Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.quote:Episode 1
How the invention of the jet engine gave hope to Britain as the country recovered from the Second World War, becoming a lucrative export and a powerful piece of military hardware.
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
Jep. Bron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.
quote:
Ik heb ehm op de pc staan, mocht er belangstelling zijn kan ik hem wel ergens uppen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Cold War, Hot Jets @ BBC2 nu (22:00 - 23:00 uur):
[..]
Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)32113.jpg]afbeelding[/url] ]
(December 1967)
Nope.quote:Op maandag 11 november 2013 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opstarten van een B737
Hoeft er nergens een sleutel of pincode of iets dergelijks in?
Ik zag net in een ander filmpje van een 757 dat op sommige vliegvelden de buitendeuren 's nachts verzegeld worden. Maar als er voldoende beveiliging op een vliegveld is hoeft dat niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope.
Als je door de cockpit door kunt kun je aan de slag. (die deur heeft namelijk wél een beveiling).
Eens in de zoveel tijd wordt een vliegtuig inderdaad gewassen. Dit is best belangrijk, omdat het afgezette vuil meer weerstand geeft en dus meer brandstofverbruik. Daarnaast is het vooral koolstof dat zich afzet op de (aluminium)huidbeplating. Koolstof dat in contact staat met aluminium laat het aluminium flink corroderen. Er zit dan wel een verflaag tussen, maar toch.quote:Op maandag 11 november 2013 23:00 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag, hoe zit het met het schoonmaken van vliegtuigen? En dan bedoel ik de buitenkant. Word een vliegtuig om de zoveel tijd gewassen? Of kijken ze gewoon hoe vies die is. Dit omdat ik nog wel eens vliegtuigen zie staan met best veel zwarte strepen en vegen. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? En hoe ze gewassen worden. Gewoon met de hoge druk in een hangar?
En straks op Discovery Channel: Mighty Planes (22:00 - 23:00 uur) met dit geval:quote:Op maandag 11 november 2013 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Over een dikke 40 minuten op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40):
Is een Oude Pan Am kist. En juist dát hebben ze niet of nauwelijks aangekaart in de aflevering. Ging haast alleen maar over het feit dat hij een jaar niet gevlogen heeft en na allerlei aanpassingen nu weer gaat vliegen.quote:
Een Boeing 747 met een infrarood telescoop achterin.quote:
En alles is zit in tijdnoodquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind het sowieso jammer dat tegenwoordig de programma's van DC en NGC ook maar enige vorm van diepgang missen. Het begint steeds meer op drama te lijken wat ze uitzenden.
American Airlines heeft nu 873 kisten.quote:NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - American Airlines en US Airways hebben een schikking getroffen met de Amerikaanse mededingingsautoriteiten over de fusie die de luchtvaartmaatschappijen willen realiseren. Dat is dinsdag bekendgemaakt. De maatschappijen doen flinke concessies om de fusie, in feite een overname van American Airlines door US Airways voor zo'n 11 miljard dollar, door te laten gaan. Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.
Een van de belangrijkste concessies die de maatschappijen doen, betreft het opgeven van 52 landingsrechten op het Reagan National Airport in Washington. Daardoor vermindert het aantal dagelijkse vluchten van de luchtvaartbedrijven vanaf Washington met 15 procent. Daarnaast zullen er ook minder vluchten vanaf LaGuardia in New York moeten worden uitgevoerd en geven de maatschappij ook rechten op op zeker 5 andere luchthavens. Volgens de Amerikaanse openbaar aanklager die bij de schikking betrokken was, kunnen de afspraken ,,het landschap van de luchtvaartindustrie veranderen'' en ontstaat er meer concurrentie op veel routes.
Door het samengaan van American Airlines en US Airways ontstaat de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld. De voornaamste concurrent op de Amerikaanse markt is Delta Airlines, dat in een eerder stadium concurrent Northwest Airlines opslokte. Delta is een belangrijke samenwerkingspartner van Air France-KLM.
US Airways
US Airways zal in december waarschijnlijk over kunnen gaan tot het opkopen van AMR, de moedermaatschappij van American Airlines. Eerst moet een rechter die belast was met het faillissement van AMR - dat door de overname een doorstart zal maken - zijn goedkeuring uitspreken.
De fusie was langere tijd zeer onzeker. De autoriteiten kondigden in augustus nog aan de overname te willen verbieden als beide bedrijven niet bereid waren om zeer vergaande concessies te doen.
Klopt; maar Emirates gaat zeker nog wel groeien; ze willen straks weer een flinke vloot nieuwe A380's (de oude gaan er weer uit) en straks is er de Dubai Airshow waar flinke orders verwacht worden.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:08 schreef blingbling11 het volgende:
Wat de vloten van de Amerikaanse cariers zo groot make, is het grote aanbod aan binnenlandse vluchten. In de Emiraten heeft dit weimig zin, daarom twijfel ik of Emirates hier ooit overheen zal gaan.
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:25 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom doen ze de 'oude' 380 er al weer uit?
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.
Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.
Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
Ze hebben inderdaad A, B, C en D-checks waarbij de D-check het groots/duurst is.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:35 schreef The_stranger het volgende:
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.
Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
Krijgen we dit spul ook vaker/makkelijker te zien, hangar 10 dus vanaf panoramaterras te zien.quote:SCHIPHOL-OOST - DDA Classic Airlines keert terug van Lelystad Airport naar Schiphol-Oost. De beide DC-3 Dakota’s van de historische luchtvaartmaatschappij hebben onderdak gekregen in Hangar 10 op Schiphol-Oost, waar KLM onderhoud uitvoert aan Boeing 737’s. De Technische Dienst was al verhuisd, de overige afdelingen volgen in de week van 11 november
week.
DDA Class Airlines, ofwel de Dutch Dakota Association, had jarenlang haar thuisbasis op Schiphol-Oost. Vanwege een fusie met Luchtvaart-Themapark Aviodrome werd verhuisd naar Lelystad Airport. Het museum ging in 2011 echter failliet, waardoor de samenwerking werd beëindigd. Bijna twee jaar later wordt Schiphol-Oost weer de basis voor alle DDA-activiteiten.
De verhuizing naar KLM-Hangar 10 is geen toeval, want de luchtvaartmaatschappij steunt DDA Classic Airlines al jaren. Onlangs is deze samenwerking weer voor twee jaar verlengd. Eén van beide DDA-Dakota's is voorzien van een historisch KLM-kleurenschema uit de jaren zestig. Het toestel wordt door KLM regelmatig ingezet voor promotiedoeleinden in heel Europa.
De tweede Dakota heeft een historisch Martin’s Air Charter (Martinair) kleurenschema. Dit vliegtuig staat sinds vorig jaar met een defecte motor aan de grond. Om een nieuwe motor aan te schaffen is vorig jaar een fundraising actie gestart, waarmee inmiddels de helft van het benodigde budget is binnengehaald. Volgens DDA Classic Airlines wordt de PH-DDZ in ere hersteld "zodra de exploitatie het toelaat".
DDA Classic Airlines heeft nog twee vliegtuigen, een nog te restaureren DC-2 en een DC-4 Skymaster, die al jaren in Zuid-Afrika staat. Voor beide toestellen wordt een koper gezocht. "Er is belangstelling, maar wij kunnen nog niet zeggen welke partijen daarbij zijn betrokken", zegt Anneke van den Berg van DDA Classic Airlines.
Die olie raakt een keer op, om die reden proberen ze Dubai nu tot een toeristische trekpleister te maken en de airport zo groot mogelijk te laten worden. Zodat ze daar straks op kunnen terenquote:Op woensdag 13 november 2013 19:28 schreef PH-KCD het volgende:
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloektquote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Airliners.net / avherald
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
Sacre bleu! Zelfs de fransen flikken het niet om door te blijven vliegen op zo'n nummer. Dit was AF443quote:Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef The_stranger het volgende:
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt
In de Aircraft Maintenance Manuals staan bepaalde procedures omschreven die gevolgd moeten worden bij bijzondere omstandigheden zoals landing met hot brakes, blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld een hagelbui als deze. De kist wordt dan op allerlei punten gecontroleerd. Er zit dus aardig wat werk aan voordat ie weer mag vliegen.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:14 schreef valentijn101 het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
Waar ga je heen?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:58 schreef Piles het volgende:
Morgen eindelijk in de 777 Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik
Houston, met Unitedquote:
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ikquote:En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).
Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
Tof, veel plezier.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:15 schreef Piles het volgende:
Houston, met United
En daarna nog verder met een 737
Ticket kopen en vliegen hèquote:Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik
quote:Manager Khalil helpt een gezin dat op de terminal is gestrand, terwijl controller Nargis een lading vlees van de woestijnhitte redt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |