abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 mei 2014 @ 21:12:52 #51
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139881778
Gaat wel hard zo met de fokkers. Afgelopen zaterdag 2 Fokker-100 incidenten:

IRS in Niger
Iran Aseman in Iran



  maandag 12 mei 2014 @ 21:33:48 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139883107
In beide gevallen kon iedereen het navertellen, das dan wel weer positief :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 12 mei 2014 @ 22:12:53 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_139885585
Lijkt ook wel 2x een identiek probleem niet?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_139893104
Nog maar weer wat info op jullie afvuren:

- De laatste Fokker 70 van KLM Cityhopper in deze rond is met pensioen. PH-JCT heeft vandaag (maandag dus) haar laatste rotatie Amsterdam - Linkoping - Amsterdam gemaakt (geland om 13:27 uur).
Is als KL9955 vertrokken naar Norwich.



- PH-BFW staat in hangar 14 voor de nieuwe Business Class ombouw en PH-BFS staat in Subang omgebouwd te worden; blijft alleen PH-BFK over als 747 met de oude Business Class.
Deze gaat hiervoor naar Beijing.
Hierna komen de 777's en A330's aan de beurt.

- D-ALCP (Lufthansa Cargo MD11F) kist is zoals gezegd met pensioen en geland in Tulsa. Deed nog een extra rondje rond Tulsa (of doorstart): http://nl.flightaware.com/live/flight/DALCP

- Misschien eens gekeken naar wat de Antonov 225 aan het doen is momenteel?
Weinig; hij staat sinds 21 december voor groot onderhoud op Gostomel Airport.
Onderhoud om deze nog decennia door kunnen laten vliegen. Kist heeft ondertussen 8000 cycles en 20.000 uren gemaakt.

Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:11:09 #55
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139911491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.
pi_139914093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:11 schreef OEM het volgende:
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.
En wel hier.
Nee, hier. :@

En D-ALCP op Tulsa ;(



[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-05-2014 22:21:12 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:23:44 #57
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139916108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Iemand91 het volgende:
En wel hier.
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbdd

De 2e an-225 kun je herkennen aan het feit dat ie een gedeelte (wingbox?) van de vleugels heeft. In de foto van april 2013 staat ie buiten (blijkbaar staat/stond ie altijd binnen): zie ten zuiden van de hangar:



[ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 13-05-2014 19:51:58 ]
pi_139926094
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef OEM het volgende:
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbdd
Verbeterd. Ik had nog voor ogen hoe die 2e 225 eruit zag en dit leek precies. Ook dacht ik even verkeerd dat ik dacht dat fuselage groter leek dan de 124's die daar ook staan.

Oeps :@
quote:
De 2e an-225 kun je herkennen aan het feit dat ie een gedeelte (wingbox?) van de vleugels heeft. In de foto van april 2013 staat ie buiten (blijkbaar staat/stond ie altijd binnen): zie ten zuiden van de hangar:
Jep; de wingbox:



Ding staat geloof ik inderdaad altijd binnen. Behalve als de ruimte nodig is voor bijv. een 124.
Is natuurlijk ook maar een van de twee exemplaren en met de mogelijkheid dat deze ooit nog gebruikt gaat worden in het achterhoofd; wil je deze wel in een beetje gecontroleerde omgeving bewaren.
De vleugels moeten ook nog ergens liggen.

Wat laten we eerlijk zijn; Kiev is nou niet bepaalde toonbeeld van beste plek om dergelijk spul in de buitenlucht te zetten :P
pi_139945509
Lufthansa gaat een aantal kisten tijdelijk een special livery geven ter ere van het WK in Brazilië.
Lijkt op 3 kisten van uit hun A320-serie, op 3 747's (geen idee of alleen op de -8 of ook op de -400) en op 2 A330/A340 te komen.

Hier op de eerste (747-8; D-ABYO):



EDIT: en Heathrow heeft gisteren nieuwe plannen bekend gemaakt voor een derde runway.
Meer info hier.



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2014 20:55:24 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:41:41 #60
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139961978
quote:
Bonaire steunt plan Hartman luchthavens Cariben

KRALENDIJK - Bonaire steunt de oproep van vice-voorzitter Peter Hartman van Air France-KLM om de luchthavens in het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden te benutten als 'gateway' tussen Nederland en Latijns-Amerika. Hartman deed die uitspraak woensdag in de Telegraaf. Het Bestuurscollege van Bonaire ziet voor het eiland een aanzienlijke rol als hub weggelegd.

“Wij hebben een tot in detail uitgewerkt en door luchtvaartdeskundigen getoetst plan voor de upgrading van Flamingo Airport zodat de KLM Bonaire optimaal kan benutten als knooppunt in haar netwerk tussen Europa en Zuid-Amerika", laat het bestuurscollege in een verklaring weten.

Het Bestuurscollege heeft het Kabinet vorig jaar gewezen op het grote economische voordeel voor Nederland om te kunnen beschikken over “een goed geoutilleerde internationale luchthaven pal voor de kust van een geweldige groeimarkt”. Bijkomende voordeel zou zijn dat Flamingo Airport op Nederlands grondgebied ligt, want Bonaire is een bijzondere gemeente. Met de voorstellen van het Eilandbestuur is vooralsnog niets gedaan.

KLM gebruikte Bonaire tot enkele jaren geleden als vaste tussenstop op vluchten van Schiphol naar de Zuid-Amerikaanse landen Ecuador en Peru. Met de vervanging van de MD-11 door de Boeing 777 op die routes bleek de tussenstop op Bonaire niet langer noodzakelijk.

Springplank
Hartman ziet de ABC-eilanden nu als “springplank naar nieuwe bestemmingen in Zuid-Amerika”, zo zei hij in de Telegraaf. “Dat scheelt reistijd en kosten en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op. Onze Braziliaanse partner GOL en het Antilliaanse Insel Air kunnen actief meewerken aan deze uitbreiding van het Schiphol-netwerk.”

De Air France-KLM topman ziet ook een rol weggelegd voor concurrent Arkefly, het Nederlandse kabinet, Luchtverkeersleiding Nederland en Schiphol. Bedoeling is om tientallen miljoenen in de luchtvaart op Bonaire en later op Aruba en Curaçao te investeren, samen met particuliere ondernemers en de regeringen van de ABC-eilanden.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:26:34 #61
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139964529
quote:
“Dat scheelt reistijd
Say what :? Dus AMS BUE met een overstap op Bonaire is sneller dan AMS BUE rechtstreeks?? _O-

quote:
en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op.
Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:32:06 #62
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139964873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:26 schreef flipsen het volgende:

Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.
Vluchten met een tussenstop zijn vaak goedkoper.
pi_139967254
Zal wel meespelen dat de ABC-eilanden dan natuurlijk vooral bedrijvigheid/banen zien daar en goedkoper reizen naar het vaste continent.
Was pas nog in het 'nieuws' dat Curaçao KLM verdacht van oneerlijke prijzen enzo.
pi_139972113
Is KLM trouwens misschien weer bezig een MD11 voor te bereiden voor vertrek? Twee keer langs Schiphol gereden deze week, eerste keer stonden volgens mij PH-KCD (?) en PH-KCK (?) naast elkaar, maar vanmiddag niet meer.

Blijft toch een sneu gezicht, hoe die daar zo langs de weg geparkeerd staan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 15 mei 2014 @ 01:13:40 #65
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_139972598
Op de site van L1 is voor de geïnteresseerden een korte reportage te vinden over de werkzaamheden op- en rondom luchthaven Maastricht-Aachen Airport.

Interessant, zo'n reportage over een kleine luchthaven zo'n 10 kilometer van mijn woonplaats. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 15-05-2014 01:22:53 ]
Tics van je petten.
pi_139982223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Is KLM trouwens misschien weer bezig een MD11 voor te bereiden voor vertrek? Twee keer langs Schiphol gereden deze week, eerste keer stonden volgens mij PH-KCD (?) en PH-KCK (?) naast elkaar, maar vanmiddag niet meer.

Blijft toch een sneu gezicht, hoe die daar zo langs de weg geparkeerd staan.
Niet dat ik weet. Er zijn er ook nog maar 4 over die op 2 bestemmingen (Montreal en Toronto) gevlogen worden; dus ze staan veel stil.

Daarover geproken; gaat er iemand de komende tijd nog naar Los Angeles?
Kijk dan bij de approach even naar beneden (en je eventuele camera) en klik even als je over San Bernardino Airport gaat; kan nog geen foto's van PH-KCC vinden namelijk...

EDIT: ben overigens ook weer bezig met de 747-classics en ook de huidige 747's van KLM.
Min of meer een zo compleet mogelijke samenvatting van alle kisten ben ik aan het maken.
Dus als iemand specifieke informatie heeft (die niet al wijd en zijd bekend is); ik lees of hoor het graag!

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2014 16:52:53 ]
pi_140002047
Vandaag staat een 747-8 van ABC (VQ-BGZ) in Hangar 14. Ik begreep vanwege blikseminslag. Even van dichtbij bekeken. Mooie kist hoor :9~
pi_140002570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
- Misschien eens gekeken naar wat de Antonov 225 aan het doen is momenteel?
Weinig; hij staat sinds 21 december voor groot onderhoud op Gostomel Airport.
Onderhoud om deze nog decennia door kunnen laten vliegen. Kist heeft ondertussen 8000 cycles en 20.000 uren gemaakt.

Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
En hij is weer bezig; hier een foto van gisteren op Gostomel Airport in Kiev:




Enne vandaag:
quote:
A Cityjet RJ85, operating flight WX 281 to Florence, returned to London City Airport (LCY) after a cover/fairing of the flap operating mechanism on the left hand wing became partially detached.
Flight 281 took off from runway 27 at 07:38 local time. The flight climbed to 3400 feet and turned back while over Maidenhead. A safe landing was carried out at 08:27.
Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208



En morgen:

KLM op biobrandstof naar Aruba en Bonaire
quote:
SCHIPHOL - Vrijdag voert KLM voor het eerst een vlucht op biobrandstof uit naar het Caribisch Gebied. De Airbus A330-200 vertrekt rond 12.30 uur vanaf Schiphol naar Aruba en Bonaire. Op de vlucht is een grote delegatie van KLM en andere bedrijven die actief zijn op het gebied van duurzame ontwikkeling aanwezig.

Naast KLM-topman Camiel Eurlings vliegen onder meer ook Schiphol-CEO Jos Nijhuis en LVNL-directeur Paul Riemens mee naar Aruba. Ook de CEO’s van het WNF en TNO en topmanagers van Airbus en VN-luchtvaartorganisatie ICAO zijn op de vlucht aanwezig.

De keuze voor Aruba als bestemming voor de biobrandstofvlucht is niet voor niets gekozen: het Caribische eiland heeft zich ten doel gesteld om de energievoorziening in 2020 volledig 'vergroend' te hebben.

Zaterdag vindt op Aruba een Rondetafelbijeenkomst plaats waarbij duurzame luchtvaart centraal staat. Ook is de finale van de Green Aruba Challenge, een wedstrijd van concepten die Aruba duurzamer moeten maken.

Eerder al vloog KLM intercontinentaal op biobrandstof op basis van afgewerkt frituurvet naar Rio de Janeiro en New York. Binnen Europa gebeurde dat op vluchten naar Parijs. De leverancier van de brandstof was daarbij SkyNRG.
Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.
Was eerst bedoelt als een tanker voor de US Air Force; en heeft ook in die kleuren gevlogen:


pi_140039202
Even gekopieerd van elders:

- Space Shuttle Endeavour maakt in 1992 haar landing naar haar eerste vlucht.
Op dezelfde datum in 2011 maakt ze haar allerlaatste vlucht:
(Ten tijde van lancering leek dit de allerlaatste Space Shuttle vlucht te worden)



- Op 16 mei 1977 gebeurde er iets lugubers op het dak van het Pan Am Building (nu MetLife Building) in New York.



Een Sikorsky S-61L (N619PA) was net terug van JFK airport en stond op de heliport. 3 crew-members en 4 passagiers zaten al in het vliegtuig voor de vlucht terug. Een aantal passagiers stonden nog op het platform te wachten.

Maar toen een vijfde persoon net instapte brak de rechter landing-gear door metaalmoeheid. De helikopter rolde op z'n rechterkant en de rotorbladen spatten uit elkaar. De inzittenden kwamen er vanaf zonder - of met minimale - verwondingen.
Echter 4 van de wachtende personen buiten overleefden het niet. Een 5e persoon raakte zwaargewond.

Op de kruising van Madison Avenue / 43rd. Street overleed nog een persoon toen deze door een weggevlogen rotorblad geraakt werd; een tweede raakte zwaargewond.

Delen van het gebouwd werden geraakt; 2 auto's werden geraakt op de straat beneden, een 3 meter lang rotorstuk vloog door een raam op de 37e verdieping (36th. floor) van Pan Am gebouw en de wachtruimte/controle-ruimte van het platform werden ramen beschadigd.





Dit ongeluk was de directe oorzaak dat de heliport gesloten werd.

Na onderzoek werd de helikopter ontmanteld, via de vrachtliften van het Pan Am gebouw naar beneden gebracht, verzonden naar Kaapstad, Zuid-Afrika, herbouwd en opnieuw gecertificeerd en gevlogen.



Laatst bekende foto (mei 2007):



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-05-2014 23:24:34 ]
pi_140039239
Even lekker douchen :+
quote:
KUSI photojournalist Taylor Schuss filmed the DC10 Air Tanker (unofficially dubbed “Supertanker”) fighting the Cocos Fire in San Marcos, California, from the receiving end of a load of fire retardant on May 14.

Note the King Air flying as a pathfinder ahead of the DC-10 to point the drop zone for the tanker.

The DC-10 Air Tanker is a standard McDonnell Douglas DC-10 airliner that was converted to carry up to 12,000 US gallons (45,000 liters) of water or fire retardant in an exterior belly-mounted tank.

Two such kind of air tankers, operated by the 10 Tanker Air Carrier, are currently flying under callsign Tanker 910 and 911.
Bron: http://theaviationist.com/2014/05/16/dc-10-air-tanker-video/

  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:20:06 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_140039322
Goed verhaal weer, keep 'em coming ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140042466
En de laatste post van vandaag eerste post van vandaag:

Omdat hier mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de 787; de stand van 15 mei op Paine Field:


https://www.flickr.com/photos/bernieleighton/14193028391/


https://www.flickr.com/photos/bernieleighton/14009518969/
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:43:18 #73
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140048574
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef Iemand91 het volgende:

Enne vandaag:

[..]

Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208

[ afbeelding ]

En morgen:

KLM op biobrandstof naar Aruba en Bonaire

[..]

Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.
Was eerst bedoelt als een tanker voor de US Air Force; en heeft ook in die kleuren gevlogen:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)52774.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.
pi_140052025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.
Neuh, maar je ziet nog zo heel vaak foto's van dergelijke situaties verschijnen.
pi_140063382
Gebeurd idd vrij vaak. Op zich kan een een vliegtuig zonder een enkel probleem vliegen zonder bepaalde fairings. Ze dienen alleen maar voor minder wrijving en dus brandstofbesparing. Alleen het gevaar zit hem dat tijdens het losschieten de fairing de kist kan beschadigen. Of juist een andere. (Concorde)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')