abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:37:58 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148256011
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Wie dit leest is gek
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:10:11 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148257683
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Hoezo minder te doen? Contact met mensen is toch leuk? Of zit je liever 10 uur met 2 man in een cabine? Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
pi_148257716
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?

quote:
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:12:59 #104
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148257796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Minder verantwoordelijkheid misschien, wat dan wel bepalend is voor het salaris?

[..]

Er zijn ook wel vreemde incidenten gebeurd met cargo vluchten. Levensmoeie co-piloot, van die dingen.
Dat verwacht ik ook.Of vliegen piloten vracht en passagiers gewoon door elkaar heen, net wat er op hun rooster staat?
Wie dit leest is gek
pi_148258238
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?
In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)

Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.
quote:
Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje,
Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...
quote:
veel minder gedoe,
Niet geheel waar.
quote:
geen kapingen,
Niet geheel waar.
quote:
geen bevallingen in de lucht,
Tenzij je het over de paarden achterin hebt ;)
quote:
gewoon alleen maar vliegen.
Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.
quote:
Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers. ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:27:32 #106
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148258525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In het geval van KLM / Martinair; ja.
(Maar wel met sidenotes; aantal jaren, positie enz. enz.)

Over het algemeen (wereldwijd bekeken) is zoiets niet te zeggen.
Vlieg je met een grote kist de wereld rond of vlieg je met een kleine prop van het ene gehucht in de VS naar het andere gehucht in het holst van de nacht.
In het eerste geval verdien je flink meer dan in het tweede geval.

[..]

Weet niet of je motivatie dan echt goed is überhaupt (commercieel) te gaan vliegen...

[..]

Niet geheel waar.

[..]

Niet geheel waar.

[..]

Tenzij je het over de paarden achterin hebt ;)

[..]

Ligt eraan. Zie eerste voorbeeld.

[..]

Ga paarden vervoeren; heb je gezelschap van meereizende passagiers. ;)
Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Wie dit leest is gek
pi_148259216
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148259836
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
zelfde CAO
Daar heb je je antwoord.

Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Kwam hier trouwens laatst niet ook al voorbij dat cargo steeds vaker met passagiersvluchten gecombineerd wordt?
Ja.

Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:57:24 #109
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148260103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar heb je je antwoord.

Maar als je het iets ruimer wil nemen is het nog moeilijk te zeggen want het verschil per maatschappij.
In de VS piloot zijn van UPS of Fedex zit je goed.
Maar van hier is bekend dat Martinair piloten een 'mindere' CAO hebben dan KLM vliegers.

[..]

Ja.

Na het wegvallen van BA cargo eerder dit jaar blijven alleen Lufthansa en de AF/KLM groep over in Europa die zowel passagiers als cargo vervoeren.
Lufthansa lijkt goed te boeren maar ik zie dedicated cargo-vluchten bij de AF/KLM-groep nog wel verdwijnen.
Zeker nu de 747-combi's weg gaan zie ik verdwijnen van AF/KLM-cargo wel gebeuren.
In één CAO kunnen meerdere functies staan.
Met verschillende loonschalen.
Wie dit leest is gek
pi_148260949
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
--
pi_148261778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:12 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFL heeft ook al een testvlucht uitgevoerd, de 28e. Die zal ook wel snel terugkomen dan.
Gelukkig wel in normale livery:

  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:27:54 #112
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148277999
quote:
Aegean Airlines vliegt in mei vanaf Groningen

EELDE - Aegean Airlines start op 1 mei met rechtstreekse vluchten op vrijdag van Groningen Airport Eelde naar Corfu. Dat maakte de luchthaven zaterdag bekend. De vluchten van de Star Alliance maatschappij worden alleen tijdens de zomermanden uitgevoerd. Voor de luchthaven is het toevoegen van Aegean een klein succesje in de strijd om meer air lift binnen te halen.

De vluchten worden van 1 mei tot en met 25 september uitgevoerd met een Airbus A320 met een capaciteit van 174 stoelen. Tickets voor de vluchten kunnen vanaf 12 januari worden geboekt.

De operatie wordt onder de hoede van Hellas Travel uitgevoerd als vertegenwoordiger van Aegean Airlines. Reisburo Internoord verzorgt de reserveringen via de websites www.hellastravel.nl en www.corfuvanafeelde.nl.

Een retour Corfu is te boeken vanaf 198 euro per persoon.
Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:29:40 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148278056
quote:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
pi_148279092
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
--
pi_148279155
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verdient een vrachtpiloot op bijvoorbeeld zo'n 747 minder dan een piloot van een passagiersvliegtuig?

Lijkt me namelijk wel een relaxt baantje, veel minder gedoe, geen kapingen, geen bevallingen in de lucht, gewoon alleen maar vliegen. Wel zonder stewardessen natuurlijk :P
De 'relaxedheid' gaat je nog tegenvallen. Zowel vracht als pax ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_148279822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd. Je zou verwachten dat ze dat ook direct doen.
Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef inkjet het volgende:
Deze opname is twee jaar oud volgens de titels?
2.gif
quote:
error on the date, it supposed to be December 28, 2014 and not 2012. sorry for that silly mistake
Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
pi_148281370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad.

PH-AHQ valt in voor PH-OYI die weer invalt voor PH-TFL (die in België voor onderhoud staat).
Wordt morgen ook nog ingezet.

5 januari gaat PH-AHQ naar de woestijn.
Het toestel vliegt momenteel boven de middellandse zee richting Tunesie.
EDIT: het blijkt een retour NBE te zijn geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 03-01-2015 21:49:02 (Meer info.) ]
--
pi_148281489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien zijn ze weer bij verstand gekomen...

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Zou ook wel bijzonder zijn; 2 D-checks in 2 jaar...
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel ;)
Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check? De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 03-01-2015 15:32:58 (Typo) ]
--
pi_148283035
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vraag we trouwens af of er geen stewardess mee gaat. Ik neem aan dat ze niet zelf hun eten en drinken maken.
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
pi_148283179
Dan mag je bij een 74 ook nog eens zo'n gezellig laddertje opklauteren om op je werkplek te komen.
--
pi_148283298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef inkjet het volgende:
Zeker, hoewel de opname ook bij een andere gelegenheid gemaakt had kunnen zijn. De achtergrond zei me niet zoveel ;)
De poster post veel van dergelijke video's op Youtube en is vrij actief; zie geen reden om hem niet te vertrouwen.
quote:
Welk toestel is nu aan de beurt voor een D-check?
Geen idee. Ik geloof dat -BFL de laatste 747 was die nog een cabin-upgrade kreeg (alle 747's hebben nu dus de nieuwe business class).
Niet gezegd dat er dan nu ook geen D-checks meer volgen voor een aantal 747's natuurlijk. ;)
Van een aantal 747's weet ik de data van de laatste D-check, maar van de meesten helaas (nog) niet.

De D-checks die de 747's hebben gekregen/krijgen bij KLM zullen ook wel de allerlaatste D-checks zijn voor deze kisten in hun leven, helaas ;( ...
quote:
De volgorde is namelijk niet helemaal op leveringsdatum.
Gaat ook niet om leeftijd maar om aantal uren/cycles.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
Bij de meeste (full-freight) maatschappijen mag de crew zelf hun maaltijden opwarmen in een oventje. Sommige maatschappijen geven maaltijden en drinken mee, bij andere moet de crew het zelf regelen.
Er gaan dus geen stewardessen mee, was het maar zo'n feest.
Salaris is vrijwel altijd lager dan bij (long-haul) pax vluchten, bij gelijke omstandigheden (ervaring, aantal vlieguren enz.).
Ach, als je even geluk hebt heb je een vriendelijke passagier mee die jou maaltijd ook even in de oven wil drukken. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-01-2015 16:40:11 ]
pi_148283761
Ik wilde ook niet suggereren dat de poster niet te vertrouwen was, alleen dat ik niet kan controleren hoe het zit. Eens v.w.b. de checks, het lijkt me dat er nog wel wat toestellen volgen, gezien het schema van levering van de vervangers.
--
pi_148284969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nou dat zal een succes worden 1 dag in de week....
Prima frequentie voor een dergelijke route in opdracht van een touroperator hoor :) die zal ze toch grotendeels vullen met pakketreisjes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148288472
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je haalt nu alle uitzonderingen er bij maar dat is de vraag niet.
Het gaat m gelijkwaardige vliegtuigen, zelfde maatschappij, zelfde leeftijd, zelfde CAO, alleen de een vliegt naar New York met passagiers en de ander met kaas en tulpen.
Vroegâh, bij de KLM had je zowel vrachtvluchten als passagiersvluchten als je B747 vloog. (de vrachtvluchten zijn daarna verhuisd naar martinair). Dan maakte het niet uit qua loon of je nu dozen of passagiers achterin had. Echter best kans dat andere maatschappijen (bijv lufthansa) een ander systeem hebben waarbij je mogelijk niet vracht en passagiers door elkaar vliegt en dus andere arbeidsvoorwaarden hebt.

Vergis je echter niet in het vrachtvliegen, veelal doe je dat in de nacht (kijk eens naar Luik, een vrachtvliegveld bij uitstek hoeveel vluchten er daar in de avond weggaan). En nachtvluchten, gepaard met jetlag is redelijk vermoeiend. Tel daarbij op dat je vaak naar velden vliegt waar een tractor het meest efficiënte stukje techniek is wat ze hebben en je zult zien dat je na de vlucht nog heel lang mag blijven rondhangen, al dan niet meehelpend om te laden/lossen zodat je echt heel lange dagen maakt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_148288834
Gisteren lastminute geboekt naar Mexico met ArkeFly.
Woensdag vertrek met Dreamliner, eens even kijken hoe dat bevalt. c_/

Van de zomer was ik op vakantie in de VS, toen heb ik nog een tour gedaan in de Boeing fabriek, daar stonden al een stuk of wat 787`s
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')