Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.quote:Episode 1
How the invention of the jet engine gave hope to Britain as the country recovered from the Second World War, becoming a lucrative export and a powerful piece of military hardware.
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
Jep. Bron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.
Ik heb ehm op de pc staan, mocht er belangstelling zijn kan ik hem wel ergens uppen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Cold War, Hot Jets @ BBC2 nu (22:00 - 23:00 uur):
[..]
Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)32113.jpg]afbeelding[/url] ]
(December 1967)
Nope.quote:Op maandag 11 november 2013 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opstarten van een B737
Hoeft er nergens een sleutel of pincode of iets dergelijks in?
Ik zag net in een ander filmpje van een 757 dat op sommige vliegvelden de buitendeuren 's nachts verzegeld worden. Maar als er voldoende beveiliging op een vliegveld is hoeft dat niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope.
Als je door de cockpit door kunt kun je aan de slag. (die deur heeft namelijk wél een beveiling).
Eens in de zoveel tijd wordt een vliegtuig inderdaad gewassen. Dit is best belangrijk, omdat het afgezette vuil meer weerstand geeft en dus meer brandstofverbruik. Daarnaast is het vooral koolstof dat zich afzet op de (aluminium)huidbeplating. Koolstof dat in contact staat met aluminium laat het aluminium flink corroderen. Er zit dan wel een verflaag tussen, maar toch.quote:Op maandag 11 november 2013 23:00 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag, hoe zit het met het schoonmaken van vliegtuigen? En dan bedoel ik de buitenkant. Word een vliegtuig om de zoveel tijd gewassen? Of kijken ze gewoon hoe vies die is. Dit omdat ik nog wel eens vliegtuigen zie staan met best veel zwarte strepen en vegen. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? En hoe ze gewassen worden. Gewoon met de hoge druk in een hangar?
En straks op Discovery Channel: Mighty Planes (22:00 - 23:00 uur) met dit geval:quote:Op maandag 11 november 2013 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Over een dikke 40 minuten op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40):
Is een Oude Pan Am kist. En juist dát hebben ze niet of nauwelijks aangekaart in de aflevering. Ging haast alleen maar over het feit dat hij een jaar niet gevlogen heeft en na allerlei aanpassingen nu weer gaat vliegen.quote:
Een Boeing 747 met een infrarood telescoop achterin.quote:
En alles is zit in tijdnoodquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind het sowieso jammer dat tegenwoordig de programma's van DC en NGC ook maar enige vorm van diepgang missen. Het begint steeds meer op drama te lijken wat ze uitzenden.
American Airlines heeft nu 873 kisten.quote:NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - American Airlines en US Airways hebben een schikking getroffen met de Amerikaanse mededingingsautoriteiten over de fusie die de luchtvaartmaatschappijen willen realiseren. Dat is dinsdag bekendgemaakt. De maatschappijen doen flinke concessies om de fusie, in feite een overname van American Airlines door US Airways voor zo'n 11 miljard dollar, door te laten gaan. Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.
Een van de belangrijkste concessies die de maatschappijen doen, betreft het opgeven van 52 landingsrechten op het Reagan National Airport in Washington. Daardoor vermindert het aantal dagelijkse vluchten van de luchtvaartbedrijven vanaf Washington met 15 procent. Daarnaast zullen er ook minder vluchten vanaf LaGuardia in New York moeten worden uitgevoerd en geven de maatschappij ook rechten op op zeker 5 andere luchthavens. Volgens de Amerikaanse openbaar aanklager die bij de schikking betrokken was, kunnen de afspraken ,,het landschap van de luchtvaartindustrie veranderen'' en ontstaat er meer concurrentie op veel routes.
Door het samengaan van American Airlines en US Airways ontstaat de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld. De voornaamste concurrent op de Amerikaanse markt is Delta Airlines, dat in een eerder stadium concurrent Northwest Airlines opslokte. Delta is een belangrijke samenwerkingspartner van Air France-KLM.
US Airways
US Airways zal in december waarschijnlijk over kunnen gaan tot het opkopen van AMR, de moedermaatschappij van American Airlines. Eerst moet een rechter die belast was met het faillissement van AMR - dat door de overname een doorstart zal maken - zijn goedkeuring uitspreken.
De fusie was langere tijd zeer onzeker. De autoriteiten kondigden in augustus nog aan de overname te willen verbieden als beide bedrijven niet bereid waren om zeer vergaande concessies te doen.
Klopt; maar Emirates gaat zeker nog wel groeien; ze willen straks weer een flinke vloot nieuwe A380's (de oude gaan er weer uit) en straks is er de Dubai Airshow waar flinke orders verwacht worden.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:08 schreef blingbling11 het volgende:
Wat de vloten van de Amerikaanse cariers zo groot make, is het grote aanbod aan binnenlandse vluchten. In de Emiraten heeft dit weimig zin, daarom twijfel ik of Emirates hier ooit overheen zal gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |