abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147818003
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?
Ze kunnen hier natuurlijk ook gewoon zijn geboren....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 21 december 2014 @ 21:13:37 #202
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_147818400
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 01:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb het over de Quinsyhaters . Wat niet hetzelfde is Quinsycriticussen, dat ben ik ook .
De fantasie is dat Quinsy zwartepietenfans allemaal racisten vind. Of dat hij alle blanken racisten vind. Maar zulke dingen heeft hij nooit gezegd.
Bepaalde mensen willen graag kankeren op Quinsy en rechtvaardigen zichzelf door hem woorden en meningen in de schoenen te schuiven
Dat heeft natuurlijk te maken met discriminerende neigingen die men overschreeuwt
Dit inderdaad. Doet me heel erg denken aan een stel straatmarokkanen die iedereen die een kritisch is op de ontwikkeling van Marokkanen, een racist noemen. Dat ze hem om het willen maken van een punt als persoon wegzetten als iemand vreselijks terwijl bijv. een Dave Roelvink moedwillig het vertrouwen van meerdere mensen schend en de waardigheid van een meisje te grabbel gooit, kennelijk minder erg is. Want ja, IES KOELTOER.

Al heeft het allemaal natuurlijk te maken met wat het meest spraakmakende verhaal is en in die zwarte pieten discussie zijn een hoop mensen totaal niet voor rede vatbaar.
pi_147818726
quote:
10s.gif Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze kunnen hier natuurlijk ook gewoon zijn geboren....
Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.

Mensen die hier zelf naartoe komen, moeten beseffen dat hier regels gelden. Het is nogal logisch dat het voor Nederlanders (alsmede voor allochtonen) een doorn in het oog is als Afrikanen of moslims hun wil hier op willen leggen. Of het nu gaat over het verbieden van Zwarte Piet of het eisen van ruimte om vrouwen apart te kunnen houden.
pi_147819123
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Jullie ontwijken beiden mijn vraag. Deze mensen zijn hier gekomen omdat Nederland een prettiger en rijker land is dan de landen waar ze vandaan komen in het Midden-Oosten en Afrika. Een eigen huis, auto en iphone zijn hier niet alleen voor de elite beschikbaar.

Mensen die hier zelf naartoe komen, moeten beseffen dat hier regels gelden. Het is nogal logisch dat het voor Nederlanders (alsmede voor allochtonen) een doorn in het oog is als Afrikanen of moslims hun wil hier op willen leggen. Of het nu gaat over het verbieden van Zwarte Piet of het eisen van ruimte om vrouwen apart te kunnen houden.
Ik ontwijk helemaal niets.

In de media zijn de afgelopen maanden voldoende autochtonen voorbij gekomen dat van mening zijn dat racisme welig tiert in Nederland.

Of denk je dat alleen donkere immigranten die mening zijn toegedaan?

Volgens mij is zo'n Quinsy hier zelfs geboren en getogen.
pi_147819325
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ontwijk helemaal niets.

In de media zijn de afgelopen maanden voldoende autochtonen voorbij gekomen dat van mening zijn dat racisme welig tiert in Nederland.

Of denk je dat alleen donkere immigranten die mening zijn toegedaan?

Volgens mij is zo'n Quinsy hier zelfs geboren en getogen.
Ik vraag waarom mensen hier zijn komen wonen. Je komt ermee dat ze hier geboren zijn. Je ontwijkt mijn vraag. En Quinsy is trouwens op Curaçao geboren.

Voor veel allochtonen zijn mensen als Quinsy ook een doorn in het oog. Zoals ik al schreef.
pi_147819466
quote:

Een geweldige pakket regels in Nederland is het jusitieel stelsel.
Dat geldt voor iedereen. Iedereen kan er gebruik van maken of door anderen en de overheid gedaagd worden. Zo ook een proces bij een bestuursrechter over het onterecht verlenen van een vergunning voor de sintoptocht door een gemeente
Samenleven is wel gelijke rechten voor iedereenen en niet mensen met een buitenlandse afkomsten minder rechten geven wbt.
Mensen hebben ook het recht met een zwembad afspraken te maken voor zwemuren alleen voor vrouwen. Als het zwembadbestuur dat wilt organiseren dan is dat een authentiek Nederlands recht.
Niks 'opgelegd van buitenaf'.
Mensen hebben ook het recht die zwembaduren te eisen. Wel binnen de regels van de wet.
Demonstreren en schreeuwen "wij eisen .." is oudhollandse traditie. Dat geldt voor iedere burger.
pi_147819553
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag waarom mensen hier zijn komen wonen. Je komt ermee dat ze hier geboren zijn. Je ontwijkt mijn vraag. En Quinsy is trouwens op Curaçao geboren.

Voor veel allochtonen zijn mensen als Quinsy ook een doorn in het oog. Zoals ik al schreef.
Laten we bij het begin beginnen.

Elf vraagt zich af waarom mensen die klagen over racisme in Nederland niet hun koffers pakken.

Xapt1 wil van Elf weten of mensen moeten oprotten als hen iets niet bevalt.

Daarop begin jij over racisme-roepers die naar Nederland zijn gekomen. Maar de opmerking van Elf slaat net zo goed op mensen die hier zijn geboren. Daar reageerden Xapt1 en ik op.
pi_147819689
beetje jammerlijke verkiezing maar de uitslag kan ik me wel een beetje in vinden :7
pi_147819725
quote:

[..]

[..]

Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat zou men dat volgens jou maar moeten accepteren omdat dat onderdeel is van 'de Nederlandse cultuur', ofzo? Het gaat om vermeend racisme, niet om mensen die Sinterklaas gewoon niet zo spannend vinden en dus ook maar van iedereen verwachten dat er helemaal geen Sinterklaas meer gevierd wordt.

Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt. Wel dat je zegt dat mensen die hier komen wonen zich maar hebben aan te passen, ongeacht hoe we met die mensen om gaan. Dat getuigt van misplaatste superioriteit.
pi_147819825
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een geweldige pakket regels in Nederland is het jusitieel stelsel.
Dat geldt voor iedereen. Iedereen kan er gebruik van maken of door anderen en de overheid gedaagd worden. Zo ook een proces bij een bestuursrechter over het onterecht verlenen van een vergunning voor de sintoptocht door een gemeente
Samenleven is wel gelijke rechten voor iedereenen en niet mensen met een buitenlandse afkomsten minder rechten geven wbt.
Mensen hebben ook het recht met een zwembad afspraken te maken voor zwemuren alleen voor vrouwen. Als het zwembadbestuur dat wilt organiseren dan is dat een authentiek Nederlands recht.
Niks 'opgelegd van buitenaf'.
Mensen hebben ook het recht die zwembaduren te eisen. Wel binnen de regels van de wet.
Demonstreren en schreeuwen "wij eisen .." is oudhollandse traditie. Dat geldt voor iedere burger.
De essentiële vraag is: 'In wat voor land willen wij leven?' Willen wij leven in een land waarin mensen op basis van een sprookjesboek gaan eisen dat we mannen en vrouwen apart laten zwemmen? Of willen we een land waarin man en vrouw gelijk zijn?

Willen we een land waarin een klein groepje mensen de Sinterklaasintocht, waar kinderen bij zijn, verstoort. Een land waarin een klein groepje mensen een traditie verbiedt. Omdat ze er racisme in zien? Of willen we een land waarin het Sinterklaasfeest gewoon gevierd mag worden.

Jij bent er één van het cultuurrelativisme. Waarbij een mening uit de Koran net zo veel waard is als onze moderne verworvenheden.
pi_147819987
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we bij het begin beginnen.

Elf vraagt zich af waarom mensen die klagen over racisme in Nederland niet hun koffers pakken.

Xapt1 wil van Elf weten of mensen moeten oprotten als hen iets niet bevalt.

Daarop begin jij over racisme-roepers die naar Nederland zijn gekomen. Maar de opmerking van Elf slaat net zo goed op mensen die hier zijn geboren. Daar reageerden Xapt1 en ik op.
Spreek voor jezelf. Xapt1 zei:

quote:
10s.gif Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ze er stiekem op geilen denk ik.
Over inhoudelijke reacties gesproken.
  zondag 21 december 2014 @ 22:00:34 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_147821007
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjaaa.. dit is achterlijk ruzie zoeken ,
inhoudelijk reageren is weer te moelijk voor de heren ?
Met welke steekhoudende argumenten ben jij dan gekomen, in de afgelopen 5 maanden?
0
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147823775
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De essentiële vraag is: 'In wat voor land willen wij leven?' Willen wij leven in een land waarin mensen op basis van een sprookjesboek gaan eisen dat we mannen en vrouwen apart laten zwemmen? Of willen we een land waarin man en vrouw gelijk zijn?
Mensen mogen eisen , mits niet in strijd met de wet.
Ik wil in een land leven waarin iedereen gelijke rechten heeft in eisende meningsuiting .
Ga nou niet fantaseren dat er een 'buitenlandse macht ' is die een serieus gevaar is voor die gelijkheid van man en vrouw en dus dat mensen van buitenlandse afkomst moreel en juridisch minder burgerrechten moet hebben. Dat is een kutland.. niet meer dit Nederland.
Dat is dé essentiele vraag. Willen we een dergelijk discriminerend land? Jij wel dus

quote:
Jij bent er één van het cultuurrelativismevan het cultuurrelativisme. Waarbij een mening uit de Koran net zo veel waard is als onze moderne verworvenheden.
Jij gebruikt een vage term die moet inhouden dat ik de koran zie als waardevol .
Dat is jouw fantasie... Stop daar eens mee. Ik ken dat boek niet en wat ik hoor, mis ik niks
pi_147824038
quote:
Zwemuren alleen voor vrouwen een authentiek Nederlands recht...

Als mensen hier zijn gaan wonen, en zo ver van onze manier van leven af staan. Dan mogen ze wat mij betreft terug naar hun land van herkomst.

Ik vind niet dat we maar moeten toegeven aan mensen die niets komen brengen en maar blijven kankeren.

Zo ook ene Quinsy G. om het maar ontopic te houden.
pi_147824208
quote:

En alleen voor blanken? Mag dat ook, of zie je dan wel dat het niets anders dan discriminatie is?
pi_147825029
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwemuren alleen voor vrouwen een authentiek Nederlands recht...

Als mensen hier zijn gaan wonen, en zo ver van onze manier van leven af staan. Dan mogen ze wat mij betreft terug naar hun land van herkomst.

Ik vind niet dat we maar moeten toegeven aan mensen die niets komen brengen en maar blijven kankeren.

Zo ook ene Quinsy G. om het maar ontopic te houden.
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.
pi_147825114
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.

Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen dat aantoont dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
pi_147825470
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.

Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen dat aantoont dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn. Het punt is dat jij en Elfletterig kennelijk onwelgevallige meningen het land uit willen hebben. En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.

Daarnaast is 'onze cultuur' ook een vrij relatief begrip. Jij definieert 'onze cultuur' aan de hand van Zwarte Piet, ik aan de hand van een pragmatische insteek. En beide invullingen zijn niet per sé meer of minder waar(d) dan de ander.
pi_147825594
Je gaat bovendien voorbij aan het feit dat de insteek van tegenstanders niet is dat ze Sinterklaas gewoon niet zo leuk vinden en daarom 'de traditie aan gort helpen'.
pi_147825652
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn. Het punt is dat jij en Elfletterig kennelijk onwelgevallige meningen het land uit willen hebben. En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.

Daarnaast is 'onze cultuur' ook een vrij relatief begrip. Jij definieert 'onze cultuur' aan de hand van Zwarte Piet, ik aan de hand van een pragmatische insteek. En beide invullingen zijn niet per sé meer of minder waar(d) dan de ander.
Je insinueert dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is. Ik zeg dat ik nog geen goed argument voorbij heb zien komen. Jij ontwijkt de discussie met een u-bocht om weer terug te komen op je cultuurrelativisme.

Voor mij is het weren van mannen uit het zwembad niet zomaar een mening. Dat hoort hier niet thuis. Jij vindt het prima. We gaan elkaar niet overtuigen.
pi_147825732
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En alleen voor blanken? Mag dat ook, of zie je dan wel dat het niets anders dan discriminatie is?
Het ging over zwemuren voor alleen vrouwen.
Niet over huidskleuren. Dat is weer een ander onderwerp.
Je hebt ook vrouwenkleedkamers en vrouwenwc's .... Waarom is het dan zo schandalig als een zwembad een paar uren per week voor alleen vrouwen reserveert.
Ik vind het onzinnig.... overdreven preutsheid. Maar bezoekers hebben het recht daarover afspraken te maken en ze hebben ook het recht om met vergunning een demonstratie te organiseren met kreten als "wij eisen"
oerhollands burgerrechten.
pi_147825895
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:28 schreef Xa1pt het volgende:
Je gaat bovendien voorbij aan het feit dat de insteek van tegenstanders niet is dat ze Sinterklaas gewoon niet zo leuk vinden en daarom 'de traditie aan gort helpen'.
Ik heb het idee dat haat tegenover Nederland wél meespeelt, vooral bij het stelletje beroepsdemonstranten dat ik heb gezien.

Ze zijn ontzettend boos, maar kunnen niet uitleggen waarom.
pi_147825981
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef luxerobots het volgende:

Voor mij is het weren van mannen uit het zwembad niet zomaar een mening. Dat hoort hier niet thuis. Jij vindt het prima. We gaan elkaar niet overtuigen.
Ik vind een paar uur per week zwemmen alleen voor vrouwen ook onzinnig.
Maar nog niet zo lang geleden vanaf 1973 had je vrouwenhuizen overal in het land waar alleen vrouwen binnen mochten. Dus echt wel iets van het moderne Nederland
Ik vind dat gelul van PVV ook niet wat "hoort" . Helaas hoort dat wel thuis in Nederland.
Net als bepaalde ruimtes alleen voor vrouwen
pi_147825992
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je insinueert dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan. En omdat ze daarvan uitgaan lijkt het me wel gerechtvaardigd om te verwachten dat er een andere invulling aan wordt gegeven. Als ze het simpelweg niet leuk vinden zou dat een ander verhaal worden.

quote:
Ik zeg dat ik nog geen goed argument voorbij heb zien komen. Jij ontwijkt de discussie met een u-bocht om weer terug te komen op je cultuurrelativisme.
Nee. Jij pretendeert 'onze cultuur' te kunnen kenmerken en aan de hand daarvan mensen het land uit te kunnen sturen, of ze in ieder geval de deur te wijzen. Ik laat alleen maar zien dat die kenmerken vrij subjectief zijn. Tenslotte zullen aan de hand van mijn kenmerken weer hele andere mensen het land uit gestuurd worden of actief bewogen worden om te vertrekken.

Overigens ga je weer niet in op het feit dat mensen die hier geboren zijn hetzelfde standpunt als Quinsy zijn toegedaan. Dus zo 'niet-ons' is dat kennelijk niet.
pi_147826044
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ging over zwemuren voor alleen vrouwen.
Niet over huidskleuren. Dat is weer een ander onderwerp.
Je hebt ook vrouwenkleedkamers en vrouwenwc's .... Waarom is het dan zo schandalig als een zwembad een paar uren per week voor alleen vrouwen reserveert.
Ik vind het onzinnig.... overdreven preutsheid. Maar bezoekers hebben het recht daarover afspraken te maken en ze hebben ook het recht om met vergunning een demonstratie te organiseren met kreten als "wij eisen"
oerhollands burgerrechten.
Hoe kun je nou tegen discriminatie zijn, maar discriminatie op grond van sekse goedpraten?
pi_147826095
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat haat tegenover Nederland wél meespeelt, vooral bij het stelletje beroepsdemonstranten dat ik heb gezien.

Ze zijn ontzettend boos, maar kunnen niet uitleggen waarom.
Het groepje beroepsdemonstranten... dat gaat om nog geen 200 man. De groep mensen waar ik het over heb is wel wat groter dan dat.

Overigens kan ik me op zich wel voorstellen dat die demonstranten boos zijn. Echt tof is het niet om een flinke bak gal over je heen te krijgen. Dat geldt overigens ook 'andersom'.
pi_147826387
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe kun je nou tegen discriminatie zijn, maar discriminatie op grond van sekse goedpraten?
Ik praat niks goed. Ik vind speciale uren in zwembaden alleen voor vrouwen onzin.
Het is preutsheid .. Als jij dat discriminatie noemt dan moet je aparte vrouwenwc's en vrouwenkleedkamers ook discriminatie noemen.
Dat is het dus niet... Ik ben voorstander daarvan om vrouwen te beschermen op die plekken waar men de kleren uittrekt tegen mannen. ... of gewoon voor een prettiger veiliger gevoel voor die vrouwen.
Diezelfde overwegingen hebben mensen ook die voor gescheiden zwemmen zijn . Het is overdreven preutsheid, overdreven angst voor manlijke blikken.
Maar in mijn voorbeeld ging het over een paar uur per week voor een zwembad. Ik til daar niet aan in de trant van ojeeee.... dat is discriminatie.. die paar uren per week.
pi_147826453
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

IK praat niks goed. Ik vind speciale uren in zwembaden alleen voor vrouwen onzin.
Het is preutsheid .. Als jij dat discriminatie noemt dan moet je aparte vrouwenwc's en vrouwenkleedkamers ook discriminatie noemen.
Dat is het dus niet... Ik ben voorstander daarvan om vrouwen te beschermen op die plekken waar men de kleren uittrekt tegen mannen. ... of gewoon voor een prettiger veiliger gevoel voor die vrouwen.
Diezelfde overwegingen hebben mensen ook die voor gescheiden zwemmen zijn . Het is overdreven preutsheid, overdreven angst voor manlijke blikken.
Maar in mij voorbeeld ging het over een paar uur per week voor een zwembad. Ik til daar niet aan in de trant van ojeeee.... dat is discriminatie.. die paar uren per week.
Een paar uur per week zwemmen voor blanken met negervrees moet dan ook wel kunnen toch?

Ik vind dat natuurlijk ook onzin, maar als zij dat graag willen...
pi_147827048
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een paar uur per week zwemmen voor blanken met negervrees moet dan ook wel kunnen toch?
Dit is een heel ander onderwerp.
Ik ben dus tegen die paar uren zwemmen . Dus je vraag moet je stellen aan iemand die wel voorstander is. Hoewel je dan nog steeds de hele kwestie overtrekt en er een rassenitem van maakt.
pi_147827099
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is een heel ander onderwerp.
Ik ben dus tegen die paar uren zwemmen . Dus je vraag moet je stellen aan iemand die wel voorstander is. Hoewel je dan nog steeds de hele kwestie overtrekt en er een rassenitem van maakt.
Vind je de ene reden voor discriminatie erger dan de andere?
pi_147827244
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind je de ene reden voor discriminatie erger dan de andere?
Dat is weer een ander onderwerp, maar de ene soort van discriminatie is niet van dezelfde vorm of inhoud als welke andere ook. Logisch.
pi_147827297
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is weer een ander onderwerp, maar de ene soort van discriminatie is niet van dezelfde vorm of inhoud als welke andere ook. Logisch.
Dus discriminatie op grond van huidskleur is erg, maar discriminatie op grond van sekse kan op zich wel?
pi_147827414
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan. En omdat ze daarvan uitgaan lijkt het me wel gerechtvaardigd om te verwachten dat er een andere invulling aan wordt gegeven. Als ze het simpelweg niet leuk vinden zou dat een ander verhaal worden.
Je had het helemaal niet over de tegenstanders.
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
Hier lijkt het net alsof Zwarte Piet een racistische karikatuur is. Is dat niet zo? Dan kan je je hele post namelijk wel achterwege laten. En hoezo is pragmatisme een onderdeel van de (onze?) cultuur?
pi_147827444
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus discriminatie op grond van huidskleur is erg, maar discriminatie op grond van sekse kan op zich wel?
Is dat jouw mening? Niet de mijne

Onderwijl zijn we afgedwaald van het idee dat mensen van buitenlandse afkomst geen recht hadden een afkeurende mening te hebben over den heer Piet.
Dan moet men maar vertrekken en niet proberen die flauwekul van Piet te veranderen
Dat is best wel discriminatie
pi_147827501
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onderwijl zijn we afgedwaald van het idee dat mensen van buitenlandse afkomst geen recht hadden een afkeurende mening te hebben over den heer Piet.
Dan moet men maar vertrekken en niet proberen die flauwekul van Piet te veranderen
Maar net zei je nog dat een beetje discriminatie wel moet kunnen.
pi_147827572
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo heb ik het in ieder geval nooit gesteld. Als mensen Nederland geen prettig land vinden, maar zitten te kankeren en niets komen brengen. Dan mogen ze van mij ophoepelen. Mensen hebben het recht om een afwijkende mening over Zwarte Piet te hebben. Zo belangrijk is dit gezeik niet.
pi_147827757
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je had het helemaal niet over de tegenstanders.
Jezus. :') Daar ging het de hele tijd al over. Elf die doodleuk zegt dat dat soort mensen maar gewoon hun biezen moeten pakken, enzovoorts.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg. Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
quote:
10s.gif Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als mensen het niet eens zijn met bepaalde zaken in de samenleving is het consequent als ze oprotten? :')
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zijn deze mensen hier in dit racistische land komen wonen?
pi_147827802
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar net zei je nog dat een beetje discriminatie wel moet kunnen.
Nee... dat zeg jij net. Ik zei dat niet.
pi_147827879
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... dat zeg jij net. Ik zei dat niet.
Dan snap ik niet waarom je dit zei:
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:

Maar in mijn voorbeeld ging het over een paar uur per week voor een zwembad. Ik til daar niet aan in de trant van ojeeee.... dat is discriminatie.. die paar uren per week.
Mag discrimineren nou wel, niet of soms?
pi_147827909
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jezus. :') Daar ging het de hele tijd al over. Elf die doodleuk zegt dat dat soort mensen maar gewoon hun biezen moeten pakken, enzovoorts.

[..]

[..]

[..]

Dit heeft niets met de tegenstanders te maken die Zwarte Piet racistisch vinden. Ik zeg dat jij dat insinueert. Jij zegt dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat doen. Daar had je het niet over.

Bovenstaande post van jouw is niet meer dan een rookgordijn.

Ik ga ophouden met fok. Morgen weer dingen te doen.
pi_147828059
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef luxerobots het volgende:
Hier lijkt het net alsof Zwarte Piet een racistische karikatuur is. Is dat niet zo?
Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.

Maar goed, je ontwijkt weer m'n punt.

quote:
Dan kan je je hele post namelijk wel achterwege laten.
Nee, want ik bouw voort op de stellingen die jij doet. Jij zegt dat de mensen die vinden dat Zwarte Piet moet verdwijnen zelf maar hun spullen moeten pakken. Zo van: zint het je niet dan vertrek je maar. Maar daarmee ondermijn je het hele bezwaar van de tegenstanders, even ongeacht of je je daar nu in kunt vinden of niet. Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft is het toch niet zo heel vreemd dat de tegenstanders een andere invulling verwachten m.b.t. Zwarte Piet, of wel? :')

Als je jouw stelling consequent doortrekt overigens wel, dan zou je inderdaad van mening zijn dat - zelfs al zou Zwarte Piet inderdaad racistisch zijn - tegenstanders nog hun bek zouden moeten houden. Maar goed, dan kom je weer in de knoop met allerlei mensen die jouw invulling van 'onze cultuur' helemaal niet delen en weer van mening zijn dat racisme geen wezenlijk onderdeel van onze cultuur inhoudt.

quote:
En hoezo is pragmatisme een onderdeel van de (onze?) cultuur?
http://www.maartenonline.(...)erlandse-regent.html
pi_147828149
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit heeft niets met de tegenstanders te maken die Zwarte Piet racistisch vinden.
Oh, da's waar. Dit gaat over mensen die de huishoudbeurs bezoeken. Sorry, ik zat even niet op te letten.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg.
pi_147828166
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
Je lijkt verdomme wel zwakbegaafd. Je citeert een post van mij waarin ik letterlijk schrijf:
Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.

En dan presteer je het werkelijk waar nog om te stellen dat mensen van mij hun biezen moeten pakken. Kap eens met dit soort discussietechnieken. Vat mijn woorden correct samen of laat me buiten je discussies. Bij voorkeur dat laatste, trouwens. Ben dat gekrakeel van jou al heel lang beu.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2014 00:23:56 ]
pi_147828318
quote:
15s.gif Op maandag 22 december 2014 00:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je lijkt verdomme wel zwakbegaafd. Je citeert een post van mij waarin ik letterlijk schrijf:
Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
Het zou ze sieren als ze op zouden rotten.
pi_147828400
quote:
17s.gif Op maandag 22 december 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

maw: Als je het er niet mee eens bent flikker je maar op naar je rimboeland.
pi_147828405
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.

Maar goed, je ontwijkt weer m'n punt.

[..]

Nee, want ik bouw voort op de stellingen die jij doet. Jij zegt dat de mensen die vinden dat Zwarte Piet moet verdwijnen zelf maar hun spullen moeten pakken. Zo van: zint het je niet dan vertrek je maar. Maar daarmee ondermijn je het hele bezwaar van de tegenstanders, even ongeacht of je je daar nu in kunt vinden of niet. Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft is het toch niet zo heel vreemd dat de tegenstanders een andere invulling verwachten m.b.t. Zwarte Piet, of wel? :')

Als je jouw stelling consequent doortrekt overigens wel, dan zou je inderdaad van mening zijn dat - zelfs al zou Zwarte Piet inderdaad racistisch zijn - tegenstanders nog hun bek zouden moeten houden. Maar goed, dan kom je weer in de knoop met allerlei mensen die jouw invulling van 'onze cultuur' helemaal niet delen en weer van mening zijn dat racisme geen wezenlijk onderdeel van onze cultuur inhoudt.

[..]

http://www.maartenonline.(...)erlandse-regent.html
Het ging erom dat jij insinueert dat Zwarte Piet racistisch is met je stelling over het racistische karikatuur. Ik geef dat aan. Jij komt er daarna mee dat het de mening van de tegenstanders van Zwarte Piet is. Dat had je dan wel even moeten vermelden. Terwijl je nu weer komt met de mening van Elfletterig en van mij.

We hebben niet alleen een verschillende mening (in jouw ogen waarheid). Je praat ook nog eens langs me heen, wat ik je al eerder duidelijk probeerde te maken.
pi_147828448
quote:
17s.gif Op maandag 22 december 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Want ze vinden Nederland kennelijk zo'n verschrikkelijk land dat ze moord en brand schreeuwen. Dat terwijl Nederland aantoonbaar in de hoogste regionen vertoeft van de ranglijst qua mensenrechten wereldwijd.

Het zijn dus mensen die een slachtofferrol aannemen en verongelijkt janken zonder dat daar objectief gezien redenen voor bestaan. Zulke mafketels zie ik liever vandaag dan morgen hun koffers pakken. Wees consequent als dit zo'n rotland is. Ga weg naar een plek waar het beter vertoeven is.
pi_147828608
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

quote:
15s.gif Op maandag 22 december 2014 00:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies.
pi_147828610
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:
http://www.ihrri.com/contry.php

Aruba staat 129e, Suriname 168e.
pi_147828642
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:
http://www.ihrri.com/contry.php

Aruba staat 129e, Suriname 168e.
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')