Vind ik een generaliserende uitspraak.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat een meerderheid niet verder zal komen als algemene ongefundeerde uitspraken
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat er toch een verschil is.
Men is vaak wel kritisch tegen het christendom. Maar heeft vaak ook wel wat christenen in de familie en voelt dan ook geen afkeer voor individuen, maar voor de religie.
Terwijl moslims als mensen überhaupt al als buitenstaanders worden gezien. Los van de islam zeg maar.
dat is het ook, maar ik kan niet in hun hoofden kijken dus moet ik het ook maar hebben van algemene epidemiologische distributiequote:Op woensdag 24 december 2014 12:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vind ik een generaliserende uitspraak.
Ja en de gene die ze wel kennen is dan toevallig een 'goede'quote:Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.
Maar het valt me wel op dat mensen die negatief staan tegenover moslims, vaak helemaal geen moslims persoonlijk kennen.
Ik heb nog weinig uitspraken van ze gehoord, waar wat ik gehoord heb vond ik niet onredelijk klinken. Als mensen het met die zaken oneens zijn, dan is daar ruimte voor discussie. Als die discussie niet plaatsvindt omdat de andere kant sowieso niet wil luisteren, dan wordt die tegenstelling alleen nog maar groter.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat een meerderheid niet verder zal komen als algemene ongefundeerde uitspraken
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"quote:Op woensdag 24 december 2014 12:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog weinig uitspraken van ze gehoord, waar wat ik gehoord heb vond ik niet onredelijk klinken. Als mensen het met die zaken oneens zijn, dan is daar ruimte voor discussie. Als die discussie niet plaatsvindt omdat de andere kant sowieso niet wil luisteren, dan wordt die tegenstelling alleen nog maar groter.
Dat klinkt wel heel cynisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Re het volgende:
[..]
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
Er zijn ook aardige PVV'ers. Maar dat maakt de politieke ideologie nog niet OK.
Ik heb anders weinig oplossingen gezien in bv de Balkan toen dat conflict officieel voorbij was, het is nog steeds een explosief stuk Europa.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef Re het volgende:
[..]
zo zit de huidige maatschappij gewoon een beetje in elkaar, er is altijd een verdeling in tegenstellingen en die lossen zich meestal wel op na een "conflict"
Klopt. Dan is je beeld gebaseerd op de baarden in het NOS journaal en constant dat gehamer op criminaliteitscijfers.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Tja, ik voel ook geen afkeer richting moslims. De moslims die ik ken zijn aardige mensen. Net zo als de christenen die ik ken. Toch ben ik kritisch tegenover beide religies.
Maar het valt me wel op dat mensen die negatief staan tegenover moslims, vaak helemaal geen moslims persoonlijk kennen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.
Oh, met aardig bedoel ik dat ze je stoepje ijsvrij maken, of vragen hoe het is met je zieke opa en dan met een bos bloemen op de stoep staan. Je moet alleen geen politieke discussie beginnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een PVV'er gezien, gehoord, of over gehoord met wie een normaal, fatsoenlijk gesprek te voeren is. Dat is ook logisch, want mensen die wél fatsoenlijk na kunnen denken zullen sowieso nooit op de PVV stemmen.
dat ben ik ook wel ja, zie ook geen reden om dat niet te zijn, zo zit de mensheid nou eenmaal in elkaar, het zijn etiologische processenquote:
Het is toch zo? Luister naar een willekeurige Wilders-speech en oordeel zelf. Wie stemt daar nou op?quote:
Ah, op die manier. Ja, dan zou je best nog wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, met aardig bedoel ik dat ze je stoepje ijsvrij maken, of vragen hoe het is met je zieke opa en dan met een bos bloemen op de stoep staan. Je moet alleen geen politieke discussie beginnen.
Hetzelfde geldt voor christenen en moslims. Dat kunnen fantastische mensen zijn, maar ik vermijd geloofsdiscussies.
Ja dat betekent niet dat een pvv stemmer niet aardig is. Ken genoeg aardige pvv stemmers maar sommige onderwerpen breng ik niet naar bovenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is toch zo? Luister naar een willekeurige Wilders-speech en oordeel zelf. Wie stemt daar nou op?
Ja, na het bespreken van het weerbericht ben je meestal wel klaar.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat betekent niet dat een pvv stemmer niet aardig is. Ken genoeg aardige pvv stemmers maar sommige onderwerpen breng ik niet naar boven
Ja beetje kort door de bocht ben je welquote:Op woensdag 24 december 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, na het bespreken van het weerbericht ben je meestal wel klaar.
ja klopt, maar dat conflict had aardig wat inmenging van externe partijenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb anders weinig oplossingen gezien in bv de Balkan toen dat conflict officieel voorbij was, het is nog steeds een explosief stuk Europa.
Als dat niet was gebeurd was het waarschijnlijk nu nog aan de gang, of had het zelfs in omvang toegenomen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja klopt, maar dat conflict had aardig wat inmenging van externe partijen
En dan kunnen we het hebben over de vraag of het een plicht van de regering zou moeten zijn om hagelslag als cultureel erfgoed te beschermen? Of over een verbod op aanpassing van sinterklaasliedjes? Of over het verwijderen van Marokkanen uit de samenleving? Waarover?quote:Op woensdag 24 december 2014 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja beetje kort door de bocht ben je welZelfs met een pvv stemmer zou jij een goed gesprek kunnen hebben als je een beetje je best doet.
Mja, ik lees toch meer verhalen. Ik persoonlijk weet dat je met druk een heel eind komt. Dus veel vrijwillig doet waar je het gevoel hebt anders in de steek gelaten te worden door een enorme familie. Wanneer je dan per wet dit opgelegd kan worden? Ja, echt eng. Ik kijk nu ook naar canada, Engelandquote:Op woensdag 24 december 2014 12:18 schreef Re het volgende:
die angst wordt inderdaad ook wel aangepraat hoor, vrees...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |