Eindelijk erkenning, de volgende stap is het permabannen van alle naysayers.quote:
Kerel, van mij hoeft die hele Zwarte Piet niet te verdwijnenquote:Op maandag 3 november 2014 13:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hoi Koos, zie banner hierboven.
Yup. Klopt. Want dat zijn ze ook. En ja, er is ook een aantal mafkeesjes onder de normale Nederlanders. Niet zo gek onder pakweg 16 miljoen voorstanders.quote:Op zondag 2 november 2014 01:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie maakt een hele groep voor racisten uit. Ik zie die propietenfans in dit topic dat regelmatig doen.
Nog steeds gefixeerd op Zwarte Piet? Get a life! En medicijnen.quote:Op zondag 2 november 2014 01:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds gefixeerd op hem? Get a life !
Godver, dit slaat zó op jezelf dat het bijna eng isquote:Op zondag 2 november 2014 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent erg goed iets wat je niet wilt zien.. het ook niet te zien.
Kijk eens naar je eigen postgeschiedenis bijv
Laat Danny er lekker buiten joh. Die heeft zich vorig jaar al aardig geroerd. Lees de 50+ pietentopics van vorig jaar maar.quote:Op zondag 2 november 2014 02:03 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat na het plaatsen van deze banner Danny zich hier ook in de discussie moet komen mengen. Danny ik weet dat je mee leest, laat jouw licht eens schijnen op deze kwestie.
Klopt, haatzaaiend, demoniserend, polariserend en discriminerend uitschot is het. Net als jij.quote:Op zondag 2 november 2014 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker ..... die groep rond Quinsy word hier herhaaldelijk voor racisten uitgemaakt.
Je vraagt naar de bekende weg. Hebt het gore lef om ieand bronnen te vragen terwijl je al een jaar lang post na post bij elkaar liegt. Je bent schaamteloos.quote:Op zondag 2 november 2014 02:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jammer.... je bent niet bereid om de bron van je boosheid nader te beschouwen.
Je kunt geen namen en letterlijke quotes geven.
Heb je dan wel grond voor boosheid. Zo ja... kom dan met die grond .. en stop dan met de klacht " ze hebben me racist genoemd"
Zie bovenquote:Op zondag 2 november 2014 02:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Frappant dat je altijd bronnen wil van dingen die je zelf ook weet ,die hier talloze keren voorbij zijn gekomen, maar zelf nooit een bron geeft.
Waar komen die twintig mensen vandaan? Bron, leugenaar!quote:Op zondag 2 november 2014 02:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeiden "zij" letterlijk. En wie zijn zij? Zijn dat die 20 mensen rond Quinsy.
Daar doen jullie al wekenlang opgefokt over. Get a life !
Maar wat zei iemand dan letterlijk
Quinsy is bekend van de kreet " zwarte piet is racisme" .
Dat is nog steeds niet dat hij zegt dat alle Nederlanders racisten zijn.
Dat heeft hij niet gezegd .
Jij iemand van simpelheid beschuldigen? De ironie...quote:Op zondag 2 november 2014 02:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Achhhhh hoe simpel toch.... De feiten niet willen zien. Geen gewetensnood
Kees laat even zien waar je naar vraagt
[..]
ps... Kees.. zie je niet hoe onmogelijk je antwoord is ? Keihard ontkennen, wat je na de komma schrijft
Verrek, denkbeeldige argumenten. Die hadden we nog niet gezien...quote:Op zondag 2 november 2014 12:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met andere woorden, jouw vermoeden valt helemaal niet te staven omdat het huidige sinterklaasfeest nergens anders mee te vergelijken is. En zeker niet met een denkbeeldig feest waarbij alle pieten wit zouden zijn.
Nog andere argumenten, behalve denkbeeldige?
Andere kennissen zoeken. De jouwe zijn stuk.quote:Op zondag 2 november 2014 15:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De mensen die ik ken zien hem als donkere slaaf.
Je doet jankende en eisende kinderen geen plezier door ze te geven waar ze om drammen. Als jij tegenme scheldt, schreeuwt, eist en doet alsof jij de Nederlandse Rosa Parks bent, dan dien je op je nummer te worden gezet en zeker niet je zin te krijgen. De lange lat en een snuit vol traangas lijkt me de betere optie, als we dan toch dat tijdsvak als voorbeeld nemen.quote:Op zondag 2 november 2014 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk belang?
Persoonlijk sta ik er tamelijk pragmatisch in. Van mij hoeft het feest niet te worden aangepast. Aan de andere kant besef ik best dat de Nederlandse samenleving er anders uitziet dan 150 jaar geleden. De Nederlander is allang niet meer per se blank. We leven in een multiculturele samenleving. En als wij een groep landgenoten een plezier kunnen doen door naast Zwarte Pieten ook gekleurde Pieten mee te laten doen aan het Sinterklaasfeest, dan vind ik dat prima.
Heb jij trouwens na meer dan een jaar nog steeds niet begrepen dat je Quinsy schrijft met een S? Kweetut, stom.. maar goed, zijn moeder heeft wel meer ellende aangericht...quote:Op zondag 2 november 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is toch mallotig als je het wel of niet doorvoeren van aanpassingen laat afhangen van een persoon? Kom op man, is de wil van Quincy wet?
Laten we wel wezen: als het feest op een gegeven moment wordt aangepast, dan doen we dat niet voor die Quincy, die klerelijer.
En er zijn miljoenen en miljoenen meer mensen die zich net zo oprecht gekwetst voelen door het anti-tuig. Maar dat geeft niet, want die zijn niet zwart en hoeven dus niet gered te worden? Racist! Arme zwartjes kunnen het niet alleen en moeten beschermd worden tegen de grote boze blanken? Koop snel nog een shirt! Want dat helpt! Dan sta je ergens voor! Voor lul, that is...quote:Op zondag 2 november 2014 16:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Who cares? Er zijn mensen die zich er oprecht gekwetst door voelen.
Hoezo? Herken je iets? Jij bent per slot van rekening ook niet in de eerste leugen gebarsten...quote:Op maandag 3 november 2014 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weet je dit wel zeker ? Je zit niet te liegen om gelijk te hebben ?
Nog zo'n gek... durf jij die zaken echt aan zwarte piet te koppelen? Strike three, you're out...quote:Op maandag 3 november 2014 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja. Dit had je natuurlijk ook in de VS kunnen roepen over de slavernij. Of de civil rights movement.
Het is natuurlijk wel fijn wanneer mensen kunnen denken vanuit niet alleen hun eigen ervaring maar ook dat van een ander.
Voor de braven al sinds zijn eerste publieke optreden in 1850. Lief genoeg om hem "een hand en een zoen" te geven.quote:Op maandag 3 november 2014 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
Sinds wanneer is Zwarte Piet lief eigenlijk? Over het verloren gaan van tradities gesproken
Piet lijkt trouwens de emoties van de kinderen te spiegelen. Hij staat nogal bedremmeld te kijken als de goede Sint weer eens een stout kind onder handen neemt en lijkt bijzonder blij als hij een cadeautje mag geven. Of zit hij op het eerste plaatje te gniffelen om het nep-dreigement van de Sint?quote:Een boekje met prentjes
Geeft jaren lang pret.
O, vond ik er morgen
Maar een in mijn schoen!
'k Gaf hem en zijn knecht dan
Een hand en een zoen.
quote:Rector Magnificus van Utrecht University: Wij roepen u op om racisme de rug toe te keren
Studenten, alumni en medewerkers van de Universiteit Utrecht voeren al een maand campagne om de aandacht te vestigen op de controversiële aanwezigheid van de rector Bert van der Zwaan bij de intocht van Sinterklaas en Zwarte Piet op zondag 16 november. Al jaren neemt de rector in zijn officiële functie deel aan de traditionele ceremonie. De initiatiefnemers van de campagne en de petitie stellen dit aan de kaak, omdat volgens hen zijn formele aanwezigheid de universiteit representeert en op die manier een actieve herbevestiging en reproductie van de racistische traditie is. Zij roepen hun rector op om niet deel te nemen aan de ceremonie en racisme de rug toe te keren. Op woensdag 12 november organiseren zij een Dag van Actie op de Uithof van 12:00 tot 16:00.
Lees de statement hieronder, teken de petitie hier en steun de campagne.
bron
Kritische studenten zijn ook niet meer wat het geweest is...quote:
En dan is het nu tijd voor je pilletje?quote:Op maandag 3 november 2014 14:27 schreef IntensiveGary het volgende:
Potverdikkie hee! Ben je twee daagjes niet op Fok!, die Bluesdude en een consorten gaan helemaal los. Vooral eerstgenoemde radicaliseert in een heel hard tempo. AIVD, lees je mee? Volgens mij hebben we hier een aankomende PlofPietSorry voor de Weltschmerzesque lange post
[..]
Yup. Klopt. Want dat zijn ze ook. En ja, er is ook een aantal mafkeesjes onder de normale Nederlanders. Niet zo gek onder pakweg 16 miljoen voorstanders.
[..]
Nog steeds gefixeerd op Zwarte Piet? Get a life! En medicijnen.
[..]
Godver, dit slaat zó op jezelf dat het bijna eng is
[..]
Laat Danny er lekker buiten joh. Die heeft zich vorig jaar al aardig geroerd. Lees de 50+ pietentopics van vorig jaar maar.
[..]
Klopt, haatzaaiend, demoniserend, polariserend en discriminerend uitschot is het. Net als jij.
[..]
Je vraagt naar de bekende weg. Hebt het gore lef om ieand bronnen te vragen terwijl je al een jaar lang post na post bij elkaar liegt. Je bent schaamteloos.
[..]
Zie boven
[..]
Waar komen die twintig mensen vandaan? Bron, leugenaar!
[..]
Jij iemand van simpelheid beschuldigen? De ironie...
[..]
Verrek, denkbeeldige argumenten. Die hadden we nog niet gezien...
[..]
Andere kennissen zoeken. De jouwe zijn stuk.
[..]
Je doet jankende en eisende kinderen geen plezier door ze te geven waar ze om drammen. Als jij tegenme scheldt, schreeuwt, eist en doet alsof jij de Nederlandse Rosa Parks bent, dan dien je op je nummer te worden gezet en zeker niet je zin te krijgen. De lange lat en een snuit vol traangas lijkt me de betere optie, als we dan toch dat tijdsvak als voorbeeld nemen.
[..]
Heb jij trouwens na meer dan een jaar nog steeds niet begrepen dat je Quinsy schrijft met een S? Kweetut, stom.. maar goed, zijn moeder heeft wel meer ellende aangericht...
[..]
En er zijn miljoenen en miljoenen meer mensen die zich net zo oprecht gekwetst voelen door het anti-tuig. Maar dat geeft niet, want die zijn niet zwart en hoeven dus niet gered te worden? Racist! Arme zwartjes kunnen het niet alleen en moeten beschermd worden tegen de grote boze blanken? Koop snel nog een shirt! Want dat helpt! Dan sta je ergens voor! Voor lul, that is...
[..]
Hoezo? Herken je iets? Jij bent per slot van rekening ook niet in de eerste leugen gebarsten...
[..]
Nog zo'n gek... durf jij die zaken echt aan zwarte piet te koppelen? Strike three, you're out...
Meh, denk eerder dat bij blues de pietenblues is toegeslagen na de afgelopen week. Hij is zo opgegaan in zijn rol..quote:Op maandag 3 november 2014 15:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En dan is het nu tijd voor je pilletje?
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.quote:Op maandag 3 november 2014 14:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Voor de braven al sinds zijn eerste publieke optreden in 1850. Lief genoeg om hem "een hand en een zoen" te geven.
[..]
Piet lijkt trouwens de emoties van de kinderen te spiegelen. Hij staat nogal bedremmeld te kijken als de goede Sint weer eens een stout kind onder handen neemt en lijkt bijzonder blij als hij een cadeautje mag geven. Of zit hij op het eerste plaatje te gniffelen om het nep-dreigement van de Sint?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kun je met 100en bewijzen komen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.
Zwarte piet is racistisch en wilde niet op de foto met een blanke adolf.quote:Op maandag 3 november 2014 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler wilde niet op de foto met Zwarte Piet.
Blanke mannen zijn ook altijd het slachtoffer GVDquote:Op maandag 3 november 2014 16:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Zwarte piet is racistisch en wilde niet op de foto met een blanke adolf.
Als vijf minuten typen voor jou de reden is om aan pillen te denken, zou ik eens een arts opzoeken.quote:Op maandag 3 november 2014 15:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En dan is het nu tijd voor je pilletje?
toen had je nog heksen ipv zwarte pieten..quote:Op maandag 3 november 2014 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler wilde niet op de foto met Zwarte Piet.
Dat Schenkman met zijn boekje zou hebben geprobeerd slavernij en/of racisme goed te praten is ook onwaarschijnlijk als je kijkt naar de kinderlectuur uit die tijd, waarin zwarte mensen vaak nadrukkelijk worden voorgesteld als even vriendelijk, moedig en nobel als blanken (soms op het zoetsappige af).quote:Op maandag 3 november 2014 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat boekje van Schenkman, een product van zijn tijd. Maar ik zie er geen racisme in.
quote:“Bij dit verschrikkelijk ongeluk, als wanneer ieder slechts op eigen behoud bedacht was, sprong een vrije Afrikaan, Simon genaamd, in zee en zwom tot tienmaal toe van het schip naar den wal, iederen keer met zijnen krachtigen arm een aan den dood ontrukt slagtoffer medenemende. (...) Simon, die alleen naar de stem der menschlievendheid luisterde, trotseert voor de elfde maal het woedende element en komt met een kind terug. (...) de edele Neger springt wederom in de baren en komt met het tweede kind terug. Hier is het mevrouw, roept hij uit, schrei nu niet meer. (...) Deze edele Neger is vader van een huisgezin. Hij heeft zijn leven gewaagd, zonder om vrouw en kind te denken; hij heeft slechts de inspraak van zijn hart gevolgd!”
Kinder-courant. Lectuur voor de Nederlandsche jeugd, 2, 1854, p. 122
quote:Zwarte Piet
Al is klein Pietje als inkt zoo zwart,
Het knaapje heeft een deugdzaam hart.
Hij is zoo dienstvaardig,
Gehoorzaam, wellevend,
Meêlijdend, toegevend; -
En nooit geeft kleine zwarte Piet
Aan Pa en Ma het minst verdriet.
Hoe zwart een ander Pietje ook vind'
Altijd blijft hij mijn beste vrind.
Geen kleur geeft op aarde
Een meerdere waarde;
Maar deugdzaam te leven
Kan waarde slechts geven.
Al is 't gezigt ook blank of zwart,
Let daar nooit op, maar wel op 't hart.
J. van Soest, Oost-Indische bloempjes: gedichtjes voor de Nederlandsch-Indische jeugd (derde druk, 1857), p.15
quote:Ali volgde, uit verre landen,
Waar de zonnestralen branden,
Als een arme slaaf zijn’ heer,
Naar diens land en maagschap weêr.
Van zijn Vaderland gescheiden,
Kon geen vreugd zijn hart verblijden:
Want hoe lief zijn heer hem had,
Ali nooit zijn land vergat.
[De meester sterft, Ali zwerft als bedelaar rond.]
Dan, door smart ter neêrgebogen,
Drongen tranen in zijne oogen:
Want al was zijn huid ook zwart
Teêrgevoelig was zijn hart.
“Ach!” zoo mogt hij dikwerf zuchten,
“Kon ik slechts dit oord ontvlugten,
“En, dan dit verwijderd strand,
“Keeren, naar mijn vaderland,
“Waar mijn dierb’re oud’ren wonen;
“Waar mij niemand meer zal honen,
“Om mijn spraak of zwart gelaat,
“Waar mij ’t kleinste kind verstaat.
[Ali redt een kind uit zee.]
“Ed’le man!” sprak toen de vader,
“Redder van mijn kind! kom nader!
“Zeg mij, zeg mij, welk een loon
“Gij begeert, voor hem, mijn zoon!
“Dien gij, door uw edel streven,
“Weêr terug gaaft aan het leven...
[Met behulp van de dankbare vader keert Ali terug naar zijn vaderland.]
Josina Scheffelaar Klots-Roorda van Eysinga, Lettergeschenk aan de jeugd, 1851, “De arme neger”, pp. 37-44
Samen?quote:Op maandag 3 november 2014 16:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als vijf minuten typen voor jou de reden is om aan pillen te denken, zou ik eens een arts opzoeken.
Dan nietquote:Op maandag 3 november 2014 16:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, je durft ook al niet alleen de straat op? Amai, je bent verder heen dan ik dacht...
Gast, lul niet zo achterlijk. Simpele.quote:Op maandag 3 november 2014 16:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook al een pilletje nodig? Misschien kan jij wel samen met IntensiveGary gaan.
confronterend he zoveel x Zwarte Pietquote:Op maandag 3 november 2014 16:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook al een pilletje nodig? Misschien kan jij wel samen met IntensiveGary gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |