abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134372819
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:48 schreef Woods het volgende:

[..]

Betekent dat dan ook dat ze op deze 51 aangegeven basisen onderhoud plegen en kisten kunnen stallen?
Stallen als in overnachten? ja, op bijv Eindhoven komt tegen 23u de laatste vlucht binnen en die blijft daar dan tot de volgende ochtend staan. In de winter worden er ook toestellen die overbodig zijn een hele winter gestald, Birmingham heeft 8 overwinteraars dit jaar (niet dezelfde 8 blijven stil staan, er wordt geroteerd met andere toestellen).

Op oa. Dublin, Prestwick, Hahn en Kaunas wordt groter onderhoud (B- C- D-checks) gedaan wat niet 's nachts in de lijn op een van de reguliere bases gedaan kan worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134377551
Weer even wat random nieuws (alles is klikbaar voor groter):

De eerder genoemde Martin Mars blusvliegtuigen houden er mee op. De Canadese overheid wil kleinere vliegtuigen gebruiken.
Ze hadden er 2; de Philippine Mars (C-FLYK) heeft alweer z'n oude Navy kleuren en gaat naar Naval Aviation Museum in Pensacola, Florida. De Hawaii Mars (C-FLYL) is nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren. Zal ook wel naar een museum gaan; aangezien deze 2 kisten de enige 2 zijn die nog van de 7 Martin Mars' kisten over zijn (rest is gesloopt, verwoest of gecrashed)
Bron.



De Libische regering heeft sinds september een nieuw vliegtuig; de A340-200 (5A-ONE) van Afriqiyah Airways:



En die van de Sultan van Brunei (747-400 VIP; V8-ALI) heeft een nieuwe livery:
(Links oud, rechts nieuw)



Wat er kan gebeuren als je banden klappen bij takeoff (747 N182UA van United):
(bron)



Airbus lijkt bezig te zijn met een vervanger voor de bekende Beluga (linksonder) vliegtuigen. Gebaseerd op de A330 (rechtsonder).
(bron)



Evergreen Airlines is niet meer. De laatste vlucht was een 747 (N492EV) van Tokyo naar Fairfield Californië. Daarna doorgevlogen naar Victorville.
Ze hadden geloof ik nog 3 747's in gebruik.
Zowel de 1e als 2e 747-100 Supertankers - N470EV (linksonder) en daarna N479EV) (midden) - stonden al langer stil; en die gaan ook niet meer de lucht in.



En momenteel wordt in Oostende 2 747-100F's gesloopt. G-MKEA en G-MKEB van MK Airlines.
Stonden 'stil' sinds 9 april 2010 toen hun vergunning werd ingetrokken na een faillissement.
Met het slopen zijn ze gisteren (maandag 16 december) begonnen.
Bron (pdf)





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-12-2013 10:50:21 ]
  woensdag 18 december 2013 @ 00:42:08 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134391734
Meanwhile op Schiphol zit er een Nederlands leasebedrijfje (wat van oorsprong de leasetak van Fokker was) wat even 1 van de grootste leasebedrijven ter wereld gaat worden: AerCap to Acquire International Lease Finance Corporation
pi_134397474
En wat moeten we hier van verwachten?

quote:
Vakbonden vrezen verdere fusieplannen Air France-KLM

SCHIPHOL - De vakbonden zijn bezorgd over de plannen van het moederbedrijf van Air France en KLM om de twee luchtvaartmaatschappijen verder in elkaar te schuiven. Ze vrezen dat KLM de zeggenschap volledig kwijtraakt en er in Nederland straks alleen nog een uitvoerende dochter overblijft.

Dat hebben FNV Bondgenoten en De Unie woensdag gezegd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf over de samensmelting. Ingewijden rond de groepsdirectie in Parijs hebben tegen de krant gezegd dat er 7500 mensen komen te werken in een nieuwe centrale holding, waarvan 2300 van KLM.

„De structuur van het bedrijf wordt helemaal anders. Straks heb je alleen nog twee uitvoerende bedrijven die onder de holding vallen. Een scala aan bevoegdheden gaat dan naar Parijs”, zegt Jan van den Brink, bestuurder bij FNV Bondgenoten. Hij vreest dat de operatie vooral functies op het hoofdkantoor van KLM zal raken. „Het operationele werk staat niet ter discussie.”

Werkgelegenheid
Ook Swen Laarveld, bestuurder bij De Unie, vreest dat de Nederlandse tak straks nog maar weinig heeft in te brengen. „Je krijgt een verschuiving van werkgelegenheid naar Frankrijk. De hiërarchische aansturing komt dan vanuit Parijs. In Nederland blijft een uitvoeringsmaatschappij over”.

Onafhankelijk
Een woordvoerder van KLM benadrukte dat Air France en KLM twee onafhankelijke luchtvaartmaatschappijen blijven. „We zijn altijd op zoek naar synergieën. De samenwerking verloopt volgens schema”, zo voegde hij toe.
Bron

Originele bericht komt van Telegraaf:
quote:
Air France slokt KLM versneld op

PARIJS - Air France en KLM worden versneld in elkaar geschoven om een eind te maken aan met name de enorme Franse verliezen. Wat critici al langer vreesden, wordt begin 2014 harde realiteit: Air France slokt KLM op.

In de nieuwe centrale holding komen in eerste instantie 7500 mensen te werken, waarvan 2300 van KLM, bevestigden gisteravond gezaghebbende bronnen rond de groepsdirectie in Parijs. Nederlandse en Franse topmanagers bereiden de samenvoeging daar sinds afgelopen zomer voor.

Adviesaanvragen van totaal 500 pagina’s liggen op dit moment bij de ondernemingsraden van de Air France KLM Groep. Ze zijn naar verluidt gevraagd eind deze week te reageren. In afwachting daarvan willen KLM en Air France geen commentaar geven.
KLM straks alleen nog maar een naam en feitelijk het einde voor de oudste - opererende - vliegmaatschappij ter wereld?
  woensdag 18 december 2013 @ 13:54:18 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134402522
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:10 schreef Iemand91 het volgende:
KLM straks alleen nog maar een naam en feitelijk het einde voor de oudste - opererende - vliegmaatschappij ter wereld?
De vraag is niet of dat gaat gebeuren, maar wanneer dat gaat gebeuren. En aangezien AF alleen maar verlies draait, komt dat moment steeds sneller. Die Fransen gaan echt niet zelf iets verzinnen om AF efficienter te maken.
pi_134403647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef OEM het volgende:

[..]

De vraag is niet of dat gaat gebeuren, maar wanneer dat gaat gebeuren. En aangezien AF alleen maar verlies draait, komt dat moment steeds sneller. Die Fransen gaan echt niet zelf iets verzinnen om AF efficienter te maken.
Dat laatste is niet helemaal waar, er zijn al duizenden op straat gezet (al dan met via "natuurlijk" verloop of met een zak geld), dus het personeelsbestand is al flink geslonken. Helaas was het bedrijf zo extreem inefficiënt dat het nog wel even gaat duren voordat de resultaten zichtbaar zijn.
Daarnaast is het geheel opslokken van KLM niet helemaal logisch, aangezien KLM elk jaar winst draait en steeds betere resultaten laat zien. De Fransen hebben ook wel door dat de nek omdraaien van de KLM kant de verliezen juist zal doen toenemen.
Het bijeenvoegen van verschillende (kantoor) functies hoeft niet perse (voor het bedrijf) verkeerd te zijn, afhankelijk van hoeveel KLM in de pap te brokkelen krijgt. Als de KLM hun manier van opereren voort kan zetten, kan AF er alleen maar van profiteren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134430232
Ik geloof niet dat de KLM volledig opgeslokt wordt door AF. (En de Telegraaf heeft vandaag haar reputatie ook weer waargemaakt door het verhaal 10 keer groter te maken dan het is).
KLM heeft een te grote naam opgebouwd, en een te eigen identiteit om daar straks maar een AF label op te gaan hangen. Dat zou een doodssteek zijn voor het eigen bedrijf.
pi_134460274
Ik heb het al eerder gehint maar ik zit puur uit persoonlijke interesse eens te kijken wat er met de 747 classics van KLM is gebeurd. Hoe lang ze in dienst zijn geweest, welke maatschappijen etc.
En daar komt best interessant spul uit tot nu toe. Ben nog bezig om het wat overzichtelijk en netjes te krijgen, maar wat er opvalt:

- Informatie die je op de betere/bekendere sites vindt die gaan over dergelijke informatie kloppen vaak niet, waardoor het mij nog niet helemaal duidelijk is hoe en wat precies. :{
Vandaar dat hier best tijd in gaat zitten. Er zijn genoeg bronnen waar dit

- De allereerste 74 (PH-BUA) kwam op Schiphol aan op 31 januari 1971 om 11:00 met o.a. L.J. Veldhuyzen van Zanten (die ja) als co-piloot.
Eerste vlucht was hiermee op 15 februari naar New York.

- De laatste vlucht van een KLM Classic (door KLM zelf) is nog/al (afhankelijk of je het - bewust - meegemaakt hebt :P ) maar net 10 jaar en 16 dagen geleden. (vanuit Calcutta via New Delhi)

- Van de 20 Classic's die KLM gehad heeft bestaan er nog 9. Weliswaar in bepaalde mate (PH-BUK in Lelystad verkeerd veruit in de beste staat)

- De allerlaatste vlucht met een oud-KLM 747-classic kist is 2.5 jaar geleden (juli 2011).

- Dat KLM lang doorvliegt met kisten is duidelijk; i.i.g. 1 classic heeft waarschijnlijk een van de meest aantal uren gehad van alle 747's überhaupt. Een record dat PH-BFC, -BFD en -BFF nog wel gaan verbreken voordat ze eruit gaan (als ik het goed heb is -BFD op 1(!) 747 na de 747 met meest aantal uren en de -BFF op 5 747's na met de meeste cycles)

- Gesloopte Classics zijn o.a. gesloopt in Parijs (2) en in New York (1). De rest op de bekende plekken in de woestijn en in Azië.

Hopelijk komt er nog meer uit; als jullie daar interesse in hebben, hoewel ik dit vooral voor mezelf doe; vindt het best interessant eigenlijk :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2013 22:03:40 ]
pi_134461624
TopicVolgPlaatje,
ben pas net toegekomen aan het uitzoeken van me foto's van het panaroma terras uit oktober :')


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 20:01:22 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 20:38:50 #110
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134463240
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:01 schreef CrashO het volgende:
TopicVolgPlaatje,
ben pas net toegekomen aan het uitzoeken van me foto's van het panaroma terras uit oktober :')
[ link | afbeelding ]
Mooi hoor ^O^
  donderdag 19 december 2013 @ 21:42:58 #111
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134466391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
- De allerlaatste vlucht met een oud-KLM 747-classic kist is ruim 3 jaar geleden.
MSN 21110 (ex PH-BUH) heeft tot juli 2011 gevlogen bij Southern Air (N748SA). Dat is pas 2,5 jaar geleden.
quote:
- Dat KLM lang doorvliegt met kisten is duidelijk; i.i.g. 1 classic heeft waarschijnlijk een van de meest aantal uren gehad van alle 747's überhaupt.
MSN 21110 en MSN 21111 (ex PH-BUI, N746SA) hebben allebei meer dan 134.500 uren gevlogen. Het uiterste maximum van deze kisten was 135.000 uur.

Bron: airfleets en user 747classic op airliners.net
pi_134467456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:42 schreef OEM het volgende:
MSN 21110 (ex PH-BUH) heeft tot juli 2011 gevlogen bij Southern Air (N748SA). Dat is pas 2,5 jaar geleden.
Crap, had ik ook wel staan bij mijn overzicht maar overheen gekeken. :@
quote:
MSN 21110 en MSN 21111 (ex PH-BUI, N746SA) hebben allebei meer dan 134.500 uren gevlogen.
Het uiterste maximum van deze kisten was 135.000 uur.

Bron: airfleets en user 747classic op airliners.net
Klopt. Maar dat zeg ik daar dus ook. :P
PH-BFC, -BFD en -BFF zitten alledrie ook al boven de 120.000 uur dus die redden dat ook wel.

Maar Airfleet is ook niet erg betrouwbaar hoor. Ben daar ook al meerdere fouten tegengekomen. Die user is inderdaad wel goed; tenminste als dat dezelfde user is die ik ook ergens anders heb gezien/gelezen.
Eens zoeken naar hem op Airliners.net. :D
  donderdag 19 december 2013 @ 22:12:01 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134467993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
Klopt. Maar dat zeg ik daar dus ook. :P
Weet ik, maar is wel bijzonder dat er twee van zulke kisten zijn.

Sowieso alles crosschecken wat je leest op forums en airfleets etc. Dat wil nog wel eens alle kanten op gaan.
pi_134468661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef OEM het volgende:
Weet ik, maar is wel bijzonder dat er twee van zulke kisten zijn.
Da's waar. Dat waren trouwens ook de enige 2 classics die zijn omgebouwd tot Special Freighter.
PH-BUH schijnt ook een aardig probleemgeval te zijn geweest; veel onderhoud nodig e.d.
Maar goed; Martinair's andere 747 kisten waren dan ook een stuk jonger, dus ook wel logisch.
quote:
Sowieso alles crosschecken wat je leest op forums en airfleets etc. Dat wil nog wel eens alle kanten op gaan.
Daar kwam ik achter inderdaad. Daarom is het zo lastig om het je eigen informatie zo juist mogelijk te maken. Maar het is wel interessant. :Y

Ben trouwens wel benieuwd hoe de verhouding full-pax / combi 747's van KLM uiteindelijk gaan uitvallen. PH-BFY is namelijk van combi naar full-pax omgebouwd. Gaan er nog meer verbouwd worden? En wat is dan de uiteindelijke aantal full-pax?

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2013 22:29:47 ]
pi_134469432
Ik zal morgen op het werk eens op myKLM zoeken of ik hier iets over kan vinden :)
pi_134469488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:39 schreef blingbling11 het volgende:
Ik zal morgen op het werk eens op myKLM zoeken of ik hier iets over kan vinden :)
^O^

Want aan de 7 / 15 heb je nu niet veel meer :P
  donderdag 19 december 2013 @ 23:15:26 #117
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134471065
Hoe lang denken jullie nog dat Martinair het hoofd boven water kan houden?
pi_134488437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:04 schreef Iemand91 het volgende:
Weer even wat random nieuws (alles is klikbaar voor groter):

En momenteel wordt in Oostende 2 747-100F's gesloopt. G-MKEA en G-MKEB van MK Airlines.
Stonden 'stil' sinds 9 april 2010 toen hun vergunning werd ingetrokken na een faillissement.
Met het slopen zijn ze gisteren (maandag 16 december) begonnen.
Bron (pdf)

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grote kans dat daar nog meer gesloopt gaat worden. Daar staat sinds mei nog een MD11F (N380WA) van het eveneens op faillissement staande World Airways.
Schijnt voor spare-parts gebruikt te worden en staat er geloof ik ook niet zo florissant bij.
Best een kans dat die ook gesloopt wordt...

Deze foto schijnt van eind oktober te zijn en is hier zonder motoren. Of die er op dit moment nou wél of niet opzitten weet ik niet (vind foto van juni zonder, juli en september met en hier dus op oktober weer zonder):



quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:15 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe lang denken jullie nog dat Martinair het hoofd boven water kan houden?
Martinair heeft nu 6 MD11 freighters, 1 747BCF en 4 747ERF (geleased van KLM).
Straks gaat er een MD11 en een 747ERF uit.

Die MD11F zullen dus nog wel even doorvliegen maar die gaan ook niet eeuwig door. Die gaan er het eerst uit straks. Dan blijven alleen de 4 747's over (waarvan de BCF minder lang doorgaat dan de 4 ERF's).
De BCF is immers van 1990 en de ERF"s zijn uit 2003 (2), 2004 (1) en 2008 (1).

Dan hou je dus op de langere termijn effectief 3 747's over. KLM en Air France hebben al hun eigen vrachtafdeling (die ook kisten eruit doen) dus persoonlijk gok ik dat Martinair niet meer bestaat over een tijd.
De 747ERF's zijn nog nieuw haast; dus die zullen wel óf onder KLM/Air France verdeelt worden (of gewoon terug naar KLM) of verkocht worden.

En Schiphol heeft weer een "record" te pakken:
quote:
Meisje (13) aangehouden wegens cocaïnesmokkel

Op Schiphol is een 13-jarig meisje aangehouden wegens drugssmokkel. Na onderzoek bleek dat zij ongeveer honderd gram cocaïne in haar lichaam met zich mee droeg.

Dat bevestigt de marechaussee tegenover NU.nl. Een woordvoerder spreekt van "de jongste ooit".

Het meisje reisde met een 18-jarige jongen uit het Caribisch gebied naar Nederland. De jongen is na verhoor weer vrijgelaten. Hij leek niets met de kwestie te maken te hebben.

Het meisje werd tijdens een zogeheten "honderdprocentcontrole" uit de groep gevist. Een dergelijke controle van het lichaam en de bagage wordt uitgevoerd bij reizigers die zich verdacht gedragen. Het meisje bleek een zogenaamde "duwersbol" vaginaal te hebben ingebracht.

Het Openbaar Ministerie is een onderzoek gestart.
Bron

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-12-2013 16:07:43 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:55:36 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134493552
Twee dagen geleden is er een Ethiopian 767 geland op een verkeerd vliegveld. Hij dacht te landen op Kilimanjaro, maar is geland op het veel te kleine Arusha (1600m en ligt vrij hoog) en in het gras beland. Lees hier meer.

Vandaag istie weer vetrokken. Twee filmpjes van hoe dat er uit ziet

http://sadimsolutions.com/818/

en via youtube:


Detail: deze 767 is de vervanger van de 787 die in Londen staat met brandschade.
pi_134496184
Aangezien er voor martinair geen nieuwe kisten besteld zijn, verwacht ik idd dat na de uitfasering van de MD's, de vliegers volledig bij KLM ondergebracht worden en Martinair niet meer bestaat. Martinair Regional Jet Center die het onderhoud aan de cityhoppervloot verzorgen zal wel blijven bestaan denk ik.

Ik heb trouwens vandaag even op MyKLM gekeken, maar ik heb geen authorisatie om in de bestanden van Fleet Services te kijken :(
pi_134503250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:55 schreef OEM het volgende:
Twee dagen geleden is er een Ethiopian 767 geland op een verkeerd vliegveld. Hij dacht te landen op Kilimanjaro, maar is geland op het veel te kleine Arusha (1600m en ligt vrij hoog) en in het gras beland. Lees hier meer.

Vandaag istie weer vetrokken. Twee filmpjes van hoe dat er uit ziet

http://sadimsolutions.com/818/

en via youtube:


Detail: deze 767 is de vervanger van de 787 die in Londen staat met brandschade.
Zoals verwacht prima te doen. Als ik het zo zie was ook maar ruim de helft van de baan nodig. Even de rem erop gehouden in het begin? :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:27 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb trouwens vandaag even op MyKLM gekeken, maar ik heb geen authorisatie om in de bestanden van Fleet Services te kijken :(
Jammer, maar bedankt voor de moeite! ^O^

Daar komen we dan nog wel op een andere manier achter. :P
pi_134514613
Pretty f*cking awesome :P
(wel even Full HD en fullscreen doen hè ;) )


Hoewel ik ook wel mooiere heb gezien. De Gopro in de fan is wel cool.


Air Tahiti Nui releases what could be the best airline video ever
quote:
IT'S a big call, but this could be the most awesome mile-high video we've ever seen.
Air Tahiti Nui released the jawdropping behind-the-scenes footage of its operations to celebrate its 15th anniversary. It was created by Matthieu Courtois, a 32-year-old technical engineer from Tahiti who has been working for the airline since 2007, with the help of pilot Ludovic Allain.

Using a go-pro, Courtois spent a month filming and editing the video, which follows the airline's A340 planes as they fly from Aukland to Paris via Papeete (French Polynesia) and Los Angeles.

The result? Viewers are taken on the ride of their lives on the runway, underneath the plane, into the turbines, inside the cockpit and over some spectacular sights.

In pictures: Incredible plane photos

There are some heavenly views of aircraft skimming through the fluffy clouds, before the clouds break and the incredible view of Tahiti's islands becomes visible.

One thing's for sure, the video captures the high life as you've never seen it before.

Air Tahiti Nui General Manager New Zealand Australia Mark Hutchinson said he couldn't think of a better birthday present.

"We had no idea our crew had so many talents - it really is an extraordinary achievement and a brilliant video," Mr Hutchinson said.

"Our passengers don't get to see all the hard work that goes into making the plane fly and the fascinating nitty gritty of operating an airline, so this video is a real insight into our people and our airline - it filled us all with great pride."
pi_134518350
Oeh, gaaf hoe je de wingtip vortices aan het eind zo goed kunt zien. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134519327
kut video dertien in een dozijn
Wie dit leest is gek
pi_134523324
Toch wel zwarte dag in de geschiedenis van de luchtvaart vandaag; Lockerbie is 25 jaar geleden
en Faro 21 jaar geleden...

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:55 schreef OEM het volgende:
Detail: deze 767 is de vervanger van de 787 die in Londen staat met brandschade.
En deze vliegt weer (krijg twitter bericht hier niet geplaatst):
quote:
Flightradar24.com
‏@flightradar24
Ethiopian Airlines B787 Dreamliner ET-AOP is flying again after the fire on board on 12 July http://www.flightradar24.com/BOE787 pic.twitter.com/BQJ0fL9YJ1

Doet momenteel een testvlucht.


EDIT: lees net dit:



quote:
Report: Atlas B742 at Dusseldorf on Jan 24th 2005, overran runway on landing
The aircraft came to a stop about 580 meters/1900 feet past the runway end after colliding with the localizer antenna. The captain ordered the fire drill. After both fire bottles were discharged engine #2 still indicated on fire, the crew decided to evacuate the aircraft. Tower confirmed seeing fire, then advised the doors were blocked from the outside and queried whether the crew could evacuate on a different route. The crew exited the aircraft through the electric and electronics compartment and down near the nose gear. First fire engines arrived at the aircraft 5 minutes after the overrun.
Ze konden het vliegtuig dus niet normaal uit. Waarom? Hierom:



[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 21-12-2013 15:21:43 ]
pi_134591257
Net gebeurd:
quote:
Harriet Tolputt‏@HarrietTolputt
BA plane crash. J burg pic.twitter.com/djTNGHLODL
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184




Een BA 747 met de rechtervleugel in een gebouw in Johannesburg.

Waarschijnlijk de turn naar de baan gemist:


Meer op Airliners.net

Wat BA tegenwoordig doet/van plan is met de 747 (9 december ging G-BNLM naar Victorville) in combinatie met de enorme vleugelschade weet ik denk ik wel wat er met de kist gaat gebeuren...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2013 03:13:22 ]
pi_134591546
Yikes. ;( Maar ze moeten 'm nog wel naar VCV zien te krijgen!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 december 2013 @ 12:37:18 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134601737
Zal BA blij mee zijn maar niet heus. Dit is nou net een kist die niet op de lijst stond om uitgefaseerd te worden. Heeft afgelopen augustus/september groot onderhoud ondergaan.

http://www.thebasource.com/tag/g-bnll/
pi_134607346
Nog een paar foto's:







quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 01:00 schreef LintuxCx het volgende:
Yikes. ;( Maar ze moeten 'm nog wel naar VCV zien te krijgen!
Als dat ding afgeschreven wordt (waar ik op gok) dan wordt die ter plekke waarschijnlijk uit elkaar gehaald. Weet niet of dat veel gedaan word op Johannesburg.
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:37 schreef OEM het volgende:
Zal BA blij mee zijn maar niet heus.
-->
quote:
They kept us on board for over an hour after the collision and the message we were getting most was to turn our electronics off. This is because the captain and crew knew everyone was taking photos and posting to social media from their seats.
Bron: passagier aan boord
quote:
Dit is nou net een kist die niet op de lijst stond om uitgefaseerd te worden. Heeft afgelopen augustus/september groot onderhoud ondergaan.

http://www.thebasource.com/tag/g-bnll/
Precies. En deze heeft waarschijnlijk ook de ouwe first class stoelen gekregen van wél afgeschreven BA 747's. (deze stond i.i.g. in de planning om deze stoelen te krijgen en aangezien deze kist dus net een flinke check heeft gehad gok ik dat ze er toen ingeplaatst zijn)

Zal wel aan de verzekeraar/BA liggen wat het wordt. Kosten van reparatie van dit vliegtuig of kosten van een flinke check aan een van de 747's die uitgefaseerd zou worden. Gok dat dat laatste nog goedkoper/makkelijker is.

Want ze hebben wel net een 747 naar VCV gestuurd maar die zal ook wel aardig gestript zijn en misschien ook wel aan een flinke check toe zijn.

Persoonlijk denk ik dat die 747 niet meer de lucht in gaat...

Maar moest wel enigszins grinniken om dit :P :
quote:
British Airways B747-400 G-BNLL Removed from Building.


[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2013 15:23:40 ]
  woensdag 25 december 2013 @ 13:37:37 #131
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134683617
Was toevallig stuk fietsen in het Amsterdams Bos toen ik Emirates A380 hoorde overvliegen, opzich niet zo super speciaal maar vond het wel iets hebben.

https://www.dropbox.com/s/kp4ljyud72rs3fy/MOV_0606.mp4

Hier vloog hij precies over mijn huis.

https://www.dropbox.com/s(...)07-10%2015.32.05.mp4
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134683957
quote:
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134694533
:')
pi_134705819
Ik ben aan het nadenken waar ik volgend jaar op vakantie naar toe wil.
Een vriendin van mij opzoeken zit al een tijdje in mijn achterhoofd en die woont in Amerika dus ik ben die prijzen een beetje gaan vergelijken.
Bij Google Flights zag het er overzichtelijk uit en een retourtje Dusseldorf - Atlanta had een zeer mooi prijskaartje van 565 euro. Niet verkeerd.
Echter bij Google Flights kun je ook kijken naar een enkeltje dus ik heb daar voor de grap op geklikt en ineens ging de prijs omhoog van 565 naar een knallende 993 euro!
Bij meer dan 90% van de bestemmingen ging de prijs fors omhoog toen ik overging van retour naar enkele reis.

Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
pi_134707866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik ben aan het nadenken waar ik volgend jaar op vakantie naar toe wil.
Een vriendin van mij opzoeken zit al een tijdje in mijn achterhoofd en die woont in Amerika dus ik ben die prijzen een beetje gaan vergelijken.
Bij Google Flights zag het er overzichtelijk uit en een retourtje Dusseldorf - Atlanta had een zeer mooi prijskaartje van 565 euro. Niet verkeerd.
Echter bij Google Flights kun je ook kijken naar een enkeltje dus ik heb daar voor de grap op geklikt en ineens ging de prijs omhoog van 565 naar een knallende 993 euro!
Bij meer dan 90% van de bestemmingen ging de prijs fors omhoog toen ik overging van retour naar enkele reis.

Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Welkom in de wondere wereld van de airline tickets!
Simpel uitgelegd: je hebt verschillende 'fares', elk met hun eigen tarieven, voorwaarden etc.
Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat goedkope fares alleen van toepassing zijn op retourvluchten. Als je dus een enkeltje boekt moet je een veel duurdere fare kopen.
Soms is dat verschil in fares zo groot dat je goedkoper uitbent met een retourtje dan met een enkeltje. Wel heb je met dat enkeltje een hogere fare en dus meer rechten, bijvoorbeeld lagere annuleringskosten, meer rechten bij overboeking, etc.

Zo kan het vaak beter zijn een retourtje te kopen en de retourvlucht niet te nemen. Voor meer van dit soort 'trucks':
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Airline_booking_ploys
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134707905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:41 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Waarom is dit zo? Je zou toch denken dat aangezien je minder zult reizen de prijs juist omlaag gaat?
Is dit omdat ze dan geld kunnen mislopen doordat jij misschien dan wel terug wilt gaan via een andere maatschappij?
Dit gebeurt enorm vaak ja, volgens mij zijn er maar een paar maatschappijen die het niet (meer) doen, of misschien niet meer voor sommige vluchten. Zo kon ik laatst met BA gelukkig wel gewoon een normaal geprijsde enkele reis (binnen Europa) boeken, maar met KLM niet.

De reden is misschien het bovenstaande, ander argument dat ik gehoord heb is dat het hun "balans" op andere manieren verstoort. Een vliegtuig vliegt in beide richtingen, dan wil je in die beide richtingen zo veel mogelijk stoelen bezet hebben ipv dat het vliegtuig bijvoorbeeld op de heenreis vol zit en op de terugreis niet.

Ook kunnen ze met retourtjes makkelijker je flexibiliteit inperken. Kun je niet makkelijk twee enkele reizen in beide richtingen boeken en dan wel zien welke vluchten je precies gaat gebruiken. Met retourtjes annuleren ze "mooi" je terugreis als je je heenreis gemist hebt. Moet je toch echt gewoon zo'n peperduur flexibel ticket kopen.

Geen idee of dit de echte redenen zijn verder. Het maakt iig het boeken van ingewikkeldere reizen een stuk moeilijker. -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134709785
Sterker nog, ik heb een retourtje Las Vegas voor 590 euro weten te boeken, hier moet ik overstappen op Detroit. Voor de grap eens gekeken wat een retourtje Detroit kost, dat was toen 900 euro.
  donderdag 26 december 2013 @ 12:42:08 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134711386
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Wel heb je met dat enkeltje een hogere fare en dus meer rechten, bijvoorbeeld lagere annuleringskosten, meer rechten bij overboeking, etc.
Dit is de exact de reden waarom enkele reizen zo extreem duur zijn. Dit soort tickets kun je zonder problemen wijzigen of annuleren. Maximale flexibiliteit voor de reiziger, maar de airline weet niet of en wanneer een bepaalde stoel gevuld is. Daarom betaal je de hoofdprijs. Voorbeeld van KLM van zo'n ticket:

quote:
Ticketvoorwaarden

Economy volledig flexibel: Economy Class-tarieven met flexibiliteit

Wijzigen is kosteloos toegestaan. Als u uw ticket wijzigt, kan de ticketprijs als gevolg van herberekening van belastingen en beschikbaarheid van tarieven wijzigen.

Annuleren is toegestaan zonder toeslag. Als u niet alle vluchten of delen van deze reis maakt, of deze niet in de aangegeven volgorde aflegt, dan kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.
Je ziet nu ook enkele reizen op de markt komen zonder deze flexibiliteit (met dezelfde soort restricties als de standaard retourtjes). Zulke enkeltjes hebben dan ook een normalere prijs (voor zover je van normaal kunt spreken in de luchtvaartsector).
pi_134732542
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
pi_134735566
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.


En bij de 737 Max, die gespleten punt.


Ik vind het allebei wel mooi, moet ik zeggen.

Blijven ook echt prachtdingen, vliegtuigen. Ik zou er uren naar kunnen kijken.
  vrijdag 27 december 2013 @ 08:47:07 #143
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134737013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.
[ afbeelding ]

En bij de 737 Max, die gespleten punt.
[ afbeelding ]

Ik vind het allebei wel mooi, moet ik zeggen.

Blijven ook echt prachtdingen, vliegtuigen. Ik zou er uren naar kunnen kijken.
Is die 7X dan al geleverd?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134737428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
En toch kan 'ie sowieso beter ervoor opstijgen dan erna. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134740068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik snap heus wel dat die grote jongen je niet ineens keihard omver zal rijden maar ik zou me toch knap kut voelen in dat kleine vliegtuig.
Inderdaad, maar de telelens heeft de boel natuurlijk ook flink vertekend.
Die 747 rijdt er misschien wel een kilometer achter. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik vind dat je het op dit plaatje wel goed kunt zien aan de rechterkant.

Jep, nieuw vleugeldesign.



Leuke is ook dat de uiterste 3 meter van de vleugels omhoog kunnen klappen. (voor krappe plekken op het vliegveld)


quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 08:47 schreef Woods het volgende:
Is die 7X dan al geleverd?
De productie moet nog beginnen. Ergens in 2017 en de eerste moeten geleverd worden in/rond 2020.
pi_134740738
Die gebogen vleugels zie je ook (duidelijk) terug in de 787, A350 en alle andere nieuwe generatie vliegtuigen. Heeft te maken met het gebruik van composieten. En volgens mij heeft het ook nog bepaalde voordelen als de vleugels tijdens de vlucht wat gebogen zijn.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:20:13 #147
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134742925
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ligt het nu aan mij of zit er nou een soort vloeiende golving in de vleugel bij de Boeing 777-9X?
Ik neem aan dat je de golfvorm bedoelt op het eind van de vleugel. Nee, dat is de raked wingtip die je ziet. Vanuit deze hoek en weinig detail op de rendering lijkt het idd alsof er een golf in zit. Op de linkervleugel zie je de vorm van de vleugel beter.
pi_134743143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die gebogen vleugels zie je ook (duidelijk) terug in de 787, A350 en alle andere nieuwe generatie vliegtuigen. Heeft te maken met het gebruik van composieten.
En volgens mij heeft het ook nog bepaalde voordelen als de vleugels tijdens de vlucht wat gebogen zijn.
Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.

De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist. :Y
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:25:57 #149
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134747571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.

De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist. :Y
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.

Dit is des te bizarder(GE-90)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134747849
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:25 schreef Woods het volgende:
Ik vind hem zelf moeilijk te onderscheiden maar de grootte van de motoren blijven bizar.
Een 737 fuselage past net niet in een GE90:



Ik vind persoonlijk dit wel vaak een goede graadmeter:



In geassembleerde vorm past een GE90 dus ook niet in een standaard (vracht)vliegtuig, behalve bijvoorbeeld de Antonov 124. Haal je de fan eraf dan past die wel in een 747F.
quote:
Dit is des te bizarder(GE-90)
[ afbeelding ]
:{

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 27-12-2013 15:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')