abonnement Unibet Coolblue
pi_134222942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Duur geintje:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verkeerde lijntje gepakt dus?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134222958
Heb ik ook gehad in een toestel waar ik in zat in rome. Werden naar achteren geduwd en we rammen zo een ander toestel met puntje vleugel. Wingtip er af, tape er op :') en gaan na een uur.
pi_134223020
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:39 schreef Me_Wesley het volgende:
Verkeerde lijntje gepakt dus?
Dat schijnt tot nu toe zo te lijken inderdaad.

Iemand op Airliners.net zegt echter ook:
quote:
I'm not sure about what line the 757 uses D51A or D51B, but the Docking system automatically "blocks" the wrong line by showing a big STOP and red lights. So accidentally taking the wrong line is (virtually) impossible I guess.
Maar het lijkt er wel op inderdaad.
pi_134223100
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat schijnt tot nu toe zo te lijken inderdaad.

Iemand op Airliners.net zegt echter ook:

[..]

Maar het lijkt er wel op inderdaad.
Wie weet stond de VDGS uit en werd er gemarshalled.
Maarja, speculeren heeft weinig nut, teveel mogelijkheden :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134223335
Ach, ryanair doet het tenminste beter. Die rijdt het staartvlak van een ander vliegtuig aan gort, weet het, maar gaat zonder iets te zeggen of checken gewoon vliegen..

Another ontime arrival!!!

http://www.avherald.com/h?article=45363621&opt=0
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134224217
Voo KLM is de schade denk ik niet heel groot. Andere winglet erop en klaar. Desnoods kan die kist ook zonder winglet vliegrn. Zal wel nog een aantal inspecties uitgevoerd moeten worden om te kijken of de vleugel niet ontwricht is e.d.
Die US kist zal er erger aan toe zijn. Zitten best wat systemen in de leading edge die beschadigd kunnen zijn.
  vrijdag 13 december 2013 @ 17:37:15 #82
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134231436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef blingbling11 het volgende:
Desnoods kan die kist ook zonder winglet vliegrn
Beetje naar zitten googelen, maar dat lijkt niet zomaar te mogen. Is afhankelijk van wat er in de configuration deviation list staat van het betreffende type. Pprune, Airliners.net en zelfs scramble zeggen eigenlijk allemaal dat een 737 niet mag vliegen met een missende winglet. Ik zie in deze AFM (737-800 in China oid) ook geen winglets staan in de CDL-appendix.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze kist (met retrofit winglets?) wel of niet mag vliegen.
pi_134231681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:37 schreef OEM het volgende:

[..]

Beetje naar zitten googelen, maar dat lijkt niet zomaar te mogen. Is afhankelijk van wat er in de configuration deviation list staat van het betreffende type. Pprune, Airliners.net en zelfs scramble zeggen eigenlijk allemaal dat een 737 niet mag vliegen met een missende winglet. Ik zie in deze AFM (737-800 in China oid) ook geen winglets staan in de CDL-appendix.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze kist (met retrofit winglets?) wel of niet mag vliegen.
Mag wel, maar dan alleen een vlucht zonder passagiers, een zogenaamde ferry flight. En onder bepaalde restricties, zoals alleen overdag, minder zijwind, etc
quote:
Non-Revenue Ferry Flight with One Winglet or No Winglets, 737-NG
Non-revenue (flight crew only) ferry flights are allowed for 737-NG
airplanes with the following configurations:
• A winglet on one wing, and no wingtip treatment on the other wing.
• No wingtip treatment on the either wing.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134238421
Wist ik niet eens. De 747 zie ik zelfs af en toe met maar 1 winglet vliegen.
Maar die 737 zal niet heel lang AOG zijn. KLM heeft volgens mij wel spare winglets.
pi_134238632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:36 schreef blingbling11 het volgende:
Wist ik niet eens. De 747 zie ik zelfs af en toe met maar 1 winglet vliegen.
Het verschilt ook per vliegtuig. Een 737 next gen heeft zogenaamde blended winglets, die zijn zeg maar een met de vleugel. Bij een 747 zijn ze, om het even krom te stellen, "slechts" aan eht eind van de vleugel vastgemaakt. Als bij de laatste de winglet weg is, is er verder weinig aan de hand. Bij een 737 next gen is er meteen een stuk van de vleugel weg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134239083
Oh in that case wordt het wel een lastig verhaal.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:04:33 #88
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_134252307
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
;(

[ afbeelding ]

(31 augustus)
Hoi, vliegtuig n00b hier.

Lees graag mee in dit topic, maar naar aanleiding van deze foto vraag ik me het volgende af: waarom laten ze die kisten zo staan? Hier zitten zoveel metalen in die (imo) te recycelen/hergebruiken zijn, dat is toch doodzonde om ze te laten wegroesten? Waarom wordt dit niet hergebruikt? Is dit vanwege de kosten?
Tics van je petten.
pi_134255318
Als ze uiteindelijk gesloopt zijn wordt dit ook gedaan. :Y
pi_134255435
Die US schijnt overigens gesleept te zijn vanaf de buffer, dus lijkt erop dat de crew niets te verwijten valt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134258457
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:04 schreef nattermann het volgende:
Hoi, vliegtuig n00b hier.
:W
quote:
Lees graag mee in dit topic, maar naar aanleiding van deze foto vraag ik me het volgende af: waarom laten ze die kisten zo staan? Hier zitten zoveel metalen in die (imo) te recycelen/hergebruiken zijn, dat is toch doodzonde om ze te laten wegroesten? Waarom wordt dit niet hergebruikt? Is dit vanwege de kosten?
Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).
Niet voor niets zijn bijvoorbeeld oldtimers (auto's dus) ook zo populair uit die regio want ze roesten daar praktisch niet. (maar dan hebben we het even niet over wat de intensieve zonlicht doet met een auto zoals vage lak en verbogen dashboards).

Dus vliegtuigen kunnen daar jaren staan zonder dat ze erg achteruit gaan in kwaliteit.
Dat wordt ook veel gedaan door maatschappijen die bepaalde kisten tijdelijk niet nodig hebben.
Dan zetten ze hem een tijd in de woestijn en als ze weer nodig zijn kunnen ze weer gebruikt worden.

En kisten die niet meer gaan vliegen staan daar gewoon te wachten om gesloopt óf verkocht te worden. Verkocht in onderdelen of nog als complete kist.

En zoals je op bovenstaande foto al kunt zien zit er al weinig spul meer op en aan die kisten; blijft alleen de fuselage over en de landing gear. De rest is er allemaal al van af gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-12-2013 18:35:07 ]
  zondag 15 december 2013 @ 01:46:57 #92
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_134280855
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:W

[..]

Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).
Niet voor niets zijn bijvoorbeeld oldtimers (auto's dus) ook zo populair uit die regio want ze roesten dat praktisch niet. (maar dan hebben we het even niet over wat de intensieve zonlicht doet met een auto zoals vage lak en verbogen dashboards).

Dus vliegtuigen kunnen daar jaren staan zonder dat ze achteruit gaan in kwaliteit.
Dat wordt ook veel gedaan door maatschappijen die bepaalde kisten tijdelijk niet nodig hebben.
Dan zetten ze hem een tijd in de woestijn en als ze weer nodig zijn kunnen ze zo weer gebruikt worden.

En kisten die niet meer gaan vliegen staan daar gewoon te wachten om gesloopt óf verkocht te worden. Verkocht in onderdelen of nog als complete kist.

En zoals je op bovenstaande foto al kunt zien zit er al weinig spul meer op en aan die kisten; blijft alleen de fuselage over en de landing gear. De rest is er allemaal al van af gehaald.
Helder. Bedankt voor je toelichting!
Tics van je petten.
pi_134283030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:W

[..]

Ten eerste roesten ze niet of nauwelijks; de fuselage is grotendeels van aluminium (en tegenwoordig steeds meer composiet) en het klimaat daar helpt ook mee (lage luchtvochtigheid).
Niet voor niets zijn bijvoorbeeld oldtimers (auto's dus) ook zo populair uit die regio want ze roesten dat praktisch niet. (maar dan hebben we het even niet over wat de intensieve zonlicht doet met een auto zoals vage lak en verbogen dashboards).

Dus vliegtuigen kunnen daar jaren staan zonder dat ze achteruit gaan in kwaliteit.
Dat wordt ook veel gedaan door maatschappijen die bepaalde kisten tijdelijk niet nodig hebben.
Dan zetten ze hem een tijd in de woestijn en als ze weer nodig zijn kunnen ze zo weer gebruikt worden.

En kisten die niet meer gaan vliegen staan daar gewoon te wachten om gesloopt óf verkocht te worden. Verkocht in onderdelen of nog als complete kist.

En zoals je op bovenstaande foto al kunt zien zit er al weinig spul meer op en aan die kisten; blijft alleen de fuselage over en de landing gear. De rest is er allemaal al van af gehaald.
Heldere uitleg die voor mij ook welkom is. Bedankt!
pi_134299181
En voor de mensen die ook BBC4 hebben; vanavond van 20:00 - 22:00 uur de 2 afleveringen:



quote:
Episode 1 of 2

In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age.
quote:
Episode 2 of 2

In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
pi_134304894
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:33 schreef Iemand91 het volgende:
En voor de mensen die ook BBC4 hebben; vanavond van 20:00 - 22:00 uur de 2 afleveringen:

[ afbeelding ]

[..]

[..]

Mooi ding, heb 'm tijdens de KLu open dagen gezien.
Jammer dat ie vooral bekend is van die belachelijke Falklands-actie.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 december 2013 @ 15:43:11 #96
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134330771
Die baanverlenging moest er hoe dan ook komen!!!

quote:
Ryanair keert niet terug op route Groningen-Milaan

EELDE - Ryanair hervat in 2014 niet de route van Groningen Airport Eelde naar Milaan-Bergamo. De budgetmaatschappij staakte met ingang van het huidige winterseizoen de vluchtuitvoering op de route. Tegen de verwachting van de luchthaven in is de route niet opgenomen in de Ryanair-zomerdienstregeling, meldt RTV Noord.

Ryanair biedt dit winterseizoen geen vlucten aan vanaf Groningen. In april, wanneer het zomerseizoen begint, worden de routes naar de Spaanse bestemmingen Palma de Mallorca en Girona (beide twee keer per week) hervat. Ryanair zegt wel te kijken naar mogelijkheden om in 2015 de vluchten naar Milaan-Bergamo te hervatten.
  maandag 16 december 2013 @ 16:37:32 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134332870
En Ryanair sluit ook de basis op Maastricht.
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:45:56 #98
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134370460
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Sunri5e het volgende:
En Ryanair sluit ook de basis op Maastricht.
Maar ze hadden er dan ook al 51 andere. Hebben ze niet een echt vaste locatie als KLM-Schiphol?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134371752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:45 schreef Woods het volgende:

[..]

Maar ze hadden er dan ook al 51 andere. Hebben ze niet een echt vaste locatie als KLM-Schiphol?
Dublin zit het hoofdkantoor. Maar 1 basis hebben zit niet in het businessmodel. Vanuit Dublin met 300 kisten Europa doorvliegen heeft ook geen zin, want daar is de markt te klein voor, dus meer bases door heel Europa heen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:48:47 #100
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134372520
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dublin zit het hoofdkantoor. Maar 1 basis hebben zit niet in het businessmodel. Vanuit Dublin met 300 kisten Europa doorvliegen heeft ook geen zin, want daar is de markt te klein voor, dus meer bases door heel Europa heen.
Betekent dat dan ook dat ze op deze 51 aangegeven basisen onderhoud plegen en kisten kunnen stallen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')