abonnement Unibet Coolblue
pi_134591257
Net gebeurd:
quote:
Harriet Tolputt‏@HarrietTolputt
BA plane crash. J burg pic.twitter.com/djTNGHLODL
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184




Een BA 747 met de rechtervleugel in een gebouw in Johannesburg.

Waarschijnlijk de turn naar de baan gemist:


Meer op Airliners.net

Wat BA tegenwoordig doet/van plan is met de 747 (9 december ging G-BNLM naar Victorville) in combinatie met de enorme vleugelschade weet ik denk ik wel wat er met de kist gaat gebeuren...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2013 03:13:22 ]
pi_134591546
Yikes. ;( Maar ze moeten 'm nog wel naar VCV zien te krijgen!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 december 2013 @ 12:37:18 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134601737
Zal BA blij mee zijn maar niet heus. Dit is nou net een kist die niet op de lijst stond om uitgefaseerd te worden. Heeft afgelopen augustus/september groot onderhoud ondergaan.

http://www.thebasource.com/tag/g-bnll/
pi_134607346
Nog een paar foto's:







quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 01:00 schreef LintuxCx het volgende:
Yikes. ;( Maar ze moeten 'm nog wel naar VCV zien te krijgen!
Als dat ding afgeschreven wordt (waar ik op gok) dan wordt die ter plekke waarschijnlijk uit elkaar gehaald. Weet niet of dat veel gedaan word op Johannesburg.
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:37 schreef OEM het volgende:
Zal BA blij mee zijn maar niet heus.
-->
quote:
They kept us on board for over an hour after the collision and the message we were getting most was to turn our electronics off. This is because the captain and crew knew everyone was taking photos and posting to social media from their seats.
Bron: passagier aan boord
quote:
Dit is nou net een kist die niet op de lijst stond om uitgefaseerd te worden. Heeft afgelopen augustus/september groot onderhoud ondergaan.

http://www.thebasource.com/tag/g-bnll/
Precies. En deze heeft waarschijnlijk ook de ouwe first class stoelen gekregen van wél afgeschreven BA 747's. (deze stond i.i.g. in de planning om deze stoelen te krijgen en aangezien deze kist dus net een flinke check heeft gehad gok ik dat ze er toen ingeplaatst zijn)

Zal wel aan de verzekeraar/BA liggen wat het wordt. Kosten van reparatie van dit vliegtuig of kosten van een flinke check aan een van de 747's die uitgefaseerd zou worden. Gok dat dat laatste nog goedkoper/makkelijker is.

Want ze hebben wel net een 747 naar VCV gestuurd maar die zal ook wel aardig gestript zijn en misschien ook wel aan een flinke check toe zijn.

Persoonlijk denk ik dat die 747 niet meer de lucht in gaat...

Maar moest wel enigszins grinniken om dit :P :
quote:
British Airways B747-400 G-BNLL Removed from Building.


[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2013 15:23:40 ]
  woensdag 25 december 2013 @ 13:37:37 #131
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134683617
Was toevallig stuk fietsen in het Amsterdams Bos toen ik Emirates A380 hoorde overvliegen, opzich niet zo super speciaal maar vond het wel iets hebben.

https://www.dropbox.com/s/kp4ljyud72rs3fy/MOV_0606.mp4

Hier vloog hij precies over mijn huis.

https://www.dropbox.com/s(...)07-10%2015.32.05.mp4
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134683957
quote:
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134694533
:')
pi_134705819
Ik ben aan het nadenken waar ik volgend jaar op vakantie naar toe wil.
Een vriendin van mij opzoeken zit al een tijdje in mijn achterhoofd en die woont in Amerika dus ik ben die prijzen een beetje gaan vergelijken.
Bij Google Flights zag het er overzichtelijk uit en een retourtje Dusseldorf - Atlanta had een zeer mooi prijskaartje van 565 euro. Niet verkeerd.
Echter bij Google Flights kun je ook kijken naar een enkeltje dus ik heb daar voor de grap op geklikt en ineens ging de prijs omhoog van 565 naar een knallende 993 euro!
Bij meer dan 90% van de bestemmingen ging de prijs fors omhoog toen ik overging van retour naar enkele reis.

Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
pi_134707866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik ben aan het nadenken waar ik volgend jaar op vakantie naar toe wil.
Een vriendin van mij opzoeken zit al een tijdje in mijn achterhoofd en die woont in Amerika dus ik ben die prijzen een beetje gaan vergelijken.
Bij Google Flights zag het er overzichtelijk uit en een retourtje Dusseldorf - Atlanta had een zeer mooi prijskaartje van 565 euro. Niet verkeerd.
Echter bij Google Flights kun je ook kijken naar een enkeltje dus ik heb daar voor de grap op geklikt en ineens ging de prijs omhoog van 565 naar een knallende 993 euro!
Bij meer dan 90% van de bestemmingen ging de prijs fors omhoog toen ik overging van retour naar enkele reis.

Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Welkom in de wondere wereld van de airline tickets!
Simpel uitgelegd: je hebt verschillende 'fares', elk met hun eigen tarieven, voorwaarden etc.
Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat goedkope fares alleen van toepassing zijn op retourvluchten. Als je dus een enkeltje boekt moet je een veel duurdere fare kopen.
Soms is dat verschil in fares zo groot dat je goedkoper uitbent met een retourtje dan met een enkeltje. Wel heb je met dat enkeltje een hogere fare en dus meer rechten, bijvoorbeeld lagere annuleringskosten, meer rechten bij overboeking, etc.

Zo kan het vaak beter zijn een retourtje te kopen en de retourvlucht niet te nemen. Voor meer van dit soort 'trucks':
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Airline_booking_ploys
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134707905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Dit gebeurt enorm vaak ja, volgens mij zijn er maar een paar maatschappijen die het niet (meer) doen, of misschien niet meer voor sommige vluchten. Zo kon ik laatst met BA gelukkig wel gewoon een normaal geprijsde enkele reis (binnen Europa) boeken, maar met KLM niet.

De reden is misschien het bovenstaande, ander argument dat ik gehoord heb is dat het hun "balans" op andere manieren verstoort. Een vliegtuig vliegt in beide richtingen, dan wil je in die beide richtingen zo veel mogelijk stoelen bezet hebben ipv dat het vliegtuig bijvoorbeeld op de heenreis vol zit en op de terugreis niet.

Ook kunnen ze met retourtjes makkelijker je flexibiliteit inperken. Kun je niet makkelijk twee enkele reizen in beide richtingen boeken en dan wel zien welke vluchten je precies gaat gebruiken. Met retourtjes annuleren ze "mooi" je terugreis als je je heenreis gemist hebt. Moet je toch echt gewoon zo'n peperduur flexibel ticket kopen.

Geen idee of dit de echte redenen zijn verder. Het maakt iig het boeken van ingewikkeldere reizen een stuk moeilijker. -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134709785
Sterker nog, ik heb een retourtje Las Vegas voor 590 euro weten te boeken, hier moet ik overstappen op Detroit. Voor de grap eens gekeken wat een retourtje Detroit kost, dat was toen 900 euro.
  donderdag 26 december 2013 @ 12:42:08 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134711386
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Wel heb je met dat enkeltje een hogere fare en dus meer rechten, bijvoorbeeld lagere annuleringskosten, meer rechten bij overboeking, etc.
Dit is de exact de reden waarom enkele reizen zo extreem duur zijn. Dit soort tickets kun je zonder problemen wijzigen of annuleren. Maximale flexibiliteit voor de reiziger, maar de airline weet niet of en wanneer een bepaalde stoel gevuld is. Daarom betaal je de hoofdprijs. Voorbeeld van KLM van zo'n ticket:

quote:
Ticketvoorwaarden

Economy volledig flexibel: Economy Class-tarieven met flexibiliteit

Wijzigen is kosteloos toegestaan. Als u uw ticket wijzigt, kan de ticketprijs als gevolg van herberekening van belastingen en beschikbaarheid van tarieven wijzigen.

Annuleren is toegestaan zonder toeslag. Als u niet alle vluchten of delen van deze reis maakt, of deze niet in de aangegeven volgorde aflegt, dan kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.
Je ziet nu ook enkele reizen op de markt komen zonder deze flexibiliteit (met dezelfde soort restricties als de standaard retourtjes). Zulke enkeltjes hebben dan ook een normalere prijs (voor zover je van normaal kunt spreken in de luchtvaartsector).
pi_134732542
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
pi_134735566
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.


En bij de 737 Max, die gespleten punt.


Ik vind het allebei wel mooi, moet ik zeggen.

Blijven ook echt prachtdingen, vliegtuigen. Ik zou er uren naar kunnen kijken.
  vrijdag 27 december 2013 @ 08:47:07 #143
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134737013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.
[ afbeelding ]

En bij de 737 Max, die gespleten punt.
[ afbeelding ]

Ik vind het allebei wel mooi, moet ik zeggen.

Blijven ook echt prachtdingen, vliegtuigen. Ik zou er uren naar kunnen kijken.
Is die 7X dan al geleverd?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134737428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
En toch kan 'ie sowieso beter ervoor opstijgen dan erna. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134740068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
Inderdaad, maar de telelens heeft de boel natuurlijk ook flink vertekend.
Die 747 rijdt er misschien wel een kilometer achter. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.

Jep, nieuw vleugeldesign.



Leuke is ook dat de uiterste 3 meter van de vleugels omhoog kunnen klappen. (voor krappe plekken op het vliegveld)


quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 08:47 schreef Woods het volgende:
Is die 7X dan al geleverd?
De productie moet nog beginnen. Ergens in 2017 en de eerste moeten geleverd worden in/rond 2020.
pi_134740738
Die gebogen vleugels zie je ook (duidelijk) terug in de 787, A350 en alle andere nieuwe generatie vliegtuigen. Heeft te maken met het gebruik van composieten. En volgens mij heeft het ook nog bepaalde voordelen als de vleugels tijdens de vlucht wat gebogen zijn.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:20:13 #147
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134742925
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik neem aan dat je de golfvorm bedoelt op het eind van de vleugel. Nee, dat is de raked wingtip die je ziet. Vanuit deze hoek en weinig detail op de rendering lijkt het idd alsof er een golf in zit. Op de linkervleugel zie je de vorm van de vleugel beter.
pi_134743143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die gebogen vleugels zie je ook (duidelijk) terug in de 787, A350 en alle andere nieuwe generatie vliegtuigen. Heeft te maken met het gebruik van composieten.
En volgens mij heeft het ook nog bepaalde voordelen als de vleugels tijdens de vlucht wat gebogen zijn.
Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.

De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist. :Y
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:25:57 #149
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134747571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.

De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist. :Y
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.

Dit is des te bizarder(GE-90)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134747849
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:25 schreef Woods het volgende:
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.
Een 737 fuselage past net niet in een GE90:



Ik vind persoonlijk dit wel vaak een goede graadmeter:



In geassembleerde vorm past een GE90 dus ook niet in een standaard (vracht)vliegtuig, behalve bijvoorbeeld de Antonov 124. Haal je de fan eraf dan past die wel in een 747F.
quote:
Dit is des te bizarder(GE-90)
[ afbeelding ]
:{

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 27-12-2013 15:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')