Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt.
Nou ja in de overgrote meerderheid van de wereld. In Nederland heb je het wel goed als atheïst.
http://www.volkskrant.nl/(...)onder-druk~a3806639/
ja dat is het mooie en daarom zullen deze processen van conflicten altijd blijven bestaan. Maar zodra iemand van mij gaat eisen om iets wel of niet te geloven dan begin ik dat een probleem te vinden wat moet worden opgelostquote:Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens hoor, maar dit argument gebruikt de gemiddelde PVV'er natuurlijk ook.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eert-zich-tot-islam/quote:Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe heet die gast ook alweer die nu een moslimpartij aan het besturen is?
Fake it 'till you make it, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Fake it 'till you make it, zou ik zeggen.
Dus dat.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
4000 moslims in heel die deelstaat.
En 20.000 idioten op straat, geleid door een gewelddadige crimineel.
Hoe moet je dan voelen als moslim in Dresden? Lijkt mij best eng.
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gelukkig hebben wij in Nederland EenVandaag. Om mensen nog meer te polariseren en Pegida als iets moois af te schilderen.
Ik snap dat echt niet. Mensen zijn raar.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Krankzinnig eigenlijk dat je in zoveel landen niet normaal kan leven omdat je ongelovig bent.
Dom, wij zijn ernstig overschat qua intelligentie.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Mensen zijn raar.
ja ik woon in duitsland maar in het zuidwesten van Duitsland (het econmisch sterkste deel, waar ik overigens ook ervaar dat de tweedeling tussen arm en rijk sterk toeneemt, een del vande duitsers het erg goed heeft, maar ook een sociaal zwakkere groep steeds armer wordt en het normaal is om oudere gepensioneerden in prullemanden te zien zoeken naar statiegeld-flessen) en dat is nog een ander gebied en andere cultuur dan het diepe oosten.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jigzoz, lees je mee?
RM-rf woon jij in Duitsland?
Het is echt beschamend hoe EenVandaag gisteren Pegida in Nederland heeft neergezet. Als een club gematigde mensen die terecht angst hadden voor islamisering ofzo. Was heel absurd. Geen enkel tegengeluid.
Doe niet zo pathetisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
4000 moslims in heel die deelstaat.
En 20.000 idioten op straat, geleid door een gewelddadige crimineel.
Hoe moet je dan voelen als moslim in Dresden? Lijkt mij best eng.
Links is van oudsher bijzonder kritisch richting religies.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gelukkig hebben wij in Nederland EenVandaag. Om mensen nog meer te polariseren en Pegida als iets moois af te schilderen.
Kunnen we nu eindelijk ophouden met zeggen dat de NPO links is?
Denk het niet. De PVV heeft eerder demonstraties georganiseerd, maar dat liep ook niet zo storm, geloof ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.
Deze al voorbij zien komen ?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk het niet. De PVV heeft eerder demonstraties georganiseerd, maar dat liep ook niet zo storm, geloof ik.
Ik denk echt dat het in Duitsland komt omdat daar dit soort geluiden nooit te horen zijn.
Ah oké. Bedankt voor de verheldering.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja ik woon in duitsland maar in het zuidwesten van Duitsland (het econmisch sterkste deel, waar ik overigens ook ervaar dat de tweedeling tussen arm en rijk sterk toeneemt, een del vande duitsers het erg goed heeft, maar ook een sociaal zwakkere groep steeds armer wordt en het normaal is om oudere gepensioneerden in prullemanden te zien zoeken naar statiegeld-flessen) en dat is nog een ander gebied en andere cultuur dan het diepe oosten.
de mensen in het Oosten hebben een harde tijd meegemaakt na de Wende..
Het is een gebied met een enorme economische onzekerheid, lage lonen, hoge werkloosheid, weinig groei, stevige vergrijzing en vooral jongeren en beter opgeleiden die eerder wegtrekken en geen al te positieve vooruitzichten op de toekomst.
Het is makkelijk de daar optredende xenofobie en toekomstangsten als 'extreem-rechts' te veroordelen en veder te polariseren, maar volgens mij kun je ook best een begrip hebben..
Ik denk dat een groot deel vand e PEGIDA-demonstranten niet werkelijk vijandig tegen buitenlanders/moslims of asielzoekers zijn, maar gewoon angst hebben voor hun eigen toekomst en dat die angst zeker door de politiek serieus genomen moet worden, mits men ook maar geweldloos blijft en misschien ook de moiete neemt uit te stijgen boven het platte xenofobe gedrag van het protesteren tegen een geloofsgroep die men in Dresden vrijwel niet kent, en die daar zeker geen 'machtsovername' pleegt
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat ze hier ook de straat op gaan denk ik.
Volgens mij heb je de discussie niet gevolgd dan.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links is van oudsher bijzonder kritisch richting religies.
Niet alle nederlanders... het ijn een paar luidruchtige Calimero-ende kankeraars die het voor de rest van aardige nederlanders verpestenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef Re het volgende:
de nederlander is gewoon een egoïstische kankeraar
Nja ik denk dat de mensen die hier met dezelfde gevoelens rondlopen nu een kans zien om het ook te doen. Ze doen het bij de buren ook.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.
En daar hebben ze alle recht toe. Ik ben benieuwd naar hun standpunten.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat de mensen die hier met dezelfde gevoelens rondlopen nu een kans zien om het ook te doen. Ze doen het bij de buren ook.
Waarom zeg je steeds vooraf?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien een idee om dan niet mee te gaan in getroll als 'het zijn rechtsextremisten' en 'EenVandaag verdedigt rechtsextremisme'. Luister gewoon naar wat die mensen willen. Als het weer zo'n lijst flauwekul is als waar de PVV mee rondstruint, dan kun je er altijd nog voor kiezen om ze uit te lachen en verder te negeren. Maar vooraf vast de sticker erop plakken is nogal kansloos.
Moet hier wel een beetje om lachen. Wat is de agenda van deze demonstratie? Of zijn ze gewoon boos omdat ze boos kunnen zijn?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze al voorbij zien komen ?
https://www.facebook.com/events/744588628965738/?fref=ts
Niet hetzelfde onderwerp maar toch. Al moet ik eerst maar zien hoeveel er op afkomen :p
Ik heb serieus geen idee. Geloof tegen de regering.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Moet hier wel een beetje om lachen. Wat is de agenda van deze demonstratie? Of zijn ze gewoon boos omdat ze boos kunnen zijn?
Mensen zijn gewoon maar dieren. Alleen zijn er nog steeds lui die dat niet zien en de mensheid als iets boven de rest van de dieren plaatst. Alsof we iets bijzonders zijn. Het enige bijzondere is dat we moeilijk doen over het geloof van een ander, maar dat lijkt me niet bepaald een positieve eigenschap.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dom, wij zijn ernstig overschat qua intelligentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |