abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146226335
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:04 schreef LXIV het volgende:
Nog even over Civitas Christiana, die stichting die zich nu serieus inzet voor het behoud van Zwarte Piet (en het SInterklaasfeest zelf en de Nederlandse identiteit als geheel), die heb ik natuurlijk wat geld gedoneerd voor hun goede werken.
Civitas Christiana? De Christelijke Stad? Lijkt me uitermate verdacht!
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij een stichting steunt die tegen abortus, homo's, euthanasie, evolutie en democratie is zal inderdaad niemand verbazen :).
Ah, daar heb je het al.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146226452
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, je wilt voor anderen bepalen of ze zich ergens over op mogen winden of beledigd over mogen voelen.
Mogen de mensen die het betreft daar niet zelf over oordelen?
Zij mogen dat en wij mogen dat in dit geval aangezien zij het op ons bordje hebben gelegd met hun oproep om ZP af te schaffen. Als wij van mening zijn dat de door hen gepresenteerde argumenten slecht zijn (irrationeel, niet logisch) dan mogen wij dat zeggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146226472
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:48 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk bullshit. Het gaat natuurlijk om het totale plaatje. Dan is het toch duidelijk een persiflerende weergave van een neger? Als ik een cartoon maak over iemand en beweer dat het die persoon niet is, maar alle kenmerkingen en verwijzingen dat wel zeggen. Dan heb ik niet zo'n sterke case in het stellen dat het die persoon niet is.

De braboneger zegt het wel redelijk treffend:
Klinkt wel leuk. Mede omdat hij ontspannen is.
Maar dat zijn lippen rood zijn, vind ik toch echt een geval van kleurenblind. Dik, dat wel. Maar dat geldt voor lang niet alle negers: Somaliërs bijvoorbeeld hebben veel dunnere lippen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146228687
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klinkt wel leuk. Mede omdat hij ontspannen is.
Maar dat zijn lippen rood zijn, vind ik toch echt een geval van kleurenblind. Dik, dat wel. Maar dat geldt voor lang niet alle negers: Somaliërs bijvoorbeeld hebben veel dunnere lippen.
Het klinkt leuk maar hij weet blijkbaar niet dat ZP al ruim voor 1935 voorkwam. :)
Niet bij de intocht, maar wel als onderdeel van het feest.
#NoDAPL
pi_146228783
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij een stichting steunt die tegen abortus, homo's, euthanasie, evolutie en democratie is zal inderdaad niemand verbazen :).
Lekker clubje. -slik-
#NoDAPL
pi_146228915
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet hoeft dan ook niet te verdwijnen. Je hoeft niet alle eisen van zo'n Quincy in te willigen.

Persoonlijk voel ik wel voor uitbreiden van het Pietenkorps met gekleurde Pieten. Lijkt mij een prima oplossing.
Een probleem is dat het een nogal radicale wijziging is. Ja, peutertjes van een 2-3 jaar oud die voor het eerst iets meekrijgen van het feest zullen er geen last van hebben maar wat doe je met de 4-7 jarigen die ineens zo'n grote verandering zien?
Een ander probleem is natuurlijk dat er geen noodzaak is om te veranderen. Zwart is toch prima?
#NoDAPL
pi_146229153
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een probleem is dat het een nogal radicale wijziging is. Ja, peutertjes van een 2-3 jaar oud die voor het eerst iets meekrijgen van het feest zullen er geen last van hebben maar wat doe je met de 4-7 jarigen die ineens zo'n grote verandering zien?
Een ander probleem is natuurlijk dat er geen noodzaak is om te veranderen. Zwart is toch prima?
Gekleurde Pieten zijn geen heel nieuw fenomeen.

Verder ben jij wel de laatste die zich op mag werpen als hoeder van tere kinderzieltjes. Was jij immers niet degene die voorstelde om Sint en Piet uit te joelen? En eventuele kindertraantjes nam je voor lief, zolang het feest maar ongewijzigd zou blijven.

Verder kun je 5- en 6-jarigen nog steeds van alles wijs maken. En 7-jarigen moeten niet meer geloven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146229192
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

roetpieten
pi_146229565
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 21:01 schreef JanCees het volgende:

[..]

roetpieten
Roetpieten, bonte Pieten, regenboogpieten, blanke Pieten, stroopwafelpieten en kaaspieten. Sommige mensen hebben gewoon totaal geen gevoel voor esthetica.
pi_146229651
Cyborgpieten _O_
pi_146229652
Zijn er al rolstoelpieten?
pi_146229659
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:08 schreef robin007bond het volgende:
Cyborgpieten _O_
Robotpieten.
pi_146229827
Hij bestaat.

zondag 2 november 2014 @ 21:12:05 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146229863
Over 10 jaar is het niet meer bon ton om alleen maar Zwarte Piet te hebben. Denk dat de trend van lokale Piet zich nu definitief heeft ingezet, waarbij geschminkt wordt naar wat past bij die stad of dorp. Haarlem krijgt bloemenpieten, Gouda stroopwafel- en kaaspieten, Amsterdam regenboog-Pieten, Utrecht zal wel grijze Dom-Pieten krijgen of geschminkt met een rood-wit embleem (verwijzing stadswapen).

Voor elke plaats is wel iets leuks en origineels te verzinnen. Den Haag krijgt bijvoorbeeld groengele Pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten en ga zo maar verder. Dat zal het feest alsnog wel leuk maken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146230026
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Roetpieten, bonte Pieten, regenboogpieten, blanke Pieten, stroopwafelpieten en kaaspieten. Sommige mensen hebben gewoon totaal geen gevoel voor esthetica.
Oke.
pi_146230091
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef Falco het volgende:
Over 10 jaar is het niet meer bon ton om alleen maar Zwarte Piet te hebben. Denk dat de trend van lokale Piet zich nu definitief heeft ingezet, waarbij geschminkt wordt naar wat past bij die stad of dorp. Haarlem krijgt bloemenpieten, Gouda stroopwafel- en kaaspieten, Amsterdam regenboog-Pieten, Utrecht zal wel grijze Dom-Pieten krijgen of geschminkt met een rood-wit embleem (verwijzing stadswapen).

Voor elke plaats is wel iets leuks en origineels te verzinnen. Den Haag krijgt bijvoorbeeld groengele Pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten en ga zo maar verder. Dat zal het feest alsnog wel leuk maken.
Dat is een goed idee.
pi_146230094
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef Falco het volgende:

Petten krijgt gloeipieten. Den Haag kankâh Pieten.

En als het bedrijfsleven genoeg betaalt, komen er ook Coca Cola- en McDonalds Pieten. Echt een hele verbetering voor de kinderen.
pi_146230221
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet hoeft dan ook niet te verdwijnen. Je hoeft niet alle eisen van zo'n Quincy in te willigen.

Persoonlijk voel ik wel voor uitbreiden van het Pietenkorps met gekleurde Pieten. Lijkt mij een prima oplossing.
Lijkt mij een goed idee:
- De nummer 39 met rijst Piet
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk
- alle kleuren van de regenboog Zeurpieten

kunnen we nog meer bevolkingsgroepen "discrimineren" :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_146230322
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:18 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed idee:
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk

Stichting Martijn heeft ook interesse getoond in het aanbieden van pedo Pieten.
pi_146230337
quote:

[..]

Lijkt mij een goed idee:
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk

De zigeunerpiet ben je nog vergeten.
pi_146230361
quote:
12s.gif Op zondag 2 november 2014 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De zigeunerpiet ben je nog vergeten.
Da's geen Piet die dingen komt brengen.
pi_146230482
quote:

[..]

Lijkt mij een goed idee:
- De Joodse Piet
- Moslim Piet
- De Groen Links Piet
- De licht getinte Piet
en natuurlijk

Goed plan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146231036
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Da's geen Piet die dingen komt brengen.
LoL.
pi_146231114
LOL
pi_146240416
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 21:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gekleurde Pieten zijn geen heel nieuw fenomeen.

Verder ben jij wel de laatste die zich op mag werpen als hoeder van tere kinderzieltjes. Was jij immers niet degene die voorstelde om Sint en Piet uit te joelen? En eventuele kindertraantjes nam je voor lief, zolang het feest maar ongewijzigd zou blijven.
Nee, ik stelde niet voor om ze uit te joelen, ik stelde voor om niet naar die intochten te gaan en er een uit te kiezen waarbij ze wel ZP in ere houden. Idem voor het bekijken van de NTR-intocht, dan maar een keer overslaan. In de hoop dat we dan na dit jaar voor goed van dat gezeik af zijn. Ik durf nu al te voorspellen dat we dit jaar flink wat oproertjes gaan krijgen, ook van de klagers die het feest voorgoed willen verpesten.
Als er geen duidelijk statement komt dat ZP zo blijft zoals die is dan krijgen we jaarlijks dit ritueel, dus jaarlijks een verpest feest voor kindjes overal waar de klagers zoals vorig jaar brullen dat ZP niet bestaat.

Kijk, ik vind als volwassene dit gezeik eerder grappig. Mijn bloeddruk stijgt hier niet door, ik lach er vooral mee. Voor de kindjes is het wat minder leuk als daar zo'n mongool langs de kant staat te schreeuwen dat ZP niet bestaat, dat ZP racistisch is en meer van die onzin.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')