Of zijn die krullen er omdat je dan wat minder herkenbaar bent?quote:Op zondag 2 november 2014 15:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het gaat om het totaalplaatje. Verder ben ik het in deze niet volledig eens met Gario, dus waarom zou ik zijn ideeën moeten verdedigen? Maar jij komt aan met 'je kan niet vragen om negerschmink'. Maar dat is natuurlijk een argument van niets. Je maakt je zwart met rode lippen en krullen om een neger uit te beelden. Dat is waar het om gaat en waarom zo veel mensen het racisitsch vinden.
Aan negers wordt soms nog wel eens gerefereerd als Zwarte Piet.quote:Op zondag 2 november 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor flauw getrol? Ik weet niet in wat voor kringen jij je begeeft maar de mensen onder wie ik kom zien in ZP geen neger. Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet, een op zichzelf staand fenomeen. Hij is niet ergens uit een rimboe of een woestijn gehaald.
Jij doet hier een pleidooi tegen een dictatuur van de meerderheid maar een dictatuur van de minderheid is nog minder gewenst. Het doen van toegevingen aan de minderheid is in dit geval lastig aangezien dat het belang van de meerderheid aantast.quote:Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De zak is vergezocht, maar bij de rest hebben ze echt wel een punt hoor. Ik snap het probleem ook niet zo om het iets aan te passen voor de nieuwe nederlanders. En ja, zij hebben ook recht van spreken, aangezien ze ook een nederlands paspoort hebben. Sinterklaas moet een feestje voor iedereen zijn.
De mensen die ik ken zien hem als donkere slaaf.quote:Op zondag 2 november 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor flauw getrol? Ik weet niet in wat voor kringen jij je begeeft maar de mensen onder wie ik kom zien in ZP geen neger. Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet, een op zichzelf staand fenomeen. Hij is niet ergens uit een rimboe of een woestijn gehaald.
Van een dictatuur is helemaal geen sprake als omdat Zwarte Piet niet is of wordt vastgelegd in de wet.quote:Op zondag 2 november 2014 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet hier een pleidooi tegen een dictatuur van de meerderheid maar een dictatuur van de minderheid is nog minder gewenst.
Welk belang?quote:Op zondag 2 november 2014 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet hier een pleidooi tegen een dictatuur van de meerderheid maar een dictatuur van de minderheid is nog minder gewenst. Het doen van toegevingen aan de minderheid is in dit geval lastig aangezien dat het belang van de meerderheid aantast.
Ook ik heb de indruk dat de anti-ZP'ers onze traditie niet zo goed begrijpen. De vraag is of dat ze het wel willen begrijpen? Als ze het niet willen begrijpen dan krijgen wij het toch niet uitgelegd.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je leest gewoon niet. Datgene wat je hier schrijft is een totale bevestiging van datgene wat ik schreef. Eigenlijk is het grote probleem met de "ZP-discussie" (wat het feitelijk niet is natuurlijk) dat diegenen die anti zijn geen idee hebben waar het over gaat. Ze snappen niet waarom het verzet zo unaniem is. Het af proberen te doen met een "ach doe niet zo raar"-insteek is tekenend van dat gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik denk dat je dit in een veel bredere context moet zijn. Er is de laatste decennia erg veel veranderd voor de mensen, erg veel zekerheden zijn verdwenen en erg veel onzekerheden zijn er gekomen. Dit wordt in sociologische kringen ook als verklaring gezien voor het terug opkomen van dialecten, het terug populair worden van regionale muziek, een deel van de oorzaak van het anti-EU sentiment etc.quote:
Het mooiste deel van m'n post negeer je.quote:Op zondag 2 november 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit in een veel bredere context moet zijn. Er is de laatste decennia erg veel veranderd voor de mensen, erg veel zekerheden zijn verdwenen en erg veel onzekerheden zijn er gekomen. Dit wordt in sociologische kringen ook als verklaring gezien voor het terug opkomen van dialecten, het terug populair worden van regionale muziek, een deel van de oorzaak van het anti-EU sentiment etc.
Mensen hebben behoefte om vast te houden aan wat vertrouwd en bekend is, zaken die onveranderlijk lijken te zijn. Een van die zaken is het Sinterklaasfeest.
Ik heb veel flauwe opmerkingen over Balotelli gehoord, meestal verwijzende naar zijn lage intelligentie en zijn extraverte gedrag. Ik heb nog nooit dit gehoord.quote:Op zondag 2 november 2014 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan negers wordt soms nog wel eens gerefereerd als Zwarte Piet.
Loopt Balotelli over het veld te harken, dan wordt er gezegd: die Zwarte Piet schiet vandaag geen bal raak.
Nee hoor, ik reageer op jouw vraag dus wordt die vraag geciteerd. Terecht wordt de vraag gesteld, binnen en buiten Nederland (België), waarom wij ons hier zo over opwinden. Omdat het niet alleen om het Sinterklaasfeest gaat, omdat het symptoom staat voor iets anders: een sterk veranderende samenleving waarin zekerheden wegvallen en onzekerheden worden geïntroduceerd. Daarom trekken wij (de meerderheid van de Nederlanders) de grens bij dit feest. Dit blijft een constante! Dit blijft zoals wij het zijn gewend! Ik duid nu wat m.i. speelt bij die meerderheid.quote:Op zondag 2 november 2014 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het mooiste deel van m'n post negeer je.
Fijn is dat.
En jij voelt niets voor een pragmatische insteek waarbij er een beetje water bij de wijn wordt gedaan?quote:Op zondag 2 november 2014 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op jouw vraag dus wordt die vraag geciteerd. Terecht wordt de vraag gesteld, binnen en buiten Nederland (België), waarom wij ons hier zo over opwinden. Omdat het niet alleen om het Sinterklaasfeest gaat, omdat het symptoom staat voor iets anders: een sterk veranderende samenleving waarin zekerheden wegvallen en onzekerheden worden geïntroduceerd. Daarom trekken wij (de meerderheid van de Nederlanders) de grens bij dit feest. Dit blijft een constante! Dit blijft zoals wij het zijn gewend! Ik duid nu wat m.i. speelt bij die meerderheid.
Balotelli, Regi Blinker, Wijnaldum. Als de speler maar donker is. Zwarte Piet is gewoon een van de vele bijnamen die je voorbij hoort komen tijdens een wedstrijd.quote:Op zondag 2 november 2014 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb veel flauwe opmerkingen over Balotelli gehoord, meestal verwijzende naar zijn lage intelligentie en zijn extraverte gedrag. Ik heb nog nooit dit gehoord.
Met deze discussie, gestart door Quinsy, zal het naroepen voor Zwarte Piet in ieder geval niet afgenomen zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Balotelli, Regi Blinker, Wijnaldum. Als de speler maar donker is. Zwarte Piet is gewoon een van de vele bijnamen die je voorbij hoort komen tijdens een wedstrijd.
Niet eens zozeer racistisch bedoeld, maar beweren dat Nederlanders Zwarte Piet niet associëren met een negers, is natuurlijk gewoon lariekoek.
Zolang Zwarte Piet bestaat, zal die goede oud-Hollandse traditie voort blijven duren.quote:Op zondag 2 november 2014 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met deze discussie, gestart door Quinsy, zal het naroepen voor Zwarte Piet in ieder geval niet afgenomen zijn.
Ik quote gario even: 'ik rust niet voordat zwarte piet verboden is'.quote:Op zondag 2 november 2014 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij voelt niets voor een pragmatische insteek waarbij er een beetje water bij de wijn wordt gedaan?
Misschien moet je eens vrienden met verstand en kennis van zaken gaan zoeken.quote:Op zondag 2 november 2014 15:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De mensen die ik ken zien hem als donkere slaaf.
Ja kerel, wat voor macht dicht je die Quincy precies toe? Is hij de Paus van het kamp dat het feest graag aangepast ziet worden? Ik weet dat zijn tegenstanders hem graag zo zien, maar eigenlijk moet die Quincy gewoon z'n bek houden.quote:Op zondag 2 november 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik quote gario even: 'ik rust niet voordat zwarte piet verboden is'.
Hoe zie je precies water bij de wijn in deze situatie?
Stond verleden jaar precies zo.quote:
Quincy staat als boegbeeld van de anti piet discussie op tv dit soort ongein te verkondigen. Hem zijn bek laten houden is geen oplossing, dus de vraag blijft staan hoe jij dan een compromis zou zien hierin waarbij Quincy ook tevreden is.quote:Op zondag 2 november 2014 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja kerel, wat voor macht dicht je die Quincy precies toe? Is hij de Paus van het kamp dat het feest graag aangepast ziet worden? Ik weet dat zijn tegenstanders hem graag zo zien, maar eigenlijk moet die Quincy gewoon z'n bek houden.
Het zegt alleen niets over het al dan niet welkom zijn van de Teletubbie Piet.quote:
Jawel: geen extra rode lippen en oorringen meer.quote:Op zondag 2 november 2014 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij voelt niets voor een pragmatische insteek waarbij er een beetje water bij de wijn wordt gedaan?
Werkelijk nog nooit gehoord.quote:Op zondag 2 november 2014 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Balotelli, Regi Blinker, Wijnaldum. Als de speler maar donker is. Zwarte Piet is gewoon een van de vele bijnamen die je voorbij hoort komen tijdens een wedstrijd.
Waarom zou ik dat doen, ik vermaak me kostelijk hierquote:Op zondag 2 november 2014 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Log gewoon uit en kom niet meer terug, boycot fok
Ik dacht dat je wel een man van principes was.quote:Op zondag 2 november 2014 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen, ik vermaak me kostelijk hier
Apen zijn racistisch, weg met apen ! Dood aan de apen!quote:Op zondag 2 november 2014 16:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit gehoord.
Ríepen ze maar Zarte Pietde dingen die ik hoor zijn een graadje erger.
Misschien moeten we dat woord ook maar gaan verbieden
Klopt, die banner hoeft van mij niet.quote:Op zondag 2 november 2014 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wel een man van principes was.
Dat is niet minder jammer natuurlijk.quote:
Het is toch mallotig als je het wel of niet doorvoeren van aanpassingen laat afhangen van een persoon? Kom op man, is de wil van Quincy wet?quote:Op zondag 2 november 2014 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Quincy staat als boegbeeld van de anti piet discussie op tv dit soort ongein te verkondigen. Hem zijn bek laten houden is geen oplossing, dus de vraag blijft staan hoe jij dan een compromis zou zien hierin waarbij Quincy ook tevreden is.
Zwarte Piet, aap, kutneger, kk-zwarte.quote:Op zondag 2 november 2014 16:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit gehoord.
Ríepen ze maar Zarte Pietde dingen die ik hoor zijn een graadje erger.
Misschien moeten we dat woord ook maar gaan verbieden
Bram, er zijn echt al super veel veranderingen gedaan aan Zwarte Piet.quote:Op zondag 2 november 2014 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jawel: geen extra rode lippen en oorringen meer.
Het ging mij om de opmerking van Bram dat Nederlanders Zwarte Piet niet zouden associëren met negers. Dat is natuurlijk gewoon gelul.quote:Op zondag 2 november 2014 16:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Apen zijn racistisch, weg met apen ! Dood aan de apen!
"Ook al is hij zwart als roet, hij meent het toch wel goed."quote:Op zondag 2 november 2014 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de opmerking van Bram dat Nederlanders Zwarte Piet niet zouden associëren met negers. Dat is natuurlijk gewoon gelul.
Heb jij dat vroeger gedaan, die associatie op 5 december, toen je zat te wachten op je kado's?quote:Op zondag 2 november 2014 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de opmerking van Bram dat Nederlanders Zwarte Piet niet zouden associëren met negers. Dat is natuurlijk gewoon gelul.
Geen idee. Moet ik aan m'n ouders vragen.,quote:Op zondag 2 november 2014 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij dat vroeger gedaan, die associatie op 5 december, toen je zat te wachten op je kado's?
Who cares? Er zijn mensen die zich er oprecht gekwetst door voelen.quote:Op zondag 2 november 2014 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij dat vroeger gedaan, die associatie op 5 december, toen je zat te wachten op je kado's?
Jij stelt dat alle Nederlanders piet associeren met negers. Ik zeg dat je uit je nek lult.quote:Op zondag 2 november 2014 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Moet ik aan m'n ouders vragen.,
Maar we hebben nu niet alleen over kinderen. Het ging over Nederlanders in het algemeen, zowel jong als oud.
Ik heb midden in de Bijlmer gewoond en tussen al het zwart heb ik geen seconde aan zwarte piet gedacht.quote:Op zondag 2 november 2014 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet, aap, kutneger, kk-zwarte.
Eigenlijk hoor je alles wel voorbijkomen.
Oké.quote:Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb midden in de Bijlmer gewoond en tussen al het zwart heb ik geen seconde aan zwarte piet gedacht.
Nooit, never.
Dat wil niet zeggen dat je dan maar je gelijk moet krijgen. Zou een mooie teringbende worden als we jouw redenatie erop los gaan laten natuurlijk.quote:Op zondag 2 november 2014 16:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Who cares? Er zijn mensen die zich er oprecht gekwetst door voelen.
En ik ageerde dat stelling dat geen enkele Nederlander dat doet.quote:Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij stelt dat alle Nederlanders piet associeren met negers. Ik zeg dat je uit je nek lult.
quote:Op zondag 2 november 2014 16:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Who cares? Er zijn mensen die zich er oprecht gekwetst door voelen.
Dat mag.quote:Op zondag 2 november 2014 16:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik voel me hierdoor gekwetst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |