abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:38:14 #276
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148756589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways voert vandaag de eerste commerciële vluchten met de A350 uit.
A7-ALA (22 december geleverd) ging van Doha naar Frankfurt en is staat momenteel op het punt weer te landen in Doha.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi ding, vooral dat zwart rondom de cockpit ziet er erg gaaf uit.
Tics van je petten.
pi_148757909
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

mooi vliegtuig _O_
Mooi inderdaad, die a350. :)
pi_148758354
Winglet-bureau hebben?
quote:
Les ateliers FLOWN have designed the Cantilevers desk made from part of the wing of a 737-800 Boeing plane.

Derived from one of the Boeing family high-end aircraft, this 737-800 winglet – part located at the wing extremity – was gift from sky for les Ateliers Flown, thanks to its rarity and its high
value-added.

This winglet had set the bar high and thus it was essential to sublimate it and exploiting the majesty of this part in applying noble materials and high-end finishing. It’s horizontally that its posture in space has been naturally imposed.

4 meters long, endless perspective started by a sensual and voluptuous curve and standed with assurance on a Sea Pearl granit Block emerging from the ground, the Cantilevers desk plays the subtle balance between Aerian and Earthly.

The Cantilevers desk will be offered at auction during the next aeronautics auction organized by the auction house ARTCURIAL, the March 2th 2015.

Especially for this occasion, the Gustave Moreau Museum in Paris had welcome us, to realize this photo shooting.

pi_148765845
Vandaag in de geschiedenis:


(Vergelijkbare situatie met twee andere B-52 en KC-135)

- 17 januari 1966:: Tijdens een mid-air refuelling boven de Middellandse Zee botsen een Boeing KC-135 Stratotanker (61-0273) en een Boeing B-52G Stratofortress (58-0256) op elkaar.

De B-52 was in de lucht voor Operation Chrome Dome; een missie waarbij B-52 bommenwerpers 24 per dag alert stonden en lange vluchten maken langs de grenzen van de Sovjet-Unie.
Deze B-52 was in North Carolina opgestegen en vloog naar de Middellandse Zee richting de grens van de Sovjet-Unie waarna het weer zou terugkeren naar de Verenigde Staten.
Deze lange vluchten vereisten een mid-air refuelling boven Spanje.
Aan boord van de B-52 bevonden zich kernwapens; 4 B28 waterstofbommen.

Om 10:30 uur begon de B-52 op 9450 meter hoogte aan haar tweede tankbeurt boven de Middellandse Zee, maar de B-52 begon de KC-135 te naderen. De boom raakte de B-52 en beukte ook tegen de linkervleugel; deze brak af. De B-52 explodeert maar toch konden 4 van de 7 inzittenden zich nog in veiligheid brengen met een parachute.
De KC-135 stortte ook neer en op 488 meter hoogte explodeert deze; alle 4 inzittenden overleven dit niet.
Dit alles voor de ogen van de crew van een andere KC-135 en B-42 die op dezelfde missie waren.

Terwijl de B-52 naar beneden gaat en in stukken uiteen valt komen ook de 4 kernwapens vrij.
Drie komen er terecht vlakbij het kleine dorpje Palomares in Spanje.
Een is relatief intact, van twee anderen explodeert de conventionele explosieven (die normaal gesproken de kettingreactie starten) waardoor een gebied van honderden hectares besmet raakt met radioactief plutonium.
1700 metalen vaten aan verwijderde grond wordt naar de Verenigde Staten gebracht om bij de Savannah River Site verwerkt te worden.



De 4e bom wordt maanden later op 800 meter diepte gevonden en geborgen.



Om aan te tonen dat er geen besmettingsgevaar was namen een Spaanse Minister en de Amerikaanse ambassadeur op 8 maart een duik in de zee.



- 17 januari 1994:: De introductie van de Airbus A330.
Air Inter voert de eerste commerciële vlucht uit van Parijs Orly naar Marseille.
De vlucht wordt uitgevoerd door F-GMDB; een A330-300 en de 4e A330 van de productielijn.



- 17 januari 2008: De crash van British Airways vlucht 38.
De vlucht vanuit Beijing werd gevlogen door een Boeing 777-200ER (G-YMMM) en was net geen 7 jaar oud.
Aan boord zijn 136 passagiers en 16 crew.

De gehele vlucht gebeurde zonder opmerkelijk incidenten; pas bij nadering van luchthaven Heathrow begonnen de problemen. 3 kilometer voor de baan (27L) en op een hoogte van zo'n 220 meter gaf de autopilot een signaal door aan de motoren voor meer vermogen bij de landing. Maar de motoren reageerden hierop niet. Hierop nam de co-piloot de controle over het vliegtuig over en verstelde de gezagvoerder de flaps van 30 graden naar 25 graden voor minder luchtweerstand en om de daling te vertragen.

Toch was dit niet voldoende; de 777 vloog rakelings over de A30 en kwam op zo'n 270 meter voor de landingsbaan in het gras terecht waar het nog een stuk doorgleed. Foto's van de landing:




Bij de harde landing begaf de nose gear het, de rechter main gear brak af en stak door de brandstoftank en in de cabine. De linker main gear werd in de vleugel omhoog gedrukt.
47 mensen raakten gewond, maar iedereen overleeft de crash.




Later zal blijken dat tijdens de vlucht (over o.a. Mongolië, Siberië en Scandinavië) kleine beetjes water in de brandstof begonnen te bevriezen dat aan de brandstofleidingen vast ging zitten.
Toen bij de landing meer vermogen nodig was (en dus brandstoftoevoer ging versnellen) gingen deze deeltjes los en kwamin de Fuel/Oil Heat Exchangers (FOHEs) terecht waar het weer bevroor.
Hierdoor kwamen de motoren zonder brandstof te zitten.

Het wrak werd op 20 januari van de plek verwijderd en naar het onderhoudsgedeelte van BA op Heathrow gebracht voor verder onderzoek. In april 2009 is het in stukken geknipt en afgevoerd.

pi_148776860
quote:
Ein-de-lijk :% ...
EDIT: zo te zien gaat die inderdaad even langs Eelde.

Eigen foto net boven ons huis:


[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 17-01-2015 16:01:38 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2015 @ 16:36:04 #282
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148778135
Coole kleurstelling.
pi_148791189
Ik moest lachen. :P

TAAG B737 at Luena on Jan 15th 2015, buried nosegear in runway
quote:
A TAAG Angola Airlines Boeing 737-700, registration D2-TBJ performing flight DT-241 from Luena to Luanda (Angola), had backtracked runway 29 and turned around to line up for takeoff from runway 29 when the nose gear sunk into a hole in the runway at about 07:15L (06:15Z), approximately at the line of runway threshold lights. The aircraft was disabled, the damage needs to be assessed.




Eerste KLM 787-9 vlucht naar Bahrein
quote:
SCHIPHOL – KLM voert de eerste vlucht met de nieuwe Boeing 787-9 uit naar Bahrein, het eilandstaatje in de Perzische Golf. KLM-CEO Pieter Elbers bevestigt in een persoonlijk gesprek met Reismedia dat dit "inderdaad" de planning is. De eerste vlucht zal op 26 oktober plaatsvinden en een tussenstop maken in Abu Dhabi.

Als andere bestemmingen waarop de 787-9 Dreamliner gaat vliegen worden genoemd: Cairo, Xiamen, Hong Kong, Quito-Guayaquil, Vancouver, Havana, Chengdu, Tokio Narita, Rio de Janeiro en Fukuoka.

Verbetering stoelen en comfort
De nieuwe 787’s van KLM krijgen een vergelijkbaar World Business Class-produkt als de Air France Business Class. Dit betekent opnieuw een verbetering van stoelen en comfort ten opzichte van het Business Class produkt dat op dit moment is en wordt uitgerold in KLM’s long haul vloot.

Air France en KLM hebben begin 2014 samen een order geplaatst voor de Economy en Business Class-stoelen van zowel de Boeing 787's als A350's. De 787 Business Class wordt afgeleverd met 1-2-1 opstelling. "De Air France en KLM-stoelen zien er het zelfde uit, maar zijn aangepast aan de uitstraling van de maatschappijen", legde Air France-KLM-topman Alexandre de Juniac vrijdag uit aan dit medium.

KLM ontvangt de eerste 787-9 in oktober 2015. De toestellen worden voorzien van General Electric GEnx-1B motoren.

Bloemsoorten
Afgelopen week werd bekend gemaakt dat de vloot van Boeing 787-9 Dreamliners de namen van bloemsoorten krijgen. KLM-personeel wordt als eerste uitgenodigd om de naam van een bloemsoort te kiezen voor de eerste 787-simulator. Deze verwacht KLM op 29 januari in gebruik te kunnen nemen op Schiphol-Oost.
Cairo, Xiamen, Quito, Rio de Janeiro en Fukuoka zijn nu 777 bestemmingen, alleen Quito dagelijks.
Vancouver en Havana A330 (niet dagelijks) en Hong Kong, Chengdu en Tokio 747 (Chendu niet dagelijks).

De 787's lijken dus een mogelijkheid voor KLM te zijn om een hogere frequentie te halen (lees: dagelijks) zonder veel meer capaciteit toe te voegen.
Maar ook veelal pakken ze dus 777-bestemmingen over; de 777's die dan vrijkomen kunnen dus waarschijnlijk de 747-bestemmingen overnemen.
Ben benieuwd welke routes de 777's al eerst van de 747 overnemen.
De 777-300ER's kunnen net zoveel passagiers en vracht als de full-pax 747's meenemen (zo niet meer) dus op de langere termijn zullen die de routes als Hong Kong, Los Angeles wel overnemen (veel vracht).

Maar ben ook benieuwd hoe KLM hun main deck cargo gaat oplossen. Aantal zaken (zoals paarden e.d.) kunnen niet beneden vervoerd worden.
pi_148793710
Vandaag in de geschiedenis:




- 18 januari 1911: Nadat hij op 14 november 1910 de eerste takeoff van een schip maakt (zie: mijn geschiedenispost) landt Eugene Burton Ely op 18 januari 1911 voor het eerst op een schip; de eerste landing op een schip in de geschiedenis.
Met zijn Curtiss Model D landt hij om 11:01 uur op de USS Pennsylvania die in de Baai van San Francisco voor anker lag. Het is meteen ook de eerste keer dat een vanghaak wordt gebruikt.

Na een lunch met de kapitein vertrekt hij 57 minuten na de landing weer met zijn Curtiss vanaf het schip.



53-0394 Lucky Lady III, 53-0397 La Victoria en 53-0398, Lonesome George na hun recordvlucht in Californië.

- 18 januari 1957: Op 16 januari 1957 vertrokken om 13:00 uur vijf Boeing B-52 Stratofortress bommenwerpers vanaf Castle Air Force Base, Californië richting het oosten.
Wanneer een van de vijf toestellen niet succesvol kan bijtanken van een Boeing KC-97 Stratofreighter landt deze op Goose Bay. De andere vier vliegen door en worden boven Casablanca bijgetankt, hierna landt - zoals gepland - een vierde toestel op RAF Brize Norton in Engeland.


(Let op de hoe beide vliegtuigen vliegen; de propelloraangedreven tanker zit in een lichte daling om snelheid te krijgen en de straalaangedreven B-52 zit in landingsconfiguratie om snelheid te minderen)

De andere drie vliegen door, worden bijgetankt boven Saoedi-Arabië, doen een gesimuleerde bombardement in de buurt van Maleisië maken nog een laatste tankbeurt boven Manilla en Guam en vliegen weer terug naar de Verenigde Staten waar ze na 45 uur, 19 minuten op March Air Reserve Base in Californië landen.
De eerste B-52 landt om 10:19 uur, de andere twee volgen met tussenpozen van 80 seconden.



De drie B-52's maken zo de eerste non-stop vluchten rond de wereld met straalvliegtuigen.
De afstand van 39.147 km leggen ze af met een gemiddelde snelheid van 845 km/h.
De tijd was helft van wat de Boeing B-50 Superfortress "Lucky Lady II" nodig had bij haar rondvlucht rond de wereld in 1949; de eerste rondvlucht ooit.
Aan boord van een van de B-52's was James H. Morris die co-piloot was op deze vlucht in 1949.

Het doel van Operation Power Flite zoals deze missie heette, was om aan te tonen dat de VS de mogelijkheden had om waar ook te wereld een waterstofbom te kunnen laten vallen.



- 18 januari 2005: Voor het oog van 5000 gasten waaronder 4 staatshoofden van de deelnemende landen (Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Spanje) en de CEO's van 14 luchtvaartmaatschappijen die op dat moment al 149 orders hadden geplaatst.


  zondag 18 januari 2015 @ 16:03:10 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148808710
Dinsdag kamervragen over het financieel uithollen van KLM door Air France.
pi_148812869
Er gaan geruchten dat KLM heeft besloten vier extra E190's te leasen ter vervanging van de volgende serie Fokker 70's. Weet iemand meer?

[ Bericht 4% gewijzigd door inkjet op 18-01-2015 18:15:50 (Typo's.) ]
--
pi_148813708
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:12 schreef inkjet het volgende:
Er gaan geruchten dat KLM heeft besloten vier extra E190's te leasen ter vervanging van de volgende serie Fokker 70's. Weet iemand meer?
Klinkt als een logische tussenstap zolang er nog niet besloten is wat er als definitieve nieuwe order voor Cityhopper gedaan wordt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148815702
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:12 schreef inkjet het volgende:
Er gaan geruchten dat KLM heeft besloten vier extra E190's te leasen ter vervanging van de volgende serie Fokker 70's. Weet iemand meer?
Dat is om in ieder de 4 oudste Fokker 70's te vervangen.
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klinkt als een logische tussenstap zolang er nog niet besloten is wat er als definitieve nieuwe order voor Cityhopper gedaan wordt.
Dat wordt dit jaar bekend gemaakt als het goed is

p.s Ik ben nieuw hier, maar keek al tijdje mee en dacht meld me dan maar aan ook;)
pi_148825178


[ Bericht 100% gewijzigd door var.fok op 18-01-2015 23:19:15 (dubbelpost (sorry)) ]
pi_148825315
quote:
Ik zou graag aan boord zijn van die inaugural :)
pi_148832897
Pfft zicht op schiphol is momenteel max een meter of 100. Zullen ze leuk vinden!
  maandag 19 januari 2015 @ 10:36:28 #292
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_148832948
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft zicht op schiphol is momenteel max een meter of 100. Zullen ze leuk vinden!
Serieus? In Haarlem een strakblauwe lucht.
pi_148833258
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Serieus? In Haarlem een strakblauwe lucht.
Het is ook vrij plots (en semi lokaal)
AT5 twitterde op maandag 19-01-2015 om 10:38:45 Het is plots nogal mistig in de stad, zoals een verkeerscamera bij knooppunt Amstel laat zien. http://t.co/epvIM8GFSK reageer retweet
pi_148833735
Het is alweer een stuk minder, ik kan de parkeergarage aan de overkant van de straat weer zien. (maar veel meer ook niet)
pi_148834204
Even wat webcams aan geslingerd en inderdaad, mistig! :o
pi_148834350
Als je al die uitwijkers op de radar ziet, gaat lekker _O-



En dit is maar een klein gedeelte :')

Kwam via een ander forum dit tegen:

quote:
KLM kisten wijken uit.

Maastricht is vol, roepen nu 131.000 om te vragen of eindhoven plaats heeft
in dit geval KL767 een A330

ze gaan naar Eindhoven. hebben minumum fuel.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_148834588
Hier in Leiden zat het een uur geleden ineens potdicht, zicht minder dan 50 meter. Inmiddels begint het langzaam weer wat op te trekken, zichtgrens nu op 200-250 meter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148834789
Hele Nederlandse luchtruim vol met uitwijk kisten. Ben benieuwd of er 1 Eelde gaat aandoen. Vliegen ook een paar rondjes rond Lelystad.
pi_148836613
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)nge-dichte-mist.html

Vluchten Schiphol vertraagd door plotselinge dichte mist
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 januari 2015 11:10
Laatste update: 19 januari 2015 12:33

Het vliegverkeer op de luchthaven Schiphol ondervindt maandag flinke hinder van dichte mist. Meerdere vluchten zijn vertraagd.
Dat meldt de luchtverkeersleiding.

"Er is sprake van dichte mist aan de grond. Dat heeft consequenties voor het vliegverkeer", aldus een woordvoerster. "Het is nog onduidelijk hoe lang de mist zal blijven hangen."

Een woordvoerder van Schiphol zegt dat de luchthaven is verrast door de mist. "Het kwam onverwacht en we weten ook niet hoe lang het blijft hangen. Het vliegverkeer en ook de bewegingen op het vliegveld zelf heeft daar veel last van."

Vertraging

Reizigers moeten volgens Schiphol rekening houden met vertraging. "Het kan nog een belangrijk deel van de dag duren, dus het is zaak dat reizigers zich goed laten informeren over de stand van zaken rond hun vlucht. Dat kan bij Schiphol of bij de vliegmaatschappij."

De mist heeft onder meer de consequentie dat toestellen niet onbegeleid mogen taxiën. "Ook de maatregelen tegen ijsvorming, het de-icing' duren langer", aldus de woordvoerder van de luchthaven.

"Alles bij elkaar levert dat flinke vertraging op voor veel vluchten. We hebben de capaciteit daarom iets teruggenomen."
  maandag 19 januari 2015 @ 13:37:37 #300
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_148838099
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:42 schreef El_Grando101 het volgende:
Hele Nederlandse luchtruim vol met uitwijk kisten. Ben benieuwd of er 1 Eelde gaat aandoen. Vliegen ook een paar rondjes rond Lelystad.
In de buurt van Lelystad is een wachtgebied (ARTIP) dus dat is niet zo heel vreemd ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')