Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.quote:Op zondag 17 november 2013 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen.
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 13:56 schreef Kopstoot het volgende:
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
Vanaf begin december komen ze met een tweede vlucht met de 777-200LR dus is een stap naar een A380 snel gemaakt; 266 stoelen naar 489/517 (afhankelijk van wel of niet crewrest achterin).quote:Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
En dit inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
Etihad heeft vandaag ook aangekondigd Darwin Airline over te nemen. Wordt gerebrand naar Etihad Regional om als feeder te dienen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
quote:A Tatarstan Boeing 737-500 on behalf of Ak Bars Aero, registration VQ-BBN performing flight U9-363/2B-363 from Moscow Domodedovo to Kazan (Russia) with 44 passengers and 6 crew, crashed on landing in Kazan at 19:25L (15:25Z). All occupants perished in the accident.
Emergency services reported there were no survivors. The aircraft was on its second approach and was about to go around when the aircraft crashed.
Russia's Ministry of Emergency confirmed the crash, all 44 passengers and 6 crew have been killed in the accident. The aircraft had already gone around several times, when a fuel tank caught fire upon landing.
Ground observers are reporting the aircraft had gone around two times and burst into flames upon touch down on third approach.
The Airport of Kazan is currently closed.
De 747-8 mag er ook zijnquote:
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.quote:Op zondag 17 november 2013 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De 747-8 mag er ook zijn
[ afbeelding ]
Maar voldoen ze inmiddels aan het door Boeing beloofde brandstofverbruik?
quote:Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef Sunri5e het volgende:
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.
En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond inquote:Op zondag 17 november 2013 18:39 schreef Iemand91 het volgende:
Crash: Tatarstan B735 at Kazan on Nov 17th 2013, crashed on landing
Jezus.quote:Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in
Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.quote:Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in
Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hierquote:Op woensdag 20 november 2013 21:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.
Dat is zo'n grove fout dat ie bijna niet per ongeluk gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:16 schreef larsico het volgende:
[..]
Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hier
Heftig om te zien altijd. Zo'n enorm ding dat zit te flexen en stuiteren.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203
[ afbeelding ]
quote:BERLIJN - De komende maanden zal de Duitse luchtvaartmaatschappij airberlin vliegen met één speciaal kerstvliegtuig onder het motto 'Flying home for Christmas'. Dit heeft de maatschappij woensdag gezegd.
De Boeing 737-800 zal op het Europese routenetwerk vliegen tot en met januari. Iedereen die naar huis vliegt met airberlin tijdens het vakantieseizoen heeft een goede kans te reizen met dit versierde vliegtuig.
Het ontwerp lijkt op een ketting van kaarsjes. De ramen van het vliegtuig worden gevormd door de kaarsjes, waardoor de cabineverlichting er 's avonds voor zorgt dat het lijkt alsof de vlammetjes branden. Binnenin is het vliegtuig ook aangepast, met onder andere hoofdsteunen in kerststijl.
Kun je nog zo'n huge-ass motherfucker zijn, het blijft gewoon een vliegtuig.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203
[ afbeelding ]
quote:This has gone up in Piccadilly Circus. It's linked to a flight tracker so that it can display live flight information.
En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)quote:Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
Concurentie is zeker goed en emirates is een fijne maatschappij om mee te reizen. Maar concurentie moet er wel BLIJVEN. Het zou zonde zijn als 1 maatschappij de dienst uit maakt. Zonder concurentie zullen de prijzen weer stijgen. De service slechter worden enz.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)
Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.
http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Nu concurrentie?quote:Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Ouch.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.
http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
En dan een andere Dreamlifter deze onderdelen op laten halenquote:Op donderdag 21 november 2013 13:07 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ?
Die is leuk. Mooie sluipreclame ook voor FlightAware of welke tracker dit ook mag zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
Nog een briljante advertising van BA:
[..]
[ afbeelding ]
En langs een snelweg:
[ afbeelding ]
Als ze in Twente maar niet zo'n zelfde kant opgaan.quote:Omwonenden willen dat Eelde 'groene luchthaven' wordt
EELDE - De Vereniging Omwonenden Luchthaven Eelde (VOLE) heeft er geen vertrouwen in dat Groningen Eelde Airport commercieel winstgevend te exploiteren is. Dit schrijft RTV Drenthe. Volgens de vereniging is de regio het beste af door de commerciële luchtvaart helemaal te schrappen. Dat schrijft ze in een open brief aan de aandeelhouders van de luchthaven.
VOLE beroept zich op een onderzoek waaruit blijkt dat slechts vier procent van de reizigers uit het noorden gebruik maakt van Eelde en dat commerciële luchtvaart nooit winstgevend zal kunnen zijn. De vereniging denkt dat het beter is om Eelde alleen te gebruiken voor hulpdiensten, luchttaxi’s en privé-vliegtuigen van het bedrijfsleven. Het vliegveld zou ook gebruikt kunnen worden voor zonnepanelen of een andere groene toepassing.
Fixed that for youquote:Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan mag niet meer weg omdat de startbaan te kort is.
http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
quote:David Robson ontvangt enkele temperamentvolle VIP's, terwijl dispatcher Nizel een probleem heeft: een gloednieuwe A380 is verdwenen.
Hoe is het afgelopen met die A380quote:Op donderdag 21 november 2013 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)
[..]
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.quote:
Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:38 schreef Iemand91 het volgende:
Nu concurrentie?
Die concurrentie is er al jaren. En wat denk je als maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa de nek omgedraaid worden en wij dus afhankelijk worden van die MO-maatschappijen?
Het enige waar ik als passagier in geïnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.quote:Denk je echt dat het voordelig voor je uit gaat valllen dan? Om nog niet te spreken over de 10-duizenden banen die op de tocht komen te staan. Niet alleen bij de maatschappijen zélf maar ook bij andere bedrijven die in deze sector zitten.
En je moet je eens gaan verdiepen op welke manier Emirates opereert; als KLM dat zou doen was de wereld te klein.
bronquote:Having announced its plans to serve Edinburgh earlier today, anna.aero can exclusively reveal that Qatar Airways is also looking to add three more destinations to its route portfolio next year: Prague and Amsterdam in Europe and also Rio de Janeiro — no doubt just in time for next year’s World Cup in Brazil (Doha is set to be the World Cup city in 2022).
Launching on 28 May with a five times weekly 787 service (Scotland’s first scheduled Dreamliner service), Edinburgh is perhaps the most significant launch as its represents the first of the MEB3 airlines (Middle East Big 3 airlines = Emirates, Etihad Airways and Qatar Airways) to make the decision to start services at Scotland’s capital city (Emirates flies double-daily with 777-300s into Glasgow). And when the carrier launches passenger flights to Amsterdam, it will have completed the MEB3 set — with all three airlines then offering services.
twitter:BoIssarghini twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 11:20:00 Lufthansa 22nov2013 spotted at Brussels Airport. Lufthansa back to the future! From BRU to FRA http://t.co/nS38OTN0PC reageer retweet
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.
Misschien wat handiger eens wat meer over je eigen grenzen te kijken?
[..]
Het enige waar ik als passagier in geïnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.
Zoals altijd bij Discovery/Geographic Channelquote:Op vrijdag 22 november 2013 06:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?
Duurt even, maar uiteindelijk heeft de ongelijke strijd met het MO meer invloed op je leven dan alleen lagere ticket prijzen nu..
Dát zou nog eens een hoop mogelijkheden bieden voor de GA in het Nederlandse luchtruimquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?
Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:quote:Vlucht Surinam Airways gestaakt om steekvlam
PARAMARIBO, 21 nov – De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij, SLM, heeft de vlucht van Paramaribo naar Amsterdam van woensdag uitgesteld. Volgens de maatschappij werd tijdens de vlucht van Amsterdam naar Paramaribo een steekvlam in de motor (FOTO) waargenomen in de motor van het gehuurde vliegtuig. Ook was een knal te horen.
De daarop volgende vlucht is niet uitgevoerd omdat de maatschappij het vliegtuig wilde inspecteren.Het euvel betreft de rechtermotor van het ingehuurde toestel van Euro Atlantic Airways. “Voorlopige rapportage van onze SLM-crew die ook aan boord was van de ingehuurde vlucht, is dat er een knal is gehoord en een steekvlam werd waargenomen bij de uitlaat van de rechtermotor, na het opstijgen van het toestel”, meldt de vliegmaatschappij.
Achteraf deelde de gezagvoerder de passagiers mee dat zijn instrumentarium geen onveilige situatie aangaf. De vlucht is verder zonder incidenten verlopen en volgens schema en op tijd op de luchthaven te Zanderij afgerond. Toch is Euro Atlantic Airways gevraagd om een uitgebreide rapportage. “De SLM draagt veiligheid te allen tijde hoog in haar vaandel”, wordt nog gemeld. Getracht wordt de passagiers zo snel mogelijk alternatieven te bieden.
Volgens een reactie op het artikel had de motor al vaker kuren, dus de bemanning zal het wel gezien hebben als iets dat er bij hoorde.quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:
http://avherald.com/h?article=46bcdcc9&opt=0
Vreemd dat ze niet zijn omgekeerd en gewoon de plas overgevlogen zijn.
Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.
Geen Surinam Airways voor mij.
Das nog best een uitdaging. Die kunnen overal opduikenquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.
Beetje googelen leert dat dit "normaal" is. Vrij vertaald is de procedure: gas los, langzaam weer gas geven, en als alles normaal is, doorvliegen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |