Luchtig onderwerp jaquote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, niet zo agressief doen.
Het is een luchtig onderwerp, laten we het luchtig houden en niet flauw doen over pilletjes, infantiliteit etc.
Zeg dat maar niet tegen de zeurpieten.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, niet zo agressief doen.
Het is een luchtig onderwerp, laten we het luchtig houden en niet flauw doen over pilletjes, infantiliteit etc.
Eens. Gewoon met de meerderheid de schouders ophalen, glimlachen en verder gaan. Indien die minderheid het feestje probeert te verpesten dan kan de politie hen arresteren, genoeg wetsartikelen die dat rechtvaardigen (openbare orde en zo).quote:Op maandag 3 november 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
De hele Zwarte Piet-discussie vond ik al infantiel.
Nog infantieler is die uit Amerika overgewaaide slachtofferrol die de 'boze blanke man' zich meent aan toe moeten meten.
Ik heb geen problemen met zwarte piet.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Een nee op dat ik het begrijp of dat je geen problemen met zwarte piet hebt?
Was dat in de realiteit maar zo.quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens. Gewoon met de meerderheid de schouders ophalen, glimlachen en verder gaan. Indien die minderheid het feestje probeert te verpesten dan kan de politie hen arresteren.
Als zij voor ratio vatbaar zouden zijn dan zou ik dat proberen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tegen de zeurpieten.
Inderdaad, maar een aanpassing maken is daarentegen ook weer een kleine moeite toch?quote:Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met zwarte piet.
Als kind heb ik sowieso nooit zwarte piet gelijkgesteld aan Surinamer, of Antilliaan... Daarnaast zijn er genoeg zwarten in mijn omgeving die de hele discussie even debiel vinden. Alsof er geen belangrijkere zaken spelen op dit moment.
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?quote:Op maandag 3 november 2014 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als zij voor ratio vatbaar zouden zijn dan zou ik dat proberen.
Zwarte piet werkt tenminste !quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?
Het is mij werkelijk om het even.quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, maar een aanpassing maken is daarentegen ook weer een kleine moeite toch?
Dat is wat de discussie ook zo achterlijk maakt inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
H
[..]
Het is mij werkelijk om het even.
Kleur Pieten dus ?quote:Op maandag 3 november 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is wat de discussie ook zo achterlijk maakt inderdaad.
De oplossing is zo simpel.
Korte versie: dat ze racismespoken zien.quote:Op maandag 3 november 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zou je dan tegen ze zeggen? Dat ze hun schouders moeten ophalen ?
Negeren of hen in ieder geval niet onevenredig veel aandacht geven. Er is geen reden voor programma's zoals P&W om er op te duiken.quote:
Nee, gewoon zoals altijd al iedere organisator van een sinterklaasfeest het lekker zelf laten bedenken en uitvoeren. Daar moet juist geen beleid van bovenaf opzitten.quote:
Verre van, pikkie. Fok! is tijdverdrijf op een druilerige maandagmiddag. Om jouw hautaine gedrag moet ik slechts gniffelen. En terwijl jij het woord 'hautain' opzoekt, ga ik even boodschappen doen. Ik lees je gevatte reactie straks wel.quote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoog, of niet knul?
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.quote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, gewoon zoals altijd al iedere organisator van een sinterklaasfeest het lekker zelf laten bedenken en uitvoeren. Daar moet juist geen beleid van bovenaf opzitten.
Ik had stiekem de hoop dat je je inmiddels wat meer kon inleven in de gedachten gang van een ander, helaas....quote:Op maandag 3 november 2014 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Negeren of hen in ieder geval niet onevenredig veel aandacht geven. Er is geen reden voor programma's zoals P&W om er op te duiken.
Voorschriften? Wil je werkelijk in de wet op gaan nemen hoe Zwarte Piet er uit mag zien? Je bent gestoordquote:Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook prima, zolang die organisator maar verplicht wordt om het te melden indien die afwijkt van de voorschriften. Kwestie van je kindjes kunnen 'beschermen', als je bij voorbaat gewaarschuwd bent dan kan je naar een andere intocht gaan.
Ik zag een leiden een prachtige kerk die een sportschool is geworden en in Rotterdam studentenkamersquote:Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Als 'de Nederlander' werkelijk zo begaan was met 'onze cultuur' zou ik wel iets meer weerstand bij ze verwachten mbt het systematisch sluiten en, nog erger, slopen van ons religieus erfgoed. Kerken, waarvan bouw en versiering vaak door onze voorouders met brood uit de mond samen is gespaard, staan te verpieteren, worden tot 'nuttige' appartementen omgebouwd of verdwijnen in diens geheel.
Staan daar de cultuurminnende Nederlanders zich over op te winden? Welnee; die vinden het al een grove inbraak op hun privacy wanneer ze gevraagd wordt of ze wellicht iets over hebben voor het onderhoud van de plaatselijke kerk.
Hypocriet.
Dat dus.quote:Op maandag 3 november 2014 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zag een leiden een prachtige kerk die een sportschool is geworden en in Rotterdam studentenkamers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |