abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 november 2013 @ 14:06:40 #201
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133341332
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen. _O-
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
pi_133343424
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:56 schreef Kopstoot het volgende:
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133345422
Even kijken of ik alle getallen tot nu toe heb:

Emirates:
- 50 A380 (maakt totaal 140 stuks)
- 150 777x (+ 50 opties)

FlyDubai:
- 100 737-max
- 11 737-800

Etihad:
- 40 A350-900
- 10 A350-1000
- 1 A330-200F
- 26 A321neo
- 10 A320neo
- 17 777-9X
- 8 777-8x (+ 12 777x opties; Etihad heeft eerste order voor de -8)
- 30 787-10 (+ 12 opties)
- 777F (+ 2 opties)

Lufthansa
- 34 777x

Qatar
- 50 777x
- 5 A330F (+ 8 opties)

Verder
- Flydubai à $11.4 miljard; grootste single-aisle koop vanuit Midden-Oosten.
- Totaal 259 777x orders en opties @ $95 miljard; deze launch is naar dollar-waarde de grootste ooit in luchtvaargeschiedenis.
- De 777-9x is nu het langste (commerciele) vliegtuig met 76.5 meter, de 747-8 was het even met 76.25 meter die de A340-600 versloeg die 75.30 meter lang was.

Wat een cijfers 8)7 ...

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt tot ze met 2 380's per dag gaan vliegen op EHAM.
Vanaf begin december komen ze met een tweede vlucht met de 777-200LR dus is een stap naar een A380 snel gemaakt; 266 stoelen naar 489/517 (afhankelijk van wel of niet crewrest achterin).
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:
De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
En dit inderdaad.

En over de 777x gesproken, wat is ie mooi hè :9
(Keihard het einde van de 747 though ;( )





[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 17-11-2013 16:44:05 ]
pi_133346952
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
Etihad heeft vandaag ook aangekondigd Darwin Airline over te nemen. Wordt gerebrand naar Etihad Regional om als feeder te dienen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133349262
Crash: Tatarstan B735 at Kazan on Nov 17th 2013, crashed on landing
quote:
A Tatarstan Boeing 737-500 on behalf of Ak Bars Aero, registration VQ-BBN performing flight U9-363/2B-363 from Moscow Domodedovo to Kazan (Russia) with 44 passengers and 6 crew, crashed on landing in Kazan at 19:25L (15:25Z). All occupants perished in the accident.

Emergency services reported there were no survivors. The aircraft was on its second approach and was about to go around when the aircraft crashed.

Russia's Ministry of Emergency confirmed the crash, all 44 passengers and 6 crew have been killed in the accident. The aircraft had already gone around several times, when a fuel tank caught fire upon landing.

Ground observers are reporting the aircraft had gone around two times and burst into flames upon touch down on third approach.

The Airport of Kazan is currently closed.

pi_133350359
Die 777X! :9~ O+ :D
  zondag 17 november 2013 @ 19:37:13 #207
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133350790
quote:
17s.gif Op zondag 17 november 2013 19:21 schreef blingbling11 het volgende:
Die 777X! :9~ O+ :D
De 747-8 mag er ook zijn



Maar voldoen ze inmiddels aan het door Boeing beloofde brandstofverbruik?
Wie dit leest is gek
  zondag 17 november 2013 @ 20:42:15 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133353459
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2013 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De 747-8 mag er ook zijn

[ afbeelding ]

Maar voldoen ze inmiddels aan het door Boeing beloofde brandstofverbruik?
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.
pi_133385803
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef Sunri5e het volgende:
Die 748 vind ik dus echt helemaal niks.
o|O

De lijst van orders is momenteel als volgt:

Emirates:
- 50 A380 (maakt totaal 140 stuks)
- 150 777x (+ 50 opties)

FlyDubai:
- 100 737-max
- 11 737-800

Etihad:
- 40 A350-900
- 10 A350-1000
- 1 A330-200F
- 26 A321neo
- 10 A320neo
- 17 777-9X
- 8 777-8x (+ 12 777x opties; Etihad heeft eerste order voor de -8)
- 30 787-10 (+ 12 opties)
- 777F (+ 2 opties)

Lufthansa
- 34 777x (van September)

Qatar
- 50 777x
- 5 A330F (+ 8 opties)

Libyan Wings
- 3 A350-900
- 4 A320neo

GECAS (leasemaatschappij)
- 5 ATR72-600 (+ 5 opties)

Palma (leasemaatschappij; kisten gaan naar Ethiopian)
- 4 Bombardier Q400 (+ 4 opties)

Air Côte d’Ivoire
- 2 Bombardier Q400 (+ 2 opties)

Verder
- Flydubai à $11.4 miljard; grootste single-aisle koop vanuit Midden-Oosten.
- Totaal 259 777x orders en opties @ $95 miljard; deze launch is naar dollar-waarde de grootste ooit in luchtvaartgeschiedenis.
- De 777-9x is nu het langste (commerciele) vliegtuig met 76.5 meter, de 747-8 was het even met 76.25 meter die de A340-600 versloeg die 75.30 meter lang was.

Dubai Airshow vindt momenteel plaats op eerder genoemde Dubai World Central - Al Maktoum International Airport.
't is een beetje een huishoudbeurs maar dan met speeltjes van honderden miljoenen. :P



(aan de knuppel zit gezagvoerder Saeed Al Maktoum, bestuursvoorzitter van Emirates.




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 18-11-2013 19:55:55 ]
pi_133387661
En die A340-600 was al zo'n enorm bakbeest :9~
pi_133393120
Nu op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40 uur)
quote:
Vlieg mee met de 'Skibirds' terwijl ze groepen wetenschappers naar afgelegen kampen in Groenland en Antarctica vervoeren voordat de ijzige winterstormen toeslaan.
  maandag 18 november 2013 @ 23:08:56 #212
269384 OEM
I spit on your aircraft
  maandag 18 november 2013 @ 23:13:36 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_133397760
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:

[..]

En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in :{

Jezus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 20 november 2013 @ 21:11:56 #214
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133463397
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

pi_133465344
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:08 schreef OEM het volgende:

[..]

En er zijn beelden. Hij gaat gewoon loodrecht de grond in :{

Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.
Wie dit leest is gek
pi_133466786
quote:
99s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Fout van de piloot werd er al meteen gezegd. Dat lijkt me onwaarschijnlijk op deze manier.
Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hier
pi_133467040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:16 schreef larsico het volgende:

[..]

Lijkt toch wel een fout van de piloot te zijn, zie hier
Dat is zo'n grove fout dat ie bijna niet per ongeluk gemaakt kan worden.
Maar het zou ook kunnen dat de stabilo's of weet ik wat aan de controls defect is gegaan en dat ie over een vleugel op de kop gerold is. Dan zal de piloot proberen 'm weer vlak te krijgen door de stuurkolom naar voren te drukken.
Wie dit leest is gek
pi_133468184
Er wordt ook gesproken over een complot omdat er 2 belangrijke personen aan boord waren.
pi_133469965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

[ afbeelding ]
Heftig om te zien altijd. Zo'n enorm ding dat zit te flexen en stuiteren.
Ik zou niet prettig hebben gezeten als passagier. :X

Over aparte liveries gesproken:

Speciaal kerstvliegtuig bij airberlin
quote:
BERLIJN - De komende maanden zal de Duitse luchtvaartmaatschappij airberlin vliegen met één speciaal kerstvliegtuig onder het motto 'Flying home for Christmas'. Dit heeft de maatschappij woensdag gezegd.

De Boeing 737-800 zal op het Europese routenetwerk vliegen tot en met januari. Iedereen die naar huis vliegt met airberlin tijdens het vakantieseizoen heeft een goede kans te reizen met dit versierde vliegtuig.

Het ontwerp lijkt op een ketting van kaarsjes. De ramen van het vliegtuig worden gevormd door de kaarsjes, waardoor de cabineverlichting er 's avonds voor zorgt dat het lijkt alsof de vlammetjes branden. Binnenin is het vliegtuig ook aangepast, met onder andere hoofdsteunen in kerststijl.
pi_133470249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef OEM het volgende:
Stuiteren over de landingsbaan in een A380
http://sploid.gizmodo.com(...)-to-crash-1468319203

[ afbeelding ]
Kun je nog zo'n huge-ass motherfucker zijn, het blijft gewoon een vliegtuig.
pi_133471138
Nog een briljante advertising van BA:
quote:
This has gone up in Piccadilly Circus. It's linked to a flight tracker so that it can display live flight information.


En langs een snelweg:
pi_133476159
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:21 schreef The_stranger het volgende:

De concurrentie de markt uitdrukken. Het is een blitzkrieg vanuit de zandbak, met groot materieel dusdanig druk uitoefenen dat over een aantal jaar de westerse maatschappijen weg zijn.
En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)

Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2013 10:12:50 ]
pi_133476347
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat zou je erg vinden? Als je weleens met Emirates o.i.d. hebt gevlogen dan wel vliegtuigmaatschappijen uit dat deel van de wereld, dan ademt vind ik hun service en hele manier van een "vliegervaring hebben" moderniteit en gedienstigheid uit als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de KLM. (om even een voorbeeld te nemen)

Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Concurentie is zeker goed en emirates is een fijne maatschappij om mee te reizen. Maar concurentie moet er wel BLIJVEN. Het zou zonde zijn als 1 maatschappij de dienst uit maakt. Zonder concurentie zullen de prijzen weer stijgen. De service slechter worden enz.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:26:17 #224
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133479891
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
  donderdag 21 november 2013 @ 13:07:34 #225
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133481011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ? :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133481761
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Nu concurrentie?

Die concurrentie is er al jaren. En wat denk je als maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa de nek omgedraaid worden en wij dus afhankelijk worden van die MO-maatschappijen? Denk je echt dat het voordelig voor je uit gaat valllen dan? Om nog niet te spreken over de 10-duizenden banen die op de tocht komen te staan. Niet alleen bij de maatschappijen zélf maar ook bij andere bedrijven die in deze sector zitten.

En je moet je eens gaan verdiepen op welke manier Emirates opereert; als KLM dat zou doen was de wereld te klein.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Ouch.

Maar hij kan wel weg hoor. Die lengte heeft hij nodig bij MTOW; gooi er een paar ton peut in (en dus niet MTOW) en je kunt weg hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2013 13:44:13 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 13:39:27 #227
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133481784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:07 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ? :P
En dan een andere Dreamlifter deze onderdelen op laten halen ;)
pi_133483863
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
Nog een briljante advertising van BA:

[..]

[ afbeelding ]

En langs een snelweg:
[ afbeelding ]
Die is leuk. Mooie sluipreclame ook voor FlightAware of welke tracker dit ook mag zijn.
  donderdag 21 november 2013 @ 17:10:22 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133488097
Zoals we al eens eerder besproken hebben.... In Eelde zit geen toekomst en hebben ze flink wat geld over de balk gegooid met die baanverlenging. Zelfs een leek kon/kan zien dat dit nooit rendabel zou worden.

quote:
Omwonenden willen dat Eelde 'groene luchthaven' wordt

EELDE - De Vereniging Omwonenden Luchthaven Eelde (VOLE) heeft er geen vertrouwen in dat Groningen Eelde Airport commercieel winstgevend te exploiteren is. Dit schrijft RTV Drenthe. Volgens de vereniging is de regio het beste af door de commerciële luchtvaart helemaal te schrappen. Dat schrijft ze in een open brief aan de aandeelhouders van de luchthaven.

VOLE beroept zich op een onderzoek waaruit blijkt dat slechts vier procent van de reizigers uit het noorden gebruik maakt van Eelde en dat commerciële luchtvaart nooit winstgevend zal kunnen zijn. De vereniging denkt dat het beter is om Eelde alleen te gebruiken voor hulpdiensten, luchttaxi’s en privé-vliegtuigen van het bedrijfsleven. Het vliegveld zou ook gebruikt kunnen worden voor zonnepanelen of een andere groene toepassing.
Als ze in Twente maar niet zo'n zelfde kant opgaan.
pi_133488139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan mag niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Fixed that for you :P
pi_133492287
Voor wie het live wil volgen: hier een livefeed. Zou rond middaguur moeten vertrekken en het is nu half 1 daar dus zou elk moment kunnen gebeuren.

EDIT: hoor die vrouw net zeggen dat ze om 1 uur zouden moeten vertrekken, met zo'n 10 minuten dus.

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2013 19:50:41 ]
pi_133494135
En weg! :)
pi_133494245
Wat een gelul om niets. 'has just one shot deal' (eh...).

Ding weeg momenteel net zoveel als elk andere 747 (leeggewicht is nagenoeg gelijk), en die baanlengte waar ze het de hele tijd over hebben geldt voor MTOW. (wat 180 ton meer is).
Maar ja, Amerikanen hè.

En maar zeuren dat ze allemaal piloten zijn (Cessna dus...)

Oh, en vertrokken met baan over...
pi_133495289
Over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)
quote:
David Robson ontvangt enkele temperamentvolle VIP's, terwijl dispatcher Nizel een probleem heeft: een gloednieuwe A380 is verdwenen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 01:32:29 #235
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133505001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)

[..]

Hoe is het afgelopen met die A380 :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 06:42:06 #236
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133505930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 01:32 schreef Woods het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met die A380 :P
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.
Wie dit leest is gek
pi_133508042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:38 schreef Iemand91 het volgende:

Nu concurrentie?

Die concurrentie is er al jaren. En wat denk je als maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa de nek omgedraaid worden en wij dus afhankelijk worden van die MO-maatschappijen?
Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.
Misschien wat handiger eens wat meer over je eigen grenzen te kijken?

quote:
Denk je echt dat het voordelig voor je uit gaat valllen dan? Om nog niet te spreken over de 10-duizenden banen die op de tocht komen te staan. Niet alleen bij de maatschappijen zélf maar ook bij andere bedrijven die in deze sector zitten.

En je moet je eens gaan verdiepen op welke manier Emirates opereert; als KLM dat zou doen was de wereld te klein.

Het enige waar ik als passagier in geïnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 10:16:30 ]
pi_133508286
Ik ben vooral benieuwd naar wat Emirates en z'n soortgenoten doen.

Ik dacht dat ze vooral een enorm voordeel hadden doordat brandstof voor hun goedkoper is dan, hmm, water.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133508421
Qatar Airways gaat nu eindelijk op Schiphol vliegen.

quote:
Having announced its plans to serve Edinburgh earlier today, anna.aero can exclusively reveal that Qatar Airways is also looking to add three more destinations to its route portfolio next year: Prague and Amsterdam in Europe and also Rio de Janeiro — no doubt just in time for next year’s World Cup in Brazil (Doha is set to be the World Cup city in 2022).

Launching on 28 May with a five times weekly 787 service (Scotland’s first scheduled Dreamliner service), Edinburgh is perhaps the most significant launch as its represents the first of the MEB3 airlines (Middle East Big 3 airlines = Emirates, Etihad Airways and Qatar Airways) to make the decision to start services at Scotland’s capital city (Emirates flies double-daily with 777-300s into Glasgow). And when the carrier launches passenger flights to Amsterdam, it will have completed the MEB3 set — with all three airlines then offering services.
bron
pi_133509532
BoIssarghini twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 11:20:00 Lufthansa 22nov2013 spotted at Brussels Airport. Lufthansa back to the future! From BRU to FRA http://t.co/nS38OTN0PC reageer retweet
Abracadabra, tapate guarra!
pi_133510149
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.
Misschien wat handiger eens wat meer over je eigen grenzen te kijken?

[..]

Het enige waar ik als passagier in geïnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?

Duurt even, maar uiteindelijk heeft de ongelijke strijd met het MO meer invloed op je leven dan alleen lagere ticket prijzen nu..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133511869
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 06:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.
Zoals altijd bij Discovery/Geographic Channel :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?

Duurt even, maar uiteindelijk heeft de ongelijke strijd met het MO meer invloed op je leven dan alleen lagere ticket prijzen nu..
Dit dus.

Een maatschappij die zo even 150 A380 en 150 777x (+ 50 opties) toestellen aanschaft (hoewel lease) is geen gezonde concurrentie die zowel de vliegmaatschappijen als consument ten goede komt.

Vind je het ook niet een beetje raar dat Emirates (gevolgd door Ethihad en Qatar) als enige maatschappij dergelijke bedragen stukslaat? En heb je toevallig ook het laatste nieuws vanuit Qatar gehoord hoe daar de praktijk is?

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 22-11-2013 14:13:01 ]
pi_133513555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?
Dát zou nog eens een hoop mogelijkheden bieden voor de GA in het Nederlandse luchtruim *O*

Die oliestaten zijn niet gek, die investeren iedere cent in het aanboren van nieuwe industriën en inkomstenbronnen (vooral toerisme), zodat ze ook als de olie straks op is, nog wat hebben om hun economie draaiende te houden. De enige manier om daar wat tegen te doen is geen olie meer kopen. Hang je huis vol met zonnepanelen en koop een Tesla. Ohnee want dan steun je weer het ongezonde chinese imperium op edelmetalen. Toch maar paard en wagen dan.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:41:22 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133524239
quote:
Vlucht Surinam Airways gestaakt om steekvlam

PARAMARIBO, 21 nov – De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij, SLM, heeft de vlucht van Paramaribo naar Amsterdam van woensdag uitgesteld. Volgens de maatschappij werd tijdens de vlucht van Amsterdam naar Paramaribo een steekvlam in de motor (FOTO) waargenomen in de motor van het gehuurde vliegtuig. Ook was een knal te horen.

De daarop volgende vlucht is niet uitgevoerd omdat de maatschappij het vliegtuig wilde inspecteren.Het euvel betreft de rechtermotor van het ingehuurde toestel van Euro Atlantic Airways. “Voorlopige rapportage van onze SLM-crew die ook aan boord was van de ingehuurde vlucht, is dat er een knal is gehoord en een steekvlam werd waargenomen bij de uitlaat van de rechtermotor, na het opstijgen van het toestel”, meldt de vliegmaatschappij.

Achteraf deelde de gezagvoerder de passagiers mee dat zijn instrumentarium geen onveilige situatie aangaf. De vlucht is verder zonder incidenten verlopen en volgens schema en op tijd op de luchthaven te Zanderij afgerond. Toch is Euro Atlantic Airways gevraagd om een uitgebreide rapportage. “De SLM draagt veiligheid te allen tijde hoog in haar vaandel”, wordt nog gemeld. Getracht wordt de passagiers zo snel mogelijk alternatieven te bieden.
Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:

http://avherald.com/h?article=46bcdcc9&opt=0

Vreemd dat ze niet zijn omgekeerd en gewoon de plas overgevlogen zijn.
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:39:51 #245
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133534893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:

http://avherald.com/h?article=46bcdcc9&opt=0

Vreemd dat ze niet zijn omgekeerd en gewoon de plas overgevlogen zijn.
Volgens een reactie op het artikel had de motor al vaker kuren, dus de bemanning zal het wel gezien hebben als iets dat er bij hoorde.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:40:05 #246
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133534903
dubbelt :{
Wie dit leest is gek
pi_133537357
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.

Geen Surinam Airways voor mij.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:37:30 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133541210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.

Geen Surinam Airways voor mij.
Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.
pi_133541265
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.
Das nog best een uitdaging. Die kunnen overal opduiken :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:08:18 #250
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133543381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.
Beetje googelen leert dat dit "normaal" is. Vrij vertaald is de procedure: gas los, langzaam weer gas geven, en als alles normaal is, doorvliegen.

Hoe ga je aan je manager uitleggen dat je met een normaal functionerende kist weer in Amsterdam staat?

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 23-11-2013 13:16:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')