abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 november 2014 @ 14:03:11 #26
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_146611466


briljante marketing!
  donderdag 13 november 2014 @ 15:23:52 #28
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146613104
Toch maar even meegedaan, je weet maar nooit :) (niet voor mezelf, ik kan onmogelijk in die periode naar NL vliegen ivm werk)

Hm, we hadden het natuurlijk ook aan Iemand91 kunnen aanbieden als dank voor al zijn mooie posts hier! Kut, daar denk ik echt pas nu aan en je mag maar 1x meedoen :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 13 november 2014 @ 19:42:33 #29
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146622803
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 12 november 2001: American Airlines vlucht 587, een Airbus A300B4-605R (N14053) onderweg van JFK Airport naar de Dominicaanse Republiek stort neer
Twee weetjes over deze crash:

Hurricane Sandy

Eind oktober 2012 is in dezelfde buurt weer een ramp geweest: Hurricane Sandy, zie de ravage hieronder op de history van Google Earth (rode punt is waar AA587 gecrashd is)



Advanced Aircraft Manoeuvering Program

In het officiele onderzoek is de training van AA mede als oorzaak genoemd. Deze training was de AAMP: Advanced Aircraft Manoeuvering Program. De copiloot zou door deze training de gewoonte hebben aangeleerd om de rudder op een agressieve wijze te gebruiken om de koers te corrigeren. Op internetforums zijn er posters (die beweren bij AA toentertijd gewerkt te hebben) die de training ook de schuld geven, maar ook posters die juist beweren dat de training dit helemaal niet aanleert (use rudder only if necessary)

Saillant detail: 7 november 2001, 5 dagen voor de crash, heeft de drijvende kracht achter deze training (capt. Warren Vanderburgh) een flight safety award gekregen voor de training.

Voor de geinteresseerden: een aantal colleges van Vanderburgh toentertijd staan op Youtube. Kun je voor jezelf bepalen of er geleerd wordt om de rudder agressief te gebruiken of deze pas juist te gebruiken als alle andere opties niet meer werken.


En z'n bekendste, children of the magenta ofwel automation dependency

  donderdag 13 november 2014 @ 19:56:32 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146623544
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:00 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik lag hier echt dubbel (vooral met die Duitsers) _O-
Meer meer meer: http://aviationhumor.net/atc-quotes/
pi_146629250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef var.fok het volgende:
[ afbeelding ]

briljante marketing!
Inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:23 schreef flipsen het volgende:
Hm, we hadden het natuurlijk ook aan Iemand91 kunnen aanbieden als dank voor al zijn mooie posts hier! Kut, daar denk ik echt pas nu aan en je mag maar 1x meedoen :@
:o :D

PH-KZM is uit de hangar gerold als eerste Fokker 70 met de nieuwe livery.
Het is momenteel bezig met de eerste vlucht met deze livery naar Turijn waar het over zo'n 8 minuten zou moeten landen.
Vertrokken in het donker dus veel hebben de passagiers vast niet gezien; laat staan dat ze het überhaupt wisten..

Foto van vandaag:
pi_146632045
Zo die zit mooi in de verf, stijlvol!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_146633360
Vandaag in de geschiedenis:



- 14 november 1910: Eugene Burton Ely vliegt met zijn Curtiss Model D vanaf de USS Birmingham.
Op dit schip was een geïmproviseerd houten baan gemaakt, gebouwd met een helling van 5 graden.
De Curtiss dook naar beneden en raakte met de wielen het water voordat Ely de kist weer de lucht in kon krijgen. Toch raakte de kist lichtbeschadigd en hij zette de kist na ongeveer 5 minuten neer op het strand op Willoughby Spit bij Norfolk, Virginia.

Het was de eerste takeoff in de geschiedenis dat vanaf een vaartuig plaatsvond.
2 maanden later op 18 januari 1911 landde hij zijn Curtiss op de USS Pennsylvania die in de San Francisco baai geankerd lag. Enkele maanden later overleed hij bij een vliegtuigongeluk.

[hr]

Helaas gaat 14 november ook de geschiedenis in als een zwarte dag voor KLM.



- 14 november 1938: een Douglas DC-3 (PH-ARY "IJsvogel") crasht bij de approach op Schiphol. De vlucht was afkomstig uit Berlijn (Tegel Airport) en had 5 crew en 14 passagiers aan boord.
Van hen overleven 4 crew en 2 passagiers de crash niet.



De exacte oorzaak is nooit duidelijk geworden; hoewel er plotselinge mist opkwam kon men niet vaststellen dat dat de oorzaak was.
PH-ARY was pas op 18 april dat jaar per schip in de haven van Rotterdam aangekomen.

- 14 november 1949: 11 jaar na de crash van de IJsvogel crasht weer een DC-3 van KLM. In dit geval gaat het om PH-TBW; een C47A [Dakota militair vliegtuig dat na de Tweede Wereldoorlog werd omgebouwd naar een civiele DC-3. Het werd 16 februari 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven.

De DC-3 uit afkomstig uit Croyden, London had al tweemaal een landing moeten afbreken boven de huidige Oostbaan; bij de derde poging hing de DC-3 niet recht voor de baan waarna de piloot een draai naar links maakte. Hierbij raakte de linkervleugel de grond en stort het neer; vlakbij waar nu hangar 11 staat.
De DC-3 vliegt onmiddellijk in brand; geen van de 5 crew en 21 passagiers konden worden gered.



De crash was de dodelijkste uit de Nederlandse geschiedenis en gebeurde slechts 8 dagen nadat een andere DC-3 in Croyden (zelfde route) was gecrasht. De inzittenden overleefden deze crash; de DC-3 was afgeschreven:

  vrijdag 14 november 2014 @ 00:09:40 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146633679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

[ afbeelding ]

- 14 november 1910: Eugene Burton Ely vliegt met zijn Curtiss Model D vanaf de USS Birmingham.
Op dit schip was een geïmproviseerd houten baan gemaakt, gebouwd met een helling van 5 graden.
De Curtiss dook naar beneden en raakte met de wielen het water voordat Ely de kist weer de lucht in kon krijgen. Toch raakte de kist lichtbeschadigd en hij zette de kist na ongeveer 5 minuten neer op het strand op Willoughby Spit bij Norfolk, Virginia.

Het was de eerste takeoff in de geschiedenis dat vanaf een vaartuig plaatsvond.
2 maanden later op 18 januari 1911 landde hij zijn Curtiss op de USS Pennsylvania die in de San Francisco baai geankerd lag. Enkele maanden later overleed hij bij een vliegtuigongeluk.

[hr]

Helaas gaat 14 november ook de geschiedenis in als een zwarte dag voor KLM.

[ afbeelding ]

- 14 november 1938: een Douglas DC-3 (PH-ARY "IJsvogel") crasht bij de approach op Schiphol. De vlucht was afkomstig uit Berlijn (Tegel Airport) en had 5 crew en 14 passagiers aan boord.
Van hen overleven 4 crew en 2 passagiers de crash niet.

[ afbeelding ]

De exacte oorzaak is nooit duidelijk geworden; hoewel er plotselinge mist opkwam kon men niet vaststellen dat dat de oorzaak was.
PH-ARY was pas op 18 april dat jaar per schip in de haven van Rotterdam aangekomen.

- 14 november 1949: 11 jaar na de crash van de IJsvogel crasht weer een DC-3 van KLM. In dit geval gaat het om PH-TBW; een C47A [Dakota militair vliegtuig dat na de Tweede Wereldoorlog werd omgebouwd naar een civiele DC-3. Het werd 16 februari 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven.

