Chinezen die kopiëren...?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een ingekorte en gemoderniseerde MD-82.
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
Niet zo vreemd, de MD-82 is een tijdje in licentie geproduceerd in China. Uiteraard wordt dit ontkend, maar aangezien, cockpit sectie, romp, staart stuk, en algehele configuratie bijna 1 op 1 overgenomen zijn...![]()
De vleugel is anders, maar de opzet van flaps/slats, de vorm (pijlstelling ed) zijn nagenoeg het zelfde en door Antonov ontwikkeld. Ze zien er door de winglets nog wat modern uit. Landing gear is ook niet bijzonder veel veranderd en komt van Liebherr. Avionics zijn van Rockwell Collins, flightcontrols van Honeywell, motor is een ook niet zo nieuw ontwerp: GE's CF34-10. Zelfs de cabine/interieur is niet uit China. Dus wat hebben ze er eigenlijk nu zelf in China aangedaan voor wat betreft ontwikkeling?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.
De DC9 is more or less een rip-off van de Caravelle, die weer een rip-off is van de Comet
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californië waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Klopt het trouwens dat de laatste MD-11 op 11 januari vertrekt?
Mooi, als het een beetje redelijk weer is maar eens een paar foto's gaan maken dan.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californië waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.
bronquote:Qatar Airways bevestigt officieel vluchten naar Amsterdam
DOHA - Qatar Airways heeft woensdag officieel bevestigd dat zij met ingang van 16 juni 2015 dagelijks met een B787 vanaf Doha naar Amsterdam vliegt. Luchtvaartnieuws.nl/Zakenreisnieuws.nl meldde dinsdag op basis van de timetable op de website van Qatar Airways dat de vluchten naar Amsterdam met een Dreamliner worden uitgevoerd.
Op maandag, dinsdag, vrijdag en zaterdag vertrekt de vlucht om 08.25 uit Doha en arriveert deze om 14.00 in Amsterdam. Om 16.10 vertrekt de vlucht naar Doha. Op de overige dagen vertrekt de vlucht uit Doha om 08.20 en vertrekt het toestel om 16.20 uit Amsterdam.
Aan boord is plaats voor 254 passagiers in twee klassen. In de businessclass zijn 22 full flat seats. De vluchttijd tussen Amsterdam en Doha bedraagt zo'n 6,5 uur.
quote:An American Airlines Boeing 767-300, registration N380AN performing flight AA-251 (dep Dec 29th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Rio de Janeiro,RJ (Brazil), landed on Galeao Antonio Carlos Jobim International Airport's runway 15 but blew all 4 right main gear tyres. The aircraft did not stop but taxied to the gate at high engine power with smoke trailing the right main gear. Runway, taxiway and apron surfaces received scratches.
The airline reported the aircraft landed normally and taxied to the gate. It was then discovered that the tyres had blown.
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die überhaupt omgedraaid??quote:Op woensdag 31 december 2014 21:12 schreef Tanden68 het volgende:
Bijna bij Keulen maar toch niet?[ link | afbeelding ]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?quote:
Misschien omdat ze het toestel dan op hun thuisbasis hebben staan?quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die überhaupt omgedraaid??
De 767 heeft geen EICAS message voor platte banden.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden ze ook gaan codesharen op deze route met British Airways?
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die überhaupt omgedraaid??
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordigquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.
Grootste gedeelte van de passagiers op de Amsterdam - Keulen vluchten zal waarschijnlijk geen auto in Amsterdam hebben staan, omdat het grotendeels connecting passagiers zijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:40 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordig
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?
Ik weet dat ze beiden bij Oneworld zitten maar toch.
Met KLM jaquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
Zeker, maar het lijkt me persoonlijk een beetje rare route om onder BA-vluchtnummer te doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
For that special beloved comfortable seating at your home!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:36 schreef Thetallguy het volgende:
Voor de liefhebber, de Makro verkoopt deze week Lufthansa A320 stoelen;
[ afbeelding ]
Zie niet in waarom dit een echte 'must have' is, maargoed
Ze komt morgen om 16:05 uur terug op Schiphol als MP1316 in haar nieuwe kleuren en nog met haar oude registratie.quote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Gisteren is PH-CKD haar 747 zusters voor gegaan; rond half 4 's middags is ze vertrokken naar Jakarta waar ze een D-check krijgt en omgespoten wordt in Air Bridge Cargo kleuren. In januari komt ze weer terug naar Amsterdam en later die maand krijgt ze een nieuwe registratie.
Vorige week maandag op AMS:
Hoezo minder te doen? Contact met mensen is toch leuk? Of zit je liever 10 uur met 2 man in een cabine? Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Dat verwacht ik ook.Of vliegen piloten vracht en passagiers gewoon door elkaar heen, net wat er op hun rooster staat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?
[..]
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
In het geval van KLM / Martinair; ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje,
Niet geheel waar.quote:veel minder gedoe,
Niet geheel waar.quote:geen kapingen,
Tenzij je het over de paarden achterin hebtquote:geen bevallingen in de lucht,
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.quote:gewoon alleen maar vliegen.
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.quote:Wel zonder stewardessen natuurlijk
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)
Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.
[..]
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Tenzij je het over de paarden achterin hebt
[..]
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.
[..]
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.
Daar heb je je antwoord.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
In één CAO kunnen meerdere functies staan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar heb je je antwoord.
Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.
[..]
Ja.
Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
Gelukkig wel in normale livery:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....quote:Aegean Airlines vliegt in mei vanaf Groningen
EELDE - Aegean Airlines start op 1 mei met rechtstreekse vluchten op vrijdag van Groningen Airport Eelde naar Corfu. Dat maakte de luchthaven zaterdag bekend. De vluchten van de Star Alliance maatschappij worden alleen tijdens de zomermanden uitgevoerd. Voor de luchthaven is het toevoegen van Aegean een klein succesje in de strijd om meer air lift binnen te halen.
De vluchten worden van 1 mei tot en met 25 september uitgevoerd met een Airbus A320 met een capaciteit van 174 stoelen. Tickets voor de vluchten kunnen vanaf 12 januari worden geboekt.
De operatie wordt onder de hoede van Hellas Travel uitgevoerd als vertegenwoordiger van Aegean Airlines. Reisburo Internoord verzorgt de reserveringen via de websites www.hellastravel.nl en www.corfuvanafeelde.nl.
Een retour Corfu is te boeken vanaf 198 euro per persoon.
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.quote:
De 'relaxedheid' gaat je nog tegenvallen. Zowel vracht als paxquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef inkjet het volgende:
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...quote:error on the date, it supposed to be December 28, 2014 and not 2012. sorry for that silly mistake
Het toestel vliegt momenteel boven de middellandse zee richting Tunesie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad.
PH-AHQ valt in voor PH-OYI die weer invalt voor PH-TFL (die in België voor onderhoud staat).
Wordt morgen ook nog ingezet.
5 januari gaat PH-AHQ naar de woestijn.
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveelquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
De poster post veel van dergelijke video's op Youtube en is vrij actief; zie geen reden om hem niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef inkjet het volgende:
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel
Geen idee. Ik geloof dat -BFL de laatste 747 was die nog een cabin-upgrade kreeg (alle 747's hebben nu dus de nieuwe business class).quote:Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check?
Gaat ook niet om leeftijd maar om aantal uren/cycles.quote:De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.
Ach, als je even geluk hebt heb je een vriendelijke passagier mee die jou maaltijd ook even in de oven wil drukken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
Prima frequentie voor een dergelijke route in opdracht van een touroperator hoorquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
Vroegâh, bij de KLM had je zowel vrachtvluchten als passagiersvluchten als je B747 vloog. (de vrachtvluchten zijn daarna verhuisd naar martinair). Dan maakte het niet uit qua loon of je nu dozen of passagiers achterin had. Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Martinair??? Bestaan die nog? :pquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
Blijkbaarquote:
AF kisten overhevelen naar het Nederlandse Martinair betekent weer zoveel gebok van de Franse vakbonden dat dat wel de laatste optie is die gebruikt gaat worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:54 schreef The_stranger het volgende:
Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.
Dit dus.quote:Vergis je echter niet in het vrachtvliegen, veelal doe je dat in de nacht (kijk eens naar Luik, een vrachtvliegveld bij uitstek hoeveel vluchten er daar in de avond weggaan). En nachtvluchten, gepaard met jetlag is redelijk vermoeiend. Tel daarbij op dat je vaak naar velden vliegt waar een tractor het meest efficiënte stukje techniek is wat ze hebben en je zult zien dat je na de vlucht nog heel lang mag blijven rondhangen, al dan niet meehelpend om te laden/lossen zodat je echt heel lange dagen maakt.
Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Gisteren lastminute geboekt naar Mexico met ArkeFly.
Woensdag vertrek met Dreamliner, eens even kijken hoe dat bevalt.![]()
Een zwik?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef Woods het volgende:
Air France heeft nog een zwik aan nieuwe 777F, neem aan dat ze die niet gaan afstoten? Of zou de hele vracht gedeelte naar Martinair gaan, met alle 777F
De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.quote:
Bedankt voor de info, ik dacht juist dat KLM zojuist haar laatste 747 had overgeheveld naar ABC.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De piloten op hun MD11F en 777F kisten kunnen moeilijk passagiers gaan vliegen.
[..]
Dit dus.
Blijft dat beide takken hun voor- en nadelen hebben.
[..]
Altijd leuk, boeken en paar dagen later al vertrekken. Have fun!
[..]
Een zwik?
Eind 2014 beschikt Air France Cargo over 2 747-400ERF toestellen (F-GIUA, F-GIUC), en 2 777F (F-GUOB, F-GUOC).
KLM beschikt over 4 747-400ERF (PH-CKA, -CKB, -CKC en -CKD).
Martinair beschikt over 6 MD-11F en een 747-400BCF (PH-MPS).
In totaal 15 full freighters dus.
De komende jaren gaat alles - op de 2 777F van AF en de 3 overgebleven 747-400ERF toestellen van KLM na - weg.
Dus alle Martinair MD-11F's, de 2 747-400ERF's van AF en de 747-400BCF van Martinair.
PH-CKC is afgelopen november al weggegaan en is dus vandaag teruggekomen op Schiphol voordat het doorgaat naar Air Bridge Cargo.
[..]
De MD-11F's zouden eind 2016 geloof ik allemaal weg moeten zijn (woestijn) en hiermee verdwijnt dus ook voorgoed de Martinair kleuren/livery uit de luchtvaart.
Dus in de gehele AF-KLM groep blijven 2 777F's in Parijs en 3 747-400ERF's in Schiphol over.
Edit: Vandaag (4 Jan) inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Gaat als wet-lease 3.5 maand voor City Airways vliegen. Vloog met een stop in Teheran naar Bangkok.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:23 schreef inkjet het volgende:
Ik vind deze juist wel aardig. De BA 380 is een stuk mooier, dat dan weer wel.
In other news: PH-CDF staat in DMK! Onderhoud?
That's a mug you DON'T wanna chug. OH YEAHquote:Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 nóg lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b
[ afbeelding ]
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.
Deze 767 werd begin 2004 aan Air Holland geleverd en nadat deze in maart 2004 failliet ging, ging deze 767 naar Holland Exel en nadat deze een 2 maand later óók failliet ging, ging de 767 naar Arkefly.
De 767 zal morgen om 12:40 uur vertrekken voor een laatste rondje Varadero, Cuba - Cancun, Mexico en weer naar Schiphol waar die zondagmiddag rond de middag zal moeten aankomen.
Daarna gaat de 767 met ruim 100.000 vlieguren de woestijn in en hiermee de laatste kist van Air Holland / HollandExel die van de Nederlandse bodem verdwijnt.
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?quote:Op maandag 5 januari 2015 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nadat deze kist nog zeer regelmatig werd ingezet (PH-AHQ viel in voor PH-OYI die weer inviel voor PH-TFL die geregeld voor onderhoud weg is) valt nu dan toch echt het doek voor deze ruim 24 jaar oude 767-300ER.
Morgen om 09:55 uur vertrekt deze naar de VS waar het in de woestijn gestald zal worden.
Overigens bracht B-KPQ vanavond een kort bezoek aan Schiphol; deze 777-300ER van Cathay week uit naar Amsterdam wegens mist op Heathrow.
Vloog daarna gewoon door naar Londen en is as we speak alweer van de gate teruggedrukt en weer op weg naar Hong Kong.
Was de eerste keer dat deze kist op Schiphol kwam.
(B-KPQ is 4-class met First Class, de 777W die Cathay op AMS inzet is de 3-class zonder First Class)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)87400.jpg]afbeelding[/url] ]
En om even die smerige foto van de Etihad A380 te doen vergeten; Schiphol @ night op 2 januari:
[ afbeelding ]
Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegenquote:Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe kun je een A380 nóg lelijker maken dan die nu al is? Groothoek! d:)b
[ afbeelding ]
Ik zou zo geen andere maatschappij weten die First Class aanbied nee.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Zijn toch maar weinig maatschappijen buiten Emirates en Garuda die first class op Amsterdam zetten?
Exacte verschillen zou ik echt niet weten, maar de 777W biedt nieuwe Business en Economy aan (beide bredere stoelen) en nu ook Premium Economy (heeft de A343 niet).quote:Is het product in die nieuwe 777's van Cathay veel verschillend t.o.v. die oude a340's die ze tot kort geleden nog naar Schiphol vlogen?
quote:Het design van de nieuwe Business Class-stoel biedt passagiers de mogelijkheid de eigen privacy en ruimte in te stellen. De stoelen zijn geplaatst in een 1-2-1 configuratie, in tegenstelling tot de eerdere visgraat-configuratie. Met één druk op de knop verandert de stoel in een volledig vlak bed met een lengte van 208 centimeter.
De nieuwe Economy Class heeft een kantelmechanisme in de rugleuning wat ervoor zorgt dat deze vijftien centimeter kantelt. Dit zorgt volgens de maatschappij voor een groter rust- en slaapcomfort. Tegelijkertijd blijft de ruimte rondom de onderbenen behouden wanneer de medereiziger in de rij ervoor de rugleuning achterover plaatst. De hoofdsteun kan op vier manieren worden versteld voor maximale ondersteuning van hoofd en nek.
Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:01 schreef boriq het volgende:
Ik vind het staartvlak en de achterzijde wel mooi, alles voor de vleugels daarentegen
De 787 van American, ondanks een drukke vleugel wel erg strakquote:Op maandag 5 januari 2015 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind het een lelijke livery. De drukte achterop en leegte voorop maakt het design erg 'tail heavy'.
Ik heb qua livery liever een eenvoudige livery zoals KLM, American Airlines (het liefst uiteraard de oude), Korean Air etc.
Daarom vindt ik de nieuwe livery die KLM nu uitrolt ook zo'n teleurstelling, het maakt het druk, ziet er op de meeste toestellen niet uit (omdat de E190, 787 en A350 andere neus hebben moeten de andere toestellen 777, 747?, A330 etc. maar juist de cheatline op de verkeerde plek krijgen?) en doet erg charter-achtig aan.
Er ging het gerucht rond dat ze zouden komen die jaar met een 787.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Leatherface het volgende:
Binnenkort ook All Nippon op Schiphol? Ze hebben een stand op de vakantiebeurs...
Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Het is dan wel niet het ruimtevaarttopic maar toch spannend:
http://www.spacex.com/webcast/
De eerste Falcon 9 die (hopelijk) een veilige landing zal maken gaat over 20 minuten omhoog.
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks, gekeken maar lancering is bij 01:21 voor lancering gestopt en nu uitgesteld tot (geloof ik) vrijdag...
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef KomtTijd... het volgende:
Enig idee waarom? Had geen geluid bij de stream dus geen commentaar gehoord.
quote:While SpaceX engineers analyze the problem with the second stage thrust vector control system, the launch team will drain the Falcon 9's propellant and configure it for another possible launch attempt Friday.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |