Zodra je afwijkt van de instructies en de mogelijkheid hebt om daar te melden staat dat redelijk hoog op het prio lijstje.quote:Op zondag 28 december 2014 18:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet per se.
Aviate, Navigate, Communicate.
Niet waarschijnlijk. Die vulkaan is zo'n 2.000 km van de plek waar de vlucht van de radar verdween. Als de vulkaan zo actief was hadden alle andere vluchten in dat gebied er ook last van gehad en/of was dat al lang in het nieuws geweest.quote:Op zondag 28 december 2014 17:38 schreef Karstman het volgende:
Zou zomaar een gevalletje KL867 of Speedbird 9 kunnen zijn geweest omdat deze vulkaan activiteit vertoont: http://www.volcanodiscovery.com/gamalama/news.html
Landing in Sydney inclusief rondvlucht boven Sydney:quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Aan de andere van de wereld vertrekt over zo'n 7 uur de laatste 767-vlucht van Qantas.
VH-OGL zal de laatste vlucht maken met het toepasselijke vluchtnummer QF767 van Melbourne naar Sydney. De vlucht van een uur zal om 17:00 uur lokale tijd vertrekken. Dat is 07:00 uur hier.
Dit wordt de laatste 767 vlucht voor Qantas na ruim 29 jaar. Het doet bij een flink aantal luchtvaartgekken wel wat, want veel van die 29 jaar heeft het veel tussen de grote steden van Australi gependeld.
Hij is veilig geland. On enkelblessures te voorkomen zullen er trappen bij het vliegtuig worden gezet.quote:Op maandag 29 december 2014 16:46 schreef Thetallguy het volgende:
Virgin 747 gaat zo een 'non standard landing' maken op Gatwick. Vlucht van LGW naar LAS, rechter maingear klapte niet volledig in na de start. Enige tijd rondgecirkeld en met wat manouvres geprobeerd het landinggear uit te klappen maar dat is niet gelukt. Live beelden via Sky News op Youtube
Ik denk dat je andersom bedoelt. Maar kan ook zijn dat dat vanwege (het probleem met) het landingsgestel is.quote:Op maandag 29 december 2014 20:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zuoden ze die linkervleugel nu vol brandstof hebben gehouden en de rechter leeg zodat ie niet de grond raakt?
Zo te zien staat de rechtervleugel (vanuit de piloot gezien) lager dus ik denk dat ie daar de wieltjes mist.quote:Op maandag 29 december 2014 20:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik denk dat je andersom bedoelt. Maar kan ook zijn dat dat vanwege (het probleem met) het landingsgestel is.
Ah, zo bedoel je. Dat zullen we snel in de berichten lezen, hoop ikquote:Op maandag 29 december 2014 20:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo te zien staat de rechtervleugel (vanuit de piloot gezien) lager dus ik denk dat ie daar de wieltjes mist.
En dat ze daarom het zwaartepunt misschien wel naar links verplaatst hebben.
quote:China's first domestically produced regional jet model was officially certified on Tuesday, marking a crucial step forward for the jet's entry into the market.
The ARJ21-700 won the certificate after a series of examinations by the Civil Aviation Administration of China using the country's airworthiness standards.
ARJ21, short for Advanced Regional Jet for the 21st Century, is a type of regional liner designed and manufactured by the Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
There are 78 seats in a dual-class configuration and 90 seats in a full economy class configuration. Its economic life is designed to be 60,000 flying hours or 20 calendar years.
De AHQ vliegt vandaag in de rondte voor JAF, retourtje BRU ZNZ.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen de laatste uitgaande vlucht van PH-AHQ.
Deze Boeing 767-383ER die in november 1990 aan Scandinavian Airlines werd geleverd zal hierna uit de Arke vloot gehaald worden.
Hmm lijkt best op een Fokker.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:14 schreef OEM het volgende:
China's First Homemade Regional Jet Gets Type Certificate
Ik zag het inderdaad.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:17 schreef inkjet het volgende:
De AHQ vliegt vandaag in de rondte voor JAF, retourtje BRU ZNZ.
Volgens mij proberen ze daarmee om het landingsgestel goed op zn plaats te drukken, dus zorgen dat het niet inklapt. dit doen ze dus door er gewoon een harde klap op te geven dus, maar dan net ff andersomquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:17 schreef flipsen het volgende:
Is dat een standard procedure voor problemen met het landingsgestel om hem zo hard neer te klappen dat ie terugstuiterd?Dat deed die Pan Am ook
Binnenkort op Schiphol:quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:50 schreef Tinos85 het volgende:
Qatar vanaf de zomer met de 787.
SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Qatar Airways opent in juni 2015 de rechtstreekse route Doha - Amsterdam. De maatschappij gaat daarvoor de moderne Boeing 787-8 Dreamliner inzetten.
Het is eigenlijk een ingekorte en gemoderniseerde MD-82.quote:
Chinezen die kopiren...?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een ingekorte en gemoderniseerde MD-82.
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef M5 het volgende:
Niet zo vreemd, de MD-82 is een tijdje in licentie geproduceerd in China. Uiteraard wordt dit ontkend, maar aangezien, cockpit sectie, romp, staart stuk, en algehele configuratie bijna 1 op 1 overgenomen zijn...![]()
De vleugel is anders, maar de opzet van flaps/slats, de vorm (pijlstelling ed) zijn nagenoeg het zelfde en door Antonov ontwikkeld. Ze zien er door de winglets nog wat modern uit. Landing gear is ook niet bijzonder veel veranderd en komt van Liebherr. Avionics zijn van Rockwell Collins, flightcontrols van Honeywell, motor is een ook niet zo nieuw ontwerp: GE's CF34-10. Zelfs de cabine/interieur is niet uit China. Dus wat hebben ze er eigenlijk nu zelf in China aangedaan voor wat betreft ontwikkeling?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Maar wel met nieuwe vleugel, nieuwe landing gear, avionics, engines, etc. Tail schijnt ook anders te zijn.
De DC9 is more or less een rip-off van de Caravelle, die weer een rip-off is van de Comet
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californi waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Klopt het trouwens dat de laatste MD-11 op 11 januari vertrekt?
Mooi, als het een beetje redelijk weer is maar eens een paar foto's gaan maken dan.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ja. PH-KCD Florence Nightingale vertrekt om 10:00 uur richting Seattle waarna het doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californi waar het zich bij PH-KCE Audrey Hepburn voegt.
bronquote:Qatar Airways bevestigt officieel vluchten naar Amsterdam
DOHA - Qatar Airways heeft woensdag officieel bevestigd dat zij met ingang van 16 juni 2015 dagelijks met een B787 vanaf Doha naar Amsterdam vliegt. Luchtvaartnieuws.nl/Zakenreisnieuws.nl meldde dinsdag op basis van de timetable op de website van Qatar Airways dat de vluchten naar Amsterdam met een Dreamliner worden uitgevoerd.
Op maandag, dinsdag, vrijdag en zaterdag vertrekt de vlucht om 08.25 uit Doha en arriveert deze om 14.00 in Amsterdam. Om 16.10 vertrekt de vlucht naar Doha. Op de overige dagen vertrekt de vlucht uit Doha om 08.20 en vertrekt het toestel om 16.20 uit Amsterdam.
Aan boord is plaats voor 254 passagiers in twee klassen. In de businessclass zijn 22 full flat seats. De vluchttijd tussen Amsterdam en Doha bedraagt zo'n 6,5 uur.
quote:An American Airlines Boeing 767-300, registration N380AN performing flight AA-251 (dep Dec 29th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Rio de Janeiro,RJ (Brazil), landed on Galeao Antonio Carlos Jobim International Airport's runway 15 but blew all 4 right main gear tyres. The aircraft did not stop but taxied to the gate at high engine power with smoke trailing the right main gear. Runway, taxiway and apron surfaces received scratches.
The airline reported the aircraft landed normally and taxied to the gate. It was then discovered that the tyres had blown.
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??quote:Op woensdag 31 december 2014 21:12 schreef Tanden68 het volgende:
Bijna bij Keulen maar toch niet?[ link | afbeelding ]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?quote:
Misschien omdat ze het toestel dan op hun thuisbasis hebben staan?quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??
De 767 heeft geen EICAS message voor platte banden.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's raar, ze krijgen toch een warning op hun EICAS?
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden ze ook gaan codesharen op deze route met British Airways?
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hahahaha, het was inderdaad korter om door te vliegen naar Keulen. Waarom is die berhaupt omgedraaid??
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordigquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat zie je vaak, de Fokkers en ook de E190's gaan terug als er een probleem is. De eigen technici zijn dan bij de hand.
Grootste gedeelte van de passagiers op de Amsterdam - Keulen vluchten zal waarschijnlijk geen auto in Amsterdam hebben staan, omdat het grotendeels connecting passagiers zijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:40 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Aaaah okee. wel ontzettend lullig voor de passagiers trouwens. die hadden net zo goed de auto naar Keulen kunnen pakken, dan waren ze er sneller. nu ik er over nadenk, waren ze dat er sowieso volgens mij met al dat gedoe op luchthavens tegenwoordig
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zal wel dom zijn, maar waarom zouden ze deze eventueel willen codesharen?
Ik weet dat ze beiden bij Oneworld zitten maar toch.
Met KLM jaquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
Zeker, maar het lijkt me persoonlijk een beetje rare route om onder BA-vluchtnummer te doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:
Van Amsterdam zijn er toch veel doorverbindingen naar Engeland?
For that special beloved comfortable seating at your home!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:36 schreef Thetallguy het volgende:
Voor de liefhebber, de Makro verkoopt deze week Lufthansa A320 stoelen;
[ afbeelding ]
Zie niet in waarom dit een echte 'must have' is, maargoed
Ze komt morgen om 16:05 uur terug op Schiphol als MP1316 in haar nieuwe kleuren en nog met haar oude registratie.quote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Gisteren is PH-CKD haar 747 zusters voor gegaan; rond half 4 's middags is ze vertrokken naar Jakarta waar ze een D-check krijgt en omgespoten wordt in Air Bridge Cargo kleuren. In januari komt ze weer terug naar Amsterdam en later die maand krijgt ze een nieuwe registratie.
Vorige week maandag op AMS:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |