Ze zouden gelijk krijgen; op 16 mei 1977 verongelukte een Sikorsky S-61L op het dak waarbij 4 mensen overleden en nog voetganger op straat ruim 200 meter lager die door een wegvliegende rotorblad werd geraakt. Hierna zijn er nooit meer vluchten uitgevoerd vanaf het gebouw.quote:"When the eventual accident occurs, the debris will fall among people in the most densely populated area on Earth.
Eigenlijk is dit best wel stoer.quote:Op zondag 21 december 2014 15:52 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- 21 december 1965: New York Airways begint helikopter vluchten tussen JFK Airport en het dak van het Pan Am gebouw in Manhattan. Een 7-tal helikopters zal dagelijks tientallen vluchten maken tussen het gebouw en de diverse luchthavens van New York.
Live webcast van de Qatar A350 delivery, morgen om 11:00quote:
11 uur nederlandse tijd? Mooi ga kijken tnnxquote:Op zondag 21 december 2014 20:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Live webcast van de Qatar A350 delivery, morgen om 11:00
http://www.a350xwb.com/delivery/qatar-airways/
11 uur onze tijd ja. 12 uur dusquote:Op zondag 21 december 2014 20:49 schreef icloud het volgende:
[..]
11 uur nederlandse tijd? Mooi ga kijken tnnx
Omrekenen van de lokale tijd in Toulouse naar die in Nederland zou niet heel veel moeite moeten kosten (Of zit je zelf in een andere tijdzone?)quote:Op zondag 21 december 2014 20:54 schreef icloud het volgende:
Aha lokale tijd dus, dan moet ik even gaan rekenen
Aha nee, ik was in de verondestelling dat de overdracht in qatar zou zijn, maar da is niet logisch natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 20:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Omrekenen van de lokale tijd in Toulouse naar die in Nederland zou niet heel veel moeite moeten kosten. (Of zit je zelf in een andere tijdzone?)
THnx!quote:Op maandag 22 december 2014 15:11 schreef Iemand91 het volgende:
Live vliegtuigjes kijken op Schiphol met het slechte weer.
De A-12 'Oxcart' vloog op dat moment natuurlijk al ruim twee jaar rond..quote:Op maandag 22 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- 22 december 1964: De eerste vlucht van de Lockheed SR-71 Blackbird.
Mooi, doe je FsX ook met VATSIM?quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
FsX impressie van de Dreamliner in KLM kleuren:
[ link | afbeelding ]
Niet dat ik het lelijk vind, maar hebben alle Dreamliners zo'n golvende lijn voorop? (Dolphin heet het toch?)quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
FsX impressie van de Dreamliner in KLM kleuren:
[ link | afbeelding ]
Volgens mij gaan de Dreamliners ook dit schema krijgen, sommige Embraers, F70's en 737's hebben dit al.quote:Op maandag 22 december 2014 20:10 schreef MaxMark het volgende:
Niet dat ik het lelijk vind, maar hebben alle Dreamliners zo'n golvende lijn voorop? (Dolphin heet het toch?)
Alle kisten van KLM krijgen deze lelijke golf. Dus ook de A330's, 777's en een aantal 747's.quote:Op maandag 22 december 2014 20:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet dat ik het lelijk vind, maar hebben alle Dreamliners zo'n golvende lijn voorop? (Dolphin heet het toch?)
Die 748 gaat niet komen denk ikquote:Op maandag 22 december 2014 21:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Alle kisten van KLM krijgen deze lelijke golf. Dus ook de A330's, 777's en een aantal 747's.
Mag ik even wegdromen?
[ afbeelding ]
Geen winglets?quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
FsX impressie van de Dreamliner in KLM kleuren:
[ link | afbeelding ]
Gelukkig moet volgens de SkyTeam-afspraken 1% van de vloot in SkyTeam-kleuren zijn... zijn er iig nog een paar die toonbaar zijnquote:Op maandag 22 december 2014 21:45 schreef Iemand91 het volgende:
Alle kisten van KLM krijgen deze lelijke golf. Dus ook de A330's, 777's en een aantal 747's.
Tijdens het onderhoud vorige week is een schroevendraaier achtergebleven en die brengen ze nu even terug?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:32 schreef inkjet het volgende:
Heren,
Wat is er toch met de PH-TFK aan de hand? Het toestel is as we speak weer onderweg naar LTN. De AHQ neemt vandaag opnieuw de commercile vlucht over.
"Onderhoud"quote:Op woensdag 24 december 2014 15:32 schreef inkjet het volgende:
Heren,
Wat is er toch met de PH-TFK aan de hand? Het toestel is as we speak weer onderweg naar LTN. De AHQ neemt vandaag opnieuw de commercile vlucht over.
Met deze bak ben ik nog ooit naar Brazilie gevlogen. Was in juli augustus 2004, was toen van excelquote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.
Deze 767 werd begin 2004 aan Air Holland geleverd en nadat deze in maart 2004 failliet ging, ging deze 767 naar Holland Exel en nadat deze een 2 maand later k failliet ging, ging de 767 naar Arkefly.
[ afbeelding ]
De 767 zal morgen om 12:40 uur vertrekken voor een laatste rondje Varadero, Cuba - Cancun, Mexico en weer naar Schiphol waar die zondagmiddag rond de middag zal moeten aankomen.
Daarna gaat de 767 met ruim 100.000 vlieguren de woestijn in en hiermee de laatste kist van Air Holland / HollandExel die van de Nederlandse bodem verdwijnt.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)53826.jpg]afbeelding[/url] ]
Met die "bak" ben ik een paar maanden geleden naar CUR gevlogen omdat het andere toestel dat ingeroosterd stond (ik weet uit mijn hoofd niet meer welke) met pannen in Londen stond. Wat een lomp uitgeleefd toestel is dat zeg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:29 schreef kleineik het volgende:
[..]
Met deze bak ben ik nog ooit naar Brazilie gevlogen. Was in juli augustus 2004, was toen van excel
quote:JAKARTA - Een Airbus A320 van AirAsia, met aan boord 155 passagiers, wordt vermist. De luchtverkeersleiding verloor zondagochtend het contact met het vliegtuig, dat onderweg was van het Indonesische Surabaya naar Singapore.
Aan boord van het toestel waren 149 Indonesirs, 3 Koreanen, 1 Singaporees, 1 Brit en 1 Maleisir. Daarnaast waren er zeven bemanningsleden.
Het gaat om vluchtnummer QZ 8501. Het vliegtuig zou rond 8.30 lokale tijd (1.30 uur Nederlandse tijd) moeten landen in Singapore. Het contact verdween om 7.24 lokale tijd (0.24 uur Nederlandse tijd), zo meldt AirAsia op Twitter. Dat was ongeveer drie kwartier nadat het was opgestegen. Op dat moment vloog het toestel vermoedelijk boven de Javazee.
De bemanning vroeg om een ongebruikelijke route vlak voordat het vliegtuig van de radar verdween, zo vertelde een functionaris van het ministerie van Verkeer.
AirAsia, een populaire prijsvechter, laat weten dat het een zoek- en reddingsactie op touw heeft gezet. Wat er is mis gegaan, is nog geheel onduidelijk. De luchtvaartautoriteiten in Singapore gaan helpen bij het opsporen van de Airbus.
De Vermiste Airbus A320-200 is de MSN 3648 met callsign PK-AXC. Het toestel vliegt met een Indonesische AOC.
Volgens mij ben ik er in 2007 mee naar Rhodos gevlogen, de terugreis met een 767 van Martinair, met een gratis upgrade omdat economy vol was, was een stuk beter te doen! Persoonlijke film/muziek speler erbij, gratis hoofdtelefoon en een ontbijtje, en natuurlijk veel betere stoelen en meer ruimte.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:29 schreef kleineik het volgende:
Met deze bak ben ik nog ooit naar Brazilie gevlogen. Was in juli augustus 2004, was toen van excel
Maar dan zou dat toch direct al duidelijk moeten zijn? Als je motoren uitvallen omdat je vulkaanas in motoren hebt zitten heb je nog wel contact met de verkeersleiding.quote:Op zondag 28 december 2014 17:38 schreef Karstman het volgende:
Zou zomaar een gevalletje KL867 of Speedbird 9 kunnen zijn geweest omdat deze vulkaan activiteit vertoont: http://www.volcanodiscovery.com/gamalama/news.html
Veel onweer en turbulentie in dat gebied. Vroeg ook nog om een andere route vlak voor verdwijning.quote:Op zondag 28 december 2014 17:38 schreef Karstman het volgende:
Zou zomaar een gevalletje KL867 of Speedbird 9 kunnen zijn geweest omdat deze vulkaan activiteit vertoont: http://www.volcanodiscovery.com/gamalama/news.html
Niet per se.quote:Op zondag 28 december 2014 18:07 schreef Sunri5e het volgende:
Maar dan zou dat toch direct al duidelijk moeten zijn? Als je motoren uitvallen omdat je vulkaanas in motoren hebt zitten heb je nog wel contact met de verkeersleiding.
Dat idee had ik in 2004 al hahaquote:Op zondag 28 december 2014 03:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Met die "bak" ben ik een paar maanden geleden naar CUR gevlogen omdat het andere toestel dat ingeroosterd stond (ik weet uit mijn hoofd niet meer welke) met pannen in Londen stond. Wat een lomp uitgeleefd toestel is dat zeg.
Zodra je afwijkt van de instructies en de mogelijkheid hebt om daar te melden staat dat redelijk hoog op het prio lijstje.quote:Op zondag 28 december 2014 18:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet per se.
Aviate, Navigate, Communicate.
Niet waarschijnlijk. Die vulkaan is zo'n 2.000 km van de plek waar de vlucht van de radar verdween. Als de vulkaan zo actief was hadden alle andere vluchten in dat gebied er ook last van gehad en/of was dat al lang in het nieuws geweest.quote:Op zondag 28 december 2014 17:38 schreef Karstman het volgende:
Zou zomaar een gevalletje KL867 of Speedbird 9 kunnen zijn geweest omdat deze vulkaan activiteit vertoont: http://www.volcanodiscovery.com/gamalama/news.html
Landing in Sydney inclusief rondvlucht boven Sydney:quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Aan de andere van de wereld vertrekt over zo'n 7 uur de laatste 767-vlucht van Qantas.
VH-OGL zal de laatste vlucht maken met het toepasselijke vluchtnummer QF767 van Melbourne naar Sydney. De vlucht van een uur zal om 17:00 uur lokale tijd vertrekken. Dat is 07:00 uur hier.
Dit wordt de laatste 767 vlucht voor Qantas na ruim 29 jaar. Het doet bij een flink aantal luchtvaartgekken wel wat, want veel van die 29 jaar heeft het veel tussen de grote steden van Australi gependeld.
Hij is veilig geland. On enkelblessures te voorkomen zullen er trappen bij het vliegtuig worden gezet.quote:Op maandag 29 december 2014 16:46 schreef Thetallguy het volgende:
Virgin 747 gaat zo een 'non standard landing' maken op Gatwick. Vlucht van LGW naar LAS, rechter maingear klapte niet volledig in na de start. Enige tijd rondgecirkeld en met wat manouvres geprobeerd het landinggear uit te klappen maar dat is niet gelukt. Live beelden via Sky News op Youtube
Ik denk dat je andersom bedoelt. Maar kan ook zijn dat dat vanwege (het probleem met) het landingsgestel is.quote:Op maandag 29 december 2014 20:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zuoden ze die linkervleugel nu vol brandstof hebben gehouden en de rechter leeg zodat ie niet de grond raakt?
Zo te zien staat de rechtervleugel (vanuit de piloot gezien) lager dus ik denk dat ie daar de wieltjes mist.quote:Op maandag 29 december 2014 20:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik denk dat je andersom bedoelt. Maar kan ook zijn dat dat vanwege (het probleem met) het landingsgestel is.
Ah, zo bedoel je. Dat zullen we snel in de berichten lezen, hoop ikquote:Op maandag 29 december 2014 20:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo te zien staat de rechtervleugel (vanuit de piloot gezien) lager dus ik denk dat ie daar de wieltjes mist.
En dat ze daarom het zwaartepunt misschien wel naar links verplaatst hebben.
quote:China's first domestically produced regional jet model was officially certified on Tuesday, marking a crucial step forward for the jet's entry into the market.
The ARJ21-700 won the certificate after a series of examinations by the Civil Aviation Administration of China using the country's airworthiness standards.
ARJ21, short for Advanced Regional Jet for the 21st Century, is a type of regional liner designed and manufactured by the Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
There are 78 seats in a dual-class configuration and 90 seats in a full economy class configuration. Its economic life is designed to be 60,000 flying hours or 20 calendar years.
De AHQ vliegt vandaag in de rondte voor JAF, retourtje BRU ZNZ.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.
Hmm lijkt best op een Fokker.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:14 schreef OEM het volgende:
China's First Homemade Regional Jet Gets Type Certificate
Ik zag het inderdaad.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:17 schreef inkjet het volgende:
De AHQ vliegt vandaag in de rondte voor JAF, retourtje BRU ZNZ.
Volgens mij proberen ze daarmee om het landingsgestel goed op zn plaats te drukken, dus zorgen dat het niet inklapt. dit doen ze dus door er gewoon een harde klap op te geven dus, maar dan net ff andersomquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:17 schreef flipsen het volgende:
Is dat een standard procedure voor problemen met het landingsgestel om hem zo hard neer te klappen dat ie terugstuiterd? Dat deed die Pan Am ook
Binnenkort op Schiphol:quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:50 schreef Tinos85 het volgende:
Qatar vanaf de zomer met de 787.
SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Qatar Airways opent in juni 2015 de rechtstreekse route Doha - Amsterdam. De maatschappij gaat daarvoor de moderne Boeing 787-8 Dreamliner inzetten.
Het is eigenlijk een ingekorte en gemoderniseerde MD-82.quote:
Chinezen die kopiren...?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een ingekorte en gemoderniseerde MD-82.
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
Niet zo vreemd, de MD-82 is een tijdje in licentie geproduceerd in China. Uiteraard wordt dit ontkend, maar aangezien, cockpit sectie, romp, staart stuk, en algehele configuratie bijna 1 op 1 overgenomen zijn...
De vleugel is anders, maar de opzet van flaps/slats, de vorm (pijlstelling ed) zijn nagenoeg het zelfde en door Antonov ontwikkeld. Ze zien er door de winglets nog wat modern uit. Landing gear is ook niet bijzonder veel veranderd en komt van Liebherr. Avionics zijn van Rockwell Collins, flightcontrols van Honeywell, motor is een ook niet zo nieuw ontwerp: GE's CF34-10. Zelfs de cabine/interieur is niet uit China. Dus wat hebben ze er eigenlijk nu zelf in China aangedaan voor wat betreft ontwikkeling?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.
De DC9 is more or less een rip-off van de Caravelle, die weer een rip-off is van de Comet
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californi waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Klopt het trouwens dat de laatste MD-11 op 11 januari vertrekt?
Mooi, als het een beetje redelijk weer is maar eens een paar foto's gaan maken dan.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californi waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.
bronquote:Qatar Airways bevestigt officieel vluchten naar Amsterdam
DOHA - Qatar Airways heeft woensdag officieel bevestigd dat zij met ingang van 16 juni 2015 dagelijks met een B787 vanaf Doha naar Amsterdam vliegt. Luchtvaartnieuws.nl/Zakenreisnieuws.nl meldde dinsdag op basis van de timetable op de website van Qatar Airways dat de vluchten naar Amsterdam met een Dreamliner worden uitgevoerd.
Op maandag, dinsdag, vrijdag en zaterdag vertrekt de vlucht om 08.25 uit Doha en arriveert deze om 14.00 in Amsterdam. Om 16.10 vertrekt de vlucht naar Doha. Op de overige dagen vertrekt de vlucht uit Doha om 08.20 en vertrekt het toestel om 16.20 uit Amsterdam.
Aan boord is plaats voor 254 passagiers in twee klassen. In de businessclass zijn 22 full flat seats. De vluchttijd tussen Amsterdam en Doha bedraagt zo'n 6,5 uur.
quote:An American Airlines Boeing 767-300, registration N380AN performing flight AA-251 (dep Dec 29th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Rio de Janeiro,RJ (Brazil), landed on Galeao Antonio Carlos Jobim International Airport's runway 15 but blew all 4 right main gear tyres. The aircraft did not stop but taxied to the gate at high engine power with smoke trailing the right main gear. Runway, taxiway and apron surfaces received scratches.
The airline reported the aircraft landed normally and taxied to the gate. It was then discovered that the tyres had blown.
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??quote:Op woensdag 31 december 2014 21:12 schreef Tanden68 het volgende:
Bijna bij Keulen maar toch niet?[ link | afbeelding ]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?quote:
Misschien omdat ze het toestel dan op hun thuisbasis hebben staan?quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??
De 767 heeft geen EICAS message voor platte banden.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden ze ook gaan codesharen op deze route met British Airways?
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordigquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.
Grootste gedeelte van de passagiers op de Amsterdam - Keulen vluchten zal waarschijnlijk geen auto in Amsterdam hebben staan, omdat het grotendeels connecting passagiers zijn Als je vanuit Amsterdam naar Keulen moet kan je inderdaad beter de trein of auto pakken (zelfde geldt voor vluchten naar Brussel, Bremen, Dusseldorf).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:40 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordig
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?
Ik weet dat ze beiden bij Oneworld zitten maar toch.
Met KLM ja BA vliegt alleen op Londen vanuit Amsterdam. Passagiers die vanuit Doha richting de UK gaan zullen dan ook gewoon met de Qatar vluchten via Heathrow gestuurd worden (daar zijn er 5 per dag van). Heeft voor BA geen waarde om te codesharen op de Doha - Amsterdam vluchten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
Zeker, maar het lijkt me persoonlijk een beetje rare route om onder BA-vluchtnummer te doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
For that special beloved comfortable seating at your home!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:36 schreef Thetallguy het volgende:
Voor de liefhebber, de Makro verkoopt deze week Lufthansa A320 stoelen;
[ afbeelding ]
Zie niet in waarom dit een echte 'must have' is, maargoed
Ze komt morgen om 16:05 uur terug op Schiphol als MP1316 in haar nieuwe kleuren en nog met haar oude registratie.quote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Gisteren is PH-CKD haar 747 zusters voor gegaan; rond half 4 's middags is ze vertrokken naar Jakarta waar ze een D-check krijgt en omgespoten wordt in Air Bridge Cargo kleuren. In januari komt ze weer terug naar Amsterdam en later die maand krijgt ze een nieuwe registratie.
Vorige week maandag op AMS:
Hoezo minder te doen? Contact met mensen is toch leuk? Of zit je liever 10 uur met 2 man in een cabine? Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Dat verwacht ik ook.Of vliegen piloten vracht en passagiers gewoon door elkaar heen, net wat er op hun rooster staat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?
[..]
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
In het geval van KLM / Martinair; ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Weet niet of je motivatie dan echt goed is berhaupt (commercieel) te gaan vliegen...quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje,
Niet geheel waar.quote:veel minder gedoe,
Niet geheel waar.quote:geen kapingen,
Tenzij je het over de paarden achterin hebtquote:geen bevallingen in de lucht,
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.quote:gewoon alleen maar vliegen.
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.quote:Wel zonder stewardessen natuurlijk
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)
Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.
[..]
Weet niet of je motivatie dan echt goed is berhaupt (commercieel) te gaan vliegen...
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Tenzij je het over de paarden achterin hebt
[..]
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.
[..]
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.
Daar heb je je antwoord.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
In n CAO kunnen meerdere functies staan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar heb je je antwoord.
Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.
[..]
Ja.
Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
Gelukkig wel in normale livery:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....quote:Aegean Airlines vliegt in mei vanaf Groningen
EELDE - Aegean Airlines start op 1 mei met rechtstreekse vluchten op vrijdag van Groningen Airport Eelde naar Corfu. Dat maakte de luchthaven zaterdag bekend. De vluchten van de Star Alliance maatschappij worden alleen tijdens de zomermanden uitgevoerd. Voor de luchthaven is het toevoegen van Aegean een klein succesje in de strijd om meer air lift binnen te halen.
De vluchten worden van 1 mei tot en met 25 september uitgevoerd met een Airbus A320 met een capaciteit van 174 stoelen. Tickets voor de vluchten kunnen vanaf 12 januari worden geboekt.
De operatie wordt onder de hoede van Hellas Travel uitgevoerd als vertegenwoordiger van Aegean Airlines. Reisburo Internoord verzorgt de reserveringen via de websites www.hellastravel.nl en www.corfuvanafeelde.nl.
Een retour Corfu is te boeken vanaf 198 euro per persoon.
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.quote:
De 'relaxedheid' gaat je nog tegenvallen. Zowel vracht als paxquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef inkjet het volgende:
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...quote:error on the date, it supposed to be December 28, 2014 and not 2012. sorry for that silly mistake
Het toestel vliegt momenteel boven de middellandse zee richting Tunesie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad.
PH-AHQ valt in voor PH-OYI die weer invalt voor PH-TFL (die in Belgi voor onderhoud staat).
Wordt morgen ook nog ingezet.
5 januari gaat PH-AHQ naar de woestijn.
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveelquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
De poster post veel van dergelijke video's op Youtube en is vrij actief; zie geen reden om hem niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef inkjet het volgende:
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel
Geen idee. Ik geloof dat -BFL de laatste 747 was die nog een cabin-upgrade kreeg (alle 747's hebben nu dus de nieuwe business class).quote:Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check?
Gaat ook niet om leeftijd maar om aantal uren/cycles.quote:De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.
Ach, als je even geluk hebt heb je een vriendelijke passagier mee die jou maaltijd ook even in de oven wil drukken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
Prima frequentie voor een dergelijke route in opdracht van een touroperator hoor die zal ze toch grotendeels vullen met pakketreisjes.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
Vroegh, bij de KLM had je zowel vrachtvluchten als passagiersvluchten als je B747 vloog. (de vrachtvluchten zijn daarna verhuisd naar martinair). Dan maakte het niet uit qua loon of je nu dozen of passagiers achterin had. Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Martinair??? Bestaan die nog? :pquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
Blijkbaarquote:
AF kisten overhevelen naar het Nederlandse Martinair betekent weer zoveel gebok van de Franse vakbonden dat dat wel de laatste optie is die gebruikt gaat worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:54 schreef The_stranger het volgende:
Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.
Dit dus.quote:Vergis je echter niet in het vrachtvliegen, veelal doe je dat in de nacht (kijk eens naar Luik, een vrachtvliegveld bij uitstek hoeveel vluchten er daar in de avond weggaan). En nachtvluchten, gepaard met jetlag is redelijk vermoeiend. Tel daarbij op dat je vaak naar velden vliegt waar een tractor het meest efficinte stukje techniek is wat ze hebben en je zult zien dat je na de vlucht nog heel lang mag blijven rondhangen, al dan niet meehelpend om te laden/lossen zodat je echt heel lange dagen maakt.
Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Gisteren lastminute geboekt naar Mexico met ArkeFly.
Woensdag vertrek met Dreamliner, eens even kijken hoe dat bevalt.
Een zwik?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.quote:
Bedankt voor de info, ik dacht juist dat KLM zojuist haar laatste 747 had overgeheveld naar ABC.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen.
[..]
Dit dus.
Blijft dat beide takken hun voor- en nadelen hebben.
[..]
Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun!
[..]
Een zwik?
Eind 2014 beschikt Air France Cargo over 2 747-400ERF toestellen (F-GIUA, F-GIUC), en 2 777F (F-GUOB, F-GUOC).
KLM beschikt over 4 747-400ERF (PH-CKA, -CKB, -CKC en -CKD).
Martinair beschikt over 6 MD-11F en een 747-400BCF (PH-MPS).
In totaal 15 full freighters dus.
De komende jaren gaat alles - op de 2 777F van AF en de 3 overgebleven 747-400ERF toestellen van KLM na - weg.
Dus alle Martinair MD-11F's, de 2 747-400ERF's van AF en de 747-400BCF van Martinair.
PH-CKC is afgelopen november al weggegaan en is dus vandaag teruggekomen op Schiphol voordat het doorgaat naar Air Bridge Cargo.
[..]
De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.
Dus in de gehele AF-KLM groep blijven 2 777F's in Parijs en 3 747-400ERF's in Schiphol over.
Edit: Vandaag (4 Jan) inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Gaat als wet-lease 3.5 maand voor City Airways vliegen. Vloog met een stop in Teheran naar Bangkok.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:23 schreef inkjet het volgende:
Ik vind deze juist wel aardig. De BA 380 is een stuk mooier, dat dan weer wel.
In other news: PH-CDF staat in DMK! Onderhoud?
That's a mug you DON'T wanna chug. OH YEAHquote:Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 ng lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b
[ afbeelding ]
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.
Deze 767 werd begin 2004 aan Air Holland geleverd en nadat deze in maart 2004 failliet ging, ging deze 767 naar Holland Exel en nadat deze een 2 maand later k failliet ging, ging de 767 naar Arkefly.
De 767 zal morgen om 12:40 uur vertrekken voor een laatste rondje Varadero, Cuba - Cancun, Mexico en weer naar Schiphol waar die zondagmiddag rond de middag zal moeten aankomen.
Daarna gaat de 767 met ruim 100.000 vlieguren de woestijn in en hiermee de laatste kist van Air Holland / HollandExel die van de Nederlandse bodem verdwijnt.
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?quote:Op maandag 5 januari 2015 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.
Overigens bracht B-KPQ vanavond een kort bezoek aan Schiphol; deze 777-300ER van Cathay week uit naar Amsterdam wegens mist op Heathrow.
Vloog daarna gewoon door naar Londen en is as we speak alweer van de gate teruggedrukt en weer op weg naar Hong Kong.
Was de eerste keer dat deze kist op Schiphol kwam.
(B-KPQ is 4-class met First Class, de 777W die Cathay op AMS inzet is de 3-class zonder First Class)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)87400.jpg]afbeelding[/url] ]
En om even die smerige foto van de Etihad A380 te doen vergeten; Schiphol @ night op 2 januari :
[ afbeelding ]
Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegenquote:Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 ng lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b
[ afbeelding ]
Ik zou zo geen andere maatschappij weten die First Class aanbied nee.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?
Exacte verschillen zou ik echt niet weten, maar de 777W biedt nieuwe Business en Economy aan (beide bredere stoelen) en nu ook Premium Economy (heeft de A343 niet).quote:Is het product in die nieuwe 777's van Cathay veel verschillend t.o.v. die oude a340's die ze tot kort geleden nog naar Schiphol vlogen?
quote:Het design van de nieuwe Business Class-stoel biedt passagiers de mogelijkheid de eigen privacy en ruimte in te stellen. De stoelen zijn geplaatst in een 1-2-1 configuratie, in tegenstelling tot de eerdere visgraat-configuratie. Met n druk op de knop verandert de stoel in een volledig vlak bed met een lengte van 208 centimeter.
De nieuwe Economy Class heeft een kantelmechanisme in de rugleuning wat ervoor zorgt dat deze vijftien centimeter kantelt. Dit zorgt volgens de maatschappij voor een groter rust- en slaapcomfort. Tegelijkertijd blijft de ruimte rondom de onderbenen behouden wanneer de medereiziger in de rij ervoor de rugleuning achterover plaatst. De hoofdsteun kan op vier manieren worden versteld voor maximale ondersteuning van hoofd en nek.
Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:01 schreef boriq het volgende:
Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegen
De 787 van American, ondanks een drukke vleugel wel erg strakquote:Op maandag 5 januari 2015 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.
Ik heb qua livery liever een eenvoudige livery zoals KLM, American Airlines (het liefst uiteraard de oude ), Korean Air etc.
Daarom vindt ik de nieuwe livery die KLM nu uitrolt ook zo'n teleurstelling, het maakt het druk, ziet er op de meeste toestellen niet uit (omdat de E190, 787 en A350 andere neus hebben moeten de andere toestellen 777, 747?, A330 etc. maar juist de cheatline op de verkeerde plek krijgen? ) en doet erg charter-achtig aan.
Er ging het gerucht rond dat ze zouden komen die jaar met een 787.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Leatherface het volgende:
Binnenkort ook All Nippon op Schiphol? Ze hebben een stand op de vakantiebeurs...
Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Het is dan wel niet het ruimtevaarttopic maar toch spannend:
http://www.spacex.com/webcast/
De eerste Falcon 9 die (hopelijk) een veilige landing zal maken gaat over 20 minuten omhoog.
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef KomtTijd... het volgende:
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.
quote:While SpaceX engineers analyze the problem with the second stage thrust vector control system, the launch team will drain the Falcon 9's propellant and configure it for another possible launch attempt Friday.
De BFL is terug, de BFT is vertrokken voor zijn D-check.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
quote:Op maandag 5 januari 2015 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.
Vertrek van Schiphol afgelopen maandag, op weg naar de shredder in Roswell, New Mexico:quote:[message=43511702,noline]Piet91 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 01:07[/message]:
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.
Maak je foto's/filmpje?quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:48 schreef El_Grando101 het volgende:
Ben benieuwd Iemand.
Die Air Bridge Cargo kist doet rond 1 uur vanmiddag een touch op Eelde. Als er niets tussendoor komt misschien wel even kijken.
Laat maar, is (vooralsnog) uitgesteld naar morgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:48 schreef El_Grando101 het volgende:
Ben benieuwd Iemand.
Die Air Bridge Cargo kist doet rond 1 uur vanmiddag een touch op Eelde. Als er niets tussendoor komt misschien wel even kijken.
Is geland op de Zwanenburgbaan:quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef Fiorano het volgende:
Schijnt zo een A380 van Air France uit te wijken naar Schiphol. Uitwijk ivm de mist op CDG
Veel plezier in Cubaquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wacht nu bij gate G8, ik zag die A380 net voorbij rijden, ik was net te laat om een foto te maken.
Zoals iemand al zei is uitgesteld omdat het toch wat langer ging duren.quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Alleen overstapje in Cuba, dan door naar Cancun
Vanaf vanavond; 20:40 - 21:10 uur op Een.quote:Luchtverkeersleider Jo begeleidt een vliegtuig tijdens een medische noodlanding. Frederico mag voor het eerst een vliegtuig loskoppelen. En het team van Kristof krijgt veertig minuten om een groot vliegtuig volledig te poetsen.
Luchthaven 24/7 volgt gepassioneerde werknemers 24 uur per dag en 7 dagen per week, in een spannende reportagereeks over Brussels Airport. Het is niet de eerste keer dat er gefilmd wordt op de luchthaven, maar nooit eerder kreeg een cameraploeg de toestemming om zo diep door te dringen in het raderwerk achter de schermen.
In Luchthaven 24/7 maak ontdek je de complexe werking van de grootste luchthaven van het land, een luchthaven die elk jaar 19 miljoen passagiers op hun bestemming brengt. Een huzarenstukje dat niet mogelijk zou zijn zonder de 20.000 werknemers, die met hun vakkennis, communicatievaardigheden en doorzettingsvermogen het verschil maken in hun dagelijkse strijd tegen de tijd.
AA kist?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Iemand91 het volgende:
De cockpitramen en voorste deur(en) kunnen niet meer dicht; dus kan wel eens een write-off zijn voor deze anderhalf jaar oude A330-200...
Oude US Airways die nu inderdaad voor American Airlines vliegt (US is overgenomen door AA*) en ergens vorig jaar de AA livery heeft gekregen.quote:
Als het goed gaat vanavond de langste post die ik ooit heb gemaakt...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:54 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overigens bezig met een post die eigenlijk nog meer tijd en moeite kost dan een gemiddelde geschiedenis-post; dus stay tuned for that!
Deze post zal een dezer dagen wel verschijnen...hoop ik...
schade schijnt, volgens the interwebzzz 30 mio te zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Duur foutje, maar zo te lezen is de schade dus nog te repareren.
een nieuwe kost al gauw 250 miljoen dus het valt nog meequote:Op donderdag 8 januari 2015 23:04 schreef kleineik het volgende:
[..]
schade schijnt, volgens the interwebzzz 30 mio te zijn.
Haal daar maar zo'n 50 miljoen vanafquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:10 schreef Karstman het volgende:
een nieuwe kost al gauw 250 miljoen dus het valt nog mee
Neem aan dat we over euro's praten? Haal er dan nog maar zo'n 50 miljoen vanaf En dan nog ettelijke miljoenen aangezien niemand de list price betaalt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Haal daar maar zo'n 50 miljoen vanaf
Ik dacht dat hij over dollars had, ik wel in ieder geval.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Neem aan dat we over euro's praten? Haal er dan nog maar zo'n 50 miljoen vanaf En dan nog ettelijke miljoenen aangezien niemand de list price betaalt.
Ik blijf er voor wakkerquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij over dollars had, ik wel in ieder geval.
Stay tuned for the next 20 minutes Y'all
http://www.airplanesmovie.com/quote:LIVING IN THE AGE OF AIRPLANES is a story about how the airplane has changed the world. Filmed in 18 countries across all 7 continents, it renews our appreciation for one of the most extraordinary and awe-inspiring aspects of the modern world. The documentary is produced and directed by Brian J. Terwilliger (“One Six Right”), narrated by Harrison Ford, and features an original score by Academy Award-winning composer James Horner ("Avatar," "Titanic").
Komt door de airco, gebeurt wel vakerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:15 schreef APK het volgende:
Ik had gisteren een vlucht met Air Asia (ben je die crash trouwens vergeten in het overzicht of niet belangrijk genoeg? ) en voor vertrek en vlak na het opstijgen was er door het hele toestel een nevel te zien boven de bagageruimtes in de cabine.
Nooit eerder gezien, terwijl ik inmiddels redelijk vaak gevlogen heb.
Zag er mooi uit, maar zou ook zo maar op rook kunnen lijken.
Is dat een soort bevochtiging oid
Amsterdam - Leipzig van Etihad Regional is er ook nog Is natuurlijk in principe Darwin Airline wiens AOC gebruikt wordt, en dit is een Zwitserse airline, die dus vluchten opereren tussen Duitsland en Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 27 maart: De laatste Delta vlucht van Amsterdam naar Mumbai. Op 28 maart volgt de laatste vlucht vanuit Mumbai via Amsterdam naar de VS. Hierna valt deze Fifth freedom weg; en blijft de Amsterdam - Gatwick als enige Fifth freedom vlucht van/naar Amsterdam over.
Ik snap dat soort startups ook vaak niet. Als "leek" kun je al van tevoren zien dat zo'n route het niet lang volhoud.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef Thetallguy het volgende:
Nog een nieuwtje voor 2015; 18 januari is de laatste Maastricht - Southend vlucht van FlyBE. Heeft het dus niet heel erg lang volgehouden.
Kan zijn dat deze route gewoon overbleef als optie vanuit hun commerciele planning. Paste dan waarschijnlijk prima in het schema. Op een gegeven moment heb je een X-aantal routes ingepland, en blijkt dat er nog ruimte is om 2x in de week een vlucht van max. 1 vliegtijd uur uit te voeren (1 uur heen - half uur rotatie - 1 uur terug). Zonde om die kist dan deze 2.5-3 uur stil te laten staan dus wordt er gezocht naar opties. Maastricht pastte schijnbaar goed in het plaatje. Airports hebben vaak ook een marketingsupport budget beschikbaar waardoor je als airline in sommige gevallen vrij risicoloos een route kunt openen. Als dan het support-budget op is en blijkt dat de route niks oplevert wordt ie er net zo hard weer uitgeknikkerd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik snap dat soort startups ook vaak niet. Als "leek" kun je al van tevoren zien dat zo'n route het niet lang volhoud.
Die ben ik zeker niet vergeten. maar zoals bekend zijn er in 2014 veel meer ongelukken gebeurd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:15 schreef APK het volgende:
Ik had gisteren een vlucht met Air Asia (ben je die crash trouwens vergeten in het overzicht of niet belangrijk genoeg? )
Deze post heeft flink wat tijd gekost de laatste dagen (elke dag even wat extra informatie opzoeken/typen enz.). Het hielp dat er de afgelopen dagen niet heel veel bijzonders is gebeurd; of i.i.g. zo bijzonder/apart dat ik het ga noemen hier.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 04:58 schreef Viezze het volgende:
Goede post Interessante dingen. Begon de dagelijkse posts al te missen
Verbeterd. Fouten kunnen erin lopen als je zulke lappen tekst typt.quote:En ik ga er vanuit dat je bij 24 oktober meters ipv kilometers bedoelt? Vrij knap namelijk als je vanaf 41000 km hoogte nog terugkeert naar de aarde
Je hebt gelijk. Toegevoegd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:07 schreef Thetallguy het volgende:
Amsterdam - Leipzig van Etihad Regional is er ook nog Is natuurlijk in principe Darwin Airline wiens AOC gebruikt wordt, en dit is een Zwitserse airline, die dus vluchten opereren tussen Duitsland en Nederland.
Ik zag hem vandaag op Amsterdam staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:27 schreef El_Grando101 het volgende:
Iemand91!
Leuke post.
Die Air Bridge Cargo kist is nog steeds niet op Eelde geweest.
Tja, dat krijg je als je te opzichtig en te vaak staatssteun regelt. Deed Alitalia toch beter met hun postkantoor-scheme. Maar goed, jammer voor de werknemers.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Cyprus Airways staakt per direct alle vluchten omdat het alle staatssteun die het heeft gekregen moet terugbetalen. Vanavond zijn/waren dus de laatste vluchten...
Ik wou het net posten:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Cyprus Airways staakt per direct alle vluchten omdat het alle staatssteun die het heeft gekregen moet terugbetalen. Vanavond zijn/waren dus de laatste vluchten...
De vlucht uit Amsterdam was een van de laatste vluchten vandaag.twitter:luchtvaart twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 20:14:37 De (vooralsnog) laatste vlucht van Cyprus Airways vlak voor aankomst in Larnaca. Vluchtoperaties worden gestaakt. reageer retweet
quote:Emirates 'double daily' met A380 naar Manchester
DUBAI - Emirates meldt dat het op de route naar Manchester vanaf 1 februari dagelijks twee keer een A380 inzet. Nu vliegt de luchtvaartmaatschappij uit Dubai nog n keer per dag met een A380 naar Manchester.
In totaal vliegt Emirates drie keer per dag vanuit Dubai naar Manchester. De andere twee dagelijks vluchten tussen beide steden worden nu uitgevoerd door een Boeing 777.
Door dagelijks twee keer een A380 op de route in te zetten, wordt de de capaciteit op de route met 13 procent verhoogd.
KLM
Zowel Etihad als Emirates breiden hun capaciteit uit op Manchester en Birmingham omdat er weinig tot geen groeiruimte meer is op Londen Heathrow. Op deze wijze zijn de maatschappijen niet meer alleen afhankelijk van de luchthaven in Londen om grote groepen Britse passagiers op hun vluchten te krijgen. De Britse markt is voor KLM enorm belangrijk om, met behulp van dochter KLM Cityhopper, Britse passagiers via Schiphol te voeren. De Golfmaatschappij dringen hiermee meer en meer binnen op de voor KLM belangrijke feeder markt.
Probably, de waarde van tweedehands UA-kisten schijnt niet best te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
Die twee moeten wel een van de snelst gesloopte 747's zijn met de minst aantal vlieguren/cycles...
Zo h, komt je motor je ineens inhalen...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef OEM het volgende:
Landing van een Ethiopian 737-400 vandaag in Accra:
[ afbeelding ]
avherald
Andere kandidaat:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:02 schreef OEM het volgende:
Probably, de waarde van tweedehands UA-kisten schijnt niet best te zijn.
N185UA komt ook naar boven in google. Is wel ouder geworden, maar heeft waarschijnlijk nog minder hours/cycles. Die heeft maar 9 jaar gevlogen. Naar het schijnt 44.000 hours, 5500 cycles. (delivery 1992, storage 2001, scrapped 2011)
quote:Op
[b]EDIT: overigens gaat PH-KCD haar laatste nacht op Nederlandse grond in.
Morgenvroeg vertrekt om 10:00 uur de laatste KLM MD-11 Florence Nightingale via Seattle naar Mojave...
Zoals in m'n geschiedenispost hierboven beschreven exact 25 jaar en 1 dag na de allereerste MD-11 vlucht in 1990.
[ afbeelding ]
De IJweg, oostelijk van de Polderbaan denk ikquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:36 schreef LintuxCx het volgende:
Gave foto van de MD-11.
Ik kwam deze trouwens via-via tegen:
[ afbeelding ]
Waar moet je in hemelsnaam staan om zo'n zicht op een AMS landingsbaan te krijgen?? Is al een oude foto, misschien een spottersplek die inmiddels dicht is?
Trieste foto...quote:
Deze weg inlopen en met telelens foto maken. Daardoor heb je het effect dat het vliegtuig zo enorm groot lijkt.quote:Ik kwam deze trouwens via-via tegen:
[ afbeelding ]
Waar moet je in hemelsnaam staan om zo'n zicht op een AMS landingsbaan te krijgen?? Is al een oude foto, misschien een spottersplek die inmiddels dicht is?
Je hebt helemaal gelijk. Als ik alleen maar even naar de flaps en invalshoek had gekeken dan had ik al gezien dat ze stegen.quote:Op zondag 11 januari 2015 02:26 schreef Tinos85 het volgende:
Die foto's zijn toch genomen van de IJweg noordzijde? Waarbij ze dus opstijgen? Via dat hek links op de foto rij je namelijk airside op richting brandweer en toren.
Oh, zeker, met de gedachte erbij is het triest. Maar nog even een mooi schot. Ik kan me indenken (of iig, ik hoop!) dat de piloten voor de laatste vlucht het ding nog een bemoedigend klopje geven voor ze instappen voor die laatste vlucht.quote:
http://www.airplane-pictu(...)nnell-douglas-md-11/quote:Op zondag 11 januari 2015 01:01 schreef Iemand91 het volgende:
PH-KCD staat momenteel hier (of komt hier te staan) en zal naar alle waarschijnlijkheid van baan 24 (Kaagbaan) maar ook mogelijk van 27 (Buitenveldertbaan bij McDonalds) of anders 36L (Polderbaan).
Die laatste twee aldus Charley Valette die de laatste MD-11 naar de woestijn zal brengen vandaag.
(Toch wel erg leuk zo'n enthousiast en betrokken persoon )quote:Charley Valette - 7 min. SeaTac
Morgen beter weer hopelijk
Douane/immigratie-perikelen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef inkjet het volgende:
Mooi die foto's ! Waarom is het toestel eigenlijk eerst naar Seattle gegaan?
SEA ja.quote:Of is het SEA?
quote:Parking spots and flight-time issues
Oeps.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:22 schreef OEM het volgende:
British Airways op herhaling. Gaat al een stuk beter dan dat akkefietje in Johannesburg, maar ze zijn er nog niet helemaal:
BAng: British Airways Plane Hits Hangar
[ afbeelding ]
EDIT: en de PH-CKD staat nu gepland om morgen om 13:00 uur te vertrekken voor een testvlucht.quote:Dit is de originele flightstrip van de allerlaatste pax md11 outbound vanaf Schiphol.
Een prachtig collecters item!
Hierbij start de veiling, uiteraard gaat het geld naar het goede doel!!
This is the original flightstrip used at Schiphol Tower for the last outbound flight ever out of Amsterdam by the last pax MD11. A fantastic collecters item!
The auction starts now, of course the money will be donated to charity!
Shipping abroad will be no problem!!
Ach het gaat wel vlot moet ik zeggen. Veel vlotter dan een check bij de gate, maar dat is verleden tijd als Schiphol klaar is met de 'bovendekken' op de pieren. All een paar keer vertraging gehad omdat de security het boarden ophield.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:06 schreef LintuxCx het volgende:
Direct vliegen
KLM
BA
Al is het maar omdat BA op Schiphol bij gates zit zonder van die achterlijke bodyscanners.
Wat vind je er eigenlijk kut aan? Ik had een hekel aan Heathrow toen ik er alleen voor overstappen kwam, maar nu ik gewoon in Londen woon heb ik van alle vliegvelden hier inclusief Gatwick, toch het liefste Heathrow (en dan vooral T5)..quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Viezze het volgende:
En Terminal 5 op Heathrow was wel echt kut.
We kwamen op (volgens mij) T2 aan. Dan staat de hal daar vol omdat iedereen naar T5 moet en de bussen niet zoveel rijden. Kom je aan op T5, weer een behoorlijke rij in de gang. Aan het einde van die rij staat weer een rij voor ticket/paspoort controle, dan mag je wachten tot je naar boven mag, waar je weer mag wachten op de beveiligingscontrole. Het heeft me minimaal een uur geduurd (maar volgens mij meer) om van T2 naar T5 te komen (heenreis T5 - T2 ging veel sneller).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat vind je er eigenlijk kut aan? Ik had een hekel aan Heathrow toen ik er alleen voor overstappen kwam, maar nu ik gewoon in Londen woon heb ik van alle vliegvelden hier inclusief Gatwick, toch het liefste Heathrow (en dan vooral T5)..
Ik ben BA-lid met aardig wat punten en trein is ook weer gedoe (en niet goedkoop). Daarnaast is mijn vrouw Brits dus we zijn ook regelmatig in de UK. Ik ben het wel gewend zo! En ja, het was koud vorige week!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:41 schreef Viezze het volgende:
Dat was precies waar wij aan zaten te denken. Nou hadden we een lange overstap, maar als je net uit een nachtvlucht komt en geen oog hebt dicht gedaan heb je geen zin om zo lang te wachten.
Off-topic; ik was vorige week nog in Baltimore! Ik weet nu in ieder geval weer hoe 10 graden onder 0 aanvoelt
Trouwens, je zou ook een Amtrak naar Newark kunnen nemen en dan rechtstreeks op AMS vliegen. Weet niet of dat veel tijd scheelt overigens.
RIP in piecesquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Even wegkijken nu:
[ afbeelding ]
Foto is van 3 januari.
Als ik door m'n foto's blader van de md11's, dan zie ik alleen KCK met zo'n zwarte veeg bij de eerste deur links.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Even wegkijken nu:
[ afbeelding ]
Foto is van 3 januari.
Foto zegt dat de kist rechts PH-KCI is, maar dat klopt IMHO niet. PH-KCI is al gesloopt net als -KCH.
Persoonlijk gok ik dat de MD-11 die hier gesloopt wordt -KCG is, het toestel rechts is dan -KCK of -KCF.
Positioning flight en dan vlieg je nog een stuk om ook als je vanuit het noorden landt.quote:
Zijn er binnen de TUI-Group toevallig geen andere maatschappijen die ook met 767's vliegen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Sunri5e het volgende:
Dure bedoeling om 1 kist van een bepaald type in de lucht te moeten houden.
Niet alleen onderhoudskosten natuurlijk. Ook de inzet van bemanning. Dat kan vee flexibeler en goedkoper als je met 1 type vliegt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zijn er binnen de TUI-Group toevallig geen andere maatschappijen die ook met 767's vliegen?
Lijkt mij dat ze dan iets gezamenlijk kunnen regelen voor onderhoud van de vloot?
Jetairfly, Thomson en Tuifly Nordic hebben ook (nog) 767s. Onderhoud gebeurt sowieso gezamenlijk, ook voor de Dreamlinersquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zijn er binnen de TUI-Group toevallig geen andere maatschappijen die ook met 767's vliegen?
Lijkt mij dat ze dan iets gezamenlijk kunnen regelen voor onderhoud van de vloot?
Vanavond aflevering 2. Nu om 20:35 uur.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben Heathrow gehad, Dubai (nog steeds overigens) en nu ook Brussel:
Vanaf vanavond; 20:40 - 21:10 uur op Een.
quote:Elke dag landen op hetzelfde ogenblik 4 vliegtuigen van Jetairways op Brussels Airport. Nog geen 2 uur later vertrekken ze opnieuw. Voor cordinator Roopa een race tegen de tijd, maar ook voor Kristof die met zijn team 40 minuten krijgt om het vliegtuig van boven tot onder te poetsen. Alles moet piekfijn in orde zijn want Europees president Herman Van Rompuy vliegt mee. Terwijl de vliegtuigen landen pakken Mario en Stefaan een konijnenplaag aan.
Ik weet nog dat het verschil tussen KLM en de prijsvechters op die verbinding minimaal was toen ik ging, en met KLM vlieg je tenminste echt op Barcaquote:Op woensdag 14 januari 2015 13:39 schreef El_Grando101 het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die Air Bridge Cargo die naar Eelde zou komen.
Die kwam niet.....
Net voor een weekendje in maart vlucht naar Barca geboekt bij de blauwe trots. Geen cheap ass maatschappijen voor mij.
Iets meer dan 2700 pond voor een retourtje... au...quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook de basis voor de twee bekendste A318 toestellen: G-EUNA en G-EUNB van British Airways die ze in full business layout (32 stoelen) inzetten op de LCY - JFK route met op de heenweg een stop in Shannon.
[ afbeelding ]
Tja, business class is niet goedkoop*. Plus US Preclearance in Shannon zodat je in New York niet meer in de rij hoeft te staan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:25 schreef Karstman het volgende:
Iets meer dan 2700 pond voor een retourtje... au...
mooi vliegtuigquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways voert vandaag de eerste commercile vluchten met de A350 uit.
A7-ALA (22 december geleverd) ging van Doha naar Frankfurt en is staat momenteel op het punt weer te landen in Doha.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meerdere maatschappijen hebben Boeing om compensatie gevraagd; ik weet alleen niet of en hoe dit is verwerkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:16 schreef Sunri5e het volgende:
Worden dit soort dingen niet door Boeing vergoed? De 787's van Arke hebben ook al de nodige tijd stil gestaan door problemen. Je zou toch verwachten dat Boeing daar verantwoordelijk voor is.
Ja.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is dat de MD11 die als laatste vertrokken is uit Nederland?
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 09:48:32 FedEx aircraft at Memphis International Airport seen with Flightradar24 iOS app reageer retweet
Fraai toestel! in mijn ogen zelfs mooier dan de 787quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways voert vandaag de eerste commercile vluchten met de A350 uit.
A7-ALA (22 december geleverd) ging van Doha naar Frankfurt en is staat momenteel op het punt weer te landen in Doha.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat ze beide qua brandstof verbruik nou eigenlijk doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:13 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Fraai toestel! in mijn ogen zelfs mooier dan de 787
Ten opzichte van elkaar?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze beide qua brandstof verbruik nou eigenlijk doen.
Mooi ding, vooral dat zwart rondom de cockpit ziet er erg gaaf uit.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways voert vandaag de eerste commercile vluchten met de A350 uit.
A7-ALA (22 december geleverd) ging van Doha naar Frankfurt en is staat momenteel op het punt weer te landen in Doha.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Les ateliers FLOWN have designed the Cantilevers desk made from part of the wing of a 737-800 Boeing plane.
Derived from one of the Boeing family high-end aircraft, this 737-800 winglet – part located at the wing extremity – was gift from sky for les Ateliers Flown, thanks to its rarity and its high
value-added.
This winglet had set the bar high and thus it was essential to sublimate it and exploiting the majesty of this part in applying noble materials and high-end finishing. It’s horizontally that its posture in space has been naturally imposed.
4 meters long, endless perspective started by a sensual and voluptuous curve and standed with assurance on a Sea Pearl granit Block emerging from the ground, the Cantilevers desk plays the subtle balance between Aerian and Earthly.
The Cantilevers desk will be offered at auction during the next aeronautics auction organized by the auction house ARTCURIAL, the March 2th 2015.
Especially for this occasion, the Gustave Moreau Museum in Paris had welcome us, to realize this photo shooting.
Ein-de-lijk ...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:15 schreef Tanden68 het volgende:
ABC is airborne.
http://www.flightradar24.com/MPH1316/54b93e9
quote:A TAAG Angola Airlines Boeing 737-700, registration D2-TBJ performing flight DT-241 from Luena to Luanda (Angola), had backtracked runway 29 and turned around to line up for takeoff from runway 29 when the nose gear sunk into a hole in the runway at about 07:15L (06:15Z), approximately at the line of runway threshold lights. The aircraft was disabled, the damage needs to be assessed.
Cairo, Xiamen, Quito, Rio de Janeiro en Fukuoka zijn nu 777 bestemmingen, alleen Quito dagelijks.quote:SCHIPHOL – KLM voert de eerste vlucht met de nieuwe Boeing 787-9 uit naar Bahrein, het eilandstaatje in de Perzische Golf. KLM-CEO Pieter Elbers bevestigt in een persoonlijk gesprek met Reismedia dat dit "inderdaad" de planning is. De eerste vlucht zal op 26 oktober plaatsvinden en een tussenstop maken in Abu Dhabi.
Als andere bestemmingen waarop de 787-9 Dreamliner gaat vliegen worden genoemd: Cairo, Xiamen, Hong Kong, Quito-Guayaquil, Vancouver, Havana, Chengdu, Tokio Narita, Rio de Janeiro en Fukuoka.
Verbetering stoelen en comfort
De nieuwe 787’s van KLM krijgen een vergelijkbaar World Business Class-produkt als de Air France Business Class. Dit betekent opnieuw een verbetering van stoelen en comfort ten opzichte van het Business Class produkt dat op dit moment is en wordt uitgerold in KLM’s long haul vloot.
Air France en KLM hebben begin 2014 samen een order geplaatst voor de Economy en Business Class-stoelen van zowel de Boeing 787's als A350's. De 787 Business Class wordt afgeleverd met 1-2-1 opstelling. "De Air France en KLM-stoelen zien er het zelfde uit, maar zijn aangepast aan de uitstraling van de maatschappijen", legde Air France-KLM-topman Alexandre de Juniac vrijdag uit aan dit medium.
KLM ontvangt de eerste 787-9 in oktober 2015. De toestellen worden voorzien van General Electric GEnx-1B motoren.
Bloemsoorten
Afgelopen week werd bekend gemaakt dat de vloot van Boeing 787-9 Dreamliners de namen van bloemsoorten krijgen. KLM-personeel wordt als eerste uitgenodigd om de naam van een bloemsoort te kiezen voor de eerste 787-simulator. Deze verwacht KLM op 29 januari in gebruik te kunnen nemen op Schiphol-Oost.
Klinkt als een logische tussenstap zolang er nog niet besloten is wat er als definitieve nieuwe order voor Cityhopper gedaan wordt.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:12 schreef inkjet het volgende:
Er gaan geruchten dat KLM heeft besloten vier extra E190's te leasen ter vervanging van de volgende serie Fokker 70's. Weet iemand meer?
Dat is om in ieder de 4 oudste Fokker 70's te vervangen.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:12 schreef inkjet het volgende:
Er gaan geruchten dat KLM heeft besloten vier extra E190's te leasen ter vervanging van de volgende serie Fokker 70's. Weet iemand meer?
Dat wordt dit jaar bekend gemaakt als het goed isquote:Op zondag 18 januari 2015 18:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klinkt als een logische tussenstap zolang er nog niet besloten is wat er als definitieve nieuwe order voor Cityhopper gedaan wordt.
Ik zou graag aan boord zijn van die inauguralquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
Eerste KLM 787-9 vlucht naar Bahrein
Serieus? In Haarlem een strakblauwe lucht.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft zicht op schiphol is momenteel max een meter of 100. Zullen ze leuk vinden!
Het is ook vrij plots (en semi lokaal)quote:Op maandag 19 januari 2015 10:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Serieus? In Haarlem een strakblauwe lucht.
twitter:AT5 twitterde op maandag 19-01-2015 om 10:38:45 Het is plots nogal mistig in de stad, zoals een verkeerscamera bij knooppunt Amstel laat zien. http://t.co/epvIM8GFSK reageer retweet
quote:KLM kisten wijken uit.
Maastricht is vol, roepen nu 131.000 om te vragen of eindhoven plaats heeft
in dit geval KL767 een A330
ze gaan naar Eindhoven. hebben minumum fuel.
quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)nge-dichte-mist.html
Vluchten Schiphol vertraagd door plotselinge dichte mist
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 januari 2015 11:10
Laatste update: 19 januari 2015 12:33
Het vliegverkeer op de luchthaven Schiphol ondervindt maandag flinke hinder van dichte mist. Meerdere vluchten zijn vertraagd.
Dat meldt de luchtverkeersleiding.
"Er is sprake van dichte mist aan de grond. Dat heeft consequenties voor het vliegverkeer", aldus een woordvoerster. "Het is nog onduidelijk hoe lang de mist zal blijven hangen."
Een woordvoerder van Schiphol zegt dat de luchthaven is verrast door de mist. "Het kwam onverwacht en we weten ook niet hoe lang het blijft hangen. Het vliegverkeer en ook de bewegingen op het vliegveld zelf heeft daar veel last van."
Vertraging
Reizigers moeten volgens Schiphol rekening houden met vertraging. "Het kan nog een belangrijk deel van de dag duren, dus het is zaak dat reizigers zich goed laten informeren over de stand van zaken rond hun vlucht. Dat kan bij Schiphol of bij de vliegmaatschappij."
De mist heeft onder meer de consequentie dat toestellen niet onbegeleid mogen taxin. "Ook de maatregelen tegen ijsvorming, het de-icing' duren langer", aldus de woordvoerder van de luchthaven.
"Alles bij elkaar levert dat flinke vertraging op voor veel vluchten. We hebben de capaciteit daarom iets teruggenomen."
In de buurt van Lelystad is een wachtgebied (ARTIP) dus dat is niet zo heel vreemdquote:Op maandag 19 januari 2015 11:42 schreef El_Grando101 het volgende:
Hele Nederlandse luchtruim vol met uitwijk kisten. Ben benieuwd of er 1 Eelde gaat aandoen. Vliegen ook een paar rondjes rond Lelystad.
Dat wist ik niet, net ff opgezocht. Bedankt voor de info!quote:Op maandag 19 januari 2015 13:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
In de buurt van Lelystad is een wachtgebied (ARTIP) dus dat is niet zo heel vreemd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |