quote:Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...quote:Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.
De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.
Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.
De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: ah.nlquote:Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 03-11-2014 01:04:43 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Mwah, ik zou niet tegen stemmen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:54 schreef remlof het volgende:
En als we nou gewoon de zwarte pieten vervangen door topless vrouwen? Dan is iedereen blij
Nee, toplessquote:Op maandag 3 november 2014 01:01 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[ afbeelding ]
Niks geen racisme. Wit kindje verkleed als Piet geeft Piet een kusje. Een ware minderwaardige slaaf ja die Piet![]()
Piet is en blijft zwart!
Ja afschuwelijk! Echt iets om nachtmerries van te krijgenquote:Op maandag 3 november 2014 01:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
die regenboog pieten zijn wel eng zeg
Volgens mij moet jij even naar de psych en je wat pillen laten voorschrijvenquote:Op maandag 3 november 2014 01:13 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Ja afschuwelijk! Echt iets om nachtmerries van te krijgen![]()
Omdat ik pro zwart ben en anti regenboog? Yeah rightquote:Op maandag 3 november 2014 01:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij even naar de psych en je wat pillen laten voorschrijven
Omdat je niet snapt dat het een kinderfeestje is en die kinderen er geen ruk om geven wat voor een kleur piet heeft, daarom.quote:Op maandag 3 november 2014 01:18 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Omdat ik pro zwart ben en anti regenboog? Yeah right
Ik was vroeger ook een kind. Zwarte Piet is jeugdsentiment voor mij. Net zoals ik Disney nooit van me af laat pakken, laat ik ook Zwarte Piet niet van me afpakken!quote:Op maandag 3 november 2014 01:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je niet snapt dat het een kinderfeestje is en die kinderen er geen ruk om geven wat voor een kleur piet heeft, daarom.
Maar jij ligt er wakker van, dan ben je echt heel erg sneu
Ik ben lid sinds 7 Oktober. Waar heb je het over wausquote:Op maandag 3 november 2014 01:25 schreef remlof het volgende:
En je hebt er zelfs speciaal een account voor aangemaakt. Sneuer kan haast niet
En ik was vroeger geen kind?quote:Op maandag 3 november 2014 01:30 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook een kind. Zwarte Piet is jeugdsentiment voor mij. Net zoals ik Disney nooit van me af laat pakken, laat ik ook Zwarte Piet niet van me afpakken!
Kinderen zitten niet te wachten op die lelijke M&M pietjes van je. Ze zien er weerzinwekkend uit.
Zwarte mensen bestaan, blauwe, paarse en gele mensen niet!
Jij bent sneu. Jij! Dat je je hier druk om maakt, om een onschuldig volksfeest. Het is gewoon werkelijk bespottelijk!
quote:Op maandag 3 november 2014 01:31 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Ik ben lid sinds 7 Oktober. Waar heb je het over waus
Als het kind ZP al met een neger zou associëren dan is dit een positief contact voor het kind en dus werkt het racisme juist tegen.quote:Op maandag 3 november 2014 01:01 schreef Pecoro_Nero het volgende:
Niks geen racisme. Wit kindje verkleed als Piet geeft Piet een kusje. Een ware minderwaardige slaaf ja die Piet![]()
Piet is en blijft zwart!
Disney..quote:Op maandag 3 november 2014 01:30 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook een kind. Zwarte Piet is jeugdsentiment voor mij. Net zoals ik Disney nooit van me af laat pakken, laat ik ook Zwarte Piet niet van me afpakken!
Kinderen zitten niet te wachten op die lelijke M&M pietjes van je. Ze zien er weerzinwekkend uit.
Zwarte mensen bestaan, blauwe, paarse en gele mensen niet!
Jij bent sneu. Jij! Dat je je hier druk om maakt, om een onschuldig volksfeest. Het is gewoon werkelijk bespottelijk!
Nee hoor!quote:Op maandag 3 november 2014 01:01 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[ afbeelding ]
Piet is en blijft zwart!
Je had het letterlijk over uitjoelen. De kinderen moesten maar mee naar huis worden genomen, en dan konden de volwassenen hun gang gaan. Omdat het zo hilarisch absurd was, staan jouw woorden mij nog helder voor de geest.quote:Op maandag 3 november 2014 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik stelde niet voor om ze uit te joelen, ik stelde voor om niet naar die intochten te gaan en er een uit te kiezen waarbij ze wel ZP in ere houden. Idem voor het bekijken van de NTR-intocht, dan maar een keer overslaan. In de hoop dat we dan na dit jaar voor goed van dat gezeik af zijn. Ik durf nu al te voorspellen dat we dit jaar flink wat oproertjes gaan krijgen, ook van de klagers die het feest voorgoed willen verpesten.
Als er geen duidelijk statement komt dat ZP zo blijft zoals die is dan krijgen we jaarlijks dit ritueel, dus jaarlijks een verpest feest voor kindjes overal waar de klagers zoals vorig jaar brullen dat ZP niet bestaat.
Dat je het hele gebeuren enorm grappig vindt, blijkt wel uit jouw voorstellen om Sint en Piet uit te joelen en het Kwakoewakoe-festival of weet ik het te gaan lopen verstieren om de Surinaamse gemeenschap terug te pakken.quote:Kijk, ik vind als volwassene dit gezeik eerder grappig. Mijn bloeddruk stijgt hier niet door, ik lach er vooral mee. Voor de kindjes is het wat minder leuk als daar zo'n mongool langs de kant staat te schreeuwen dat ZP niet bestaat, dat ZP racistisch is en meer van die onzin.
Wellicht naar buiten gaan?quote:Op maandag 3 november 2014 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man man man, als dit jouw onverschillige houding is, dan wil ik niet weten wat je allemaal van plan bent als het je echt iets kan schelen.
Bram komt vaak in het winkelcentrum. Zodoende weet hij dat donkere mensen niet gediscrimineerd worden. Want als hij toevallig langs een neger loopt, hoort hij geen overtogen woord richting hem geuit worden.quote:
Het is juist sneu dat men iets wil veranderen wat helemaal geen verandering behoeft.quote:Op maandag 3 november 2014 01:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je niet snapt dat het een kinderfeestje is en die kinderen er geen ruk om geven wat voor een kleur piet heeft, daarom.
Maar jij ligt er wakker van, dan ben je echt heel erg sneu
Juist!quote:Op maandag 3 november 2014 02:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het kind ZP al met een neger zou associëren dan is dit een positief contact voor het kind en dus werkt het racisme juist tegen.
Sneu zeg mensen met een andere mening dan die van jouw.quote:Op maandag 3 november 2014 10:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is juist sneu dat men iets wil veranderen wat helemaal geen verandering behoeft.
quote:Op maandag 3 november 2014 02:16 schreef DrDentz het volgende:
Zwarte Piet..
[ afbeelding ]
Onze jeugden waren 1 groot feest van fascisme en racisme
Landverraders zijn het!quote:Op maandag 3 november 2014 10:11 schreef Pecoro_Nero het volgende:
Wat me vooral stoort zijn die blanken die meegaan met het gezeik, van dat handje vol gekleurde mensen dat daadwerkelijk een probleem heeft met Piet.
Jullie zijn niet eens donker. Dus stel je niet zo extreem aan. Stelletje Wiggers die een wit zwart voetje willen halen bij de donkere bevolking.
Tsja. Dit had je natuurlijk ook in de VS kunnen roepen over de slavernij. Of de civil rights movement.quote:Op maandag 3 november 2014 10:11 schreef Pecoro_Nero het volgende:
Wat me vooral stoort zijn die blanken die meegaan met het gezeik, van dat handje vol gekleurde mensen dat daadwerkelijk een probleem heeft met Piet.
Jullie zijn niet eens donker. Dus stel je niet zo extreem aan. Stelletje Wiggers die een wit zwart voetje willen halen bij de donkere bevolking.
Ik moet donker zijn om dit probleem te erkennen?quote:Op maandag 3 november 2014 10:11 schreef Pecoro_Nero het volgende:
Die mensen stellen zich gewoon aan. Ik ben zelf half Afrikaans. Dus ik zou zeggen dat ik het wel kan weten.quote:Op maandag 3 november 2014 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja. Dit had je natuurlijk ook in de VS kunnen roepen over de slavernij. Of de civil rights movement.
Het is natuurlijk wel fijn wanneer mensen kunnen denken vanuit niet alleen hun eigen ervaring maar ook dat van een ander.
Er is geen probleem, dus er valt ook niets te erkennen.quote:Op maandag 3 november 2014 10:25 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik moet donker zijn om dit probleem te erkennen?
Natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
Mogen pro-pieten eigenlijk wel op Amerikaanse wijze Halloween vieren?
Volgens Pecoro_Neroquote:Op maandag 3 november 2014 10:32 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Er is geen probleem, dus er valt ook niets te erkennen.
Met het oog op het beschermen van de Nederlansche cultuur lijkt het me erg kwalijk deze Amerikaanse invloeden toe te laten in onze heilige cultuur.quote:Op maandag 3 november 2014 10:32 schreef JanCees het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Als je maar niet als een karikatuur van een donkere slaaf verkleed gaat.
Als ik Halloween wil vieren vier ik Halloween.quote:Op maandag 3 november 2014 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met het oog op het beschermen van de Nederlansche cultuur lijkt het me erg kwalijk deze Amerikaanse invloeden toe te laten in onze heilige cultuur.
Landverraad!!!quote:Op maandag 3 november 2014 10:41 schreef JanCees het volgende:
[..]
Als ik Halloween wil vieren vier ik Halloween.
Nee, ik zweer. Wollah, je weet zellufquote:Op maandag 3 november 2014 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weet je dit wel zeker ? Je zit niet te liegen om gelijk te hebben ?
quote:Op maandag 3 november 2014 10:52 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Nee, ik zweer. Wollah, je weet zelluf
Ik denk dat in alles wat je noemt het vrij irrelevant is wat de huidskleur is van de persoon die klaagt.quote:Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Die mensen stellen zich gewoon aan. Ik ben zelf half Afrikaans. Dus ik zou zeggen dat ik het wel kan weten.
Zwarte Piet maakte mij juist trots om gekleurd te zijn. Dus die zeik over dat het kwetsend is voor een kleurling hoeft mij niemand mee aan te komen.
De race card wordt tegenwoordig voor alles opgehouden. In Amerika is dat al helemaal erg.
Waar mensen massaal over Julianne Houg heen vallen wanneer ze zich donker geschminkt heeft, omdat ze verkleed is als een Afro-Amerikaans personage uit een serie, waar ze nota bene ''fan'' van zegt te zijn.
Een Kim Kardashian die erover valt dat iemand grappend zegt ''We're waiting for Niggaz in Vienna'', met betrekking tot het liedje van Kanye West ''We're waiting for Niggaz in Paris.
Zelf mogen ze wel te pas en te onpas het woord Nigga in de bek nemen, maar wanneer mensen ''hun'' teksten uit liedjes kopiëren is het ineens fout
Terecht!quote:Op maandag 3 november 2014 10:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Overigens gaan er ook stemmen op om het woord KangoeROE te gaan verbieden. Dit verwijst natuurlijk ook naar slavernij!
Heb je het ook over donkere mensen die al die ZP - grapjes naar hun toe niet lollig vinden ?quote:Op maandag 3 november 2014 10:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat in alles wat je noemt het vrij irrelevant is wat de huidskleur is van de persoon die klaagt.
Wat mij betreft is een donker persoon die zeikt over zwarte piet dan ook niet meer of minder de weg kwijt dan een blanke.
Ok.... je liegt dus ..quote:Op maandag 3 november 2014 10:52 schreef Pecoro_Nero het volgende:
[..]
Nee, ik zweer. Wollah, je weet zelluf
Nee ik lieg niet, ik maak een grapje. Maar van humor hebben Zeur Pieten natuurlijk nog nooit gehoordquote:
Ik ben een heel klein mannetje. Ik word altijd uitgemaakt voor smurf, kabouter, dwerg, etc etc. Maar ik strijd er niet voor om tuinkabouters te verbieden omdat ze op mij lijken. Dat lost toch niks op.quote:Op maandag 3 november 2014 11:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het ook over donkere mensen die al die ZP - grapjes naar hun toe niet lollig vinden ?
Die moeten verplicht het wel leuk vinden ?
Natuurlijk is het wel relevant of je wel of niet donker bent als er een ZP-grap jouw richting uitkomt.
Het gaat over huidskleur en dat mensen daar ongevraagd een punt van maken.
Niet-donkere mensen worden niet aangesproken persoonlijk immers.
Jij lijkt op een tuinkabouter? Jij bent 50 centimeter hoog?quote:Op maandag 3 november 2014 11:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik ben een heel klein mannetje. Ik word altijd uitgemaakt voor smurf, kabouter, dwerg, etc etc. Maar ik strijd er niet voor om tuinkabouters te verbieden omdat ze op mij lijken. Dat lost toch niks op.
En nu zit je de hele dag op FOK!quote:Op maandag 3 november 2014 11:58 schreef sp3c het volgende:
zat ik nog altijd op de computer te kutten ook
fucking stereotypes
Lijkt mij dan ook nergens voor nodig.quote:Op maandag 3 november 2014 11:55 schreef sp3c het volgende:
hij zegt het afschuwelijk slecht maar hij heeft wel een puntje
iedereen heeft wel iets waar een grapje over gemaakt kan worden, wat maakt 'zwarten' zo speciaal dat de hele wereld erop aangepast moet worden?
quote:
Een klap in het gezicht voor alle landverraders op FOK!quote:Op maandag 3 november 2014 12:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
Heerlijk die banner van FOK! hierboven, bedankt FOK!
Je werd vroeger vast ook gepest omdat je van ijshockey hield.quote:
nee dat vind iedereen supercool, jij ook maar wijven durven dat niet toe te gevenquote:Op maandag 3 november 2014 12:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je werd vroeger vast ook gepest omdat je van ijshockey hield.
Nou en. Eigenlijk kan ik niet gekwetst worden door welke vergelijking dan ook. Maar dat is normaal want ik ben blank. Blanken kun je niet kwetsen, dat is iets voor negers en moslims en chinezen.quote:
Zeg, sp3c... Je gaat toch niet mee met deze onzin. ?quote:Op maandag 3 november 2014 11:55 schreef sp3c het volgende:
iedereen heeft wel iets waar een grapje over gemaakt kan worden, wat maakt 'zwarten' zo speciaal dat de hele wereld erop aangepast moet worden?
Blanken kun je niet kwetsen inderdaad. Behalve als je hun tradities aan wil passen, dan zijn we tot in het diepste van onze ziel gekrenkt.quote:Op maandag 3 november 2014 13:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou en. Eigenlijk kan ik niet gekwetst worden door welke vergelijking dan ook. Maar dat is normaal want ik ben blank. Blanken kun je niet kwetsen, dat is iets voor negers en moslims en chinezen.
Hoi Koos, zie banner hierboven.quote:Op maandag 3 november 2014 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blanken kun je niet kwetsen inderdaad. Behalve als je hun tradities aan wil passen, dan zijn we tot in het diepste van onze ziel gekrenkt.
Helemaal blij zeker ?quote:Op maandag 3 november 2014 13:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hoi Koos, zie banner hierboven.
Eindelijk erkenning, de volgende stap is het permabannen van alle naysayers.quote:
Kerel, van mij hoeft die hele Zwarte Piet niet te verdwijnenquote:Op maandag 3 november 2014 13:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hoi Koos, zie banner hierboven.
Yup. Klopt. Want dat zijn ze ook. En ja, er is ook een aantal mafkeesjes onder de normale Nederlanders. Niet zo gek onder pakweg 16 miljoen voorstanders.quote:Op zondag 2 november 2014 01:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie maakt een hele groep voor racisten uit. Ik zie die propietenfans in dit topic dat regelmatig doen.
Nog steeds gefixeerd op Zwarte Piet? Get a life! En medicijnen.quote:Op zondag 2 november 2014 01:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds gefixeerd op hem? Get a life !
Godver, dit slaat zó op jezelf dat het bijna eng isquote:Op zondag 2 november 2014 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent erg goed iets wat je niet wilt zien.. het ook niet te zien.
Kijk eens naar je eigen postgeschiedenis bijv
Laat Danny er lekker buiten joh. Die heeft zich vorig jaar al aardig geroerd. Lees de 50+ pietentopics van vorig jaar maar.quote:Op zondag 2 november 2014 02:03 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat na het plaatsen van deze banner Danny zich hier ook in de discussie moet komen mengen. Danny ik weet dat je mee leest, laat jouw licht eens schijnen op deze kwestie.
Klopt, haatzaaiend, demoniserend, polariserend en discriminerend uitschot is het. Net als jij.quote:Op zondag 2 november 2014 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker ..... die groep rond Quinsy word hier herhaaldelijk voor racisten uitgemaakt.
Je vraagt naar de bekende weg. Hebt het gore lef om ieand bronnen te vragen terwijl je al een jaar lang post na post bij elkaar liegt. Je bent schaamteloos.quote:Op zondag 2 november 2014 02:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jammer.... je bent niet bereid om de bron van je boosheid nader te beschouwen.
Je kunt geen namen en letterlijke quotes geven.
Heb je dan wel grond voor boosheid. Zo ja... kom dan met die grond .. en stop dan met de klacht " ze hebben me racist genoemd"
Zie bovenquote:Op zondag 2 november 2014 02:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Frappant dat je altijd bronnen wil van dingen die je zelf ook weet ,die hier talloze keren voorbij zijn gekomen, maar zelf nooit een bron geeft.
Waar komen die twintig mensen vandaan? Bron, leugenaar!quote:Op zondag 2 november 2014 02:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeiden "zij" letterlijk. En wie zijn zij? Zijn dat die 20 mensen rond Quinsy.
Daar doen jullie al wekenlang opgefokt over. Get a life !
Maar wat zei iemand dan letterlijk
Quinsy is bekend van de kreet " zwarte piet is racisme" .
Dat is nog steeds niet dat hij zegt dat alle Nederlanders racisten zijn.
Dat heeft hij niet gezegd .
Jij iemand van simpelheid beschuldigen? De ironie...quote:Op zondag 2 november 2014 02:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Achhhhh hoe simpel toch.... De feiten niet willen zien. Geen gewetensnood
Kees laat even zien waar je naar vraagt
[..]
ps... Kees.. zie je niet hoe onmogelijk je antwoord is ? Keihard ontkennen, wat je na de komma schrijft
Verrek, denkbeeldige argumenten. Die hadden we nog niet gezien...quote:Op zondag 2 november 2014 12:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met andere woorden, jouw vermoeden valt helemaal niet te staven omdat het huidige sinterklaasfeest nergens anders mee te vergelijken is. En zeker niet met een denkbeeldig feest waarbij alle pieten wit zouden zijn.
Nog andere argumenten, behalve denkbeeldige?
Andere kennissen zoeken. De jouwe zijn stuk.quote:Op zondag 2 november 2014 15:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De mensen die ik ken zien hem als donkere slaaf.
Je doet jankende en eisende kinderen geen plezier door ze te geven waar ze om drammen. Als jij tegenme scheldt, schreeuwt, eist en doet alsof jij de Nederlandse Rosa Parks bent, dan dien je op je nummer te worden gezet en zeker niet je zin te krijgen. De lange lat en een snuit vol traangas lijkt me de betere optie, als we dan toch dat tijdsvak als voorbeeld nemen.quote:Op zondag 2 november 2014 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk belang?
Persoonlijk sta ik er tamelijk pragmatisch in. Van mij hoeft het feest niet te worden aangepast. Aan de andere kant besef ik best dat de Nederlandse samenleving er anders uitziet dan 150 jaar geleden. De Nederlander is allang niet meer per se blank. We leven in een multiculturele samenleving. En als wij een groep landgenoten een plezier kunnen doen door naast Zwarte Pieten ook gekleurde Pieten mee te laten doen aan het Sinterklaasfeest, dan vind ik dat prima.
Heb jij trouwens na meer dan een jaar nog steeds niet begrepen dat je Quinsy schrijft met een S? Kweetut, stom.. maar goed, zijn moeder heeft wel meer ellende aangericht...quote:Op zondag 2 november 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is toch mallotig als je het wel of niet doorvoeren van aanpassingen laat afhangen van een persoon? Kom op man, is de wil van Quincy wet?
Laten we wel wezen: als het feest op een gegeven moment wordt aangepast, dan doen we dat niet voor die Quincy, die klerelijer.
En er zijn miljoenen en miljoenen meer mensen die zich net zo oprecht gekwetst voelen door het anti-tuig. Maar dat geeft niet, want die zijn niet zwart en hoeven dus niet gered te worden? Racist! Arme zwartjes kunnen het niet alleen en moeten beschermd worden tegen de grote boze blanken? Koop snel nog een shirt! Want dat helpt! Dan sta je ergens voor! Voor lul, that is...quote:Op zondag 2 november 2014 16:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Who cares? Er zijn mensen die zich er oprecht gekwetst door voelen.
Hoezo? Herken je iets? Jij bent per slot van rekening ook niet in de eerste leugen gebarsten...quote:Op maandag 3 november 2014 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weet je dit wel zeker ? Je zit niet te liegen om gelijk te hebben ?
Nog zo'n gek... durf jij die zaken echt aan zwarte piet te koppelen? Strike three, you're out...quote:Op maandag 3 november 2014 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja. Dit had je natuurlijk ook in de VS kunnen roepen over de slavernij. Of de civil rights movement.
Het is natuurlijk wel fijn wanneer mensen kunnen denken vanuit niet alleen hun eigen ervaring maar ook dat van een ander.
Voor de braven al sinds zijn eerste publieke optreden in 1850. Lief genoeg om hem "een hand en een zoen" te geven.quote:Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
Sinds wanneer is Zwarte Piet lief eigenlijk? Over het verloren gaan van tradities gesproken
Piet lijkt trouwens de emoties van de kinderen te spiegelen. Hij staat nogal bedremmeld te kijken als de goede Sint weer eens een stout kind onder handen neemt en lijkt bijzonder blij als hij een cadeautje mag geven. Of zit hij op het eerste plaatje te gniffelen om het nep-dreigement van de Sint?quote:Een boekje met prentjes
Geeft jaren lang pret.
O, vond ik er morgen
Maar een in mijn schoen!
'k Gaf hem en zijn knecht dan
Een hand en een zoen.
quote:Rector Magnificus van Utrecht University: Wij roepen u op om racisme de rug toe te keren
Studenten, alumni en medewerkers van de Universiteit Utrecht voeren al een maand campagne om de aandacht te vestigen op de controversiële aanwezigheid van de rector Bert van der Zwaan bij de intocht van Sinterklaas en Zwarte Piet op zondag 16 november. Al jaren neemt de rector in zijn officiële functie deel aan de traditionele ceremonie. De initiatiefnemers van de campagne en de petitie stellen dit aan de kaak, omdat volgens hen zijn formele aanwezigheid de universiteit representeert en op die manier een actieve herbevestiging en reproductie van de racistische traditie is. Zij roepen hun rector op om niet deel te nemen aan de ceremonie en racisme de rug toe te keren. Op woensdag 12 november organiseren zij een Dag van Actie op de Uithof van 12:00 tot 16:00.
Lees de statement hieronder, teken de petitie hier en steun de campagne.
bron
Kritische studenten zijn ook niet meer wat het geweest is...quote:
En dan is het nu tijd voor je pilletje?quote:Op maandag 3 november 2014 14:27 schreef IntensiveGary het volgende:
Potverdikkie hee! Ben je twee daagjes niet op Fok!, die Bluesdude en een consorten gaan helemaal los. Vooral eerstgenoemde radicaliseert in een heel hard tempo. AIVD, lees je mee? Volgens mij hebben we hier een aankomende PlofPietSorry voor de Weltschmerzesque lange post
[..]
Yup. Klopt. Want dat zijn ze ook. En ja, er is ook een aantal mafkeesjes onder de normale Nederlanders. Niet zo gek onder pakweg 16 miljoen voorstanders.
[..]
Nog steeds gefixeerd op Zwarte Piet? Get a life! En medicijnen.
[..]
Godver, dit slaat zó op jezelf dat het bijna eng is
[..]
Laat Danny er lekker buiten joh. Die heeft zich vorig jaar al aardig geroerd. Lees de 50+ pietentopics van vorig jaar maar.
[..]
Klopt, haatzaaiend, demoniserend, polariserend en discriminerend uitschot is het. Net als jij.
[..]
Je vraagt naar de bekende weg. Hebt het gore lef om ieand bronnen te vragen terwijl je al een jaar lang post na post bij elkaar liegt. Je bent schaamteloos.
[..]
Zie boven
[..]
Waar komen die twintig mensen vandaan? Bron, leugenaar!
[..]
Jij iemand van simpelheid beschuldigen? De ironie...
[..]
Verrek, denkbeeldige argumenten. Die hadden we nog niet gezien...
[..]
Andere kennissen zoeken. De jouwe zijn stuk.
[..]
Je doet jankende en eisende kinderen geen plezier door ze te geven waar ze om drammen. Als jij tegenme scheldt, schreeuwt, eist en doet alsof jij de Nederlandse Rosa Parks bent, dan dien je op je nummer te worden gezet en zeker niet je zin te krijgen. De lange lat en een snuit vol traangas lijkt me de betere optie, als we dan toch dat tijdsvak als voorbeeld nemen.
[..]
Heb jij trouwens na meer dan een jaar nog steeds niet begrepen dat je Quinsy schrijft met een S? Kweetut, stom.. maar goed, zijn moeder heeft wel meer ellende aangericht...
[..]
En er zijn miljoenen en miljoenen meer mensen die zich net zo oprecht gekwetst voelen door het anti-tuig. Maar dat geeft niet, want die zijn niet zwart en hoeven dus niet gered te worden? Racist! Arme zwartjes kunnen het niet alleen en moeten beschermd worden tegen de grote boze blanken? Koop snel nog een shirt! Want dat helpt! Dan sta je ergens voor! Voor lul, that is...
[..]
Hoezo? Herken je iets? Jij bent per slot van rekening ook niet in de eerste leugen gebarsten...
[..]
Nog zo'n gek... durf jij die zaken echt aan zwarte piet te koppelen? Strike three, you're out...
Meh, denk eerder dat bij blues de pietenblues is toegeslagen na de afgelopen week. Hij is zo opgegaan in zijn rol..quote:Op maandag 3 november 2014 15:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En dan is het nu tijd voor je pilletje?
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.quote:Op maandag 3 november 2014 14:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Voor de braven al sinds zijn eerste publieke optreden in 1850. Lief genoeg om hem "een hand en een zoen" te geven.
[..]
Piet lijkt trouwens de emoties van de kinderen te spiegelen. Hij staat nogal bedremmeld te kijken als de goede Sint weer eens een stout kind onder handen neemt en lijkt bijzonder blij als hij een cadeautje mag geven. Of zit hij op het eerste plaatje te gniffelen om het nep-dreigement van de Sint?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kun je met 100en bewijzen komen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.
Zwarte piet is racistisch en wilde niet op de foto met een blanke adolf.quote:Op maandag 3 november 2014 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler wilde niet op de foto met Zwarte Piet.
Blanke mannen zijn ook altijd het slachtoffer GVDquote:Op maandag 3 november 2014 16:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Zwarte piet is racistisch en wilde niet op de foto met een blanke adolf.
Als vijf minuten typen voor jou de reden is om aan pillen te denken, zou ik eens een arts opzoeken.quote:Op maandag 3 november 2014 15:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En dan is het nu tijd voor je pilletje?
toen had je nog heksen ipv zwarte pieten..quote:Op maandag 3 november 2014 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler wilde niet op de foto met Zwarte Piet.
Dat Schenkman met zijn boekje zou hebben geprobeerd slavernij en/of racisme goed te praten is ook onwaarschijnlijk als je kijkt naar de kinderlectuur uit die tijd, waarin zwarte mensen vaak nadrukkelijk worden voorgesteld als even vriendelijk, moedig en nobel als blanken (soms op het zoetsappige af).quote:Op maandag 3 november 2014 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.
quote:“Bij dit verschrikkelijk ongeluk, als wanneer ieder slechts op eigen behoud bedacht was, sprong een vrije Afrikaan, Simon genaamd, in zee en zwom tot tienmaal toe van het schip naar den wal, iederen keer met zijnen krachtigen arm een aan den dood ontrukt slagtoffer medenemende. (...) Simon, die alleen naar de stem der menschlievendheid luisterde, trotseert voor de elfde maal het woedende element en komt met een kind terug. (...) de edele Neger springt wederom in de baren en komt met het tweede kind terug. Hier is het mevrouw, roept hij uit, schrei nu niet meer. (...) Deze edele Neger is vader van een huisgezin. Hij heeft zijn leven gewaagd, zonder om vrouw en kind te denken; hij heeft slechts de inspraak van zijn hart gevolgd!”
Kinder-courant. Lectuur voor de Nederlandsche jeugd, 2, 1854, p. 122
quote:Zwarte Piet
Al is klein Pietje als inkt zoo zwart,
Het knaapje heeft een deugdzaam hart.
Hij is zoo dienstvaardig,
Gehoorzaam, wellevend,
Meêlijdend, toegevend; -
En nooit geeft kleine zwarte Piet
Aan Pa en Ma het minst verdriet.
Hoe zwart een ander Pietje ook vind'
Altijd blijft hij mijn beste vrind.
Geen kleur geeft op aarde
Een meerdere waarde;
Maar deugdzaam te leven
Kan waarde slechts geven.
Al is 't gezigt ook blank of zwart,
Let daar nooit op, maar wel op 't hart.
J. van Soest, Oost-Indische bloempjes: gedichtjes voor de Nederlandsch-Indische jeugd (derde druk, 1857), p.15
quote:Ali volgde, uit verre landen,
Waar de zonnestralen branden,
Als een arme slaaf zijn’ heer,
Naar diens land en maagschap weêr.
Van zijn Vaderland gescheiden,
Kon geen vreugd zijn hart verblijden:
Want hoe lief zijn heer hem had,
Ali nooit zijn land vergat.
[De meester sterft, Ali zwerft als bedelaar rond.]
Dan, door smart ter neêrgebogen,
Drongen tranen in zijne oogen:
Want al was zijn huid ook zwart
Teêrgevoelig was zijn hart.
“Ach!” zoo mogt hij dikwerf zuchten,
“Kon ik slechts dit oord ontvlugten,
“En, dan dit verwijderd strand,
“Keeren, naar mijn vaderland,
“Waar mijn dierb’re oud’ren wonen;
“Waar mij niemand meer zal honen,
“Om mijn spraak of zwart gelaat,
“Waar mij ’t kleinste kind verstaat.
[Ali redt een kind uit zee.]
“Ed’le man!” sprak toen de vader,
“Redder van mijn kind! kom nader!
“Zeg mij, zeg mij, welk een loon
“Gij begeert, voor hem, mijn zoon!
“Dien gij, door uw edel streven,
“Weêr terug gaaft aan het leven...
[Met behulp van de dankbare vader keert Ali terug naar zijn vaderland.]
Josina Scheffelaar Klots-Roorda van Eysinga, Lettergeschenk aan de jeugd, 1851, “De arme neger”, pp. 37-44
Samen?quote:Op maandag 3 november 2014 16:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als vijf minuten typen voor jou de reden is om aan pillen te denken, zou ik eens een arts opzoeken.
Dan nietquote:Op maandag 3 november 2014 16:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, je durft ook al niet alleen de straat op? Amai, je bent verder heen dan ik dacht...
Gast, lul niet zo achterlijk. Simpele.quote:Op maandag 3 november 2014 16:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook al een pilletje nodig? Misschien kan jij wel samen met IntensiveGary gaan.
confronterend he zoveel x Zwarte Pietquote:Op maandag 3 november 2014 16:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook al een pilletje nodig? Misschien kan jij wel samen met IntensiveGary gaan.
Niet huilen.quote:Op maandag 3 november 2014 16:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gast, lul niet zo achterlijk. Simpele.
Verontrustend eerder.quote:Op maandag 3 november 2014 16:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
confronterend he zoveel x Zwarte Piet
Idemquote:Op maandag 3 november 2014 17:04 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je ziet dingen die er niet zijn. Zoek hulp.
Ik zie anders vooral boze negers en blanken met een misplaatst schuldgevoel, dan wel white knightsyndroom.quote:Op maandag 3 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
De hele Zwarte Piet-discussie vond ik al infantiel.
Nog infantieler is die uit Amerika overgewaaide slachtofferrol die de 'boze blanke man' zich meent aan toe moeten meten.
Lul toch niet zo ontzettend dom zeg.quote:Op maandag 3 november 2014 17:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel.
Iets met een korreltje en zout.
Niet weer gaan huilen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:17 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Lul toch niet zo ontzettend dom zeg.
Heb je dit rechtstreeks uit de Southern Populist van oktober 1995?quote:Op maandag 3 november 2014 17:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik zie anders vooral boze negers en blanken met een misplaatst schuldgevoel, dan wel white knightsyndroom.
Ik zal eerder hebben gesteld dat ik het niet erg zou vinden als het zou gebeuren als dat het einde van dit gezeik inluidt.quote:Op maandag 3 november 2014 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je had het letterlijk over uitjoelen. De kinderen moesten maar mee naar huis worden genomen, en dan konden de volwassenen hun gang gaan. Omdat het zo hilarisch absurd was, staan jouw woorden mij nog helder voor de geest.
Ach jee..een afwijkende mening, snel voor racist/populist/xenofoob uitmaken!quote:Op maandag 3 november 2014 17:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je dit rechtstreeks uit de Southern Populist van oktober 1995?
Nou, nee...quote:Op maandag 3 november 2014 17:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach jee..een afwijkende mening, snel voor racist/populist/xenofoob uitmaken!
Ik begrijp best dat 'jullie' kant daar zo over denkt. Een fors deel denkt namelijk ook dat de strijd tegen zwarte piet gelijkstaat aan de rassenstrijd in de jaren '60 in de VS. Verstandige mensen denken voor zichzelf en begrijpen dan ook de waanzin van de tegenstanders.quote:Op maandag 3 november 2014 17:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, nee...
Het klinkt eerder gekopieerd.
In de Verenigde Staten had je in de jaren '90 al allerlei blanke groepjes die liepen te zeuren over 'political correctness', 'white guilt' en 'tyranny of diversity'.
Vandaar, gewoon een nakomertje, zoals zo vaak met dingen uit Amerika.
Maar ik ben helemaal niet tegen Zwarte Piet. Vind de hele vergelijking met negers sowieso vergezocht.quote:Op maandag 3 november 2014 17:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat 'jullie' kant daar zo over denkt. Een fors deel denkt namelijk ook dat de strijd tegen zwarte piet gelijkstaat aan de rassenstrijd in de jaren '60 in de VS. Verstandige mensen denken voor zichzelf en begrijpen dan ook de waanzin van de tegenstanders.
Maarreh, vooral doorvechten, hoor! Heb je al een t-shirt? Quinsy Parks kan nog wel wat centjes gebruiken.
Nuance is in deze discussie niet gewenst. Als je zulke opruiende dingen post zoals jij net deed, dan behoor je tot het kamp Quincy.quote:Op maandag 3 november 2014 17:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ik ben helemaal niet tegen Zwarte Piet. Vind de hele vergelijking met negers sowieso vergezocht.
Volgens mij heb je m'n bericht niet helemaal begrepen...
Dat zal het zijn, ja..quote:Op maandag 3 november 2014 17:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ik ben helemaal niet tegen Zwarte Piet. Vind de hele vergelijking met negers sowieso vergezocht.
Volgens mij heb je m'n bericht niet helemaal begrepen...
Ah, helder.quote:Op maandag 3 november 2014 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nuance is in deze discussie niet gewenst. Als je zulke opruiende dingen post zoals jij net deed, dan behoor je tot het kamp Quincy.
Het is zwart of wit.
Tsk, tsk, tsk, de slechtlezende en nog slechter spellende journalist moet ook nog even een duit in het zakje doen?quote:Op maandag 3 november 2014 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nuance is in deze discussie niet gewenst. Als je zulke opruiende dingen post zoals jij net deed, dan behoor je tot het kamp Quincy.
Het is zwart of wit.
Als ik het dus goed begrijp zie jij geen problemen in het fenomeen zwarte piet?quote:Op maandag 3 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nog infantieler is die uit Amerika overgewaaide slachtofferrol die de 'boze blanke man' zich meent aan toe moeten meten.
Nee.quote:Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik het dus goed begrijp zie jij geen problemen in het fenomeen zwarte piet?
Het zit je nogal hoog, of niet knul?quote:Op maandag 3 november 2014 17:39 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tsk, tsk, tsk, de slechtlezende en nog slechter spellende journalist moet ook nog even een duit in het zakje doen?
Luchtig onderwerp jaquote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, niet zo agressief doen.
Het is een luchtig onderwerp, laten we het luchtig houden en niet flauw doen over pilletjes, infantiliteit etc.
Zeg dat maar niet tegen de zeurpieten.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, niet zo agressief doen.
Het is een luchtig onderwerp, laten we het luchtig houden en niet flauw doen over pilletjes, infantiliteit etc.
Eens. Gewoon met de meerderheid de schouders ophalen, glimlachen en verder gaan. Indien die minderheid het feestje probeert te verpesten dan kan de politie hen arresteren, genoeg wetsartikelen die dat rechtvaardigen (openbare orde en zo).quote:Op maandag 3 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb geen problemen met zwarte piet.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Een nee op dat ik het begrijp of dat je geen problemen met zwarte piet hebt?
Was dat in de realiteit maar zo.quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens. Gewoon met de meerderheid de schouders ophalen, glimlachen en verder gaan. Indien die minderheid het feestje probeert te verpesten dan kan de politie hen arresteren.
Als zij voor ratio vatbaar zouden zijn dan zou ik dat proberen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tegen de zeurpieten.
Inderdaad, maar een aanpassing maken is daarentegen ook weer een kleine moeite toch?quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met zwarte piet.
Als kind heb ik sowieso nooit zwarte piet gelijkgesteld aan Surinamer, of Antilliaan... Daarnaast zijn er genoeg zwarten in mijn omgeving die de hele discussie even debiel vinden. Alsof er geen belangrijkere zaken spelen op dit moment.
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?quote:Op maandag 3 november 2014 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als zij voor ratio vatbaar zouden zijn dan zou ik dat proberen.
Zwarte piet werkt tenminste !quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?
Het is mij werkelijk om het even.quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, maar een aanpassing maken is daarentegen ook weer een kleine moeite toch?
Dat is wat de discussie ook zo achterlijk maakt inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
H
[..]
Het is mij werkelijk om het even.
Kleur Pieten dus ?quote:Op maandag 3 november 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is wat de discussie ook zo achterlijk maakt inderdaad.
De oplossing is zo simpel.
Korte versie: dat ze racismespoken zien.quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?
Negeren of hen in ieder geval niet onevenredig veel aandacht geven. Er is geen reden voor programma's zoals P&W om er op te duiken.quote:
Nee, gewoon zoals altijd al iedere organisator van een sinterklaasfeest het lekker zelf laten bedenken en uitvoeren. Daar moet juist geen beleid van bovenaf opzitten.quote:
Verre van, pikkie. Fok! is tijdverdrijf op een druilerige maandagmiddag. Om jouw hautaine gedrag moet ik slechts gniffelen. En terwijl jij het woord 'hautain' opzoekt, ga ik even boodschappen doen. Ik lees je gevatte reactie straks wel.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoog, of niet knul?
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, gewoon zoals altijd al iedere organisator van een sinterklaasfeest het lekker zelf laten bedenken en uitvoeren. Daar moet juist geen beleid van bovenaf opzitten.
Ik had stiekem de hoop dat je je inmiddels wat meer kon inleven in de gedachten gang van een ander, helaas....quote:Op maandag 3 november 2014 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Negeren of hen in ieder geval niet onevenredig veel aandacht geven. Er is geen reden voor programma's zoals P&W om er op te duiken.
Voorschriften? Wil je werkelijk in de wet op gaan nemen hoe Zwarte Piet er uit mag zien? Je bent gestoordquote:Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.
Ik zag een leiden een prachtige kerk die een sportschool is geworden en in Rotterdam studentenkamersquote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.
Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.
Hypocriet.
Dat dus.quote:Op maandag 3 november 2014 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zag een leiden een prachtige kerk die een sportschool is geworden en in Rotterdam studentenkamers
Eens. Nu vind ik niet dat elk kerkje gered moet worden maar de bijzondere gebouwen die moet je zeker redden! Met een beetje creativiteit kan je er wel een bestemming voor vinden. Je zou er bijvoorbeeld best goed optredens kunnen verzorgen (akoustiek).quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.
Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.
Hypocriet.
In een kerkgebouw? Vind ik nogal oneerbiedig. Maar goed, ik ben de minderheid. Gelukkig zie je van buiten nog wat het ooit was.quote:Op maandag 3 november 2014 18:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom perse dat? Studentenhuisvesting is toch veel nuttiger?
Dat is met die gigantische aantallen kerken die overbodig gaan worden gewoon niet te doen. De bijzondere exemplaren moet je zeker bewaren en kerken respectvol herbestemmen ben ik helemaal voor maar je kan en moet niet alles willen bewaren. Veel is ook gewoon niet zo heel bijzonder.quote:
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hypocriet.
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.
En alles daarvoor is niet belangrijk?quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 3 november 2014 18:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En alles daarvoor is niet belangrijk?
Ik heb nou niet bepaald het idee dat daar veel aandacht aan wordt besteed.quote:
Dat komt misschien ook omdat veel Nederlanders niets meer hebben met religie, en terecht natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hypocriet.
quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.
Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.
Bonifatius, Willibrordus, de eerste zendingen.quote:Op maandag 3 november 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?
Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien.quote:Op maandag 3 november 2014 17:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voorschriften? Wil je werkelijk in de wet op gaan nemen hoe Zwarte Piet er uit mag zien? Je bent gestoord.
De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.quote:Op maandag 3 november 2014 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien.
Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.quote:Op maandag 3 november 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.
Politiseren is de doodsteek voor Zwarte Piet...
Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunningquote:Op maandag 3 november 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.
Je hebt mijn tekst slecht gelezen.quote:Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunning.
Er is eigenlijk geen lokaal beleid waar het gaat om de kleur van Zwarte Piet, daar heeft een gemeente namelijk niets over te zeggen. Zo'n intocht wordt namelijk georganiseerd door plaatselijke vrijwilligers (veelal afkomstig uit de middenstand vanwege het commerciële belang).quote:Op maandag 3 november 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hebt mijn tekst slecht gelezen.
Ach, de kerk was ook een instituut dat de mensen eronder hield. De rijke mensen mochten vooraan zitten terwijl de arbeiders en paupers genoegen moesten nemen met een plaatsje achterin.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.Hypocriet.
En dan noemen we het een 'gentlemen's agreement'.quote:Op maandag 3 november 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Zullen we ook in de wet vastleggen dat kinderen alle zaterdagen dat de Sint in het land is, hun schoen moeten zetten?
En tijdens Koningsdag dient iedereen in het oranje gekleed te gaan en alle gemeenten dienen ruimte te maken voor een vrijmarkt.
Donder op naar Noord-Korea met je enge linksachtige dwangmaatregelen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.
LOLquote:Op maandag 3 november 2014 20:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Donder op naar Noord-Korea met je enge linksachtige dwangmaatregelen.
Er is niks dwangmatig aan een gentleman's agreement's waarbij organisatoren toch verplicht moeten zijn om afwijkingen van Zwarte Piet te melden? Zwarte Piet is wel het laatste wat je wilt regulerenquote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Jij had nog niet in de gaten dat het juist de linkse multiculturele kerk is die achter de Teletubbie Piet zit? Het zou me niet verbazen aangezien jouw leesvaardigheid blijkbaar te wensen laat. Dwang en een "gentleman's agreement" staan namelijk haaks op elkaar.
Zo, gaan we nu weer op een vriendelijke manier verder?
Noord-Korea is multicultureel?quote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Jij had nog niet in de gaten dat het juist de linkse multiculturele kerk is die achter de Teletubbie Piet zit? Het zou me niet verbazen aangezien jouw leesvaardigheid blijkbaar te wensen laat. Dwang en een "gentleman's agreement" staan namelijk haaks op elkaar.
Als er geen sprake is van dwang dan is die hele maatregel overbodig. Dan dien je het gewoon te laten zoals het is.quote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Tja, dit krijgen we geloof ik niet uitgelegd...quote:Op maandag 3 november 2014 20:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Er is niks dwangmatig aan een gentleman's agreement's waarbij organisatoren toch verplicht moeten zijn om afwijkingen van Zwarte Piet te melden? Zwarte Piet is wel het laatste wat je wilt reguleren.
Nee, communistisch. Helaas gecombineerde met een dictatuur maar het ging natuurlijk om het communistische, dat snap jij toch wel?quote:Op maandag 3 november 2014 20:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Noord-Korea is multicultureel?
Ik ben sociaaleconomisch links, ik ben multicultureel niet links.quote:Op maandag 3 november 2014 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van dwang dan is die hele maatregel overbodig. Dan dien je het gewoon te laten zoals het is.
Overigens ben jij zelf ook gewoon links, dus dat dedain begrijp ik niet helemaal.
Sociaal-economische linksen zijn juist het ergste.quote:Op maandag 3 november 2014 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben sociaaleconomisch links, ik ben multicultureel niet links.
De vraag is in hoeverre dat van de kerk kwam en in welke mate dat was omdat de gehele samenleving in de kerk kwam.quote:Op maandag 3 november 2014 19:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, de kerk was ook een instituut dat de mensen eronder hield. De rijke mensen mochten vooraan zitten terwijl de arbeiders en paupers genoegen moesten nemen met een plaatsje achterin.
Daar denkt Richard Wilkinson anders over.quote:Op maandag 3 november 2014 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sociaal-economische linksen zijn juist het ergste.
way to miss the point there champ ....quote:Op maandag 3 november 2014 13:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg, sp3c... Je gaat toch niet mee met deze onzin. ?
Een beeld scheppen dat er een dwingende moraal is die zwarte mensen privileges geeft.
Favoriet geleuter van whitepridehufters.
Nee, alleen het probleem dat kinderen ineens enge mensen zien die geel, blauw en paars zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 21:05 schreef sp3c het volgende:
laat de individuele piet gewoon zelf over zijn kleurtje bepalen
dan zijn de meesten zwart en is er geen 'probleem' meer
Als het gewoon een vrolijke en aardige Piet is maken die kinderen zich daar natuurlijk geen seconde druk om.quote:Op maandag 3 november 2014 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, alleen het probleem dat kinderen ineens enge mensen zien die geel, blauw en paars zijn.
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.quote:
We zullen het zien.quote:Op maandag 3 november 2014 21:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het gewoon een vrolijke en aardige Piet is maken die kinderen zich daar natuurlijk geen seconde druk om.
'' dat zijn ook pieten''quote:Op maandag 3 november 2014 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.
Tuurlijk en eerder ook al bij allerlei intochten en Sinterklaasfeestjes.quote:Op maandag 3 november 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
Is zwarte piet er nu bij 5 december?
Ja, want het Sinterklaasverhaal is op zichzelf wel lekker geloofwaardig.quote:Op maandag 3 november 2014 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.
Vanwaar dan die rechtszaken enzo?quote:Op maandag 3 november 2014 21:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk en eerder ook al bij allerlei intochten en Sinterklaasfeestjes.
Ach, dat gaat eigenlijk helemaal nergens over.quote:Op maandag 3 november 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vanwaar dan die rechtszaken enzo?
Fijn, sinds wanneer zijn we verplicht om alle aantijgingen serieus te nemen?quote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat gaat eigenlijk helemaal nergens over.
Dat zijn we niet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fijn, sinds wanneer zijn we verplicht om alle aantijgingen serieus te nemen?
Nietsquote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is er nou precies mis met gekleurde pieten eigenlijk?
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
is discriminatie jegens homo'squote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
Wel.quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.
Homo's zijn gekleurd?quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
is discriminatie jegens homo's
Sinds eind jaren zeventig fungeert een regenboogvlag als symbool van de homobeweging en wordt sindsdien onder andere meegevoerd bij de Gay Pride Parades en uitgehangen bij homobars en talrijke andere bijeenkomsten van homo's, lesbiennes en aanverwante seksuele minderheden.quote:
Gewoon beide toestaan dan?quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.
Tot daar ging het goed.quote:Op maandag 3 november 2014 21:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
als we nou zwarte piet afschaffen en de sinterklaasfeest
en het gepompte geld daarvan nou eens steken...
Ik zei ook geen regenboog pietquote:Op maandag 3 november 2014 22:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sinds eind jaren zeventig fungeert een regenboogvlag als symbool van de homobeweging en wordt sindsdien onder andere meegevoerd bij de Gay Pride Parades en uitgehangen bij homobars en talrijke andere bijeenkomsten van homo's, lesbiennes en aanverwante seksuele minderheden.
I really don,t care.quote:Op maandag 3 november 2014 22:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gewoon beide toestaan dan?
Zeggen we "zwart is een van de vele kleuren die Piet heeft" tegen de internationale gemeenschap
maar als je al die pieten naast elkaar doet krijg je een regenboog, Henkquote:Op maandag 3 november 2014 22:03 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zei ook geen regenboog piet
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.quote:
Tuurlijk wel. Laat mensen die een kinderfeestje organiseren gewoon lekker zelf bepalen hoe ze dat doen. Maak er in elk geval geen politiek ding van. Dan vang je de ellende gewoon grotendeels af.quote:Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.
Neuh, je probeerde Noord Korea nogal opzichtig aan het multiculturalisme te linken.quote:Op maandag 3 november 2014 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, communistisch. Helaas gecombineerde met een dictatuur maar het ging natuurlijk om het communistische, dat snap jij toch wel?
Is het voor jou mogelijk? Voor mij wel.quote:Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.
Minstens zelfs denk ik. Al zal het dit jaar wel een hype zijn om met allerlei kleurtjes te komenquote:Op maandag 3 november 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is maar het is wel mogelijk
beter is gewoon piet zelf laten bepalen, dan is 99 procent zwart
Prima.quote:Op maandag 3 november 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is maar het is wel mogelijk
beter is gewoon piet zelf laten bepalen, dan is 99 procent zwart
zuchtquote:Op maandag 3 november 2014 22:13 schreef sp3c het volgende:
denk dat het weinig uitmaakt of je nu in Amsterdam zit of niet
diegene die het een probleem vinden gaan het niet ineens wel vieren ofzo
In Urk voelt men toch al weinig voor zo'n Paaps feest.quote:Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
zucht
Je zegt toch We vragen het aan de Pieten.
Ik weet zeker dat er in Amsterdam meer pieten zijn die een ander kleurtje willen dan in Urk.
Daar heb ik het over.
zuchtquote:Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
zucht
Je zegt toch We vragen het aan de Pieten.
Ik weet zeker dat er in Amsterdam meer pieten zijn die een ander kleurtje willen dan in Urk.
Daar heb ik het over.
Verkeerd voorbeeld.quote:Op maandag 3 november 2014 22:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Urk voelt men toch al weinig voor zo'n Paaps feest.
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zucht
het lijkt me heel erg sterk
zucht
ik denk .... zucht ... namelijk ... zuchtzuchtkinderachtigekutzucht ... dat mensen die nu een probleem hebben met piet, niet straks wel gaan pieten als het officieel in een andere kleur mag want dat is nu namelijk niet verboden
daar heb ik het over
zucht
kleuter
zucht
ZUCHT!!!!quote:Op maandag 3 november 2014 22:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet.
Dus waarom zei je dat dan?
Mij lijkt het me een super aannemelijk verhaal.quote:Op maandag 3 november 2014 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ZUCHT!!!!
omdat jij zegt dat er in Amsterdam dan meer kleurtjes piet zullen zijn dan elders
dat lijkt mij een supersterk verhaal
Het is inderdaad redelijk onbelangrijkquote:Op maandag 3 november 2014 22:24 schreef sp3c het volgende:
mij niet, gewoon echt onwaarschijnlijk
maar verder is het niet belangrijk
neem je pilletje in manquote:Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zucht
het lijkt me heel erg sterk
zucht
ik denk .... zucht ... namelijk ... zuchtzuchtkinderachtigekutzucht ... dat mensen die nu een probleem hebben met piet, niet straks wel gaan pieten als het officieel in een andere kleur mag want dat is nu namelijk niet verboden
daar heb ik het over
zucht
kleuter
zucht
020 noem ik het eigenlijk lieverquote:Op maandag 3 november 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam is dan ook stukken groter dan Hendrik Ido Ambacht
is dit het nieuwe dingetje ofzo hier?quote:
En vooral cosmopolitischer.quote:Op maandag 3 november 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam is dan ook stukken groter dan Hendrik Ido Ambacht
dat heeft nergens wat mee te maken maar het klopt logischerwijs welquote:
neem ff je pilletje manquote:Op maandag 3 november 2014 22:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nu krijgt sp3c weer een aanval ;s
Kinderachtige reacties hier, mja, what's newquote:
inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 22:53 schreef robin007bond het volgende:
Grappig dat iedereen nog steeds voorbij gaat aan het feit dat je je kinderen voorliegt.
Kant zou het er niet mee eens zijn.
Best zielig ja.quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
inderdaad.
indoctrinatie van waanbeelden -> leidt in sommige gevallen tot veel verdriet(2% zelfs een trauma) wanneer de waarheid boven het licht komt
Serieus?quote:Op maandag 3 november 2014 23:23 schreef sp3c het volgende:
maar kinderen weten toch stiekom dat het niet echt is
we wilden allemaal aan de sint zijn baard trekken
Echt he.quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best zielig ja.
En dan zouden de anti-Pietters zogenaamd een kinderfeestje verpesten, terwijl het kinderfeestje zelf juist kinderen verpest.
Ze leren ook gelijk wantrouwend te worden ten opzichte van de medemens.
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist niet representatief voor de rest van Nederland.quote:Op maandag 3 november 2014 01:16 schreef LTVDK het volgende:
Waarom is er naast die "typisch Nederlandse" stroopwafel- en kaaspieten niet ook gewoon een droppiet
Ik hou mijn hart vast voor de haringpiet en lekkerbekpiet uit Scheveningen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist representatief voor de rest van Nederland.
Een klompenpiet voor Aalten? Een schaatspiet voor Friesland (voor de plaatsen die meedoen met Sinterklaas). Een aspergepiet voor Limburg? Een mosselpiet voor Zeeland?
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist representatief voor de rest van Nederland.
Haring vind ik smerig. Ik heb ooit staan kijken hoe die dingen zogenaamd schoongemaakt werden. Gadverdamme wat smerig. Ik vreet ze niet: ik ben geen Hollander!! Beslist niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik hou mijn hart vast voor de haringpiet en lekkerbekpiet uit Scheveningen...
Mijn oma had dat wijf op 0.58 tegen de flakte geklapt, for real.quote:
GVD.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.
Worden ook gewoon cokepieten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:
Volendamse palingpieten....godverdomme wat zullen die stinken zeg.
Paling is wel lekker. Ik durf het niet meer te eten, want het is bijna op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:
Volendamse palingpieten....godverdomme wat zullen die stinken zeg.
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.
Marokkanenquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.
Wat dan wel?
Oh, dat waren problemen in een wijk. Nou je het zegt. Ik herinner me vaag zoiets.quote:
Dat is het ook niet, dat is alleen wat de grote angstzaaier Geert ons wil doen geloven zodat er nog meer angsthazen op hem stemmen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat waren problemen in een wijk. Nou je het zegt. Ik herinner me vaag zoiets.
Maar hoe zou dat representatief zijn voor de rest van Nederland?
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraalquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.
Wat dan wel?
Een te lang gefrituurde piet daarentegen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haring vind ik smerig. Ik heb ooit staan kijken hoe die dingen zogenaamd schoongemaakt werden. Gadverdamme wat smerig. Ik vreet ze niet: ik ben geen Hollander!! Beslist niet.
Lekkerbekken vind ik wel lekker, meestal.
Maar ik begrijp je punt: een gefrituurde piet is geen gezicht!
Neger op het eind heeft wel een goed puntquote:
Dat is altijd het geval met de nazaten van slaven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Het gaat dus gewoon weer ordinair om geld.
Is jouw oma zo'n wijs, oud zwart vrouwtje met een tof accent? Die maken elke film goedquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn oma had dat wijf op 0.58 tegen de flakte geklapt, for real.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:10 schreef De_Guidance het volgende:
DS4, AD is opruiender bezig dan De Telegraaf de laatste tijd.
Vaak kloppen hun berichten gewoon niet blijkt achteraf.
Ik zou het niet zomaar aannemen.
Daarom zou ik zeggen, google eens op Perez Jong Loy.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:10 schreef De_Guidance het volgende:
DS4, AD is opruiender bezig dan De Telegraaf de laatste tijd.
Vaak kloppen hun berichten gewoon niet blijkt achteraf.
Ik zou het niet zomaar aannemen.
Dieper achterliggende gedachtegang en woede over zwarte piet, komt ook helemaal niet door zwarte piet. Het is een uitvloeisel van de selectieve verontwaardiging over de 'herstelbetaling' die ze willen hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Alles is bij dat soort gasten racisme. Al het negatieve wat hun overkomt is ook omdat ze zwart zijn. Al het positieve daarentegen wat een blanke overkomt, komt dan ook omdat ze blank zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom zou ik zeggen, google eens op Perez Jong Loy.
Je komt dan bv tegen de vereniging Opo Kondreman die nauw samenwerkt met de stichting Eer en Herstel.
Ik heb het al eerder aangegeven. Aangezien Zwarte Piet op zich geen racisme is, moet er iets anders achter zitten. Dat kon dan alleen maar geld zijn. Heel jammer dat een zootje PC figuren zich voor het karretje laat spannen door de onzinnige claim dat Zwarte Piet racisme -is-.
Precies zoals die neger met zijn mooie petje in die laatste video op de vraag 'waarom?'....was zijn enige antwoord 'omdat hij zwart is'. Sorry maar als het feit dat een zwart geschminkt typetje al meteen racisme is dan zit je met je IQ op dit niveau:
Zwart
Zwarte Piet is zwart
Negerslaven waren zwart
Dus Zwarte Piet is een negerslaaf
Disclaimer 1: Dat er mensen zijn die zich storen (en misschien zelfs gekwetst zijn) aan/door het typetje Zwarte Piet kan ik me best voorstellen. Dat is dan hun eigen probleem en geen 'bewijs' dat Zwarte Piet racisme IS. Andere mensen storen zich weer aan andere zaken.
Disclaimer 2: De discussie Zwarte Piet heeft wel bij voor- en tegenstanders racisme aan het licht gebracht. Dat is misschien het positieve. Hopelijk kan daarmee een dialoog tot stand komen waarbij degenen die meer gehoord willen worden meer gehoord worden en waarbij de pro-Piet racisten wat meer begrip kunnen krijgen voor de (verre) afstammelingen van negerslaven. Maar goed, deze 2e disclaimer zal wel weer utopisch blijken.
als hij die miljardenclaim dan maar wel neerlegt bij het Afrikaanse land dat zijn overgrootmoeder tot slaaf heeft gemaakt en verkocht.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Neeneenee, dat is natuurlijk de schuld van het land waar je al jaren lang werkloos bent en toch onderdak en uitkering hebt. Snap je natuurlijk wel. Want dat land is de schuldige omdat je nergens geaccepteerd wordt, met je vooroordelen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als hij die miljardenclaim dan maar wel neerlegt bij het Afrikaanse land dat zijn overgrootoma tot slaaf heeft gemaakt en verkocht.
quote:Bol.com opereert onder de slogan ‘De winkel van ons allemaal’. De webwinkel is bovendien eigendom van Ahold, het moederbedrijf van grootgrutter Albert Heijn.
Met Sinterklaas voor de deur is het dan lastig manoeuvreren met het oog op de Zwarte Pietendiscussie. Albert Heijn kondigde aan Zwarte Piet uit de reclame-uitingen te zullen weren (maar heus: het deed Zwarte Piet niet (NIET) in de ban), maar het kwaad was al geschied: een oproep tot een boycot/de roe/de zak viel Appie ten deel.
Bol. com lijkt het nu slimmer aan te pakken. Hoewel in onderstaande commercial van de in september als beste website van Nederland gekroonde online winkel alleen Sinterklaas is te zien, wordt toch op humoristische wijze ingespeeld op de Zwarte Pietendiscussie. Ahold heeft blijkbaar zijn lesje geleerd van Albert Heijn.
bron
Ik zie niet hoe het een uit het ander volgt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat vinden jullie van de stelling:
"Zwarte piet afschaffen zal voor een beter onderwijs voor de donkere mensen zorgen"
Die man moet je echt niet serieus nemen. Wat een leip man!quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Zelfde groepje als die shepperd. Maar dan nog, dit zijn wel de mensen die de discussie dus aanwapperen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die man moet je echt niet serieus nemen. Wat een leip man!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |