Sorry. Je mag hem aanpassen hoor. Schakel even een Mod in als je een andere TT en openingspost wiltquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:50 schreef var.fok het volgende:
Was net bezig een nieuw topic te openen :-)
[ afbeelding ]
Lees hier: http://ikvliegveel.com/md11-farewell-flight-kl9895/
no worriesquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:53 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Sorry. Je mag hem aanpassen hoor. Schakel even een Mod in als je een andere TT en openingspost wilt
Het leuke aan dit forum is natuurlijk dat je ook hier verhaaltjes/plaatjes mag plaatsen in plaats van alleen een linkje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:50 schreef var.fok het volgende:
Was net bezig een nieuw topic te openen :-)
[ afbeelding ]
Lees hier: http://ikvliegveel.com/md11-farewell-flight-kl9895/
vlucht (KL9895 althans) was erg leuk om mee te maken! Crew had er zin in, iedereen aan boord had er zin in!quote:
dat blauwe ding in de tweede post, waar MD11 op staat, is dat geen plaatje?quote:Op woensdag 12 november 2014 08:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het leuke aan dit forum is natuurlijk dat je ook hier verhaaltjes/plaatjes mag plaatsen in plaats van alleen een linkje.
Van LGW naar AMS.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:44 schreef var.fok het volgende:
[..]
naar AMS? of naar LGW?
De 77W is een fantastisch toestel. Ik ben ermee naar London gevlogen, heen in Y, terug in C. Beide goeie kwaliteit product.
Leuk om te lezen!quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:50 schreef var.fok het volgende:
Was net bezig een nieuw topic te openen :-)
[ afbeelding ]
Lees hier: http://ikvliegveel.com/md11-farewell-flight-kl9895/
toestel zit op AMS-LGW-AMS inderdaad zelden vol. Voor Garuda hoop ik dat AMG-CGK wel vol zitquote:Op woensdag 12 november 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
Mooie OP.
[..]
Van LGW naar AMS.Gewoon Economy, hopelijk leuk genoeg. Zal ws nog best aangenaam zijn met het vliegtuig niet al te vol.
Thanks, achja, 2/9e kansquote:Op woensdag 12 november 2014 10:41 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Leuk om te lezen!
Jammer dat je niet bij het raam zat.
eerste still beeld van die american A300 is een 737..verder weer boeiend! Vet ook dat je die farewell vlucht hebt meegemaakt, ik was te laatquote:Op woensdag 12 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Toch even een korte geschiedenispost.
- 12 november 1996: Saudi Arabian Airlines vlucht 763, een Boeing 747-100B (HZ-AIH), is onderweg van Delhi naar Dhahran in Saudi-Arabië om vervolgens door te gaan naar Jeddah.
Aan boord bevinden zich 23 crew en 289 passagiers.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)60587.jpg]afbeelding[/url] ]
Op datzelfde moment is Kazakhstan Airlines vlucht 1907, een Ilyushin Il-76 (UN-76435), onderweg van Şımkent, Kazachstan naar eerder genoemde Delhi. Aan boord bevinden zich 10 crew en 27 passagiers.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07914.jpg]afbeelding[/url] ]
Beide vliegtuigen vliegen op dezelfde luchtweg van/naar Delhi Airport. De Saudi 747 zou onder de Ilyushin door moeten vliegen. Echter de Illyushin vloog - terwijl ze door turbulentie waren afgeleid - (in ieder geval) 500-1000 voet te laag waardoor die boven het dorpje Charkhi Dadri door diens vertical stabilizer door de linkervleugel en hoogteroer van de 747 sneed die op dezelfde luchtweg juist van het vliegveld vertrok. Beide vliegtuigen storten neer.
4 inzittenden van de Ilyushin en 2 van de 747 overleven de crash; maar overlijden niet veel later.
Het is na de Tenerife ramp in 1977 en de crash van Japan Airlines 123 de dodelijkste vliegramp uit de geschiedenis.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)04657.jpg]afbeelding[/url] ]
- 12 november 2001: American Airlines vlucht 587, een Airbus A300B4-605R (N14053) onderweg van JFK Airport naar de Dominicaanse Republiek stort neer in de wijk Queens. Geen van de 9 crew en 251 passagiers overleven de crash. Tevens vinden 5 mensen op de grond de dood en raakt een persoon gewond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vertrek van de betreffende kist in New York, gefilmd door een camera op een construction site.
Een schok gaat door de Verenigde Staten en vooral New York.
De crash gebeurt nét 2 maanden na de aanslagen van 11 september en nog geen 20 kilometer verderop plaats vond.
Men heeft de grote angst dat er alweer een aanslag is gepleegd.
Na onderzoek zal blijken dat de co-piloot (die de start uitvoerde) het richtingsroer had gebruikt met grote uitslagen om de turbulentie van een JAL 747 die voor hen was opgestegen probeerde op te vangen.
Hierdoor begaf de staartvin het uiteindelijk en brak af; deze werd later uit de Jamaica Bay gehaald.
De vliegtuig storte meteen naar beneden; motoren werden door de hoge G-krachten van de vleugel getrokken en kwamen verderop neer.
Door de snelheid en de daaropvolgende brand bleef bar weinig van het toestel over.
[ afbeelding ]
Jep, dit is wel mijn grootste irritatie aan vliegen. Net nog gauw even mijn stoel omgeboekt naar gangpad. In het donker zie je toch niks en dan kan ik de benen even strekken.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
En toch; ik weet niet of ik een vlucht van 10+ uur nou prettig ga vinden. Ik zat prima; maar het lijkt me bloedirritant wanneer je naar het toilet moet of even je benen te strekken dat je langs elkaar mag kruipen.
leuk verhaalquote:Op donderdag 13 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Even kort over dinsdag. Foto's zijn wel mèh, maar ze geven i.i.g. de sfeer een beetje weer.
Wil je de rest zien; alle 170 foto's staan hier.
Veel valt er niet meer te vertellen though, bijna 2 dagen na de vlucht![]()
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:19 schreef kleineik het volgende:
eerste still beeld van die american A300 is een 737..verder weer boeiend!
Dat ging even verkeerd inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Mooi verslag.De op éé nna laatste foto, van de Fokker S-11s, is niet goed gelinkt?
Twee weetjes over deze crash:quote:Op woensdag 12 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 12 november 2001: American Airlines vlucht 587, een Airbus A300B4-605R (N14053) onderweg van JFK Airport naar de Dominicaanse Republiek stort neer
Meer meer meer: http://aviationhumor.net/atc-quotes/quote:Op donderdag 13 november 2014 14:00 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik lag hier echt dubbel (vooral met die Duitsers)
Inderdaad.quote:
quote:Op donderdag 13 november 2014 15:23 schreef flipsen het volgende:
Hm, we hadden het natuurlijk ook aan Iemand91 kunnen aanbieden als dank voor al zijn mooie posts hier! Kut, daar denk ik echt pas nu aan en je mag maar 1x meedoen
Ik ben geen bekende in dit topic, maar wil toch even melden dat ik jouw posts in dit topic zeer interessant vindquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
[ afbeelding ]
- 14 november 1910: Eugene Burton Ely vliegt met zijn Curtiss Model D vanaf de USS Birmingham.
Op dit schip was een geïmproviseerd houten baan gemaakt, gebouwd met een helling van 5 graden.
De Curtiss dook naar beneden en raakte met de wielen het water voordat Ely de kist weer de lucht in kon krijgen. Toch raakte de kist lichtbeschadigd en hij zette de kist na ongeveer 5 minuten neer op het strand op Willoughby Spit bij Norfolk, Virginia.
Het was de eerste takeoff in de geschiedenis dat vanaf een vaartuig plaatsvond.
2 maanden later op 18 januari 1911 landde hij zijn Curtiss op de USS Pennsylvania die in de San Francisco baai geankerd lag. Enkele maanden later overleed hij bij een vliegtuigongeluk.
[hr]
Helaas gaat 14 november ook de geschiedenis in als een zwarte dag voor KLM.
[ afbeelding ]
- 14 november 1938: een Douglas DC-3 (PH-ARY "IJsvogel") crasht bij de approach op Schiphol. De vlucht was afkomstig uit Berlijn (Tegel Airport) en had 5 crew en 14 passagiers aan boord.
Van hen overleven 4 crew en 2 passagiers de crash niet.
[ afbeelding ]
De exacte oorzaak is nooit duidelijk geworden; hoewel er plotselinge mist opkwam kon men niet vaststellen dat dat de oorzaak was.
PH-ARY was pas op 18 april dat jaar per schip in de haven van Rotterdam aangekomen.
- 14 november 1949: 11 jaar na de crash van de IJsvogel crasht weer een DC-3 van KLM. In dit geval gaat het om PH-TBW; een C47A [Dakota militair vliegtuig dat na de Tweede Wereldoorlog werd omgebouwd naar een civiele DC-3. Het werd 16 februari 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven.
De DC-3 uit afkomstig uit Croyden, London had al tweemaal een landing moeten afbreken boven de huidige Oostbaan; bij de derde poging hing de DC-3 niet recht voor de baan waarna de piloot een draai naar links maakte. Hierbij raakte de linkervleugel de grond en stort het neer; vlakbij waar nu hangar 11 staat.
De DC-3 vliegt onmiddellijk in brand; geen van de 5 crew en 21 passagiers konden worden gered.
[ afbeelding ]
De crash was de dodelijkste uit de Nederlandse geschiedenis en gebeurde slechts 8 dagen nadat een andere DC-3 in Croyden (zelfde route) was gecrasht. De inzittenden overleefden deze crash; de DC-3 was afgeschreven:
[ afbeelding ]
Het doel van dit topic is om verhalen hier neer te zetten. Niet om je eigen website te promoten door links te plaatsen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?
Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/
[ afbeelding ]
Graag vanaf heden je post hier uitbreiden zodat niet iedereen verder hóeft te klikken naar je blog.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?
Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/
[ afbeelding ]
Foto's eerder gepost door blingbling11quote:KLM Royal Dutch Airlines today took into operation its first Boeing 777-200 with a fully renovated cabin interior in both World Business Class and Economy Class. The inflight entertainment system has also been fully renewed.
Mooi manquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?
Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/
[ afbeelding ]
Met plezier gelezen!quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef var.fok het volgende:
Wie vloog er ook alwer binnenkort met Garuda op AMS-LGW?
Onze nieuwe post van vandaag: http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/
[ afbeelding ]
Maar wat was er nou met die toiletten in de loungequote:
Ik niet.quote:
Ik las PH-BBQ... maar helaas.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
KLM Introduces New Cabin Interior and Inflight Entertainment System Aboard 777-200 Fleet
[..]
Foto's eerder gepost door blingbling11
[ afbeelding ]
PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
Snap het.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:34 schreef APK het volgende:
[..]
Ik niet.
Post het gewoon hier ipv een link, is niet erg veel moeite.
Zeer fraai!quote:PH-KZM is uit de hangar gerold als eerste Fokker 70 met de nieuwe livery.
Het is momenteel bezig met de eerste vlucht met deze livery naar Turijn waar het over zo'n 8 minuten zou moeten landen.
Vertrokken in het donker dus veel hebben de passagiers vast niet gezien; laat staan dat ze het überhaupt wisten..
Foto van vandaag:
[ afbeelding ]
Die vliegt toch tussen Buenos Aires en Montevideo?quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
Mooi!quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben geen bekende in dit topic, maar wil toch even melden dat ik jouw posts in dit topic zeer interessant vind
Blijf het lelijk vinden; zou niet weten waarom een rechte lijn niet zou werken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:45 schreef BazZz2 het volgende:
Zeer fraai!
Ik vind deze livery op de fokker toch meer op een dolfijn lijken dan op de embraer. Ben zeer benieuwd naar de 787!
En nu het échte product:quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:22 schreef Iemand91 het volgende:
KLM Introduces New Cabin Interior and Inflight Entertainment System Aboard 777-200 Fleet
[..]
Foto's eerder gepost door blingbling11
[ afbeelding ]
PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |