Ik heb het over de Quinsyhaters . Wat niet hetzelfde is Quinsycriticussen, dat ben ik ook .quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Dit is lekker inhoudelijk wil je zeggen. Je scheert hiermee meer mensen over een kam dan Quinsy ooit kan doen.
kweenie.... Wilders is nog steeds de grootste klootzak wbt mensen veroordelenquote:Op zondag 21 december 2014 01:51 schreef remlof het volgende:
Dion Graus was inderdaad een betere kandidaat geweest.
Ja, maar die krijgt een lifetime achievement award.quote:Op zondag 21 december 2014 01:51 schreef remlof het volgende:
Dion Graus was inderdaad een betere kandidaat geweest.
Ik ook blijkbaar nu. Is wel grappig hoe je als je een beetje kritisch bent ineens kunt dalen van hoog opgeleid naar laag opgeleid...quote:Op zondag 21 december 2014 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kweenie.... Wilders is nog steeds de grootste klootzak wbt mensen veroordelen
Hitler zou juist pro-ZP zijn. Daar zou je nooit op stemmen dan.quote:Op zondag 21 december 2014 02:26 schreef ems. het volgende:
Terecht. Zelfs als Hitler in de poll zat had ik 2x op Gario gestemd.
Nee hoor.quote:Op zondag 21 december 2014 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hitler zou juist pro-ZP zijn. Daar zou je nooit op stemmen dan.
Die kende ik nog nietquote:
Ja die ken ik welquote:Op zondag 21 december 2014 02:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De enige die leuk is, is het personeelsuitje. Van Lucky TV.
En die is briljant.... ik hoor ook steeds Sybrand Buma in die stemmetjes, dus als hij weer wat moet zeggen in de TK, kom ik niet meer bij...quote:
Tuurlijk niet. Alles is racisme volgens die gast. Terwijl het aantoonbaar niet is. Daar hebben we inmiddels hier alleen al 30.000 posts over geschreven.quote:
Magisch eigenlijk wel. Zou haast denken dat het humor is.quote:
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.quote:Op zondag 21 december 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zei hij dat ? Het lijkt me dat jij ontieglijk overdrijft. Hij niet zoals jij beweert
Dat is jouw doorgeschoten 'visie'quote:Op zondag 21 december 2014 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.
Bluesdude = holmaatje van Gario = negeren.quote:Op zondag 21 december 2014 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, alles wat hij aan tegenslagen of als negatief ervaart, legt hij uit als racisme.
Kijk, een linkje naar een willekeurige Gario-tekst. Veel racistischer dan Gario ken ik ze niet. Die man kan uitsluitend in huidskleuren denken.quote:Op zondag 21 december 2014 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw doorgeschoten 'visie'
Je hebt dat nodig om te kunnen kankeren op hem en hem overdrevenheid te verwijten?
Doorgeslagen gek is het. Tot aan zijn schouders zit hij er droog in bij hem.quote:Op zondag 21 december 2014 16:03 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bluesdude = holmaatje van Gario = negeren.
Absoluut. Je hoeft maar een heel klein beetje mensenkennis te bezitten om te zien dat de man een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Eigenlijk best zielig. Ik zou dan ook een soort medelijden met hem kunnen hebben, ware het niet dat hij in het kader van zijn "performance" (zoals hij het zelf noemt) een kinderfeest heeft verziekt.quote:Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat zo'n gekkie als Quinsy steeds zo'n groot podium krijgt is nog het meest trieste. Het is wel vrij duidelijk dat hij een paar psychische aandoeningen heeft als je kijkt naar z'n gedrag en uitlatingen. Zo iemand zou juist opgenomen moeten worden in een instelling.
Je vergeet een van de partijen in het hele verhaal die minstens net zo schuldig zijn als die Gario-idioot: de tokkies. Zonder hen was er vrijwel niks aan de hand geweest.quote:Op zondag 21 december 2014 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Absoluut. Je hoeft maar een heel klein beetje mensenkennis te bezitten om te zien dat de man een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Eigenlijk best zielig. Ik zou dan ook een soort medelijden met hem kunnen hebben, ware het niet dat hij in het kader van zijn "performance" (zoals hij het zelf noemt) een kinderfeest heeft verziekt.
Maar het is niet alleen de schuld van Quinsy. Je kunt zo'n gek ook laten brabbelen en er geen aandacht aan schenken. Het was de media die een zeer kwalijke rol in dit verhaal heeft gespeeld en die vakkundig het vuurtje heeft opgestookt. Zo werd een soort "brede maatschappelijke discussie" gesuggereerd, die er eigenlijk helemaal niet was.
Niet om het gedrag van tokkies goed te praten, maar ik deel je mening niet. De hetze tegen Zwarte Piet is evengoed vakkundig opgeklopt. Net zolang totdat bedrijven (HEMA, Kruitvat, Albert Heijn, etc.) raar begonnen te doen. Er werd een soort "brede maatschappelijke discussie" opgeklopt, waarbij ook allerlei opiniemakers een duit in het zakje deden. Al dat soort zaken gebeurden, zonder dat tokkies daar invloed op hadden.quote:Op zondag 21 december 2014 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je vergeet een van de partijen in het hele verhaal die minstens net zo schuldig zijn als die Gario-idioot: de tokkies. Zonder hen was er vrijwel niks aan de hand geweest.
Onwelgevallige meningen gewoon lekker opsluiten inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat zo'n gekkie als Quinsy steeds zo'n groot podium krijgt is nog het meest trieste. Het is wel vrij duidelijk dat hij een paar psychische aandoeningen heeft als je kijkt naar z'n gedrag en uitlatingen. Zo iemand zou juist opgenomen moeten worden in een instelling.
Ik zeg dan ook niet dat de tokkies de enige schuldigen waren, maar ze hebben wel degelijk een enorme rol gespeeld in het uit de klauwen laten lopen van die onzin.quote:Op zondag 21 december 2014 17:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet om het gedrag van tokkies goed te praten, maar ik deel je mening niet. De hetze tegen Zwarte Piet is evengoed vakkundig opgeklopt. Net zolang totdat bedrijven (HEMA, Kruitvat, Albert Heijn, etc.) raar begonnen te doen. Er werd een soort "brede maatschappelijke discussie" opgeklopt, waarbij ook allerlei opiniemakers een duit in het zakje deden. Al dat soort zaken gebeurden, zonder dat tokkies daar invloed op hadden.
tjaaa.. dit is achterlijk ruzie zoeken ,quote:Op zondag 21 december 2014 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doorgeslagen gek is het. Tot aan zijn schouders zit hij er droog in bij hem.
Waar ik alleen een beetje medelijden mee krijg bij hem, is dat hij te dom is om het door te hebben.
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.quote:
quote:Op zondag 21 december 2014 18:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.
Wat ik hem in sommige artikelen zag verwoorden is eigenlijk wat ik ook al vaak gemerkt heb in mijn leven, namelijk dat racisme an sich nog springlevend is, maar dat het tegelijkertijd zo'n taboe is geworden dat mensen het eigenlijk nog weigeren te zien of erkennen. We zijn op zo'n punt beland waar je als neger in een soort vreemde wereld van pseudo-acceptatie leeft, waarin er maar weinig mensen zijn die je opzettelijk zullen uitsluiten vanwege je afkomst en je prima een normaal leven kunt leiden en het behoorlijk ver kan schoppen, zolang je het maar niet waagt om een onwelgevallige mening te herbergen aangaande de gevestigde bevolking en haar moraal omtrent de "vreemdelingen", en je netjes mee lacht wanneer er weer eens een ongepaste grap over je huidskleur wordt gemaakt.
Op zich is dit begrijpelijk, niemand wil beschuldigd worden van iets waar hij niet achter denkt te staan.
En het is natuurlijk in zekere zin ook normaal dat dat soort fenomenen ontstaan. We dragen immers allemaal bewust of onbewust bij aan de strikte sociale en ideologische controle waar samenlevingen op draaien. Toch is dit ook het mechanisme dat de volledige acceptatie van groepen in een wurggreep houd omdat we niet meer openlijk kunnen spreken over elkaars inzichten en ervaringen op dit vlak om zo tot betere oplossingen te komen. En dat is jammer. Maar aan de andere kant moet je denk ik ook accepteren dat men hier gewoon nog niet klaar voor is.
Het zijn namelijk evenementen als de zwarte pieten discussie waar zelfs iemand als ik, iemand die helemaal niks geeft om de vermeende racistische implicaties van zwarte piet en zich nooit ook maar een moment beledigd heeft gevoeld, zich toch ongemakkelijk gaat voelen.
Waarom is het zo moeilijk om hier een normale discussie over te voeren? Waarom moet één figuur als Quinsy zoveel gemoederen bezig houden, iemand die verder geen enkele macht of significantie heeft en die in een normale wereld gewoon genegeerd zou worden, net als we dat met de gemiddelde stormfronter doen. Waarom moet elke onwelgevallige uitspraak of aanstellerige tweet zo breed uitgemeten worden in de media? Denk aan dat artikel een tijdje geleden waarin weer eens beweerd werd dat er een grote controverse was over het op een naar vermeend racistische manier afbeelden van een bekende Italiaanse voetballer door een tijdschrift. De basis hier van? Vier hele tweets van mensen die dat vonden, en daarop volgend honderden reacties van verongelijkte Nederlanders. Duidelijk een zwaar opgeklopt verhaal, maar dat deed er op dat moment al niet meer toe. Dit patroon hebben we talloze malen gezien, tot aan de negerzoenen discussie vele jaren geleden aan toe ook al blijkt het elke keer weer een storm in een glas water te zijn.
De media smullen er duidelijk van, maar de oorzaak achter dit soort dingen als natuurlijk een idee dat al leeft onder de bevolking. Die vind het namelijk maar al te prettig om te kunnen wijzen naar zo'n figuur en te zeggen: "Zie je wel, het zijn allemaal aanstellers die totaal niet weten waar ze het over hebben!" En het geweten is zo weer opgeschoond. Een jammerlijke stand van zaken als je het mij vraagt.
Het onderwerp was dat Gario verweten werd alles racisme te noemen.quote:Op zondag 21 december 2014 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, een linkje naar een willekeurige Gario-tekst. Veel racistischer dan Gario ken ik ze niet. Die man kan uitsluitend in huidskleuren denken.
Een citaat is altijd letterlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het onderwerp was dat Gario verweten werd alles racisme te noemen.
Totale onzinbewering, natuurlijk.
Maar welke woorden van Gario in je link is racisme te noemen volgens jou ?
geef een letterlijk citaat
Neem nu deze zin van Gario, die is toch niet meer te volgen door zijn interessantdoenerij.quote:Er mag wel wat minder redactioneel aandacht gegeven worden aan de capitulatie-statements van de pro-Pieten die hun rouw verwerken
Het doet wel wat denken aan de stijl van die andere idioot, die extremistische advocaat. Hoe heet ie nou ook alweer?quote:Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef luxerobots het volgende:
Quinsy Gario is iemand die zichzelf erg intelligent vindt.
[..]
Neem nu deze zin van Gario, die is toch niet meer te volgen door zijn interessantdoenerij.
Mohammed Enaitquote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het doet wel wat denken aan de stijl van die andere idioot, die extremistische advocaat. Hoe heet ie nou ook alweer?
Heb het nog even verbeterd.quote:
jammer.... je reageert ook niet to the pointquote:Op zondag 21 december 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een citaat is altijd letterlijk.
Komt ie: klik op de link, druk op ctrl + f, typ vervolgens 'witte' et voila.
Huh? Veel to the pointer kan niet.quote:Op zondag 21 december 2014 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jammer.... je reageert ook niet to the point
En dat is doodzonde, maar helaas een duidelijk verschijnsel van deze tijd.quote:Op zondag 21 december 2014 18:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb het nog even verbeterd.
De media zijn sowieso hijgerig. Mensen die zichzelf erg interessant vinden en rare dingen zeggen doen het goed, net als opstootjes en oproer. Uiteindelijk gaat het om kijkcijfers en verkoopcijfers, inhoud is niet het belangrijkst.
Dit dus.quote:Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn tal van tv-programma's geweest die geholpen hebben deze werkloze kunstenaar een boodschap de wereld in te helpen. Dat is een groter probleem.
Jij vind Nederland een akelig racistisch land ?quote:Op zondag 21 december 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit dus.
En voor al die verongelijkte jankballen die Nederland zo'n akelig, naar, racistisch landen vinden: jullie hebben gelijk.
Ik vind Nederland een zeer tolerant, ruimdenkend land dat aan zeer veel mensen plaats biedt en in sommige opzichten misschien wel TE tolerant is.quote:Op zondag 21 december 2014 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij vind Nederland een akelig racistisch land ?
Maar in hoeverre is je wegwens een variatie van de kreet 'buitenlanders moeten oprotten' ?
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?quote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg. Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
Zo had ik het nog niet bekeken, dankjewel voor dit inzichtquote:Op zondag 21 december 2014 18:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ik vind dat hij op een aantal punten wel de spijker op de kop slaat ja.
Wat ik hem in sommige artikelen zag verwoorden is eigenlijk wat ik ook al vaak gemerkt heb in mijn leven, namelijk dat racisme an sich nog springlevend is, maar dat het tegelijkertijd zo'n taboe is geworden dat mensen het eigenlijk nog weigeren te zien of erkennen. We zijn op zo'n punt beland waar je als neger in een soort vreemde wereld van pseudo-acceptatie leeft, waarin er maar weinig mensen zijn die je opzettelijk zullen uitsluiten vanwege je afkomst en je prima een normaal leven kunt leiden en het behoorlijk ver kan schoppen, zolang je het maar niet waagt om een onwelgevallige mening te herbergen aangaande de gevestigde bevolking en haar moraal omtrent de "vreemdelingen", en je netjes mee lacht wanneer er weer eens een ongepaste grap over je huidskleur wordt gemaakt.
Op zich is dit begrijpelijk, niemand wil beschuldigd worden van iets waar hij niet achter denkt te staan.
En het is natuurlijk in zekere zin ook normaal dat dat soort fenomenen ontstaan, we dragen immers allemaal bewust of onbewust bij aan de strikte sociale en ideologische controle waar samenlevingen op draaien. Toch is dit ook het mechanisme dat de volledige acceptatie van groepen in een wurggreep houd omdat we niet meer openlijk kunnen spreken over elkaars inzichten en ervaringen op dit vlak om zo tot betere oplossingen te komen. En dat is jammer. Maar aan de andere kant moet je denk ik ook accepteren dat men hier gewoon nog niet klaar voor is.
Het zijn namelijk evenementen als de zwarte pieten discussie waar zelfs iemand als ik, iemand die helemaal niks geeft om de vermeende racistische implicaties van zwarte piet en zich nooit ook maar een moment beledigd heeft gevoeld, zich toch ongemakkelijk gaat voelen.
Waarom is het zo moeilijk om hier een normale discussie over te voeren? Waarom moet één figuur als Quinsy zoveel gemoederen bezig houden, iemand die verder geen enkele macht of significantie heeft en die in een normale wereld gewoon genegeerd zou worden, net als we dat met de gemiddelde stormfronter doen. Waarom moet elke onwelgevallige uitspraak of aanstellerige tweet zo breed uitgemeten worden in de media? Denk aan dat artikel een tijdje geleden waarin weer eens beweerd werd dat er een grote controverse was over het op een naar vermeend racistische manier afbeelden van een bekende Italiaanse voetballer door een tijdschrift. De basis hier van? Vier hele tweets van mensen die dat vonden, en daarop volgend honderden reacties van verongelijkte Nederlanders. Duidelijk een zwaar opgeklopt verhaal, maar dat deed er op dat moment al niet meer toe. Dit patroon hebben we talloze malen gezien, tot aan de negerzoenen discussie vele jaren geleden aan toe ook al blijkt het elke keer weer een storm in een glas water te zijn.
De media smullen er duidelijk van, maar de oorzaak achter dit soort dingen als natuurlijk een idee dat al leeft onder de bevolking. Die vind het namelijk maar al te prettig om te kunnen wijzen naar zo'n figuur en te zeggen: "Zie je wel, het zijn allemaal aanstellers die totaal niet weten waar ze het over hebben!" En het geweten is zo weer opgeschoond. Een jammerlijke stand van zaken als je het mij vraagt.
Zo rolt Elfletterig.quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?
Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten?
Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.quote:Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |