Nog een keer m'n reactie dan maar.quote:Op maandag 22 december 2014 01:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is een andere context. Je noemt het zelf vermeend racisme. En haalt het 'de tegenstanders' erbij als het je te heet onder de voeten wordt.
quote:Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.
Mensen die hier zelf naartoe komen, moeten beseffen dat hier regels gelden. Het is nogal logisch dat het voor Nederlanders (alsmede voor allochtonen) een doorn in het oog is als Afrikanen of moslims hun wil hier op willen leggen. Of het nu gaat over het verbieden van Zwarte Piet of het eisen van ruimte om vrouwen apart te kunnen houden.
quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat zou men dat volgens jou maar moeten accepteren omdat dat onderdeel is van 'de Nederlandse cultuur', ofzo? Het gaat om vermeend racisme, niet om mensen die Sinterklaas gewoon niet zo spannend vinden en dus ook maar van iedereen verwachten dat er helemaal geen Sinterklaas meer gevierd wordt.
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.Wel dat je zegt dat mensen die hier komen wonen zich maar hebben aan te passen, ongeacht hoe we met die mensen om gaan. Dat getuigt van misplaatste superioriteit.
Waarom eigenlijk niet? Waarom moet de uitkomst van "ergens op tegen zijn" betekenen dat er een andere invulling moet komen? Klagers kunnen toch ook gewoon wegblijven van een feest waaraan ze niet willen deelnemen? Wat is er gebeurd met je pragmatische insteek?quote:Op maandag 22 december 2014 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.quote:Op maandag 22 december 2014 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een keer m'n reactie dan maar.
[..]
[..]
Het ging over precies hetzelfde onderwerp maar de context was anders. Right.quote:Op maandag 22 december 2014 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.
Je vindt het dus wel logisch om Zwarte Piet te veranderen omdat sommige mensen het racistisch vinden? Terwijl dat niet eens te bewijzen valt.
De gretigheid waarmee je dat soort bullshit als waarheid aanneemt, is veelzeggend.quote:Op maandag 22 december 2014 01:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh ja, wacht. De Ombudsman is ook onderdeel van de policor-elite. En zo is het cirkeltje weer rond.
Ik ga zo onderhand eens slapen en ik raad jou aan om hetzelfde te doen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het enige punt dat je hebt is dat je het woord tegenstanders hebt gebruikt, in een andere context. Voor de rest klopt er geen reet van wat je beweert.
Je vindt het dus wel logisch om Zwarte Piet te veranderen omdat sommige mensen het racistisch vinden? Terwijl dat niet eens te bewijzen valt.
Ik ben blij voor je dat je het nog ergens in je posts over tegenstanders had. Een mooi excuus om Zwarte Piet 'vermeend' racistisch te noemen en te spreken over racistische karikaturen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging over precies hetzelfde onderwerp maar de context was anders. Right.
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Waarom moet de uitkomst van "ergens op tegen zijn" betekenen dat er een andere invulling moet komen? Klagers kunnen toch ook gewoon wegblijven van een feest waaraan ze niet willen deelnemen? Wat is er gebeurd met je pragmatische insteek?
Er zijn vast ook wel mensen te vinden die tegen Carnaval, Gay Pride, Koningsdag of Suikerfeest zijn. Allemaal maar verbieden of aanpassen totdat 100 procent van de bevolking tevreden is?
Iemand in elkaar trappen is goed te vergelijken met het handje pepernoten dat Zwarte Piet uitdeelt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.
Oké Henk. Racisme komt niet voor in Nederland, ook niet in de politiek of bij de overheid. Ga nu maar gauw slapen ja.quote:Op maandag 22 december 2014 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De gretigheid waarmee je dat soort bullshit als waarheid aanneemt, is veelzeggend.
Ben je nu al langs de opticien geweest?quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je het nog ergens in je posts over tegenstanders had. Een mooi excuus om Zwarte Piet 'vermeend' racistisch te noemen en te spreken over racistische karikaturen.
De zoveelste manke vergelijking, want zaken als Carnaval, Suikerfeest en Gay Pride zijn niet strafbaar, mensen in elkaar trappen wel.quote:Op maandag 22 december 2014 01:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het personeel van de Intratuin geregeld mensen in elkaar schopt pleit ik er ook voor dat ze daar eens mee kappen, ook als ik er nooit zou komen. Jammer dat hun dat plezier dan ontnomen wordt.
Racisme is anders ook vrij kwalijk. Of is dat ineens ook een pleziertje wat bij onze cultuur hoort en wat je ons moet gunnen?quote:Op maandag 22 december 2014 01:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand in elkaar trappen is goed te vergelijken met het handje pepernoten dat Zwarte Piet uitdeelt.
Racisme is wel degelijk strafbaar.quote:Op maandag 22 december 2014 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De zoveelste manke vergelijking, want zaken als Carnaval, Suikerfeest en Gay Pride zijn niet strafbaar, mensen in elkaar trappen wel.
Als ik begin dit jaar een teller had ingesteld die bijhield hoe vaak jij erin slaagt om mijn mening incorrect samen te vatten, was dat ding inmiddels op hol geslagen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké Henk. Racisme komt niet voor in Nederland, ook niet in de politiek of bij de overheid. Ga nu maar gauw slapen ja.
En weer eromheen draaien. Inhoudelijk zo ontstellend zwak, dit. Ik stelde je een heel concrete vraag en tot twee keer toe vertik je het om een duidelijk antwoord te geven.quote:
Allereerst. Bewijs het maar eens dat het racistisch is.quote:Op maandag 22 december 2014 01:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Racisme is anders ook vrij kwalijk. Of is dat ineens ook een pleziertje wat bij onze cultuur hoort en wat je ons moet gunnen?
Goed verhaal weer Henk. Eerst beweren dat Quinsy's verhaal over institutioneel racisme niet ondersteund wordt, en als er dan toch een bron blijkt te zijn die dat wel doet dan past het heel mooi in m'n straatje. Zo rolt Elfletterig.quote:Op maandag 22 december 2014 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik begin dit jaar een teller had ingesteld die bijhield hoe vaak jij erin slaagt om mijn mening incorrect samen te vatten, was dat ding inmiddels op hol geslagen.
Het zal wel onderdeel van je pragmatische insteek zijn, of iets dergelijks.
Welke bron?quote:Op maandag 22 december 2014 01:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed verhaal weer Henk. Eerst beweren dat Quinsy's verhaal over institutioneel racisme niet ondersteund wordt, en als er dan toch een bron blijkt te zijn die dat wel doet dan past het heel mooi in m'n straatje. Zo rolt Elfletterig.
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.quote:Op maandag 22 december 2014 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En weer eromheen draaien. Inhoudelijk zo ontstellend zwak, dit. Ik stelde je een heel concrete vraag en tot twee keer toe vertik je het om een duidelijk antwoord te geven.
Het was erg gezellig tijdens de intocht. Lekker demonstreren tussen de kinderen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.
Pffff... en dan gewoon ook in derde instantie de vraag compleet negeren. Hoe presteer je het.quote:Op maandag 22 december 2014 01:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal me m'n reet roesten wat er gebeurt met Zwarte Piet. Het feest wordt er zelf niet minder gezellig om of iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |