quote:Er is aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs. Daarbij zijn volgens getuigen tien doden gevallen, melden Franse media.
NRC-correspondent Peter Vermaas woont vlakbij het kantoor:
quote:Mogelijk tien doden bij schietincident bij Frans satirisch magazine
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 januari 2015 12:02
Laatste update: 07 januari 2015 12:10
In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.
Dat meldt de Franse krant Le Figaro.
De signaleringsdienst Itele meldt dat sprake is van tien doden en vijf gewonden.
Op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs zou "een regen van kogels" zijn gevallen, waarbij ten ministe één agent werd geraakt.
Er zouden meerdere agenten op de plek van de aanslag aanwezig zijn. De schutter zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd.
Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Door: NU.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Het probleem is echter dat jouw "favoriete automerk", voor het gemak noemen we dat even "Islamobiel", onverdraagzaamheid predikt. Islamobiel vindt dat Opel-, Ford- en Renault-rijders moeten branden in de hel. Islamobiel verspeidt boekjes met teksten die oproepen tot het vermoorden van Volvo- en BMW-rijders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zeker goed bezig. Het is namelijk uiterst gemakkelijk. Mijn visie is volstrekt anders dan de jouwe. Jij zal een bepaald merk auto verschrikkelijk lelijk vinden, de ander niet. Die persoonlijke visie - perspectief maakt het ook zo mooi. Er is geen enkele reden om mijzelf ertoe te bewegen jouw perspectief aan te nemen.
Leuke metafoor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is echt dat jouw "favoriete automerk", voor het gemak noemen we dat even "Islamobiel", onverdraagzaamheid predikt. Islamobiel vindt dat Opel-, Ford- en Renault-rijders moeten branden in de hel. Islamobiel verspeidt boekjes met teksten die oproepen tot het vermoorden van Volvo- en BMW-rijders.
En ook al voeg jij als fervent Islamobiel-rijder de daad dan niet bij het woord, je blijft wel achter dat automerk staan. En dan komt er nog eens bij dat het ook nog eens kutauto's zijn. Zo achterhaald als de ziekte, hopeloos achter de feiten aanlopend. En dan is het ook nog eens verboden voor vrouwen om ze te besturen...
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is echt dat jouw "favoriete automerk", voor het gemak noemen we dat even "Islamobiel", onverdraagzaamheid predikt. Islamobiel vindt dat Opel-, Ford- en Renault-rijders moeten branden in de hel. Islamobiel verspeidt boekjes met teksten die oproepen tot het vermoorden van Volvo- en BMW-rijders.
En ook al voeg jij als fervent Islamobiel-rijder de daad dan niet bij het woord, je blijft wel achter dat automerk staan. En dan komt er nog eens bij dat het ook nog eens kutauto's zijn. Zo achterhaald als de ziekte, hopeloos achter de feiten aanlopend. En dan is het ook nog eens verboden voor vrouwen om ze te besturen...
quote:Franse leiders zijn geschokt naar het kantoor van het getroffen weekblad getogen, onder wie Hollande, premier Manuel Valls, de minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, en de burgemeester van de stad, Anne Hidalgo. Ook het extreem-rechtse Front National is aanwezig.
Compleet de weg kwijt.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
Ondertussen, bij de PVDA.
[ afbeelding ]
Ziek. En straks roept ie dat ie het nooit heeft gestuurd zeker. Vuile teringlijer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik snap zijn tweet niet? Die van die kerel daar onderquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een idioot.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
De vergelijkingen op Fok zijn soms echt geniaal verzonnenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In 2022 na de tweede termijn van Hollande, om Le front national buiten de deur te houden na een tweede ronde.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe in hemelsnaam kan een islamitische president in Frankrijk worden gekozen?
ja laten we lekker censurerenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Molurus het volgende:
Het dodelijke schot zelf is in het filmpje zoals het wordt uitgezonden op NOS zwart inmiddels.
Hij maakte een screenshot van de tweet die erboven staat. Uiteraard snel verwijderd toen hij ook wel inzag dat dat niet zo'n handige uitspraak was.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik snap zijn tweet niet? Die van die kerel daar onder
Wat zou de oorzaak zijn van het feit dat Nigeria op de kaart van de conflictenteller zo scoort? Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vergelijk deze plaatjes eens met elkaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godverdomme, het zit diepquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Het downplayen is alweer begonnen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
ja laten we lekker censureren
Wat een mafklapper joh.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Net of de Fransen daarop zouden stemmen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In 2022 na de tweede termijn van Hollande, om Le front national buiten de deur te houden na een tweede ronde.
QFTquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De inhoud van de islam is problematisch. Overal in de wereld waar de islam aanwezig is, zijn grote problemen en spanningen. Het is van zichzelf een haatdragende religie, die draait om de verering van een aantoonbaar gewelddadige "profeet", met een religieus boek dat bol staat van haatdragende teksten en beschrijvingen van vergelding.
Daar waar de islam de dienst uitmaakt, is het met (universele) mensenrechten belabberd gesteld. De islam botst met (of staat zelfs haaks op) alles wat we in deze wereld moeten willen. Vrijheid, menselijke waardigheid, respect, enzovoorts.
De islam en moslims zijn niet los van elkaar te zien. Moslims kiezen er met hun volle verstand voor om een barbaarse, gewelddadige religie te belijden. De mate waarin ze overgaan tot extremisme of het goedkeuren daarvan, doet daar niks aan af.
Ik ben zo onderhand wel een keer klaar met de discussies over de "redelijkheid" van de islam. Er is niks redelijks aan die religie. Sowieso is religie de slechtste uitvinding die de mens ooit heeft gedaan, maar binnen dat spectrum is de islam met ruime voorsprong het grootste gedrocht.
Een automerk met een mening?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
e blijft wel achter dat automerk staan. En dan komt er nog eens bij dat het ook nog eens kutauto's zijn. Zo achterhaald als de ziekte, hopeloos achter de feiten aanlopend. En dan is het ook nog eens verboden voor vrouwen om ze te besturen...
Die zijn nog wat van plan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef StephanL het volgende:
Na twee uur nog steeds op vrije voet, hulde.
Niet alles is het tonen waard. Censuur is niet altijd verkeerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef StephanL het volgende:
Wauw.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Man man manquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een automerk met een mening?
Goede metafoor man. echt
Je moet iets om mensen de belachelijkheid onder de neus te wrijven van de primitieve woestijnreligie die ze met hun volle verstand aanhangen.quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Link naar de ongecensureerde filmpje (GS) staan in de OP.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Op zich ben ik het daar deels mee eens. Als ze hadden gezegd 'wij zenden deze beelden niet op tv uit, maar u kunt ze op onze site bekijken' had ik dat ook wel prima gevonden. Dat is overigens niet echt censuur.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet alles is het tonen waard. Censuur is niet altijd verkeerd.
Het relativeert wel een beetje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef wuuht het volgende:
Ach, gewoon leuk grapje toch, die tweet.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef wuuht het volgende:
Ach, gewoon leuk grapje toch, die tweet.
twitter:JanFolkersma twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:35:25Beste mensen, mijn opmerking over #geenstijl en #CharlieHebdo maakte ik toen nog niet bekend was dat er zoveel doden waren. Mijn excuses. reageer retweet
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet iets om mensen de belachelijkheid onder de neus te wrijven van de primitieve woestijnreligie die ze met hun volle verstand aanhangen.
Ik denk niet dat er vandaag nog meer gebeurt.quote:
Hij geeft toe angst aan te jagen, maar niet te provoceren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Net of de Fransen daarop zouden stemmen.
Bangmakerij van een haatzaaier wmb.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
twitter:JanFolkersma twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:35:25Beste mensen, mijn opmerking over #geenstijl en #CharlieHebdo maakte ik toen nog niet bekend was dat er zoveel doden waren. Mijn excuses. reageer retweet
Die wil je echt niet zien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Link naar de ongecensureerde filmpje (GS) staan in de OP.
Als er alleen wat zware geworden waren te betreuren, was het natuurlijk wel gepast geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Je mist het punt. De conflicten die zich vandaag de dag op de wereld afspelen bevinden zich vooral in gebieden waar de bevolking islamitisch is. Jij suggereert dat die conflicten ontstaan omdat de bevolking islamitisch is. Maar dat is een ontkenning van de feiten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat zou de oorzaak zijn van het feit dat Nigeria op de kaart van de conflictenteller zo scoort? Wat denk je zelf?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Met nu:quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ja met een paar doden of slechts enkele gewonden was dit natuurlijk wel een geschikte opmerkingtwitter:JanFolkersma twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:35:25Beste mensen, mijn opmerking over #geenstijl en #CharlieHebdo maakte ik toen nog niet bekend was dat er zoveel doden waren. Mijn excuses. reageer retweet
Probeer het nog eens. Lees de oorspronkelijke post van Mutant01 nog eens terug. En als je mijn opmerking dan niet snapt, meld het even hier in dit topic. Dan licht ik het nog even toe....quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een automerk met een mening?
Goede metafoor man. echt
Wie het echt wil zien kan dat filmpje op diverse plaatsen vinden. Ik denk niet dat dat gepromoot hoeft te worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Op zich ben ik het daar deels mee eens. Als ze hadden gezegd 'wij zenden deze beelden niet op tv uit, maar u kunt ze op onze site bekijken' had ik dat ook wel prima gevonden. Dat is overigens niet echt censuur.
Oh nee dan was het wel een leuk grapje ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Mja. Dit is waarschijnlijk gewoon volgens hun plan gegaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er vandaag nog meer gebeurt.
Triest als dat is... deze twee hebben nu vrees ik hun kleding gewisseld, en zitten nu rustig aan een kopje koffie.
Met alleen zwaargewonden was het een prima tweet geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Wat een sneu figuurquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ohhh dan is het goed, ja 12 doden is best veel, waren het er 4 dan was je opmerking wel normaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik ook net, RIPquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Ryan3 het volgende:
Jeez, zag de beelden waarbij die agent geëxecuteerd werd....... wel geschokt nu........
De agent smeekte nog, maar werd zonder genade door het hoofd geschoten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Ryan3 het volgende:
Jeez, zag de beelden waarbij die agent geëxecuteerd werd....... wel geschokt nu........
Rensie, jij ook hier. Jij bent ook van alle markten thuisquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef RensAjacied het volgende:
Morgen lekker al die cartoons in alle kranten zetten joh. Statement dit dat.
Hoeveel chaos/onrust ontstaat er als die twee voorlopig niet gepakt zullen worden ... ... ...quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef StephanL het volgende:
[ afbeelding ]
Met wie voerden die ongewapende journalisten oorlog?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef meth1745 het volgende:
Ach, de NAVO beschouwde Servische journalisten in Kosovo ook als legitieme doelen. En Bush wilde tijdens de Irak oorlog Al Jazeera bombarderen.
Als je een oorlog voert moet je slachtoffers verwachten.
Want toen er nog weinig doden waren was het wel een leuke tweet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Okquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Het ware gezicht van de PvdA en linksch komt weer goed naar voren.
Als we die redenering door gaan trekken zijn Nederlanders een afschuwwekkend volk wat graag met hun poten aan kleine kinderen zit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet iets om mensen de belachelijkheid onder de neus te wrijven van de primitieve woestijnreligie die ze met hun volle verstand aanhangen.
oh nee hequote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Supporter van FC Groningen dus, had het kunnen weten.
Godverdomme wat slap.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
In vredesnaam doe me een lol joh. Vrijwel alle stipjes op die conflictenkaart kennen een betrokkenheid van de islam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mist het punt. De conflicten die zich vandaag de dag op de wereld afspelen bevinden zich vooral in gebieden waar de bevolking islamitisch is. Jij suggereert dat die conflicten ontstaan omdat de bevolking islamitisch is. Maar dat is een ontkenning van de feiten.
Dat is nogmaals, jouw perspectief, niet mijn perspectief. Ik begrijp dat je dol bent op jouw perspectief te projecteren op die van de Islam en moslims zelf in het algemeen. Punt is alleen dat je er helemaal niets mee opschiet. Het doet mij denken aan de wijze waarop homoseksualiteit in de DSM was opgenomen als een soort van ziekte. Een projectie - visie, die nergens over gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem is echter dat jouw "favoriete automerk", voor het gemak noemen we dat even "Islamobiel", onverdraagzaamheid predikt.
Wederom jouw uitleg over wat jij meent dat de Islamobiel doet of vindt of claimt. Niet mijn uitleg. Noch die van honderden miljoenen andere mensen die zich verenigen met dit geloof.quote:Islamobiel vindt dat Opel-, Ford- en Renault-rijders moeten branden in de hel. Islamobiel verspeidt boekjes met teksten die oproepen tot het vermoorden van Volvo- en BMW-rijders.
De Islamobiel is een auto van mij - waarin ik mijn eigen visie op kan loslaten. Ik kan 'm pimpen, voorzien van airco, een andere kleur bekleding of lichtmetalen velgen. Het is immers mijn auto, waarin ik mijn persoonlijke visie kwijt kan. Dat jij het een kutauto vindt - maakt niet dat ik het ook maar een kutauto moet vinden. Zeker niet als ik er volstrekt andere ervaringen mee heb.quote:En ook al voeg jij als fervent Islamobiel-rijder de daad dan niet bij het woord, je blijft wel achter dat automerk staan. En dan komt er nog eens bij dat het ook nog eens kutauto's zijn. Zo achterhaald als de ziekte, hopeloos achter de feiten aanlopend. En dan is het ook nog eens verboden voor vrouwen om ze te besturen...
Nou in GTA kom je niet weg met 12 doden hoor. Daar krijg je 2 sterren achter je aan als je een agent doodschiet, en sowieso 6 sterren als je 12 mensen hebt doodgeschoten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
GTA 5 PArijs? Pfff wat een volk...
Geen interesse ik vind je stukjes slecht geschreven tenenkrommend polariserend en bovendien totaal niet grappig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Probeer het nog eens. Lees de oorspronkelijke post van Mutant01 nog eens terug. En als je mijn opmerking dan niet snapt, meld het even hier in dit topic. Dan licht ik het nog even toe....
Het ga je goed Jan, wegwezenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Ongelooflijk. Wat een mongool.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Er is al diverse malen aangegeven dat dit gewoon niet verstandig is inderdaad om copycats zoveel mogelijk te beperken. Maar financieel gewin weegt kennelijk zwaarder.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie het echt wil zien kan dat filmpje op diverse plaatsen vinden. Ik denk niet dat dat gepromoot hoeft te worden.
Frankrijk bombardeert isis, een aanslag in Frankrijk was slechts een kwestie van tijd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Met wie voerden die ongewapende journalisten oorlog?
Als we in Nederland een grondwet zouden omarmen waarin het aanranden van kleine kinderen wordt aangemoedigd of goedgepraat, zou je gelijk hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als we die redenering door gaan trekken zijn Nederlanders een afschuwwekkend volk wat graag met hun poten aan kleine kinderen zit.
Wat een randdebiel. Typerend ook voor de gekkies die bij die partij horen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Downwards het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn excuses mensen. Ik dacht dat er slechts 2 doden waren en er verder alleen redactieleden in hun ledematen waren geschoten.
[ afbeelding ]
Gewaagde levensstijl.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik moest beetje giechelen toen ik las dat hij lid is van de PvdA én een Volvo heeft.
Niet eens op basis van hun geloof, op basis van de uitwassen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen interesse ik vind je stukjes slecht geschreven tenenkrommend polariserend en bovendien totaal niet grappig.
Bovendien zet je een hele een groep mensen weg als totale randdebielen op basis van hun geloof en dat is niet netjes.
Vroeger leerde ik, op een katholieke school, dat je Heilige boeken niet per se letterlijk moet nemen en voor meerdere interpretaties open staat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef baaart het volgende:
[..]
http://www.answering-islam.org/Dutch/g/islamengeweld.htm
Wat een klapjosti zegquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Dat vroeg ik niet...quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Frankrijk bombardeert isis, een aanslag in Frankrijk was slechts een kwestie van tijd.
Eens kijken wanneer dit mannetje zijn Twitter-account opheftquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
Onzinvergelijking.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als we die redenering door gaan trekken zijn Nederlanders een afschuwwekkend volk wat graag met hun poten aan kleine kinderen zit.
Oh, dus daar ligt de grensquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Downwards het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn excuses mensen. Ik dacht dat er slechts 2 doden waren en er verder alleen redactieleden in hun ledematen waren geschoten.
Precies.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is al diverse malen aangegeven dat dit gewoon niet verstandig is inderdaad om copycats zoveel mogelijk te beperken. Maar financieel gewin weegt kennelijk zwaarder.
Een goede moslim is een dode moslim volgens jou toch Djeez?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
In mijn tokkiebuurt zit nu een stel Marokkaantjes op straat feest te vieren
Shit die vrouw ken ik. Oude collega van me bij IKEAquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef NightH4wk het volgende:
http://janthea.nl/tsjechie/
Die PvdAer
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Jammer dat er zoveel idioten dus achter de islam staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vroeger leerde ik, op een katholieke school, dat je Heilige boeken niet per se letterlijk moet nemen en voor meerdere interpretaties open staat.
Dat je dan een idioot bent en hier in leest dat je andere kapot moet schieten omdat ze het niet met je eens zijn, maakt je een idioot, niet per se het geloof.
De beste man was zeker hacked.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ziek. En straks roept ie dat ie het nooit heeft gestuurd zeker. Vuile teringlijer.
Filmen of fotograferen. Je staat niet bekend om je betrouwbare verslaggeving.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
Uh-huhquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
En het dan raar vinden dat de hele partij naar de klote gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Twiitch het volgende:
gelukkig doen we dat als Nederland niet... Ow wacht...quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Frankrijk bombardeert isis, een aanslag in Frankrijk was slechts een kwestie van tijd.
Ja ze zouden voor het laatst bij een metrostation zijn gezienquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Ketchupcurry het volgende:
Die luitjes huppelen nog gewoon ergens rond dus?
Jawel aangezien in het "heilige boek" die teksten staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vroeger leerde ik, op een katholieke school, dat je Heilige boeken niet per se letterlijk moet nemen en voor meerdere interpretaties open staat.
Dat je dan een idioot bent en hier in leest dat je andere kapot moet schieten omdat ze het niet met je eens zijn, maakt je een idioot, niet per se het geloof.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Onzinvergelijking.
Als ik een a4 schrijf met daarop allemaal verschrikkelijke dingen.
1. Moord alle moslims uit!
2. Steek alle moskeeën in de fik!
3. Verkracht alle moslimvrouwen en hun kinderen!
En dan ook:
4. Geef geld aan de armen.
5. Wees lief voor elkaar.
6. Heb geen seks voordat je getrouwd bent.
Dan zou je iedereen toch voor compleet gek verklaren als ze zouden zeggen dat ze dit a4'tje zouden volgen? Dat het een heilig blad is? O ja regel 1 2 en 3 doe ik niet hoor, dat doen alleen de extremisten, maar toch is dat a4'tje heilig.
Want zo zijn gelovigen.
Dat is sowieso een onzinnige redenering natuurlijk, maar de verhoudingen komen redelijk overeen. Toch zegt niemand dat Nederlanders maar een afschuwwekkend volk is wat graag aan kleine kinderen zit omdat de pedofielen en pedoseksuelen veruit in de minderheid zijn. Maar als we jouw generalisatie doortrekken zou je dat dus ook rustig kunnen zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we in Nederland een grondwet zouden omarmen waarin het aanranden van kleine kinderen wordt aangemoedigd of goedgepraat, zou je gelijk hebben.
Hij zei net op de FP dat een goede moslim een dode moslim is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Filmen of fotograferen. Je staat niet bekend om je betrouwbare verslaggeving.
Die zitten vermoedelijk in een cafeetje na te praten, ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Ketchupcurry het volgende:
Daar kun je individuen niet op aanspreken. 'De islam' is niet een vaststaand concept, maar hetgeen mensen er onder elkaar van maken. Dat kan van vredelievend tot gewelddadig zijn, en van vrijzinnig tot fundamentalistisch. Je kunt mensen er niet op aanspreken dat ze (deels) dezelfde religieuze riten volgen als een stel criminelen en terroristen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In vredesnaam doe me een lol joh. Vrijwel alle stipjes op die conflictenkaart kennen een betrokkenheid van de islam.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Caland het volgende:
Inmiddels in Jan Folkersma op twitter iedereen aan het blokkeren die kritiek op hem heeft.
PvdA, fuck yeah
Laten we wel wezen, als het weinig doden waren, was het een typisch geenstijl grapje geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want toen er nog weinig doden waren was het wel een leuke tweet.
Overal rellen, eindelijk de politiek afzetten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef RensAjacied het volgende:
Morgen lekker al die cartoons in alle kranten zetten joh. Statement dit dat.
picsquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:54:05Wanneer dringt het eindelijk door bij Rutte en andere westerse regeringsleiders: het is oorlog. http://t.co/yMKEudYr8v reageer retweet
Zo werkt het toch voor gelovigen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in vredesnaam bij.
ja, of ze rijden rondjes in de metro... Eng dat men niet weet waar ze zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Ketchupcurry het volgende:
Koffiehuisje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die zitten vermoedelijk in een cafeetje na te praten, ja.
Als mede supporter distantieer ik mij van die man.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Supporter van FC Groningen dus, had het kunnen weten.
Ja. Maar dat gegeneraliseer vind ik ook misselijkmakend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef baaart het volgende:
[..]
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Jammer dat er zoveel idioten dus achter de islam staan.
Een goede ongelovige is een dode ongelovige volgens de moslimsquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Een goede moslim is een dode moslim
Ah, dan weten we al hoe laat het is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij zei net op de FP dat een goede moslim een dode moslim is.
Dat meen je nietquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
Deze daders zijn volkomen gestoord, ongeacht welke ideologie ze aanhangen. Er zijn zat gelovige teksten waar dezelfde middeleeuwse barbariteit in staat, maar die volgers kunnen zich wel inhouden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Keer op keer blijkt maar weer dat de islam een voedingsbodem is voor geweld. Het staat allemaal letterlijk beschreven in de koran:
[ afbeelding ]
De islam is een fascistische ideologie.
ja joh?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Een goede ongelovige is een dode ongelovige volgens de moslims
Nee joh ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij zei net op de FP dat een goede moslim een dode moslim is.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Keer op keer blijkt maar weer dat de islam een voedingsbodem is voor geweld. Het staat allemaal letterlijk beschreven in de koran:
[ afbeelding ]
quote:A 2007 Pew Research Center study of several nations throughout the Muslim world showed that opposition to suicide bombing in the Muslim world is increasing, with a majority of Muslims surveyed in 10 out of the 16 of the countries responding that suicide bombings and other violence against civilians is "never" justified, though an average of 38% believe it is justified at least rarely.
quote:A YouGov survey for the Daily Telegraph,[6] published two weeks after the July 2005 bombings in the London Underground, showed that 88% of British Muslims were opposed to the bombings, while 6% (about 100,000 individuals) fully supported them, and one British Muslim in four expressed some sympathy with the motives of the bombers.[7] A 2007 poll found that one Muslim in four thought the Government had staged the bombings and framed the Muslims convicted.[8] A 2011 study by Pew Research showed that 64% of Muslim Americans thought that there was not much or no support among them for extremism, while 6% thought there was a great deal, and 15% thought there was a fair amount.[9]
In 2010 Muhammad Tahir-ul-Qadri issued the Fatwa on Terrorism, endorsed by Al-Azhar University in Cairo, Egypt.
quote:The bombing attempt on Northwest Airlines Flight 253 was condemned by Muslim groups. In Canada, a group of Canadian and U.S. Islamic leaders issued a fatwa, or religious edict, condemning any attacks by extremists or terrorists on the United States or Canada and declaring that an attack by extremists on the two countries would constitute an attack on Muslims living in North America. "In our view, these attacks are evil, and Islam requires Muslims to stand up against this evil," said the fatwa signed by the 20 imams associated with the Islamic Supreme Council of Canada.[11] It concludes that Muslims "must expose any person, Muslim or non-Muslim, who would cause harm to fellow Canadians or Americans". One of the imams was reported saying: "it is religious obligation upon Muslims, based upon the Qur'anic teachings, that we have to be loyal to the country where we live". The fatwa also indicated that religious leaders have a duty to show others around the world that Muslims in Canada and the U.S. "have complete freedom to practise Islam" and that "any attack on Canada and the United States is an attack on the freedom of Canadian and American Muslims."[12][13]
Wie zaait zal oogstenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Awsom het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:54:05Wanneer dringt het eindelijk door bij Rutte en andere westerse regeringsleiders: het is oorlog. http://t.co/yMKEudYr8v reageer retweet
Als alle Groninger supporters dat nou eens dedenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als mede supporter distantieer ik mij van die man.
Vrolijke gelegenheid is het helaas niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Rensie, jij ook hier. Jij bent ook van alle markten thuis
Ik mag aannemen binnenkort geen meerquote:
Net als bij stichting Martijn eigenlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar kun je individuen niet op aanspreken. 'De islam' is niet een vaststaand concept, maar hetgeen mensen er onder elkaar van maken. Dat kan van vredelievend tot gewelddadig zijn, en van vrijzinnig tot fundamentalistisch. Je kunt mensen er niet op aanspreken dat ze (deels) dezelfde religieuze riten volgen als een stel criminelen en terroristen.
Nul rellen als die morgen in de Nederlandse kranten staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Overal rellen, eindelijk de politiek afzetten.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Ali_boo het volgende:
Striptekeningen beantwoorden met kogels, welkom bij de religie van de vrede...
Oh, really? Leg maar eens uit hoe bij vrijwel alle conflicten de islam er voor heeft gezorgd dat het betreffende conflict is ontstaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In vredesnaam doe me een lol joh. Vrijwel alle stipjes op die conflictenkaart kennen een betrokkenheid van de islam.
Meen je niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
Dan stap je er op af en zeg je er wat van... met je paarsgepunte lans vooruit stekend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
Nummer 1 )quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Flinke manhuntquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Nibb-it het volgende:
"De très gros moyens sont mis en ½uvre. On s'installe pour tenir dans la durée. Sont mobilisés les services de la DCPJ (Direction centrale de la police judiciaire), de la PJPP (police judiciaire de la préfecture de police) et de la DGSI (direction générale de la sécurité intérieure). Au total, près de 3 000 policiers actuellement mobilisés." - Le Monde
twitter:MrsvanP twitterde op woensdag 07-01-2015 om 14:11:58De PVV fascisten hebben het meteen over 'oorlog'. Komt ze goed uit allemaal. reageer retweet
Katholieken hebben dan ook niets met geloven te maken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gelovigen steunen een religie met heilige boeken waar allemaal foute teksten in staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Maar dat gegeneraliseer vind ik ook misselijkmakend.
En trouwens, er werd/wordt vanuit het Katholieke, Christen en Protestantse geloof ook gemoord.
quote:
Of welke andere denkbare organisatie, ideologie, gedachte noem maar op. Inderdaad. En nu?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Net als bij stichting Martijn eigenlijk.
Sinds wanneer zijn de meeste Nederlanders islamitisch dan? Of had je het niet over de pedoprofeet Mohammed?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit heeft geen bal met perspectief te maken. De tekst in de "gebruiksaanwijzing" van de Islamobiel (ook wel bekend als Koran) laat niks aan duidelijkheid te wensen over. Ik projecteer ook niet mijn waarden, maar die van de westerse wereld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is nogmaals, jouw perspectief, niet mijn perspectief. Ik begrijp dat je dol bent op jouw perspectief te projecteren op die van de Islam en moslims zelf in het algemeen. Punt is alleen dat je er helemaal niets mee opschiet. Het doet mij denken aan de wijze waarop homoseksualiteit in de DSM was opgenomen als een soort van ziekte. Een projectie - visie, die nergens over gaat.
Is niet mijn uitleg, staat gewoon te lezen in de handleiding. En het wordt ook zeer actief door vertegenwoordigers van de Islamobiel zou uitgedragen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom jouw uitleg over wat jij meent dat de Islamobiel doet of vindt of claimt. Niet mijn uitleg. Noch die van honderden miljoenen andere mensen die zich verenigen met die geloof.
Ook dit is maar gedeeltelijk waar. Als jij jouw Islamobiel iets te veel pimpt, zijn er legio Islamobiel-rijders die jou onder druk zetten. Gisterenavond was er op een imam op tv die kritiek had ge-uit op moslimextremisme, maar vervolgens zo veel dreigementen van "Islamobiel-rijders" ontving, dat hij moest onderduiken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
De Islamobiel is een auto van mij - waarin ik mijn eigen visie op kan loslaten. Ik kan 'm pimpen, voorzien van airco, een andere kleur bekleding of lichtmetalen velgen. Het is immers mijn auto, waarin ik mijn persoonlijke visie kwijt kan. Dat jij het een kutauto vindt - maakt niet dat ik het ook maar een kutauto moet vinden. Zeker niet als ik er volstrekt andere ervaringen mee heb.
Bovendien, mijn auto mag gewoon bestuurd worden door mijn vrouw.
Als jij van kinderen houdt en je daar verder geen nare dingen mee doet, is dat toch helemaal prima>quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Vertaal het ff... dit is een Nederlands forum.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Nibb-it het volgende:
"De très gros moyens sont mis en ½uvre. On s'installe pour tenir dans la durée. Sont mobilisés les services de la DCPJ (Direction centrale de la police judiciaire), de la PJPP (police judiciaire de la préfecture de police) et de la DGSI (direction générale de la sécurité intérieure). Au total, près de 3 000 policiers actuellement mobilisés." - Le Monde
We hopen het beste in ieder geval.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Was deze al gepost? Zou die kerel uit het filmpje nog leven?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56&type=1&permPage=1
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef FarEastLady het volgende:
Ik krijg de beelden niet uit mijn hoofd. Kwam per ongeluk filmpje tegen waar een agent werd doodgeschotenIk hoop dat ze zo snel mogelijk worden opgepakt.
Terrorisme is geen wezenlijk onderdeel van de islam. Integendeel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
verjaardag, trouwfeest?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
Manhunt met 3000 politie agenten?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Nibb-it het volgende:
Je snapt niet waar het over gaat. Dat kan, maar laat je commentaar dan achterwege, want je slaat de plank volledig mis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen interesse ik vind je stukjes slecht geschreven tenenkrommend polariserend en bovendien totaal niet grappig.
Bovendien zet je een hele een groep mensen weg als totale randdebielen op basis van hun geloof en dat is niet netjes.
De eerste auto was in 1886 maar goed...quote:
Laat hem voor de volgende keer maar een kaartje op Noord kopenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als alle Groninger supporters dat nou eens deden
Dat ze met allerlei politiediensten a 3000 man de stad aan het uitkammen zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vertaal het ff... dit is een Nederlands forum.
Vind je dat laag? 100.000 mensen (6 procent) die er volledig achter staan en 1 op de 4 mensen die er tot op zekere hoogte sympathie voor hebben en geloven dat het een complot is van de overheid om Moslims framen. Ga fietsen man, dat aantal is nog steeds veel te hoog.quote:
als je van dichtbij door je kop wordt geschoten is overleven niet altijd winstquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Was deze al gepost? Zou die kerel uit het filmpje nog leven?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56&type=1&permPage=1
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vertaal het ff... dit is een Nederlands forum.
Presto.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Manhunt met 3000 politie agenten?
Sinds wanneer houden alle moslims er dezelfde denkbeelden op na als dat handjevol extremisten wat nog geen 5% uitmaakt van alle moslims wereldwijd?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de meeste Nederlanders islamitisch dan?
FRANCE 24quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat is de beste live stream om te volgen nu?
voor de luie mensen:quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef Nibb-it het volgende:
quote:"Zeer grote middelen worden toegepast. We verhuisden na verloop van tijd te nemen. Zijn gemobiliseerd dienst DCPJ (Centrale Directie van de gerechtelijke politie), de PJPP (strafrechtelijk onderzoek hoofdbureau van politie) en ISB (Directoraat-generaal van Binnenlandse Veiligheid). In totaal bijna 3.000 politieagenten gemobiliseerd. "- De Wereld
Leg dan eens uit hoe het voor jou werkt?quote:
Is het zeker dat die agent dood is dan? Hij wordt/werd nog behandeld;quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef FarEastLady het volgende:
Ik krijg de beelden niet uit mijn hoofd. Kwam per ongeluk filmpje tegen waar een agent werd doodgeschotenIk hoop dat ze zo snel mogelijk worden opgepakt.
Hoeft niet. Useful idiots.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer houden alle moslims er dezelfde denkbeelden op na als dat handjevol extremisten wat nog geen 5% uitmaakt van alle moslims wereldwijd?
Misschien valt Volkert wel te porren..quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Misschien Breivik even bellen?
Dus omdat jij inhoudelijk slechte stukjes schrijft mag ik niet reageren?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je snapt niet waar het over gaat. Dat kan, maar laat je commentaar dan achterwege, want je slaat de plank volledig mis.
Misschien net wat te vroeg...quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Roland010 het volgende:
http://www.speld.nl/2015/01/07/geen-doden-bij-satirische-aanval/
Bam.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Roland010 het volgende:
http://www.speld.nl/2015/01/07/geen-doden-bij-satirische-aanval/
Bam.
Als uitwassen een onlosmakelijk onderdeel van een geloof zijn, is het geloof zelf ook onderdeel van dat probleem. Ook deze terroristen handelden weer in naam de islam en kwamen hun profeet wreken. En dan gaat het echt om één en dezelfde Mohammed; een gewelddadige krijgsheer die als vijftiger met minderjarige meisjes het bed in dook.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet eens op basis van hun geloof, op basis van de uitwassen.
Dit idd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:19 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Meer een statement dan een grap,
Naja de PVV doet in principe toch ook politieke statements?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hoe haal je het in je achterlijke tyfuskop om over PVV-fascisten te lopen janken na wat er vanmiddag gebeurd is? Even je trieste politieke statement maken over de rug van 12 dode Fransen.
PvdA-volk
Daarbij veroordeel je ook nog eens een complete bevolkingsgroep op basis van de daden van een marginale en gestoorde uitwas.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je snapt niet waar het over gaat. Dat kan, maar laat je commentaar dan achterwege, want je slaat de plank volledig mis.
Meer de combinatie met die foto erbij.quote:
Juist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
Je kan dit toch ook gewoon een walgelijke daad vinden zonder meteen alle moslims als (potentiële) terrorist te zien?
Ja, nieuws gaat snel tegenwoordig... maar met grappen moeten we nog steeds minimaal 24 uur wachten.quote:
OMG! Iemand die nadenkt!quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
Je kan dit toch ook gewoon een walgelijke daad vinden zonder meteen alle moslims als (potentiële) terrorist te zien?
Net zo droevig, ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Naja de PVV doet in principe toch ook politieke statements?
Heb een bloedhekel aan Joop, maar sta volledig achter het statement wat ze hier maken.quote:
Nah, ben niet zo van het huwelijk.quote:
Wat moeten 'we' dan doen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik moedig het zeker niet aan, maar ik ben echt verbaasd waarom de Europese bevolking nog zo rustig omgaat met al die aanslagen.
Incidentje, je weet toch. Of ben je een racist/fascist of zo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik moedig het zeker niet aan, maar ik ben echt verbaasd waarom de Europese bevolking nog zo rustig omgaat met al die aanslagen.
Pedofilie is ook een onlosmakelijk onderdeel van een samenleving. Geweld is een onlosmakelijk onderdeel van mensen. Zijn daarmee alle samenleving en alle mensen onderdeel van het probleem?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als uitwassen een onlosmakelijk onderdeel van een geloof zijn
Je hebt jezelf gebombardeerd tot spreekbuis van de Westerse wereld? Even los daarvan - de tekst in de gebruiksaanwijzing is anders dan jij ervaart en kent. Die discussies over de inhoud en betekenis van bepaalde teksten ga ik hier niet voeren - want dat is detailwerk. Er zijn op Fok! echter talloze topics geweest (waaronder in WFL, zoek maar op) - waarin door mensen wordt uitgelegd hoe wat en hoezo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Dit heeft geen bal met perspectief te maken. De tekst in de "gebruiksaanwijzing" van de Islamobiel (ook wel bekend als Koran) laat niks aan duidelijkheid te wensen over. Ik projecteer ook niet mijn waarden, maar die van de westerse wereld.
Weldegelijk jouw uitleg. Of in ieder geval ingegeven. De handleiding stelt wat anders dan wat jij hier doet voorkomen, dit blijkt ook onder meer uit een verklaring van honderden hooggeplaatsen religieuzen binnen de Islamitische wereld. Recentelijk nog in het nieuws geweest allemaal.quote:Is niet mijn uitleg, staat gewoon te lezen in de handleiding. En het wordt ook zeer actief door vertegenwoordigers van de Islamobiel zou uitgedragen.
Ik ben niet bang voor dergelijke figuren. Uiteindelijk verschillen die ook niet veel met jou trouwens. Mijn auto kan ik naar believen pimpen - en die ruimte ervaar ik dan ook voldoende. Dat is het voor en nadeel van het niet hebben van een religieus hiërarchische organisatie.quote:Ook dit is maar gedeeltelijk waar. Als jij jouw Islamobiel iets te veel pimpt, zijn er legio Islamobiel-rijders die jou onder druk zetten. Gisterenavond was er op een imam op tv die kritiek had ge-uit op moslimextremisme, maar vervolgens zo veel dreigementen van "Islamobiel-rijders" ontving, dat hij moest onderduiken.
Sorry, maar je bent hier gewoon keihard aan het falen. De islam is een religie met een heilig boek waarin allerlei gruweldaden worden aangemoedigd en goedgepraat. De Nederlandse grondwet keurt nergens het aanranden / verkrachten van kleine kinderen goed. Sterker nog: dat is zelfs expliciet strafbaar gesteld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is sowieso een onzinnige redenering natuurlijk, maar de verhoudingen komen redelijk overeen. Toch zegt niemand dat Nederlanders maar een afschuwwekkend volk is wat graag aan kleine kinderen zit omdat de pedofielen en pedoseksuelen veruit in de minderheid zijn. Maar als we jouw generalisatie doortrekken zou je dat dus ook rustig kunnen zeggen.
Trouwen voor de kerk alles? Nee?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nah, ben niet zo van het huwelijk.
"Hunnie doen het ook"quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dit is echt een prachtige voorbeeldpost van hypocrisie. Mijn dank heb je.
Precies, maar het is alweer duidelijk dat (gedeeltelijk) het niveau van de FP is doorgedrongen tot in NWS.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
Jij geloofde net nog in een quote van Asscher die die nooit zou zeggen. Dus vraag me eigenlijk af of je zelf wel eens nadenkt.quote:
Als men zich mengt in andere landen, dan kan je reacties verwachten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Omdat men hier niet uit naam van 1 of ander sprookjesboek een punt wil maken, maar rationeel naar dingen kijkt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Odaiba het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Pedofilie is ook een onlosmakelijk onderdeel van een samenleving. Geweld is een onlosmakelijk onderdeel van mensen. Zijn daarmee alle samenleving en alle mensen onderdeel van het probleem?
Het statement is prima, wel wat vroeg aangezien de daders nog niet eens gepakt zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, nieuws gaat snel tegenwoordig... maar met grappen moeten we nog steeds minimaal 24 uur wachten.
Allicht, maar het zijn wel vaak de moslims die zich associëren met dergelijke activiteiten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
Ik ging er van uit dat je een PVV'er was maar blijkbaar is dat niet zo. Ik geef je dan gewoon gelijk.quote:
Thank god for that.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Odaiba het volgende:
Wat stel je voor?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:21 schreef Odaiba het volgende:
Er is niks mis met de manier waarop ik over de dingen denk, dank je.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Jij geloofde net nog in een quote van Asscher die die nooit zou zeggen. Dus vraag me eigenlijk af of je zelf wel eens nadenkt.
De kans dat ze gepakt worden wordt elke minuut kleiner.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het statement is prima, wel wat vroeg aangezien de daders nog niet eens gepakt zijn.
Sterk en sociaal toch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Caland het volgende:
Inmiddels in Jan Folkersma op twitter iedereen aan het blokkeren die kritiek op hem heeft.
PvdA, fuck yeah
In Turkije worden ze slechts opgepakt voor verhoor, hier in het vrije westen gebeurt dit.quote:
Idd, en een sterke statement. Niemand gaat dood aan satire.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:19 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Meer een statement dan een grap,
Oke, we constateren dat de islam honderd procent fout is, dat er geen milde variant bestaat en dat elke moslims in potentie een gevaar vormt voor de samenleving.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent hier gewoon keihard aan het falen. De islam is een religie met een heilig boek waarin allerlei gruweldaden worden aangemoedigd en goedgepraat. De Nederlandse grondwet keurt nergens het aanranden / verkrachten van kleine kinderen goed. Sterker nog: dat is zelfs expliciet strafbaar gesteld.
Als je zelfs dit essentiële verschil nog niet eens snapt, dan heb ik je verstandelijke vermogens de afgelopen jaren structureel te hoog ingeschat.
Je kiest voor je volle verstand voor iets waar overduidelijk ook haat en geweld bij zit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar kun je individuen niet op aanspreken. 'De islam' is niet een vaststaand concept, maar hetgeen mensen er onder elkaar van maken. Dat kan van vredelievend tot gewelddadig zijn, en van vrijzinnig tot fundamentalistisch. Je kunt mensen er niet op aanspreken dat ze (deels) dezelfde religieuze riten volgen als een stel criminelen en terroristen.
Nee. Veruit de meerderheid van de moslims veroordeelt geweld op basis van datzelfde heilige boek. Maar je mist opnieuw het punt: je generalisaties zijn onzinnig. Je dicht 'de islam', voor zover je daar überhaupt van kunt spreken, bestaat niet uit de eigenschappen die je beschrijft. Dat gaat slechts voor nog geen 5% van de moslims op. Niet - in tegenstelling tot wat je hier de hele tijd suggereert - voor de 100%.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent hier gewoon keihard aan het falen. De islam is een religie met een heilig boek waarin allerlei gruweldaden worden aangemoedigd en goedgepraat.
En de Joden zionisten zitten erachter?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:24 schreef Elan het volgende:
Die mannen waren gemaskerd voorts is het een daad om moslims in kwaad daglicht te zetten.
Ja, dus? Is het logisch dat de PVV meteen "OORLOG" roept?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:23 schreef DrNick het volgende:
[..]
Allicht, maar het zijn wel vaak de moslims die zich associëren met dergelijke activiteiten.
Gemaskerd de metrotunnel ingelopen waarschijnlijk, ondertussen de bivakmutsen af en niemand die weet wie het zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
De kans dat ze gepakt worden wordt elke minuut kleiner.
Ik stel niks voor. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het nog verder zou escaleren, maar hoe zal ik of jij erover denken als het met jou familie of vrienden gebeurt en je weet dat dit niet voor het eerst of voor het laatst zal zijn.quote:
okquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:24 schreef Elan het volgende:
Die mannen waren gemaskerd voorts is het een daad om moslims in kwaad daglicht te zetten.
De meeste moslims leven niet in of met haat en geweld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kiest voor je volle verstand voor iets waar overduidelijk ook haat en geweld bij zit.
Een zionistisch complot?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:24 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Veruit de meerderheid van de moslims veroordeelt geweld op basis van datzelfde heilige boek. Maar je mist opnieuw het punt: je generalisaties zijn onzinnig. Je dicht 'de islam', voor zover je daar überhaupt van kunt spreken, bestaat niet uit de eigenschappen die je beschrijft. Dat gaat slechts voor nog geen 5% van de moslims op. Niet - in tegenstelling tot wat je hier de hele tijd suggereert - voor de 100%.
Klopt. Nu de wapens eenmaal zijn gedropt en ze hun masker af hebben gedaan, zien ze er weer uit als 25 procent van de mensen in het OV in Frankrijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gemaskerd de metrotunnel ingelopen waarschijnlijk, ondertussen de bivakmutsen af en niemand die weet wie het zijn.
Uiteraard opgezet door Mossad en de VSquote:
Als het uit de hand loopt dan zijn dit soort dingen nog de minder heftige dingen. Moet je je voorstellen hoeveel leed dat zou veroorzaken .quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik stel niks voor. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het nog verder zou escaleren, maar hoe zal ik of jij erover denken als het met jou familie of vrienden gebeurt en je weet dat dit niet voor het eerst of voor het laatst zal zijn.
Hebben ze rap gereden dan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef Ketchupcurry het volgende:
Op Twitter geruchten van een explosie of harde knal in Montpellier, maar nog geen betrouwbare bron gevonden.
Daar hangen overal camera's.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gemaskerd de metrotunnel ingelopen waarschijnlijk, ondertussen de bivakmutsen af en niemand die weet wie het zijn.
Oh, dat niet nee. PVV is sowieso op zoek naar sensatie imho.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja, dus? Is het logisch dat de PVV meteen "OORLOG" roept?
Ziekmakend, dit soort reactiesquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wordt steeds moeilijker om sympathie voor de islam en moslims in het algemeen te behouden...
Religie is hypocrisie. In dat opzicht wijkt de islam niet af van andere religies. Mensen hebben een dik boek, waar ze naar hartenlust uit kunnen citeren. Ze lezen datgene dat goed uitkomt, ze negeren datgene dat minder goed uitkomt. Dit is hoe religie al vele eeuwen werkt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef timmmmm het volgende:
Kunnen we het alsjeblieft weer even over het nieuws hebben in plaats van of alle moslims slecht zijn of niet?
Zou kunnen. Ze hebben ergens in het verleden i.i.g. wel een deftige training genoten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef HighVolume het volgende:
Wat als dit ex syriegangers blijken te zijn?
Uiteraard.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Uiteraard opgezet door Mossad en de VS
daarom.. vond het er behoorlijk prof. Overkomenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ze hebben ergens in het verleden i.i.g. wel een deftige training genoten.
Want?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ziekmakend, dit soort reacties
Moet de doorsnee moslim dan afstand nemen van zijn of haar geloof omdat er individuen zijn die misbruik maken van hetzelfde boek?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kiest voor je volle verstand voor iets waar overduidelijk ook haat en geweld bij zit.
Net als dat jij lid wordt van de Hells angels omdat je daar zo gezellig bier kan drinken met je maten en ze je helpen als je motorpech hebt en intussen negeert dat ze af en toe iemand omleggen, bedreigen en afpersen.
Precies hetzelfde met de Islam. Dus daar kun je mensen wel degelijk op individuele basis op aanspreken.
Omdat ze de betreffende teksten niet op een dusdanig fundamentalistische manier lezen dat ze dood en verderf gaan zaaien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef MouzurX het volgende:
Mutant01 leuk dat je ook op mijn post reageert trouwens.
Het is gewoonweg zo dat gelovigen een boek heilig vinden waarin verschrikkelijke teksten staan en ze het dan voor zichzelf goedpraten door te zeggen dat zíj niet extremistisch zijn en alleen sommige teksten opvolgen. Dat verandert niks aan het feit dat je een boek heilig vind wat mein kampf is voor een nazi. Waarom verscheur je dan niet alle pagina's die deze foute teksten bevatten?
Omdat jij er vanuit je eigen perspectief foute dingen in leest moet ik pagina's gaan verscheuren? Je hebt kennelijk zelf niet het vermogen om bepaalde dingen in context of met de hadiths (uitleg) te lezen, dus moet het boek eraan geloven. Realiseer je hoe onzinnig dat is?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef MouzurX het volgende:
Mutant01 leuk dat je ook op mijn post reageert trouwens.
Het is gewoonweg zo dat gelovigen een boek heilig vinden waarin verschrikkelijke teksten staan en ze het dan voor zichzelf goedpraten door te zeggen dat zíj niet extremistisch zijn en alleen sommige teksten opvolgen. Dat verandert niks aan het feit dat je een boek heilig vind wat mein kampf is voor een nazi. Waarom verscheur je dan niet alle pagina's die deze foute teksten bevatten?
Vals alarmquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef Ketchupcurry het volgende:
Op Twitter geruchten van een explosie of harde knal in Montpellier, maar nog geen betrouwbare bron gevonden.
Nou ja het is wel belangrijk dat je mensen loopt te overtuigen dat niet elke moslim met een ak-47 rondloopt en van plan is je hersenen eruit te knallen. Voor je het weet lopen mensen ineens onschuldige moslims op straat neer te steken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef timmmmm het volgende:
Kunnen we het alsjeblieft weer even over het nieuws hebben in plaats van of alle moslims slecht zijn of niet?
Niets is zo makkelijk als ergens allah akbar schreeuwen en een terreurdaad plegen ben wel benieuwd in hoeverre het echt moslims zijn en zo ja van welke terreurcel afkomstig.quote:
Er zij weinig landen in Europa waar je zomaar een Kalasjnikov kan kopenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:28 schreef Molurus het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wapenwetgeving in Frankrijk? Zijn dit soort wapens vrij verhandelbaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |