Eens. Nu vind ik niet dat elk kerkje gered moet worden maar de bijzondere gebouwen die moet je zeker redden! Met een beetje creativiteit kan je er wel een bestemming voor vinden. Je zou er bijvoorbeeld best goed optredens kunnen verzorgen (akoustiek).quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.
Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.
Hypocriet.
In een kerkgebouw? Vind ik nogal oneerbiedig. Maar goed, ik ben de minderheid. Gelukkig zie je van buiten nog wat het ooit was.quote:Op maandag 3 november 2014 18:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom perse dat? Studentenhuisvesting is toch veel nuttiger?
Dat is met die gigantische aantallen kerken die overbodig gaan worden gewoon niet te doen. De bijzondere exemplaren moet je zeker bewaren en kerken respectvol herbestemmen ben ik helemaal voor maar je kan en moet niet alles willen bewaren. Veel is ook gewoon niet zo heel bijzonder.quote:
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.
Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.
Hypocriet.
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.
En alles daarvoor is niet belangrijk?quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 3 november 2014 18:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En alles daarvoor is niet belangrijk?
Ik heb nou niet bepaald het idee dat daar veel aandacht aan wordt besteed.quote:
Dat komt misschien ook omdat veel Nederlanders niets meer hebben met religie, en terecht natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hypocriet.
quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is.
Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?quote:Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.
Bonifatius, Willibrordus, de eerste zendingen.quote:Op maandag 3 november 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?
Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien.quote:Op maandag 3 november 2014 17:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voorschriften? Wil je werkelijk in de wet op gaan nemen hoe Zwarte Piet er uit mag zien? Je bent gestoord.
De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.quote:Op maandag 3 november 2014 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien.
Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.quote:Op maandag 3 november 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.
Politiseren is de doodsteek voor Zwarte Piet...
Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunningquote:Op maandag 3 november 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.
Je hebt mijn tekst slecht gelezen.quote:Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunning.
Er is eigenlijk geen lokaal beleid waar het gaat om de kleur van Zwarte Piet, daar heeft een gemeente namelijk niets over te zeggen. Zo'n intocht wordt namelijk georganiseerd door plaatselijke vrijwilligers (veelal afkomstig uit de middenstand vanwege het commerciële belang).quote:Op maandag 3 november 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hebt mijn tekst slecht gelezen.
Ach, de kerk was ook een instituut dat de mensen eronder hield. De rijke mensen mochten vooraan zitten terwijl de arbeiders en paupers genoegen moesten nemen met een plaatsje achterin.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.Hypocriet.
En dan noemen we het een 'gentlemen's agreement'.quote:Op maandag 3 november 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Zullen we ook in de wet vastleggen dat kinderen alle zaterdagen dat de Sint in het land is, hun schoen moeten zetten?
En tijdens Koningsdag dient iedereen in het oranje gekleed te gaan en alle gemeenten dienen ruimte te maken voor een vrijmarkt.
Donder op naar Noord-Korea met je enge linksachtige dwangmaatregelen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.
LOLquote:Op maandag 3 november 2014 20:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Donder op naar Noord-Korea met je enge linksachtige dwangmaatregelen.
Er is niks dwangmatig aan een gentleman's agreement's waarbij organisatoren toch verplicht moeten zijn om afwijkingen van Zwarte Piet te melden? Zwarte Piet is wel het laatste wat je wilt regulerenquote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Jij had nog niet in de gaten dat het juist de linkse multiculturele kerk is die achter de Teletubbie Piet zit? Het zou me niet verbazen aangezien jouw leesvaardigheid blijkbaar te wensen laat. Dwang en een "gentleman's agreement" staan namelijk haaks op elkaar.
Zo, gaan we nu weer op een vriendelijke manier verder?
Noord-Korea is multicultureel?quote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Jij had nog niet in de gaten dat het juist de linkse multiculturele kerk is die achter de Teletubbie Piet zit? Het zou me niet verbazen aangezien jouw leesvaardigheid blijkbaar te wensen laat. Dwang en een "gentleman's agreement" staan namelijk haaks op elkaar.
Als er geen sprake is van dwang dan is die hele maatregel overbodig. Dan dien je het gewoon te laten zoals het is.quote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Tja, dit krijgen we geloof ik niet uitgelegd...quote:Op maandag 3 november 2014 20:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Er is niks dwangmatig aan een gentleman's agreement's waarbij organisatoren toch verplicht moeten zijn om afwijkingen van Zwarte Piet te melden? Zwarte Piet is wel het laatste wat je wilt reguleren.
Nee, communistisch. Helaas gecombineerde met een dictatuur maar het ging natuurlijk om het communistische, dat snap jij toch wel?quote:Op maandag 3 november 2014 20:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Noord-Korea is multicultureel?
Ik ben sociaaleconomisch links, ik ben multicultureel niet links.quote:Op maandag 3 november 2014 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van dwang dan is die hele maatregel overbodig. Dan dien je het gewoon te laten zoals het is.
Overigens ben jij zelf ook gewoon links, dus dat dedain begrijp ik niet helemaal.
Sociaal-economische linksen zijn juist het ergste.quote:Op maandag 3 november 2014 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben sociaaleconomisch links, ik ben multicultureel niet links.
De vraag is in hoeverre dat van de kerk kwam en in welke mate dat was omdat de gehele samenleving in de kerk kwam.quote:Op maandag 3 november 2014 19:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, de kerk was ook een instituut dat de mensen eronder hield. De rijke mensen mochten vooraan zitten terwijl de arbeiders en paupers genoegen moesten nemen met een plaatsje achterin.
Daar denkt Richard Wilkinson anders over.quote:Op maandag 3 november 2014 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sociaal-economische linksen zijn juist het ergste.
way to miss the point there champ ....quote:Op maandag 3 november 2014 13:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg, sp3c... Je gaat toch niet mee met deze onzin. ?
Een beeld scheppen dat er een dwingende moraal is die zwarte mensen privileges geeft.
Favoriet geleuter van whitepridehufters.
Nee, alleen het probleem dat kinderen ineens enge mensen zien die geel, blauw en paars zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 21:05 schreef sp3c het volgende:
laat de individuele piet gewoon zelf over zijn kleurtje bepalen
dan zijn de meesten zwart en is er geen 'probleem' meer
Als het gewoon een vrolijke en aardige Piet is maken die kinderen zich daar natuurlijk geen seconde druk om.quote:Op maandag 3 november 2014 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, alleen het probleem dat kinderen ineens enge mensen zien die geel, blauw en paars zijn.
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.quote:
We zullen het zien.quote:Op maandag 3 november 2014 21:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het gewoon een vrolijke en aardige Piet is maken die kinderen zich daar natuurlijk geen seconde druk om.
'' dat zijn ook pieten''quote:Op maandag 3 november 2014 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.
Tuurlijk en eerder ook al bij allerlei intochten en Sinterklaasfeestjes.quote:Op maandag 3 november 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
Is zwarte piet er nu bij 5 december?
Ja, want het Sinterklaasverhaal is op zichzelf wel lekker geloofwaardig.quote:Op maandag 3 november 2014 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En het probleem dat ouders aan hun kinderen moeten uitleggen waarom die mensen naast Zwarte Piet lopen. Veel plezier ermee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |