Verkeerde lijntje gepakt dus?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Duur geintje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat schijnt tot nu toe zo te lijken inderdaad.quote:
Maar het lijkt er wel op inderdaad.quote:I'm not sure about what line the 757 uses D51A or D51B, but the Docking system automatically "blocks" the wrong line by showing a big STOP and red lights. So accidentally taking the wrong line is (virtually) impossible I guess.
Wie weet stond de VDGS uit en werd er gemarshalled.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:41 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat schijnt tot nu toe zo te lijken inderdaad.
Iemand op Airliners.net zegt echter ook:
[..]
Maar het lijkt er wel op inderdaad.
Beetje naar zitten googelen, maar dat lijkt niet zomaar te mogen. Is afhankelijk van wat er in de configuration deviation list staat van het betreffende type. Pprune, Airliners.net en zelfs scramble zeggen eigenlijk allemaal dat een 737 niet mag vliegen met een missende winglet. Ik zie in deze AFM (737-800 in China oid) ook geen winglets staan in de CDL-appendix.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef blingbling11 het volgende:
Desnoods kan die kist ook zonder winglet vliegrn
Mag wel, maar dan alleen een vlucht zonder passagiers, een zogenaamde ferry flight. En onder bepaalde restricties, zoals alleen overdag, minder zijwind, etcquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Beetje naar zitten googelen, maar dat lijkt niet zomaar te mogen. Is afhankelijk van wat er in de configuration deviation list staat van het betreffende type. Pprune, Airliners.net en zelfs scramble zeggen eigenlijk allemaal dat een 737 niet mag vliegen met een missende winglet. Ik zie in deze AFM (737-800 in China oid) ook geen winglets staan in de CDL-appendix.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze kist (met retrofit winglets?) wel of niet mag vliegen.
quote:Non-Revenue Ferry Flight with One Winglet or No Winglets, 737-NG
Non-revenue (flight crew only) ferry flights are allowed for 737-NG
airplanes with the following configurations:
• A winglet on one wing, and no wingtip treatment on the other wing.
• No wingtip treatment on the either wing.
Het verschilt ook per vliegtuig. Een 737 next gen heeft zogenaamde blended winglets, die zijn zeg maar een met de vleugel. Bij een 747 zijn ze, om het even krom te stellen, "slechts" aan eht eind van de vleugel vastgemaakt. Als bij de laatste de winglet weg is, is er verder weinig aan de hand. Bij een 737 next gen is er meteen een stuk van de vleugel weg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:36 schreef blingbling11 het volgende:
Wist ik niet eens. De 747 zie ik zelfs af en toe met maar 1 winglet vliegen.
Hoi, vliegtuig n00b hier.quote:
quote:
Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).quote:Lees graag mee in dit topic, maar naar aanleiding van deze foto vraag ik me het volgende af: waarom laten ze die kisten zo staan? Hier zitten zoveel metalen in die (imo) te recycelen/hergebruiken zijn, dat is toch doodzonde om ze te laten wegroesten? Waarom wordt dit niet hergebruikt? Is dit vanwege de kosten?
Helder. Bedankt voor je toelichting!quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).
Niet voor niets zijn bijvoorbeeld oldtimers (auto's dus) ook zo populair uit die regio want ze roesten dat praktisch niet. (maar dan hebben we het even niet over wat de intensieve zonlicht doet met een auto zoals vage lak en verbogen dashboards).
Dus vliegtuigen kunnen daar jaren staan zonder dat ze achteruit gaan in kwaliteit.
Dat wordt ook veel gedaan door maatschappijen die bepaalde kisten tijdelijk niet nodig hebben.
Dan zetten ze hem een tijd in de woestijn en als ze weer nodig zijn kunnen ze zo weer gebruikt worden.
En kisten die niet meer gaan vliegen staan daar gewoon te wachten om gesloopt óf verkocht te worden. Verkocht in onderdelen of nog als complete kist.
En zoals je op bovenstaande foto al kunt zien zit er al weinig spul meer op en aan die kisten; blijft alleen de fuselage over en de landing gear. De rest is er allemaal al van af gehaald.
Heldere uitleg die voor mij ook welkom is. Bedankt!quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).
Niet voor niets zijn bijvoorbeeld oldtimers (auto's dus) ook zo populair uit die regio want ze roesten dat praktisch niet. (maar dan hebben we het even niet over wat de intensieve zonlicht doet met een auto zoals vage lak en verbogen dashboards).
Dus vliegtuigen kunnen daar jaren staan zonder dat ze achteruit gaan in kwaliteit.
Dat wordt ook veel gedaan door maatschappijen die bepaalde kisten tijdelijk niet nodig hebben.
Dan zetten ze hem een tijd in de woestijn en als ze weer nodig zijn kunnen ze zo weer gebruikt worden.
En kisten die niet meer gaan vliegen staan daar gewoon te wachten om gesloopt óf verkocht te worden. Verkocht in onderdelen of nog als complete kist.
En zoals je op bovenstaande foto al kunt zien zit er al weinig spul meer op en aan die kisten; blijft alleen de fuselage over en de landing gear. De rest is er allemaal al van af gehaald.
quote:Episode 1 of 2
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age.
quote:Episode 2 of 2
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Mooi ding, heb 'm tijdens de KLu open dagen gezien.quote:Op zondag 15 december 2013 18:33 schreef Iemand91 het volgende:
En voor de mensen die ook BBC4 hebben; vanavond van 20:00 - 22:00 uur de 2 afleveringen:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
quote:Ryanair keert niet terug op route Groningen-Milaan
EELDE - Ryanair hervat in 2014 niet de route van Groningen Airport Eelde naar Milaan-Bergamo. De budgetmaatschappij staakte met ingang van het huidige winterseizoen de vluchtuitvoering op de route. Tegen de verwachting van de luchthaven in is de route niet opgenomen in de Ryanair-zomerdienstregeling, meldt RTV Noord.
Ryanair biedt dit winterseizoen geen vlucten aan vanaf Groningen. In april, wanneer het zomerseizoen begint, worden de routes naar de Spaanse bestemmingen Palma de Mallorca en Girona (beide twee keer per week) hervat. Ryanair zegt wel te kijken naar mogelijkheden om in 2015 de vluchten naar Milaan-Bergamo te hervatten.
Maar ze hadden er dan ook al 51 andere. Hebben ze niet een echt vaste locatie als KLM-Schiphol?quote:Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Sunri5e het volgende:
En Ryanair sluit ook de basis op Maastricht.
Dublin zit het hoofdkantoor. Maar 1 basis hebben zit niet in het businessmodel. Vanuit Dublin met 300 kisten Europa doorvliegen heeft ook geen zin, want daar is de markt te klein voor, dus meer bases door heel Europa heen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:45 schreef Woods het volgende:
[..]
Maar ze hadden er dan ook al 51 andere. Hebben ze niet een echt vaste locatie als KLM-Schiphol?
Betekent dat dan ook dat ze op deze 51 aangegeven basisen onderhoud plegen en kisten kunnen stallen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dublin zit het hoofdkantoor. Maar 1 basis hebben zit niet in het businessmodel. Vanuit Dublin met 300 kisten Europa doorvliegen heeft ook geen zin, want daar is de markt te klein voor, dus meer bases door heel Europa heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |