abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 november 2013 @ 14:06:40 #201
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133341332
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen. _O-
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
pi_133343424
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:56 schreef Kopstoot het volgende:
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133345422
Even kijken of ik alle getallen tot nu toe heb:

Emirates:
- 50 A380 (maakt totaal 140 stuks)
- 150 777x (+ 50 opties)

FlyDubai:
- 100 737-max
- 11 737-800

Etihad:
- 40 A350-900
- 10 A350-1000
- 1 A330-200F
- 26 A321neo
- 10 A320neo
- 17 777-9X
- 8 777-8x (+ 12 777x opties; Etihad heeft eerste order voor de -8)
- 30 787-10 (+ 12 opties)
- 777F (+ 2 opties)

Lufthansa
- 34 777x

Qatar
- 50 777x
- 5 A330F (+ 8 opties)

Verder
- Flydubai à $11.4 miljard; grootste single-aisle koop vanuit Midden-Oosten.
- Totaal 259 777x orders en opties @ $95 miljard; deze launch is naar dollar-waarde de grootste ooit in luchtvaargeschiedenis.
- De 777-9x is nu het langste (commerciele) vliegtuig met 76.5 meter, de 747-8 was het even met 76.25 meter die de A340-600 versloeg die 75.30 meter lang was.

Wat een cijfers 8)7 ...

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
Vanaf begin december komen ze met een tweede vlucht met de 777-200LR dus is een stap naar een A380 snel gemaakt; 266 stoelen naar 489/517 (afhankelijk van wel of niet crewrest achterin).
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
En dit inderdaad.

En over de 777x gesproken, wat is ie mooi hè :9
(Keihard het einde van de 747 though ;( )





[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 17-11-2013 16:44:05 ]
pi_133346952
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
Etihad heeft vandaag ook aangekondigd Darwin Airline over te nemen. Wordt gerebrand naar Etihad Regional om als feeder te dienen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133349262
Crash: Tatarstan B735 at Kazan on Nov 17th 2013, crashed on landing
quote:
A Tatarstan Boeing 737-500 on behalf of Ak Bars Aero, registration VQ-BBN performing flight U9-363/2B-363 from Moscow Domodedovo to Kazan (Russia) with 44 passengers and 6 crew, crashed on landing in Kazan at 19:25L (15:25Z). All occupants perished in the accident.

Emergency services reported there were no survivors. The aircraft was on its second approach and was about to go around when the aircraft crashed.

Russia's Ministry of Emergency confirmed the crash, all 44 passengers and 6 crew have been killed in the accident. The aircraft had already gone around several times, when a fuel tank caught fire upon landing.

Ground observers are reporting the aircraft had gone around two times and burst into flames upon touch down on third approach.

The Airport of Kazan is currently closed.

pi_133350359
Die 777X! :9~ O+ :D
  zondag 17 november 2013 @ 19:37:13 #207
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133350790
quote:
17s.gif Op zondag 17 november 2013 19:21 schreef blingbling11 het volgende:
Die 777X! :9~ O+ :D
De 747-8 mag er ook zijn



Maar voldoen ze inmiddels aan het door Boeing beloofde brandstofverbruik?
Wie dit leest is gek
  zondag 17 november 2013 @ 20:42:15 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133353459
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2013 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De 747-8 mag er ook zijn

[ afbeelding ]

Maar voldoen ze inmiddels aan het door Boeing beloofde brandstofverbruik?
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.
pi_133385803
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef Sunri5e het volgende:
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.
o|O

De lijst van orders is momenteel als volgt:

Emirates:
- 50 A380 (maakt totaal 140 stuks)
- 150 777x (+ 50 opties)

FlyDubai:
- 100 737-max
- 11 737-800

Etihad:
- 40 A350-900
- 10 A350-1000
- 1 A330-200F
- 26 A321neo
- 10 A320neo
- 17 777-9X
- 8 777-8x (+ 12 777x opties; Etihad heeft eerste order voor de -8)
- 30 787-10 (+ 12 opties)
- 777F (+ 2 opties)

Lufthansa
- 34 777x (van September)

Qatar
- 50 777x
- 5 A330F (+ 8 opties)

Libyan Wings
- 3 A350-900
- 4 A320neo

GECAS (leasemaatschappij)
- 5 ATR72-600 (+ 5 opties)

Palma (leasemaatschappij; kisten gaan naar Ethiopian)
- 4 Bombardier Q400 (+ 4 opties)

Air Côte d’Ivoire
- 2 Bombardier Q400 (+ 2 opties)

Verder
- Flydubai à $11.4 miljard; grootste single-aisle koop vanuit Midden-Oosten.
- Totaal 259 777x orders en opties @ $95 miljard; deze launch is naar dollar-waarde de grootste ooit in luchtvaartgeschiedenis.
- De 777-9x is nu het langste (commerciele) vliegtuig met 76.5 meter, de 747-8 was het even met 76.25 meter die de A340-600 versloeg die 75.30 meter lang was.

Dubai Airshow vindt momenteel plaats op eerder genoemde Dubai World Central - Al Maktoum International Airport.
't is een beetje een huishoudbeurs maar dan met speeltjes van honderden miljoenen. :P



(aan de knuppel zit gezagvoerder Saeed Al Maktoum, bestuursvoorzitter van Emirates.




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 18-11-2013 19:55:55 ]
pi_133387661
En die A340-600 was al zo'n enorm bakbeest :9~
pi_133393120
Nu op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40 uur)
quote:
Vlieg mee met de 'Skibirds' terwijl ze groepen wetenschappers naar afgelegen kampen in Groenland en Antarctica vervoeren voordat de ijzige winterstormen toeslaan.
  maandag 18 november 2013 @ 23:08:56 #212
269384 OEM
I spit on your aircraft
  maandag 18 november 2013 @ 23:13:36 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_133397760
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:

[..]

En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in :{

Jezus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 20 november 2013 @ 21:11:56 #214
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133463397
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

pi_133465344
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:

[..]

En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in :{

Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.
Wie dit leest is gek
pi_133466786
quote:
99s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.
Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hier
pi_133467040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:16 schreef larsico het volgende:

[..]

Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hier
Dat is zo'n grove fout dat ie bijna niet per ongeluk gemaakt kan worden.
Maar het zou ook kunnen dat de stabilo's of weet ik wat aan de controls defect is gegaan en dat ie over een vleugel op de kop gerold is. Dan zal de piloot proberen 'm weer vlak te krijgen door de stuurkolom naar voren te drukken.
Wie dit leest is gek
pi_133468184
Er wordt ook gesproken over een complot omdat er 2 belangrijke personen aan boord waren.
pi_133469965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

[ afbeelding ]
Heftig om te zien altijd. Zo'n enorm ding dat zit te flexen en stuiteren.
Ik zou niet prettig hebben gezeten als passagier. :X

Over aparte liveries gesproken:

Speciaal kerstvliegtuig bij airberlin
quote:
BERLIJN - De komende maanden zal de Duitse luchtvaartmaatschappij airberlin vliegen met één speciaal kerstvliegtuig onder het motto 'Flying home for Christmas'. Dit heeft de maatschappij woensdag gezegd.

De Boeing 737-800 zal op het Europese routenetwerk vliegen tot en met januari. Iedereen die naar huis vliegt met airberlin tijdens het vakantieseizoen heeft een goede kans te reizen met dit versierde vliegtuig.

Het ontwerp lijkt op een ketting van kaarsjes. De ramen van het vliegtuig worden gevormd door de kaarsjes, waardoor de cabineverlichting er 's avonds voor zorgt dat het lijkt alsof de vlammetjes branden. Binnenin is het vliegtuig ook aangepast, met onder andere hoofdsteunen in kerststijl.
pi_133470249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

[ afbeelding ]
Kun je nog zo'n huge-ass motherfucker zijn, het blijft gewoon een vliegtuig.
pi_133471138
Nog een briljante advertising van BA:
quote:
This has gone up in Piccadilly Circus. It's linked to a flight tracker so that it can display live flight information.


En langs een snelweg:
pi_133476159
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:

De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)

Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2013 10:12:50 ]
pi_133476347
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)

Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Concurentie is zeker goed en emirates is een fijne maatschappij om mee te reizen. Maar concurentie moet er wel BLIJVEN. Het zou zonde zijn als 1 maatschappij de dienst uit maakt. Zonder concurentie zullen de prijzen weer stijgen. De service slechter worden enz.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:26:17 #224
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133479891
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
  donderdag 21 november 2013 @ 13:07:34 #225
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133481011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ? :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')