Wie houdt je tegen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:47 schreef waxxx het volgende:
Zouden we in Nederland ook moeten doen, een dergelijke ideologie past niet in onze westerse cultuur.
Je kan het ook organiseren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:07 schreef waxxx het volgende:
[..]
Als er zo'n demonstratie zou komen in Nederland zou ik meelopen.
Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?quote:
Je denkt dat ik moslim ben ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?
Ja maar kan iemand mij antwoorden geven op mijn eerdere vraag?quote:
Daar komt die toch.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het eng, deze demonstratie, kennelijk leren we niks vd geschiedenis
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het eng, deze demonstratie, kennelijk leren we niks vd geschiedenis
Tja, jammer danquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daar komt die toch.
[ afbeelding ]
Door de straten marcheren en leuzen roepen tegen de ' massa-immigratie" ?quote:
Alsof je via eenzijdige massamedia (de bekende schotelwijken) of je plaatselijke religieuze leider niet veel harder wordt opgejut.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tja, jammer dan
[..]
Door de straten marcheren en leuzen roepen tegen de ' massa-immigratie" ?![]()
Dat bedoel ik, dat vind ik eng, mensen worden opgejut
De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tja, jammer dan
[..]
quote:2. Is het een extreem-rechtse organisatie/groep?
Nee. Het zijn vooral mensen uit de middenklasse die niet per se extreem rechts stemmen. Volgens de organisatie lopen er wel extreemrechtse elementen mee, maar niet andersom. De organisatie wil geen stempel van een extreemrechtse organisatie.
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maiziere bevestigde dit. Hij zei dat de demonstranten vooral 'normale mensen zijn, die hun zorgen uiten over de maatschappelijke uitdagingen van de hedendaagse maatschappij'.
Pegida is geen anti-Europese beweging. Ze zijn erg blij met pan-Europese anti-Islambewegingen. In hun oproep op Facebook staat ook: 'Lieve vrienden, lieve patriotten, lieve landgenoten, lieve Europeanen!' Tijdens toespraken worden ook regelmatig leuzen als 'Scheiss nazi's' geschreeuwd. Het is echt gericht op anti-Islamisering.
Je omschrijving doet mij vooral aan de islamofascisten denken.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
Dit is idd het belangrijkste topic van dit moment. En volgens mij omdat niet 9/11 de grote caesuur is maar de opkomst van ISIS. Echter een ieder die kritiek heeft op de islam wordt in één grote veeg gelijk gesteld met Hitler's trawanten, als valide tegenargumentatie, en dat is door de opkomst van ISIS een onjuiste argumentatie.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.
Uit het artikel:
[..]
De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
Ja, nu nog 35 miljoen slaven op de wereld.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.
Slavernij afschaffing nog zo'n mooie tegenstelling, waarvan er nu miljoenen mensen blij zijn dat het is doorgevoerd.
Verandering is eng, maar tegenstellingen moeten soms beslecht worden om verder te komen.
Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk overigens dat nog maar weinigen beseffen dat de opkomst van ISIS echt een caesuur is ook....
Wat ik zie is, jongens afkomstig uit onze eigen westerse cultuur die de meest onmenselijke misdaden plegen... afkomstig uit onze westerse cultuur... Hoe kan dat? Onze cultuur die juist wat geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis?
Ja, en daarom willen sommigen van hen weer gauw terug.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.
Dus iets niet benoemen is beter dan iets wel benoemen? Is het fijn daar, in lala-land?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
Die verdeeldheid was met de immigranten op het vliegtuig gestapt.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Hoe vaak moet ik het zeggen, het feit dat je een "linksmens" bent (of was) maakt je niet moreel superieur. Het betekent ook niet dat je immuun bent voor xenofobie of vreemdelingenhaat. Jij bent net als iedereen waarschijnlijk enorm beïnvloed door het constante IS en islam nieuws die wij krijgen vanuit de media.quote:Op woensdag 24 december 2014 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus iets niet benoemen is beter dan iets wel benoemen? Is het fijn daar, in lala-land?
De reactie van mensen op deze beweging valt mij heel, heel erg tegen. Ik ben misschien wel één van de grootste 'linksmensen' hier, maar het enige wat ik andere overtuigde linksstemmers hier zie doen is vergelijkingen trekken met het nazisme, of deze hele beweging in het hoeje van rechts-extremisten duwen. Daarnaast wordt stelselmatig ontkend dat de islam zo'n enorme culturele tegenstelling oplevert dat het de maatschappij ontwricht. Als mensen er niets van moeten hebben, dan is dat hun goed recht en het is nog te begrijpen ook. Dit zijn geen mensen die roepen dat ze geen kleurlingen willen, en dat het inferieure mensen zijn die op moeten rotten, dit zijn mensen die tegen extremistische uitwassen van de islam protesteren. Ze willen die mensen liever niet in hun land. Is dat nu echt zo raar?
Maar uiteraard is hier weer een groep van volkomen blinde mensen die autochtoon en allochtoon tegen elkaar aan wil drukken en dan hard 'Now kiss!' roept. Het móet allemaal door één deur, koste wat kost. En als het niet gaat, dan ontkennen we het probleem gewoon.
Dat valt me heel, heel erg tegen. De kwaliteit van de tegenargumentatie is echt van een bedroevend niveau.
Mooi gezegd. Het lijkt alsof de Pegida-aanhangers bewust dit soort valse tegenstellingen creëren om zo hun manier van denken te kunnen verantwoorden. Een rationeel figuur prikt zo door die vermeende 'beschaafde' deken van Pegida heen. Het is dan ook geen demonstratie tegen moslim-radicalen. Het is een demonstratie tegen moslims, immigranten en asielzoekers. Dat wordt ook duidelijk als er een aantal van die figuren begint te speechen.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik het zeggen, het feit dat je een "linksmens" bent (of was) maakt je niet moreel superieur. Het betekent ook niet dat je immuun bent voor xenofobie of vreemdelingenhaat. Jij bent net als iedereen waarschijnlijk enorm beïnvloed door het constante IS en islam nieuws die wij krijgen vanuit de media.
Komt een beetje over als "White saviour complex" dit.
Feit is dat er veel rechts-radicalen in Pegida actief lijken te zijn. Hoop zeer onfrisse figuren. En dat ze het in Dresden doen is vrij zuur te noemen. Het lijkt op een beweging van haat.
Je doet net alsof je voor radicaal islamisme bent alsof je tegen Pegida bent. Dat is niet zo.
Wat voor reactie verwacht je precies? De verstandige mensen die ageren tegen Pegida zijn sowieso nooit voor invloed van radicale religieuzen geweest.
Jup.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Het lijkt alsof de Pegida-aanhangers bewust dit soort valse tegenstellingen creëren om zo hun manier van denken te kunnen verantwoorden. Een rationeel figuur prikt zo door die vermeende 'beschaafde' deken van Pegida heen. Het is dan ook geen demonstratie tegen moslim-radicalen. Het is een demonstratie tegen moslims, immigranten en asielzoekers. Dat wordt ook duidelijk als er een aantal van die figuren begint te speechen.
Ik laat een kritisch geluid horen tegenover religie, en islam in het algemeen, en dus moet ik wel geïndoctrineerd zijn door de media? Al die 20.000 mensen zijn eigenlijk vreemdelingenhaters? Hun sentiment is daarom niet ter zake doend?quote:Op woensdag 24 december 2014 09:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik het zeggen, het feit dat je een "linksmens" bent (of was) maakt je niet moreel superieur. Het betekent ook niet dat je immuun bent voor xenofobie of vreemdelingenhaat. Jij bent net als iedereen waarschijnlijk enorm beïnvloed door het constante IS en islam nieuws die wij krijgen vanuit de media.
Komt een beetje over als "White saviour complex" dit.
Feit is dat er veel rechts-radicalen in Pegida actief lijken te zijn. Hoop zeer onfrisse figuren. En dat ze het in Dresden doen is vrij zuur te noemen. Het lijkt op een beweging van haat.
Je doet net alsof je voor radicaal islamisme bent alsof je tegen Pegida bent. Dat is niet zo.
Wat voor reactie verwacht je precies? De verstandige mensen die ageren tegen Pegida zijn sowieso nooit voor invloed van radicale religieuzen geweest.
Ik kan die slachtofferrol net zo goed aan jou toekennen. Er wordt immers aan de stoelpoten van jouw diepste overtuigingen gezaagd en dat vind je blijkbaar heel moeilijk te verkroppen. Want zoals jij hier betoogt dat jij je heus wel bewust bent van de gevaren van de radicale islam, zo ben ik mij heus wel bewust van de gevaren van rechts-extremisme.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nee, het probleem is niet je kritiek op de islam.
Het probleem is dat je net als velen doet alsof
a) je de enige bent die er kritiek op heeft
b)je doet alsof je het niet man en meteen voor racist wordt uitgemaakt
c) je doet alsof links nooit kritiek op de islam heeft.
Allemaal onwaar.
Kritiek op de islam is juist gemeengoed geworden. Ook onder links. Verder weinig mis mee, kritiek is prima en gewenst.
Maar waakzaamheid tegen extreem-rechts is altijd handig.
Die slachtofferrol van "het mag niet gezegd worden" en "ik ben een heel goed mens want ik ben voor immigratie" leidt gewoon tot irritaties. Het gaat niet per se om jou immers.
Prima. Ben ik het ook niet mee eens, maar liever dat dan een vreemdelingenhater, I guessquote:Op woensdag 24 december 2014 10:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik duw je helemaal niet in de hoek van vreemdelingenhater.
Waarom zeg je dat steeds? Lijkt wel alsof je daarnaar op zoek bent.
Ik duwde je juist in de hoek van moreel superieure linksmens.
We gaan het zien. Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat ze niet zo extremistisch zijn. Zelf vrees ik het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima. Ben ik het ook niet mee eens, maar liever dat dan een vreemdelingenhater, I guess
Kort samengevat, zonder zweem van superioriteit, het stuitte mij behoorlijk tegen de borst dat hier de aanval wordt geopend op de beweging in het algemeen, zonder dat er echt aandacht lijkt te worden besteed aan wat ze eigenlijk vinden. Terwijl dat tweede veel belangrijker is dan het eerste. Een beweging is maar een beweging. Die komen en gaan. Het sentiment blijft.
Heel treffend ja....als je de historische context van die uitdrukking kent en kunt plaatsen.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:28 schreef Montagui het volgende:
Ik vind de leus overigens ook erg treffend: "Wir sind das volk".
Er was natuurlijk geen reden tot volksprotest als er precies was gedaan met deze bevolkingsgroep als waar nu voor betoogd wordt. Alle extremistische en niet nuttige personen het land uit. Het is ook heel moeilijk te verdedigen waarom ze er wel zouden moeten zijn. Behalve het overkoepelende principe dat elk sentiment mag bestaan binnen de grenzen van een land, ook al zijn ze extreem links, rechts of religieus. Maar dat is nu precies wat de polarisatie veroorzaakt. Ik denk dat het de keuze is tussen het één, of het ander.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat ik ook gek vindt is dat mensen zeggen "ja we moeten ook rekening houden met hun gevoelens"
Terwijl de islamitische gemeenschap al sinds 2001 als soort hoorde moordende barbaren wordt neergezet. Die mensen hebben ook gevoelens toch?
Wat is nuttig ? Wat is extreem?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er was natuurlijk geen reden tot volksprotest als er precies was gedaan met deze bevolkingsgroep als waar nu voor betoogd wordt. Alle extremistische en niet nuttige personen het land uit. Het is ook heel moeilijk te verdedigen waarom ze er wel zouden moeten zijn. Behalve het overkoepelende principe dat elk sentiment mag bestaan binnen de grenzen van een land, ook al zijn ze extreem links, rechts of religieus. Maar dat is nu precies wat de polarisatie veroorzaakt. Ik denk dat het de keuze is tussen het één, of het ander.
En dit klinkt dan wel weer nazistisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er was natuurlijk geen reden tot volksprotest als er precies was gedaan met deze bevolkingsgroep als waar nu voor betoogd wordt. Alle extremistische en niet nuttige personen het land uit. Het is ook heel moeilijk te verdedigen waarom ze er wel zouden moeten zijn. Behalve het overkoepelende principe dat elk sentiment mag bestaan binnen de grenzen van een land, ook al zijn ze extreem links, rechts of religieus. Maar dat is nu precies wat de polarisatie veroorzaakt. Ik denk dat het de keuze is tussen het één, of het ander.
Dat zijn natuurlijk altijd arbitraire termen. Nuttig en extreem is wat de maatschappij bepaalt. Vroeger was je onkuis als je een bikini droeg, en nu is het normaal. Vroeger konden mannen niet hand-in-hand lopen, nu wel.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat is nuttig ? Wat is extreem?
Waar ga je alle Duitse neonazi's heen sturen?
Wat is er nazistisch aan niet-nuttige mensen met een ander paspoort niet in je land willen hebben? Ze gaan toch niet op de trein naar een vernietigingskamp omdat ze minderwaardig zouden zijn?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dit klinkt dan wel weer nazistisch.
Waar wilde je die niet-nuttige mensen dan heen sturen?
Redelijk eens met je verder betoog met als kanttekening dat er met de AfD sinds 2 jaar ook in Duitsland een partij is aan de verre rechterkant die je PVV-achtig mag noemen. Uit de EU, D Mark willen herinvoeren en meer van dat soort rechtspopulistische thema's.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:21 schreef Mystikvm het volgende:
In Duitsland is namelijk helemaal geen geluid aan de verre rechterkant. Hier gaan mensen niet de straat op, hier is de PVV voor dat volk. In Duitsland is niets
Ah, ik las het als niet nuttig in het algemeen. Mijn fout.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is er nazistisch aan niet-nuttige mensen met een ander paspoort niet in je land willen hebben? Ze gaan toch niet op de trein naar een vernietigingskamp omdat ze minderwaardig zouden zijn?
Een definitie van niet-nuttig is iemand die bijvoorbeeld naar Europa komt om te werken, maar faalt in het vinden van een baan na een aantal jaar. Ik kan mij best verplaatsen in mensen die zeggen dat je het dan maar ergens anders moet proberen.
Ja, of zou de leus bijvoorbeeld teruggrijpen op de demonstraties tegen het DDR-regime? Bovendien kom je die tekst zo vaak tegen bij vakbondsdemonstraties in D.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heel treffend ja....als je de historische context van die uitdrukking kent en kunt plaatsen.
Tip: Google maar eens op Martin Heidegger.
Waarbij het huidige regime in Duitsland dus vergeleken wordt met het regime in de DDR?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:19 schreef Morendo het volgende:
Ja, of zou de leus bijvoorbeeld teruggrijpen op de demonstraties tegen het DDR-regime?
Die gevolgtrekking lijkt mij onjuist. Het is bijna een gedeelte geworden van Duits actievoeren. Als je tegen een nieuw station bent in Stuttgart of tegen Hartz IV, dan scandeer je de leus 'wij zijn het volk'. Volkomen gemeengoed in Duitsland.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarbij het huidige regime in Duitsland dus vergeleken wordt met het regime in de DDR?
Ik zag wat je daar deed.
Ik denk dat de Duitsers niet zo gediend zijn van zwakzinnig schreeuwpopulisme.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:30 schreef KingRadler het volgende:
als je nu een PVV had gehad in Duitsland dan waren ze de grootste partij geweest
Je stelt nogal wat arbitraire grenzen op die onmogelijk op een redelijke manier zijn vast te stellen, om mensen uit te zetten.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk altijd arbitraire termen. Nuttig en extreem is wat de maatschappij bepaalt. Vroeger was je onkuis als je een bikini droeg, en nu is het normaal. Vroeger konden mannen niet hand-in-hand lopen, nu wel.
Pegida vraagt ook iets wat eigenlijk onmogelijk is. Maar dat betekent niet dat het niet nastrevenswaardig is. We willen ook geen armoede in ons land omdat het onwenselijk is. Dat het niet gaat lukken om het uit te roeien betekent nog niet dat we het niet moeten proberen.
Het zal aan mij liggen, maar ik heb het idee dat omwille van die onmogelijkheid er vaak schouderophalend over wordt gedaan. "Tsja, ze hebben nu eenmaal een dubbel paspoort. Dan moeten ze kunnen blijven, kan ik ook niets aan doen." Of de glijdende schaal wordt er bijgehaald. "Nu zijn het moslimextremisten, morgen zijn het de gematigde moslims!" Dat kan wel zijn, maar dat betekent niet dat je het nu maar ongemoeid moet laten en mensen moet zeggen dat ze er maar mee moeten dealen. Daar hebben ze duidelijk geen behoefte aan.
Dat je Duitse neo-nazi's niet het land uit kunt zetten, betekent niet dat je een geradicaliseerde moslim niet het land uit kunt zetten. Je kunt je echt afvragen wat je in een land moet met mensen die bijna alle verworvenheden van jouw maatschappij verachten, maar mogen blijven omwille van één van de grootste verworvenheden, dat iedereen een plekje mag hebben binnen je grenzen.
Wat ze vinden is vrij duidelijk. De speeches liegen er volstrekt niet om. Tegen islamisering (what the hell dat ook moge zijn, tegen immigranten - en meer specifiek tegen asielzoekers. Dat kan en mag uiteraard, maar het heeft verder niets te maken met verdediging van eigen normen en waarden. Laat ze eerst maar eens concreet aantonen waar die vermeende islamisering dan uit bestaat en op welk vlak moslims of asielzoekers een bedreiging vormen voor de Duitse grondrechten.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima. Ben ik het ook niet mee eens, maar liever dat dan een vreemdelingenhater, I guess
Kort samengevat, zonder zweem van superioriteit, het stuitte mij behoorlijk tegen de borst dat hier de aanval wordt geopend op de beweging in het algemeen, zonder dat er echt aandacht lijkt te worden besteed aan wat ze eigenlijk vinden. Terwijl dat tweede veel belangrijker is dan het eerste. Een beweging is maar een beweging. Die komen en gaan. Het sentiment blijft.
Hebben ze al. AfDquote:Op woensdag 24 december 2014 11:30 schreef KingRadler het volgende:
als je nu een PVV had gehad in Duitsland dan waren ze de grootste partij geweest
Als elk bürgerintiatief het roept, dan is het dus ook niet meer treffend voor Pegida.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:29 schreef Morendo het volgende:
Die gevolgtrekking lijkt mij onjuist. Het is bijna een gedeelte geworden van Duits actievoeren. Als je tegen een nieuw station bent in Stuttgart of tegen Hartz IV, dan scandeer je de leus 'wij zijn het volk'. Volkomen gemeengoed in Duitsland.
De PVV is dus extreem-rechts?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
De AfD extreemrechts noemen is stupide.
http://dutchturks.nl/?p=1324quote:Joodse raad Duitsland neemt het op voor moslims – PEGIDA
Duizenden mensen komen inmiddels samen bij protestmarsen van de rechts-extremistische Duitse PEGIDA beweging “tegen een vermeende islamisering van Duitsland”. De “Zentralrat der Juden” (Centraal Joodse Raad) veroordeelt hun vijandigheid en schaart zich achter Duitse moslims. Dat meldt der Spiegel Online.
De beweging “Patriottische Europeanen tegen de islamisering van het Westen” (Pegida) heeft duizenden supporters tijdens protesten in Dresden achter zich staan. Pegida heeft zelfs uitlopers in andere Duitse steden, waar meer en meer mensen hun steun betuigen aan de anti-islamitische beweging. De Centrale Raad van de Joden in Duitsland heeft zich onlangs vierkant achter de moslims in Duitsland geschaard en neemt het in een persbericht op voor de moslims in Duitsland.
De angst voor terrorisme zou volgens hem worden “uitgebuit” om een hele religie te denigreren, zei de voorzitter van de Centrale Raad, Josef Schuster. Dit is “volstrekt onaanvaardbaar”, verklaarde hij.
“Terwijl islamitisch extremisme serieus moet worden genomen evenals andere extremistische bewegingen, zijn de beschuldigingen van de Pegida beweging, dat Duitsland een staat met de islam als staatsgodsdienst zou worden absurd. Alsof met het bestaan van rechts-extremisten morgen de Nazi –dictatuur weer zal herrijzen.”
Schuster waarschuwt eerder voor de gevaren van Pegida: “We moeten Pegida op geen enkele wijze onderschatten. De beweging is uiterst gevaarlijk ..” Onder de demonstranten zouden “Sympathisanten van neonazi partijen” zich mengen die denken dat ze “hun racisme en vreemdelingenhaat eindelijk vrij uit mogen leven”, aldus de voorzitter van de Centrale Joodse Raad in Duitsland.
Die hadden twaalf leden toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Grootste joodse studentenvereniging in Duitsland heeft zich ook tegen Pegida gekeerd.
Ik denk dat zij het bouwen van moskeeën als een teken van Islamisering zien en wijken met een Turks karakter i.p.v een Duits karakter.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ze vinden is vrij duidelijk. De speeches liegen er volstrekt niet om. Tegen islamisering (what the hell dat ook moge zijn, tegen immigranten - en meer specifiek tegen asielzoekers. Dat kan en mag uiteraard, maar het heeft verder niets te maken met verdediging van eigen normen en waarden. Laat ze eerst maar eens concreet aantonen waar die vermeende islamisering dan uit bestaat en op welk vlak moslims of asielzoekers een bedreiging vormen voor de Duitse grondrechten.
Waarom is het begrijpelijk dat Nederlanders bang zijn voor de sharia?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:54 schreef paddy het volgende:
Ik begrijp dat Nederlanders bang zijn voor de sharia en de vrijheid die er nu al is om deze op veel punten te belijden via gedogen en apart van de samenleving mogen zijn (soms slaat de regering daar in door), maar snap er niets van dat Duitsland die angst ook kent. Die zijn beschermd tegen de sharia of welke geloofswet dan ook per wet toch? Dit heb ik nl gelezen en gehoord, dus waarom die angst?
Zondagsopening van winkels bedoel je?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:54 schreef paddy het volgende:
Bescherm je land tegen geloofswetten. Hoef je er ook niet bang voor te zijn. \
En wat is het verschil in wetgeving tussen Nederland en Duitsland? Wij hebben lijfstraffen toch ook bij wet verboden, of niet?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is het begrijpelijk dat Nederlanders bang zijn voor de sharia?
Dat snap ik ook niet. Waarom zou er een sharia in Nederland komen. Alsof daar überhaupt behoefte aan is.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is er al.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zondagsopening van winkels bedoel je?
Duitsland is na WOII een 'weerbare democratie', die zich door de grondwet en het constitutioneel hof beschermd weet ten aanzien van anti-democratische wetgeving.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat is het verschil in wetgeving tussen Nederland en Duitsland? Wij hebben lijfstraffen toch ook bij wet verboden, of niet?
WO11quote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Duitsland is na WO11 een 'weerbare democratie', die zich door de grondwet en het constitutioneel hof beschermd weet ten aanzien van anti-democratische wetgeving.
Daar hangen nog wel wat haken en ogen aan. Overigens is de SP ook tegen openstelling van winkels op zondag, en dan op niet-religieuze gronden evident.quote:
Omdat er discriminerende wetten in zitten. Ook al past niet elk islamitisch land deze toe. Ze kunnen enorm onderdrukken wanneer het met toestemming van slachtoffer is. Ooit gesprek met triggershot gehad hierover. Veel mensen (en ja, dit komt net zo goed voor in christelijke gezinnen als in niet-gelovige gezinnen) voelen de druk van een familie om vrijwillig afstand of aannemen van iets. De sharia kan je niets opleggen. De sharia opent wel de poorten voor misbruikers en kent discriminatie van niet-gelovigen en vrouwen. Nogmaals, niet elk land gebruikt deze wetten allemaal, maar ze lenen zich er wel voor. Net als de wetten die andersgelovigen ook hebben.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb bijzonder weinig met religie in het algemeen, dus ik ben niet in de positie om een genuanceerde uitspraak te doen over de angsten en gevoelens van moslims. Wel denk ik dat daar meer dan voldoende rekening mee gehouden is. Er wordt natuurlijk niet voor niets gedemonstreerd.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je stelt nogal wat arbitraire grenzen op die onmogelijk op een redelijke manier zijn vast te stellen, om mensen uit te zetten.
Zie jij moslims dan wel als volwaardige mensen en burgers?
Je houdt extreem veel rekening met "sentimenten" en angsten van mensen gebaseerd op wat nieuwsberichten. In Dresden wonen er amper moslims immers.
Vervolgens wil je de moslimgemeenschap opzadelen met een soort random uitzettingszwaard van Damocles boven hun hoofd. Over angst en existentiële crisis geven aan mensen gesproken. Het wordt tijd dat jij ook de moslims in Duitsland ziet als mensen met hoop, gevoelen en angsten en in ieder geval minstens even begrip voor ze toont als de Pediga figuren.
Anders is dat tolerante linkse van jou ook maar een extreem dun laagje.
Mijn rekenmethode ten aanzien van wereldoorlogen is nog geen gemeengoed maar ik wil ook geen concessies doen aan jarenlang onderzoek.quote:
Die bestaat al nauwelijks meer, maar kan misbruik van gemaakt worden idd.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zondagsopening van winkels bedoel je?
Wij zijn niet beschermd tegen geloofswettenquote:Op woensdag 24 december 2014 11:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat is het verschil in wetgeving tussen Nederland en Duitsland? Wij hebben lijfstraffen toch ook bij wet verboden, of niet?
Ik vind het ook een naar systeem, maar hoe reëel is nu concreet de mogelijkheid dat de sharia in NL of DE wordt ingevoerd? Want de angst van mensen hangt daar natuurlijk mee samen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Omdat er discriminerende wetten in zitten. Ook al past niet elk islamitisch land deze toe. Ze kunnen enorm onderdrukken wanneer het met toestemming van slachtoffer is. Ooit gesprek met triggershot gehad hierover. Veel mensen (en ja, dit komt net zo goed voor in christelijke gezinnen als in niet-gelovige gezinnen) voelen de druk van een familie om vrijwillig afstand of aannemen van iets. De sharia kan je niets opleggen. De sharia opent wel de poorten voor misbruikers en kent discriminatie van niet-gelovigen en vrouwen. Nogmaals, niet elk land gebruikt deze wetten allemaal, maar ze lenen zich er wel voor. Net als de wetten die andersgelovigen ook hebben.
Ikzelf huiver ook voor de sharia, maar net zo hard voor welke geloofswet dan ook. Er is niet alleen de Sharia
Ik vind het bijzonder vreemd hoe jij moslims benadert. Je vindt religie stom, dus moslims zijn voor jou een soort uniforme groep die jij niet echt als individuele mensen lijkt te zien.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb bijzonder weinig met religie in het algemeen, dus ik ben niet in de positie om een genuanceerde uitspraak te doen over de angsten en gevoelens van moslims. Wel denk ik dat daar meer dan voldoende rekening mee gehouden is. Er wordt natuurlijk niet voor niets gedemonstreerd.
De reden dat ik rekening houd met hun gevoelens is omdat er van een boze en losgeslagen volksbeweging veel meer dreiging uit gaat dan van een paar religieuze gekken.
De angst is goeddeels ongegrond (alsof sharia ooit werkelijkheid wordt, en de kans om door de bliksem getroffen te worden is nog altijd groter dan de kans om te komen bij een terroristische aanslag), maar het sentiment kun je toch niet negeren? De moslims die in eerste instantie bedoeld worden zijn de moslims die alles afkeuren wat deze mensen doen in het dagelijks leven. Dat ze zich daardoor bedreigd voelen is iets wat jij en ik misschien niet delen, maar daarom niet onbegrijpelijk.
Het is zeker niet zo dat al wie nu in Dresden, Kassel of Düsseldorf betoogt een neonazi of rechtse extremist zou zijn. Velen gaan de straat op uit frustratie, onwetendheid, angst en onvrede met de politiek. Politikverdrossenheit, zoals de Duitsers dat noemen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een naar systeem, maar hoe reëel is nu concreet de mogelijkheid dat de sharia in NL of DE wordt ingevoerd? Want de angst van mensen hangt daar natuurlijk mee samen.
Adolf Hitler nu alweer vergeten?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitsers niet zo gediend zijn van zwakzinnig schreeuwpopulisme.
Maar misschien overschat ik ze. Kan natuurlijk.
Wilde je daar de Duitsers van nu nog op aanspreken?quote:
Ik zeg alleen maar dat Duitsers in het verleden behoorlijk vatbaar waren voor schreeuwende volksmenners, en ik zie niet in waarom dat niet opnieuw zou kunnen gebeuren. Het is er alleen nog niet de tijd voor, maar laat het maar eens een paar jaar echte crisis zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wilde je daar de Duitsers van nu nog op aanspreken?
En hoe verwerpelijk ook: het nazisme zat aanmerkelijk intelligenter in elkaar dan dat zwakzinnige geblaat van Wilders en z'n knechten.
Waarom ga je daar vanuit? Mensen die kritisch zijn tegenover de islam zijn vaak ook kritisch tegenover het christendom. Of het zijn hypocriete christenen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder vreemd hoe jij moslims benadert. Je vindt religie stom, dus moslims zijn voor jou een soort uniforme groep die jij niet echt als individuele mensen lijkt te zien.
Ik vraag mij af of dit ook voor Christenen geldt in jouw beleving. Ik denk het niet.
Uit alles blijkt dat je niet echt moslims hebt in je omgeving of vriendenkring.
"De demonstraties zijn er toch niet voor niets?" Is trouwens een cirkelredenering.
Salafisme is er ook niet voor niets? En de demonstraties van de NSDAP in Dresden in de jaren '30 waren er ook niet voor niets?
Het wordt tijd dat je moslims als volwaardige mensen en individuen gaat zien. Net als dat je dat doet bij christenen en Duitsers. Los van je mening over religie. Over dat laatste ben ik ook niet heel positief.
Wat ik van religie vind, staat helemaal los van wat ik van personen vind. Maar ik heb het idee dat jij moeilijk kunt begrijpen dat ik gelovigen niet kan haten, maar wel een hekel kan hebben aan het gedachtengoed. Voor mij zijn dat twee dingen die los van elkaar staan.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder vreemd hoe jij moslims benadert. Je vindt religie stom, dus moslims zijn voor jou een soort uniforme groep die jij niet echt als individuele mensen lijkt te zien.
Ik vraag mij af of dit ook voor Christenen geldt in jouw beleving. Ik denk het niet.
Uit alles blijkt dat je niet echt moslims hebt in je omgeving of vriendenkring.
"De demonstraties zijn er toch niet voor niets?" Is trouwens een cirkelredenering.
Salafisme is er ook niet voor niets? En de demonstraties van de NSDAP in Dresden in de jaren '30 waren er ook niet voor niets?
Het wordt tijd dat je moslims als volwaardige mensen en individuen gaat zien. Net als dat je dat doet bij christenen en Duitsers. Los van je mening over religie. Over dat laatste ben ik ook niet heel positief.
Alsof alleen Duitsers zo zijn. Volgens mij is elke bevolking wel vatbaar voor dat soort geschreeuw. Het zijn vooral om de omstandigheden die ervoor zorgen dat mensen achter zo'n schreeuwlelijk staan.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat Duitsers in het verleden behoorlijk vatbaar waren voor schreeuwende volksmenners, en ik zie niet in waarom dat niet opnieuw zou kunnen gebeuren. Het is er alleen nog niet de tijd voor, maar laat het maar eens een paar jaar echte crisis zijn.
Ik acht de kans niet heel groot dat ik zweepslagen krijg omdat ik in ons land een biertje drink.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Omdat er discriminerende wetten in zitten. Ook al past niet elk islamitisch land deze toe. Ze kunnen enorm onderdrukken wanneer het met toestemming van slachtoffer is. Ooit gesprek met triggershot gehad hierover. Veel mensen (en ja, dit komt net zo goed voor in christelijke gezinnen als in niet-gelovige gezinnen) voelen de druk van een familie om vrijwillig afstand of aannemen van iets. De sharia kan je niets opleggen. De sharia opent wel de poorten voor misbruikers en kent discriminatie van niet-gelovigen en vrouwen. Nogmaals, niet elk land gebruikt deze wetten allemaal, maar ze lenen zich er wel voor. Net als de wetten die andersgelovigen ook hebben.
Ikzelf huiver ook voor de sharia, maar net zo hard voor welke geloofswet dan ook. Er is niet alleen de Sharia
Omdat er toch een verschil is.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom ga je daar vanuit? Mensen die kritisch zijn tegenover de islam zijn vaak ook kritisch tegenover het christendom. Of het zijn hypocriete christenen.
Nja veel mensen zien het christendom als iets wat bij Nederland hoort.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat er toch een verschil is.
Men is vaak wel kritisch tegen het christendom. Maar heeft vaak ook wel wat christenen in de familie en voelt dan ook geen afkeer voor individuen, maar voor de religie.
Terwijl moslims als mensen überhaupt al als buitenstaanders worden gezien. Los van de islam zeg maar.
Ik zie het precies hetzelfde als jij eigenlijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik van religie vind, staat helemaal los van wat ik van personen vind. Maar ik heb het idee dat jij moeilijk kunt begrijpen dat ik gelovigen niet kan haten, maar wel een hekel kan hebben aan het gedachtengoed. Voor mij zijn dat twee dingen die los van elkaar staan.
Ik denk over het christendom overigens precies hetzelfde.
Maar goed, ik heb niet het idee dat ik jou kan overtuigen van het feit dat ik niet half zo kortzichtig ben als jij denkt. Ik zie moslims niet als minderwaardig, of dat hun gevoelens er niet toe doen. Alleen net als met christenen, op het moment dat die gevoelens gebaseerd zijn op de acties van een niet bestaande tovenaar in een niet bestaande hemel, dan kan ik dat niet serieus nemen.
Maar als het gaat over veiligheid en menselijke waarden, dan zijn die voor mij even belangrijk als die van elk ander persoon. Nogmaals, ik heb het idee dat jij dat liever niet wilt begrijpen.
Dat is precies die polarisatie waar eerder over gesproken werd.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ok, de vorige post was iets te scherp, jij zegt het eerder pragmatisch te willen bekijken.
Ik zeg echter, je moet niet buigen voor elk irrationeel sentiment.
Immers als er onrecht door ontstaat krijg je weer sentiment van de ten onrechte benadeelde groep.
ik denk dat een meerderheid niet verder zal komen als algemene ongefundeerde uitsprakenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:21 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar misschien is het wel een goed idee om eerst eens te kijken naar wat die demonstranten eigenlijk willen in plaats van simpelweg verkondigen dat ze sowieso extreemrechts zijn en dat je het dus al niet eens meer wil horen. Wil je geen deel uitmaken van die discussie, blijf er dan bij weg.
Vind ik een generaliserende uitspraak.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat een meerderheid niet verder zal komen als algemene ongefundeerde uitspraken
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Men is vaak wel kritisch tegen het christendom. Maar heeft vaak ook wel wat christenen in de familie en voelt dan ook geen afkeer voor individuen, maar voor de religie.
Terwijl moslims als mensen überhaupt al als buitenstaanders worden gezien. Los van de islam zeg maar.
dat is het ook, maar ik kan niet in hun hoofden kijken dus moet ik het ook maar hebben van algemene epidemiologische distributiequote:Op woensdag 24 december 2014 12:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vind ik een generaliserende uitspraak.
Ja en de gene die ze wel kennen is dan toevallig een 'goede'quote:Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.
Maar het valt me wel op dat mensen die negatief staan tegenover moslims, vaak helemaal geen moslims persoonlijk kennen.
Ik heb nog weinig uitspraken van ze gehoord, waar wat ik gehoord heb vond ik niet onredelijk klinken. Als mensen het met die zaken oneens zijn, dan is daar ruimte voor discussie. Als die discussie niet plaatsvindt omdat de andere kant sowieso niet wil luisteren, dan wordt die tegenstelling alleen nog maar groter.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat een meerderheid niet verder zal komen als algemene ongefundeerde uitspraken
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"quote:Op woensdag 24 december 2014 12:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog weinig uitspraken van ze gehoord, waar wat ik gehoord heb vond ik niet onredelijk klinken. Als mensen het met die zaken oneens zijn, dan is daar ruimte voor discussie. Als die discussie niet plaatsvindt omdat de andere kant sowieso niet wil luisteren, dan wordt die tegenstelling alleen nog maar groter.
Dat klinkt wel heel cynisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Re het volgende:
[..]
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
Er zijn ook aardige PVV'ers. Maar dat maakt de politieke ideologie nog niet OK.
Ik heb anders weinig oplossingen gezien in bv de Balkan toen dat conflict officieel voorbij was, het is nog steeds een explosief stuk Europa.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Re het volgende:
[..]
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"
Klopt. Dan is je beeld gebaseerd op de baarden in het NOS journaal en constant dat gehamer op criminaliteitscijfers.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.
Maar het valt me wel op dat mensen die negatief staan tegenover moslims, vaak helemaal geen moslims persoonlijk kennen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.
Oh, met aardig bedoel ik dat ze je stoepje ijsvrij maken, of vragen hoe het is met je zieke opa en dan met een bos bloemen op de stoep staan. Je moet alleen geen politieke discussie beginnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.
dat ben ik ook wel ja, zie ook geen reden om dat niet te zijn, zo zit de mensheid nou eenmaal in elkaar, het zijn etiologische processenquote:
Het is toch zo? Luister naar een willekeurige Wilders-speech en oordeel zelf. Wie stemt daar nou op?quote:
Ah, op die manier. Ja, dan zou je best nog wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, met aardig bedoel ik dat ze je stoepje ijsvrij maken, of vragen hoe het is met je zieke opa en dan met een bos bloemen op de stoep staan. Je moet alleen geen politieke discussie beginnen.
Hetzelfde geldt voor christenen en moslims. Dat kunnen fantastische mensen zijn, maar ik vermijd geloofsdiscussies.
Ja dat betekent niet dat een pvv stemmer niet aardig is. Ken genoeg aardige pvv stemmers maar sommige onderwerpen breng ik niet naar bovenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is toch zo? Luister naar een willekeurige Wilders-speech en oordeel zelf. Wie stemt daar nou op?
Ja, na het bespreken van het weerbericht ben je meestal wel klaar.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat betekent niet dat een pvv stemmer niet aardig is. Ken genoeg aardige pvv stemmers maar sommige onderwerpen breng ik niet naar boven
Ja beetje kort door de bocht ben je welquote:Op woensdag 24 december 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, na het bespreken van het weerbericht ben je meestal wel klaar.
ja klopt, maar dat conflict had aardig wat inmenging van externe partijenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb anders weinig oplossingen gezien in bv de Balkan toen dat conflict officieel voorbij was, het is nog steeds een explosief stuk Europa.
Als dat niet was gebeurd was het waarschijnlijk nu nog aan de gang, of had het zelfs in omvang toegenomen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja klopt, maar dat conflict had aardig wat inmenging van externe partijen
En dan kunnen we het hebben over de vraag of het een plicht van de regering zou moeten zijn om hagelslag als cultureel erfgoed te beschermen? Of over een verbod op aanpassing van sinterklaasliedjes? Of over het verwijderen van Marokkanen uit de samenleving? Waarover?quote:Op woensdag 24 december 2014 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja beetje kort door de bocht ben je welZelfs met een pvv stemmer zou jij een goed gesprek kunnen hebben als je een beetje je best doet.
Mja, ik lees toch meer verhalen. Ik persoonlijk weet dat je met druk een heel eind komt. Dus veel vrijwillig doet waar je het gevoel hebt anders in de steek gelaten te worden door een enorme familie. Wanneer je dan per wet dit opgelegd kan worden? Ja, echt eng. Ik kijk nu ook naar canada, Engelandquote:Op woensdag 24 december 2014 12:18 schreef Re het volgende:
die angst wordt inderdaad ook wel aangepraat hoor, vrees...
na, op een gegeven moment is dat ook wel klaar natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2014 12:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als dat niet was gebeurd was het waarschijnlijk nu nog aan de gang, of had het zelfs in omvang toegenomen.
Nee genoeg andere dingen. De truc is om een pvv stemmer te zien als meer dan een pvv stemmer. Als je dat niet kan dan ligt de fout bij jou en niet zozeer de pvv stemmer.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dan kunnen we het hebben over de vraag of het een plicht van de regering zou moeten zijn om hagelslag als cultureel erfgoed te beschermen? Of over een verbod op aanpassing van sinterklaasliedjes? Of over het verwijderen van Marokkanen uit de samenleving? Waarover?
Mja, we kmen nu in een tijd dat kinderen met elkaar spelen. Die krijgen pas een afkeer wanneer ze worden gemeden en genegeerd in de huizen. Puur omdat ze moslim zijn, of puur omdat de ouders geen moslim zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mensen laten zich nu eenmaal niet graag op voorhand vertellen dat hun politieke overtuiging tot rampspoed leidt.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:40 schreef Re het volgende:
ik ken ook wel een paar PVV stemmers hoor, maar een beetje doorvragen gaat het puur om een 1 issue (nou ja, soms 2), verdere standpunten over economie en andere problematiek staat niet op de agenda of komt niet overeen met de standpunten van de partij...
maar als men dit land naar de tering wil hebben is het goed om op de PVV te stemmen, kan het daarna weer opgebouwd worden
Hey, als zelfs PVV'ers zich al tot de islam bekeren, sta ik nergens meer van te kijken.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
De truc is een PVV'er een D66'er maken.
nou ja, ik vraag me af wat de PVVer gaat doen als we moslim-vrij zijn, (en EU vrij), er valt altijd wel meer massaverontwaardiging te kweken, maar of dat de maatschappij gaat helpen...quote:Op woensdag 24 december 2014 12:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mensen laten zich nu eenmaal niet graag op voorhand vertellen dat hun politieke overtuiging tot rampspoed leidt.
Nou, ik moet wel eens lachen hier wanneer het christendom als verdediging gebruikt gaat worden. Een slechtere argument is er niet, want daar denken veel users precies zo over als over het moslimgeloof.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja veel mensen zien het christendom als iets wat bij Nederland hoort.
Dan zijn ze intens gelukkig en komt alles weer goed.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:45 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ik vraag me af wat de PVVer gaat doen als we moslim-vrij zijn, (en EU vrij), er valt altijd wel meer massaverontwaardiging te kweken, maar of dat de maatschappij gaat helpen...
O, krijgen we weer de 'dus jij vindt dat' / 'jij bent zo iemand die'. Als ik iets vind, dan zeg ik dat wel gewoon.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee genoeg andere dingen. De truc is om een pvv stemmer te zien als meer dan een pvv stemmer. Als je dat niet kan dan ligt de fout bij jou en niet zozeer de pvv stemmer.
Maar dat is een hele andere discussie.
De gelovige hier op fok zijn ook niet het probleem iddquote:Op woensdag 24 december 2014 12:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou, ik moet wel eens lachen hier wanneer het christendom als verdediging gebruikt gaat worden. Een slechtere argument is er niet, want daar denken veel users precies zo over als over het moslimgeloof.
Ik zie wel steeds meer fundamentalistische uitspraken van niet-gelovigen dan van gelovigen hier .
Prima als jij geen behoefte hebt om met een pvv stemmer een gesprek te voeren maar als je bepaalde onderwerpen weg laat is er een goede kans dat je overeenkomsten zal vinden.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, krijgen we weer de 'dus jij vindt dat' / 'jij bent zo iemand die'. Als ik iets vind, dan zeg ik dat wel gewoon.
Maar het interesseert me geen flikker wat PVV'ers van mij denken en andersom zal hetzelfde gelden. Prima. Ik zie verder ook geen nut in het uitwisselen van standpunten of argumenten met dat soort figuren. Als ze konden redeneren, dan zouden ze geen PVV stemmen.
En voor het geval dat er nog andere stromannen komen: nee, ik ontken niet hun hele mens-zijn. Ik zeg ook niet dat het kwaadaardige mensen zijn. Ik zie alleen geen nut in discussie met dat soort mensen, aangezien ze dat nu eenmaal niet kunnen.
Kleine nuance: als atheïst word je al vrij snel fundamentalist of extremist gezien, terwijl je als gelovige vrij ver moet gaan om eenzelfde kwalificatie te krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou, ik moet wel eens lachen hier wanneer het christendom als verdediging gebruikt gaat worden. Een slechtere argument is er niet, want daar denken veel users precies zo over als over het moslimgeloof.
Ik zie wel steeds meer fundamentalistische uitspraken van niet-gelovigen dan van gelovigen hier .
Wanneer dit land zover gaat dat je als gelovige niet meer je geloof mag beleiden in huis, ben ik weg. En ik behoor niet eens tot die categorie kerkgangers of moskee gangers.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:45 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ik vraag me af wat de PVVer gaat doen als we moslim-vrij zijn, (en EU vrij), er valt altijd wel meer massaverontwaardiging te kweken, maar of dat de maatschappij gaat helpen...
Ik begrijp dat ook wel, hoor. Ik verlies ook wel eens de nuance. Dat komt omdat door het geroep van gelovigen met argumenten die op niets gebaseerd zijn het moeilijk is om je stil te houden. Ik merk dat niet-gelovigen helemaal klaar zijn met dat gedoe rondom niet bestaande opperwezens. Het is wel belangrijk om genuanceerd en rationeel te blijven, maar dat is heel moeilijk in het licht van zoveel irrationele argumenten.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kleine nuance: als atheïst word je al vrij snel fundamentalist of extremist gezien, terwijl je als gelovige vrij ver moet gaan om eenzelfde kwalificatie te krijgen.
mja, dat is waar de PVVer naartoe wil, geen moslims meer, dus ik ben benieuwd, maar ik laat me iig niet zomaar mijn land afpakkenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer dit land zover gaat dat je als gelovige niet meer je geloof mag beleiden in huis, ben ik weg. En ik behoor niet eens tot die categorie kerkgangers of moskee gangers.
Ik vind alleen dat de regering op moet houden met verschil te laten maken in. De wet beschermen tegen geloofswetten zeg maar
Thank nothing.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt.
Nou ja in de overgrote meerderheid van de wereld. In Nederland heb je het wel goed als atheïst.
Nee hoor. Wanneer een gelovige zegt. Ze moeten alle niet-gelovigen dwingen te vertrekken. Of moorden goedpraten vanwege geloof, is dat net zo erg als dat je als niet-gelovige moorden gaat goedpraten omdat het slachtoffer gelovig is.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kleine nuance: als atheïst word je al vrij snel fundamentalist of extremist gezien, terwijl je als gelovige vrij ver moet gaan om eenzelfde kwalificatie te krijgen.
sterker nog, in het hele Bondsland Sachsen, waar Dresden ligt, wonen total 4000 moslims, wat dus een factor 5 kleiner is dan het aantal demonstranten die protesteren tegen hun 'machtsovername'...quote:Op woensdag 24 december 2014 12:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
In Dresden wonen er ook amper moslims.
Hoe heet die gast ook alweer die nu een moslimpartij aan het besturen is?quote:Op woensdag 24 december 2014 12:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hey, als zelfs PVV'ers zich al tot de islam bekeren, sta ik nergens meer van te kijken.
Dat laatste heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gehoord.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor. Wanneer een gelovige zegt. Ze moeten alle niet-gelovigen dwingen te vertrekken. Of moorden goedpraten vanwege geloof, is dat net zo erg als dat je als niet-gelovige moorden gaat goedpraten omdat het slachtoffer gelovig is.
Jigzoz, lees je mee?quote:Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
sterker nog, in het hele Bondsland Sachsen, waar Dresden ligt, wonen total 4000 moslims, wat dus een factor 5 kleiner is dan het aantal demonstranten die protesteren tegen hun 'machtsovername'...
Uiteindelijk beweren de leiders van dat PEGIDA ook breder te zijn, ook te protesteren tegen 'criminele asielzoekers die enkel vluchten wegens criminele ideeen'...
Wat grapppig is omdat de Uitvinder en Leider van PEGIDA zelf (Lutz Bachman) een meermaals veroordeelde herhalingsdader is (drugshandel, Oplichting, een bordeelverleden en zelfs vrouwenhandel), die ooit naar Afrika vluchtte om te pogen aan een veroordeling te ontlopen in Duitsland (lukte niet, hij werd uitgeleverd), maar het is natuurlijk wel een 'geboren' Dresdener crimineel en geen 'allochtoon' en dus moet je die 'koesteren' en vooral 'buitenlandse criminelen' moet je harder straffen.
Je staart je blind op 'geloofswetten'. Wat maakt het eigenlijk uit wanneer een communistische meerderheid eigendom afschaft of wanneer een christelijke meerderheid zegt dat je op zondag niet mag winkelen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer dit land zover gaat dat je als gelovige niet meer je geloof mag beleiden in huis, ben ik weg. En ik behoor niet eens tot die categorie kerkgangers of moskee gangers.
Ik vind alleen dat de regering op moet houden met verschil te laten maken in. De wet beschermen tegen geloofswetten zeg maar
Ben het helemaal met je eens hoor, maar dit argument gebruikt de gemiddelde PVV'er natuurlijk ook.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Re het volgende:
[..]
mja, dat is waar de PVVer naartoe wil, geen moslims meer, dus ik ben benieuwd, maar ik laat me iig niet zomaar mijn land afpakken
Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt.
Nou ja in de overgrote meerderheid van de wereld. In Nederland heb je het wel goed als atheïst.
http://www.volkskrant.nl/(...)onder-druk~a3806639/
ja dat is het mooie en daarom zullen deze processen van conflicten altijd blijven bestaan. Maar zodra iemand van mij gaat eisen om iets wel of niet te geloven dan begin ik dat een probleem te vinden wat moet worden opgelostquote:Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens hoor, maar dit argument gebruikt de gemiddelde PVV'er natuurlijk ook.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eert-zich-tot-islam/quote:Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe heet die gast ook alweer die nu een moslimpartij aan het besturen is?
Fake it 'till you make it, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Fake it 'till you make it, zou ik zeggen.
Dus dat.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
4000 moslims in heel die deelstaat.
En 20.000 idioten op straat, geleid door een gewelddadige crimineel.
Hoe moet je dan voelen als moslim in Dresden? Lijkt mij best eng.
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gelukkig hebben wij in Nederland EenVandaag. Om mensen nog meer te polariseren en Pegida als iets moois af te schilderen.
Ik snap dat echt niet. Mensen zijn raar.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.
Dom, wij zijn ernstig overschat qua intelligentie.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Mensen zijn raar.
ja ik woon in duitsland maar in het zuidwesten van Duitsland (het econmisch sterkste deel, waar ik overigens ook ervaar dat de tweedeling tussen arm en rijk sterk toeneemt, een del vande duitsers het erg goed heeft, maar ook een sociaal zwakkere groep steeds armer wordt en het normaal is om oudere gepensioneerden in prullemanden te zien zoeken naar statiegeld-flessen) en dat is nog een ander gebied en andere cultuur dan het diepe oosten.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jigzoz, lees je mee?
RM-rf woon jij in Duitsland?
Het is echt beschamend hoe EenVandaag gisteren Pegida in Nederland heeft neergezet. Als een club gematigde mensen die terecht angst hadden voor islamisering ofzo. Was heel absurd. Geen enkel tegengeluid.
Doe niet zo pathetisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Links is van oudsher bijzonder kritisch richting religies.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gelukkig hebben wij in Nederland EenVandaag. Om mensen nog meer te polariseren en Pegida als iets moois af te schilderen.
Kunnen we nu eindelijk ophouden met zeggen dat de NPO links is?
Denk het niet. De PVV heeft eerder demonstraties georganiseerd, maar dat liep ook niet zo storm, geloof ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.
Deze al voorbij zien komen ?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk het niet. De PVV heeft eerder demonstraties georganiseerd, maar dat liep ook niet zo storm, geloof ik.
Ik denk echt dat het in Duitsland komt omdat daar dit soort geluiden nooit te horen zijn.
Ah oké. Bedankt voor de verheldering.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja ik woon in duitsland maar in het zuidwesten van Duitsland (het econmisch sterkste deel, waar ik overigens ook ervaar dat de tweedeling tussen arm en rijk sterk toeneemt, een del vande duitsers het erg goed heeft, maar ook een sociaal zwakkere groep steeds armer wordt en het normaal is om oudere gepensioneerden in prullemanden te zien zoeken naar statiegeld-flessen) en dat is nog een ander gebied en andere cultuur dan het diepe oosten.
de mensen in het Oosten hebben een harde tijd meegemaakt na de Wende..
Het is een gebied met een enorme economische onzekerheid, lage lonen, hoge werkloosheid, weinig groei, stevige vergrijzing en vooral jongeren en beter opgeleiden die eerder wegtrekken en geen al te positieve vooruitzichten op de toekomst.
Het is makkelijk de daar optredende xenofobie en toekomstangsten als 'extreem-rechts' te veroordelen en veder te polariseren, maar volgens mij kun je ook best een begrip hebben..
Ik denk dat een groot deel vand e PEGIDA-demonstranten niet werkelijk vijandig tegen buitenlanders/moslims of asielzoekers zijn, maar gewoon angst hebben voor hun eigen toekomst en dat die angst zeker door de politiek serieus genomen moet worden, mits men ook maar geweldloos blijft en misschien ook de moiete neemt uit te stijgen boven het platte xenofobe gedrag van het protesteren tegen een geloofsgroep die men in Dresden vrijwel niet kent, en die daar zeker geen 'machtsovername' pleegt
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.
Volgens mij heb je de discussie niet gevolgd dan.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links is van oudsher bijzonder kritisch richting religies.
Niet alle nederlanders... het ijn een paar luidruchtige Calimero-ende kankeraars die het voor de rest van aardige nederlanders verpestenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef Re het volgende:
de nederlander is gewoon een egoïstische kankeraar
Nja ik denk dat de mensen die hier met dezelfde gevoelens rondlopen nu een kans zien om het ook te doen. Ze doen het bij de buren ook.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.
En daar hebben ze alle recht toe. Ik ben benieuwd naar hun standpunten.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat de mensen die hier met dezelfde gevoelens rondlopen nu een kans zien om het ook te doen. Ze doen het bij de buren ook.
Waarom zeg je steeds vooraf?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.
Moet hier wel een beetje om lachen. Wat is de agenda van deze demonstratie? Of zijn ze gewoon boos omdat ze boos kunnen zijn?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze al voorbij zien komen ?
https://www.facebook.com/events/744588628965738/?fref=ts
Niet hetzelfde onderwerp maar toch. Al moet ik eerst maar zien hoeveel er op afkomen :p
Ik heb serieus geen idee. Geloof tegen de regering.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Moet hier wel een beetje om lachen. Wat is de agenda van deze demonstratie? Of zijn ze gewoon boos omdat ze boos kunnen zijn?
Mensen zijn gewoon maar dieren. Alleen zijn er nog steeds lui die dat niet zien en de mensheid als iets boven de rest van de dieren plaatst. Alsof we iets bijzonders zijn. Het enige bijzondere is dat we moeilijk doen over het geloof van een ander, maar dat lijkt me niet bepaald een positieve eigenschap.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dom, wij zijn ernstig overschat qua intelligentie.
Is dat niet meer de SP hoek?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze al voorbij zien komen ?
https://www.facebook.com/events/744588628965738/?fref=ts
Niet hetzelfde onderwerp maar toch. Al moet ik eerst maar zien hoeveel er op afkomen :p
Oh absoluut hebben ze het recht.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daar hebben ze alle recht toe. Ik ben benieuwd naar hun standpunten.
als rasechte egoistische optimist is dit gewoon erg boeiend om te zienquote:Op woensdag 24 december 2014 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet alle nederlanders... het ijn een paar luidruchtige Calimero-ende kankeraars die het voor de rest van aardige nederlanders verpesten
Dat is altijd zo. Geen regering die er goed vanaf komt.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen idee. Geloof tegen de regering.
Dieren gebruiken geen kernwapens. Wij staan onder de dieren.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon maar dieren. Alleen zijn er nog steeds lui die dat niet zien en de mensheid als iets boven de rest van de dieren plaatst. Alsof we iets bijzonders zijn. Het enige bijzondere is dat we moeilijk doen over het geloof van een ander, maar dat lijkt me niet bepaald een positieve eigenschap.
Zou kunnenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Is dat niet meer de SP hoek?
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef speknek het volgende:
Duitse volksbewegingen gebaseerd op een gevoel van culturele superioriteit. Wat kan er misgaan.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef speknek het volgende:
Duitse volksbewegingen gebaseerd op een gevoel van culturele superioriteit. Wat kan er misgaan.
Daar doel ik niet op. Er zijn maar weinig mensen die echt een meerwaarde kunnen leveren. De gemiddelde mens is niets meer dan een dier dat voornamelijk leeft op zijn instinct en onderbuik gevoel.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon maar dieren. Alleen zijn er nog steeds lui die dat niet zien en de mensheid als iets boven de rest van de dieren plaatst. Alsof we iets bijzonders zijn. Het enige bijzondere is dat we moeilijk doen over het geloof van een ander, maar dat lijkt me niet bepaald een positieve eigenschap.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Is dat niet meer de SP hoek?
http://www.breakthesystem.nl/exclusief-interview-met-nieuws-nl/quote:Hoe ziet de harde kern van Break the System eruit?
“Dat zijn ongeveer twintig mensen, met allemaal een heel verschillende achtergrond. De jongste is in de twintig, de oudste is al gepensioneerd. De meesten van ons zijn Nederlanders, hoewel ik (Lynton) al meer buitenlands ben dan Nederlands. De een studeert nog, een paar anderen hebben een uitkering, er zitten ondernemers bij, universitair niveau, SP-stemmers, PVV-stemmers… Mensen kunnen bij ons samenwerken omdat de basis ligt bij zorg, werk en inkomen. Dan gaan de neuzen al snel dezelfde kant op, zonder dat politieke interesses daar invloed op hebben.”
Ahh jammer. Hoezo ?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
http://www.breakthesystem.nl/exclusief-interview-met-nieuws-nl/
Maar hun grote demonstratie op 27 januari is alweer gecanceld
#pleasefixbreakthesystemfirstquote:Bij jullie eerdere (landelijke) demonstratie in oktober, kwamen op sommige plaatsen maar drie of vier mensen opdagen.
“Klopt. Maar toch vonden we de demonstratie van 18 oktober geslaagd. We hebben vanaf het begin gezegd: de lokale opstandsgroepen zijn zelf verantwoordelijk. Wij zijn niet in staat om elf lokale demonstraties zelf te regelen. En bij een aantal groepen zijn een paar mensen toch bang geworden. Nu kiezen we voor een centrale demonstratie. Voor 18 oktober wisten we het al dat het een eerste stap zou zijn. Een zo breed mogelijk draagvlak is belangrijk, maar zoiets moet natuurlijk groeien. En we groeien en we groeien maar: alleen deze week al hebben we tweeduizend extra likes gekregen. We hebben 250 vrijwilligers in een besloten groep. We hebben zo’n 750 mensen om te gaan flyeren. En we krijgen nu ook flink wat donaties binnen. Zoals je ziet: zoiets heeft tijd nodig.”
http://www.breakthesystem.nl/facebook-event-is-verwijderd/ - maar kennelijk is het weer opgetuigd zonder apart nieuwsbericht.quote:
En we groeien en we groeien maar: alleen deze week al hebben we tweeduizend extra likes gekregen.quote:
Het is een complot van facebook ? :pquote:Op woensdag 24 december 2014 13:25 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.breakthesystem.nl/facebook-event-is-verwijderd/ - maar kennelijk is het weer opgetuigd zonder apart nieuwsbericht.
Maar goed deze club is niet zozeer anti-allochtoon volgens mij maar meer anti-allesquote:Op woensdag 24 december 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is een complot van facebook ? :p
Maar ik wel. De mensheid is gewoon een raar diersoort.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op. Er zijn maar weinig mensen die echt een meerwaarde kunnen leveren. De gemiddelde mens is niets meer dan een dier dat voornamelijk leeft op zijn instinct en onderbuik gevoel.
Prima standpunt.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar goed deze club is niet zozeer anti-allochtoon volgens mij maar meer anti-alles
Die zitten nog in hun puberteit.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar goed deze club is niet zozeer anti-allochtoon volgens mij maar meer anti-alles
1 blik in KLB zegt genoeg.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef Re het volgende:
de nederlander is gewoon een egoïstische kankeraar
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar ik wel. De mensheid is gewoon een raar diersoort.
Dat er weinig mensen echt meerwaarde kunnen leveren vind ik dan weer niet zo belangrijk.
Wat valt daar tegen te argumenteren dan? mensen zijn dieren ja, dat is biologisch gezien helemaal waar.quote:
Hier heb ik geen argumenten voor.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat valt daar tegen te argumenteren dan? mensen zijn dieren ja, dat is biologisch gezien helemaal waar.
En nu?
Uiteraard? jij bent niet voor ontwikkeling?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hier heb ik geen argumenten voor.![]()
Alleen vind je het belangrijk dat een kleine groep mensen een meerwaarde kunnen leveren?
Je gaat al de fout in omdat je de mensheid als 1 geheel neemt.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alleen gevoelsmatig.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard? jij bent niet voor ontwikkeling?
Weg met de wetenschap?
Ik denk niet dat de natuur ons zou missen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij ziet überhaupt ons bestaan als irrelevant?
Naja, dan zou ik zeggen:
Spring um dan.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de natuur ons zou missen.![]()
Overigens zou ik het eerder een last vinden om relevant te zijn. Dan wordt er best veel van je verwacht.
Dus als je jezelf niet relevant genoeg vindt, moet je maar springen? Ik snap die redenatie niet.quote:
Ik snap je destructieve denkwijze vooral niet.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus als je jezelf niet relevant genoeg vindt, moet je maar springen? Ik snap die redenatie niet.
Ja hij.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eert-zich-tot-islam/
Dat is Berlijn, dit zijn beelden van Dresden:quote:Op maandag 5 januari 2015 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Live beelden van de nieuwste demonstratie
Alleen is Dresden nou net de stad die misschien wel het beste ervoor staat van heel Oost-Duitsland en zelfs een van de meest leefbare steden van heel Duitsland is.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja ik woon in duitsland maar in het zuidwesten van Duitsland (het econmisch sterkste deel, waar ik overigens ook ervaar dat de tweedeling tussen arm en rijk sterk toeneemt, een del vande duitsers het erg goed heeft, maar ook een sociaal zwakkere groep steeds armer wordt en het normaal is om oudere gepensioneerden in prullemanden te zien zoeken naar statiegeld-flessen) en dat is nog een ander gebied en andere cultuur dan het diepe oosten.
Het is een gebied met een enorme economische onzekerheid, lage lonen, hoge werkloosheid, weinig groei, stevige vergrijzing en vooral jongeren en beter opgeleiden die eerder wegtrekken en geen al te positieve vooruitzichten op de toekomst.
Het is makkelijk de daar optredende xenofobie en toekomstangsten als 'extreem-rechts' te veroordelen en verder te polariseren en Godwinnen, maar volgens mij kun je ook best een begrip hebben..
Ik denk dat een groot deel vand e PEGIDA-demonstranten niet werkelijk vijandig tegen buitenlanders/moslims of asielzoekers zijn, maar gewoon angst hebben voor hun eigen toekomst en dat die angst zeker door de politiek serieus genomen moet worden, mits men ook maar geweldloos blijft en misschien ook de moiete neemt uit te stijgen boven het platte xenofobe gedrag van het protesteren tegen een geloofsgroep die men in Dresden vrijwel niet kent, en die daar zeker geen 'machtsovername' pleegt
Duitsers kan je iig niet verwijten dat ze geen ballen hebben idd.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toch wel een goed teken dat mensen massaal de straat op gaan. Hadden wij de ballen in Nederland maar hiervoor.
Als zoiets hier ook gaat gebeuren loop ik mee.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toch wel een goed teken dat mensen massaal de straat op gaan. Hadden wij de ballen in Nederland maar hiervoor.
Hadden we ook, remember 10 augustus, werd ook weggezet, net als nu in Duitsland.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Meeloper.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als zoiets hier ook gaat gebeuren loop ik mee.
Deze meute heeft een goede volksmenner nodig die alle onvrede in goede banen kan leiden zodat Duitsland uiteindelijk weer groot en sterk en zuiver wordt, met Nederland als provincie.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is Berlijn, dit zijn beelden van Dresden:
Veel mensen op de been.
Waarom je anders voordoen en je aantrekken wat er over je wordt gedacht als je je juist tegen bepaalde dingen verzet?quote:
Langzaam maar zeker nemen ze de boel over, die moeslims.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:01 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hadden we ook, remember 10 augustus, werd ook weggezet, net als nu in Duitsland.
Is door moslims tegengehouden met goedkeuring en medewerking van politie en burgemeester.
Dit alles uiteraard onder goedkeurende knikjes van de pc natuurlijk.
Lijkt me sterk. Het richt zich volgens mij meer op de angst voor hordes aan extremistische vluchtelingen uit Syrië dan op de Turk van de kebapzaak.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik doe me niet anders voor , ik reageerde op je opmerking op mijn manier.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom je anders voordoen en je aantrekken wat er over je wordt gedacht als je je juist tegen bepaalde dingen verzet?
Nog wel ja.... Zoiets zal altijd wel verder uitlopen, lijkt mij.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Het richt zich volgens mij meer op de angst voor hordes aan extremistische vluchtelingen uit Syrië dan op de Turk van de kebapzaak.
Juist.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Het richt zich volgens mij meer op de angst voor hordes aan extremistische vluchtelingen uit Syrië dan op de Turk van de kebapzaak.
Ik vrees dat een groot aantal demonstranten geen onderscheid maakt.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Minder van van alles kan geen kwaad.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat een groot aantal demonstranten geen onderscheid maakt.
Ik denk dat nuances ver te zoeken zijn in zulke menigtes.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor minder joden, negers, homo's, vrouwen, democratie en vrijheid, of wat toch eigenlijk selectief door het straatje pas?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Minder van van alles kan geen kwaad.
Ja kerel, ik weet dat moslims en buitenlanders jouw leven beheersen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Nu pc en links in de aanval gaat, zeker, er moet natuurlijk het een en ander geframed worden, tot op heden waren er geen problemen bij de demo's.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot aantal demonstranten helemaal geen probleem heeft met zo hier en daar een kebapzaak.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Projecteer je eigen haat naar anderen niet naar een ander Koos.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja kerel, ik weet dat moslims en buitenlanders jouw leven beheersen.
Mooi man.
Oke dan.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor minder joden, negers, homo's, vrouwen, democratie en vrijheid, of wat toch eigenlijk selectief door het straatje pas?
Juist.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot aantal demonstranten helemaal geen probleem heeft met zo hier en daar een kebapzaak.
En ergens hebben die demonstraties ook wel wat moois. Dat mensen daadwerkelijk trots zijn op hun stad en regio en de straat op gaan om dat zo te houden, is weer eens wat anders dan mensen die "Trots op land X" stemmen met de boodschap dat bevolkingsgroepen moeten verdwijnen voor ze weer trots kunnen zijn.
Alhoewel er ook van die extreem-rechtse figuren tussen zitten "Wir sind das Volk!" roepen en daarmee expliciet willen stellen dat moslims met een Duits paspoort niet bij "het volk" horen.
Daarom denk je dat je dit fenomeen van "Pegida" heel genuanceerd moet bekijken.
Want nu zijn er ineens uitzonderingen op 'minder van alles' ?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Oke dan.
Komen de treinen naar de kampen , Hitler , de NSB en Geert , Henk en Ingrid zo meteen ook nog langs?
'Nee, jij'.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Projecteer je eigen haat naar anderen niet naar een ander Koos.
Beginnen die ook vanuit de gemene deler een bloederige heilige oorlog tegen al dat van hen afwijkt, gekenmerkt door genocide, seksuele slavernij, onthoofdingen, hoofdenvoetbal en ga zo maar door?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor minder joden, negers, homo's, vrouwen, democratie en vrijheid, of wat toch eigenlijk selectief door het straatje pas?
Vul fijn in wat je er wil zetten.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want nu zijn er ineens uitzonderingen op 'minder van alles' ?
Waren dat de criteria dan? ik las toch echt "minder van van alles" en niet minder X en Y.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beginnen die ook vanuit de gemene deler een bloederige heilige oorlog tegen al dat van hen afwijkt, gekenmerkt door genocide, seksuele slavernij, onthoofdingen, hoofdenvoetbal en ga zo maar door?
Zo ja, dan ook van dat alsjeblieft minder. Veel minder.
Dank.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Nee, jij'.
Goede reactie. Chapeau.
Trots zijn op je stad/regio/land en dat blijven kan alleen door andere cultureler eruit te trappen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot aantal demonstranten helemaal geen probleem heeft met zo hier en daar een kebapzaak.
En ergens hebben die demonstraties ook wel wat moois. Dat mensen daadwerkelijk trots zijn op hun stad en regio en de straat op gaan om dat zo te houden, is weer eens wat anders dan mensen die "Trots op land X" stemmen met de boodschap dat bevolkingsgroepen moeten verdwijnen voor ze weer trots kunnen zijn.
Alhoewel er ook van die extreem-rechtse figuren tussen zitten "Wir sind das Volk!" roepen en daarmee expliciet willen stellen dat moslims met een Duits paspoort niet bij "het volk" horen.
Daarom denk je dat je dit fenomeen van "Pegida" heel genuanceerd moet bekijken.
Ik vraag concreet naar wat jij bedoelt met alles, of daar ook specifieke voorbeelden onder vallen die ik noem, graag zie ik je meer de nuance in voorbeelden opbrengen zoals NotYou ze benoemt dan simpelweg 'alles'. Je snapt het verschil wel mag ik hopen?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Vul fijn in wat je er wil zetten.
Vergeet niet de blanken , de hetero's , de mannen , de katholieken en de loofhutters.
Context:quote:Op maandag 5 januari 2015 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waren dat de criteria dan? ik las toch ech "minder van van alles" en niet minder X en Y.
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor nuances zie jij in 'minder van van alles'.quote:
Alles als in diegenen die een land / stad / wijk ontwrichten, een sterk negatieve invloed hebben , spanningen importeren , een zware belasting vormen voor een rechtstaat en democratie.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag concreet naar wat jij bedoelt met alles, of daar ook specifieke voorbeelden onder vallen die ik noem, graag zie ik je meer de nuance in voorbeelden opbrengen zoals NotYou ze benoemt dan simpelweg 'alles'. Je snapt het verschil wel mag ik hopen?
edit: kennelijk had ik t mis.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor nuances zie jij in 'minder van van alles'.
Je citeert onder meer in je 'context' een citaat van Koos waarin hij juist zijn zorgen uitspreekt over gebrek aan nuances en onderscheid.
Er is m.i. niks mis mee om stelling te nemen tegen salafistische moslims. Wat dat betreft ben ik het in beginsel wel met "Pegida" eens.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trots zijn op je stad/regio/land en dat blijven kan alleen door andere cultureler eruit te trappen.
Kan natuurlijk zijn dat ik je post verkeerd begrijp.
Verder staat het een ieder vrij om te demonstreren en ik geloof best dat Pegida niet louter uit extreem- rechtsen bestaat. Ik heb er gewoon niets mee.
Geen enkel probleem met de geuitte toelichting/aanvulling.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Alles als in diegenen die een land / stad / wijk ontwrichten, een sterk negatieve invloed hebben , spanningen importeren , een zware belasting vormen voor een rechtstaat en democratie.
Dat kan man , vrouw , blank , zwart zijn , van loofhutter tot orthodoxe jood tot moslim extremist..
Alles.
Ik vrees de glijdende schaal. Eerst zijn het de extremisten en over een jaar wat zijn het alle moslims in Duitsland.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is m.i. niks mis mee om stelling te nemen tegen salafistische moslims. Wat dat betreft ben ik het in beginsel wel met "Pegida" eens.
Alleen wordt het zo gauw als dekmantel gebruikt door extreem-rechtsen die van binnen wél enge standpunten hebben en daar wil je je als fatsoenlijk mens toch ook weer niet mee associëren.
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees de glijdende schaal. Eerst zijn het de extremisten en over een jaar wat zijn het alle moslims in Duitsland.
Je moet uitkijken met dat soort clubs, juist omdat ze, zoals je zelf al aangeeft, snel gekaapt worden door extreem-rechtsen.
Vural Ögerquote:„Im Jahr 2100 wird es in Deutschland 35 Millionen Türken geben. Die Einwohnerzahl der Deutschen wird dann bei ungefähr 20 Millionen liegen. Das, was Kamuni Sultan Süleyman 1529 mit der Belagerung Wiens begonnen hat, werden wir über die Einwohner, mit unseren kräftigen Männern und gesunden Frauen verwirklichen.“[6][7][8]
Omdat policor. Als je kritisch bent, ben jij niet goed wijs en zal je vast wel extreemrechtse bedoelingen hebben.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet hoe mensen die niet geestesziek zijn voor de islam kunnen protesteren. Jaaaa wij staan achter de mutilatie van 50% van baby's! Jaaaa wij staan achter de indoctrinatie van kinderen met een ideologie uit de ijzertijd van een lokale warlord!
Omdat zeker in Duitsland bij veel mensen nog steeds een enorme schuld leeft.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet hoe mensen die niet geestesziek zijn voor de islam kunnen protesteren. Jaaaa wij staan achter de mutilatie van 50% van baby's! Jaaaa wij staan achter de indoctrinatie van kinderen met een ideologie uit de ijzertijd van een lokale warlord!
Slechts enkele honderden mensen volgens nu.nlquote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Of door christen-fundamentalisten. "Pegida" staat voor een christelijk avondland. De kerstmarkt moest een kerstmarkt blijven; de multiculti mocht niet ervoor zorgen dat het een "wintermarkt" zou worden. Gezien de sterke vervlechting die Duitsland al heeft qua kerk en staat is dat geen fijn standpunt als niet-religieus persoon.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees de glijdende schaal. Eerst zijn het de extremisten en over een jaar wat zijn het alle moslims in Duitsland.
Je moet uitkijken met dat soort clubs, juist omdat ze, zoals je zelf al aangeeft, snel gekaapt worden door extreem-rechtsen.
Daar word je ook niet vrolijk van nee.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Of door christen-fundamentalisten. "Pegida" staat voor een christelijk avondland. De kerstmarkt moest een kerstmarkt blijven; de multiculti mocht niet ervoor zorgen dat het een "wintermarkt" zou worden. Gezien de sterke vervlechting die Duitsland al heeft qua kerk en staat is dat geen fijn standpunt als niet-religieus persoon.
Duizenden in Dresden voor en tegen Pegidaquote:Op maandag 5 januari 2015 20:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Slechts enkele honderden mensen volgens nu.nl
En dat tegenover zo'n tienduizend mensen namens de anti-islambeweging.
Oké, en een Turks-Duitse europarlementariër roept dat.quote:
Er is anders behoorlijk wat kritiek van ''intellectuelen'' geweest op de minste vorm van toenadering van Duitse partijen naar deze mensen. Dat er weinig mensen buiten staan doet niks af aan de schaal van de demonisatie campagne tegen alle anti islam betogingen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Slechts enkele honderden mensen volgens nu.nl
En dat tegenover zo'n tienduizend mensen namens de anti-islambeweging.
http://michael-mannheimer(...)ir-angst/#more-36350quote:Ein deutscher Kriminalbeamter zeigt Rückgrat gegen das politische Establishment
Offener Brief an die Bundeskanzlerin (1. Januar 2015)
Sehr geehrte Frau Dr. Merkel,
Ihre Rede zum Neuen Jahr hat mich betroffen gemacht. Anstatt sich mit den Sorgen und Nöten der Menschen die mit der Pegida Bewegung eine demokratische Basis gefunden haben, um ihren Ängste Ausdruck zu geben, fällt Ihnen nichts anderes dazu ein, diese Menschen letztendlich zutiefst zu beleidigen.
Die Ziele der Pegida ernstnehmen
Der Ruf „wir sind das Volk“ ist nicht eine Abgrenzung zu Flüchtlingen oder gar zu Menschen einer anderen Hautfarbe, wie Sie es von oben herab beleidigend sagen, sondern der laute Ruf an die „Politiker da oben, hört uns bitte mal zu“!! Ich denke, Sie haben sich, wie die meisten anderen Kritiker ebenfalls, nicht die Mühe gemacht, sich mit den Inhalten der Pegida auseinander zu setzen.
Denn hätten Sie sich mal eine Pegida Demonstration im Internet angesehen bzw. das Positionspapier der Pegida gelesen, müssten Sie zu einer anderen Sicht in der Sache kommen. Leider wurde das schriftliche Forderungsprogramm der Pegida bislang weder in der Presse noch im Rundfunk/TV öffentlich gemacht; und da wundert man sich, dass die Pegida Bewegung u. a. von „Lügenpresse“ spricht? (auch das !bewusste! Weglassen von Fakten ist eine Lüge).
Also, anstatt sich mit den Inhalten auseinander zu setzen, reihen Sie sich in die Reihen der Kritiker ein, die sich darüber aufregen, dass der Hauptinitiator vorbetraft ist. Hier nun mein Einwurf, es gehört zur Menschenwürde, jemanden der seine Strafe verbüßt hat, wieder vorurteilsfrei in die Gesellschaft aufzunehmen; der ehemalige Außenminister Fischer hat auch mal Steine auf Polizisten geworfen, wurde das jemals thematisiert?
Pegida: Kriegsflüchtlinge willkommen
Hätten Sie sich also mit den Zielen der Bewegung Pegida auseinandergesetzt, dann wüssten Sie,
„alle Kriegsflüchtlinge sind nicht nur willkommen, sondern es ist unsere Verpflichtung und Aufgabe, sie aufzunehmen und alles zu tun um ihnen zu helfen“, „alle Kriegsflüchtlinge sollen dazu menschenwürdig in kleinen Wohneinheiten und nicht in Massenlagern untergebracht werden“, alle Kriegsflüchtlinge sollen möglichst bald arbeiten dürfen“;
was, sehr geehrte Frau Merkel, ist daran falsch oder rechts?
Es geht der Pegida also nicht gegen schutzsuchende Flüchtlinge, wie es auch völlig verzogen von Vertretern der Kirche und anderen Parteien so gerne dargestellt wird, sondern die Pegida-Bewegung ist letztendlich ein großer Ruf nach Ihnen und der politischen Klasse, der zusammengefasst etwa so lautet: „Wir haben Angst“!
Und aus dieser Angst heraus gibt es nachvollziehbare Fragen und Forderungen, auf die Sie und die politische Klasse keine Antworten haben; ja, Sie stellen sich noch nicht mal die Fragen, wie wollen Sie dann antworten. Und diese, Ihre unglaubliche Ignoranz, bringt der Pegida immer mehr Zulauf.
Die Ziele der Pegida sind zudem, dass die EU-Verträge in der Flüchtlingspolitik eingehalten werden, was zur Zeit praktisch nicht geschieht, und die Pegida setzt sich für eine Regelung in der gesamten EU ein, die Unterbringung von Flüchtlingen gleichmäßig zu verteilen. Diese Quotierung würde dazu führen, unsere Kommunen finanziell zu entlasten. Die hiesigen Flüchtlinge könnten dadurch deutlich besser untergebracht werden.
Darüber hinaus setzt sich die Pegida für die Einhaltung der deutschen Gesetze ein, d. h. abgelehnte Asylbewerber müssen abgeschoben werden. Selbst das findet ja kaum noch statt. Wenn geltende Gesetze somit nicht mehr eingehalten werden, dann dürfen Sie sich nicht wundern, dass die Leute auf die Straße gehen und das einfordern.
Die Pegida fordert darüber hinaus ein Einwanderungsgesetz, um die Zuwanderer, die zu uns kommen und die nicht verfolgt werden, besser zu integrieren, aber auch um sich vor Zuwanderern zu schützen, die hierher kommen, um unsere sozialen Kassen auszunutzen bzw. von vornherein gar nicht vorhaben, sich hier zu integrieren, sondern, versteckt in riesigen Clans, ihre kriminellen Geschäfte nachgehen wollen. Die Pegida fordert also ein Mehr an tatsächlicher Integration der Flüchtlinge und Zuwanderer und die Einhaltung von Gesetzen.
Blick auf unser Land:
Jetzt ein Blick auf unser Land, der Ihnen und „denen da oben“, den anderen Parteien und den Kirchen, eher fremd bzw. gar nicht bekannt ist, oder wenn bekannt, dann will niemand diese Tatsachen sehen; nur mit totschweigen werden Sie diese Probleme nicht lösen; auch auf diese Missstände weist Pegida hin. Auch hier hält sich die Presse zumeist vornehm zurück, weil diese Tatsachen nicht in das Bild passen, das uns die Politiker von Deutschland täglich geben:
In Bremen gibt es einen Familienclan, (Quelle Deutscher Beamtenbund) der aus etwa 2500 arabischen Personen besteht. Diese Familie bezieht etwa 8 Millionen Euro Sozialhilfe und die Polizei schätzt den Umsatz dieser Familie mit Rauschgiftgeschäften auf mehr als 80 (!) Millionen Euro. Polizei und Staatsanwalt sind überwiegend machtlos.
Polizisten, Staatsanwälte, Richter werden bedroht („Wir wissen, wo Deine Familie wohnt“), und Zeugen werden gefügig gemacht, „richtig“ auszusagen. Solche Familienclans gibt es viele hier in Deutschland. Diese Familien führen unser Rechtssystem vor. Eine Integration ist gar nicht vorgesehen. Und der Vergiftung unserer Kinder mit dem Rauschgift dieser Verbrecher müssen wir tatenlos zusehen! Das macht riesige Angst!
In Hamburg gibt es eine große Kinderbande, die von kriminellen Ausländern eingeschleust wurde und betreut wird. Die Kinder (12 bis 13 Jahre alt), die alle keinen Ausweis haben, tyrannisieren hauptsächlich im Bereich St. Pauli einen ganzen Stadtteil. Dutzende von Raubüberfällen, Einbrüchen, Diebstählen und Körperverletzungsdelikten geht auf diese Bande. Stadt, Polizei und Justiz sind machtlos, weil die Kinder noch nicht strafmündig oder angeblich noch nicht strafmündig sind. Die Drahtzieher im Hintergrund sind kaum zu ermitteln. Diese von ausländischen Verbrechern gelenkten Kinderbanden gibt es inzwischen auch an vielen anderen Orten in Deutschland. Das macht Angst!
In nahezu jeder deutschen Großstadt gibt es Bereiche, die praktisch nicht mehr unter der Kontrolle des Staates stehen. Bereiche, in die die Polizei jeden Respekt verloren hat und in denen die Bewohner ihre eigene Sharia-Justiz haben. Über diese Problematik hat vor kurzem eine Polizistin aus NRW in einer Gewerkschaftszeitung ausführlich berichtet. U. a. schrieb die Polizistin, dass man sie als Frau gar nicht ernst nähme, dass sie ständig beleidigt wird, und dass man mit ihr gar nicht rede. Das macht Angst!
Wenn ich nachts durch Bielefeld gehe, gibt es Bereiche, die ich bewusst meide, weil ich nicht Opfer von ausländischen kriminellen Banden werden will; diese Bereiche nehmen in ganz Deutschland zu. Das macht Angst!
Wenn ich in Urlaub fahre oder auch nur kurz weg bin, ist die Gefahr, Opfer von Einbrechern zu werden, immens hoch, weil ausländische Banden über ganze Siedlungen herfallen. Die Einbruchszahlen sind in den letzten Jahren explodiert; die wenig ermittelten Täter waren überwiegend Ausländer. Gleichzeitig wurde die Personalstärke der Polizei in ganz Deutschland massiv ausgedünnt. Das macht unglaublich Angst!
Kaufe ich mir ein neues Auto, und wenn ich dann noch in Grenznähe zu Polen wohne, muss ich zudem Angst haben, dass es morgen weg ist. Und die Presse darf nicht mehr von ausländischen Tätern schreiben! Das macht Angst!
Und die eigentliche Islamisierung?
Da sind zunächst die nahezu täglichen Verbrechen der Islamisten weltweit, an der auch immer mehr Deutsche teilnehmen. Selbst Ihr Innenminister geht inzwischen von der Gefahr eines großen Anschlags in Deutschland aus. Was, Frau Merkel, werden Sie der Bevölkerung dann sagen?
In Deutschland selber geht die Islamisierung schleichend, aber stetig, voran. Kein Kreuz mehr in den Klassenräumen, kein Kreuz mehr beim Nikolaus in Holland, getrennter Sportunterricht, Umbenennung des Martinszuges und der Weihnachtsmärkte, Schließen christlicher Kirchen, dafür immer mehr Moscheen (wird dort nicht auch Gewalt gepredigt?), immer mehr Burkaträger und Kopftuchträgerinnen (was oft ein Ausdruck der Unterdrückung der Frau ist), dazu kommen Ehrenmorde, allein im Bereich Bielefeld in den letzten Jahren sechs (!), Zwangsheiraten, Beschneidungsverstümmelungen moslemischer Mädchen im Untergrund, Nichteinhalten der deutschen Tierschutzgesetze (Schlachten ohne Betäubung), Politiker wollen moslemischen Feiertag einführen usw.
Diese Aufzählung kann noch beliebig fortgeführt werden. Was wird noch folgen? Das Läuten der Kirchenglocken verbieten oder nur ganz kurzes Läuten? Abschaffen von Gipfelkreuzen, Einführen einer zweiten oder gar dritten Amtssprache? Eine moslemische Partei im Bundestag? Das wäre für Sie, Frau Merkel, dann allerdings sicher der Super-Gau! Das macht Angst und sollte auch Ihnen große Angst machen!
Schulklassen, in denen praktisch kein Deutsch mehr gesprochen wird, sind keine Seltenheit mehr; denen „dort oben“ ist es das aber nahezu egal; denn die Kinder der „Oberen“ (Beispiel Frau Kraft, MP NRW) gehen auf Privatschulen. Das macht Angst, das macht wütend!
Und da sind die Straßenkämpfe zwischen Kurden und Türken. Das macht Angst!
Und wenn ich durch Bielefeld gehe und mir kommen (anscheinend) Ausländergruppen entgegen, denen ich nicht sofort aus dem Weg gehe, dann wird man als Deutscher angepöbelt, neulich musste ich mir anhören „Mach Platz, Du altes Nazischwein“!! Das macht mehr als Angst, und ich beginne mich als Fremder im eigenen Land zu fühlen.
Die Kritiker bemängeln, dass es in Dresden praktisch keine Moslems gibt, und dass daher jede Berechtigung zu demonstrieren unsinnig ist. Geht es noch? Deutschland ist ein relativ kleines Land. Sollten die Dresdener erst warten, bis auch dort Zustände herrschen wie oben beschrieben in Berlin und anderswo?
Gerechtigkeit und gelebte Demokratie
Wenn Sie genau hinsehen würden, Frau Merkel, dann würden Sie sehen, dass es der Pegida zusätzlich auch noch um etwas anderes geht, nämlich um mehr Gerechtigkeit und gelebte Demokratie.
Denn in dieser Demokratie hat das Volk praktisch keine Macht mehr, Politiker und andere „Oberen“ haben sich den Staat zum Eigentum gemacht. So bekommt ein Geschäftsführer der Stadtwerke Bielefeld z. B. ein Gehalt von etwa 500 000¤; und der Bürger ist machtlos und staunt; letztendlich bleibt ihm nur die Demonstration.
Und genau dieses Grundrecht nehmen sich die Demonstranten der Pegida, die als brauner Sumpf, Nazis und Schande usw. massiv verunglimpft werden. Auch diese Beschimpfungen machen Angst, sind sie doch ein Ausdruck der völligen Hilflosigkeit und der Konzeptlosigkeit der Politik.
Verstoß gegen Versammlungsrecht
Frau Merkel, ich würde gerne mal von Ihnen hören, dass Sie die oft nicht friedlichen Demonstrationen gegen die Pegida verurteilen. Denn wenn man einen genehmigten Versammlungszug massiv blockiert, ist das ein grober Verstoß gegen das Versammlungsrecht und zu recht eine Straftat, da sich die Blockade gegen das Grundrecht der friedlichen Versammlung richtet.
„Deutschland verrecke!“
Zum Schluss noch eine Frage an Sie, Frau Merkel: Wie stehen Sie eigentlich zu dem Ruf „Deutschland verrecke“?? Dieser Ruf war mehrfach laut und deutlich bei Anti-Pegida Demonstrationen zu hören; er kam nicht nur aus dem vermummten Schwarzen Block der Antifa, sondern von ganz ‚normalen’ Gegendemonstranten. Auch das macht Angst!
Zuhören und auf diese Angst eingehen, das ist Ihre Aufgabe, Frau Merkel, nicht besorgte Bürger beleidigen. Statt zu beleidigen, sollten Sie die Pegida als Chance dafür sehen, dass in Deutschland die Demokratie endlich wieder lebendig gelebt wird, dass über Probleme endlich offen diskutiert wird, und dass Lösungen mit der Bevölkerung errungen werden für unser Land und für alle, die in Deutschland friedlich zusammenleben, ganz egal, woher der einzelne Mensch kommt und welche Religion er hat!!!
Ich wünsche Ihnen ein gesundes Neues Jahr 2015; seien Sie mir bitte nicht böse, ich habe Sie immer gewählt, ich werde es aber nicht mehr tun, und das gilt für viele Leute, die ich kenne. Meine politische Zukunft sehe ich in der AfD.
Mit freundlichen Grüßen
N. N.
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:50 schreef DrMabuse het volgende:
Ben je het Duits machtig neem zeker even de tijd om te lezen het te vertalen.
Excuses.quote:
Ben het met je eens, dat laatste zag/zie je ook in Nederland (in Limburg is de aanhang voor PVV relatief erg hoog, terwijl er weinig moslims wonen). Hier in Bonn was er een paar weken terug ook een demonstratie, slechts 300-400 mensen waren hier bij. Terwijl Bonn bekend staat als een stad met veel moslimextremisten. Je ziet ook dat de tegendemonstraties van vandaag in steden als Berlijn en Keulen een stuk groter zijn dan de Pegida demonstraties zelf (met uitzondering van Dresden).quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is makkelijk de daar optredende xenofobie en toekomstangsten als 'extreem-rechts' te veroordelen en verder te polariseren en Godwinnen, maar volgens mij kun je ook best een begrip hebben..
Dit gaat wat worden met AFA, hopelijk zijn er wat livestreamsquote:Op woensdag 24 december 2014 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Ah ze hebben ook een site.
http://www.breakthesystem.nl/
Ik zie trouwens iedereen dit delen op fb. Ook op pvv pagina's. Dus we zullen het zien
Wat een krokodillentranen. Alsof in elke grotere stad no-go-area's zijn waar de politie niet meer durft te komen en sharia-rechtbanken het voor het zeggen hebben. Kom op zeg.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:50 schreef DrMabuse het volgende:
Krachtige reactie in een open brief van Duitse agent / rechercheur op Merkels afwijzen Pegida.
Ben je het Duits machtig neem zeker even de tijd om te lezen.
[..]
http://michael-mannheimer(...)ir-angst/#more-36350
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 05-01-2015 om 18:37:36Pegida nazi's noemen werkt niet meer. Verzin eens iets nieuws. Zucht. reageer retweet
quote:Dit zijn de 'Patriottische Europeanen' van Pegida
De Duitse anti-islambeweging Pegida wil maandag opnieuw de straat op in Dresden. De groep heeft een protest gepland voor maandagavond in het centrum van de Duitse stad.
Dat melden verschillende Duitse media maandag. Hoe zat het ook al weer met Pegida? Hieronder vier vragen en antwoorden over de Duitse anti-islambeweging.
1. Waar staat Pegida voor?
Pegida, voluit de 'Patriottische Europeanen tegen Islamisering van het Avondland', maakte in oktober zijn opkomst in Dresden. De manifestaties van de groep trekken sindsdien steeds meer geïnteresseerden. De Facebook-pagina van Pegida heeft al meer dan 102.000 likes.
Pegida uit naar eigen zeggen hun afkeer van de 'overvreemding' van Duitsland, op een vreedzame manier. Hiermee doelen ze vooral op immigratie, islamisering en radicalisering die Duitsland zouden bedreigen. Volgens Pegida worden de effecten van de politieke islam steeds zorgelijker door de toenemende instroom van islamitische migranten.
2. Hoe organiseert Pegida demonstraties?
De laatste manifestatie van de groep was twee weken geleden en daar kwamen zo'n 17.000 mensen op af. De groep organiseert de protesten veelal via sociale media. Ook de protesten van maandag werden via Facebook aangekondigd.
Vooralsnog is de organisatie alleen nog actief in Dresden, maar in andere Duitse steden als Berlijn en Keulen willen mensen maandag het voorbeeld van Pegida gaan volgen.
3. Wat vinden critici van de groep?
Critici van de beweging waarschuwen voor de agressieve toon van Pegida, die volgens sommigen doet denken aan de stroming die ten grondslag lag aan de opkomst van Adolf Hitler. De demonstraties van Pegida lokken dan ook vaak tegenreacties uit in de vorm van demonstraties voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Zo ook weer maandag: de bands Yellow Umbrella en Banda Comunale uit Dresden roepen op tot een 'Neujahrsputz' (nieuwjaarsschoonmaak) van discriminatie en vreemdelingenhaat.
Het vorige anti-Pegida-protest voltrok zich onder de slogan 'Dresden Nazi-vrij' en trok 4.500 demonstranten.
4. Hoe reageert de Duitse politiek?
De Duitse bondskanselier Angela Merkel sprak afgelopen woensdag in haar nieuwjaarstoespraak haar afkeuring over Pegida uit. Ze riep daarin haar landgenoten op de organisatoren van de demonstraties niet te volgen en noemde het 'vanzelfsprekend' dat Duitsland de grotere toestroom aan vluchtelingen, die als gevolg van de grote internationale crises komt, helpt en opneemt.
Ook werd maandag bekend dat de Duitse anti-euro-partij Alternative für Deutschland (AfD) flink verdeeld is over de demonstraties van Pegida: de partijleider neemt afstand van de groep, terwijl veel van zijn partijgenoten openlijk meedoen met de demonstraties.
Oud-bondskanselier Gerhard Schröder riep eerder ook op tot een 'opstand van de fatsoenlijken' tegen Pegida. Hij verwijst hierbij ook naar een protest in 2010 na een brandaanslag in Düsseldorf, waarbij 200.000 mensen de straat opgingen om te protesteren tegen vreemdelingenhaat en antisemitisme.
Ja want zoiets kan nooit meer gebeuren dus laten we enige parallel vooral doodzwijgen omdat jan lul van usenet ooit een opmerking plaatste, waarbij overigens een context bedoeld werd die feitelijk geen zier met dat onderwerp te maken heeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daar komt die toch.
[ afbeelding ]
Aha. Heb je het weer goedgepraat in je hoofd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:
Als je het vanzelfsprekend noemt dat Duitsland grote stromen vluchtelingen opneemt verdien je een Pegida.
Door het los te koppelen van cultuur. Het is niet zo dat ik zo graag de Nederlandse cultuur bewaard zie. Die is toch aan verandering onderhevig, kijk maar naar de import van Surinamers en Molukkers. Dat is niet nadelig geweest en het heeft ook een hoop kleur toegevoegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:33 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is het grote probleem van onze Europese geschiedenis.
Dit soort georganiseerde anti-islam protesten (ongeacht of ze terecht zijn) zullen altijd onder de noemer 'extreem-rechts' of 'Nazisme' vallen.
Hierdoor is geldige kritiek en een zinvolle discussie niet meer mogelijk, doordat de anti-islam groepen makkelijk weg gezet kunnen worden met het vingertje op Nazi-Duitsland.
Kunnen wij (hopelijk) rationele mensen niet een manier verzinnen om zowel onze 'eigen' cultuur te waarborgen (dat klinkt al weer eng, maar bare with me) en kritiek hebben op een (naar onze maatstaven barbaarse) religie/cultuur zonder dat we afglijden naar de typische stormfront geluiden?
Mee eens, maar deze influx van voornamelijk islamitische invloeden zorgt dat wel wel een aantal stappen terug hebben moeten doen m.b.t. gelijkheid man/vrouw, homo-emancipatie, seksuele revolutie etc.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Door het los te koppelen van cultuur. Het is niet zo dat ik zo graag de Nederlandse cultuur bewaard zie. Die is toch aan verandering onderhevig, kijk maar naar de import van Surinamers en Molukkers. Dat is niet nadelig geweest en het heeft ook een hoop kleur toegevoegd.
Ik moet persoonlijk gewoon niets hebben van een religie die mijn leefwijze in beginsel afkeurt. Alleen als je de aanval opent op uitwassen in georganiseerde religies als het Christen- en Jodendom en de islam, dan krijg je al snel weer het etiket "atheïstische fundamentalist" opgeplakt. Zo reageren mensen, alles wat hun overtuigingen aanvalt is iets wat te vuur en te zwaard bestreden moet worden.
Jij projecteert je eigen angsten op Pegida.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens, maar deze influx van voornamelijk islamitische invloeden zorgt dat wel wel een aantal stappen terug hebben moeten doen m.b.t. gelijkheid man/vrouw, homo-emancipatie, seksuele revolutie etc.
Zijn dit beginselen die wij willen borgen cq. beschermen en zo ja hoe doen we dat het beste zonder meteen voor racist uit gemaakt te worden. Want dat is wat er feitelijk nu in Duitsland gebeurd.
Pegida is naar mijn idee geboren uit de angst om die zaken te verliezen.
Wie projecteert er nu?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jij projecteert je eigen angsten op Pegida.
Maar je Kent duidelijk de geschiedenis van racisme en vreemdelingenhaat in Oost-Duitsland is. Pegida is een dun laagje chroom. Zo dun dat het er heel erg doorheen schijnt.
Door ze wettelijk te beschermen los je niets op. Alsof er ooit een meerderheid in dit land zou ontstaan die het homohuwelijk onder sharia strafbaar zou willen stellen. Never gonna happen. Je kunt dan wel in de wet vastleggen dat het ook nooit mág gebeuren, maar dat betekent niet dat de relifundies het niet vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens, maar deze influx van voornamelijk islamitische invloeden zorgt dat wel wel een aantal stappen terug hebben moeten doen m.b.t. gelijkheid man/vrouw, homo-emancipatie, seksuele revolutie etc.
Zijn dit beginselen die wij willen borgen cq. beschermen en zo ja hoe doen we dat het beste zonder meteen voor racist uit gemaakt te worden. Want dat is wat er feitelijk nu in Duitsland gebeurd.
Pegida is naar mijn idee geboren uit de angst om die zaken te verliezen.
Mee eens, naar mijn idee kunnen dit soort aspecten ook niet via een wet worden afgedwongen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Door ze wettelijk te beschermen los je niets op. Alsof er ooit een meerderheid in dit land zou ontstaan die het homohuwelijk onder sharia strafbaar zou willen stellen. Never gonna happen. Je kunt dan wel in de wet vastleggen dat het ook nooit mág gebeuren, maar dat betekent niet dat de relifundies het niet vinden.
Discriminatie mag ook niet, maar bijna elke Nederlander discrimineert. Niet openlijk, maar ze vinden het wel. Iets in de wet vastleggen is geen garantie dat het sentiment niet meer leeft.
Kom je weer met goedkope persoonlijke aanvallen? Wat hebben deze mensen concreet fout gedaan tot nu toe dan? Mensen zoals jij moeten ze gelijk in het nazi-hokje drukken, daarbovenop krijg je nog die compleet wereldvreemde uitspraken van Merkel en de beweging groeit alleen maar / wordt radicaler. Beter luister je naar dat soort mensen en de bezwaren die ze hebben. Die zijn echt niet allemaal ongegrond. Maar nee, we moeten ze gelijk in het neo-nazi hokje drukken. Zodat we onszelf beter kunnen voelen dan zij. Zucht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Aha. Heb je het weer goedgepraat in je hoofd?
Dat ze vooral in Oost-Duitsland (waar zeer weinig immigranten wonen) zo succesvol zijn zegt genoeg. Als het echt door de aanwezigheid van moslims kwam, zouden ze juist populair zijn in West-Duitsland.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wie projecteert er nu?
Zoals ik het begrijp is de opkomst van Pegida nog het best te vergelijken met de opkomst van het Fortuynisme in Nederland.
Natuurlijk trekt dat ook ongewenste groepen aan (zeker in Duitsland).
Immigratiekritisch door te zeggen dat het niet meer dan normaal is dat je vluchtelingen opneemt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat ze vooral in Oost-Duitsland (waar zeer weinig immigranten wonen) zo succesvol zijn zegt genoeg. Als het echt door de aanwezigheid van moslims kwam, zouden ze juist populair zijn in West-Duitsland.
De tientallen neonazi-moorden en brandaanslagen tussen 1990-2006 waarbij tegen de 90 onschuldige Duitsers met Turkse roots (en een paar Grieken)zijn omgekomen waren ook grotendeels in Oost-Duitsland. Net als de meeste neo-nazi's.
Zoals ik al zei, je hebt bepaalde vraagtekens bij de islam en dat is allemaal prima, maar pegida is een onfrisse beweging. Zitten inderdaad ook wat bezorgde burgers bij, maar ook heel erg veel ongure figuren.
Sterker nog, de oprichters hebben een zeer onfrisse geschiedenis.
De mainstream-politiek in Duitsland is al vrij immigratiekritisch.
De anti-beweging groeit ook. Waarom luister je niet naar hun?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom je weer met goedkope persoonlijke aanvallen? Wat hebben deze mensen concreet fout gedaan tot nu toe dan? Mensen zoals jij moeten ze gelijk in het nazi-hokje drukken, daarbovenop krijg je nog die compleet wereldvreemde uitspraken van Merkel en de beweging groeit alleen maar / wordt radicaler. Beter luister je naar dat soort mensen en de bezwaren die ze hebben. Die zijn echt niet allemaal ongegrond. Maar nee, we moeten ze gelijk in het neo-nazi hokje drukken. Zodat we onszelf beter kunnen voelen dan zij. Zucht.
http://www.dw.de/neo-nazi(...)n-germany/a-15905231quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat ze vooral in Oost-Duitsland (waar zeer weinig immigranten wonen) zo succesvol zijn zegt genoeg. Als het echt door de aanwezigheid van moslims kwam, zouden ze juist populair zijn in West-Duitsland.
De tientallen neonazi-moorden en brandaanslagen tussen 1990-2006 waarbij tegen de 90 onschuldige Duitsers met Turkse roots (en een paar Grieken)zijn omgekomen waren ook grotendeels in Oost-Duitsland. Net als de meeste neo-nazi's.
Zoals ik al zei, je hebt bepaalde vraagtekens bij de islam en dat is allemaal prima, maar pegida is een onfrisse beweging. Zitten inderdaad ook wat bezorgde burgers bij, maar ook heel erg veel ongure figuren.
Sterker nog, de oprichters hebben een zeer onfrisse geschiedenis.
De mainstream-politiek in Duitsland is al vrij immigratiekritisch.
Er is al veel te lang naar die figuren geluisterd. Tientallen jaren heeft de politiek haar gang kunnen gaan met het wegwuiven van bezwaren t.a.v. immigratie (notabene de SP heeft hier kritische kanttekeningen bij geplaatst). Fortuyn kon nog in een hoekje worden gedrukt. Nu beginnen we ons eindelijk uit dat juk te rukken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De anti-beweging groeit ook. Waarom luister je niet naar hun?
Je voelt je veel beter dan die gutmenschen natuurlijk.
Onderwijs is de sleutel, naar mijn mening. Kinderen behoren te leren dat man en vrouw gelijk zijn, dat het heelal zeer waarschijnlijk niet door een god gemaakt is (niet eentje zoals Allah en God, in elk geval( en dat evolutie gewoon de waarheid is. Alle scholing waarbij gebeden wordt voor en na de les, en waarbij in lesvorm gelezen wordt door geestelijken uit Bijbel of Koran, dat moet niet meer mogen. Hopelijk wakkert dat genoeg kritisch denkvermogen aan om kinderen vraagtekens te laten zetten bij de onzin die religie ze voorkauwt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens, naar mijn idee kunnen dit soort aspecten ook niet via een wet worden afgedwongen.
Andersom kan een mentaliteitsverandering natuurlijk wel voor nieuwe wetten zorgen (vrouwenkiesrecht, homohuwelijk etc.), maar andersom kan een wet nooit sturend zijn op cultureel gebied.
Zo'n bericht bevestigt alleen maar dat er veel meer neo-nazi's zijn in het oosten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://www.dw.de/neo-nazi(...)n-germany/a-15905231
Ach in Duitsland zijn negentig mensen vermoord vanwege hun uiterlijke kenmerken, Merkel noemde de integratie mislukt en dubbele nationaliteit is er verboden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is al veel te lang naar die figuren geluisterd. Tientallen jaren heeft de politiek haar gang kunnen gaan met het wegwuiven van bezwaren t.a.v. immigratie (notabene de SP heeft hier kritische kanttekeningen bij geplaatst). Fortuyn kon nog in een hoekje worden gedrukt. Nu beginnen we ons eindelijk uit dat juk te rukken.
Er is een superinteressante special van Andere Tijden geweest vorige week:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is al veel te lang naar die figuren geluisterd. Tientallen jaren heeft de politiek haar gang kunnen gaan met het wegwuiven van bezwaren t.a.v. immigratie (notabene de SP heeft hier kritische kanttekeningen bij geplaatst). Fortuyn kon nog in een hoekje worden gedrukt. Nu beginnen we ons eindelijk uit dat juk te rukken.
Dat is ook het hele probleem. Hoe langer je die signalen negeert hoe sterker ze worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er is een superinteressante special van Andere Tijden geweest vorige week:
http://www.npo.nl/andere-tijden-special/30-12-2014/VPWON_1233502
Gaat precies over wat jij benoemt. Geen commentaar, alleen beelden uit de jaren '90. Over hoe er zorgeloos gefeest werd, en het rommelende probleem bij de onderklasse nog onder het tapijt werd geveegd. Als een soort voorbode van wat zou komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |