abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146261534
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.

Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.

Hypocriet.
Eens. Nu vind ik niet dat elk kerkje gered moet worden maar de bijzondere gebouwen die moet je zeker redden! Met een beetje creativiteit kan je er wel een bestemming voor vinden. Je zou er bijvoorbeeld best goed optredens kunnen verzorgen (akoustiek).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 3 november 2014 @ 17:59:08 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146261541
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Prima toch ?
Nee. Maak er musea van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146261632
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee. Maak er musea van.
Waarom perse dat? Studentenhuisvesting is toch veel nuttiger?
  maandag 3 november 2014 @ 18:03:08 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146261688
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom perse dat? Studentenhuisvesting is toch veel nuttiger?
In een kerkgebouw? Vind ik nogal oneerbiedig. Maar goed, ik ben de minderheid. Gelukkig zie je van buiten nog wat het ooit was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146261740
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat dus.
In Leiden trouwens.

Fokken op mobiel is kut.
pi_146261797
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee. Maak er musea van.
Dat is met die gigantische aantallen kerken die overbodig gaan worden gewoon niet te doen. De bijzondere exemplaren moet je zeker bewaren en kerken respectvol herbestemmen ben ik helemaal voor maar je kan en moet niet alles willen bewaren. Veel is ook gewoon niet zo heel bijzonder.
pi_146262270
quote:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.

Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.

Hypocriet.
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is. :'(
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 3 november 2014 @ 18:20:51 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146262288
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen. Zeler omdat Nederland van oorsprong geen christelijk land is. :'(
Nee, het heeft alleen zo'n 1600 jaar dit gebied gevormd en beïnvloed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146262310
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En alles daarvoor is niet belangrijk?
  maandag 3 november 2014 @ 18:21:52 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146262318
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 18:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En alles daarvoor is niet belangrijk?
Wie zegt dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146262381
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Ik heb nou niet bepaald het idee dat daar veel aandacht aan wordt besteed.
pi_146262390
quote:

Hypocriet.
Dat komt misschien ook omdat veel Nederlanders niets meer hebben met religie, en terecht natuurlijk.
pi_146262426
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

:?
Er waren ook veel joden ja. En?
#NoDAPL
pi_146262439
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Prima toch ?
Nee, je moet niet met historische gebouwen gaan kloten.
pi_146262471
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?
#NoDAPL
  maandag 3 november 2014 @ 18:28:42 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146262541
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nederland bestaat nog maar sinds een paar honderd jaar, die Republiek der Nederlanden heeft ook niet erg heel lang bestaan, daarvoor waren wij een onderdeel van andere rijken met verschillende delen van Nederland die niet 1 gebied vormden. Waar komt die 1600 precies vandaan? Waarom daar de grens voor Nederland?
Bonifatius, Willibrordus, de eerste zendingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146262578
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voorschriften? Wil je werkelijk in de wet op gaan nemen hoe Zwarte Piet er uit mag zien? Je bent gestoord :).
Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien. ;)
#NoDAPL
pi_146262669
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen officiële voorschriften, gentlemen's agreements vanuit het rijk. Ik wil dat gemeentes die eventjes eigenwijs met Teletubbie Pieten gaan werken de ouders van te voren waarschuwen zodat de kindjes niet ineens niet meer geloven in Sinterklaas omdat ze rare blauwe en gele mensen zien. ;)
De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.

Politiseren is de doodsteek voor Zwarte Piet...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 18:33:39 ]
pi_146262905
quote:
15s.gif Op maandag 3 november 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De overheid heeft weinig of niets met die intochten te maken op het in sommige gevallen vergeven van een evenementenvergunning na. Laat dat aub zo blijven.

Politiseren is de doodsteek voor Zwarte Piet...
Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.
#NoDAPL
pi_146263956
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens maar je kan toch als ministerie van BZ er op wijzen dat in verschillende delen van Nederland een verschillende beleid wordt gevoerd (op het kneuterige regionale niveau) en dat het voor kindjes verwarrend is als ze ineens ziek uitziende mensen zien terwijl ze Zwarte Pieten zijn gewend zodat het feestje niet verpest wordt voor die kindjes. Daarom spreek ik van een gentlemen's agreement, in tegenstelling tot wat de meeste Nederlanders lijken te geloven hoeft niet alles met regeltjes geregeld te worden.
Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunning :').

En moet de minister ook maar boos worden op de lokale afwijkende tradities in bijvoorbeeld Grouw en Ameland?
pi_146264026
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet in regeltjes vatten maar de minister wel gemeenten op hun vingers laten tikken omdat ze zich niet met dergelijke details bemoeien in hun evenementenvergunning :').
Je hebt mijn tekst slecht gelezen.
#NoDAPL
pi_146264299
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt mijn tekst slecht gelezen.
Er is eigenlijk geen lokaal beleid waar het gaat om de kleur van Zwarte Piet, daar heeft een gemeente namelijk niets over te zeggen. Zo'n intocht wordt namelijk georganiseerd door plaatselijke vrijwilligers (veelal afkomstig uit de middenstand vanwege het commerciële belang).

Waarom moet de overheid zich daar met regeltjes of vingerwijzingen tegenaan gaan bemoeien? Waarom mag een traditie zich niet ontwikkelen zoals deze zich ontwikkelt? En wat wil je doen aan bv Grouw en Ameland? Die doen immers al decennia afwijkende dingen...
pi_146266242
Zullen we ook in de wet vastleggen dat kinderen alle zaterdagen dat de Sint in het land is, hun schoen moeten zetten?

En tijdens Koningsdag dient iedereen in het oranje gekleed te gaan en alle gemeenten dienen ruimte te maken voor een vrijmarkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146266410
quote:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.Hypocriet.
Ach, de kerk was ook een instituut dat de mensen eronder hield. De rijke mensen mochten vooraan zitten terwijl de arbeiders en paupers genoegen moesten nemen met een plaatsje achterin.

Van mij mogen de mooie monumentale gebouwen blijven, voor de rest mag het instituut kerk verdwijnen.
pi_146266593
quote:
9s.gif Op maandag 3 november 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Zullen we ook in de wet vastleggen dat kinderen alle zaterdagen dat de Sint in het land is, hun schoen moeten zetten?

En tijdens Koningsdag dient iedereen in het oranje gekleed te gaan en alle gemeenten dienen ruimte te maken voor een vrijmarkt.
En dan noemen we het een 'gentlemen's agreement'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')