abonnement Unibet Coolblue
pi_133080755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
Jep. Bron.

Deze jongen (T-264), maar is echter ook alweer vertrokken.



EDIT: Ninja poster! :(
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:32:11 #155
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_133080800
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:30 schreef Iemand91 het volgende:

EDIT: Ninja poster! :(

[..]

:7
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_133087490
He jammer, anders was ik morgen ff gaan kijken :(
pi_133163369
Over een dikke 40 minuten op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40):
quote:
Vlieg mee met de crew van het blusvliegtuig Martin Mars, 's werelds grootste watervliegtuig, terwijl ze de enorme bosbranden in de Mexicaanse wildernis proberen te blussen.
  maandag 11 november 2013 @ 22:19:12 #158
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133167294
Opstarten van een B737


Hoeft er nergens een sleutel of pincode of iets dergelijks in?
Wie dit leest is gek
  maandag 11 november 2013 @ 22:26:36 #159
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133167657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Cold War, Hot Jets @ BBC2 nu (22:00 - 23:00 uur):

[..]

Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)32113.jpg]afbeelding[/url] ]
(December 1967)
Ik heb ehm op de pc staan, mocht er belangstelling zijn kan ik hem wel ergens uppen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133168212
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opstarten van een B737


Hoeft er nergens een sleutel of pincode of iets dergelijks in?
Nope.

Als je door de cockpit door kunt kun je aan de slag. (die deur heeft namelijk wél een beveiling).
pi_133169330
Ik heb een vraag, hoe zit het met het schoonmaken van vliegtuigen? En dan bedoel ik de buitenkant. Word een vliegtuig om de zoveel tijd gewassen? Of kijken ze gewoon hoe vies die is. Dit omdat ik nog wel eens vliegtuigen zie staan met best veel zwarte strepen en vegen. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? En hoe ze gewassen worden. Gewoon met de hoge druk in een hangar?
-
  maandag 11 november 2013 @ 23:02:38 #162
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133169436
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nope.

Als je door de cockpit door kunt kun je aan de slag. (die deur heeft namelijk wél een beveiling).
Ik zag net in een ander filmpje van een 757 dat op sommige vliegvelden de buitendeuren 's nachts verzegeld worden. Maar als er voldoende beveiliging op een vliegveld is hoeft dat niet.
En de helft van het opstarten vanuit koud en donker gebeurt door een techneut lang voordat de piloten aan boord gaan.
Wie dit leest is gek
pi_133171788
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:00 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag, hoe zit het met het schoonmaken van vliegtuigen? En dan bedoel ik de buitenkant. Word een vliegtuig om de zoveel tijd gewassen? Of kijken ze gewoon hoe vies die is. Dit omdat ik nog wel eens vliegtuigen zie staan met best veel zwarte strepen en vegen. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? En hoe ze gewassen worden. Gewoon met de hoge druk in een hangar?
Eens in de zoveel tijd wordt een vliegtuig inderdaad gewassen. Dit is best belangrijk, omdat het afgezette vuil meer weerstand geeft en dus meer brandstofverbruik. Daarnaast is het vooral koolstof dat zich afzet op de (aluminium)huidbeplating. Koolstof dat in contact staat met aluminium laat het aluminium flink corroderen. Er zit dan wel een verflaag tussen, maar toch.

De KLM heeft een wasploeg die dat doet. Gebeurd inderdaad in Hangar 11. Het is echt zwaar klotewerk. Het word gewoon gedaan met een borstel en een hogedrukreiniger. Zeker op zo'n 747 wordt je niet vrolijk.
pi_133198720
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Over een dikke 40 minuten op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40):
En straks op Discovery Channel: Mighty Planes (22:00 - 23:00 uur) met dit geval:
pi_133199936
Interessant dingetje :Y
pi_133201100
Wat is dat :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133201917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:13 schreef blingbling11 het volgende:
Interessant dingetje :Y
Is een Oude Pan Am kist. En juist dát hebben ze niet of nauwelijks aangekaart in de aflevering. Ging haast alleen maar over het feit dat hij een jaar niet gevlogen heeft en na allerlei aanpassingen nu weer gaat vliegen.
Dat hadden ze met elk willekeurige kist kunnen doen.

Niets over waar dat ding nou voor bedoeld is.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef valentijn101 het volgende:
Wat is dat :?
Een Boeing 747 met een infrarood telescoop achterin.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-11-2013 23:08:09 ]
pi_133202438
Vind het sowieso jammer dat tegenwoordig de programma's van DC en NGC ook maar enige vorm van diepgang missen. Het begint steeds meer op drama te lijken wat ze uitzenden.
pi_133202926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind het sowieso jammer dat tegenwoordig de programma's van DC en NGC ook maar enige vorm van diepgang missen. Het begint steeds meer op drama te lijken wat ze uitzenden.
En alles is zit in tijdnood :') _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-11-2013 23:29:26 ]
pi_133203024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En alles is zit in tijdnood :') _O-
Precies dat :')
pi_133203977
Oh, en dit nieuws (even van een willekeurige bron):

American en US Airways mogen fuseren
quote:
NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - American Airlines en US Airways hebben een schikking getroffen met de Amerikaanse mededingingsautoriteiten over de fusie die de luchtvaartmaatschappijen willen realiseren. Dat is dinsdag bekendgemaakt. De maatschappijen doen flinke concessies om de fusie, in feite een overname van American Airlines door US Airways voor zo'n 11 miljard dollar, door te laten gaan. Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.

Een van de belangrijkste concessies die de maatschappijen doen, betreft het opgeven van 52 landingsrechten op het Reagan National Airport in Washington. Daardoor vermindert het aantal dagelijkse vluchten van de luchtvaartbedrijven vanaf Washington met 15 procent. Daarnaast zullen er ook minder vluchten vanaf LaGuardia in New York moeten worden uitgevoerd en geven de maatschappij ook rechten op op zeker 5 andere luchthavens. Volgens de Amerikaanse openbaar aanklager die bij de schikking betrokken was, kunnen de afspraken ,,het landschap van de luchtvaartindustrie veranderen'' en ontstaat er meer concurrentie op veel routes.

Door het samengaan van American Airlines en US Airways ontstaat de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld. De voornaamste concurrent op de Amerikaanse markt is Delta Airlines, dat in een eerder stadium concurrent Northwest Airlines opslokte. Delta is een belangrijke samenwerkingspartner van Air France-KLM.

US Airways

US Airways zal in december waarschijnlijk over kunnen gaan tot het opkopen van AMR, de moedermaatschappij van American Airlines. Eerst moet een rechter die belast was met het faillissement van AMR - dat door de overname een doorstart zal maken - zijn goedkeuring uitspreken.

De fusie was langere tijd zeer onzeker. De autoriteiten kondigden in augustus nog aan de overname te willen verbieden als beide bedrijven niet bereid waren om zeer vergaande concessies te doen.
American Airlines heeft nu 873 kisten.
US Airways 621.
Maakt samen 1494 kisten.

Grootste nu is Delta met 1280 gevolgd door United met 1264.
Was wel benieuwd wat Emirates nou heeft; zijn er 'maar' zo'n 200. Maar goed, die hebben ook nog 200 orders lopen en 100 opties. Plus wat we soms zien langskomen kan die ook nog wel eens flink gaan groeien.

pi_133204993
Wat de vloten van de Amerikaanse cariers zo groot make, is het grote aanbod aan binnenlandse vluchten. In de Emiraten heeft dit weimig zin, daarom twijfel ik of Emirates hier ooit overheen zal gaan.
pi_133205435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:08 schreef blingbling11 het volgende:
Wat de vloten van de Amerikaanse cariers zo groot make, is het grote aanbod aan binnenlandse vluchten. In de Emiraten heeft dit weimig zin, daarom twijfel ik of Emirates hier ooit overheen zal gaan.
Klopt; maar Emirates gaat zeker nog wel groeien; ze willen straks weer een flinke vloot nieuwe A380's (de oude gaan er weer uit) en straks is er de Dubai Airshow waar flinke orders verwacht worden.

Als Emirates deze stoot doorzet groeien zij nog wel naar zo'n 400 kisten.

Maar zoveel als deze nieuwe fusie gaat opbrengen natuurlijk niet.
  woensdag 13 november 2013 @ 00:25:37 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133205499
Waarom doen ze de 'oude' 380 er al weer uit?
pi_133206141
Als ze op zijn, of als er een weer een verbeterde variant van de A380 op de markt is. Kortom, gaat nog minimaal 10 jaar duren.
pi_133211390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:25 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom doen ze de 'oude' 380 er al weer uit?
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.

Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.

Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
pi_133213675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.

Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.

Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.

Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133215052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:35 schreef The_stranger het volgende:
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.

Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
Ze hebben inderdaad A, B, C en D-checks waarbij de D-check het groots/duurst is.
Als ze kisten weg doen die zo'n 12 jaar oud zijn zullen deze dus waarschijnlijk maar zo'n 2 D-checks hebben gehad en gaan ze weg voordat ze een derde nodig hebben; zou een reden kunnen zijn inderdaad. Een van de vele redenen om te vernieuwen.

Maar Emirates doet aan lease, dus ik weet zo ook niet wie precies deze kosten betaald.

Lijkt me best apart, over een jaar of 5-8 de eerste A380's op de schroot te zien...
pi_133221134
Ook leuk:

DDA verhuist terug van Lelystad naar Schiphol-Oost
quote:
SCHIPHOL-OOST - DDA Classic Airlines keert terug van Lelystad Airport naar Schiphol-Oost. De beide DC-3 Dakota’s van de historische luchtvaartmaatschappij hebben onderdak gekregen in Hangar 10 op Schiphol-Oost, waar KLM onderhoud uitvoert aan Boeing 737’s. De Technische Dienst was al verhuisd, de overige afdelingen volgen in de week van 11 november
week.

DDA Class Airlines, ofwel de Dutch Dakota Association, had jarenlang haar thuisbasis op Schiphol-Oost. Vanwege een fusie met Luchtvaart-Themapark Aviodrome werd verhuisd naar Lelystad Airport. Het museum ging in 2011 echter failliet, waardoor de samenwerking werd beëindigd. Bijna twee jaar later wordt Schiphol-Oost weer de basis voor alle DDA-activiteiten.

De verhuizing naar KLM-Hangar 10 is geen toeval, want de luchtvaartmaatschappij steunt DDA Classic Airlines al jaren. Onlangs is deze samenwerking weer voor twee jaar verlengd. Eén van beide DDA-Dakota's is voorzien van een historisch KLM-kleurenschema uit de jaren zestig. Het toestel wordt door KLM regelmatig ingezet voor promotiedoeleinden in heel Europa.

De tweede Dakota heeft een historisch Martin’s Air Charter (Martinair) kleurenschema. Dit vliegtuig staat sinds vorig jaar met een defecte motor aan de grond. Om een nieuwe motor aan te schaffen is vorig jaar een fundraising actie gestart, waarmee inmiddels de helft van het benodigde budget is binnengehaald. Volgens DDA Classic Airlines wordt de PH-DDZ in ere hersteld "zodra de exploitatie het toelaat".

DDA Classic Airlines heeft nog twee vliegtuigen, een nog te restaureren DC-2 en een DC-4 Skymaster, die al jaren in Zuid-Afrika staat. Voor beide toestellen wordt een koper gezocht. "Er is belangstelling, maar wij kunnen nog niet zeggen welke partijen daarbij zijn betrokken", zegt Anneke van den Berg van DDA Classic Airlines.
Krijgen we dit spul ook vaker/makkelijker te zien, hangar 10 dus vanaf panoramaterras te zien.

  woensdag 13 november 2013 @ 19:28:24 #180
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_133227205
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
pi_133227813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:28 schreef PH-KCD het volgende:
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
Die olie raakt een keer op, om die reden proberen ze Dubai nu tot een toeristische trekpleister te maken en de airport zo groot mogelijk te laten worden. Zodat ze daar straks op kunnen teren :)

Dat van DDA vind ik wel heel gaaf inderdaad! Hoop echt dat er binnenkort eindelijk eens een geldschieter komt om de nieuwe motor voor de PH-DDZ te bekostigen. Die staat daar nu zo treurig in Hangar 10 :'(
pi_133235726
Wat is er dan met die motor gebeurd dat ie niet te repareren is?
Wie dit leest is gek
pi_133236685
Gescheurde cilinder
pi_133238509
Hagelstorm (AF443 vanuit Rio gisteren):

Edit: foutje.





Bron: Airliners.net / avherald

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-11-2013 10:54:23 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 23:44:48 #185
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_133239390
Wow aardige schade.
  donderdag 14 november 2013 @ 02:17:37 #186
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133242107
Dat wil wel als je met 900 per uur door zo'n bui.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:06:28 #187
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133243338
Hij lijkt wel gezandstraald
pi_133243389
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133243421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron: Airliners.net / avherald
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 november 2013 @ 08:28:54 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133243495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef The_stranger het volgende:
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt ;)
Sacre bleu! Zelfs de fransen flikken het niet om door te blijven vliegen op zo'n nummer. Dit was AF443
pi_133243559
Ha, ik dacht al, had altijd het idee dat vluchtnummers na een ongeluk niet hergebruikt werden?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133245911
Oeps, foutje. Was in verwarring, 443, 447, 744. Typefout is snel gemaakt.
pi_133245941
Morgen eindelijk in de 777 _O_ Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk :P
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik ;(
pi_133247462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:14 schreef valentijn101 het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
In de Aircraft Maintenance Manuals staan bepaalde procedures omschreven die gevolgd moeten worden bij bijzondere omstandigheden zoals landing met hot brakes, blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld een hagelbui als deze. De kist wordt dan op allerlei punten gecontroleerd. Er zit dus aardig wat werk aan voordat ie weer mag vliegen.
pi_133247621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:58 schreef Piles het volgende:
Morgen eindelijk in de 777 _O_ Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk :P
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik ;(
Waar ga je heen? :9

En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).

Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
pi_133247755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar ga je heen? :9
Houston, met United :)
En daarna nog verder met een 737 :O
quote:
En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).

Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik -O-
pi_133265132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:15 schreef Piles het volgende:
Houston, met United :)
En daarna nog verder met een 737 :O
Tof, veel plezier.
quote:
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik -O-
Ticket kopen en vliegen hè ;)

En Ultimate Airport Dubai weer op NG (21:00 - 22:00 uur):
quote:
Manager Khalil helpt een gezin dat op de terminal is gestrand, terwijl controller Nargis een lading vlees van de woestijnhitte redt.
pi_133323891
Niet alleen de laatste pax-MD11 gaan eruit; ook de laatste DC10-pax gaat eruit:
In februari afscheidsvluchten DC-10 met Biman Bangladesh.

Je kunt ook nog met speciale afscheidsvluchten mee, o.a. boven Birmingham.

Dit (S2-ACP; zie foto) is de laatste DC10 die pax vervoert, de vorige was ook van hen en die is ook onlangs met 'pensioen' gegaan. Deze DC10 is 14 jaar ouder dan de oudste MD11 van KLM (PH-KCA)


Verder is er een kind geboren aan boord van een Airbus A330-200 (PH-AOF) van KLM op weg naar Calgary. Tussenstop gemaakt in Yellowknife:



In other news:
- druppel op gloeiende plaat
- Iemand sprong boven de Oceaan uit het vliegtuig; zal wel zelfmoord zijn...
- Je mag straks extra betalen voor entertainment bij Transavia (althans dat lijkt er gezien de tekst heel erg te gebeuren)
- En niet alleen in Nederland last van de mist; in Seoul is een helikopter een gebouw ingevlogen:





En omdat ze gewoon :9~ zijn hier 2 filmpjes:
pi_133338632
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen. _O-
  zondag 17 november 2013 @ 13:56:01 #200
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133341089
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 17 november 2013 @ 14:06:40 #201
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133341332
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen. _O-
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
pi_133343424
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:56 schreef Kopstoot het volgende:
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133345422
Even kijken of ik alle getallen tot nu toe heb:

Emirates:
- 50 A380 (maakt totaal 140 stuks)
- 150 777x (+ 50 opties)

FlyDubai:
- 100 737-max
- 11 737-800

Etihad:
- 40 A350-900
- 10 A350-1000
- 1 A330-200F
- 26 A321neo
- 10 A320neo
- 17 777-9X
- 8 777-8x (+ 12 777x opties; Etihad heeft eerste order voor de -8)
- 30 787-10 (+ 12 opties)
- 777F (+ 2 opties)

Lufthansa
- 34 777x

Qatar
- 50 777x
- 5 A330F (+ 8 opties)

Verder
- Flydubai à $11.4 miljard; grootste single-aisle koop vanuit Midden-Oosten.
- Totaal 259 777x orders en opties @ $95 miljard; deze launch is naar dollar-waarde de grootste ooit in luchtvaargeschiedenis.
- De 777-9x is nu het langste (commerciele) vliegtuig met 76.5 meter, de 747-8 was het even met 76.25 meter die de A340-600 versloeg die 75.30 meter lang was.

Wat een cijfers 8)7 ...

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
Vanaf begin december komen ze met een tweede vlucht met de 777-200LR dus is een stap naar een A380 snel gemaakt; 266 stoelen naar 489/517 (afhankelijk van wel of niet crewrest achterin).
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
En dit inderdaad.

En over de 777x gesproken, wat is ie mooi hè :9
(Keihard het einde van de 747 though ;( )





[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 17-11-2013 16:44:05 ]
pi_133346952
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
Etihad heeft vandaag ook aangekondigd Darwin Airline over te nemen. Wordt gerebrand naar Etihad Regional om als feeder te dienen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')