quote:Er is aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs. Daarbij zijn volgens getuigen tien doden gevallen, melden Franse media.
NRC-correspondent Peter Vermaas woont vlakbij het kantoor:
quote:Mogelijk tien doden bij schietincident bij Frans satirisch magazine
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 januari 2015 12:02
Laatste update: 07 januari 2015 12:10
In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.
Dat meldt de Franse krant Le Figaro.
De signaleringsdienst Itele meldt dat sprake is van tien doden en vijf gewonden.
Op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs zou "een regen van kogels" zijn gevallen, waarbij ten ministe één agent werd geraakt.
Er zouden meerdere agenten op de plek van de aanslag aanwezig zijn. De schutter zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd.
Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Door: NU.nl
Het kunnen ook westerse extremisten zijn die zich voordoen als moslims om deze in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Politiek correct blijven tot de kogel of het mes ook hen het zwijgen oplegt, hoe triest kun je zijn
Wat een hoofdquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:CecileBrisson twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:33:41Cartoonists Cabu and Charb died in the attack against #CharlieHebdo, @LePoint reports http://t.co/nBdM0iZIq4 http://t.co/XMCXKb8QtK reageer retweet
Kijken nu veel kinderen naar de TV. Slapen ze lekker vanavond.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef eenjongen... het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het precies goed is dat die beelden uitgezonden worden?
Het is de schuld van Poetin.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kunnen ook westerse extremisten zijn die zich voordoen als moslims om deze in een kwaad daglicht te stellen.
Natuurlijk is die kans minimaal maar zolang je niks bevestigd hebt moet je ook niet dingen gaan schreeuwen over de daders.
Ik betwijfel dat ten zeerste.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dus? Kwestie van dagen of weken voordat het hier gebeurt.
Ja of misschien waren het wel gesluierde marsmannetjes.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kunnen ook westerse extremisten zijn die zich voordoen als moslims om deze in een kwaad daglicht te stellen.
Natuurlijk is die kans minimaal maar zolang je niks bevestigd hebt moet je ook niet dingen gaan schreeuwen over de daders.
Kunnen ze alvast wennen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijken nu veel kinderen naar de TV. Slapen ze lekker vanavond.
Daarom je weet het niet hequote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef Storneren het volgende:
[..]
Ja of misschien waren het wel gesluierde marsmannetjes.
Rutte kan ons beschermen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ten zeerste.
Echter, stel dat jij gelijk hebt, wat voor verschil maakt het dan als Rutte eerder terugkomt van vakantie?
Het is dan ook gelul.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
dan hebben die lui precies wat ze willen
Daar heb je zulke beelden echt niet voor nodig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Buiten dat het de realiteit is laat het zien hoe koelbloedig en getraind de daders zijn.
Hebben ze toch al? Zolang onze media blijft roepen dat het losstaande incidenten zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
dan hebben die lui precies wat ze willen
Dat mensen zelf dit soort quotes verzinnen? En dat andere mensen dat zo snel geloven. Ja. Inderdaad.quote:
Ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mensen zelf dit soort quotes verzinnen?
Dan moeten die ouders ze buiten laten spelen ipv om 1 uur voor de buis te zetten terwijl het mooi weer is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijken nu veel kinderen naar de TV. Slapen ze lekker vanavond.
Ja ik snap dat het de realiteit is en ik heb gezien hoe ze te werk gingen, maar dan nog snap ik niet wat er dan goed aan is dat het wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:39 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Buiten dat het de realiteit is laat het zien hoe koelbloedig en getraind de daders zijn.
Ja iddquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef MouzurX het volgende:
Morgen zouden alle kranten satire over Mohammed moeten publiceren.
Het uit het abstracte halen? 12 mensen doodgeschoten klinkt natuurlijk vreselijk, maar de beelden maken pas echt duidelijk tot wat deze terroristen in staat zijn. Prima dat deze beelden beschikbaar zijn, al valt er wel wat over te zeggen om het schot zelf niet om dit tijdstip uit te zenden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef eenjongen... het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het precies goed is dat die beelden uitgezonden worden?
En er werd gewaarschuwd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten die ouders ze buiten laten spelen ipv om 1 uur voor de buis te zetten terwijl het mooi weer is.
Had jij wat anders verwacht?quote:
dit dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar heb je zulke beelden echt niet voor nodig.
"11 doden, daders zijn weggekomen" is ruim voldoende om dat punt te maken.
Ik vind het laten zien van de beelden ook gewoon onzin.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zet je de tv toch uit?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan is het goed om walgelijke beelden midden overdag uit te zenden?quote:
Vergeet Front National niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef HighVolume het volgende:
Pvv zal wel nog meer stemmen krijgen van alle henk en ingrids
Opvallend dat er nog geen retweet-actie is om een plaatje van Mohammed zoveel mogelijk te verspreiden. Zou een mooi statement zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beter besluiten alle kranten morgen om juist zulke satire te gaan plaatsen
Volgens mij zijn het best lieve jongens alleen door niemand begrepenquote:
Als je geilt op ranzige plaatjes kan je dat toch ook op internet opzoeken?quote:
Laten we hopen dat de overige politiek kiest voor een harde lijn tegen de uitwassen van religieus extremisme. Dat haalt wat wind uit de zeilen wat betreft de overige vernielzucht van de PVV.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef HighVolume het volgende:
Jij denkt dat je een vuurgevecht gaat winnen van getrainde mannen met machine geweren?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Rockefellow het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd om een vuurwapen aan te schaffen.
En GL'ers/PvdA'ers/D66'ers zullen wel weer aan het oefenen zijn om uit te leggen dat dit verder niks met de islam te maken heeftquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef HighVolume het volgende:
Dit zei hij gisteren overigens...twitter:LodewijkA twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 16:02:27Weg met de extremisten. Iedereen moet onbedreigd zichzelf kunnen zijn http://t.co/DESM58d2CE reageer retweet
Met welk doel? ook een aanslag plegen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Rockefellow het volgende:
Te laat.quote:
Ik zie daar geen argument in. Verder is het wel goed dat de beelden er zijn (en op internet beschikbaar zijn), maar dat dit zo op npo 1 uitgezonden word...quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het uit het abstracte halen? 12 mensen doodgeschoten klinkt natuurlijk vreselijk, maar de beelden maken pas echt duidelijk tot wat deze terroristen in staat zijn. Prima dat deze beelden beschikbaar zijn, al valt er wel wat over te zeggen om het schot zelf niet om dit tijdstip uit te zenden.
Alle kranten een spotprent op de voorpagina!quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:40 schreef MouzurX het volgende:
Morgen zouden alle kranten satire over Mohammed moeten publiceren.
inderdaad ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de overige politiek kiest voor een harde lijn tegen de uitwassen van religieus extremisme. Dat haalt wat wind uit de zeilen wat betreft de overige vernielzucht van de PVV.
Te lastig downplayen zeker?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vind het laten zien van de beelden ook gewoon onzin.
Niks. Maar enkele grapjurken denken hier lollig te zijn met nepreacties.quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alle kranten een spotprent op de voorpagina!
Want jij had vanaf je zolderkamertje die gasten in Parijs zo pieuw pieuw pieuw neergelegd, net als in Call of Duty?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Rockefellow het volgende:
De inhoud van de islam is problematisch. Overal in de wereld waar de islam aanwezig is, zijn grote problemen en spanningen. Het is van zichzelf een haatdragende religie, die draait om de verering van een aantoonbaar gewelddadige "profeet", met een religieus boek dat bol staat van haatdragende teksten en beschrijvingen van vergelding.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Punt is dat groter en breder volstrekt niets zegt over de inhoud. Daar lijk jij nog wel eens een misvatting over te hebben. De Islam kent 1,6 miljard aanhangers - wat moet dat dan zeggen over de inhoud als we jouw redenering gaan volgen.
Feit is gewoon dat er rechts-extremistische elementen zitten in de Pegida-beweging. Dat negeren heeft verder geen enkele zin. Net zoals het achterlijk is om extremistische elementen binnen de Islam te negeren.
Ik ken niemand die kritiek heeft op de Islam en- die ook vanwege die inhoudelijke kritiek - als extreem rechts is weggezet. Punt is dat de mensen die menen kritiek te hebben op de Islam dit wensen te relateren aan moslims zelf. In deze reeks zijn er uitermate veel voorbeelden van.
Uiteraard weer het woordje 'Islam' of 'Moslims' kost wat het kost vermijden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef LTVDK het volgende:
twitter:LodewijkA twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 16:02:27Weg met de extremisten. Iedereen moet onbedreigd zichzelf kunnen zijn http://t.co/DESM58d2CE reageer retweet
Genoeg PvdA'ers die dit zouden kunnen zeggen. Weet je nog dat Haagse gemeenteraadslid dat zei dat hij wel kon begrijpen dat (bepaalde) moslims gekwetst waten door de anti-ISIS demonstraties?quote:
Oh, ja, altijd hilarisch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Niks. Maar enkele grapjurken denken hier lollig te zijn met nepreacties.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Genoeg PvdA'ers die dit zouden kunnen zeggen. Weet je nog dat Haagse gemeenteraadslid dat zei dat hij wel kon begrijpen dat (bepaalde) moslims gekwetst waten door de anti-ISIS demonstraties?
Lekker provoceren tochquote:
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een vuurgevecht gaat winnen van getrainde mannen met machine geweren?
Zelfverdediging.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met welk doel? ook een aanslag plegen?
of rechtsquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Uiteraard weer het woordje 'Islam' of 'Moslims' kost wat het kost vermijden.
Als je maar de eerste bent die raak schiet is er niks aan de hand. Al hebben ze een kanon bij zich.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een vuurgevecht gaat winnen van getrainde mannen met machine geweren?
Het is aan mensen zelf om te bepalen hoe en wat ze met informatie doen, dat hoef jij niet voor een ander te bepalen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Te laat.
Bovendien... het enige wat je bereikt met zo'n filmpje is dat grote hoeveelheden mensen zin krijgen in het drinken van bloed. Je bereikt daar echt niets mee.
Die tweet is van 22 uur geleden en gaat (verrassend) over de bedreiging aan het adres van de moskeeën.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Geert is VEEL minder gevaarlijk dan moslimextremisten, is vandaag wel bewezen. En in Madrid en Londen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef HighVolume het volgende:
[..]
prima statement... Begin met Geert
Vooralsnog is dat waar, toch? Geen reden voor paniek in Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat u maar rustig verder slapen. We hebben alles onder controle.
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik zie daar geen argument in. Verder is het wel goed dat de beelden er zijn (en op internet beschikbaar zijn), maar dat dit zo op npo 1 uitgezonden word...
Welke wannabe jihadstrijders die hier dood de straten struinen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Rockefellow het volgende:
Nee.
Van de wannabe jihadstrijders die hier door de straten struinen echter wel.
Grootse paniek en een kristallnacht in Nederland zijn verstandiger?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat u maar rustig verder slapen. We hebben alles onder controle.
Wat is het voordeel van het zien hoe gevaarlijk ze zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Richestorags het volgende:
Natuurlijk moeten de beelden worden uitgezonden. Op deze manier kunnen mensen met eigen ogen zien hoe gevaarlijk de Syriëgangers zijn en wat voor beesten er in ons midden leven.
maar wel extreemquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geert is VEEL minder gevaarlijk dan moslimextremisten, is vandaag wel bewezen. En in Madrid en Londen.
Je weet heel goed wat voor invloed dit soort filmpjes heeft op mensen. En die invloed noem ik 'zeer onwenselijk'.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is aan mensen zelf om te bepalen hoe en wat ze met informatie doen, dat hoef jij niet voor een ander te bepalen.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De inhoud van de islam is problematisch. Overal in de wereld waar de islam aanwezig is, zijn grote problemen en spanningen. Het is van zichzelf een haatdragende religie, die draait om de verering van een aantoonbaar gewelddadige "profeet", met een religieus boek dat bol staat van haatdragende teksten en beschrijvingen van vergelding.
Daar waar de islam de dienst uitmaakt, is het met (universele) mensenrechten belabberd gesteld. De islam botst met (of staat zelfs haaks op) alles wat we in deze wereld moeten willen. Vrijheid, menselijke waardigheid, respect, enzovoorts.
De islam en moslims zijn niet los van elkaar te zien. Moslims kiezen er met hun volle verstand voor om een barbaarse, gewelddadige religie te belijden. De mate waarin ze overgaan tot extremisme of het goedkeuren daarvan, doet daar niks aan af.
Ik ben zo onderhand wel een keer klaar met de discussies over de "redelijkheid" van de islam. Er is niks redelijks aan die religie. Sowieso is religie de slechtste uitvinding die de mens ooit heeft gedaan, maar binnen dat spectrum is de islam met ruime voorsprong het grootste gedrocht.
Ik zou willen zeggen dat je onzin uit kraamt maar dat doe je niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De inhoud van de islam is problematisch. Overal in de wereld waar de islam aanwezig is, zijn grote problemen en spanningen. Het is van zichzelf een haatdragende religie, die draait om de verering van een aantoonbaar gewelddadige "profeet", met een religieus boek dat bol staat van haatdragende teksten en beschrijvingen van vergelding.
Daar waar de islam de dienst uitmaakt, is het met (universele) mensenrechten belabberd gesteld. De islam botst met (of staat zelfs haaks op) alles wat we in deze wereld moeten willen. Vrijheid, menselijke waardigheid, respect, enzovoorts.
De islam en moslims zijn niet los van elkaar te zien. Moslims kiezen er met hun volle verstand voor om een barbaarse, gewelddadige religie te belijden. De mate waarin ze overgaan tot extremisme of het goedkeuren daarvan, doet daar niks aan af.
Ik ben zo onderhand wel een keer klaar met de discussies over de "redelijkheid" van de islam. Er is niks redelijks aan die religie. Sowieso is religie de slechtste uitvinding die de mens ooit heeft gedaan, maar binnen dat spectrum is de islam met ruime voorsprong het grootste gedrocht.
Ik ben het wel eens met Lodewijk. Extremisten moeten weg. Dat er relatief veel moslimextremisten zijn is een tweede, maar ALLE extremisten moeten verdwijnen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Wat een gejank om dat filmpje. Man man man.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik zie daar geen argument in. Verder is het wel goed dat de beelden er zijn (en op internet beschikbaar zijn), maar dat dit zo op npo 1 uitgezonden word...
Dan heb jij een probleem - die je zelf maar moet oplossen. Want moslims opzadelen met jouw probleem heeft weinig zin. Moslims zijn niet verplicht om jouw kortzichtige populistische retoriek te volgen. Gelukkig maar. Ik kies er inderdaad met mijn volle verstand voor om moslim te zijn en de Islam te volgen - en daar doe jij helemaal niets aan af. Wat jij verder van de Islam vindt zou mij dan ook verder een worst wezen. Ik vraag je immers ook niet om je mening over het interieur van mijn woning - of de kleur van mijn broek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Drie Dwaze Dagenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Grootse paniek en een kristallnacht in Nederland zijn verstandiger?
??quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
hoeveel gevonden mensen zijn er nu naast de doden?
Eerder Front National ben ik bang.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef HighVolume het volgende:
Die burgeroorlog komt er vroeger of later vanzelf, maak je daar maar geen zorgen om. Als de politiek maar lang genoeg doorgaat met ziende blind en horende doof zijn, komt er vanzelf steeds meer terreur over en weer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker provoceren toch![]()
Haat moet je niet met haat bestrijden straks een soort burgeroorlog hier.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want jij had vanaf je zolderkamertje die gasten in Parijs zo pieuw pieuw pieuw neergelegd, net als in Call of Duty?
Wat een domme opmerking.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Rockefellow het volgende:
Welke invloed dan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je weet heel goed wat voor invloed dit soort filmpjes heeft op mensen. En die invloed noem ik 'zeer onwenselijk'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |