Stallen als in overnachten? ja, op bijv Eindhoven komt tegen 23u de laatste vlucht binnen en die blijft daar dan tot de volgende ochtend staan. In de winter worden er ook toestellen die overbodig zijn een hele winter gestald, Birmingham heeft 8 overwinteraars dit jaar (niet dezelfde 8 blijven stil staan, er wordt geroteerd met andere toestellen).quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:48 schreef Woods het volgende:
[..]
Betekent dat dan ook dat ze op deze 51 aangegeven basisen onderhoud plegen en kisten kunnen stallen?
Bronquote:Vakbonden vrezen verdere fusieplannen Air France-KLM
SCHIPHOL - De vakbonden zijn bezorgd over de plannen van het moederbedrijf van Air France en KLM om de twee luchtvaartmaatschappijen verder in elkaar te schuiven. Ze vrezen dat KLM de zeggenschap volledig kwijtraakt en er in Nederland straks alleen nog een uitvoerende dochter overblijft.
Dat hebben FNV Bondgenoten en De Unie woensdag gezegd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf over de samensmelting. Ingewijden rond de groepsdirectie in Parijs hebben tegen de krant gezegd dat er 7500 mensen komen te werken in een nieuwe centrale holding, waarvan 2300 van KLM.
„De structuur van het bedrijf wordt helemaal anders. Straks heb je alleen nog twee uitvoerende bedrijven die onder de holding vallen. Een scala aan bevoegdheden gaat dan naar Parijs”, zegt Jan van den Brink, bestuurder bij FNV Bondgenoten. Hij vreest dat de operatie vooral functies op het hoofdkantoor van KLM zal raken. „Het operationele werk staat niet ter discussie.”
Werkgelegenheid
Ook Swen Laarveld, bestuurder bij De Unie, vreest dat de Nederlandse tak straks nog maar weinig heeft in te brengen. „Je krijgt een verschuiving van werkgelegenheid naar Frankrijk. De hiërarchische aansturing komt dan vanuit Parijs. In Nederland blijft een uitvoeringsmaatschappij over”.
Onafhankelijk
Een woordvoerder van KLM benadrukte dat Air France en KLM twee onafhankelijke luchtvaartmaatschappijen blijven. „We zijn altijd op zoek naar synergieën. De samenwerking verloopt volgens schema”, zo voegde hij toe.
KLM straks alleen nog maar een naam en feitelijk het einde voor de oudste - opererende - vliegmaatschappij ter wereld?quote:Air France slokt KLM versneld op
PARIJS - Air France en KLM worden versneld in elkaar geschoven om een eind te maken aan met name de enorme Franse verliezen. Wat critici al langer vreesden, wordt begin 2014 harde realiteit: Air France slokt KLM op.
In de nieuwe centrale holding komen in eerste instantie 7500 mensen te werken, waarvan 2300 van KLM, bevestigden gisteravond gezaghebbende bronnen rond de groepsdirectie in Parijs. Nederlandse en Franse topmanagers bereiden de samenvoeging daar sinds afgelopen zomer voor.
Adviesaanvragen van totaal 500 pagina’s liggen op dit moment bij de ondernemingsraden van de Air France KLM Groep. Ze zijn naar verluidt gevraagd eind deze week te reageren. In afwachting daarvan willen KLM en Air France geen commentaar geven.
De vraag is niet of dat gaat gebeuren, maar wanneer dat gaat gebeuren. En aangezien AF alleen maar verlies draait, komt dat moment steeds sneller. Die Fransen gaan echt niet zelf iets verzinnen om AF efficienter te maken.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:10 schreef Iemand91 het volgende:
KLM straks alleen nog maar een naam en feitelijk het einde voor de oudste - opererende - vliegmaatschappij ter wereld?
Dat laatste is niet helemaal waar, er zijn al duizenden op straat gezet (al dan met via "natuurlijk" verloop of met een zak geld), dus het personeelsbestand is al flink geslonken. Helaas was het bedrijf zo extreem inefficiënt dat het nog wel even gaat duren voordat de resultaten zichtbaar zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef OEM het volgende:
[..]
De vraag is niet of dat gaat gebeuren, maar wanneer dat gaat gebeuren. En aangezien AF alleen maar verlies draait, komt dat moment steeds sneller. Die Fransen gaan echt niet zelf iets verzinnen om AF efficienter te maken.
Mooi hoorquote:Op donderdag 19 december 2013 20:01 schreef CrashO het volgende:
TopicVolgPlaatje,
ben pas net toegekomen aan het uitzoeken van me foto's van het panaroma terras uit oktober
[ link | afbeelding ]
MSN 21110 (ex PH-BUH) heeft tot juli 2011 gevlogen bij Southern Air (N748SA). Dat is pas 2,5 jaar geleden.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
- De allerlaatste vlucht met een oud-KLM 747-classic kist is ruim 3 jaar geleden.
MSN 21110 en MSN 21111 (ex PH-BUI, N746SA) hebben allebei meer dan 134.500 uren gevlogen. Het uiterste maximum van deze kisten was 135.000 uur.quote:- Dat KLM lang doorvliegt met kisten is duidelijk; i.i.g. 1 classic heeft waarschijnlijk een van de meest aantal uren gehad van alle 747's überhaupt.
Crap, had ik ook wel staan bij mijn overzicht maar overheen gekeken.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:42 schreef OEM het volgende:
MSN 21110 (ex PH-BUH) heeft tot juli 2011 gevlogen bij Southern Air (N748SA). Dat is pas 2,5 jaar geleden.
Klopt. Maar dat zeg ik daar dus ook.quote:MSN 21110 en MSN 21111 (ex PH-BUI, N746SA) hebben allebei meer dan 134.500 uren gevlogen.
Het uiterste maximum van deze kisten was 135.000 uur.
Bron: airfleets en user 747classic op airliners.net
Weet ik, maar is wel bijzonder dat er twee van zulke kisten zijn.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
Klopt. Maar dat zeg ik daar dus ook.![]()
Da's waar. Dat waren trouwens ook de enige 2 classics die zijn omgebouwd tot Special Freighter.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef OEM het volgende:
Weet ik, maar is wel bijzonder dat er twee van zulke kisten zijn.
Daar kwam ik achter inderdaad. Daarom is het zo lastig om het je eigen informatie zo juist mogelijk te maken. Maar het is wel interessant.quote:Sowieso alles crosschecken wat je leest op forums en airfleets etc. Dat wil nog wel eens alle kanten op gaan.
quote:Op donderdag 19 december 2013 22:39 schreef blingbling11 het volgende:
Ik zal morgen op het werk eens op myKLM zoeken of ik hier iets over kan vinden
Grote kans dat daar nog meer gesloopt gaat worden. Daar staat sinds mei nog een MD11F (N380WA) van het eveneens op faillissement staande World Airways.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:04 schreef Iemand91 het volgende:
Weer even wat random nieuws (alles is klikbaar voor groter):
En momenteel wordt in Oostende 2 747-100F's gesloopt. G-MKEA en G-MKEB van MK Airlines.
Stonden 'stil' sinds 9 april 2010 toen hun vergunning werd ingetrokken na een faillissement.
Met het slopen zijn ze gisteren (maandag 16 december) begonnen.
Bron (pdf)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Martinair heeft nu 6 MD11 freighters, 1 747BCF en 4 747ERF (geleased van KLM).quote:Op donderdag 19 december 2013 23:15 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe lang denken jullie nog dat Martinair het hoofd boven water kan houden?
Bronquote:Meisje (13) aangehouden wegens cocaïnesmokkel
Op Schiphol is een 13-jarig meisje aangehouden wegens drugssmokkel. Na onderzoek bleek dat zij ongeveer honderd gram cocaïne in haar lichaam met zich mee droeg.
Dat bevestigt de marechaussee tegenover NU.nl. Een woordvoerder spreekt van "de jongste ooit".
Het meisje reisde met een 18-jarige jongen uit het Caribisch gebied naar Nederland. De jongen is na verhoor weer vrijgelaten. Hij leek niets met de kwestie te maken te hebben.
Het meisje werd tijdens een zogeheten "honderdprocentcontrole" uit de groep gevist. Een dergelijke controle van het lichaam en de bagage wordt uitgevoerd bij reizigers die zich verdacht gedragen. Het meisje bleek een zogenaamde "duwersbol" vaginaal te hebben ingebracht.
Het Openbaar Ministerie is een onderzoek gestart.
Zoals verwacht prima te doen. Als ik het zo zie was ook maar ruim de helft van de baan nodig. Even de rem erop gehouden in het begin?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:55 schreef OEM het volgende:
Twee dagen geleden is er een Ethiopian 767 geland op een verkeerd vliegveld. Hij dacht te landen op Kilimanjaro, maar is geland op het veel te kleine Arusha (1600m en ligt vrij hoog) en in het gras beland. Lees hier meer.
Vandaag istie weer vetrokken. Twee filmpjes van hoe dat er uit ziet
http://sadimsolutions.com/818/
en via youtube:
Detail: deze 767 is de vervanger van de 787 die in Londen staat met brandschade.
Jammer, maar bedankt voor de moeite!quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:27 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb trouwens vandaag even op MyKLM gekeken, maar ik heb geen authorisatie om in de bestanden van Fleet Services te kijken
quote:IT'S a big call, but this could be the most awesome mile-high video we've ever seen.
Air Tahiti Nui released the jawdropping behind-the-scenes footage of its operations to celebrate its 15th anniversary. It was created by Matthieu Courtois, a 32-year-old technical engineer from Tahiti who has been working for the airline since 2007, with the help of pilot Ludovic Allain.
Using a go-pro, Courtois spent a month filming and editing the video, which follows the airline's A340 planes as they fly from Aukland to Paris via Papeete (French Polynesia) and Los Angeles.
The result? Viewers are taken on the ride of their lives on the runway, underneath the plane, into the turbines, inside the cockpit and over some spectacular sights.
In pictures: Incredible plane photos
There are some heavenly views of aircraft skimming through the fluffy clouds, before the clouds break and the incredible view of Tahiti's islands becomes visible.
One thing's for sure, the video captures the high life as you've never seen it before.
Air Tahiti Nui General Manager New Zealand Australia Mark Hutchinson said he couldn't think of a better birthday present.
"We had no idea our crew had so many talents - it really is an extraordinary achievement and a brilliant video," Mr Hutchinson said.
"Our passengers don't get to see all the hard work that goes into making the plane fly and the fascinating nitty gritty of operating an airline, so this video is a real insight into our people and our airline - it filled us all with great pride."
En deze vliegt weer (krijg twitter bericht hier niet geplaatst):quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:55 schreef OEM het volgende:
Detail: deze 767 is de vervanger van de 787 die in Londen staat met brandschade.
Doet momenteel een testvlucht.quote:Flightradar24.com
@flightradar24
Ethiopian Airlines B787 Dreamliner ET-AOP is flying again after the fire on board on 12 July http://www.flightradar24.com/BOE787 pic.twitter.com/BQJ0fL9YJ1
Ze konden het vliegtuig dus niet normaal uit. Waarom? Hierom:quote:Report: Atlas B742 at Dusseldorf on Jan 24th 2005, overran runway on landing
The aircraft came to a stop about 580 meters/1900 feet past the runway end after colliding with the localizer antenna. The captain ordered the fire drill. After both fire bottles were discharged engine #2 still indicated on fire, the crew decided to evacuate the aircraft. Tower confirmed seeing fire, then advised the doors were blocked from the outside and queried whether the crew could evacuate on a different route. The crew exited the aircraft through the electric and electronics compartment and down near the nose gear. First fire engines arrived at the aircraft 5 minutes after the overrun.
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184quote:Harriet Tolputt@HarrietTolputt
BA plane crash. J burg pic.twitter.com/djTNGHLODL
Als dat ding afgeschreven wordt (waar ik op gok) dan wordt die ter plekke waarschijnlijk uit elkaar gehaald. Weet niet of dat veel gedaan word op Johannesburg.quote:Op maandag 23 december 2013 01:00 schreef LintuxCx het volgende:
Yikes.Maar ze moeten 'm nog wel naar VCV zien te krijgen!
-->quote:
Bron: passagier aan boordquote:They kept us on board for over an hour after the collision and the message we were getting most was to turn our electronics off. This is because the captain and crew knew everyone was taking photos and posting to social media from their seats.
Precies. En deze heeft waarschijnlijk ook de ouwe first class stoelen gekregen van wél afgeschreven BA 747's. (deze stond i.i.g. in de planning om deze stoelen te krijgen en aangezien deze kist dus net een flinke check heeft gehad gok ik dat ze er toen ingeplaatst zijn)quote:Dit is nou net een kist die niet op de lijst stond om uitgefaseerd te worden. Heeft afgelopen augustus/september groot onderhoud ondergaan.
http://www.thebasource.com/tag/g-bnll/
quote:British Airways B747-400 G-BNLL Removed from Building.
Welkom in de wondere wereld van de airline tickets!quote:Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik ben aan het nadenken waar ik volgend jaar op vakantie naar toe wil.
Een vriendin van mij opzoeken zit al een tijdje in mijn achterhoofd en die woont in Amerika dus ik ben die prijzen een beetje gaan vergelijken.
Bij Google Flights zag het er overzichtelijk uit en een retourtje Dusseldorf - Atlanta had een zeer mooi prijskaartje van 565 euro. Niet verkeerd.
Echter bij Google Flights kun je ook kijken naar een enkeltje dus ik heb daar voor de grap op geklikt en ineens ging de prijs omhoog van 565 naar een knallende 993 euro!
Bij meer dan 90% van de bestemmingen ging de prijs fors omhoog toen ik overging van retour naar enkele reis.
Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Dit gebeurt enorm vaak ja, volgens mij zijn er maar een paar maatschappijen die het niet (meer) doen, of misschien niet meer voor sommige vluchten. Zo kon ik laatst met BA gelukkig wel gewoon een normaal geprijsde enkele reis (binnen Europa) boeken, maar met KLM niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Dit is de exact de reden waarom enkele reizen zo extreem duur zijn. Dit soort tickets kun je zonder problemen wijzigen of annuleren. Maximale flexibiliteit voor de reiziger, maar de airline weet niet of en wanneer een bepaalde stoel gevuld is. Daarom betaal je de hoofdprijs. Voorbeeld van KLM van zo'n ticket:quote:Op donderdag 26 december 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Wel heb je met dat enkeltje een hogere fare en dus meer rechten, bijvoorbeeld lagere annuleringskosten, meer rechten bij overboeking, etc.
Je ziet nu ook enkele reizen op de markt komen zonder deze flexibiliteit (met dezelfde soort restricties als de standaard retourtjes). Zulke enkeltjes hebben dan ook een normalere prijs (voor zover je van normaal kunt spreken in de luchtvaartsector).quote:Ticketvoorwaarden
Economy volledig flexibel: Economy Class-tarieven met flexibiliteit
Wijzigen is kosteloos toegestaan. Als u uw ticket wijzigt, kan de ticketprijs als gevolg van herberekening van belastingen en beschikbaarheid van tarieven wijzigen.
Annuleren is toegestaan zonder toeslag. Als u niet alle vluchten of delen van deze reis maakt, of deze niet in de aangegeven volgorde aflegt, dan kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.
Is die 7X dan al geleverd?quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
En bij de 737 Max, die gespleten punt.
[ afbeelding ]
Ik vind het allebei wel mooi, moet ik zeggen.
Blijven ook echt prachtdingen, vliegtuigen. Ik zou er uren naar kunnen kijken.
En toch kan 'ie sowieso beter ervoor opstijgen dan erna.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
Inderdaad, maar de telelens heeft de boel natuurlijk ook flink vertekend.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
Jep, nieuw vleugeldesign.quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.
De productie moet nog beginnen. Ergens in 2017 en de eerste moeten geleverd worden in/rond 2020.quote:
Ik neem aan dat je de golfvorm bedoelt op het eind van de vleugel. Nee, dat is de raked wingtip die je ziet. Vanuit deze hoek en weinig detail op de rendering lijkt het idd alsof er een golf in zit. Op de linkervleugel zie je de vorm van de vleugel beter.quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die gebogen vleugels zie je ook (duidelijk) terug in de 787, A350 en alle andere nieuwe generatie vliegtuigen. Heeft te maken met het gebruik van composieten.
En volgens mij heeft het ook nog bepaalde voordelen als de vleugels tijdens de vlucht wat gebogen zijn.
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.
De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist.
Een 737 fuselage past net niet in een GE90:quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:25 schreef Woods het volgende:
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |