Ze vinden het zelf waarschijnlijk HILARISCH!!!quote:Op donderdag 18 december 2014 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
538 is dan ook een hele trieste zender.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
trieste verkiezing, trieste zender, trieste winnaarquote:Op donderdag 18 december 2014 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
538 is dan ook een hele trieste zender.
Henk Krol heeft al de award meest vervelende relnicht van het jaar gewonnenquote:Op donderdag 18 december 2014 18:41 schreef BasEnAad het volgende:
Henk Krol had ook wel mogen winnen. Of Opstelten.
Die neger had z'n hoogtepunt vorig jaar al.
https://twitter.com/quinsyg/status/545636844315369473quote:Hahahaha! Dus 538 probeert na hun rampzalige zomercampagne mij te gebruiken om weer relevant te lijken #klootzakkentruc
Afrika heeft al gezegd dat ze hem niet meer willen.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:51 schreef waxxx het volgende:
Quinsy Gario zou terug naar Afrika gestuurd moeten worden.
https://twitter.com/Italiamiacasa/status/545641743702847488quote:Op donderdag 18 december 2014 18:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://twitter.com/quinsyg/status/545636844315369473
538 ZIJN KLOOTZAKKEN!!!!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 december 2014 19:31 schreef Donnis het volgende:
[..]
https://twitter.com/Italiamiacasa/status/545641743702847488
lekkere reactie ook weer erop
Mocht ik ooit nog eens een Quinsy worden dan zou ik ook wat accounts aanmaken om mezelf te bedreigen. Niks doet het beter dat een ''ze bedreigen mij'' in de media.quote:@quinsyg 80.000 mensen hebben gestemd, kun je nagaan wat een verschrikkelijke klootzak jij bent. Komt nog een extra prijs bij... Op je hoofd
quote:Op donderdag 18 december 2014 18:41 schreef BasEnAad het volgende:
Henk Krol had ook wel mogen winnen. Of Opstelten.
Die neger had z'n hoogtepunt vorig jaar al.
Het is een ludieke verkiezing, kijk naar alle genomineerden. Met een korreltje zout nemen AUB.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:14 schreef whosvegas het volgende:
Wat flauw
Echt van dat PVV kutvolk dat aan zo iets mee doet, volgens mij
PVV hier bij halen,quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:14 schreef whosvegas het volgende:
Wat flauw
Niet alleen de PVV-stemmers, een groot deel van Nederland. En terecht.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De pvv stemmers waren zeer fanatiek.
Vind ik van niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Niet alleen de PVV-stemmers, een groot deel van Nederland. En terecht.
Overigens bedoel ik met fanatiek niet doodsbedreigingen en racistische uitlatingen, dat is natuurlijk niet terecht.quote:
Dat kwam ook niet in mij opquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Overigens bedoel ik met fanatiek niet doodsbedreigingen en racistische uitlatingen, dat is natuurlijk niet terecht.
Om je gék te lachen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is een ludieke verkiezing,
Je zei het z-woord.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:37 schreef Confetti het volgende:
Jammer dat hij de zwarte piet krijgt toegespeeld.
Met zo'n 90% voorstanders van Zwarte Piet in NL beperkt de groep die door Quinsy gediscrimineerd wordt zich niet alleen tot PVVers. De racist Quinsy heeft de complete bevolking van NL beledigd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:14 schreef whosvegas het volgende:
Wat flauw
Ben jij wel goed bij je hoofd?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:14 schreef whosvegas het volgende:
Wat flauw
Timmermans, inderdaad ook een hele goede kandidaat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Rutte of timmermans, wat mij betreft..
Quincy is een onbeduidend figuur dat voornamelijk door de media tot irriterens toe is opgeklopt.
Verdient 2 blauwe ogen en striemen op zn rug voor zn over lijken scoren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Timmermans, inderdaad ook een hele goede kandidaat.
Wat haat ik die man.
Haten nog wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Timmermans, inderdaad ook een hele goede kandidaat.
Wat haat ik die man.
Ik zag laatst, in de herhaling, die rede / voorstelling van hem die hij gaf voor de VN.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Verdient 2 blauwe ogen en striemen op zn rug voor zn over lijken scoren.
Ik ga er nieteens meer naar kijken, 1 keer mn wenkbrouwen op mn kin voelen was genoeg.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik zag laatst, in de herhaling, die rede / voorstelling van hem die hij gaf voor de VN.
Tenenkrommend , die enorme zelfingenomenheid bij het als een volleerd acteur uitspreken van die zorgvuldig op tranen trekken geteste zinnen.
Beschrijvend datgene dat er gebeurd zou zijn, tot in detail.
Compleet met de perfect getrainde brok in keel.
Ranzig
Terecht, Hitler had ook nog goede kanten. Hij zorgde goed en liefdevol voor zijn dieren, heeft snelwegen laten aanleggen en de Kever is voor hem ontwikkeld door Ferdinand Porsche.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
Wat een haat jegens die man. Als niet Wilders maar Hitler in de lijst had gestaan, dan had Quincy waarschijnlijk nog steeds gewonnen.
En wie mag die wel niet gaan uitdelen?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Verdient 2 blauwe ogen en striemen op zn rug voor zn over lijken scoren.
Henk Krol benadeelt wat mensen. Quinsy benadeelt een heel volk. Aangezien er meer Nederlanders dan Joden zijn in totaal maakt hem dat erger dan dat mannetje met dat snorretje van 70 jaar geleden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:07 schreef Buitendam het volgende:
Een fraudeur als Henk Krol is minder erg dan een jongen die zanikt over Zwarte Piet.
Hoe heeft Gario het 'volk' precies benadeeld?quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Henk Krol benadeelt wat mensen. Quinsy benadeelt een heel volk. Aangezien er meer Nederlanders dan Joden zijn in totaal maakt hem dat erger dan dat mannetje met dat snorretje van 70 jaar geleden.
Door een feest te willen afschaffen vanuit een persoonlijke verongelijktheid en terwijl een zware minderheid ertegen is, een heel volk weg te zetten als racistisch en door spanningen tussen bevolkingen te kweken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe heeft Gario het 'volk' precies benadeeld?
Mja.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door een feest te willen afschaffen vanuit een persoonlijke verongelijktheid en terwijl een zware minderheid ertegen is, een heel volk weg te zetten als racistisch en door spanningen tussen bevolkingen te kweken.
En daarbij te bijten op de hand die hem voedt.
Dus jij voelt je benadeeld door een onwelgevallige mening? Want er is helemaal niets afgeschaft.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door een feest te willen afschaffen vanuit een persoonlijke verongelijktheid en terwijl een zware minderheid ertegen is, een heel volk weg te zetten als racistisch en door spanningen tussen bevolkingen te kweken.
En daarbij te bijten in de hand die hem voedt.
Er zijn wel onnodig veel tegenstellingen gekweekt en daarvoor is hij verantwoordelijk. Bovendien heeft hij een beweging in gang gezet die nog niet aan momentum verloren is en eindigt in de realisatie van de natte droom van zelfhatend Nederland.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij voelt je benadeeld door een onwelgevallige mening? Want er is helemaal niets afgeschaft.
Kap nou man.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn wel onnodig veel tegenstellingen gekweekt en daarvoor is hij verantwoordelijk. Bovendien heeft hij een beweging in gang gezet die nog niet aan momentum verloren is en eindigt in de realisatie van de natte droom van zelfhatend Nederland.
Tsja, m'n familie heeft gewoon met heel veel plezier Sinterklaas gevierd. En daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn wel onnodig veel tegenstellingen gekweekt en daarvoor is hij verantwoordelijk. Bovendien heeft hij een beweging in gang gezet die nog niet aan momentum verloren is en eindigt in de realisatie van de natte droom van zelfhatend Nederland.
Het is ook wat allemaalquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ga er nieteens meer naar kijken, 1 keer mn wenkbrouwen op mn kin voelen was genoeg.
Zijn kunstenaarsuitkering misschien?quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
De hand die hem voedt? Moet hij als negertje de blanke meesters dankbaar zijn dat hij hier mag wonen ja?
Lol
Kunstenaars moeten juist kritiek durven hebben op de mainstream.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn kunstenaarsuitkering misschien?
Was meer bedoeld dat ie geld krijgt omdat hij kunstenaar is, niet omdat het een negertje is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kunstenaars moeten juist kritiek durven hebben op de mainstream.
Je doelt op het bedrag dat hij van een museum ontving voor zijn voorstelling.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn kunstenaarsuitkering misschien?
Nee, zijn kunstenaarsuitkering, dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op het bedrag dat hij van een museum ontving voor zijn voorstelling.
Dat had hij gratis moeten doen?
Je doelt op de tijdelijke uitkering waar alle afgestudeerde kunstenaars in ons land recht op hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, zijn kunstenaarsuitkering, dat zeg ik toch![]()
http://www.cultuur-ondernemen.nl/
Jij noemt het aanzetten tot haat en geweld tegen Nederlanders en het aanvallen van kinderfeestjes 'zaniken' ??quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:07 schreef Buitendam het volgende:
Een fraudeur als Henk Krol is minder erg dan een jongen die zanikt over Zwarte Piet.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Jij noemt het aanzetten tot haat en geweld tegen Nederlanders en het aanvallen van kinderfeestjes 'zaniken' ??
Ja, daarbij noem ik jou een rare mafketel met rare mafketelteksten,quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Jij noemt het aanzetten tot haat en geweld tegen Nederlanders en het aanvallen van kinderfeestjes 'zaniken' ??
Nou heb je 11 minuten kunnen nadenken over een respons en dan kom je met dit ??quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, daarbij noem ik jou een rare mafketel met rare mafketelteksten,
Je hebt gelijk, tegenwoordig hebben ze daar geen volwaardige uitkering meer voor. Alleen een regeling van pas afgestudeerden, de overige kunstenaars vallen onder de uitkering voor kleine ondernemers, mijn fout.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op de tijdelijke uitkering waar alle afgestudeerde kunstenaars in ons land recht op hebben.
En wtf gaat dit over?quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap wel dat negers niet dezelfde rechten behoren te hebben als wij nette witte mensen, maar het is nou eenmaal niet anders.
Koewinsie kan zich beter verdiepen in de omstandigheden waarin het gros van de Nederlanders (en overigens ook de rest van de bevolking van landen, waar multinationals in de slavenhandel gevestigd waren) tot ver in de negentiende eeuw in leefde. Alsof de voorouders van al die racistische hedendaagse Nederlanders toen niet een soort van eigendom waren van de happy few. Om nog maar te zwijgen over lijfeigenen en horigen in de middeleeuwen...quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef kawotski het volgende:
Quinsy Gario moet zich maar eens verdiepen in Boko Haram of IS en daar zijn energie insteken. Los de hedendaagse slavenhandel eerst maar eens op Quinsy! (en madam van de VN) Pas dan verdient hij mijn respect.
Staat genoteerd.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Nou heb je 11 minuten kunnen nadenken over een respons en dan kom je met dit ??
Slap !!
Overigens is er al aangifte gedaan tegen je grote idool voor het aanzetten tot haat en geweld:
http://regio.thepostonlin(...)-tot-haat-en-geweld/
Dat is slechts 1 van de vele, vele uitkeringen en financiële ondersteuningsmiddelen betaald uit de staatsruif waar mensen met een kunstzinnig diploma beroep op kunnen doen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op de tijdelijke uitkering waar alle afgestudeerde kunstenaars in ons land recht op hebben.
Waar heeft LTVDK iets over huidskleuren gezegd? Ik neem aan dat hij gedrag ala Gario van een blank mens die leeft van een staatsuitkering precies even ergerlijk zou vinden.quote:Ik snap wel dat negers niet dezelfde rechten behoren te hebben als wij nette witte mensen, maar het is nou eenmaal niet anders.
Wel, hij krijgt subsidies voor zijn kunst. Tevens mag hij inderdaad blij zijn dat hij hier woont, net als wij dat mogen zijn. Nederland is een goed land om te wonen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
De hand die hem voedt? Moet hij als negertje de blanke meesters dankbaar zijn dat hij hier mag wonen ja?
Lol
Ik heb absoluut racistische trekjes. Dat hoef ik niet te ontkennen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:04 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat is slechts 1 van de vele, vele uitkeringen en financiële ondersteuningsmiddelen betaald uit de staatsruif waar mensen met een kunstzinnig diploma beroep op kunnen doen.
En ja, dat is dus inderdaad 'gevoed worden door de staat'.
[..]
Waar heeft LTVDK iets over huidskleuren gezegd? Ik neem aan dat hij gedrag ala Gario van een blank mens die leeft van een staatsuitkering precies even ergerlijk zou vinden.
Jij komt uit het niets met dit soort misselijkmakende teksten. Maar ja, je bent dan ook een politiek correcte racist.
Afgestudeerde staatskunstenaarsquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap wel dat negers niet dezelfde rechten behoren te hebben als wij nette witte mensen, maar het is nou eenmaal niet anders.
Uiteraard geloof jij nog in ras. Puzzelstukjes vallen overal vandaag.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb absoluut racistische trekjes. Dat hoef ik niet te ontkennen.
Iedereen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wie mag die wel niet gaan uitdelen?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En daarbij te bijten in de hand die hem voedt.
Stop dan aub eens met dat op anderen te projecteren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb absoluut racistische trekjes. Dat hoef ik niet te ontkennen.
Projecteren is meestal niet nodig op FOK!quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Stop dan aub eens met dat op anderen te projecteren.
Proest. Daar zijn de mensen die zich zo laten op fokken door hem zelf bij. Je had er ook gewoon voor kunnen kiezen die hele kerel te negeren en Sinterklaas te vieren met familie, vrienden en collega's. Dat er dan uiteindelijk toch voor wordt gekozen om die kerel met de dood te bedreigen, doen alsof Quinsy met z'n zwarte vriendjes ons land van binnenuit sloopt en wat dies meer zij is alleen maar zelfgeilerij. Lekker Quinsy bashen om jezelf beter te voelen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn wel onnodig veel tegenstellingen gekweekt en daarvoor is hij verantwoordelijk.
Namens de VARA, NTR en meer in het bijzonder bedankt voor je feedback. We zullen het meenemen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:28 schreef UltraR het volgende:
Moet overigens zeggen dat de publieke omroep in z'n geheel en de VARA en NTR in het bijzonder nog meer in aanmerking zouden komen voor deze titel. Zijn natuurlijk geen mensen maar organisaties, maar dan maar de directeuren ervan ofzo. Erger dan Gario zijn ze, en dat betekent dat je absolute rock bottom hebt bereikt.
Zelfgeilerij als je vindt dat iemand een negatieve invloed heeft op Nederland? Hoe kan dat in godsnaam zelfgeilerij zijn?quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Proest. Daar zijn de mensen die zich zo laten op fokken door hem zelf bij. Je had er ook gewoon voor kunnen kiezen die hele kerel te negeren en Sinterklaas te vieren met familie, vrienden en collega's. Dat er dan uiteindelijk toch voor wordt gekozen om die kerel met de dood te bedreigen, doen alsof Quinsy met z'n zwarte vriendjes ons land van binnenuit sloopt en wat dies meer zij is alleen maar zelfgeilerij. Lekker Quinsy bashen om jezelf beter te voelen.
Op zich niets mis mee natuurlijk, maar wees dan ook een beetje dankbaar voor Quinsy dat hij die rol met verve voor je vervult.
Denk dat je hem teveel credits geeft.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfgeilerij als je vindt dat iemand een negatieve invloed heeft op Nederland? Hoe kan dat in godsnaam zelfgeilerij zijn?
Quinsy? Nee hoor. Anders even googlen op het filmpje van zijn performance "art". Ahum.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat je hem teveel credits geeft.
Die van 18 minuten? Ben na een minuut gestopt. Heb zo het idee dat dit 18 minuten doorgaat namelijk.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:19 schreef havanagila het volgende:
[..]
Quinsy? Nee hoor. Anders even googlen op het filmpje van zijn performance "art". Ahum.
Nee. Dat doen de media. Ze zouden dat mannetje moeten negeren (pun intended).quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat je hem teveel credits geeft.
Dan beginnen we daar nu meequote:Op zaterdag 20 december 2014 17:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Dat doen de media. Ze zouden dat mannetje moeten negeren (pun intended).
Ik zeg dat de keuze om je zo op te laten fokken door hem vooral gebaseerd is op zelfgeilerij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfgeilerij als je vindt dat iemand een negatieve invloed heeft op Nederland? Hoe kan dat in godsnaam zelfgeilerij zijn?
Nee op irritatie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zeg dat de keuze om je zo op te laten fokken door hem vooral gebaseerd is op zelfgeilerij.
Dat maakt geen enkel verschil. Als de man een Tweet de wereld instuurt staat half Nederland weer op z'n achterste poten. Daar hoeven de media niets aan te doen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Dat doen de media. Ze zouden dat mannetje moeten negeren (pun intended).
Kennelijk irriteert het een hoop mensen dat iemand van de uiterste periferie van ons koninkrijk die zichzelf overduidelijk alleen met de zwarte bevolking van datzelfde koninkrijk identificeert en de witte bevolking als slavenhouders en racisten ziet een kinderfeest wil verpesten en zo militant zijn mening doordrukt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt geen enkel verschil. Als de man een Tweet de wereld instuurt staat half Nederland weer op z'n achterste poten. Daar hoeven de media niets aan te doen.
Je moet je gewoon niet zo op laten naaien door zo'n marginale flapdrol.
Tsja, ik irriteer mij ook wel eens ergens aan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kennelijk irriteert het een hoop mensen dat iemand van de uiterste periferie van ons koninkrijk die zichzelf overduidelijk alleen met de zwarte bevolking van datzelfde koninkrijk identificeert en de witte bevolking als slavenhouders en racisten ziet een kinderfeest wil verpesten en zo militant zijn mening doordrukt.
Dat is ook wel evident bij iemand die zo erg in de picture wil staan he.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik irriteer mij ook wel eens ergens aan.
Mijn grootste bezwaar is dat zoveel waarde wordt gehecht aan wat zo'n Quincy vindt.
Quinsy is een zondebok.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik irriteer mij ook wel eens ergens aan.
Mijn grootste bezwaar is dat zoveel waarde wordt gehecht aan wat zo'n Quincy vindt.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is een zondebok.
Men fantaseert dat hij vind dat iedere blanke een racist is ......
Prachtige stropopredenering om je discriminerende agressie op de stropop Quinsy uit te leven.
Ik ben een nieuwsjunkie, maar ik ben Quincy dit jaar niet tegengekomen in krantenartikelen of tv programma's.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is ook wel evident bij iemand die zo erg in de picture wil staan he.
Dan ben jij geen nieuwsjunkie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben een nieuwsjunkie, maar ik ben Quincy dit jaar niet tegengekomen in krantenartikelen of tv programma's.
Alleen op dit forum wordt continu over die gek geluld.
Allicht.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben jij geen nieuwsjunkie.
Hij is twee keer bij Pauw en witterman geweest, een keer bij pauw, bij rtl late night, oog in oog.quote:
Breng hem nou niet op een idee. Gaat hij daar weer een jaar over lopen jankzakken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:23 schreef Blaadjes het volgende:
Heeft hij al lopen zeiken over de zwarte sneeuwman in de laatste donald duck?
Niet gezien, maar ik ben dan ook al een tijdje klaar met Pauw (& Witteman).quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is twee keer bij Pauw en witterman geweest, een keer bij pauw, bij rtl late night, oog in oog.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet gezien, maar ik ben dan ook al een tijdje klaar met Pauw (& Witteman).
Gutmensch gespotquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is een zondebok.
Prachtige stropopredenering om je discriminerende agressie op de stropop Quinsy uit te leven.
Zoek eens een willekeurige tekst van 'm op.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is een zondebok.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt niks inhoudelijks te melden. ?
Dit is lekker inhoudelijk wil je zeggen. Je scheert hiermee meer mensen over een kam dan Quinsy ooit kan doen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is een zondebok.
Bijna eng dat er in cabaret zoveel waarheid kan zitten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef Jigzoz het volgende:
Even tussendoor, puur omdat ik er door dit topic aan moest denken:
Cabaret kan zo vreselijk goed zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijna eng dat er in cabaret zoveel waarheid kan zitten.
Alleen het woordje "superieur" maakt het eigenlijk ongenuanceerd en cabaret, maar voor de rest zit er akelig veel waarheid in dat liedje..quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Cabaret kan zo vreselijk goed zijn.
Stalk jij mij?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Breng hem nou niet op een idee. Gaat hij daar weer een jaar over lopen jankzakken.
Btw terechte winnaar wat mij betreft
Racistquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik stalk Quinsy natuurlijk
Wie heeft gelijk?quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Maar hij heeft toch wel gelijk of niet?
Quincy, toch?quote:
Nee, ik vind Quinsy een drammerige jankzak.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Quincy, toch?
Dat was toch de uitkomst, heb het allemaal vanwege. niet gevolgd hoor.
drammerige en selectief verongelijkte jankzakquote:Op zaterdag 20 december 2014 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vind Quinsy een drammerige jankzak.
Maar hij heeft wel gelijk?quote:Op zondag 21 december 2014 01:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
drammerige en selectief verongelijkte jankzak
Wie, Grauss?quote:Op zondag 21 december 2014 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een mooi media moment voor hem.
Kunnen we niet gewoon stoppen met die gast aandacht geven. Dit zijn typisch lui die juist op elke aandacht geilen, negatief of positief.
Ik heb het over de Quinsyhaters . Wat niet hetzelfde is Quinsycriticussen, dat ben ik ook .quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Dit is lekker inhoudelijk wil je zeggen. Je scheert hiermee meer mensen over een kam dan Quinsy ooit kan doen.
kweenie.... Wilders is nog steeds de grootste klootzak wbt mensen veroordelenquote:Op zondag 21 december 2014 01:51 schreef remlof het volgende:
Dion Graus was inderdaad een betere kandidaat geweest.
Ja, maar die krijgt een lifetime achievement award.quote:Op zondag 21 december 2014 01:51 schreef remlof het volgende:
Dion Graus was inderdaad een betere kandidaat geweest.
Ik ook blijkbaar nu. Is wel grappig hoe je als je een beetje kritisch bent ineens kunt dalen van hoog opgeleid naar laag opgeleid...quote:Op zondag 21 december 2014 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kweenie.... Wilders is nog steeds de grootste klootzak wbt mensen veroordelen
Hitler zou juist pro-ZP zijn. Daar zou je nooit op stemmen dan.quote:Op zondag 21 december 2014 02:26 schreef ems. het volgende:
Terecht. Zelfs als Hitler in de poll zat had ik 2x op Gario gestemd.
Nee hoor.quote:Op zondag 21 december 2014 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hitler zou juist pro-ZP zijn. Daar zou je nooit op stemmen dan.
Die kende ik nog nietquote:
Ja die ken ik welquote:Op zondag 21 december 2014 02:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De enige die leuk is, is het personeelsuitje. Van Lucky TV.
En die is briljant.... ik hoor ook steeds Sybrand Buma in die stemmetjes, dus als hij weer wat moet zeggen in de TK, kom ik niet meer bij...quote:
Tuurlijk niet. Alles is racisme volgens die gast. Terwijl het aantoonbaar niet is. Daar hebben we inmiddels hier alleen al 30.000 posts over geschreven.quote:
Magisch eigenlijk wel. Zou haast denken dat het humor is.quote:
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.quote:Op zondag 21 december 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zei hij dat ? Het lijkt me dat jij ontieglijk overdrijft. Hij niet zoals jij beweert
Dat is jouw doorgeschoten 'visie'quote:Op zondag 21 december 2014 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.
Bluesdude = holmaatje van Gario = negeren.quote:Op zondag 21 december 2014 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.
Kijk, een linkje naar een willekeurige Gario-tekst. Veel racistischer dan Gario ken ik ze niet. Die man kan uitsluitend in huidskleuren denken.quote:Op zondag 21 december 2014 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw doorgeschoten 'visie'
Je hebt dat nodig om te kunnen kankeren op hem en hem overdrevenheid te verwijten?
Doorgeslagen gek is het. Tot aan zijn schouders zit hij er droog in bij hem.quote:Op zondag 21 december 2014 16:03 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bluesdude = holmaatje van Gario = negeren.
Absoluut. Je hoeft maar een heel klein beetje mensenkennis te bezitten om te zien dat de man een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Eigenlijk best zielig. Ik zou dan ook een soort medelijden met hem kunnen hebben, ware het niet dat hij in het kader van zijn "performance" (zoals hij het zelf noemt) een kinderfeest heeft verziekt.quote:Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat zo'n gekkie als Quinsy steeds zo'n groot podium krijgt is nog het meest trieste. Het is wel vrij duidelijk dat hij een paar psychische aandoeningen heeft als je kijkt naar z'n gedrag en uitlatingen. Zo iemand zou juist opgenomen moeten worden in een instelling.
Je vergeet een van de partijen in het hele verhaal die minstens net zo schuldig zijn als die Gario-idioot: de tokkies. Zonder hen was er vrijwel niks aan de hand geweest.quote:Op zondag 21 december 2014 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Absoluut. Je hoeft maar een heel klein beetje mensenkennis te bezitten om te zien dat de man een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Eigenlijk best zielig. Ik zou dan ook een soort medelijden met hem kunnen hebben, ware het niet dat hij in het kader van zijn "performance" (zoals hij het zelf noemt) een kinderfeest heeft verziekt.
Maar het is niet alleen de schuld van Quinsy. Je kunt zo'n gek ook laten brabbelen en er geen aandacht aan schenken. Het was de media die een zeer kwalijke rol in dit verhaal heeft gespeeld en die vakkundig het vuurtje heeft opgestookt. Zo werd een soort "brede maatschappelijke discussie" gesuggereerd, die er eigenlijk helemaal niet was.
Niet om het gedrag van tokkies goed te praten, maar ik deel je mening niet. De hetze tegen Zwarte Piet is evengoed vakkundig opgeklopt. Net zolang totdat bedrijven (HEMA, Kruitvat, Albert Heijn, etc.) raar begonnen te doen. Er werd een soort "brede maatschappelijke discussie" opgeklopt, waarbij ook allerlei opiniemakers een duit in het zakje deden. Al dat soort zaken gebeurden, zonder dat tokkies daar invloed op hadden.quote:Op zondag 21 december 2014 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je vergeet een van de partijen in het hele verhaal die minstens net zo schuldig zijn als die Gario-idioot: de tokkies. Zonder hen was er vrijwel niks aan de hand geweest.
Onwelgevallige meningen gewoon lekker opsluiten inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat zo'n gekkie als Quinsy steeds zo'n groot podium krijgt is nog het meest trieste. Het is wel vrij duidelijk dat hij een paar psychische aandoeningen heeft als je kijkt naar z'n gedrag en uitlatingen. Zo iemand zou juist opgenomen moeten worden in een instelling.
Ik zeg dan ook niet dat de tokkies de enige schuldigen waren, maar ze hebben wel degelijk een enorme rol gespeeld in het uit de klauwen laten lopen van die onzin.quote:Op zondag 21 december 2014 17:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet om het gedrag van tokkies goed te praten, maar ik deel je mening niet. De hetze tegen Zwarte Piet is evengoed vakkundig opgeklopt. Net zolang totdat bedrijven (HEMA, Kruitvat, Albert Heijn, etc.) raar begonnen te doen. Er werd een soort "brede maatschappelijke discussie" opgeklopt, waarbij ook allerlei opiniemakers een duit in het zakje deden. Al dat soort zaken gebeurden, zonder dat tokkies daar invloed op hadden.
tjaaa.. dit is achterlijk ruzie zoeken ,quote:Op zondag 21 december 2014 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doorgeslagen gek is het. Tot aan zijn schouders zit hij er droog in bij hem.
Waar ik alleen een beetje medelijden mee krijg bij hem, is dat hij te dom is om het door te hebben.
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.quote:
quote:Op zondag 21 december 2014 18:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.
Wat ik hem in sommige artikelen zag verwoorden is eigenlijk wat ik ook al vaak gemerkt heb in mijn leven, namelijk dat racisme an sich nog springlevend is, maar dat het tegelijkertijd zo'n taboe is geworden dat mensen het eigenlijk nog weigeren te zien of erkennen. We zijn op zo'n punt beland waar je als neger in een soort vreemde wereld van pseudo-acceptatie leeft, waarin er maar weinig mensen zijn die je opzettelijk zullen uitsluiten vanwege je afkomst en je prima een normaal leven kunt leiden en het behoorlijk ver kan schoppen, zolang je het maar niet waagt om een onwelgevallige mening te herbergen aangaande de gevestigde bevolking en haar moraal omtrent de "vreemdelingen", en je netjes mee lacht wanneer er weer eens een ongepaste grap over je huidskleur wordt gemaakt.
Op zich is dit begrijpelijk, niemand wil beschuldigd worden van iets waar hij niet achter denkt te staan.
En het is natuurlijk in zekere zin ook normaal dat dat soort fenomenen ontstaan. We dragen immers allemaal bewust of onbewust bij aan de strikte sociale en ideologische controle waar samenlevingen op draaien. Toch is dit ook het mechanisme dat de volledige acceptatie van groepen in een wurggreep houd omdat we niet meer openlijk kunnen spreken over elkaars inzichten en ervaringen op dit vlak om zo tot betere oplossingen te komen. En dat is jammer. Maar aan de andere kant moet je denk ik ook accepteren dat men hier gewoon nog niet klaar voor is.
Het zijn namelijk evenementen als de zwarte pieten discussie waar zelfs iemand als ik, iemand die helemaal niks geeft om de vermeende racistische implicaties van zwarte piet en zich nooit ook maar een moment beledigd heeft gevoeld, zich toch ongemakkelijk gaat voelen.
Waarom is het zo moeilijk om hier een normale discussie over te voeren? Waarom moet één figuur als Quinsy zoveel gemoederen bezig houden, iemand die verder geen enkele macht of significantie heeft en die in een normale wereld gewoon genegeerd zou worden, net als we dat met de gemiddelde stormfronter doen. Waarom moet elke onwelgevallige uitspraak of aanstellerige tweet zo breed uitgemeten worden in de media? Denk aan dat artikel een tijdje geleden waarin weer eens beweerd werd dat er een grote controverse was over het op een naar vermeend racistische manier afbeelden van een bekende Italiaanse voetballer door een tijdschrift. De basis hier van? Vier hele tweets van mensen die dat vonden, en daarop volgend honderden reacties van verongelijkte Nederlanders. Duidelijk een zwaar opgeklopt verhaal, maar dat deed er op dat moment al niet meer toe. Dit patroon hebben we talloze malen gezien, tot aan de negerzoenen discussie vele jaren geleden aan toe ook al blijkt het elke keer weer een storm in een glas water te zijn.
De media smullen er duidelijk van, maar de oorzaak achter dit soort dingen als natuurlijk een idee dat al leeft onder de bevolking. Die vind het namelijk maar al te prettig om te kunnen wijzen naar zo'n figuur en te zeggen: "Zie je wel, het zijn allemaal aanstellers die totaal niet weten waar ze het over hebben!" En het geweten is zo weer opgeschoond. Een jammerlijke stand van zaken als je het mij vraagt.
Het onderwerp was dat Gario verweten werd alles racisme te noemen.quote:Op zondag 21 december 2014 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, een linkje naar een willekeurige Gario-tekst. Veel racistischer dan Gario ken ik ze niet. Die man kan uitsluitend in huidskleuren denken.
Een citaat is altijd letterlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het onderwerp was dat Gario verweten werd alles racisme te noemen.
Totale onzinbewering, natuurlijk.
Maar welke woorden van Gario in je link is racisme te noemen volgens jou ?
geef een letterlijk citaat
Neem nu deze zin van Gario, die is toch niet meer te volgen door zijn interessantdoenerij.quote:Er mag wel wat minder redactioneel aandacht gegeven worden aan de capitulatie-statements van de pro-Pieten die hun rouw verwerken
Het doet wel wat denken aan de stijl van die andere idioot, die extremistische advocaat. Hoe heet ie nou ook alweer?quote:Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef luxerobots het volgende:
Quinsy Gario is iemand die zichzelf erg intelligent vindt.
[..]
Neem nu deze zin van Gario, die is toch niet meer te volgen door zijn interessantdoenerij.
Mohammed Enaitquote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het doet wel wat denken aan de stijl van die andere idioot, die extremistische advocaat. Hoe heet ie nou ook alweer?
Heb het nog even verbeterd.quote:
jammer.... je reageert ook niet to the pointquote:Op zondag 21 december 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een citaat is altijd letterlijk.
Komt ie: klik op de link, druk op ctrl + f, typ vervolgens 'witte' et voila.
Huh? Veel to the pointer kan niet.quote:Op zondag 21 december 2014 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jammer.... je reageert ook niet to the point
En dat is doodzonde, maar helaas een duidelijk verschijnsel van deze tijd.quote:Op zondag 21 december 2014 18:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb het nog even verbeterd.
De media zijn sowieso hijgerig. Mensen die zichzelf erg interessant vinden en rare dingen zeggen doen het goed, net als opstootjes en oproer. Uiteindelijk gaat het om kijkcijfers en verkoopcijfers, inhoud is niet het belangrijkst.
Dit dus.quote:Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn tal van tv-programma's geweest die geholpen hebben deze werkloze kunstenaar een boodschap de wereld in te helpen. Dat is een groter probleem.
Jij vind Nederland een akelig racistisch land ?quote:Op zondag 21 december 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit dus.
En voor al die verongelijkte jankballen die Nederland zo'n akelig, naar, racistisch landen vinden: jullie hebben gelijk.
Ik vind Nederland een zeer tolerant, ruimdenkend land dat aan zeer veel mensen plaats biedt en in sommige opzichten misschien wel TE tolerant is.quote:Op zondag 21 december 2014 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij vind Nederland een akelig racistisch land ?
Maar in hoeverre is je wegwens een variatie van de kreet 'buitenlanders moeten oprotten' ?
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?quote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg. Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
Zo had ik het nog niet bekeken, dankjewel voor dit inzichtquote:Op zondag 21 december 2014 18:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.
Wat ik hem in sommige artikelen zag verwoorden is eigenlijk wat ik ook al vaak gemerkt heb in mijn leven, namelijk dat racisme an sich nog springlevend is, maar dat het tegelijkertijd zo'n taboe is geworden dat mensen het eigenlijk nog weigeren te zien of erkennen. We zijn op zo'n punt beland waar je als neger in een soort vreemde wereld van pseudo-acceptatie leeft, waarin er maar weinig mensen zijn die je opzettelijk zullen uitsluiten vanwege je afkomst en je prima een normaal leven kunt leiden en het behoorlijk ver kan schoppen, zolang je het maar niet waagt om een onwelgevallige mening te herbergen aangaande de gevestigde bevolking en haar moraal omtrent de "vreemdelingen", en je netjes mee lacht wanneer er weer eens een ongepaste grap over je huidskleur wordt gemaakt.
Op zich is dit begrijpelijk, niemand wil beschuldigd worden van iets waar hij niet achter denkt te staan.
En het is natuurlijk in zekere zin ook normaal dat dat soort fenomenen ontstaan, we dragen immers allemaal bewust of onbewust bij aan de strikte sociale en ideologische controle waar samenlevingen op draaien. Toch is dit ook het mechanisme dat de volledige acceptatie van groepen in een wurggreep houd omdat we niet meer openlijk kunnen spreken over elkaars inzichten en ervaringen op dit vlak om zo tot betere oplossingen te komen. En dat is jammer. Maar aan de andere kant moet je denk ik ook accepteren dat men hier gewoon nog niet klaar voor is.
Het zijn namelijk evenementen als de zwarte pieten discussie waar zelfs iemand als ik, iemand die helemaal niks geeft om de vermeende racistische implicaties van zwarte piet en zich nooit ook maar een moment beledigd heeft gevoeld, zich toch ongemakkelijk gaat voelen.
Waarom is het zo moeilijk om hier een normale discussie over te voeren? Waarom moet één figuur als Quinsy zoveel gemoederen bezig houden, iemand die verder geen enkele macht of significantie heeft en die in een normale wereld gewoon genegeerd zou worden, net als we dat met de gemiddelde stormfronter doen. Waarom moet elke onwelgevallige uitspraak of aanstellerige tweet zo breed uitgemeten worden in de media? Denk aan dat artikel een tijdje geleden waarin weer eens beweerd werd dat er een grote controverse was over het op een naar vermeend racistische manier afbeelden van een bekende Italiaanse voetballer door een tijdschrift. De basis hier van? Vier hele tweets van mensen die dat vonden, en daarop volgend honderden reacties van verongelijkte Nederlanders. Duidelijk een zwaar opgeklopt verhaal, maar dat deed er op dat moment al niet meer toe. Dit patroon hebben we talloze malen gezien, tot aan de negerzoenen discussie vele jaren geleden aan toe ook al blijkt het elke keer weer een storm in een glas water te zijn.
De media smullen er duidelijk van, maar de oorzaak achter dit soort dingen als natuurlijk een idee dat al leeft onder de bevolking. Die vind het namelijk maar al te prettig om te kunnen wijzen naar zo'n figuur en te zeggen: "Zie je wel, het zijn allemaal aanstellers die totaal niet weten waar ze het over hebben!" En het geweten is zo weer opgeschoond. Een jammerlijke stand van zaken als je het mij vraagt.
Zo rolt Elfletterig.quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?
Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?
Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.quote:Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?
Ze kunnen hier natuurlijk ook gewoon zijn geboren....quote:Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Doet me heel erg denken aan een stel straatmarokkanen die iedereen die een kritisch is op de ontwikkeling van Marokkanen, een racist noemen. Dat ze hem om het willen maken van een punt als persoon wegzetten als iemand vreselijks terwijl bijv. een Dave Roelvink moedwillig het vertrouwen van meerdere mensen schend en de waardigheid van een meisje te grabbel gooit, kennelijk minder erg is. Want ja, IES KOELTOER.quote:Op zondag 21 december 2014 01:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het over de Quinsyhaters . Wat niet hetzelfde is Quinsycriticussen, dat ben ik ook .
De fantasie is dat Quinsy zwartepietenfans allemaal racisten vind. Of dat hij alle blanken racisten vind. Maar zulke dingen heeft hij nooit gezegd.
Bepaalde mensen willen graag kankeren op Quinsy en rechtvaardigen zichzelf door hem woorden en meningen in de schoenen te schuiven
Dat heeft natuurlijk te maken met discriminerende neigingen die men overschreeuwt
quote:Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.
Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.quote:Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze kunnen hier natuurlijk ook gewoon zijn geboren....
Ik ontwijk helemaal niets.quote:Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.
Mensen die hier zelf naartoe komen, moeten beseffen dat hier regels gelden. Het is nogal logisch dat het voor Nederlanders (alsmede voor allochtonen) een doorn in het oog is als Afrikanen of moslims hun wil hier op willen leggen. Of het nu gaat over het verbieden van Zwarte Piet of het eisen van ruimte om vrouwen apart te kunnen houden.
Ik vraag waarom mensen hier zijn komen wonen. Je komt ermee dat ze hier geboren zijn. Je ontwijkt mijn vraag. En Quinsy is trouwens op Curaçao geboren.quote:Op zondag 21 december 2014 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ontwijk helemaal niets.
In de media zijn de afgelopen maanden voldoende autochtonen voorbij gekomen dat van mening zijn dat racisme welig tiert in Nederland.
Of denk je dat alleen donkere immigranten die mening zijn toegedaan?
Volgens mij is zo'n Quinsy hier zelfs geboren en getogen.
Een geweldige pakket regels in Nederland is het jusitieel stelsel.quote:Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
Mensen die hier zelf naartoe komen, moeten beseffen dat hier regels gelden. Het is nogal logisch dat het voor Nederlanders (alsmede voor allochtonen) een doorn in het oog is als Afrikanen of moslims hun wil hier op willen leggen. Of het nu gaat over het verbieden van Zwarte Piet of het eisen van ruimte om vrouwen apart te kunnen houden.
Laten we bij het begin beginnen.quote:Op zondag 21 december 2014 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag waarom mensen hier zijn komen wonen. Je komt ermee dat ze hier geboren zijn. Je ontwijkt mijn vraag. En Quinsy is trouwens op Curaçao geboren.
Voor veel allochtonen zijn mensen als Quinsy ook een doorn in het oog. Zoals ik al schreef.
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat zou men dat volgens jou maar moeten accepteren omdat dat onderdeel is van 'de Nederlandse cultuur', ofzo? Het gaat om vermeend racisme, niet om mensen die Sinterklaas gewoon niet zo spannend vinden en dus ook maar van iedereen verwachten dat er helemaal geen Sinterklaas meer gevierd wordt.quote:Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.
De essentiële vraag is: 'In wat voor land willen wij leven?' Willen wij leven in een land waarin mensen op basis van een sprookjesboek gaan eisen dat we mannen en vrouwen apart laten zwemmen? Of willen we een land waarin man en vrouw gelijk zijn?quote:Op zondag 21 december 2014 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een geweldige pakket regels in Nederland is het jusitieel stelsel.
Dat geldt voor iedereen. Iedereen kan er gebruik van maken of door anderen en de overheid gedaagd worden. Zo ook een proces bij een bestuursrechter over het onterecht verlenen van een vergunning voor de sintoptocht door een gemeente
Samenleven is wel gelijke rechten voor iedereenen en niet mensen met een buitenlandse afkomsten minder rechten geven wbt.
Mensen hebben ook het recht met een zwembad afspraken te maken voor zwemuren alleen voor vrouwen. Als het zwembadbestuur dat wilt organiseren dan is dat een authentiek Nederlands recht.
Niks 'opgelegd van buitenaf'.
Mensen hebben ook het recht die zwembaduren te eisen. Wel binnen de regels van de wet.
Demonstreren en schreeuwen "wij eisen .." is oudhollandse traditie. Dat geldt voor iedere burger.
Spreek voor jezelf. Xapt1 zei:quote:Op zondag 21 december 2014 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we bij het begin beginnen.
Elf vraagt zich af waarom mensen die klagen over racisme in Nederland niet hun koffers pakken.
Xapt1 wil van Elf weten of mensen moeten oprotten als hen iets niet bevalt.
Daarop begin jij over racisme-roepers die naar Nederland zijn gekomen. Maar de opmerking van Elf slaat net zo goed op mensen die hier zijn geboren. Daar reageerden Xapt1 en ik op.
Over inhoudelijke reacties gesproken.quote:Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.
Met welke steekhoudende argumenten ben jij dan gekomen, in de afgelopen 5 maanden?quote:Op zondag 21 december 2014 18:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjaaa.. dit is achterlijk ruzie zoeken ,
inhoudelijk reageren is weer te moelijk voor de heren ?
Mensen mogen eisen , mits niet in strijd met de wet.quote:Op zondag 21 december 2014 21:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De essentiële vraag is: 'In wat voor land willen wij leven?' Willen wij leven in een land waarin mensen op basis van een sprookjesboek gaan eisen dat we mannen en vrouwen apart laten zwemmen? Of willen we een land waarin man en vrouw gelijk zijn?
Jij gebruikt een vage term die moet inhouden dat ik de koran zie als waardevol .quote:Jij bent er één van het cultuurrelativismevan het cultuurrelativisme. Waarbij een mening uit de Koran net zo veel waard is als onze moderne verworvenheden.
Zwemuren alleen voor vrouwen een authentiek Nederlands recht...quote:Op zondag 21 december 2014 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen hebben ook het recht met een zwembad afspraken te maken voor zwemuren alleen voor vrouwen. Als het zwembadbestuur dat wilt organiseren dan is dat een authentiek Nederlands recht.
En alleen voor blanken? Mag dat ook, of zie je dan wel dat het niets anders dan discriminatie is?quote:Op zondag 21 december 2014 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.quote:Op zondag 21 december 2014 22:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zwemuren alleen voor vrouwen een authentiek Nederlands recht...
Als mensen hier zijn gaan wonen, en zo ver van onze manier van leven af staan. Dan mogen ze wat mij betreft terug naar hun land van herkomst.
Ik vind niet dat we maar moeten toegeven aan mensen die niets komen brengen en maar blijven kankeren.
Zo ook ene Quinsy G. om het maar ontopic te houden.
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn. Het punt is dat jij en Elfletterig kennelijk onwelgevallige meningen het land uit willen hebben. En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.quote:Op zondag 21 december 2014 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.
Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen dat aantoont dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Je insinueert dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is. Ik zeg dat ik nog geen goed argument voorbij heb zien komen. Jij ontwijkt de discussie met een u-bocht om weer terug te komen op je cultuurrelativisme.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn. Het punt is dat jij en Elfletterig kennelijk onwelgevallige meningen het land uit willen hebben. En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.
Daarnaast is 'onze cultuur' ook een vrij relatief begrip. Jij definieert 'onze cultuur' aan de hand van Zwarte Piet, ik aan de hand van een pragmatische insteek. En beide invullingen zijn niet per sé meer of minder waar(d) dan de ander.
Het ging over zwemuren voor alleen vrouwen.quote:Op zondag 21 december 2014 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En alleen voor blanken? Mag dat ook, of zie je dan wel dat het niets anders dan discriminatie is?
Ik heb het idee dat haat tegenover Nederland wél meespeelt, vooral bij het stelletje beroepsdemonstranten dat ik heb gezien.quote:Op zondag 21 december 2014 23:28 schreef Xa1pt het volgende:
Je gaat bovendien voorbij aan het feit dat de insteek van tegenstanders niet is dat ze Sinterklaas gewoon niet zo leuk vinden en daarom 'de traditie aan gort helpen'.
Ik vind een paar uur per week zwemmen alleen voor vrouwen ook onzinnig.quote:Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef luxerobots het volgende:
Voor mij is het weren van mannen uit het zwembad niet zomaar een mening. Dat hoort hier niet thuis. Jij vindt het prima. We gaan elkaar niet overtuigen.
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan. En omdat ze daarvan uitgaan lijkt het me wel gerechtvaardigd om te verwachten dat er een andere invulling aan wordt gegeven. Als ze het simpelweg niet leuk vinden zou dat een ander verhaal worden.quote:Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je insinueert dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Nee. Jij pretendeert 'onze cultuur' te kunnen kenmerken en aan de hand daarvan mensen het land uit te kunnen sturen, of ze in ieder geval de deur te wijzen. Ik laat alleen maar zien dat die kenmerken vrij subjectief zijn. Tenslotte zullen aan de hand van mijn kenmerken weer hele andere mensen het land uit gestuurd worden of actief bewogen worden om te vertrekken.quote:Ik zeg dat ik nog geen goed argument voorbij heb zien komen. Jij ontwijkt de discussie met een u-bocht om weer terug te komen op je cultuurrelativisme.
Hoe kun je nou tegen discriminatie zijn, maar discriminatie op grond van sekse goedpraten?quote:Op zondag 21 december 2014 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het ging over zwemuren voor alleen vrouwen.
Niet over huidskleuren. Dat is weer een ander onderwerp.
Je hebt ook vrouwenkleedkamers en vrouwenwc's .... Waarom is het dan zo schandalig als een zwembad een paar uren per week voor alleen vrouwen reserveert.
Ik vind het onzinnig.... overdreven preutsheid. Maar bezoekers hebben het recht daarover afspraken te maken en ze hebben ook het recht om met vergunning een demonstratie te organiseren met kreten als "wij eisen"
oerhollands burgerrechten.
Het groepje beroepsdemonstranten... dat gaat om nog geen 200 man. De groep mensen waar ik het over heb is wel wat groter dan dat.quote:Op zondag 21 december 2014 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat haat tegenover Nederland wél meespeelt, vooral bij het stelletje beroepsdemonstranten dat ik heb gezien.
Ze zijn ontzettend boos, maar kunnen niet uitleggen waarom.
Ik praat niks goed. Ik vind speciale uren in zwembaden alleen voor vrouwen onzin.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe kun je nou tegen discriminatie zijn, maar discriminatie op grond van sekse goedpraten?
Een paar uur per week zwemmen voor blanken met negervrees moet dan ook wel kunnen toch?quote:Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
IK praat niks goed. Ik vind speciale uren in zwembaden alleen voor vrouwen onzin.
Het is preutsheid .. Als jij dat discriminatie noemt dan moet je aparte vrouwenwc's en vrouwenkleedkamers ook discriminatie noemen.
Dat is het dus niet... Ik ben voorstander daarvan om vrouwen te beschermen op die plekken waar men de kleren uittrekt tegen mannen. ... of gewoon voor een prettiger veiliger gevoel voor die vrouwen.
Diezelfde overwegingen hebben mensen ook die voor gescheiden zwemmen zijn . Het is overdreven preutsheid, overdreven angst voor manlijke blikken.
Maar in mij voorbeeld ging het over een paar uur per week voor een zwembad. Ik til daar niet aan in de trant van ojeeee.... dat is discriminatie.. die paar uren per week.
Dit is een heel ander onderwerp.quote:Op zondag 21 december 2014 23:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een paar uur per week zwemmen voor blanken met negervrees moet dan ook wel kunnen toch?
Vind je de ene reden voor discriminatie erger dan de andere?quote:Op zondag 21 december 2014 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een heel ander onderwerp.
Ik ben dus tegen die paar uren zwemmen . Dus je vraag moet je stellen aan iemand die wel voorstander is. Hoewel je dan nog steeds de hele kwestie overtrekt en er een rassenitem van maakt.
Dat is weer een ander onderwerp, maar de ene soort van discriminatie is niet van dezelfde vorm of inhoud als welke andere ook. Logisch.quote:Op zondag 21 december 2014 23:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je de ene reden voor discriminatie erger dan de andere?
Dus discriminatie op grond van huidskleur is erg, maar discriminatie op grond van sekse kan op zich wel?quote:Op maandag 22 december 2014 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is weer een ander onderwerp, maar de ene soort van discriminatie is niet van dezelfde vorm of inhoud als welke andere ook. Logisch.
Je had het helemaal niet over de tegenstanders.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan. En omdat ze daarvan uitgaan lijkt het me wel gerechtvaardigd om te verwachten dat er een andere invulling aan wordt gegeven. Als ze het simpelweg niet leuk vinden zou dat een ander verhaal worden.
Hier lijkt het net alsof Zwarte Piet een racistische karikatuur is. Is dat niet zo? Dan kan je je hele post namelijk wel achterwege laten. En hoezo is pragmatisme een onderdeel van de (onze?) cultuur?quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.
Is dat jouw mening? Niet de mijnequote:Op maandag 22 december 2014 00:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus discriminatie op grond van huidskleur is erg, maar discriminatie op grond van sekse kan op zich wel?
Maar net zei je nog dat een beetje discriminatie wel moet kunnen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat jouw mening? Niet de mijne
Onderwijl zijn we afgedwaald van het idee dat mensen van buitenlandse afkomst geen recht hadden een afkeurende mening te hebben over den heer Piet.
Dan moet men maar vertrekken en niet proberen die flauwekul van Piet te veranderen
Dat is best wel discriminatie
Zo heb ik het in ieder geval nooit gesteld. Als mensen Nederland geen prettig land vinden, maar zitten te kankeren en niets komen brengen. Dan mogen ze van mij ophoepelen. Mensen hebben het recht om een afwijkende mening over Zwarte Piet te hebben. Zo belangrijk is dit gezeik niet.quote:Op maandag 22 december 2014 00:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat jouw mening? Niet de mijne
Onderwijl zijn we afgedwaald van het idee dat mensen van buitenlandse afkomst geen recht hadden een afkeurende mening te hebben over den heer Piet.
Dan moet men maar vertrekken en niet proberen die flauwekul van Piet te veranderen
Dat is best wel discriminatie
Jezus.quote:Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je had het helemaal niet over de tegenstanders.
quote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg. Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee... dat zeg jij net. Ik zei dat niet.quote:Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar net zei je nog dat een beetje discriminatie wel moet kunnen.
Dan snap ik niet waarom je dit zei:quote:Op maandag 22 december 2014 00:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... dat zeg jij net. Ik zei dat niet.
Mag discrimineren nou wel, niet of soms?quote:Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
Maar in mijn voorbeeld ging het over een paar uur per week voor een zwembad. Ik til daar niet aan in de trant van ojeeee.... dat is discriminatie.. die paar uren per week.
Dit heeft niets met de tegenstanders te maken die Zwarte Piet racistisch vinden. Ik zeg dat jij dat insinueert. Jij zegt dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat doen. Daar had je het niet over.quote:Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jezus.Daar ging het de hele tijd al over. Elf die doodleuk zegt dat dat soort mensen maar gewoon hun biezen moeten pakken, enzovoorts.
[..]
[..]
[..]
Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.quote:Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef luxerobots het volgende:
Hier lijkt het net alsof Zwarte Piet een racistische karikatuur is. Is dat niet zo?
Nee, want ik bouw voort op de stellingen die jij doet. Jij zegt dat de mensen die vinden dat Zwarte Piet moet verdwijnen zelf maar hun spullen moeten pakken. Zo van: zint het je niet dan vertrek je maar. Maar daarmee ondermijn je het hele bezwaar van de tegenstanders, even ongeacht of je je daar nu in kunt vinden of niet. Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft is het toch niet zo heel vreemd dat de tegenstanders een andere invulling verwachten m.b.t. Zwarte Piet, of wel?quote:Dan kan je je hele post namelijk wel achterwege laten.
http://www.maartenonline.(...)erlandse-regent.htmlquote:En hoezo is pragmatisme een onderdeel van de (onze?) cultuur?
Oh, da's waar. Dit gaat over mensen die de huishoudbeurs bezoeken. Sorry, ik zat even niet op te letten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de tegenstanders te maken die Zwarte Piet racistisch vinden.
quote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg.
Je lijkt verdomme wel zwakbegaafd. Je citeert een post van mij waarin ik letterlijk schrijf:quote:Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
Jezus.Daar ging het de hele tijd al over. Elf die doodleuk zegt dat dat soort mensen maar gewoon hun biezen moeten pakken, enzovoorts.
Het zou ze sieren als ze op zouden rotten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je lijkt verdomme wel zwakbegaafd. Je citeert een post van mij waarin ik letterlijk schrijf:
Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
maw: Als je het er niet mee eens bent flikker je maar op naar je rimboeland.quote:Op maandag 22 december 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou ze sieren als ze op zouden rotten.
Het ging erom dat jij insinueert dat Zwarte Piet racistisch is met je stelling over het racistische karikatuur. Ik geef dat aan. Jij komt er daarna mee dat het de mening van de tegenstanders van Zwarte Piet is. Dat had je dan wel even moeten vermelden. Terwijl je nu weer komt met de mening van Elfletterig en van mij.quote:Op maandag 22 december 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.
Maar goed, je ontwijkt weer m'n punt.
[..]
Nee, want ik bouw voort op de stellingen die jij doet. Jij zegt dat de mensen die vinden dat Zwarte Piet moet verdwijnen zelf maar hun spullen moeten pakken. Zo van: zint het je niet dan vertrek je maar. Maar daarmee ondermijn je het hele bezwaar van de tegenstanders, even ongeacht of je je daar nu in kunt vinden of niet. Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft is het toch niet zo heel vreemd dat de tegenstanders een andere invulling verwachten m.b.t. Zwarte Piet, of wel?
Als je jouw stelling consequent doortrekt overigens wel, dan zou je inderdaad van mening zijn dat - zelfs al zou Zwarte Piet inderdaad racistisch zijn - tegenstanders nog hun bek zouden moeten houden. Maar goed, dan kom je weer in de knoop met allerlei mensen die jouw invulling van 'onze cultuur' helemaal niet delen en weer van mening zijn dat racisme geen wezenlijk onderdeel van onze cultuur inhoudt.
[..]
http://www.maartenonline.(...)erlandse-regent.html
Precies. Want ze vinden Nederland kennelijk zo'n verschrikkelijk land dat ze moord en brand schreeuwen. Dat terwijl Nederland aantoonbaar in de hoogste regionen vertoeft van de ranglijst qua mensenrechten wereldwijd.quote:Op maandag 22 december 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou ze sieren als ze op zouden rotten.
quote:Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
maw: Als je het er niet mee eens bent flikker je maar op naar je rimboeland.
quote:
Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:quote:Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
maw: Als je het er niet mee eens bent flikker je maar op naar je rimboeland.
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd .quote:Op maandag 22 december 2014 00:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:
http://www.ihrri.com/contry.php
Aruba staat 129e, Suriname 168e.
Niet alleen qua mensenrechten scoren we hoog. Ook qua levenstandaard. Vadertje staat zet zich hier voor iedereen in. In vele arme landen is het ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:
http://www.ihrri.com/contry.php
Aruba staat 129e, Suriname 168e.
Gast.quote:Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging erom dat jij insinueert dat Zwarte Piet racistisch is met je stelling over het racistische karikatuur.
quote:Op maandag 22 december 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.
[..]
Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft
quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat
[...]
Het gaat om vermeend racisme
quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen
quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan.
En wat zei hij dan allemaal hoe racistisch Nederland is? Wat zei hij letterlijk en wat is wat het papegaaiencircus beweert wat hij zei en denktquote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.quote:Op maandag 22 december 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd .
Nah als je punt 1 vindt, dan ben je een landverrader of gast die terug moet.quote:Op maandag 22 december 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.
Als morgen iemand iets aankaart m.b.t. politiegeweld of misstanden in de zorg. "Ja, stop maar. We staan op de 6e plaats wat mensenrechten betreft!".
Fijn. Dan stel ik voor dat types als Quinsy een toontje lager gaan zingen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd.
Volstrekt logisch.quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah als je punt 1 vindt, dan ben je een landverrader of gast die terug moet.
Je kan zoveel voorstellen....Het is alleen nogal onterecht dat je denkt dat jouw mening er meer toe doet dan de zijne.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn. Dan stel ik voor dat types als Quinsy een toontje lager gaan zingen.
Zul jij voortaan dan ook niet meer zo zeuren om criminaliteit? Of andere gevaren? We staan immers 6e wat mensenrechten betreft.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geef het goede voorbeeld.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Quinsy laat geen mogelijkheid om te benadrukken dat in Nederland sprake is van "institutioneel racisme". Die kop duikt ook voortdurend op boven berichten op de website Roet In Het Eten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
En wat zei hij dan allemaal hoe racistisch Nederland is? Wat zei hij letterlijk en wat is wat het papegaaiencircus beweert wat hij zei en denkt
Hoe verkondigt Quinsy dan dat Nederland een hel op aarde is ?
Dat heb ik niet gehoord van hem. Is dat niet jouw fantasie ?
Zou je dat ophoepelen ook zeggen als hij geen duidelijke buitenlandse afkomst heeft ?
Quinsy vindt wel meer dan dat alleen. Maar ja, het correct samenvatten van andermans mening is duidelijk niet iets waarvoor jij in de wieg bent gelegd; zo veel is wel duidelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.
Als morgen iemand iets aankaart m.b.t. politiegeweld of misstanden in de zorg. "Ja, stop maar. We staan op de 6e plaats wat mensenrechten betreft!".
Je past je eigen woorden aan. Je hebt de chronologische volgorde uit je posts gehaald.quote:Op maandag 22 december 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gast.Morgen even langs de opticiën.
[..]
[..]
[..]
[..]
Vermeend racisme. Je brengt Piet in verband met racisme. Niet direct. Maar insinueert het wel.quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat
[...]
Het gaat om vermeend racisme
Je brengt Zwarte Piet wederom in verband met racisme. Indirect.quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen
Je hebt het woord tegenstanders helemaal niet in de mond genomen. Je noemde het zelf vermeend racisme. Dat mag, maar schuif het dan niet af op de tegenstanders.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan.
Mijn mening doet er niet meer toe dan de zijne. Ik stel slechts vast dat zijn mening feitelijk onzin is en dat dat ook blijkt uit statistieken. En daar komt dan nog eens bij dat de man een hetze heeft gecreëerd in het kader van zijn "performance", met als uitkomst dat het Sinterklaasfeest daardoor flink is verziekt.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je kan zoveel voorstellen....Het is alleen nogal onterecht dat je denkt dat jouw mening er meer toe doet dan de zijne.
Je snapt echt bar weinig.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zul jij voortaan dan ook niet meer zo zeuren om criminaliteit? Of andere gevaren? We staan immers 6e wat mensenrechten betreft.
En wat voor elementairs meen je daar aan te kunnen ontlokken?quote:Op maandag 22 december 2014 00:55 schreef luxerobots het volgende:
Je past je eigen woorden aan. Je hebt de chronologische volgorde uit je posts gehaald.
Inderdaad. Eerst zei ik: "dus áls het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat".quote:Eerst zei je:
Ik beweer dat dat het argument van de tegenstanders is.quote:Vermeend racisme. Je brengt Piet in verband met racisme. Niet direct. Maar insinueert het wel.
Nee. Ik schets een hypothetische situatie. "Als het klopt wat de tegenstanders zeggen."quote:Daarna zeg je:
[..]
Je brengt Zwarte Piet wederom in verband met racisme. Indirect.
Jawel. Like I said: ga morgen even langs de opticiën.quote:Je hebt het woord tegenstanders helemaal niet in de mond genomen.
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.
Het is volgens de tegenstanders een racistische karikatuur. Derhalve is het vermeend racisme. Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen wat vermeend betekent?quote:Je noemde het zelf vermeend racisme. Dat mag, maar schuif het dan niet af op de tegenstanders.
quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 december 2014 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.
Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen dat aantoont dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Hieruit blijkt ook wel dat je wel degelijk begrijpt dat ik het over een hypothetische situatie had. Dat de grond te heet onder de voeten wordt lijkt vooral voor jezelf te gelden.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn.
Van de bochten waar jij je in wringt begrijp ik inderdaad niet zoveel. Je mag Quinsy wel om de oren slaan met de lijstjes waarop we het goed doen maar iemand die segregatie of misstanden in de zorg aankaart weer niet. Goed verhaal Henk.quote:
Als een punt niet hard te maken is en ook niet door statistieken of andere bewijzen wordt ondersteund, waarom blijft zeurkous Quinsy dat dan toch doen?quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn.
Een kleine poco-minderheid omarmt deze mafketel inderdaad. Op FOK! zien we hetzelfde beeld.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.
Dat "pragmatische" komt er bij jou doorgaans op neer dat je partij kiest voor alles en iedereen die zich tegen Nederland afzet. Dat mag hoor, het is je goed recht, maar het labeltje "pragmatisch" vind ik nogal gevaarlijk. Naïef lijkt me beter op z'n plaats.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
Daarnaast is 'onze cultuur' ook een vrij relatief begrip. Jij definieert 'onze cultuur' aan de hand van Zwarte Piet, ik aan de hand van een pragmatische insteek.
Doe eens niet zo Specularium-populair-achtig.quote:Op maandag 22 december 2014 01:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de bochten waar jij je in wringt begrijp ik inderdaad niet zoveel. Je mag Quinsy wel om de oren slaan met de lijstjes waarop we het goed doen maar iemand die segregatie of misstanden in de zorg aankaart weer niet. Goed verhaal Henk.
Dat is een andere context. Je noemt het zelf vermeend racisme. En haalt het 'de tegenstanders' erbij als het je te heet onder de voeten wordt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat voor elementairs meen je daar aan te kunnen ontlokken?
[..]
Inderdaad. Eerst zei ik: "dus áls het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat".
[..]
Ik beweer dat dat het argument van de tegenstanders is.
[..]
Nee. Ik schets een hypothetische situatie. "Als het klopt wat de tegenstanders zeggen."
[..]
Jawel. Like I said: ga morgen even langs de opticiën.
[..]
[..]
Het is volgens de tegenstanders een racistische karikatuur. Derhalve is het vermeend racisme. Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen wat vermeend betekent?
Oh ja, wacht. De Ombudsman is ook onderdeel van de policor-elite. En zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op maandag 22 december 2014 01:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo Specularium-populair-achtig.
Je schijnt niet te willen snappen dat Quinsy iets aan de kaak stelt ("institutioneel racisme in Nederland") waar geen feitelijke onderbouwing voor aanwezig is.
Nog een keer m'n reactie dan maar.quote:Op maandag 22 december 2014 01:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is een andere context. Je noemt het zelf vermeend racisme. En haalt het 'de tegenstanders' erbij als het je te heet onder de voeten wordt.
quote:Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat zou men dat volgens jou maar moeten accepteren omdat dat onderdeel is van 'de Nederlandse cultuur', ofzo? Het gaat om vermeend racisme, niet om mensen die Sinterklaas gewoon niet zo spannend vinden en dus ook maar van iedereen verwachten dat er helemaal geen Sinterklaas meer gevierd wordt.
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.Wel dat je zegt dat mensen die hier komen wonen zich maar hebben aan te passen, ongeacht hoe we met die mensen om gaan. Dat getuigt van misplaatste superioriteit.
Waarom eigenlijk niet? Waarom moet de uitkomst van "ergens op tegen zijn" betekenen dat er een andere invulling moet komen? Klagers kunnen toch ook gewoon wegblijven van een feest waaraan ze niet willen deelnemen? Wat is er gebeurd met je pragmatische insteek?quote:Op maandag 22 december 2014 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.quote:Op maandag 22 december 2014 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een keer m'n reactie dan maar.
[..]
[..]
Het ging over precies hetzelfde onderwerp maar de context was anders. Right.quote:Op maandag 22 december 2014 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.
Je vindt het dus wel logisch om Zwarte Piet te veranderen omdat sommige mensen het racistisch vinden? Terwijl dat niet eens te bewijzen valt.
De gretigheid waarmee je dat soort bullshit als waarheid aanneemt, is veelzeggend.quote:Op maandag 22 december 2014 01:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh ja, wacht. De Ombudsman is ook onderdeel van de policor-elite. En zo is het cirkeltje weer rond.
Ik ga zo onderhand eens slapen en ik raad jou aan om hetzelfde te doen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.
Je vindt het dus wel logisch om Zwarte Piet te veranderen omdat sommige mensen het racistisch vinden? Terwijl dat niet eens te bewijzen valt.
Ik ben blij voor je dat je het nog ergens in je posts over tegenstanders had. Een mooi excuus om Zwarte Piet 'vermeend' racistisch te noemen en te spreken over racistische karikaturen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging over precies hetzelfde onderwerp maar de context was anders. Right.
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Waarom moet de uitkomst van "ergens op tegen zijn" betekenen dat er een andere invulling moet komen? Klagers kunnen toch ook gewoon wegblijven van een feest waaraan ze niet willen deelnemen? Wat is er gebeurd met je pragmatische insteek?
Er zijn vast ook wel mensen te vinden die tegen Carnaval, Gay Pride, Koningsdag of Suikerfeest zijn. Allemaal maar verbieden of aanpassen totdat 100 procent van de bevolking tevreden is?
Iemand in elkaar trappen is goed te vergelijken met het handje pepernoten dat Zwarte Piet uitdeelt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.
Oké Henk. Racisme komt niet voor in Nederland, ook niet in de politiek of bij de overheid. Ga nu maar gauw slapen ja.quote:Op maandag 22 december 2014 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De gretigheid waarmee je dat soort bullshit als waarheid aanneemt, is veelzeggend.
Ben je nu al langs de opticien geweest?quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je het nog ergens in je posts over tegenstanders had. Een mooi excuus om Zwarte Piet 'vermeend' racistisch te noemen en te spreken over racistische karikaturen.
De zoveelste manke vergelijking, want zaken als Carnaval, Suikerfeest en Gay Pride zijn niet strafbaar, mensen in elkaar trappen wel.quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.
Racisme is anders ook vrij kwalijk. Of is dat ineens ook een pleziertje wat bij onze cultuur hoort en wat je ons moet gunnen?quote:Op maandag 22 december 2014 01:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand in elkaar trappen is goed te vergelijken met het handje pepernoten dat Zwarte Piet uitdeelt.
Racisme is wel degelijk strafbaar.quote:Op maandag 22 december 2014 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De zoveelste manke vergelijking, want zaken als Carnaval, Suikerfeest en Gay Pride zijn niet strafbaar, mensen in elkaar trappen wel.
Als ik begin dit jaar een teller had ingesteld die bijhield hoe vaak jij erin slaagt om mijn mening incorrect samen te vatten, was dat ding inmiddels op hol geslagen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké Henk. Racisme komt niet voor in Nederland, ook niet in de politiek of bij de overheid. Ga nu maar gauw slapen ja.
En weer eromheen draaien. Inhoudelijk zo ontstellend zwak, dit. Ik stelde je een heel concrete vraag en tot twee keer toe vertik je het om een duidelijk antwoord te geven.quote:
Allereerst. Bewijs het maar eens dat het racistisch is.quote:Op maandag 22 december 2014 01:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Racisme is anders ook vrij kwalijk. Of is dat ineens ook een pleziertje wat bij onze cultuur hoort en wat je ons moet gunnen?
Goed verhaal weer Henk. Eerst beweren dat Quinsy's verhaal over institutioneel racisme niet ondersteund wordt, en als er dan toch een bron blijkt te zijn die dat wel doet dan past het heel mooi in m'n straatje. Zo rolt Elfletterig.quote:Op maandag 22 december 2014 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik begin dit jaar een teller had ingesteld die bijhield hoe vaak jij erin slaagt om mijn mening incorrect samen te vatten, was dat ding inmiddels op hol geslagen.
Het zal wel onderdeel van je pragmatische insteek zijn, of iets dergelijks.
Welke bron?quote:Op maandag 22 december 2014 01:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed verhaal weer Henk. Eerst beweren dat Quinsy's verhaal over institutioneel racisme niet ondersteund wordt, en als er dan toch een bron blijkt te zijn die dat wel doet dan past het heel mooi in m'n straatje. Zo rolt Elfletterig.
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.quote:Op maandag 22 december 2014 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En weer eromheen draaien. Inhoudelijk zo ontstellend zwak, dit. Ik stelde je een heel concrete vraag en tot twee keer toe vertik je het om een duidelijk antwoord te geven.
Het was erg gezellig tijdens de intocht. Lekker demonstreren tussen de kinderen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.
Pffff... en dan gewoon ook in derde instantie de vraag compleet negeren. Hoe presteer je het.quote:Op maandag 22 december 2014 01:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |