abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:37:58 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148256011
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Wie dit leest is gek
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:10:11 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148257683
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Hoezo minder te doen? Contact met mensen is toch leuk? Of zit je liever 10 uur met 2 man in een cabine? Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
pi_148257716
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?

quote:
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:12:59 #104
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148257796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?

[..]

Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
Dat verwacht ik ook.Of vliegen piloten vracht en passagiers gewoon door elkaar heen, net wat er op hun rooster staat?
Wie dit leest is gek
pi_148258238
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)

Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.
quote:
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje,
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...
quote:
veel minder gedoe,
Niet geheel waar.
quote:
geen kapingen,
Niet geheel waar.
quote:
geen bevallingen in de lucht,
Tenzij je het over de paarden achterin hebt ;)
quote:
gewoon alleen maar vliegen.
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.
quote:
Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers. ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:27:32 #106
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148258525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)

Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.

[..]

Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...

[..]

Niet geheel waar.

[..]

Niet geheel waar.

[..]

Tenzij je het over de paarden achterin hebt ;)

[..]

Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.

[..]

Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers. ;)
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Wie dit leest is gek
pi_148259216
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148259836
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
zelfde CAO
Daar heb je je antwoord.

Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
Ja.

Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:57:24 #109
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148260103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar heb je je antwoord.

Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.

[..]

Ja.

Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
In één CAO kunnen meerdere functies staan.
Met verschillende loonschalen.
Wie dit leest is gek
pi_148260949
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
--
pi_148261778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Gelukkig wel in normale livery:

  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:27:54 #112
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148277999
quote:
Aegean Airlines vliegt in mei vanaf Groningen

EELDE - Aegean Airlines start op 1 mei met rechtstreekse vluchten op vrijdag van Groningen Airport Eelde naar Corfu. Dat maakte de luchthaven zaterdag bekend. De vluchten van de Star Alliance maatschappij worden alleen tijdens de zomermanden uitgevoerd. Voor de luchthaven is het toevoegen van Aegean een klein succesje in de strijd om meer air lift binnen te halen.

De vluchten worden van 1 mei tot en met 25 september uitgevoerd met een Airbus A320 met een capaciteit van 174 stoelen. Tickets voor de vluchten kunnen vanaf 12 januari worden geboekt.

De operatie wordt onder de hoede van Hellas Travel uitgevoerd als vertegenwoordiger van Aegean Airlines. Reisburo Internoord verzorgt de reserveringen via de websites www.hellastravel.nl en www.corfuvanafeelde.nl.

Een retour Corfu is te boeken vanaf 198 euro per persoon.
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:29:40 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148278056
quote:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
pi_148279092
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
--
pi_148279155
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
De 'relaxedheid' gaat je nog tegenvallen. Zowel vracht als pax ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_148279822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef inkjet het volgende:
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
2.gif
quote:
error on the date, it supposed to be December 28, 2014 and not 2012. sorry for that silly mistake
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
pi_148281370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad.

PH-AHQ valt in voor PH-OYI die weer invalt voor PH-TFL (die in België voor onderhoud staat).
Wordt morgen ook nog ingezet.

5 januari gaat PH-AHQ naar de woestijn.
Het toestel vliegt momenteel boven de middellandse zee richting Tunesie.
EDIT: het blijkt een retour NBE te zijn geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 03-01-2015 21:49:02 (Meer info.) ]
--
pi_148281489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel ;)
Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check? De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 03-01-2015 15:32:58 (Typo) ]
--
pi_148283035
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
pi_148283179
Dan mag je bij een 74 ook nog eens zo'n gezellig laddertje opklauteren om op je werkplek te komen.
--
pi_148283298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef inkjet het volgende:
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel ;)
De poster post veel van dergelijke video's op Youtube en is vrij actief; zie geen reden om hem niet te vertrouwen.
quote:
Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check?
Geen idee. Ik geloof dat -BFL de laatste 747 was die nog een cabin-upgrade kreeg (alle 747's hebben nu dus de nieuwe business class).
Niet gezegd dat er dan nu ook geen D-checks meer volgen voor een aantal 747's natuurlijk. ;)
Van een aantal 747's weet ik de data van de laatste D-check, maar van de meesten helaas (nog) niet.

De D-checks die de 747's hebben gekregen/krijgen bij KLM zullen ook wel de allerlaatste D-checks zijn voor deze kisten in hun leven, helaas ;( ...
quote:
De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.
Gaat ook niet om leeftijd maar om aantal uren/cycles.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
Ach, als je even geluk hebt heb je een vriendelijke passagier mee die jou maaltijd ook even in de oven wil drukken. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-01-2015 16:40:11 ]
pi_148283761
Ik wilde ook niet suggereren dat de poster niet te vertrouwen was, alleen dat ik niet kan controleren hoe het zit. Eens v.w.b. de checks, het lijkt me dat er nog wel wat toestellen volgen, gezien het schema van levering van de vervangers.
--
pi_148284969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
Prima frequentie voor een dergelijke route in opdracht van een touroperator hoor :) die zal ze toch grotendeels vullen met pakketreisjes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148288472
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Vroegâh, bij de KLM had je zowel vrachtvluchten als passagiersvluchten als je B747 vloog. (de vrachtvluchten zijn daarna verhuisd naar martinair). Dan maakte het niet uit qua loon of je nu dozen of passagiers achterin had. Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.

Vergis je echter niet in het vrachtvliegen, veelal doe je dat in de nacht (kijk eens naar Luik, een vrachtvliegveld bij uitstek hoeveel vluchten er daar in de avond weggaan). En nachtvluchten, gepaard met jetlag is redelijk vermoeiend. Tel daarbij op dat je vaak naar velden vliegt waar een tractor het meest efficiënte stukje techniek is wat ze hebben en je zult zien dat je na de vlucht nog heel lang mag blijven rondhangen, al dan niet meehelpend om te laden/lossen zodat je echt heel lange dagen maakt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_148288834
Gisteren lastminute geboekt naar Mexico met ArkeFly.
Woensdag vertrek met Dreamliner, eens even kijken hoe dat bevalt. c_/

Van de zomer was ik op vakantie in de VS, toen heb ik nog een tour gedaan in de Boeing fabriek, daar stonden al een stuk of wat 787`s
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:37:44 #126
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_148290191
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F :9~
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:41:21 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148290328
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F :9~
Martinair??? Bestaan die nog? :p
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:42:44 #128
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_148290386
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Martinair??? Bestaan die nog? :p
Blijkbaar :9
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:02:31 #129
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_148291286
Van de week een Martinair MD11 over zien vliegen O+
pi_148294888
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F :9~
AF kisten overhevelen naar het Nederlandse Martinair betekent weer zoveel gebok van de Franse vakbonden dat dat wel de laatste optie is die gebruikt gaat worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148294963
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:54 schreef The_stranger het volgende:
Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.
De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen. :P
quote:
Vergis je echter niet in het vrachtvliegen, veelal doe je dat in de nacht (kijk eens naar Luik, een vrachtvliegveld bij uitstek hoeveel vluchten er daar in de avond weggaan). En nachtvluchten, gepaard met jetlag is redelijk vermoeiend. Tel daarbij op dat je vaak naar velden vliegt waar een tractor het meest efficiënte stukje techniek is wat ze hebben en je zult zien dat je na de vlucht nog heel lang mag blijven rondhangen, al dan niet meehelpend om te laden/lossen zodat je echt heel lange dagen maakt.
Dit dus.

Blijft dat beide takken hun voor- en nadelen hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Gisteren lastminute geboekt naar Mexico met ArkeFly.
Woensdag vertrek met Dreamliner, eens even kijken hoe dat bevalt. c_/
Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun! ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F :9~
Een zwik?

Eind 2014 beschikt Air France Cargo over 2 747-400ERF toestellen (F-GIUA, F-GIUC), en 2 777F (F-GUOB, F-GUOC).
KLM beschikt over 4 747-400ERF (PH-CKA, -CKB, -CKC en -CKD).
Martinair beschikt over 6 MD-11F en een 747-400BCF (PH-MPS).
In totaal 15 full freighters dus.

De komende jaren gaat alles - op de 2 777F van AF en de 3 overgebleven 747-400ERF toestellen van KLM na - weg.
Dus alle Martinair MD-11F's, de 2 747-400ERF's van AF en de 747-400BCF van Martinair.
PH-CKC is afgelopen november al weggegaan en is dus vandaag teruggekomen op Schiphol voordat het doorgaat naar Air Bridge Cargo.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Sunri5e het volgende:
Martinair??? Bestaan die nog? :p
De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.

Dus in de gehele AF-KLM groep blijven 2 777F's in Parijs en 3 747-400ERF's in Schiphol over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 03-01-2015 21:29:48 ]
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:47:43 #132
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_148296122
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen. :P

[..]

Dit dus.

Blijft dat beide takken hun voor- en nadelen hebben.

[..]

Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun! ^O^

[..]

Een zwik?

Eind 2014 beschikt Air France Cargo over 2 747-400ERF toestellen (F-GIUA, F-GIUC), en 2 777F (F-GUOB, F-GUOC).
KLM beschikt over 4 747-400ERF (PH-CKA, -CKB, -CKC en -CKD).
Martinair beschikt over 6 MD-11F en een 747-400BCF (PH-MPS).
In totaal 15 full freighters dus.

De komende jaren gaat alles - op de 2 777F van AF en de 3 overgebleven 747-400ERF toestellen van KLM na - weg.
Dus alle Martinair MD-11F's, de 2 747-400ERF's van AF en de 747-400BCF van Martinair.
PH-CKC is afgelopen november al weggegaan en is dus vandaag teruggekomen op Schiphol voordat het doorgaat naar Air Bridge Cargo.

[..]

De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.

Dus in de gehele AF-KLM groep blijven 2 777F's in Parijs en 3 747-400ERF's in Schiphol over.
Bedankt voor de info, ik dacht juist dat KLM zojuist haar laatste 747 had overgeheveld naar ABC.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:40:17 #133
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148313034
De PH-TFL heeft een probleem dat telkens terug blijft keren. Heeft iemand een idee welk probleem dat is?

Momenteel vliegt hij overigens weer.
pi_148315799
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Edit: Vandaag (4 Jan) inderdaad.
--
pi_148327809
Hoe kun je een A380 nóg lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b

pi_148329776
Ik vind deze juist wel aardig. De BA 380 is een stuk mooier, dat dan weer wel.

In other news: PH-CDF staat in DMK! Onderhoud?
--
pi_148329929
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:23 schreef inkjet het volgende:
Ik vind deze juist wel aardig. De BA 380 is een stuk mooier, dat dan weer wel.

In other news: PH-CDF staat in DMK! Onderhoud?
Gaat als wet-lease 3.5 maand voor City Airways vliegen. Vloog met een stop in Teheran naar Bangkok.
  maandag 5 januari 2015 @ 00:35:34 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148343629
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 nóg lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b

[ afbeelding ]
That's a mug you DON'T wanna chug. OH YEAH
pi_148344392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.

Deze 767 werd begin 2004 aan Air Holland geleverd en nadat deze in maart 2004 failliet ging, ging deze 767 naar Holland Exel en nadat deze een 2 maand later óók failliet ging, ging de 767 naar Arkefly.


De 767 zal morgen om 12:40 uur vertrekken voor een laatste rondje Varadero, Cuba - Cancun, Mexico en weer naar Schiphol waar die zondagmiddag rond de middag zal moeten aankomen.
Daarna gaat de 767 met ruim 100.000 vlieguren de woestijn in en hiermee de laatste kist van Air Holland / HollandExel die van de Nederlandse bodem verdwijnt.

Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.

Overigens bracht B-KPQ vanavond een kort bezoek aan Schiphol; deze 777-300ER van Cathay week uit naar Amsterdam wegens mist op Heathrow.
Vloog daarna gewoon door naar Londen en is as we speak alweer van de gate teruggedrukt en weer op weg naar Hong Kong.
Was de eerste keer dat deze kist op Schiphol kwam.
(B-KPQ is 4-class met First Class, de 777W die Cathay op AMS inzet is de 3-class zonder First Class)



En om even die smerige foto van de Etihad A380 te doen vergeten; Schiphol @ night op 2 januari O+ :


[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2015 01:27:58 ]
pi_148348868
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.

Overigens bracht B-KPQ vanavond een kort bezoek aan Schiphol; deze 777-300ER van Cathay week uit naar Amsterdam wegens mist op Heathrow.
Vloog daarna gewoon door naar Londen en is as we speak alweer van de gate teruggedrukt en weer op weg naar Hong Kong.
Was de eerste keer dat deze kist op Schiphol kwam.
(B-KPQ is 4-class met First Class, de 777W die Cathay op AMS inzet is de 3-class zonder First Class)

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)87400.jpg]afbeelding[/url] ]

En om even die smerige foto van de Etihad A380 te doen vergeten; Schiphol @ night op 2 januari O+ :
[ afbeelding ]
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?

Is het product in die nieuwe 777's van Cathay veel verschillend t.o.v. die oude a340's die ze tot kort geleden nog naar Schiphol vlogen?
  maandag 5 januari 2015 @ 11:01:52 #141
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148349034
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 nóg lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b

[ afbeelding ]
Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegen :N
pi_148350899
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?
Ik zou zo geen andere maatschappij weten die First Class aanbied nee.
Zelfs Qatar die straks hier met hun 787's komt biedt daarin geen First Class aan.

EDIT: Singapore zet vanaf 2 maart 4 v.d. 7 vluchten (dinsdag, woensdag, vrijdag en zondag) een 777-300ER in,
in plaats van de -200ER. De 77W van SQ heeft First Class.
Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.

Ook is Emirates van plan om op een aantal A380's First Class te verwijderen voor bijvoorbeeld vluchten naar India.
Beste kans dat deze dan ook wel wordt ingezet op Amsterdam.
quote:
Is het product in die nieuwe 777's van Cathay veel verschillend t.o.v. die oude a340's die ze tot kort geleden nog naar Schiphol vlogen?
Exacte verschillen zou ik echt niet weten, maar de 777W biedt nieuwe Business en Economy aan (beide bredere stoelen) en nu ook Premium Economy (heeft de A343 niet).

Luchtvaartnieuws zegt dit:
quote:
Het design van de nieuwe Business Class-stoel biedt passagiers de mogelijkheid de eigen privacy en ruimte in te stellen. De stoelen zijn geplaatst in een 1-2-1 configuratie, in tegenstelling tot de eerdere visgraat-configuratie. Met één druk op de knop verandert de stoel in een volledig vlak bed met een lengte van 208 centimeter.

De nieuwe Economy Class heeft een kantelmechanisme in de rugleuning wat ervoor zorgt dat deze vijftien centimeter kantelt. Dit zorgt volgens de maatschappij voor een groter rust- en slaapcomfort. Tegelijkertijd blijft de ruimte rondom de onderbenen behouden wanneer de medereiziger in de rij ervoor de rugleuning achterover plaatst. De hoofdsteun kan op vier manieren worden versteld voor maximale ondersteuning van hoofd en nek.
quote:
11s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:01 schreef boriq het volgende:

Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegen :N
Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.

Ik heb qua livery liever een eenvoudige livery zoals KLM, American Airlines (het liefst uiteraard de oude :9 ), Korean Air etc.
Daarom vindt ik de nieuwe livery die KLM nu uitrolt ook zo'n teleurstelling, het maakt het druk, ziet er op de meeste toestellen niet uit (omdat de E190, 787 en A350 andere neus hebben moeten de andere toestellen 777, 747?, A330 etc. maar juist de cheatline op de verkeerde plek krijgen? :? ) en doet erg charter-achtig aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2015 16:02:32 ]
  maandag 5 januari 2015 @ 20:50:24 #143
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148368704


_O_
  maandag 5 januari 2015 @ 20:59:26 #144
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148369055
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.

Ik heb qua livery liever een eenvoudige livery zoals KLM, American Airlines (het liefst uiteraard de oude :9 ), Korean Air etc.
Daarom vindt ik de nieuwe livery die KLM nu uitrolt ook zo'n teleurstelling, het maakt het druk, ziet er op de meeste toestellen niet uit (omdat de E190, 787 en A350 andere neus hebben moeten de andere toestellen 777, 747?, A330 etc. maar juist de cheatline op de verkeerde plek krijgen? :? ) en doet erg charter-achtig aan.
De 787 van American, ondanks een drukke vleugel wel erg strak O+
pi_148377359
Vandaag in de geschiedenis:



- 6 januari 1982: De eerste vlucht met vracht voor de Myasishchev VM-T Atlant; een tank voor de Energia draagraket.
Het vliegtuig - een hevig verbouwde Myasishchev M-4 bommenwerper - werd speciaal gebouwd voor het vervoeren van voor onderdelen voor o.a. het Boeran-ruimtevaartprogramma naar het Kosmodroom Bajkonoer raketlanceerplaats.



Er werden 2 Atlants gebouwd. Antonov was bezig met het An-124 Ruslan programma waar ook de An-225 Mriya uit zou komen; in 1989 verving deze An-225 de Atlants.
Een Atlant staat op de luchthaven van Ramenskoje (luchthaven met de een-na-langste landingsbaan ter wereld) en de ander op vliegbasis Dyagilevo.

En ja; op de foto hieronder staat linksachter een 1:3 houten schaalmodel van de Buran voor windtunnelproeven.
pi_148382697
Binnenkort ook All Nippon op Schiphol? Ze hebben een stand op de vakantiebeurs...
pi_148384587
Het is dan wel niet het ruimtevaarttopic maar toch spannend:
http://www.spacex.com/webcast/

De eerste Falcon 9 die (hopelijk) een veilige landing zal maken gaat over 20 minuten omhoog.
pi_148385575
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Leatherface het volgende:
Binnenkort ook All Nippon op Schiphol? Ze hebben een stand op de vakantiebeurs...
Er ging het gerucht rond dat ze zouden komen die jaar met een 787.
In september heb ik dat hier genoemd dat ze vanaf 1 januari zouden komen...en zoals ieder hier weet zijn ze hier niet.

Ze zitten natuurlijk wel in de Star Alliance en kunnen dus codeshare-vluchten aanbieden. ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Het is dan wel niet het ruimtevaarttopic maar toch spannend:
http://www.spacex.com/webcast/

De eerste Falcon 9 die (hopelijk) een veilige landing zal maken gaat over 20 minuten omhoog.
Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...
pi_148385624
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.
pi_148386195
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef KomtTijd... het volgende:
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.
quote:
While SpaceX engineers analyze the problem with the second stage thrust vector control system, the launch team will drain the Falcon 9's propellant and configure it for another possible launch attempt Friday.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')