De DC-3 uit afkomstig uit Croyden, London had al tweemaal een landing moeten afbreken boven de huidige Oostbaan; bij de derde poging hing de DC-3 niet recht voor de baan waarna de piloot een draai naar links maakte. Hierbij raakte de linkervleugel de grond en stort het neer; vlakbij waar nu hangar 11 staat.
De DC-3 vliegt onmiddellijk in brand; geen van de 5 crew en 21 passagiers konden worden gered.

[ afbeelding ]

De crash was de dodelijkste uit de Nederlandse geschiedenis en gebeurde slechts 8 dagen nadat een andere DC-3 in Croyden (zelfde route) was gecrasht. De inzittenden overleefden deze crash; de DC-3 was afgeschreven:

[ afbeelding ]
Ik ben geen bekende in dit topic, maar wil toch even melden dat ik jouw posts in dit topic zeer interessant vind :)
pi_146648919
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?

Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/

  vrijdag 14 november 2014 @ 16:26:57 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146650302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?

Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/

[ afbeelding ]
Het doel van dit topic is om verhalen hier neer te zetten. Niet om je eigen website te promoten door links te plaatsen.
pi_146650412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?

Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/

[ afbeelding ]
Graag vanaf heden je post hier uitbreiden zodat niet iedereen verder hóeft te klikken naar je blog.
Dat is, zoals Sunri5e al aangeeft, niet gewenst.
pi_146659082
KLM Introduces New Cabin Interior and Inflight Entertainment System Aboard 777-200 Fleet
quote:
KLM Royal Dutch Airlines today took into operation its first Boeing 777-200 with a fully renovated cabin interior in both World Business Class and Economy Class. The inflight entertainment system has also been fully renewed.
Foto's eerder gepost door blingbling11



PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 14-11-2014 21:56:16 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:59:13 #39
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_146660460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?

Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/

[ afbeelding ]
Mooi man ^O^
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_146664621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?

Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/

[ afbeelding ]
Met plezier gelezen! :)
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:38:03 #41
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146667021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:36 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Met plezier gelezen! :)
Maar wat was er nou met die toiletten in de lounge :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 november 2014 @ 01:34:04 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_146670121
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:36 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Met plezier gelezen! :)
Ik niet.
Post het gewoon hier ipv een link, is niet erg veel moeite.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 november 2014 @ 03:26:58 #43
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_146671869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
KLM Introduces New Cabin Interior and Inflight Entertainment System Aboard 777-200 Fleet

[..]

Foto's eerder gepost door blingbling11

[ afbeelding ]

PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
Ik las PH-BBQ... maar helaas. :7
pi_146673351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:34 schreef APK het volgende:

[..]

Ik niet.
Post het gewoon hier ipv een link, is niet erg veel moeite.
Snap het. ;)

Wou misschien vandaag nog even op Eelde gaan kijken maar zal met dit weer wel niet veel te doen zijn. :')
pi_146674880
quote:
PH-KZM is uit de hangar gerold als eerste Fokker 70 met de nieuwe livery.
Het is momenteel bezig met de eerste vlucht met deze livery naar Turijn waar het over zo'n 8 minuten zou moeten landen.
Vertrokken in het donker dus veel hebben de passagiers vast niet gezien; laat staan dat ze het überhaupt wisten..

Foto van vandaag:
[ afbeelding ]
Zeer fraai!

Ik vind deze livery op de fokker toch meer op een dolfijn lijken dan op de embraer. Ben zeer benieuwd naar de 787!
"Get busy living, or get busy dying"
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:53:23 #46
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146675044


[ Bericht 100% gewijzigd door flipsen op 15-11-2014 11:54:02 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:54:40 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146675080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
Die vliegt toch tussen Buenos Aires en Montevideo? :P

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146695379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben geen bekende in dit topic, maar wil toch even melden dat ik jouw posts in dit topic zeer interessant vind :)
Mooi! ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:45 schreef BazZz2 het volgende:
Zeer fraai!

Ik vind deze livery op de fokker toch meer op een dolfijn lijken dan op de embraer. Ben zeer benieuwd naar de 787!
Blijf het lelijk vinden; zou niet weten waarom een rechte lijn niet zou werken.

Oh, en bij daglicht:
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
KLM Introduces New Cabin Interior and Inflight Entertainment System Aboard 777-200 Fleet

[..]

Foto's eerder gepost door blingbling11

[ afbeelding ]

PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
En nu het échte product:

Economy:


Business:
pi_146698177
Vandaag in de geschiedenis:

16 november 1970: De eerste vlucht van de Lockheed L-1011 TriStar.


N1011 maakt vanaf Lockheeds fabriek vlakbij Palmdale, Californië een vlucht van zo'n 2.5 uur.

In de jaren '60 verzocht American Airlines aan Lockheed en concurrent Douglas (later McDonnell Douglas) om een vliegtuig dat kleiner was dan de 747 maar toch relatief veel passagiers naar verre bestemmingen kon vliegen; een Jumbo-twin als het ware.
Douglas kwam met de DC-10, Lockheed met de TriStar.

De wide-body kon maximaal 400 passagiers vervoeren met haar drie motoren. Er werd voor drie gekozen (en niet voor de eerder geopperde 2 motoren) zodat de kist toch maximaal beladen kon vertrekken vanaf huidige landingsbanen. De L-1011 werd bekend om haar stille motoren (Eastern Air Lines noemde het de WhisperLiner) en natuurlijk de configuratie van de derde motor in de staart die lucht krijgt via een S-kanaal.

Nadat American Airlines ten gunste van de DC-10 koos (o.a. door Douglas te vragen de prijs te verlagen) werd toch de productie gestart na orders van TWA en Eastern Air Lines.
De genoemde motoren kwamen van Rolls Royce; de RB211. De ontwikkelingskosten stegen echter de pan uit en de Britse regering moest voor Rolls Royce garant staan.
Uiteindelijk vertraagde dit de productie (Lockheed kon geen andere motoren meer kiezen voor de L-1011) en hierdoor werd de eerste Tristar pas op 26 april 1972 geleverd aan Eastern Air Lines.
Hiermee werd het de 3e widebody in commerciële service (na de 747 en de DC-10).

N1011 aan het einde van de assembly line voor de rollout:


De genoemde RB211 motor zou ook dienst gaan doen in de Boeing 747, 757, 767 en de Tupolev Tu-204.
Deze is in de jaren '90 opgevolgd door de Trent motoren die dienst doen op onder andere de Boeing 777 en 787 en de Airbus A330, A340, A350 en A380.

Lockheed bouwde van 1970 tot en met 1984 250 TriStars; een stuk minder dan de 446 DC-10's.
Wat Lockheed plaagde waren de eerdere vertraging door de motoren en dat de DC-10 door zijn ontwerp makkelijker aangepast kon worden naar zwaardere versies.
De vereiste 500 stuks om break-even te komen werden dus niet gehaald en de Tristar werd Lockheeds laatste passagiersvliegtuig.

Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie m'n eerdere bericht hier)

En die eerder genoemde N1011? Die werd na 3842 hours en 1841 cycles in 1986 in Ardmore, Oklahoma gesloopt. Deel van de fuselage werd door Delta Airlines gekocht en heeft jaren in de Disney-MGM Studios in Florida gestaan voor film doeleinden (o.a. Passenger 57 uit 1992). Het staat nu op het vliegveld van Atlanta (het hoofdkwartier van Delta).



EDIT: en omdat het gewoon een gave foto is; 3 Royal Jordanian Airline TriStars op Schiphol. :7



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2014 13:04:56 ]
pi_146699531
Lol met een van die 3 Royal Jordanians heb ik mijn eerste intercontinentale vlucht gemaakt, Schiphol naar JFK. Kist kraakte als een malle bij start en landing. Best ruim kan ik me herinneren met achter de vleugel het rokersgedeelte.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')