Een forum is geen democratie.quote:
Niet voor honden hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zonder mensen zou Nederland veiliger zijn durf ik te beweren
Dat zeg ik niet. Al wil ik best onderscheid maken tussen naar iemand wijzen en iemand een vinger in zijn oog duwen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef TC03 het volgende:
Dus je moet niet wijzen en alles maar laten gebeuren...?
Nee?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef elcastel het volgende:
Jij bent er zoeen die gelooft ( ) dat de wereld vredelievend is zonder geloof ?
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je moet wel wijzen en blijven wijzen en daarin lekker doorschieten? Zoals al decennialang gebeurd?
Als ze bij DWDD dingen over dit onderwerp zeggen mag dat toch best gezegd worden. Moeten opmerkingen van politici dan ook in het betreffende subforum geplaatst worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een forum is geen democratie.
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.quote:
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je moet wel wijzen en blijven wijzen en daarin lekker doorschieten? Zoals al decennialang gebeurd?
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.
Dan ben je uitermate naïef of wil je gewoon blind zijn voor de emotie van moslims - waarschijnlijk omdat je hen als minderwaardig beschouwd. Ik kan er niets anders van denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.
Dat mag je vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, hooguit de timing is bar slecht. Maar zeggen dat de cartoons smakeloos zijn - daar is verder in het geheel niets mis mee.
Dat geeft FT ook duidelijk aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijn
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij beweert Mutant ook niks anders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om ze daarom op de blazen is natuurlijk weer het andere uiterste. Mensen moeten gewoon onsmakelijk mogen zijn als ze niet onwettig zijn
Die kerel heeft nog steeds niet uitgelegd waarom deze moorden terecht zijn, en weigert het ook na het goedgepraat te hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.
Dat schrijft FT toch ook niet. Waarom lees je alleen wat je wil lezen? Ze veroordelen keihard deze actie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Maar is daarmee het door de kop zeven van kogels bij deze cartoonisten gerechtvaardigd?
Toch moeten we "rekening" houden met mogelijke gekwetste gevoelens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat schrijft FT toch ook niet. Waarom lees je alleen wat je wil lezen? Ze veroordelen keihard deze actie.
Daar denk ik anders over. Fundamentalisme ontstaat juist door mensen in een isolement te helpen en een gezamenlijke vijand verbindt mensen sterk. Door ongenuanceerde aanvallen op een religie versterk je beide fenomenen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je moet altijd de nuance zoeken. Maar ik denk niet dat de PVV een probleem verergerd heeft.
Naïef?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan ben je uitermate naïef of wil je gewoon blind zijn voor de emotie van moslims - waarschijnlijk omdat je hen als minderwaardig beschouwd. Ik kan er niets anders van denken.
Vrij logisch. Zoiets is namelijk nooit uit te leggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die kerel heeft nog steeds niet uitgelegd waarom deze moorden terecht zijn, en weigert het ook na het goedgepraat te hebben.
Waarom? Ga jij nu bepalen wat voor de ander relevant moet zijn? Omgekeerde wereld dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.
Ik ben heel sterk voor de vrijheid van meningsuiting. Dus als jij vindt dat de Islam een onzinnige geloofsovertuiging is, dan vind ik dat je het recht hebt om dat te uiten. Ook als dat door middel van cartoons is. Maar deze journalisten waren toch vooral heel kritisch over geloofsovertuigingen? Ze waren niet per definitie heel erg aan het afzeiken toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist omdat mensen doorschieten moeten we de islam en de mensen die zoiets achterlijks aanhangen belachelijk maken en afzeiken. Geloven in Allah is dommer dan in sinterklaas en van sinterklaas hoef je geen homo's te haten.
Dat maak jij ervan. Dus als je zegt waarom iemand iets doet, zeg je ineens dat ze uitgelokt zijn? Vind ik wat te kort door de bocht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze oordelen ineens inhoudelijk over het blad, terwijl de inhoudelijke waarde totaal niet relevant is. Het enige wat ze daarmee doen is uitlokking suggereren.
Dat weet ik, maar volgens mij kwam het bij een deel niet over, dus ik dacht, ik verduidelijk het evenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij beweert Mutant ook niks anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |