abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2014 @ 12:41:13 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147914911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als dat niet was gebeurd was het waarschijnlijk nu nog aan de gang, of had het zelfs in omvang toegenomen.
na, op een gegeven moment is dat ook wel klaar natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_147914913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dan kunnen we het hebben over de vraag of het een plicht van de regering zou moeten zijn om hagelslag als cultureel erfgoed te beschermen? Of over een verbod op aanpassing van sinterklaasliedjes? Of over het verwijderen van Marokkanen uit de samenleving? Waarover?
Nee genoeg andere dingen. De truc is om een pvv stemmer te zien als meer dan een pvv stemmer. Als je dat niet kan dan ligt de fout bij jou en niet zozeer de pvv stemmer.

Maar dat is een hele andere discussie.
pi_147914957
De truc is een PVV'er een D66'er maken.
pi_147914982
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Omdat er toch een verschil is.

Men is vaak wel kritisch tegen het christendom. Maar heeft vaak ook wel wat christenen in de familie en voelt dan ook geen afkeer voor individuen, maar voor de religie.

Terwijl moslims als mensen überhaupt al als buitenstaanders worden gezien. Los van de islam zeg maar.
Mja, we kmen nu in een tijd dat kinderen met elkaar spelen. Die krijgen pas een afkeer wanneer ze worden gemeden en genegeerd in de huizen. Puur omdat ze moslim zijn, of puur omdat de ouders geen moslim zijn.

Ik zie al enorm veel eilandjes hier in Nederland. Neem aan dat je begrijpt wat ik met eilandjes bedoel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_147914992
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:40 schreef Re het volgende:
ik ken ook wel een paar PVV stemmers hoor, maar een beetje doorvragen gaat het puur om een 1 issue (nou ja, soms 2), verdere standpunten over economie en andere problematiek staat niet op de agenda of komt niet overeen met de standpunten van de partij...

maar als men dit land naar de tering wil hebben is het goed om op de PVV te stemmen, kan het daarna weer opgebouwd worden
Mensen laten zich nu eenmaal niet graag op voorhand vertellen dat hun politieke overtuiging tot rampspoed leidt.
pi_147914993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
De truc is een PVV'er een D66'er maken.
Hey, als zelfs PVV'ers zich al tot de islam bekeren, sta ik nergens meer van te kijken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:45:38 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147915080
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mensen laten zich nu eenmaal niet graag op voorhand vertellen dat hun politieke overtuiging tot rampspoed leidt.
nou ja, ik vraag me af wat de PVVer gaat doen als we moslim-vrij zijn, (en EU vrij), er valt altijd wel meer massaverontwaardiging te kweken, maar of dat de maatschappij gaat helpen...
pi_147915093
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja veel mensen zien het christendom als iets wat bij Nederland hoort.
Nou, ik moet wel eens lachen hier wanneer het christendom als verdediging gebruikt gaat worden. Een slechtere argument is er niet, want daar denken veel users precies zo over als over het moslimgeloof.
Ik zie wel steeds meer fundamentalistische uitspraken van niet-gelovigen dan van gelovigen hier .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_147915108
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:45 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, ik vraag me af wat de PVVer gaat doen als we moslim-vrij zijn, (en EU vrij), er valt altijd wel meer massaverontwaardiging te kweken, maar of dat de maatschappij gaat helpen...
Dan zijn ze intens gelukkig en komt alles weer goed.
pi_147915139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee genoeg andere dingen. De truc is om een pvv stemmer te zien als meer dan een pvv stemmer. Als je dat niet kan dan ligt de fout bij jou en niet zozeer de pvv stemmer.

Maar dat is een hele andere discussie.
O, krijgen we weer de 'dus jij vindt dat' / 'jij bent zo iemand die'. Als ik iets vind, dan zeg ik dat wel gewoon.

Maar het interesseert me geen flikker wat PVV'ers van mij denken en andersom zal hetzelfde gelden. Prima. Ik zie verder ook geen nut in het uitwisselen van standpunten of argumenten met dat soort figuren. Als ze konden redeneren, dan zouden ze geen PVV stemmen.

En voor het geval dat er nog andere stromannen komen: nee, ik ontken niet hun hele mens-zijn. Ik zeg ook niet dat het kwaadaardige mensen zijn. Ik zie alleen geen nut in discussie met dat soort mensen, aangezien ze dat nu eenmaal niet kunnen.
pi_147915158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Nou, ik moet wel eens lachen hier wanneer het christendom als verdediging gebruikt gaat worden. Een slechtere argument is er niet, want daar denken veel users precies zo over als over het moslimgeloof.
Ik zie wel steeds meer fundamentalistische uitspraken van niet-gelovigen dan van gelovigen hier .
De gelovige hier op fok zijn ook niet het probleem idd :P
pi_147915220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, krijgen we weer de 'dus jij vindt dat' / 'jij bent zo iemand die'. Als ik iets vind, dan zeg ik dat wel gewoon.

Maar het interesseert me geen flikker wat PVV'ers van mij denken en andersom zal hetzelfde gelden. Prima. Ik zie verder ook geen nut in het uitwisselen van standpunten of argumenten met dat soort figuren. Als ze konden redeneren, dan zouden ze geen PVV stemmen.

En voor het geval dat er nog andere stromannen komen: nee, ik ontken niet hun hele mens-zijn. Ik zeg ook niet dat het kwaadaardige mensen zijn. Ik zie alleen geen nut in discussie met dat soort mensen, aangezien ze dat nu eenmaal niet kunnen.
Prima als jij geen behoefte hebt om met een pvv stemmer een gesprek te voeren maar als je bepaalde onderwerpen weg laat is er een goede kans dat je overeenkomsten zal vinden. ;)
pi_147915221
quote:

[..]

Kleine nuance: als atheïst word je al vrij snel fundamentalist of extremist gezien, terwijl je als gelovige vrij ver moet gaan om eenzelfde kwalificatie te krijgen.
pi_147915284
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:45 schreef Re het volgende:

[..]

Wanneer dit land zover gaat dat je als gelovige niet meer je geloof mag beleiden in huis, ben ik weg. En ik behoor niet eens tot die categorie kerkgangers of moskee gangers.

Ik vind alleen dat de regering op moet houden met verschil te laten maken in. De wet beschermen tegen geloofswetten zeg maar
pi_147915315
quote:

[..]

Ik begrijp dat ook wel, hoor. Ik verlies ook wel eens de nuance. Dat komt omdat door het geroep van gelovigen met argumenten die op niets gebaseerd zijn het moeilijk is om je stil te houden. Ik merk dat niet-gelovigen helemaal klaar zijn met dat gedoe rondom niet bestaande opperwezens. Het is wel belangrijk om genuanceerd en rationeel te blijven, maar dat is heel moeilijk in het licht van zoveel irrationele argumenten.
pi_147915367
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kleine nuance: als atheïst word je al vrij snel fundamentalist of extremist gezien, terwijl je als gelovige vrij ver moet gaan om eenzelfde kwalificatie te krijgen.
Klopt.

Nou ja in de overgrote meerderheid van de wereld. In Nederland heb je het wel goed als atheïst.

http://www.volkskrant.nl/(...)onder-druk~a3806639/
  woensdag 24 december 2014 @ 12:53:54 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147915398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer dit land zover gaat dat je als gelovige niet meer je geloof mag beleiden in huis, ben ik weg. En ik behoor niet eens tot die categorie kerkgangers of moskee gangers.

Ik vind alleen dat de regering op moet houden met verschil te laten maken in. De wet beschermen tegen geloofswetten zeg maar
mja, dat is waar de PVVer naartoe wil, geen moslims meer, dus ik ben benieuwd, maar ik laat me iig niet zomaar mijn land afpakken
  woensdag 24 december 2014 @ 12:54:04 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_147915404
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt.

Nou ja in de overgrote meerderheid van de wereld. In Nederland heb je het wel goed als atheïst.
Thank nothing.
pi_147915405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Wanneer een gelovige zegt. Ze moeten alle niet-gelovigen dwingen te vertrekken. Of moorden goedpraten vanwege geloof, is dat net zo erg als dat je als niet-gelovige moorden gaat goedpraten omdat het slachtoffer gelovig is.
pi_147915416
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
In Dresden wonen er ook amper moslims.
sterker nog, in het hele Bondsland Sachsen, waar Dresden ligt, wonen total 4000 moslims, wat dus een factor 5 kleiner is dan het aantal demonstranten die protesteren tegen hun 'machtsovername'...

Uiteindelijk beweren de leiders van dat PEGIDA ook breder te zijn, ook te protesteren tegen 'criminele asielzoekers die enkel vluchten wegens criminele ideeen'...
Wat grapppig is omdat de Uitvinder en Leider van PEGIDA zelf (Lutz Bachman) een meermaals veroordeelde herhalingsdader is (drugshandel, Oplichting, een bordeelverleden en zelfs vrouwenhandel), die ooit naar Afrika vluchtte om te pogen aan een veroordeling te ontlopen in Duitsland (lukte niet, hij werd uitgeleverd), maar het is natuurlijk wel een 'geboren' Dresdener crimineel en geen 'allochtoon' en dus moet je die 'koesteren' en vooral 'buitenlandse criminelen' moet je harder straffen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_147915439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hey, als zelfs PVV'ers zich al tot de islam bekeren, sta ik nergens meer van te kijken.
Hoe heet die gast ook alweer die nu een moslimpartij aan het besturen is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147915456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee hoor. Wanneer een gelovige zegt. Ze moeten alle niet-gelovigen dwingen te vertrekken. Of moorden goedpraten vanwege geloof, is dat net zo erg als dat je als niet-gelovige moorden gaat goedpraten omdat het slachtoffer gelovig is.
Dat laatste heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gehoord.
pi_147915489
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sterker nog, in het hele Bondsland Sachsen, waar Dresden ligt, wonen total 4000 moslims, wat dus een factor 5 kleiner is dan het aantal demonstranten die protesteren tegen hun 'machtsovername'...

Uiteindelijk beweren de leiders van dat PEGIDA ook breder te zijn, ook te protesteren tegen 'criminele asielzoekers die enkel vluchten wegens criminele ideeen'...
Wat grapppig is omdat de Uitvinder en Leider van PEGIDA zelf (Lutz Bachman) een meermaals veroordeelde herhalingsdader is (drugshandel, Oplichting, een bordeelverleden en zelfs vrouwenhandel), die ooit naar Afrika vluchtte om te pogen aan een veroordeling te ontlopen in Duitsland (lukte niet, hij werd uitgeleverd), maar het is natuurlijk wel een 'geboren' Dresdener crimineel en geen 'allochtoon' en dus moet je die 'koesteren' en vooral 'buitenlandse criminelen' moet je harder straffen.
Jigzoz, lees je mee? ;)

RM-rf woon jij in Duitsland?

Het is echt beschamend hoe EenVandaag gisteren Pegida in Nederland heeft neergezet. Als een club gematigde mensen die terecht angst hadden voor islamisering ofzo. Was heel absurd. Geen enkel tegengeluid.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:56:34 #149
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147915511
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Je staart je blind op 'geloofswetten'. Wat maakt het eigenlijk uit wanneer een communistische meerderheid eigendom afschaft of wanneer een christelijke meerderheid zegt dat je op zondag niet mag winkelen.

De eerste mate van dwang vind ik nogal wat ingrijpender in mijn persoonlijke leven.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147915541
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:53 schreef Re het volgende:

[..]

mja, dat is waar de PVVer naartoe wil, geen moslims meer, dus ik ben benieuwd, maar ik laat me iig niet zomaar mijn land afpakken
Ben het helemaal met je eens hoor, maar dit argument gebruikt de gemiddelde PVV'er natuurlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')