Hoezo minder te doen? Contact met mensen is toch leuk? Of zit je liever 10 uur met 2 man in een cabine? Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Dat verwacht ik ook.Of vliegen piloten vracht en passagiers gewoon door elkaar heen, net wat er op hun rooster staat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?
[..]
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
In het geval van KLM / Martinair; ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...quote:Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje,
Niet geheel waar.quote:veel minder gedoe,
Niet geheel waar.quote:geen kapingen,
Tenzij je het over de paarden achterin hebtquote:geen bevallingen in de lucht,
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.quote:gewoon alleen maar vliegen.
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.quote:Wel zonder stewardessen natuurlijk
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)
Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.
[..]
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Niet geheel waar.
[..]
Tenzij je het over de paarden achterin hebt
[..]
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.
[..]
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers.
Daar heb je je antwoord.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
In één CAO kunnen meerdere functies staan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar heb je je antwoord.
Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.
[..]
Ja.
Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
Gelukkig wel in normale livery:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....quote:Aegean Airlines vliegt in mei vanaf Groningen
EELDE - Aegean Airlines start op 1 mei met rechtstreekse vluchten op vrijdag van Groningen Airport Eelde naar Corfu. Dat maakte de luchthaven zaterdag bekend. De vluchten van de Star Alliance maatschappij worden alleen tijdens de zomermanden uitgevoerd. Voor de luchthaven is het toevoegen van Aegean een klein succesje in de strijd om meer air lift binnen te halen.
De vluchten worden van 1 mei tot en met 25 september uitgevoerd met een Airbus A320 met een capaciteit van 174 stoelen. Tickets voor de vluchten kunnen vanaf 12 januari worden geboekt.
De operatie wordt onder de hoede van Hellas Travel uitgevoerd als vertegenwoordiger van Aegean Airlines. Reisburo Internoord verzorgt de reserveringen via de websites www.hellastravel.nl en www.corfuvanafeelde.nl.
Een retour Corfu is te boeken vanaf 198 euro per persoon.
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.quote:
De 'relaxedheid' gaat je nog tegenvallen. Zowel vracht als paxquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef inkjet het volgende:
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...quote:error on the date, it supposed to be December 28, 2014 and not 2012. sorry for that silly mistake
Het toestel vliegt momenteel boven de middellandse zee richting Tunesie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad.
PH-AHQ valt in voor PH-OYI die weer invalt voor PH-TFL (die in België voor onderhoud staat).
Wordt morgen ook nog ingezet.
5 januari gaat PH-AHQ naar de woestijn.
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveelquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
De poster post veel van dergelijke video's op Youtube en is vrij actief; zie geen reden om hem niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef inkjet het volgende:
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel
Geen idee. Ik geloof dat -BFL de laatste 747 was die nog een cabin-upgrade kreeg (alle 747's hebben nu dus de nieuwe business class).quote:Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check?
Gaat ook niet om leeftijd maar om aantal uren/cycles.quote:De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.
Ach, als je even geluk hebt heb je een vriendelijke passagier mee die jou maaltijd ook even in de oven wil drukken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
Prima frequentie voor een dergelijke route in opdracht van een touroperator hoor die zal ze toch grotendeels vullen met pakketreisjes.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
Vroegâh, bij de KLM had je zowel vrachtvluchten als passagiersvluchten als je B747 vloog. (de vrachtvluchten zijn daarna verhuisd naar martinair). Dan maakte het niet uit qua loon of je nu dozen of passagiers achterin had. Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |