Niet alleen qua mensenrechten scoren we hoog. Ook qua levenstandaard. Vadertje staat zet zich hier voor iedereen in. In vele arme landen is het ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit deze ranking blijkt dat Nederland wereldwijd op plaats 6 staat wat mensenrechten betreft:
http://www.ihrri.com/contry.php
Aruba staat 129e, Suriname 168e.
Gast.quote:Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging erom dat jij insinueert dat Zwarte Piet racistisch is met je stelling over het racistische karikatuur.
quote:Op maandag 22 december 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al aan gaf: ik kan daar geen antwoord op geven. Er is op die vraag sowieso geen harde waarheid te vinden.
[..]
Als het inderdaad een racistische karikatuur betreft
quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat
[...]
Het gaat om vermeend racisme
quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen
quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan.
En wat zei hij dan allemaal hoe racistisch Nederland is? Wat zei hij letterlijk en wat is wat het papegaaiencircus beweert wat hij zei en denktquote:Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan van die figuren hebt als Quinsy die verkondigen hoe racistisch Nederland is, dan denk ik: als dit de hel op aarde is, ga dan fijn weg. Ik schrijf niet dat mensen moeten oprotten. Ik zou het alleen consequent vinden als ze dat deden.
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.quote:Op maandag 22 december 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd .
Nah als je punt 1 vindt, dan ben je een landverrader of gast die terug moet.quote:Op maandag 22 december 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.
Als morgen iemand iets aankaart m.b.t. politiegeweld of misstanden in de zorg. "Ja, stop maar. We staan op de 6e plaats wat mensenrechten betreft!".
Fijn. Dan stel ik voor dat types als Quinsy een toontje lager gaan zingen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Nice. Maar daar heb ik ook nergens iets over gezegd.
Volstrekt logisch.quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah als je punt 1 vindt, dan ben je een landverrader of gast die terug moet.
Je kan zoveel voorstellen....Het is alleen nogal onterecht dat je denkt dat jouw mening er meer toe doet dan de zijne.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn. Dan stel ik voor dat types als Quinsy een toontje lager gaan zingen.
Zul jij voortaan dan ook niet meer zo zeuren om criminaliteit? Of andere gevaren? We staan immers 6e wat mensenrechten betreft.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geef het goede voorbeeld.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Quinsy laat geen mogelijkheid om te benadrukken dat in Nederland sprake is van "institutioneel racisme". Die kop duikt ook voortdurend op boven berichten op de website Roet In Het Eten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
En wat zei hij dan allemaal hoe racistisch Nederland is? Wat zei hij letterlijk en wat is wat het papegaaiencircus beweert wat hij zei en denkt
Hoe verkondigt Quinsy dan dat Nederland een hel op aarde is ?
Dat heb ik niet gehoord van hem. Is dat niet jouw fantasie ?
Zou je dat ophoepelen ook zeggen als hij geen duidelijke buitenlandse afkomst heeft ?
Quinsy vindt wel meer dan dat alleen. Maar ja, het correct samenvatten van andermans mening is duidelijk niet iets waarvoor jij in de wieg bent gelegd; zo veel is wel duidelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een traditie gestoeld is op een racistische karikatuur dan vind je ook dat het hele land verder één grote tyfusbende is.
Als morgen iemand iets aankaart m.b.t. politiegeweld of misstanden in de zorg. "Ja, stop maar. We staan op de 6e plaats wat mensenrechten betreft!".
Je past je eigen woorden aan. Je hebt de chronologische volgorde uit je posts gehaald.quote:Op maandag 22 december 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gast.Morgen even langs de opticiën.
[..]
[..]
[..]
[..]
Vermeend racisme. Je brengt Piet in verband met racisme. Niet direct. Maar insinueert het wel.quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat
[...]
Het gaat om vermeend racisme
Je brengt Zwarte Piet wederom in verband met racisme. Indirect.quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen
Je hebt het woord tegenstanders helemaal niet in de mond genomen. Je noemde het zelf vermeend racisme. Dat mag, maar schuif het dan niet af op de tegenstanders.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de tegenstanders daarvan uit gaan.
Mijn mening doet er niet meer toe dan de zijne. Ik stel slechts vast dat zijn mening feitelijk onzin is en dat dat ook blijkt uit statistieken. En daar komt dan nog eens bij dat de man een hetze heeft gecreëerd in het kader van zijn "performance", met als uitkomst dat het Sinterklaasfeest daardoor flink is verziekt.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je kan zoveel voorstellen....Het is alleen nogal onterecht dat je denkt dat jouw mening er meer toe doet dan de zijne.
Je snapt echt bar weinig.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zul jij voortaan dan ook niet meer zo zeuren om criminaliteit? Of andere gevaren? We staan immers 6e wat mensenrechten betreft.
En wat voor elementairs meen je daar aan te kunnen ontlokken?quote:Op maandag 22 december 2014 00:55 schreef luxerobots het volgende:
Je past je eigen woorden aan. Je hebt de chronologische volgorde uit je posts gehaald.
Inderdaad. Eerst zei ik: "dus áls het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat".quote:Eerst zei je:
Ik beweer dat dat het argument van de tegenstanders is.quote:Vermeend racisme. Je brengt Piet in verband met racisme. Niet direct. Maar insinueert het wel.
Nee. Ik schets een hypothetische situatie. "Als het klopt wat de tegenstanders zeggen."quote:Daarna zeg je:
[..]
Je brengt Zwarte Piet wederom in verband met racisme. Indirect.
Jawel. Like I said: ga morgen even langs de opticiën.quote:Je hebt het woord tegenstanders helemaal niet in de mond genomen.
quote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
Derhalve vind ik het ook niet bijzonder vreemd dat tegenstanders verwachten dat er naar een andere invulling gekeken wordt.
Het is volgens de tegenstanders een racistische karikatuur. Derhalve is het vermeend racisme. Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen wat vermeend betekent?quote:Je noemde het zelf vermeend racisme. Dat mag, maar schuif het dan niet af op de tegenstanders.
quote:Op zondag 21 december 2014 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen moeten we die tradities niet omwille van de cultuur in stand houden. Bovendien is een dergelijk standpunt niet te rijmen met het pragmatisme en dat lijkt me ook weer onderdeel van de cultuur.
quote:Op zondag 21 december 2014 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als tradities gestoeld zijn op racistische karikaturen.
Ik heb nog geen goed argument voorbij zien komen dat aantoont dat het fenomeen Zwarte Piet racistisch is.
Hieruit blijkt ook wel dat je wel degelijk begrijpt dat ik het over een hypothetische situatie had. Dat de grond te heet onder de voeten wordt lijkt vooral voor jezelf te gelden.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn.
Van de bochten waar jij je in wringt begrijp ik inderdaad niet zoveel. Je mag Quinsy wel om de oren slaan met de lijstjes waarop we het goed doen maar iemand die segregatie of misstanden in de zorg aankaart weer niet. Goed verhaal Henk.quote:
Als een punt niet hard te maken is en ook niet door statistieken of andere bewijzen wordt ondersteund, waarom blijft zeurkous Quinsy dat dan toch doen?quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is verder ook niet relevant omdat beide standpunten niet heel hard te maken zijn.
Een kleine poco-minderheid omarmt deze mafketel inderdaad. Op FOK! zien we hetzelfde beeld.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
En nee, dat iemand als Gario dusdanig ver van 'ons' af staat is onzin. Dat ligt er maar net aan wie je als 'ons' definieert. Er zijn zoals Koos al aangaf ook genoeg mensen die er ongeveer hetzelfde over denken als Quinsy.
Dat "pragmatische" komt er bij jou doorgaans op neer dat je partij kiest voor alles en iedereen die zich tegen Nederland afzet. Dat mag hoor, het is je goed recht, maar het labeltje "pragmatisch" vind ik nogal gevaarlijk. Naïef lijkt me beter op z'n plaats.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
Daarnaast is 'onze cultuur' ook een vrij relatief begrip. Jij definieert 'onze cultuur' aan de hand van Zwarte Piet, ik aan de hand van een pragmatische insteek.
Doe eens niet zo Specularium-populair-achtig.quote:Op maandag 22 december 2014 01:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de bochten waar jij je in wringt begrijp ik inderdaad niet zoveel. Je mag Quinsy wel om de oren slaan met de lijstjes waarop we het goed doen maar iemand die segregatie of misstanden in de zorg aankaart weer niet. Goed verhaal Henk.
Dat is een andere context. Je noemt het zelf vermeend racisme. En haalt het 'de tegenstanders' erbij als het je te heet onder de voeten wordt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat voor elementairs meen je daar aan te kunnen ontlokken?
[..]
Inderdaad. Eerst zei ik: "dus áls het hier inderdaad om een racistische karikatuur gaat".
[..]
Ik beweer dat dat het argument van de tegenstanders is.
[..]
Nee. Ik schets een hypothetische situatie. "Als het klopt wat de tegenstanders zeggen."
[..]
Jawel. Like I said: ga morgen even langs de opticiën.
[..]
[..]
Het is volgens de tegenstanders een racistische karikatuur. Derhalve is het vermeend racisme. Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen wat vermeend betekent?
Oh ja, wacht. De Ombudsman is ook onderdeel van de policor-elite. En zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op maandag 22 december 2014 01:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo Specularium-populair-achtig.
Je schijnt niet te willen snappen dat Quinsy iets aan de kaak stelt ("institutioneel racisme in Nederland") waar geen feitelijke onderbouwing voor aanwezig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |