrijven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom? Ga jij nu bepalen wat voor de ander relevant moet zijn? Omgekeerde wereld dit.
Het is jammer dat ik maar één jaar Frans heb gehad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet overigens zelf ook absoluut niet lachen om deze "tekeningen".
De tolerantie en de angst van de meerderheid lijkt me gevaarlijker.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen die moslims in het algemeen als een bedreiging zien.
Het zijn alleen de fundamentalisten die gevaarlijk zijn.
Een deel van de users hier die zeggen dat Nederland veiliger is zonder moslims ? Die zijn sowieso kansloos.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dus als je zegt waarom iemand iets doet, zeg je ineens dat ze uitgelokt zijn? Vind ik wat te kort door de bocht.
[..]
Dat weet ik, maar volgens mij kwam het bij een deel niet over, dus ik dacht, ik verduidelijk het even
We hebben het hier over Nederland. Niet over wereldwijd. Nog los daarvan zijn er ook wereldwijd partijen actief die een politieke agenda net als de PVV hebben. Het gaat hier niet louter om de problematiek zelf, maar de wijze waarop met de problematiek wordt omgegaan en wat voor effect dat heeft op mensen die in eerste instantie niets met deze problematiek van doen hebben, maar er bewust worden ingesleurd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Naïef?
Wereldwijd zie je hetzelfde probleem als in Nederland, terwijl Wilders enkel in Nederland echt invloed heeft.
De problematiek is hetzelfde, met of zonder Wilders. Derhalve is Wilders niet van invloed.
De man noemde het populistisch om te praten over de mutilatie van 50% van de moslim kinderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die kerel heeft nog steeds niet uitgelegd waarom deze moorden terecht zijn, en weigert het ook na het goedgepraat te hebben.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Een deel van de users hier die zeggen dat Nederland veiliger is zonder pvv-ers? Die zijn sowieso kansloos.
Het -zou- nog best waar kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een deel van de users hier die zeggen dat Nederland veiliger is zonder moslims ? Die zijn sowieso kansloos.
Dat kan, dat doet verder niets af aan hun mening. De cartoons vind ik suggestief. Ik slaap er verder geen nacht minder om.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal het voor mezelf. Ik zie niet hoe de inhoud relevant is en zodoende vind ik het een suggestieve manier van schrijven.
Feitelijk hebben ze gelijk maar dat maakt de opmerking niet minder debielquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een deel van de users hier die zeggen dat Nederland veiliger is zonder moslims ? Die zijn sowieso kansloos.
SPOILER: klikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt. Je kan niet een hele bevolkingsgroep als 'onveilig' bestempelen. Of het nu moslims zijn of PVV-stemmersquote:
Ach, hou toch op. Zonder geloof verzinnen mensen wel wat anders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het -zou- nog best waar kunnen zijn.
Maakt het niet te rechtvaardigen.
Tim kocht zojuist drop. Tim is een mongool.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dus als je zegt waarom iemand iets doet, zeg je ineens dat ze uitgelokt zijn? Vind ik wat te kort door de bocht.
Waarom zou je zulke mensen persoonlijk aanvallen? Het is slechts een mening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Das logisch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niveau hier is echt om te huilen. Nederland zou beter af zijn zonder moslims ?
Kerel, als je deze onzin blijft herhalen ben ik genoodzaakt timmmm op je af te sturen. En dat wil je niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nederland is veiliger zonder mensen. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Feitelijk hebben ze gelijk maar dat maakt de opmerking niet minder debiel
Ze stonden bekend om de schunnige grappen en grof taalgebruik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik ben heel sterk voor de vrijheid van meningsuiting. Dus als jij vindt dat de Islam een onzinnige geloofsovertuiging is, dan vind ik dat je het recht hebt om dat te uiten. Ook als dat door middel van cartoons is. Maar deze journalisten waren toch vooral heel kritisch over geloofsovertuigingen? Ze waren niet per definitie heel erg aan het afzeiken toch?
Ongeveer het enige artikel van De Speld dat geen satire is. Heel veel waarheidquote:Bij een satirische aanval van het Franse weekblad Charlie Hebdo zijn geen doden of gewonden gevallen. Het incident brengt het totaal aantal slachtoffers van satirische aanvallen sinds het begin van de jaartelling op nul.
Ja een hele nare mening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef Nammie het volgende:
[..]
Waarom zou je zulke mensen persoonlijk aanvallen? Het is slechts een mening.
Dit staat als een paal boven water.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nederland is veiliger zonder mensen. Zo simpel is het.
Jep.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nederland is veiliger zonder mensen. Zo simpel is het.
Goed, met de mening dat het smakeloos is, is niks mis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, dat doet verder niets af aan hun mening. De cartoons vind ik suggestief. Ik slaap er verder geen nacht minder om.
Er is ongetwijfeld een reden dat er een radicale groep moslims is die primitieve daden uitvoert jegens anderen, terwijl dit bij andere religies veel minder is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ach, hou toch op. Zonder geloof verzinnen mensen wel wat anders.
Het begon met de opmerking dat Nederland veiliger zou zijn zonder PVV-ers. Dat men (zij) blijft hangen bij de (reflecterende) reactie dat Nederland veiliger zou zijn zonder moslims is wel typerend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Je kan niet een hele bevolkingsgroep als 'onveilig' bestempelen. Of het nu moslims zijn of PVV-stemmers
Wanneer de dokter naar mijn mams gegaanwas bij de geboorte met de mededeling Tim heeft te weinig zuurstof gehad bij de geboorte, hij is een mongool zegt hij het eerste deel niet om het minder erg te maken oid, enkel om het waarom uit te leggen. Wil niet zeggen dat het ineens een goede zaak is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tim kocht zojuist drop. Tim is een mongool.
Er zit geen enkel verband tussen deze twee zinnen, maar de suggestie wordt gewekt dat je een mongool bent omdat je drop kocht. Waarom zou ik anders kiezen om op te schrijven wat jij gekocht hebt? Daar zit een bedoeling achter.
Dat is een hele kleine groep, en de religie zal niet de enige oorzaak zijn van wat ze doen. Als je gaat zeggen dat Nederland veiliger is zonder moslims is dat ongelooflijk kwetsend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is ongetwijfeld een reden dat er een radicale groep moslims is die primitieve daden uitvoert jegens anderen, terwijl dit bij andere religies veel minder is.
Dat neemt niet weg dat er altijd geweld zal zijn.
Ik lees het niet helemaal. Er worden pvv-ers gebasht en er worden moslims gebasht. Je leest een beetje wat je wil lezen denk ik.quote:
Dat kan ik me helemaal vooratellen.quote:
Ik vind het een volstrekt redelijk stukje. De cartoons waren smakeloos, het was gericht op het irriteren van een groep radicalen. En dat is gewoon niet handig. Dat neemt verder niet weg dat het achterlijke randmongolen zijn die dit geflikt hebben. Vrij genuanceerd. Het enige waar je van mening over kunt verschillen is of het smakeloos is of niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Goed, met de mening dat het smakeloos is, is niks mis.
Met het stukje tekst is echter van alles mis.
Wat een onzinquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan ik me helemaal vooratellen.
Het is net Duitsland in de jaren 30 hier, maar dan met moslims ipv joden.
http://www.businessweek.c(...)orist-target#r=lr-srquote:Charlie Hebdo grew out of a weekly called Hara Kiri Hebdo founded in 1969 by a group of left-leaning journalists. The newspaper in its current form dates to 1992, when several journalists pooled their money and set up a foundation to run the publication. According to a 2008 story in Le Monde, the foundation was called “Kalashnikov Editions”—by grotesque coincidence, the name of the rifle used in the terror attack.
Hmm. Tweakers.net dan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ben geen Marokkaan en geen moslim..
Duidelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef UpsideDown het volgende:
Op Fok! bashen we iedereen, zo rollen wij.
In jouw voorbeeld zit er een duidelijk verband tussen beide stellingen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer de dokter naar mijn mams gegaanwas bij de geboorte met de mededeling Tim heeft te weinig zuurstof gehad bij de geboorte, hij is een mongool zegt hij het eerste deel niet om het minder erg te maken oid, enkel om het waarom uit te leggen. Wil niet zeggen dat het ineens een goede zaak is.
Om even in je eigen vergelijking te blijvven
Zullen we op facebook verder gaan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ben geen Marokkaan en geen moslim..
Omdat het onterecht, dom en vooral kwetsend is voor moslims die hier meelezen en zelfs mee discussiëren.Snap niet zo goed waarom mensen online de behoefte voelen om dit soort dingen te zeggen.quote:
Is het dan toeval dat alle recente moorden waar je van hoort uit geloofsovertuiging die niet zijn gebaseerd op een persoonlijk dogma (Breivik ed) voornamelijk door moslims worden uitgevoerd? Dat kan toch geen toeval zijn? Er zal ongetwijfeld iets niet goed zitten in de religie zelf dat dat gerechtvaardigd kan worden door die mensen.quote:
Ze manifesteren zich ook niet echt op positieve manier. Als het Feyenoord publiek relt wordt er ook in algemene vorm over gesproken (moet misschien in VBL deze opmerking), terwijl er tienduizenden brave supporters zijn.quote:
Quote eens een paar opmerkingen dan die zo erg zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is volkomen irrelevant. Die vermelding suggereert een beetje "eigen schuld, dikke bult".quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het een volstrekt redelijk stukje. De cartoons waren smakeloos, het was gericht op het irriteren van een groep radicalen. En dat is gewoon niet handig. Dat neemt verder niet weg dat het achterlijke randmongolen zijn die dit geflikt hebben. Vrij genuanceerd. Het enige waar je van mening over kunt verschillen is of het smakeloos is of niet.
Ja geldt ook voor die pvv opmerking. Al kan ik pvv-ers en moslims niet echt met elkaar vergelijken....quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik lees het niet helemaal. Er worden pvv-ers gebasht en er worden moslims gebasht. Je leest een beetje wat je wil lezen denk ik.
Relmof plsquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat de radicalen voor de lol Hebdo uitkozen. Gewoon, omdat het kon.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld zit er een duidelijk verband tussen beide stellingen.
In mijn voorbeeld en die van de FT zit er geen duidelijk verband tussen.
Dát is het verschil.
Is het al zo erg hier ? Kom eigenlijk bijna nooit meer in NWS. Maar goed, verbazingwekkend is het niet, Europa is altijd een leeuwenkooi geweest, de geschiedenis herhaalt zich.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
Ik snap hier echt niks van, wat wil je nou zeggen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Onnoman het volgende:
ik durf het haast niet te denken.. maar ik zeg dit omdat de daders niet gepakt zijn..
kunnen we met volle 100% overtuiging wel verkondigen dat dit een daad is van radicale moslims?
Wat als dit een martelaren daad was?
dat ik dit durf te denken geeft alleen maar aan hoe verrot de wereld geworden is
maar goed.. de wereld was altijd al verrot
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zijn toch technische mensen ?:P
Bashen is wat anders dan kritiek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is het dan toeval dat alle recente moorden waar je van hoort uit geloofsovertuiging die niet zijn gebaseerd op een persoonlijk dogma (Breivik ed) voornamelijk door moslims worden uitgevoerd? Dat kan toch geen toeval zijn? Er zal ongetwijfeld iets niet goed zitten in de religie zelf dat dat gerechtvaardigd kan worden door die mensen.
Dat maakt niet dat alle moslims gewelddadig zijn.
Als we dit in percentages uitdrukken, is je stelling uitermate lachwekkend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is het dan toeval dat alle recente moorden waar je van hoort uit geloofsovertuiging die niet zijn gebaseerd op een persoonlijk dogma (Breivik ed) voornamelijk door moslims worden uitgevoerd? Dat kan toch geen toeval zijn? Er zal ongetwijfeld iets niet goed zitten in de religie zelf dat dat gerechtvaardigd kan worden door die mensen.
Ik zag vanmiddag een interview met de hoofdredacteur en die zei dat hij kritisch was over geloofsovertuigingen en vond dat hij de vrijheid had om zulke cartoons te publiceren. Om mensen na te laten denken, om mensen te laten lachen. Geheel terecht naar mijn idee. Jij maakt ervan dat het bewust is geweest om extremisten te irriteren, maar dat heeft hij zelf niet gezegd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het een volstrekt redelijk stukje. De cartoons waren smakeloos, het was gericht op het irriteren van een groep radicalen. En dat is gewoon niet handig. Dat neemt verder niet weg dat het achterlijke randmongolen zijn die dit geflikt hebben. Vrij genuanceerd. Het enige waar je van mening over kunt verschillen is of het smakeloos is of niet.
Onzin. Je vergelijkt een ras met geloofsgekkies.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik had nooit iets met de PVV, vond ze een beetje schreeuwerig en hype, maar voortaan ga ik wel op ze stemmen.quote:
Hoezo niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Al kan ik pvv-ers en moslims niet echt met elkaar vergelijken..
Neuh. Het suggereert wel dat daar een causaal verband ligt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is volkomen irrelevant. Die vermelding suggereert een beetje "eigen schuld, dikke bult".
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Onzin. Je vergelijkt een ras met geloofsgekkies.
Jawel. Het verband tussen de inhoud van de cartoons en de daad is dat het een een van de oorzaken is voor het plegen van de daden door de daders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld zit er een duidelijk verband tussen beide stellingen.
In mijn voorbeeld en die van de FT zit er geen duidelijk verband tussen.
Dát is het verschil.
Ja laten we niet vergeten wie hier de echte slachtoffers zijn. Moslims. Eerst al die vervelende cartoon en nu nog demonisering er overheen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat het onterecht, dom en vooral kwetsend is voor moslims die hier meelezen en zelfs mee discussiëren.Snap niet zo goed waarom mensen online de behoefte voelen om dit soort dingen te zeggen.
Wat lullig dat mensen gemene dingen zeggen tegen mensen die snijden in hun wilsonbekwame kinderen. Ik snap niet dat mensen zo gepikeerd zijn over grove woorden tegen mensen die klaar staan om hun geliefden te bewerken met een mes. Het lijkt me dat die mensen gemener tegen zichzelf zijn namelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat het onterecht, dom en vooral kwetsend is voor moslims die hier meelezen en zelfs mee discussiëren.Snap niet zo goed waarom mensen online de behoefte voelen om dit soort dingen te zeggen.
Alsof dit gaat om die spotprenten. Het is een reactie en vergelding op de oorlogen van het westen in het midden oosten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef akveor het volgende:
Het lijkt me niet dat moslims nu plots vinden dat de spotprenten wel kunnen.
Enfin de discussie is nu spotprenten bij DWDD in plaats van het moslimfascisme.
3% om 0%? Het is natuurlijk een minderheid. Maar een minderheid van 3% in een dergelijke religie is nog altijd een gevaar voor de samenleving. Je doet er alleen zo weinig aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als we dit in percentages uitdrukken, is je stelling uitermate lachwekkend.
Welnee.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Typische geschiedsvervalsing en misplaatst slachtoffergedrag zoals we 't gewend zijn vanuit een zekere hoek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook niet handig om dat te zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag een interview met de hoofdredacteur en die zei dat hij kritisch was over geloofsovertuigingen en vond dat hij de vrijheid had om zulke cartoons te publiceren. Om mensen na te laten denken, om mensen te laten lachen. Geheel terecht naar mijn idee. Jij maakt ervan dat het bewust is geweest om extremisten te irriteren, maar dat heeft hij zelf niet gezegd.
Breivik persoonlijk dogma? Mwoah. Ben daar niet mee eens (maar FOK! was toen bij de kippen bij om dat soort discussies heel snel de kiem in te smoren).quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat snap je niet jongen..quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik snap hier echt niks van, wat wil je nou zeggen?
Maar de infrastructuur is nu wel vele malen beter.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar...?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat snap je niet jongen..
iedereen gaat er blindelings vanuit dat dit radicalen moslims zijn.
Tuurlijk acht ik die kans ook zeer hoog
twitter:RT_com twitterde op woensdag 07-01-2015 om 18:51:13PHOTO: Massive rally in support of #CharlieHebdo attack victims in #Paris #JeSuisCharlie http://t.co/3Jsosc7yl3 http://t.co/Kqw73JujAr reageer retweet
Wat denk je dan dat er de oorzaak van was? Religieuze achtergrond?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Breivik persoonlijk dogma? Mwoah. Ben daar niet mee eens (maar FOK! was toen bij de kippen bij om dat soort discussies heel snel de kiem in te smoren).
Maar ik ben wel eens met de stelling dat de islam zelf ook aangesproken mag en kan worden.
maar.. stel voor dat het niet zo is.. dan heb je de poppen aan het dansenquote:
Vind ik onsmakelijk. Een beetje alsof je in Rob Zweekhorst z'n verleden gaat duiken en dan zeggen dat hij voor Ajax is. Ook erg onsmakelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh. Het suggereert wel dat daar een causaal verband ligt.
Nee niet RIP.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef BerjanII het volgende:
[..]![]()
Moet je eens naar natuurprogramma's kijken. De dieren zonder mensen zijn lekker veilig hoor![]()
Eten of gegeten worden, dat is het motto in de natuur.
Helaas zijn er veel mensen die vage ideeën hebben over hoe slecht de mensheid is voor de Aarde. Allemaal schaapjes die luisteren naar vage herdertjes met hun vage meninkjes en niet zelf meer nadenken en om zich heen kijken.
Ontopic:
RIP Franse krant
Bashen is wat anders dan kritiek. Wat snappen mensen hier niet aan ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat lullig dat mensen gemene dingen zeggen tegen mensen die snijden in hun wilsonbekwame kinderen. Ik snap niet dat mensen zo gepikeerd zijn over grove woorden tegen mensen die klaar staan om hun geliefden te bewerken met een mes. Het lijkt me dat die mensen gemener tegen zichzelf zijn namelijk.
En dat zeg je tegen mij omdat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:53 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik had nooit iets met de PVV, vond ze een beetje schreeuwerig en hype, maar voortaan ga ik wel op ze stemmen.
Wat probeer je nou te zeggen? Dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:55 schreef AhmedJaret het volgende:
persoonlijk vind ik wel dat uitlokken ook een kunst is ik praat niks goed hier maar op een evgven moment komt de slinger terug als ke begrijpt wat ik bedoel
Waarom zeg je het dan alsof je weet wat deze journalisten bewoog?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook niet handig om dat te zeggen.
Ergens is het ook eigen schuld, aangezien Frankrijk oorlog voert in het Midden Oosten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is volkomen irrelevant. Die vermelding suggereert een beetje "eigen schuld, dikke bult".
Het gaat om je stelling - die je baseert op die 1%.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3% om 0%? Het is natuurlijk een minderheid. Maar een minderheid van 3% in een dergelijke religie is nog altijd een gevaar voor de samenleving. Je doet er alleen zo weinig aan.
Feiten opnoemen is bashen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bashen is wat anders dan kritiek. Wat snappen mensen hier niet aan ?
Er is inderdaad wel een verband, mijn argumentatie was niet helemaal correct.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat de radicalen voor de lol Hebdo uitkozen. Gewoon, omdat het kon.
Heb er nu al aardig wat gezien, maar het is doorgaans beslist broddelwerk. Er zijn geen grote cartoonisten heengegaan in ieder geval vandaag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet overigens zelf ook absoluut niet lachen om deze "tekeningen".
Die 1% om 0% moet toch op een bepaalde manier verklaarbaar zijn hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om je stelling - die je baseert op die 1%.
Jawel, Allah heeft hem opgeëist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:57 schreef Sylv3se het volgende:
Vreemd dat de aanslag nog niet is opgeëist.
... maar de Mossad is een paar dagen geleden gespot in Parijs, samen met wat hoge Israelische officials, en Arabieren....quote:
Alle moslims zijn potentieel gevaarlijk bv ? Mensen zijn potentieel gevaarlijk.quote:
als je weet dat het in het verkeerde keelgat schiet vaak verzoekt word om het niet te doen en dan steeds een stap hoger zet en weet met wat voor lui je te maken kan krijgen dan ja kan je spreken van iets op je afroepenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen?
word je niet moe van al die onzin die je uitkraamt soms?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jawel, Allah heeft hem opgeëist.
Ach ja, voor iedereen staat allang vast dat de daders moslims waren die boos waren vanwege wat tekeningen,....quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:57 schreef Sylv3se het volgende:
Vreemd dat de aanslag nog niet is opgeëist.
dat zou ik dan ook kunnen roepen natuurlijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik las ergens, op hln geloof ik, een getuige die zei dat de daders zeiden dat ze van Al-Qaeda waren. Maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen
Welke official?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... maar de Mossad is een paar dagen geleden gespot in Parijs, samen met wat hoge Israelische officials, en Arabieren....
Alsnog is dat onvergelijkbaar.
Ten eerste: wapenbedrijven en de farmaceutische industrie zijn niet eens een promile zo kwaadaardig als dit soort terroristen. (artikel is van paar dagen geleden)
... en vandaag stond er een Israelische official vanaf de rampplek te tweeten en foto's te versturen.
Er is een zeer kleine mogelijkheid dat dit een False Flag door Israel/Mossad is. Ook gezien de verstoorde relatie Israel/Frankrijk en het feit dat deze cartoonisten ook kritisch waren op Israel/Mossad, en dat deze daders ook gewoon de Islamitische agent afschoten, is dat iets waar je op zijn minst rekening mee kunt houden...
En wat is jouw mening hierover?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
als je weet dat het in het verkeerde keelgat schiet vaak verzoekt word om het niet te doen en dan steeds een stap hoger zet en weet met wat voor lui je te maken kan krijgen dan ja kan je spreken van iets op je afroepen
Ik ben potentieel gevaarlijk door het bestaan van de Koran.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Alle moslims zijn potentieel gevaarlijk bv ? Mensen zijn potentieel gevaarlijk.
Maar doe je ding
Oke. Wat voor vrijheden doel je precies op?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Forbry het volgende:
Ik denk absoluut niet dat (gematigde) moslims (als individu) een gevaar vormen, maar persoonlijk beschouw ik (een opmars van) de islam an sich -extreme varianten daarvan helemaal, maar ook de gematigde varianten- zeker wel als een gevaar voor het hebben van een maatschappij zoals ik die graag zie en zoals die we op dit moment in het Westen ook (nog) hebben... Met "gevaar" hoeft het ook niet altijd (rechtstreeks) om geweld en dergelijke te gaan... kan ook gewoon gaan om aantasting van bepaalde vrijheden, waarden, idealen, e.d.
Vind dat ook een beetje nutteloos eigenlijk.. het enige waar dat soort onderkruipsels gevoelig voor is, is als je hen met eigen middelen bestrijdt.. kop eraf dus. Alleen zijn we daar te geciviliseerd voor hier.. dus ze hebben vrij spel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:57 schreef Proximo het volgende:
Het enige op TV is afschuw over de daad en nota bene discussies over of dit soort cartoons wel onder de vrijheid van meningsuiting mogen vallen. En maar zwaaien met je pen en oproepen tot tolerantie, alsof "het ware geloof" zich daar ook maar een hol van aantrekt.
Is ook zo toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ach ja, voor iedereen staat allang vast dat de daders moslims waren die boos waren vanwege wat tekeningen,....
http://www.hln.be/hln/nl/(...)utm_source=hootsuitequote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef franklop het volgende:
[..]
dat zou ik dan ook kunnen roepen natuurlijk
quote:Corinne Rey, beter gekend als cartooniste Coco van Charlie Hebdo, kan de terreuraanslag van vanochtend gelukkig nog navertellen. Ze werd plots geconfronteerd met de zwaarbewapende daders. "Ik had net mijn dochter opgehaald bij de kinderopvang, toen gemaskerde mannen aan kwamen rijden en ons bedreigden", verklaarde Coco op de website 'L'Humanité'. "Ze wilden de redactie binnen en lieten me de toegangscode ingeven."
"Ze hebben gevuurd op mijn collega's Wolinski, Cabu, ... Het duurde zeker vijf minuten. Ik vluchtte onder een bureau. Ze spraken perfect Frans en beweerden van al-Qaida te zijn."
Volgens een ambulancier die ter plekke was, hebben de terroristen op de gelijkvloerse verdieping een man doodgeschoten. Vervolgens zijn ze naar de eerste verdieping gegaan, waar ze de vergaderzaal zijn binnengedrongen. Daar lagen de lichamen volgens de ambulancier op elkaar gestapeld.
0%, wablief.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die 1% om 0% moet toch op een bepaalde manier verklaarbaar zijn hoor.
Soms. Daarom lig ik nu lekker languit op de bank veilig te trollen op FOKquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
word je niet moe van al die onzin die je uitkraamt soms?
In dienst van frankrijk = geen ware gelovige.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yi-Long het volgende:
en dat deze daders ook gewoon de Islamitische agent afschoten, is dat iets waar je op zijn minst rekening mee kunt houden...
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)utm_source=hootsuite
[..]
http://www.israelnational(...)/189492#.VK2CKSvF_dwquote:
boontje komt op zijn loontje is misschien iets te ruw geschetst maar ik zit toch een beetje in de sectie "zie je wel" te snuffelenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En wat is jouw mening hierover?
Oke, 1,1% om 0,1%. Een duidelijke discrepantie.quote:
En een verstandig mens haalt dan zijn schouders op en keert hem de rug toe.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
als je weet dat het in het verkeerde keelgat schiet vaak verzoekt word om het niet te doen en dan steeds een stap hoger zet en weet met wat voor lui je te maken kan krijgen dan ja kan je spreken van iets op je afroepen
Mmm, die zal zich ook wel rot voelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:59 schreef timmmmm het volgende:
Ze wilden de redactie binnen en lieten me de toegangscode ingeven."
Als je een aantal verboden en processen aan de broek krijgt doe je volgens mij iets goed en als je vermoord wordt om een tekening is dat het bewijs dat jouw boodschap belangrijk is gevonden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Downwards het volgende:
[..]
Heb er nu al aardig wat gezien, maar het is doorgaans beslist broddelwerk. Er zijn geen grote cartoonisten heengegaan in ieder geval vandaag.
Ok, dan ben je niet goed snik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
boontje komt op zijn loontje is misschien iets te ruw geschetst maar ik zit toch een beetje in de sectie "zie je wel" te snuffelen
begrijp mij niet verkeerd zoiets is natuurlijk nooit leuk en dat in dit in de naam van de Islam gebeurt is verschrikkelijk omdat het een verkeerde Islam naar voren brengt die niet perse door iedereen in volging is genomen
Als je bedoelt dat westerse motieven niet altijd zuiver zijn zit daar misschien iets in. Maar neemt niet weg dat de mensen ook niet echt in staat zijn er zelf wat van te maken. Het lijkt me ook prima te doen orde op zaken te stellen zonder al die moorden en andere afgrijslijkheden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Alsof dit gaat om die spotprenten. Het is een reactie en vergelding op de oorlogen van het westen in het midden oosten.
In China worden moslims gedwongen hun baarden af te scheren volgens mij. Ook daar zorgen moslims namelijk voor aardig wat problemen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe zou men in China in reageren, als dit in Peking zou plaatsvinden en is er uberhaupt een reactie uit China hierop?
Ik hoop het niet. Het eerste wat je bij al dat soort dingen hoort, als er gewapende mannen binnen zijn doe je wat ze willen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmm, die zal zich ook wel rot voelen.
Dus jij vindt dat dat bepaalde meningen niet geuit mogen worden omdat er bepaalde personen gekwetst en boos kunnen worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
boontje komt op zijn loontje is misschien iets te ruw geschetst maar ik zit toch een beetje in de sectie "zie je wel" te snuffelen
begrijp mij niet verkeerd zoiets is natuurlijk nooit leuk en dat in dit in de naam van de Islam gebeurt is verschrikkelijk omdat het een verkeerde Islam naar voren brengt die niet perse door iedereen in volging is genomen
Ja, als je van een dak afspringt val je dood neer. Bedankt voor je bijdrage, Achmed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef AhmedJaret het volgende:
Ik denk dat je in een fantasiewereld leeft. Zeker als die 'cijfers' gecorrigeerd worden naar land en (economische) status.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke, 1,1% om 0,1%. Een duidelijke discrepantie.
ja precies je verwoord het misschien niet sarcastisch maar dit is precis wat ik bedoelquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Storneren het volgende:
[..]
En een verstandig mens haalt dan zijn schouders op en keert hem de rug toe.
keer op keer.
Al na het eerste filmpje. Eerste keer lieten ze alles zien, daarna was het al met zwart beeld.quote:
Ja triest niveau hier op FOK! Zelf in NWS dus tegenwoordig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar doe je ding
AlQ heeft hier in het westen natuurlijk de grootste naam vanwege 11 september.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik las ergens, op hln geloof ik, een getuige die zei dat de daders zeiden dat ze van Al-Qaeda waren. Maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen
Je zult na de pubertijd normaal kunnen denken, vertrouw me.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Smack10 het volgende:
Dat Je Suis CHarlie, je zou bijna op nog een aanslag hopen
Nou nou.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Smack10 het volgende:
Dus er is geen enkele kritiek op de Islam te rechtvaardigen? Helder.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je in een fantasiewereld leeft. Zeker als die 'cijfers' gecorrigeerd worden naar land en (economische) status.
Vandaar dat al die mongolen elkaar doden in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Alsof dit gaat om die spotprenten. Het is een reactie en vergelding op de oorlogen van het westen in het midden oosten.
En wanneer je hier nu ja op antwoordt, bedenk je dan even dat je, in elk geval in Nederland, ook dankzij de vrijheid van meningsuiting mag geloven wat je wilt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat dat bepaalde meningen niet geuit mogen worden omdat er bepaalde personen gekwetst en boos kunnen worden?
Op zijn minst geïnspireerd vanuit rechts-extremistische hoek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat denk je dan dat er de oorzaak van was? Religieuze achtergrond?
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je zult na de pubertijd normaal kunnen denken, vertrouw me.
Volstrekt apathisch, zoals op welke gebeurtenis dan ook?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe zou men in China in reageren, als dit in Peking zou plaatsvinden en is er uberhaupt een reactie uit China hierop?
Jezus, meteen weer het andere extreme standpunt innemen. Er is wat mij betreft heel veel kritiek op bepaalde groepen volgelingen binnen de Islam te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus er is geen enkele kritiek op de Islam te rechtvaardigen? Helder.
Vandaag nog op FOK!quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op forums.marokko ook al figuren die de aanslagen op de agenten wel prima vonden idd
quote:
Er zijn twee agenten dood. Die in het filmpje kwam later aanrijden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Microtechs het volgende:
Maar de daders zijn dus binnengedrongen en schoten de agent die buiten de deur staat dood? Want in het filmpje waarin op de agent wordt geschoten rijden ze weer weg?
Ja, lijkt me ook een natuurlijke reactie, maar als het bijvoorbeeld duidelijk extremisten waren, dan zou je kunnen pleiten voor de noodzaak van heroïsme - wat schuldgevoel zou kunnen opleveren wanneer je voor jezelf koos.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop het niet. Het eerste wat je bij al dat soort dingen hoort, als er gewapende mannen binnen zijn doe je wat ze willen.
Rechts-extremisme is geen religie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Op zijn minst geïnspireerd vanuit rechts-extremistische hoek.
Hoop dat ze de daders snel vinden .. nog steeds niet.
Alleen is bij niet-moslims de kans dat ze spontaan besluiten een letterlijk heilige oorlog te voeren tegen alles en iedereen om hen heen (goed mogelijk in georganiseerd verband) naar ik aanneem een stuk kleiner.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar doe je ding
Duidelijk nu.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn twee agenten dood. Die in het filmpje kwam later aanrijden.
Dat was de kern van mijn punt to begin with.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jezus, meteen weer het andere extreme standpunt innemen. Er is wat mij betreft heel veel kritiek op bepaalde groepen volgelingen binnen de Islam te rechtvaardigen.
Wat maakt dat je je genoodzaakt voelt om meteen weer zo'n suggestieve vraag te stellen?
quote:De NOS heeft veel reacties gehad op het tonen van de schokkende beelden van de terreuraanslag op straat in Parijs.
Wij beseffen heel goed dat dit beeld veel mensen raakt en voor veel mensen zeer onprettig is om naar te kijken. Toch meenden we dat we er veel van moesten laten zien.
Principieel zien we het als onze taak om te brengen wat er in de wereld gebeurt, ook als dat schokkend is. Dat betekent niet dat we op elk detail willen en zullen inzoomen, maar ook niet dat we verbergen wat plaatsvindt en wat aan nieuws of beeld tot ons komt. Het gaat daarbij altijd om de maatvoering en relevantie.
In dit geval gaat het om een terreuraanslag in Parijs op een redactie van een bekend satirisch maandblad. Het is een aanslag die de samenleving schokt, wereldwijd reacties oproept en misschien wel tot nieuwe tegenstellingen leidt. De aanslag is groot en belangwekkend nieuws.
Als nieuwsprogramma willen we daarom zo veel mogelijk feiten brengen over wat er is gebeurd zonder daarin door te schieten.
Deze gedachten leiden tot het besluit het stukje film eenmaal volledig te laten zien (met daarin ook de kille executie van de agent) en in de rest van de uitzending dat stukje weg te laten. Het is een compromis tussen alles laten zien en niets laten zien.
Overigens heeft onze presentator zeer nadrukkelijk gewaarschuwd voor wat zou komen. Dit was letterlijk haar tekst:
Zojuist is er zeer schokkend beeld binnengekomen. Daarop is te zien hoe de twee daders buiten bij het kantoor van het blad een agent om het leven brengen. Nogmaals een waarschuwing dat dit zeer schokkend beeld is.
We hopen dat we u zo wat meer inzicht hebben gegeven in onze afwegingen.
Namens de hoofdredactie NOS Nieuws
Die hadden toch wel binnen gekomen. Of zij die code nou zou geven of niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook een natuurlijke reactie, maar als het bijvoorbeeld duidelijk extremisten waren, dan zou je kunnen pleiten voor de noodzaak van heroïsme - wat schuldgevoel zou kunnen opleveren wanneer je voor jezelf koos.
vreselijk mens ben jijquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Smack10 het volgende:
Precies.. ik denk dat die mevrouw een lange weg van therapie bij een psychiater te wachten staat..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook een natuurlijke reactie, maar als het bijvoorbeeld duidelijk extremisten waren, dan zou je kunnen pleiten voor de noodzaak van heroïsme - wat schuldgevoel zou kunnen opleveren wanneer je voor jezelf koos.
Kan je deze post uitleggen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Smack10 het volgende:
Das niet waar. Jij kwam met een (in mijn ogen) absurde stelling, louter gebaseerd op het handelen van de vermeende 1%. Daaraan verbond je meteen maar conclusies.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was de kern van mijn punt to begin with.
Kan van alles zijn. Het irrationele van religie (op dit moment dan vooral de islam) en de "waarheid"/"macht" die er op grond van (dat) geloof aan één persoon (Allah)/boek (Koran) wordt toegekend vormt op zichzelf al een gevaar voor van alles en nog wat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oke. Wat voor vrijheden doel je precies op?
Een niet gelovige zal ook niet zo snel iets doen omdat het zogenaamd heilig is he.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Alleen is bij niet-moslims de kans dat ze spontaan besluiten een letterlijk heilige oorlog te voeren tegen alles en iedereen om hen heen (goed mogelijk in georganiseerd verband) naar ik aanneem een stuk kleiner.
Meer dan honderd Nederlandse syriegangers/jihadisten. Duizenden IS-sympathisanten binnen landsgrenzen. Volgens de AIVD.
Dit is hoe het er tegenwoordig in Nederlandse rechtszalen aantoegaat:
http://download.omroep.nl(...)p4?start=190&end=267
En dan vind jij het gek dat het over moslims gaat en niet over mensen in het algemeen?
Hij vind de mensen aanstellers omdat ze massaal steun betuigen. Aangezien hij nog in de pubertijd zit wil hij natuurlijk het tegenovergestelde van de massa doen, want hij is zo lekker recalcitrant.quote:
het waren vaak geen meningen maar veelal directe beledigingen en ik hoop dan ook dat de grotere discussie wordt of de vrijheod van meningsuiting misschien niet aangepast mag wordenquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat dat bepaalde meningen niet geuit mogen worden omdat er bepaalde personen gekwetst en boos kunnen worden?
Dat lijkt me logisch. Iedereen censureert zichzelf. Je moet nou eenmaal niet alles altijd willen laten zienquote:
Kom op zeg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het waren vaak geen meningen maar veelal directe beledigingen en ik hoop dan ook dat de grotere discussie wordt of de vrijheod van meningsuiting misschien niet aangepast mag worden
want je mag alles zeggen over iedereen en iedereen kwetsen tot je bepaalde pijnpunten aanraakt in bepaalde groepen die systematisch hogere machtstoestellen bespreken
Ja uiteraard. In mijn hypothese zou het uitstellen ruimte geven voor (een deel vd) de rest te vluchten oid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die hadden toch wel binnen gekomen. Of zij die code nou zou geven of niet.
Even laten gelden dat ook zij nog een rol spelen en gevaarlijk zijn. Dat zou goed kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef meth1745 het volgende:
Als het echt een aanslag van Al Qaida betreft dan zou het misschien meer te maken kunnen hebben met de concurrentie tussen ISIS en Al Qaida. Een promotieactie om recruiten te werven zeg maar...
Henk en Ingrid zitten toch niet op Liveleak man, die blijven hangen bij facebook en spele.nlquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Tegenwoordig hebben we toch LiveLeak.. we zijn al lang niet meer afhankelijk van wat de reguliere media ons willen laten zien
Ik bedoel dat je als je jaren lang het midden oosten in puin schiet, denkt dat je vanuit het westen veilig oorlog kan voeren op een door jou geselecteerd gebied ver weg. Dat je dan niet gek moet opkijken dat er ook dichter bij huis slachtoffers kunnen gaan vallen, in plaats van in het vastgestelde gebied.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef akveor het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat westerse motieven niet altijd zuiver zijn zit daar misschien iets in. Maar neemt niet weg dat de mensen ook niet echt in staat zijn er zelf wat van te maken. Het lijkt me ook prima te doen orde op zaken te stellen zonder al die moorden en andere afgrijslijkheden.
Ach je kan ook gewoon realistisch zijn.quote:
Jihadisten die gepakt worden zou je tegen de muur kunnen zetten, zoals in oorlogstijd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:09 schreef Nintex het volgende:
Gestoord deze aanslag en het begint een verontrustende trend te worden...
De autoriteiten moeten hard ingrijpen, maar je kunt er zo weinig tegen doen.
Ah, we komen ergens. Het is dus logisch dat deze aanslag is gepleegd omdat Frankrijk oorlog voert?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ach je kan ook gewoon realistisch zijn.
Frankrijk voert oorlog en sponsort extremisten.
Dan kan je dit soort dingen verwachten, alleen zal je dat vast niet willen zien/weten.
Je had blijkbaar nogal een vreemde opvatting over de moraliteit van terroristen als je hun gebrek aan fatsoen gaat verwijten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef mig72 het volgende:
Het is tegen alle regels van fatsoen in, ook in een oorlog, om zelfs je ergste vijand, als die zich overgegeven heeft, alsnog dood te maken. Zoals bij die agent die zijn hand op het laatst omhoog stak ten teken van overgave.
Wat een barbaren. Dan heb ik niet zoveel medelijden meer als die achterlijk zandbakken aan stukken worden blazen door onze f-16's
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef MouzurX het volgende:
Is er al verantwoordelijkheid geclaimd?
Liveleak is anders net facebook geworden. Met die leuke filmpjes over vallende katten en mensen die dronken zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Henk en Ingrid zitten toch niet op Liveleak man, die blijven hangen bij facebook en spele.nl
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef MouzurX het volgende:
Is er al verantwoordelijkheid geclaimd?
Waarschijnlijk omdat wanneer ze jou zouden ondervragen over de koran om te bepalen of ze je wel of niet een kogel door het hoofd jagen, je die vragen best zou kunnen beantwoorden. En je daarnaast goed mogelijk zelf ook bepaalde ideeën hebt over het westen en je zogenaamd achtergestelde positie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een niet gelovige zal ook niet zo snel iets doen omdat het zogenaamd heilig is he.
Maar doe jullie ding. Ik vind het ongepast en dom
Ik zit er eigenlijk nooit op dus hier kan ik inhoudelijk niet op reageren. Dat gezegd hebbende, vallende katten zijn altijd leukquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Liveleak is anders net facebook geworden. Met die leuke filmpjes over vallende katten en mensen die dronken zijn.
Nee man, mensenrechten, humaan, arme jongens enzoquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jihadisten die gepakt worden zou je tegen de muur kunnen zetten, zoals in oorlogstijd.
Al met al kun je beter de bolwerken in het Midden Oosten bestrijden en vernietigen, zodat het geen zin meer heeft om hier op 'Jihad' te gaan om de groeperingen daar te steunen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jihadisten die gepakt worden zou je tegen de muur kunnen zetten, zoals in oorlogstijd.
Maar voor wat precies?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Het irrationele van religie (op dit moment dan vooral de islam) en de "waarheid"/"macht" die er op grond van (dat) geloof aan één persoon (Allah)/boek (Koran) wordt toegekend vormt op zichzelf al een gevaar voor van alles en nog wat.
Hoezo reageer je zo verontwaardigd op die vraag?quote:
Wat dacht je van gewoon hier in Europa eens keihard de invloed van wahabi's en hun oliedollars tegengaan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:11 schreef Nintex het volgende:
[..]
Al met al kun je beter de bolwerken in het Midden Oosten bestrijden en vernietigen, zodat het geen zin meer heeft om hier op 'Jihad' te gaan om de groeperingen daar te steunen.
Ik las gister dit artikel wat ik toegezonden kreeg, wellicht interesseert jou het:quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef meth1745 het volgende:
Als het echt een aanslag van Al Qaida betreft dan zou het misschien meer te maken kunnen hebben met de concurrentie tussen ISIS en Al Qaida. Een promotieactie om recruiten te werven zeg maar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Complottheoriën kan je in BNW besprekenquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:12 schreef AhmedJaret het volgende:
het kan zomaar een inside job zijn imo
Ik niet.quote:
Dat denk ik ook wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
NOS, volgens Lex Runderkamp zit er wrs toch wel een plan achter. Nav een oproep van ISIS paar maanden geleden.
Dat natuurlijk sowieso, dat blijkt wel aan de bewapening, het feit dat ze nog niet gepakt zijn, de vele slachtoffers (tijdstip deed vermoeden dat ze wisten dat er vergadering was). Dit is niet een opwelling zoals het neerschieten van die militair in canada ofzo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
NOS, volgens Lex Runderkamp zit er wrs toch wel een plan achter. Nav een oproep van ISIS paar maanden geleden.
Nee maar het behoort tot de risico's.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah, we komen ergens. Het is dus logisch dat deze aanslag is gepleegd omdat Frankrijk oorlog voert?
???quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Complottheoriën kan je in BNW bespreken
Dan had ik beter Ik denk dat het ISIS kunnen posten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef Downwards het volgende:
[..]
En al zou dat niet het geval zijn.. Jij hebt i.i.g. "IS is" kunnen posten.
Ja dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
Net of er nog een daadwerkelijk verschil is tussen al-Qaida of ISIS buiten het slagveld in Syrië en Irak.
Wat smakeloosquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
[ afbeelding ]
Toetoet vrachtwagenchauffeur.
Al Qaida is leuker dan ISIS.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
Net of er nog een daadwerkelijk verschil is tussen al-Qaida of ISIS buiten het slagveld in Syrië en Irak.
Hilarischquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
[ afbeelding ]
Toetoet vrachtwagenchauffeur.
Maar goed, nu die gasten zijn weggekomen, kunnen we dus meer van dit soort dingen verwachten dan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel.
Hoewel ik het dus wel slecht vind dat ze het kantoor niet precies wisten te vinden. Niet zó goed voorbereid dus.
wel degelijk dat verschil is het hele bestaansrecht van IS..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
Ja, maar dat is deze vrouw... een echte klootzakkenvrouw:quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
Volgens een vrouw zit al qaida er achter
Tja, dat krijg je met die vakanties naar trainingskampen he?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ze schijnen ook dus militaire gebaren te hebben uitgewisseld onderling. Het waren overduidelijk getrainde figuren in ieder geval.
Lijkt erop idd dat dit goed in mekaar is gezet. Geen martelaartje meer spelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat natuurlijk sowieso, dat blijkt wel aan de bewapening, het feit dat ze nog niet gepakt zijn, de vele slachtoffers (tijdstip deed vermoeden dat ze wisten dat er vergadering was). Dit is niet een opwelling zoals het neerschieten van die militair in canada ofzo.
Toch wordt dat allemaal wel wat overdreven heb ik het idee. Het argument dat ze allemaal zo getraind waren gaat vooral om het feit dat ze weg zijn gekomen met de gestolen auto maar dat gebeurt in Amsterdam wekelijks. Verder is het niet zo moeilijk om gemaskerd met een AK ergens binnen te komen imho.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ze schijnen ook dus militaire gebaren te hebben uitgewisseld onderling. Het waren overduidelijk getrainde figuren in ieder geval.
Zou zeker helpen, maar het probleem is dat dit waarschijnlijk terugkerende Jihadisten zijn die in Syrie en Irak hebben gevochten of daar training hebben gehad. Het vuur moet ze aan de schenen gelegd worden in Irak en Syrie, zodat ze geen mensen meer over hebben om hier naartoe te sturen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon hier in Europa eens keihard de invloed van wahabi's en hun oliedollars tegengaan?
Geen koran in het arabisch, geen poen uit een emiraat voor de moskee, Imams onder overheidscontrole
Jij denkt dat die trainingskampen professionele militaire trainingskampen zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met die vakanties naar trainingskampen he?
Samsom, wat een verwerpelijke randdebiel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:17 schreef hmmmz het volgende:
Wat een flapdrop politici hebben wij toch ook, nu bij de nos
Samson staat er bijna lachend bij..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:17 schreef hmmmz het volgende:
Wat een flapdrop politici hebben wij toch ook, nu bij de nos
Al-Qaida heeft een tyfushekel aan ISISquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |