Vanwaar dan die rechtszaken enzo?quote:Op maandag 3 november 2014 21:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk en eerder ook al bij allerlei intochten en Sinterklaasfeestjes.
Ach, dat gaat eigenlijk helemaal nergens over.quote:Op maandag 3 november 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vanwaar dan die rechtszaken enzo?
Fijn, sinds wanneer zijn we verplicht om alle aantijgingen serieus te nemen?quote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat gaat eigenlijk helemaal nergens over.
Dat zijn we niet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fijn, sinds wanneer zijn we verplicht om alle aantijgingen serieus te nemen?
Nietsquote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is er nou precies mis met gekleurde pieten eigenlijk?
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
is discriminatie jegens homo'squote:Op maandag 3 november 2014 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
Wel.quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.
Homo's zijn gekleurd?quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
is discriminatie jegens homo's
Sinds eind jaren zeventig fungeert een regenboogvlag als symbool van de homobeweging en wordt sindsdien onder andere meegevoerd bij de Gay Pride Parades en uitgehangen bij homobars en talrijke andere bijeenkomsten van homo's, lesbiennes en aanverwante seksuele minderheden.quote:
Gewoon beide toestaan dan?quote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets, net zoals er ook niets mis is met zwarte piet.
Tot daar ging het goed.quote:Op maandag 3 november 2014 21:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
als we nou zwarte piet afschaffen en de sinterklaasfeest
en het gepompte geld daarvan nou eens steken...
Ik zei ook geen regenboog pietquote:Op maandag 3 november 2014 22:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sinds eind jaren zeventig fungeert een regenboogvlag als symbool van de homobeweging en wordt sindsdien onder andere meegevoerd bij de Gay Pride Parades en uitgehangen bij homobars en talrijke andere bijeenkomsten van homo's, lesbiennes en aanverwante seksuele minderheden.
I really don,t care.quote:Op maandag 3 november 2014 22:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gewoon beide toestaan dan?
Zeggen we "zwart is een van de vele kleuren die Piet heeft" tegen de internationale gemeenschap
maar als je al die pieten naast elkaar doet krijg je een regenboog, Henkquote:Op maandag 3 november 2014 22:03 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zei ook geen regenboog piet
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.quote:
Tuurlijk wel. Laat mensen die een kinderfeestje organiseren gewoon lekker zelf bepalen hoe ze dat doen. Maak er in elk geval geen politiek ding van. Dan vang je de ellende gewoon grotendeels af.quote:Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.
Neuh, je probeerde Noord Korea nogal opzichtig aan het multiculturalisme te linken.quote:Op maandag 3 november 2014 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, communistisch. Helaas gecombineerde met een dictatuur maar het ging natuurlijk om het communistische, dat snap jij toch wel?
Is het voor jou mogelijk? Voor mij wel.quote:Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is een van die zaken waarbij er niet echt een compromis mogelijk lijkt te zijn.
Minstens zelfs denk ik. Al zal het dit jaar wel een hype zijn om met allerlei kleurtjes te komenquote:Op maandag 3 november 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is maar het is wel mogelijk
beter is gewoon piet zelf laten bepalen, dan is 99 procent zwart
Prima.quote:Op maandag 3 november 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is maar het is wel mogelijk
beter is gewoon piet zelf laten bepalen, dan is 99 procent zwart
zuchtquote:Op maandag 3 november 2014 22:13 schreef sp3c het volgende:
denk dat het weinig uitmaakt of je nu in Amsterdam zit of niet
diegene die het een probleem vinden gaan het niet ineens wel vieren ofzo
In Urk voelt men toch al weinig voor zo'n Paaps feest.quote:Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
zucht
Je zegt toch We vragen het aan de Pieten.
Ik weet zeker dat er in Amsterdam meer pieten zijn die een ander kleurtje willen dan in Urk.
Daar heb ik het over.
zuchtquote:Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
zucht
Je zegt toch We vragen het aan de Pieten.
Ik weet zeker dat er in Amsterdam meer pieten zijn die een ander kleurtje willen dan in Urk.
Daar heb ik het over.
Verkeerd voorbeeld.quote:Op maandag 3 november 2014 22:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Urk voelt men toch al weinig voor zo'n Paaps feest.
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zucht
het lijkt me heel erg sterk
zucht
ik denk .... zucht ... namelijk ... zuchtzuchtkinderachtigekutzucht ... dat mensen die nu een probleem hebben met piet, niet straks wel gaan pieten als het officieel in een andere kleur mag want dat is nu namelijk niet verboden
daar heb ik het over
zucht
kleuter
zucht
ZUCHT!!!!quote:Op maandag 3 november 2014 22:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet.
Dus waarom zei je dat dan?
Mij lijkt het me een super aannemelijk verhaal.quote:Op maandag 3 november 2014 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ZUCHT!!!!
omdat jij zegt dat er in Amsterdam dan meer kleurtjes piet zullen zijn dan elders
dat lijkt mij een supersterk verhaal
Het is inderdaad redelijk onbelangrijkquote:Op maandag 3 november 2014 22:24 schreef sp3c het volgende:
mij niet, gewoon echt onwaarschijnlijk
maar verder is het niet belangrijk
neem je pilletje in manquote:Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zucht
het lijkt me heel erg sterk
zucht
ik denk .... zucht ... namelijk ... zuchtzuchtkinderachtigekutzucht ... dat mensen die nu een probleem hebben met piet, niet straks wel gaan pieten als het officieel in een andere kleur mag want dat is nu namelijk niet verboden
daar heb ik het over
zucht
kleuter
zucht
020 noem ik het eigenlijk lieverquote:Op maandag 3 november 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam is dan ook stukken groter dan Hendrik Ido Ambacht
is dit het nieuwe dingetje ofzo hier?quote:
En vooral cosmopolitischer.quote:Op maandag 3 november 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam is dan ook stukken groter dan Hendrik Ido Ambacht
dat heeft nergens wat mee te maken maar het klopt logischerwijs welquote:
neem ff je pilletje manquote:Op maandag 3 november 2014 22:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nu krijgt sp3c weer een aanval ;s
Kinderachtige reacties hier, mja, what's newquote:
inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 22:53 schreef robin007bond het volgende:
Grappig dat iedereen nog steeds voorbij gaat aan het feit dat je je kinderen voorliegt.
Kant zou het er niet mee eens zijn.
Best zielig ja.quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
inderdaad.
indoctrinatie van waanbeelden -> leidt in sommige gevallen tot veel verdriet(2% zelfs een trauma) wanneer de waarheid boven het licht komt
Serieus?quote:Op maandag 3 november 2014 23:23 schreef sp3c het volgende:
maar kinderen weten toch stiekom dat het niet echt is
we wilden allemaal aan de sint zijn baard trekken
Echt he.quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best zielig ja.
En dan zouden de anti-Pietters zogenaamd een kinderfeestje verpesten, terwijl het kinderfeestje zelf juist kinderen verpest.
Ze leren ook gelijk wantrouwend te worden ten opzichte van de medemens.
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist niet representatief voor de rest van Nederland.quote:Op maandag 3 november 2014 01:16 schreef LTVDK het volgende:
Waarom is er naast die "typisch Nederlandse" stroopwafel- en kaaspieten niet ook gewoon een droppiet
Ik hou mijn hart vast voor de haringpiet en lekkerbekpiet uit Scheveningen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist representatief voor de rest van Nederland.
Een klompenpiet voor Aalten? Een schaatspiet voor Friesland (voor de plaatsen die meedoen met Sinterklaas). Een aspergepiet voor Limburg? Een mosselpiet voor Zeeland?
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Maar de stroopwafel- en kaaspieten zijn niet typisch Nederlands, maar typisch voor Gouda, een gemeente in Zuid-Holland en beslist representatief voor de rest van Nederland.
Haring vind ik smerig. Ik heb ooit staan kijken hoe die dingen zogenaamd schoongemaakt werden. Gadverdamme wat smerig. Ik vreet ze niet: ik ben geen Hollander!! Beslist niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik hou mijn hart vast voor de haringpiet en lekkerbekpiet uit Scheveningen...
Mijn oma had dat wijf op 0.58 tegen de flakte geklapt, for real.quote:
GVD.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.
Worden ook gewoon cokepieten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:
Volendamse palingpieten....godverdomme wat zullen die stinken zeg.
Paling is wel lekker. Ik durf het niet meer te eten, want het is bijna op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:
Volendamse palingpieten....godverdomme wat zullen die stinken zeg.
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gouda staat bij de meeste Nederlanders ergens anders om bekend. En helaas is dat ook representatief voor de rest van Nederland.
Marokkanenquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.
Wat dan wel?
Oh, dat waren problemen in een wijk. Nou je het zegt. Ik herinner me vaag zoiets.quote:
Dat is het ook niet, dat is alleen wat de grote angstzaaier Geert ons wil doen geloven zodat er nog meer angsthazen op hem stemmen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat waren problemen in een wijk. Nou je het zegt. Ik herinner me vaag zoiets.
Maar hoe zou dat representatief zijn voor de rest van Nederland?
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraalquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap deze na enig nadenken nog steeds niet. De kaas en de stroopwafels zullen het niet zijn. Het feit dat Gouda in Holland ligt zal het vast ook niet zijn.
Wat dan wel?
Een te lang gefrituurde piet daarentegen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haring vind ik smerig. Ik heb ooit staan kijken hoe die dingen zogenaamd schoongemaakt werden. Gadverdamme wat smerig. Ik vreet ze niet: ik ben geen Hollander!! Beslist niet.
Lekkerbekken vind ik wel lekker, meestal.
Maar ik begrijp je punt: een gefrituurde piet is geen gezicht!
Neger op het eind heeft wel een goed puntquote:
Dat is altijd het geval met de nazaten van slaven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Het gaat dus gewoon weer ordinair om geld.
Is jouw oma zo'n wijs, oud zwart vrouwtje met een tof accent? Die maken elke film goedquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn oma had dat wijf op 0.58 tegen de flakte geklapt, for real.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:10 schreef De_Guidance het volgende:
DS4, AD is opruiender bezig dan De Telegraaf de laatste tijd.
Vaak kloppen hun berichten gewoon niet blijkt achteraf.
Ik zou het niet zomaar aannemen.
Daarom zou ik zeggen, google eens op Perez Jong Loy.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:10 schreef De_Guidance het volgende:
DS4, AD is opruiender bezig dan De Telegraaf de laatste tijd.
Vaak kloppen hun berichten gewoon niet blijkt achteraf.
Ik zou het niet zomaar aannemen.
Dieper achterliggende gedachtegang en woede over zwarte piet, komt ook helemaal niet door zwarte piet. Het is een uitvloeisel van de selectieve verontwaardiging over de 'herstelbetaling' die ze willen hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Alles is bij dat soort gasten racisme. Al het negatieve wat hun overkomt is ook omdat ze zwart zijn. Al het positieve daarentegen wat een blanke overkomt, komt dan ook omdat ze blank zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom zou ik zeggen, google eens op Perez Jong Loy.
Je komt dan bv tegen de vereniging Opo Kondreman die nauw samenwerkt met de stichting Eer en Herstel.
Ik heb het al eerder aangegeven. Aangezien Zwarte Piet op zich geen racisme is, moet er iets anders achter zitten. Dat kon dan alleen maar geld zijn. Heel jammer dat een zootje PC figuren zich voor het karretje laat spannen door de onzinnige claim dat Zwarte Piet racisme -is-.
Precies zoals die neger met zijn mooie petje in die laatste video op de vraag 'waarom?'....was zijn enige antwoord 'omdat hij zwart is'. Sorry maar als het feit dat een zwart geschminkt typetje al meteen racisme is dan zit je met je IQ op dit niveau:
Zwart
Zwarte Piet is zwart
Negerslaven waren zwart
Dus Zwarte Piet is een negerslaaf
Disclaimer 1: Dat er mensen zijn die zich storen (en misschien zelfs gekwetst zijn) aan/door het typetje Zwarte Piet kan ik me best voorstellen. Dat is dan hun eigen probleem en geen 'bewijs' dat Zwarte Piet racisme IS. Andere mensen storen zich weer aan andere zaken.
Disclaimer 2: De discussie Zwarte Piet heeft wel bij voor- en tegenstanders racisme aan het licht gebracht. Dat is misschien het positieve. Hopelijk kan daarmee een dialoog tot stand komen waarbij degenen die meer gehoord willen worden meer gehoord worden en waarbij de pro-Piet racisten wat meer begrip kunnen krijgen voor de (verre) afstammelingen van negerslaven. Maar goed, deze 2e disclaimer zal wel weer utopisch blijken.
als hij die miljardenclaim dan maar wel neerlegt bij het Afrikaanse land dat zijn overgrootmoeder tot slaaf heeft gemaakt en verkocht.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Neeneenee, dat is natuurlijk de schuld van het land waar je al jaren lang werkloos bent en toch onderdak en uitkering hebt. Snap je natuurlijk wel. Want dat land is de schuldige omdat je nergens geaccepteerd wordt, met je vooroordelen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als hij die miljardenclaim dan maar wel neerlegt bij het Afrikaanse land dat zijn overgrootoma tot slaaf heeft gemaakt en verkocht.
quote:Bol.com opereert onder de slogan ‘De winkel van ons allemaal’. De webwinkel is bovendien eigendom van Ahold, het moederbedrijf van grootgrutter Albert Heijn.
Met Sinterklaas voor de deur is het dan lastig manoeuvreren met het oog op de Zwarte Pietendiscussie. Albert Heijn kondigde aan Zwarte Piet uit de reclame-uitingen te zullen weren (maar heus: het deed Zwarte Piet niet (NIET) in de ban), maar het kwaad was al geschied: een oproep tot een boycot/de roe/de zak viel Appie ten deel.
Bol. com lijkt het nu slimmer aan te pakken. Hoewel in onderstaande commercial van de in september als beste website van Nederland gekroonde online winkel alleen Sinterklaas is te zien, wordt toch op humoristische wijze ingespeeld op de Zwarte Pietendiscussie. Ahold heeft blijkbaar zijn lesje geleerd van Albert Heijn.
bron
Ik zie niet hoe het een uit het ander volgt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat vinden jullie van de stelling:
"Zwarte piet afschaffen zal voor een beter onderwijs voor de donkere mensen zorgen"
Die man moet je echt niet serieus nemen. Wat een leip man!quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef DS4 het volgende:
There it is...
Zelfde groepje als die shepperd. Maar dan nog, dit zijn wel de mensen die de discussie dus aanwapperen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die man moet je echt niet serieus nemen. Wat een leip man!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |