abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146206406
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 02:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog steeds oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken etc.
Sorry, ik kan er niets aan doen.
Waar ik vandaan kom is mijn score ook hoog.
pi_146206527
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 02:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niks mis mee!
Laten we nu niet doen alsof ze er al zijn, dan gaan ze achterover leunen. ;)
Dat geldt trouwens net zo goed voor alle andere delen van de bevolking. :)

Er deed vrijdag een leuke Surinamer mee aan The Voice of Holland, hij was vroeger een hele goede percussionist en hij wou ook eens zijn geluk proberen als zanger. Helaas net niet door doordat hij tegen een favoriet moest en de coach op een steal rekende die er niet meer was. Het punt: zo iemand doet veel meer voor de Surinamers in Nederland dan die mensen die ons feestje proberen te verpesten. Iets om over na te denken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146206555
Zwarte piet afschaffen is wel erg hypocriet als je de afbeeldingen op de gouden koets ziet.
Waarom horen we die zielepieten daarover niet.
pi_146207073
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 02:27 schreef bijdehand het volgende:
86% van alle statistieken is dan ook gelogen
Statitisch gezien is 86% gelogen?
pi_146208116
Goede banner nu op FOK _O_
  zondag 2 november 2014 @ 10:27:33 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146208803
Ik durf te wedden, dat als Sinterklaas altijd een volledig wit feest was geweest, met een witte helper en een wit paard, dat dan Quincy en adepten al jaren hadden lopen gillen, dat het een racistisch feest was, omdat de donkere mensen die ook Nederlander zijn(!) niet vertegenwoordigd waren en dat ze zouden eisen, dat er een donker personage zou worden toegevoegd.

Dit soort beroeps-Calimero's vindt namelijk altijd wel een pseudo-onrecht om over te janken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 2 november 2014 @ 12:04:19 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146210452
Nog even over Civitas Christiana, die stichting die zich nu serieus inzet voor het behoud van Zwarte Piet (en het SInterklaasfeest zelf en de Nederlandse identiteit als geheel), die heb ik natuurlijk wat geld gedoneerd voor hun goede werken.
The End Times are wild
pi_146210493
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik durf te wedden, dat als Sinterklaas altijd een volledig wit feest was geweest, met een witte helper en een wit paard, dat dan Quincy en adepten al jaren hadden lopen gillen, dat het een racistisch feest was, omdat de donkere mensen die ook Nederlander zijn(!) niet vertegenwoordigd waren en dat ze zouden eisen, dat er een donker personage zou worden toegevoegd.

Dit soort beroeps-Calimero's vindt namelijk altijd wel een pseudo-onrecht om over te janken.
Is er in Nederland ook een heftig debat over de kleur van bijvoorbeeld de Kerstman? Met andere woorden, kun je je vermoeden onderbouwen aan de hand van voorbeelden?

Zo niet, dan kunnen we de rest van je betoog ook met een korreltje zout nemen.
  zondag 2 november 2014 @ 12:10:08 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146210589
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Is er in Nederland ook een heftig debat over de kleur van bijvoorbeeld de Kerstman? Met andere woorden, kun je je vermoeden onderbouwen aan de hand van voorbeelden?

Zo niet, dan kunnen we de rest van je betoog ook met een korreltje zout nemen.
Hebben we in Nederland een Kerstmannen-intocht? Een Kerstman-journaal? Kerstmannen film elk jaar?

Geen appels en peren vergelijken asjeblieft. De Kerstman is een relatief moderne figuur die niet, net als Sinterklaas diepgeworteld is in de Nederlandse cultuur. Er zou dus voor Quincy c.s. Nauwelijks winst te halen zijn, omdat het mensen amper interesseert hoe de Kerstman en zijn helpers eruit zien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146210634
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hebben we in Nederland een Kerstmannen-intocht? Een Kerstman-journaal? Kerstmannen film elk jaar?

Geen appels en peren vergelijken asjeblieft. De Kerstman is een relatief moderne figuur die niet, net als Sinterklaas diepgeworteld is in de Nederlandse cultuur. Er zou dus voor Quincy c.s. Nauwelijks winst te halen zijn, omdat het mensen amper interesseert hoe de Kerstman en zijn helpers eruit zien.
Met andere woorden, jouw vermoeden valt helemaal niet te staven omdat het huidige sinterklaasfeest nergens anders mee te vergelijken is. En zeker niet met een denkbeeldig feest waarbij alle pieten wit zouden zijn.

Nog andere argumenten, behalve denkbeeldige?
pi_146211147
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 02:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Surinamers zijn tof man, die horen er helemaal bij inmiddels.
De meeste bedoel je, een klein groepje krijgt toch verdomd veel voor elkaar.
Negerzoenen zijn er al aan gegaan, zwarte piet staat op de nominatie.
Nee dan kun je beter joden hebben, jodenkoeken zijn nog steeds zonder gezeik te koop.
Blanken hoor je ook niet zeiken over blanke vla.
Zigeuners daartegen zijn ook zeikerds ,met hun zigeunersaus is discriminerend.
  zondag 2 november 2014 @ 12:40:18 #212
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_146211244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom moet je meer dan een maand wachten met reageren?
Nek blessure. Excuses daarvoor (voor het late reageren). Maar als iemand op mij reageert voel ik de verplichting om te antwoorden. Noem het een dwangneurotische tik. Ben amper op FOK geweest de afgelopen tijd.
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 12:54:24 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146211622
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee dan kun je beter joden hebben, jodenkoeken zijn nog steeds zonder gezeik te koop.
dat van die negerzoenen was een marketingstunt he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 november 2014 @ 12:55:09 #214
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146211640
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 00:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag het nog maar een keer, wat is de afgelopen tijd allemaal van de Nederlandse cultuur afgepakt.

En ja, sorry, ik kan mensen die vast willen houden aan de huidige Pieten niet echt serieus nemen. Alsof dat hele Sinterklaasfeest opeens niet meer bestaat als we het uiterlijk van de hulpjes gaan aanpassen. En de grap is dat dat uiterlijk al zo vaak is veranderd. Waarom is dit uiterlijk dan zo heilig? Waarom zijn die oorbellen, rode lippen en kroeshaar zo belangrijk? Wordt het feest voor de kinderen minder leuk als we dat veranderen.
Je leest gewoon niet. Datgene wat je hier schrijft is een totale bevestiging van datgene wat ik schreef. Eigenlijk is het grote probleem met de "ZP-discussie" (wat het feitelijk niet is natuurlijk) dat diegenen die anti zijn geen idee hebben waar het over gaat. Ze snappen niet waarom het verzet zo unaniem is. Het af proberen te doen met een "ach doe niet zo raar"-insteek is tekenend van dat gebrek aan inlevingsvermogen.
pi_146211816
quote:

[..]

Ik hoor blanken heel vaak zeiken over blanke vla in deze discussie.
  zondag 2 november 2014 @ 13:06:51 #216
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_146211907
quote:

[..]

Buiten het gegeven dat het geen kleine groep is, is het argument an sich natuurlijk ook belangrijk voor het bereik.

Zoals sp3c al aangeeft zit je sowieso fout met de negerzoen. Maar over Joden:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jodenkoek-niet.dhtml

Jodenvet is ook niet meer. Heb ik overigens geen enkel probleem mee.

Die vergelijking met blanke vla gaat nergens over natuurlijk. Dat heeft niets te maken met een blanke huidskleur. Niemand zeikt over de benaming zwarte kat, of donkere chocola oid.
pi_146211937
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:02 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik hoor blanken heel vaak zeiken over blanke vla in deze discussie.
Zeiken is niet erg.
Als de blanke vla in de ban wordt gedaan, dan praten we verder.
Het gaat er om dat het ene kind met zijn gejengel de zin krijgt, en het andere kind krijgt te horen: "Wees jij nou de wijste!"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 2 november 2014 @ 13:09:57 #218
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_146211982
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zeiken is niet erg.
Als de blanke vla in de ban wordt gedaan, dan praten we verder.
Het gaat er om dat het ene kind met zijn gejengel de zin krijgt, en het andere kind krijgt te horen: "Wees jij nou de wijste!"
Dit vind ik dus ook altijd zo'n gelul. Als het ene kind een punt heeft en het andere niet, hoeft het niet gelijk getrokken te worden.
  zondag 2 november 2014 @ 13:10:53 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146212011
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Da's eigenlijk wel een hele goede samenvatting van dit gedoe. ^O^
pi_146212551
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:04 schreef LXIV het volgende:
Nog even over Civitas Christiana, die stichting die zich nu serieus inzet voor het behoud van Zwarte Piet (en het SInterklaasfeest zelf en de Nederlandse identiteit als geheel), die heb ik natuurlijk wat geld gedoneerd voor hun goede werken.
Dat jij een stichting steunt die tegen abortus, homo's, euthanasie, evolutie en democratie is zal inderdaad niemand verbazen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')