abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145775825

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo en huidig prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock (de nieuwe mr. Tchock, opvolger van Moszkowicz en Spong, maar dat zij reeds opgevolgd zijn weten ze nog niet)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:49:12 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145775839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:48 schreef mapima het volgende:

[..]

Denk het niet, maar het wordt niet in de casus vermeld, omdat Piet enkel zich afvraagt of er wel of niet een geldige overeenkomst is. En dat lijkt mij van niet, omdat er duidelijk is dat Otto wilsontbreken had door die tikfout (99 euro ipv 999)
Dus de dubbele grondslag is hier niet van toepassing?
Ja maar die dubbele grondslag is er toch juist voor wanneer een overeenkomst niet tot stand komt door wilsontbreken?
pi_145775907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar die dubbele grondslag is er toch juist voor wanneer een overeenkomst niet tot stand komt door wilsontbreken?
Ja, ik heb erin gewerkt dat Piet kon weten dat de prijs niet klopte en zich dus NIET kan beroepen op art. 3:35.

Dus ik zou erin moetn zetten (wel beter uitgewerkt):

Dubbele grondslag
Primair: er is niet voldaan aan de eis van wil
Secundair: ook niet aan de eis van opgewekt vertrouwen ivm de omstandigheden
pi_145775940
Casus 2
Otto biedt op haar website LCD-tv’s van Philips per abuis aan voor ¤ 99,- in plaats van
voor ¤ 999,-. Piet ziet het aanbod en bestelt direct zo’n tv voor ¤ 99,-. Otto mailt terug
dat er sprake is van een vergissing en dat de prijs ¤ 999,- bedraagt. Zij verzoekt Piet de koop voor de herstelde prijs alsnog te bevestigen. Piet stelt zich op het standpunt dat er
een geldige koopovereenkomst met betrekking tot de tv voor ¤ 99,- tot stand is
gekomen en verlangt levering.
Vragen bij casus 2
1. Wat is de centrale rechtsvraag?
2. Wat zijn de toepasselijke rechtsregels?
3. Om welke van deze regels draait het bij de beantwoording van de centrale rechtsvraag?
4. Wat zijn de voorwaarden bij dit artikel?
5. Als aan deze voorwaarden is voldaan, wat is dan het rechtsgevolg?
6. Wat is de voorwaarde waar het bij de beantwoording van de centrale rechtsvraag om gaat?
7. Toets de casus aan deze voorwaarde.
8. Wat is het antwoord op de centrale rechtsvraag? Motiveer uw antwoord.
9. Maakt het voor uw antwoord uit als er wel ¤ 999 op de website had gestaan, maar als Piet had
geleden aan een geestelijke stoornis (zonder dat hij daarvoor onder curatele is gesteld) en onder
invloed daarvan dit aanbod had aanvaard?
pi_145775955

[ Bericht 100% gewijzigd door Mshauri op 21-10-2014 14:53:55 ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:52:42 #6
179075 hugecooll
pi_145775982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:51 schreef mapima het volgende:
Casus 2
Otto biedt op haar website LCD-tv’s van Philips per abuis aan voor ¤ 99,- in plaats van
voor ¤ 999,-. Piet ziet het aanbod en bestelt direct zo’n tv voor ¤ 99,-. Otto mailt terug
dat er sprake is van een vergissing en dat de prijs ¤ 999,- bedraagt. Zij verzoekt Piet de koop voor de herstelde prijs alsnog te bevestigen. Piet stelt zich op het standpunt dat er
een geldige koopovereenkomst met betrekking tot de tv voor ¤ 99,- tot stand is
gekomen en verlangt levering.
Vragen bij casus 2
3. Om welke van deze regels draait het bij de beantwoording van de centrale rechtsvraag?
6. Wat is de voorwaarde waar het bij de beantwoording van de centrale rechtsvraag om gaat?
9. Maakt het voor uw antwoord uit als er wel ¤ 999 op de website had gestaan, maar als Piet had
geleden aan een geestelijke stoornis (zonder dat hij daarvoor onder curatele is gesteld) en onder
Zet je antwoorden er dan ook bij :P
In een spoiler of zo, zodat je niet heel het topic verneukt
pi_145776035
Ik heb (natuurlijk niet letterlijk zo ivm plagiaatcontrole)

Of de koopovereenkomst tot stand is gekomen / geldig is

3:33 3:35 6:217 6:218

3:35

aan iemand gedane verklaring + dat de omstandigheden redelijk/normaal zijn

verklaring geldig + men kan zich niet beroepen op wilsontbreken

of de omstandigheden redelijk waren bij het afleggen van de verklaring

nee, piet kon weten dat de prijs niet klopt

er is geen koopovereenkomst ivm ongeldig aanbod door wilsontbreken

ja, 3:34 en 3:35
pi_145776051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:51 schreef Mshauri het volgende:

Interessante edit
pi_145776052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zet je antwoorden er dan ook bij :P
In een spoiler of zo, zodat je niet heel het topic verneukt
als ik dat doe word ik gepakt wegens plagiaat, ik heb even heel snel de strekking ervan geschreven in een eerdere post
pi_145776054
Is er geen apart huiswerktopic of zo
pi_145776060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:51 schreef Mshauri het volgende:

Het is toch een strafrecht TT?
pi_145776066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Interessante edit
Ging per ongeluk, geen zin om opnieuw te typen
pi_145776068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Mshauri het volgende:
Het is net een Rechten SC he
pi_145776082
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Mshauri het volgende:
dit gaat over rechtsvragen? of er wel of niet een geldige koopovereenkomst is als er per ongeluk een lcd tv voor 10% van de prijs wordt aangeboden
pi_145776084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef mapima het volgende:
Ik heb (natuurlijk niet letterlijk zo ivm plagiaatcontrole)

Of de koopovereenkomst tot stand is gekomen / geldig is

3:33 3:35 6:217 6:218

3:35

aan iemand gedane verklaring + dat de omstandigheden redelijk/normaal zijn

verklaring geldig + men kan zich niet beroepen op wilsontbreken

of de omstandigheden redelijk waren bij het afleggen van de verklaring

nee, piet kon weten dat de prijs niet klopt

er is geen koopovereenkomst ivm ongeldig aanbod door wilsontbreken

ja, 3:34 en 3:35
Mag wel ietsje uitgebreider en netter.
pi_145776110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Mag wel ietsje uitgebreider en netter.
dat is het origineel ook, maar de EUR heeft op het lawweb forum medegedeeld dat ze alle 800 ingeleverde practica controleren op plagiaat:')
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:56:29 #17
179075 hugecooll
pi_145776120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef mapima het volgende:

[..]

dat is het origineel ook, maar de EUR heeft op het lawweb forum medegedeeld dat ze alle 800 ingeleverde practica controleren op plagiaat:')
Zeggen ze ja :')
pi_145776147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

origineel is 883 woorden
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:59:27 #19
179075 hugecooll
pi_145776234
Maar jouw casus gaat over deze zaak http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHSHE:2008:BC2420
Ik vind het wel wat raar dat je die zomaar wegklikte :')
Bijvoorbeeld over 3:35 BW
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145776236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je haalt ze gewoon door een programma heen he. Er is niemand die ze dan handmatig naast elkaar legt of zo
pi_145776243
Voordat je reageert _O-
mag het weten
pi_145776268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het is net een Rechten SC he
Flapdrol, pas die topicpointer even aan
pi_145776282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Flapdrol, pas die topicpointer even aan
Ik maak bezwaar.
pi_145776459
Nou jeetje, vooruit maar weer
pi_145777381
Inmiddels hard bezig met voorbereiden van tentamen strafrecht, oa met de samenvatting van de JFV :) Toch niet helemaal tevreden over die samenvatting, iemand al de JoHo-versie voor nieuw Straf-2 gekocht?

@ Ets, nee, niet mee bezig geweest. Helaas de bonus niet gehaald, eerste twee opdrachten een minnetje gehaald dus hoefde de derde niet meer in te leveren :{
pi_145777417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef underground1009 het volgende:
Inmiddels hard bezig met voorbereiden van tentamen strafrecht, oa met de samenvatting van de JFV :) Toch niet helemaal tevreden over die samenvatting, iemand al de JoHo-versie voor nieuw Straf-2 gekocht?

@ Ets, nee, niet mee bezig geweest. Helaas de bonus niet gehaald, eerste twee opdrachten een minnetje gehaald dus hoefde de derde niet meer in te leveren :{
Nee, ben het boek aan het lezen
pi_145777727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef underground1009 het volgende:

Ja. Nog niet ingekeken. Doe hem pas in 2de kans.

Ben nu bezig met opdracht 3, konkomoeilijk ;(
pi_145778114
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nerdje
pi_145778236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

pi_145780122
Als iemand bedreigt wordt met een pistool en daardoor iemand omver rijdt, is dat dan overmacht-noodtoestand of psychische overmacht?
pi_145780281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Als iemand bedreigt wordt met een pistool en daardoor iemand omver rijdt, is dat dan overmacht-noodtoestand of psychische overmacht?
bedreigt, serieus?
pi_145780672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
40 Sr heeft het over "door overmacht gedrongen". Als je iemand doodrijdt omdat je meer bezig bent met het pistool op je slaap dan op de weg wordt je denk ik niet gedrongen door de overmacht. Dus ik zou het eerder op psychische overmacht gooien of desnoods op AVAS.

Het zou anders zijn als je iemand aanrijdt die op dat moment iemand bedreigt met een pistool. Dan heb je een noodsituatie.
pi_145780881
Welkom in de huiswerkSC voor iedereen die liever wil soggen dan daadwerkelijk iets eigenhandig wil voorbereiden
mag het weten
pi_145780980
Hmm ja thx Tchock.

Maar overmacht-noodtoestand had toch ook met een belangenafweging te maken? Als je het belang van zelf overleven (omdat de bedreiger zegt doorrijden) hoger acht dan het belang van de persoon op de weg die je eventueel zou aanrijden, dan heb je toch overmacht?

Niet dat het bij 6 WVW enig verschil zou maken in einduitspraak hoor, bij beiden zou dan vrijspraak volgen volgens mij. Schuld en wederrechtelijkheid zitten in dat delict, maar het gaat me meer om het principe.
pi_145781361
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:58 schreef Joosie200 het volgende:
Welkom in de huiswerkSC voor iedereen die liever wil soggen dan daadwerkelijk iets eigenhandig wil voorbereiden
Ik denk dat jij de definitie van SOG'en niet helemaal snapt
pi_145781412
Ik ben al uren op zoek naar een bepaalde passage uit de parlementaire geschiedenis over een tijdspanne van 40 jaar.

Zit er steeds meer aan te twijfelen of ik dit niet gewoon gedroomd heb of zo
pi_145781448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:15 schreef Mshauri het volgende:
Ik ben al uren op zoek naar een bepaalde passage uit de parlementaire geschiedenis over een tijdspanne van 40 jaar.

Zit er steeds meer aan te twijfelen of ik dit niet gewoon gedroomd heb of zo
Ik kan me leukere dromen voorstellen
pi_145781492
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik kan me leukere dromen voorstellen
huehue
pi_145781579
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:01 schreef Ties02 het volgende:
Hmm ja thx Tchock.

Maar overmacht-noodtoestand had toch ook met een belangenafweging te maken? Als je het belang van zelf overleven (omdat de bedreiger zegt doorrijden) hoger acht dan het belang van de persoon op de weg die je eventueel zou aanrijden, dan heb je toch overmacht?

Niet dat het bij 6 WVW enig verschil zou maken in einduitspraak hoor, bij beiden zou dan vrijspraak volgen volgens mij. Schuld en wederrechtelijkheid zitten in dat delict, maar het gaat me meer om het principe.
Heb je het nou over de situatie dat iemand met een pistool op je hoofd zegt "rijd die vent onder" of dat je niet oplet tijdens het rijden doordat je een pistool tegen je hoofd hebt?
pi_145781613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je het nou over de situatie dat iemand met een pistool op je hoofd zegt "rijd die vent onder" of dat je niet oplet tijdens het rijden doordat je een pistool tegen je hoofd hebt?
Dat laatste natuurlijk
pi_145781659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:21 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk
Dat dacht ik ook maar als Ties dan zegt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:01 schreef Ties02 het volgende:
Lijkt het alsof hij de eerste optie bedoelde. :)
pi_145781698
Stel nou dat A C wil stalken door voor het huis van C te staan en foto's te maken en aan B vraagt om adres, wat B ook geeft, maar A doet iets anders (enkel bellen en fb-berichten sturen), is B dan ook medeplichtig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 17:23:56 ]
pi_145781711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook maar als Ties dan zegt:

[..]

Lijkt het alsof hij de eerste optie bedoelde. :)
pi_145781713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je vlucht van een misdaad met jouw uitlokkers, jij wordt als bestuurder onder schot gehouden in de auto met de aanwijzing doorrijden anders schiet ik terwijl je zelf iemand ziet oversteken en eigenlijk vaart wil minderen. Lijkt me dan een conflict van plichten > overmacht-noodtoestand.
pi_145781789
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:23 schreef Etsu het volgende:
Stel nou dat A C wil stalken door voor het huis van C te staan en foto's te maken en aan B vraagt om adres, wat B ook geeft, maar A doet iets anders (enkel bellen en fb-berichten sturen), is B dan ook medeplichtig?
Dit staat precies in je boek. Heeft met de opzet op medeplichtigheid te maken. Er is ook zo'n standaardarrest van een man die zijn vriend naar het huis van een gast reed om hem eens een klap te verkopen, waarop die vriend die gast doodsloeg.
pi_145781791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:17 schreef Mshauri het volgende:

[..]

huehue
pi_145781802
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je vlucht van een misdaad met jouw uitlokkers, jij wordt als bestuurder onder schot gehouden in de auto met de aanwijzing doorrijden anders schiet ik terwijl je zelf iemand ziet oversteken en eigenlijk vaart wil minderen. Lijkt me dan een conflict van plichten > overmacht-noodtoestand.
Dan ben ik het wel met je eens denk ik.
pi_145781803
quote:
Arrest Globaal opzet of Medeplichtigheid en opzet, allemaal letterlijk in de werkgroep behandeld lapzwans
pi_145781871
Zo. Succesvolle presentatie in Metz gehad.

Leuk verhaal: een plaatselijke collega kwam een oude bekende tegen. Die blijkt met Arsene Wenger te hebben gevoetbald _O_

Oh en wijn hakken bij de lunch: het blijft een wazig iets :)
pi_145781876
Hier Ets

49 lid 4 Sr:
quote:
4 Bij het bepalen van de straf komen alleen die handelingen in aanmerking die de medeplichtige opzettelijk heeft gemakkelijk gemaakt of bevorderd, benevens hun gevolgen.
Oftewel: alleen de handelingen die opzettelijk medeplichtig zijn gemaakt, maar de gevolgen maken niet uit.
pi_145781905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo. Succesvolle presentatie in Metz gehad.

Leuk verhaal: een plaatselijke collega kwam een oude bekende tegen. Die blijkt met Arsene Wenger te hebben gevoetbald _O_

Doen ze dat standaard of alleen bij feestelijke aangelegenheden
pi_145781935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit staat precies in je boek. Heeft met de opzet op medeplichtigheid te maken. Er is ook zo'n standaardarrest van een man die zijn vriend naar het huis van een gast reed om hem eens een klap te verkopen, waarop die vriend die gast doodsloeg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef Tchock het volgende:
Hier Ets

49 lid 4 Sr:

[..]

Oftewel: alleen de handelingen die opzettelijk medeplichtig zijn gemaakt, maar de gevolgen maken niet uit.
Held.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Arrest Globaal opzet of Medeplichtigheid en opzet, allemaal letterlijk in de werkgroep behandeld lapzwans
Globaal opzet-arrest nog nooit van gehoord. Dat laatste wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 17:30:56 ]
pi_145782117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Doen ze dat standaard of alleen bij feestelijke aangelegenheden
Volgens mij standaard. Het was in ieder geval volledig normaal om een fles wijn te bestellen en toen er iemand aan zijn derde glas ging keek ook niemand op. Joosie kan vast verder duiden.
pi_145782135
Mobiel internet in Luxemburg :')
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:44:17 #58
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145782346
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Volgens mij standaard. Het was in ieder geval volledig normaal om een fles wijn te bestellen en toen er iemand aan zijn derde glas ging keek ook niemand op. Joosie kan vast verder duiden.
Lunch met wijn _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145782456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lunch met wijn _O_
Erik _O_

She's Madonna _O_
pi_145782718
quote:
Iemand zegt dat B het feit niet bevorderd heeft (is een subjectieve eis voor deelnemingsgedraging), waardoor er geen sprake is van medeplichtigheid. De medeplichtigheid moet objectief gezien een aantoonbare bijdrage aan het begane misdrijf hebben geleverd. Dat is hier niet het geval omdat geen van de gegevens gebruikt zijn. Dus er is niet aan het effectiviteitsvereiste voldaan en hij is dus niet medeplichtig.

Welke kant moet ik nou op? :'(
pi_145782818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Iemand zegt dat B het feit niet bevorderd heeft (is een subjectieve eis voor deelnemingsgedraging), waardoor er geen sprake is van medeplichtigheid. De medeplichtigheid moet objectief gezien een aantoonbare bijdrage aan het begane misdrijf hebben geleverd. Dat is hier niet het geval omdat geen van de gegevens gebruikt zijn. Dus er is niet aan het effectiviteitsvereiste voldaan en hij is dus niet medeplichtig.

De kant van het huiswerktopic?
pi_145782853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

de verkeerde kaaaant
pi_145782867
ok
pi_145783612
Wat is de juiste manier volgens jullie om de vragen van rechtsvinding te "tacklen" tijdens het tentamen?
Het gehele arrest lezen inclusief de eventuele noten etc? Of gewoon zoekend lezen => per vraag het desgewenste stuk lezen?
pi_145784216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:27 schreef Accursius het volgende:
Wat is de juiste manier volgens jullie om de vragen van rechtsvinding te "tacklen" tijdens het tentamen?
Het gehele arrest lezen inclusief de eventuele noten etc? Of gewoon zoekend lezen => per vraag het desgewenste stuk lezen?
de vragen beantwoorden. Ik denk dat de enige juiste manier is.
Generaal?? Pardon??
pi_145784254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:42 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

de vragen beantwoorden. Ik denk dat de enige juiste manier is.
Hahaha, ja dat weet ik. Durven het goede antwoord te geven, alleen twijfel ik dus of ik gewoon het hele arrest moet gaan lezen, alles moet markeren of zoekend te werk gaan.
pi_145784309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:27 schreef Accursius het volgende:
Beiden, eerst integraal globaal lezen en dan vervolgens per vraag selectief zoeken
pi_145784340
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:45 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Beiden, eerst integraal globaal lezen en dan vervolgens per vraag selectief zoeken
Top, bedankt _O_ morgen nog even oefenen met oefententamen :)
pi_145784362
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:43 schreef Accursius het volgende:

[..]

Hahaha, ja dat weet ik. Durven het goede antwoord te geven, alleen twijfel ik dus of ik gewoon het hele arrest moet gaan lezen, alles moet markeren of zoekend te werk gaan.
Ik zou heel het arrest lezen. Als je weet wat er staat, kan jij heel snel de vragen oplossen.
Generaal?? Pardon??
pi_145784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:46 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Ik zou heel het arrest lezen. Als je weet wat er staat, kan jij heel snel de vragen oplossen.
Zo doe ik het ook. Aandachtig vanaf het begin alles doorlezen. En dan ook meteen dingen die opvallen markeren. Als ik dan de vragen bij langs ga kan ik al snel gemarkeerde stukken tekst linken aan de vragen. Werkt prima :)
mag het weten
pi_145785076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_145785951
Heilige moeder Maria wat een beest. Tof om te zien. :D

pi_145786103
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:21 schreef Tchock het volgende:
Heilige moeder Maria wat een beest. Tof om te zien. :D

[ afbeelding ]
Disproportionele verdediging dit
pi_145786316
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Disproportionele verdediging dit
Ja kan me niet voorstellen dat is toegestaan?
pi_145786405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:29 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Tegenstander wegduwen met je arm mag bij rugby. Ken de regels verder ook niet trouwens.

Barst hier nu flink los :D Hagel, onweer, windstoten en heel veel regen.
pi_145786498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tegenstander wegduwen met je arm mag bij rugby.

Ken de regels verder ook niet trouwens.
Wut
pi_145786541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:32 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Wut
Vertel
pi_145786595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:29 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Maakte eigenlijk een grapje over noodweer..

;(

Hey Tchock buiten is het nu zeker noodweer of niet? HAHAHA
pi_145786639
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vertel
Je zegt dat iets mag maar je kent de regels niet
pi_145786656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:34 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Je zegt dat iets mag maar je kent de regels niet
Ik ken VERDER de regels niet. Ik weet alleen dat je tegenstanders weg mag duwen met je arm. Oh wacht. Dat staat er ook.
pi_145786738
Multi-interpreteerbaar als je het mij vraagt
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:21:13 #82
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145788763
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Erik _O_

She's Madonna _O_
Hey jongen, alles goed?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145789085
Barca - Ajax.
Wat zullen we zeggen.. 5-1?
pi_145789814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ander land, andere gebruiken. Wijn hoort bij de lunch, is vaak tafelwijn dus festivalwijn en makkelijker weg te krijgen bij een lichte lunch. Mais oui! :7
mag het weten
pi_145789860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:27 schreef nadiyaa het volgende:
Barca - Ajax.
Wordt 1-0 of 2-0 ofzo, Barca gaat echt niet volle bak
pi_145789861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:27 schreef nadiyaa het volgende:
Barca - Ajax.
Ik zeg 4-0
mag het weten
pi_145789922
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:41 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ooooooh jawel.

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik zeg 4-0
Neh denk dat ze Ajax eentje gunnen.
pi_145790032
6-0 :P
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:46:13 #89
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145790100
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ander land, andere gebruiken. Wijn hoort bij de lunch, is vaak tafelwijn dus festivalwijn en makkelijker weg te krijgen bij een lichte lunch. Mais oui! :7
Bis bis bis
pi_145790207
Godver, wat een kut commentaar. Waar zenden ze dit nog meer uit?
pi_145790237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:47 schreef Yreal het volgende:
Godver, wat een kut commentaar. Waar zenden ze dit nog meer uit?
Je kan t vast wel vinden op online streams.
pi_145790647
En dit is 1..
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:58:35 #93
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145791028
Ajax had 5-3-2 moeten spelen.
pi_145792619
Hmm opsporing verzocht kijken of Ajax dat wordt afgeslacht, moeilijk
pi_145796717
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:41 schreef Ties02 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:42 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Ooooooh jawel.
pi_145796794
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Vrouwen en voetbal :')
pi_145796810
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Vrouwen en voetbal :')
Barça doet ook echt helemaal niets meer.
pi_145796822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Barça doet ook echt helemaal niets meer.
Geef ze geen ongelijk met het oog op zaterdag
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:19:20 #99
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145796846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Geef ze geen ongelijk met het oog op zaterdag
Dit dus.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:25:49 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145797238
Wat een saaie wedstrijd zeg, man man man.
Bis bis bis
pi_145797363
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:25 schreef eriksd het volgende:
Wat een saaie wedstrijd zeg, man man man.
Er zou een optie moeten zijn dat beide coaches elkaar de hand schudden en de wedstrijd klaar is.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:28:12 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145797389
Inderdaad. Early cancellation ofzo.
Bis bis bis
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:28:43 #103
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145797418
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er zou een optie moeten zijn dat beide coaches elkaar de hand schudden en de wedstrijd klaar is.
Of de wedstrijd moet gestaakt worden vanwege hondsdolheid vanwege de beet van Suarez. _O-
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:29:20 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145797492
Potverdrie.
Bis bis bis
pi_145797547
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:28 schreef eriksd het volgende:
Inderdaad. Early cancellation ofzo.
Misschien niet zo sportief, wel efficiënt.
pi_145797598
Wat een jongensdroom...
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:35:00 #108
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145798023
Zo, uit dat licht en dicht die deur.
Bis bis bis
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:35:15 #109
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145798036
Geen punten dus voor Ajax.
pi_145798041
Ik heb medelijden met cillissen.
pi_145799534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef Yreal het volgende:
Ik heb medelijden met cillissen.
Zo heet 'ie niet.
pi_145799782
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo heet 'ie niet.
Slechte grap
pi_145800051
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. Aandachtig vanaf het begin alles doorlezen. En dan ook meteen dingen die opvallen markeren. Als ik dan de vragen bij langs ga kan ik al snel gemarkeerde stukken tekst linken aan de vragen. Werkt prima :)
Top _O_, net ook enkele tabjes in mijn bundel geplakt. Ziet er (nog) chique uit :7
pi_145800538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:06 schreef Accursius het volgende:

[..]

Top _O_, net ook enkele tabjes in mijn bundel geplakt. Ziet er (nog) chique uit :7
pics van je wetboek?
pi_145800740
goed, dagje studeren ook weer gehad

ben er helemaal klaar mee.
pi_145800785
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:22 schreef Etsu het volgende:

Ik heb even voetbalkijk pauze, zo weer verder met De Hullu _O_
pi_145800790
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:22 schreef Etsu het volgende:

En, ben je nu slim?
pi_145800843
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

En, ben je nu slim?
hoop het...
pi_145800862
wel lekker gevoel dat ik al meer dan de helft voor erf heb gedaan en het tentamen pas over 7 dagen is.
pi_145801766
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hey jongen, alles goed?
Prima. Met jou? Ben overigens gestrand in Brussel door een ongeluk op het spoor. Nog een nachtje van huis.
pi_145803567
Het Bewindslieden-arrest is zo kut :') In een paniekreactie heeft de Hoge Raad een leerstuk geformuleerd dat totaal paradoxaal en onzinnig is en toch moet ik het nu leren. :r
pi_145805440
Ik ben benieuwd met hoe veel je weg kunt komen bij het indienen van een bezwaarschrift. Eerder aangemerkt als bezwaarschrift is:

quote:
Bij deze delen wij u mede dat (...) deze zaak aanhangig is gemaakt bij de rechtbank.
:')

quote:
Het uitstel wordt gevraagd voor periode tot uitspraak is gedaan, inzake het deze maand in te leveren bezwaar
Die letterlijke tekst, en dus niet een later bezwaarschrift (dat niet kwam)

quote:
Met Uw medewerker A is er eind vorig jaar besproken dat wij zo spoedig mogelijk de aangiften 2000 t/m 2004 zullen indienen. De reden dat deze nog niet ingediend waren is dat 1999 nog een lopende zaak is. Wij hopen dat U begrijpt dat hier enige tijd mee gemoeid is. Wij zullen daarom zo spoedig mogelijk de betreffende aangiften inleveren.
:?

Als je nou gewoon een briefje opstuurt met "Vieze teringlijers, jullie pakken me geld af graaiers ik ga hier wat aan doen" en het wordt niet-ontvankelijk verklaard, krijg je dan ook gelijk?
pi_145808643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:39 schreef Tchock het volgende:
Ik ben benieuwd met hoe veel je weg kunt komen bij het indienen van een bezwaarschrift. Eerder aangemerkt als bezwaarschrift is:

Als je nou gewoon een briefje opstuurt met "Vieze teringlijers, jullie pakken me geld af graaiers ik ga hier wat aan doen" en het wordt niet-ontvankelijk verklaard, krijg je dan ook gelijk?
Het moet wel ergens uit blijken dat je het er niet mee eens bent. Ik zou dan eerder zeggen 'Vieze teringlijers, jullie pakken muhn geld af graaiers. Ik ga niet betalen'
pi_145809205
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het moet wel ergens uit blijken dat je het er niet mee eens bent. Ik zou dan eerder zeggen 'Vieze teringlijers, jullie pakken muhn geld af graaiers. Ik ga niet betalen'
Beter. De variant van Tchock zou nog als bedreiging kunnen worden geïnterpreteerd.
pi_145810896
quote:

[..]

:D _O_ :D
pi_145810994
Binnenkort wordt er weer in me gesneden. Vet spannend.
pi_145812898
quote:
6s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:44 schreef Etsu het volgende:
Vet spannend.
Buikwandcorrectie?
pi_145813225
Draadloos 123 Mbps downloaden met een 120 Mbps abonnement. _O_
De tering wat is dit snel.
pi_145813621
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Buikwandcorrectie?
Ik ben Etsu, niet eriksd.
pi_145813673
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Buikwandcorrectie?
ik heb dit zo gemist _O_
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:13:41 #131
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145813749
quote:
17s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb dit zo gemist _O_
pi_145813968
quote:

[..]

:D
pi_145813974
quote:
17s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb dit zo gemist _O_
Dit _O_
pi_145814665
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben Etsu, niet eriksd.
pi_145814720
Ik heb jullie ook gemist.
pi_145814761
Overigens maandag in Parijs mijn manager stilgekregen. Hij dacht dat de ober een autist was, waarop ik stelde dat hij dan het beste met zijn creditcard kon betalen. Why? Because he can't handle change!

:@
pi_145814769
Hoe het het proces van vaststellen van de materiële belastingschuld en formalisering daarvan in een aanslag (dus vóór de invordering begint)? Is dat de "heffing" of hoort invorderen ook bij heffen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:03:12 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145815140
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Tchock het volgende:
Hoe het het proces van vaststellen van de materiële belastingschuld en formalisering daarvan in een aanslag (dus vóór de invordering begint)? Is dat de "heffing" of hoort invorderen ook bij heffen?
God, wat een suffe vraag.
Bis bis bis
pi_145815160
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

God, wat een suffe vraag.
Ja, erg hè. Zo'n typische "we moeten toch ergens beginnen"-vraag.

Maar ik wil nog steeds het antwoord weten.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:05:53 #140
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145815201
Ik heb werkelijk geen idee.
Bis bis bis
pi_145815288
pi_145817529
Stranglers in the niiiiiiight....
pi_145818184
Ik weet niet meer van wie ik het heb uit dit topic. Maar wat is Moderat toch gave muziek _O_ Luister nu zijn eerste album. _O_
pi_145818628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:25 schreef Accursius het volgende:
Ik weet niet meer van wie ik het heb uit dit topic. Maar wat is Moderat toch gave muziek _O_ Luister nu zijn eerste album. _O_
Mij of Mahar, de rest luistert het niet.

En het is een trio ;) Modeselektor (twee man) en Apparat.
pi_145818732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mij of Mahar, de rest luistert het niet.

En het is een trio ;) Modeselektor (twee man) en Apparat.
Kijk, ga ik ook nog werk van ze apart luisteren straks. :)
pi_145818869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:39 schreef Accursius het volgende:

[..]

Kijk, ga ik ook nog werk van ze apart luisteren straks. :)
Aanrader is vooral Modeselektor - Monkeytown, dat is hun beste album. Verder, als je van die muziek houdt: Modeselektor heeft een eigen platenlabel en die geven af en toe compilaties uit getiteld "Modeselektion". Zijn tot nu toe drie volumes van verschenen en alle drie zijn ze erg tof. Hoor je super veel artiesten en stijlen langskomen en dan kun je vanuit daar verder ontdekken. :D
pi_145819716
Godver, heb een adertje onder m'n oog wat gigantisch aan het kloppen is, kan bijna niet meer normaal lezen
pi_145819810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:03 schreef Ties02 het volgende:
Godver, heb een adertje onder m'n oog wat gigantisch aan het kloppen is, kan bijna niet meer normaal lezen
Altijd vervelend als je wil studeren en er blijkt toch een adertje onder het gras te liggen.
pi_145819880
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Altijd vervelend als je wil studeren en er blijkt toch een adertje onder het gras te liggen.
pi_145819915
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Plaatje stuk, rimshot verneukt. Probeer anders deze
pi_145819973
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

_O- Wat flauw.

Laatste dagje college gehad hiero, nu 6 dagen ''vrij'' en dan volgende week weer tentamens.

Blokken als een malle voor privaat, ik moet en zal die 6,4 halen.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat ze bedoelen met ''blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand'' zoals in 6:271 BW is vermeld. Ik weet bijv. dat een vernietiging met terugwerkende kracht werkt volgens 3:53, maar bij ontbinding is dit dus niet zo blijkbaar. Dit terwijl er wel staat dat indien er is nagekomen er voor beide partijen een verbintenis ontstaat tot ongedaanmaking van de ontvangen prestaties.

edit: Bedoelen ze daarmee in het geval van 3:53 dat er überhaupt nooit een overeenkomst heeft bestaan? En dan in het geval van 6:271 dat dat wel zo is omdat de rechtsgronden blijven bestaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Blistering op 22-10-2014 16:16:27 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_145819999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

:'(
pi_145820317
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

_O- Wat flauw.

Laatste dagje college gehad hiero, nu 6 dagen ''vrij'' en dan volgende week weer tentamens.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat ze bedoelen met ''blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand'' zoals in 6:271 BW is vermeld. Ik weet bijv. dat een vernietiging met terugwerkende kracht werkt volgens 3:53, maar bij ontbinding is dit dus niet zo blijkbaar. Dit terwijl er wel staat dat indien er is nagekomen er voor beide partijen een verbintenis ontstaat tot ongedaanmaking van de ontvangen prestaties.

edit: Bedoelen ze daarmee in het geval van 3:53 dat er überhaupt nooit een overeenkomst heeft bestaan? En dan in het geval van 6:271 dat dat wel zo is omdat de rechtsgronden blijven bestaan?
Volgens mij klopt je edit. Maar let héél erg goed op de goederenrechtelijke gevolgen van ontbinding, nietigverklaring en vernietiging, want dat is een van de belangrijkste leerstukken uit het privaatrecht en zit in elk tentamen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:21:54 #155
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145820467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een rimshot?
Bis bis bis
pi_145820505
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een rimshot?
quote:
A rimshot is a percussion technique used to produce an accented snare drum backbeat. This sound is produced by simultaneously hitting the rim and head of a drum with a drum stick: "the sound is part normal snare and part loud, woody accent,"[1] "generally sharper, brighter and more cutting,"[2] as this produces large amounts of overtones.[3] The stroke is used on the snare in rock, pop, and blues and on the tom-toms in Afro-Cuban music and reggae.[2]

The musical phrase played on percussion instruments used to punctuate jokes is known in percussions as a Sting. This is often called a rimshot although many versions of it do not include a rimshot in the technical sense.
pi_145820532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij klopt je edit. Maar let héél erg goed op de goederenrechtelijke gevolgen van ontbinding, nietigverklaring en vernietiging, want dat is een van de belangrijkste leerstukken uit het privaatrecht en zit in elk tentamen.
Dat laatste klopt ja :P Maar thanks.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:23:40 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145820539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Klinkt...smerig.
Bis bis bis
pi_145820628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klinkt...smerig.
"rim" is gewoon Engels voor "rand", perverse Erik.

edit: Prachtige kans op "perversErik" gemist. :'(
pi_145820660
quote:

[..]

Klinkt...smerig.
Dirty mind
pi_145820803
quote:

[..]

Klinkt...smerig.
Dat dacht ik ook ja. Samentrekking van een rimjob en een nou ja het zal duidelijk zijn.
pi_145820847
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook ja. Samentrekking van een rimjob en een nou ja het zal duidelijk zijn.
Een cums-hot bedoel je, c-u-m-s-h-o-t.

pi_145820893
Interessante termen.
pi_145820897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een cum-shot bedoel je, c-u-m-s-h-o-t.

Lingo had zoveel hilarische momenten :D rip
pi_145820909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:32 schreef Etsu het volgende:
Interessante termen.
:{
pi_145821017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aanrader is vooral Modeselektor - Monkeytown, dat is hun beste album. Verder, als je van die muziek houdt: Modeselektor heeft een eigen platenlabel en die geven af en toe compilaties uit getiteld "Modeselektion". Zijn tot nu toe drie volumes van verschenen en alle drie zijn ze erg tof. Hoor je super veel artiesten en stijlen langskomen en dan kun je vanuit daar verder ontdekken. :D
Top, even genoteerd _O_ straks downloaden.
pi_145821150
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

_O- Wat flauw.

Bij een nietigverklaring wordt er inderdaad gedaan alsof de overeenkomst nooit heeft plaatsgevonden. Een betaling wordt dan dus een onverschuldigde betaling volgens 6:203 Bw. Bij een ontbinding moet iedere partij "zijn best doen" om alles weer terug te draaien naar oorspronkelijke staat. Er ontstaat dus een ongedaanmakingsplicht volgens art 6:271 Bw.
pi_145821432
Wordt vloerbrood gemaakt van bodembeslag?
pi_145821447
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij niet.
pi_145821488
quote:
Je kunt een spelt horen vallen als dat gebeurt.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:46:51 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145821506
quote:
Ik moest lachen.
Bis bis bis
pi_145821638
quote:
9.gif
pi_145821814
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

oh my _O_
pi_145821943
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Combo!
pi_145822005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:38 schreef Accursius het volgende:

[..]

Bij een nietigverklaring wordt er inderdaad gedaan alsof de overeenkomst nooit heeft plaatsgevonden. Een betaling wordt dan dus een onverschuldigde betaling volgens 6:203 Bw. Bij een ontbinding moet iedere partij "zijn best doen" om alles weer terug te draaien naar oorspronkelijke staat. Er ontstaat dus een ongedaanmakingsplicht volgens art 6:271 Bw.
Bij vernietiging bedoel je :P

In casu gaat het erom dat A de fiets van B heeft meegenomen en heeft doorverkocht aan C. B heeft daarop de fiets teruggevorderd van C volgens 5:2 BW. Maar dan is het dus de vraag wat er gebeurt als C A aanspreekt op basis van 6:265 jo. 6:271 BW en de overeenkomst ontbindt. A kan C zijn geld wel teruggeven, maar C kan natuurlijk de fiets niet teruggeven aan B. Maar dat maakt geen reet uit dan neem ik aan, aangezien B überhaupt geen recht had op die fiets aangezien die gestolen was door hem.
pi_145822957
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:25 schreef Accursius het volgende:
^O^

Hele dag aan op het werk.
pi_145823102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

^O^

Hele dag aan op het werk.
Dikke subwoofers op je kantoor? Of gewoon oortjes in?
pi_145823349
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:59 schreef Blistering het volgende:

[..]

Bij vernietiging bedoel je :P

In casu gaat het erom dat A de fiets van B heeft meegenomen en heeft doorverkocht aan C. B heeft daarop de fiets teruggevorderd van C volgens 5:2 BW. Maar dan is het dus de vraag wat er gebeurt als C A aanspreekt op basis van 6:265 jo. 6:271 BW en de overeenkomst ontbindt. A kan C zijn geld wel teruggeven, maar C kan natuurlijk de fiets niet teruggeven aan B. Maar dat maakt geen reet uit dan neem ik aan, aangezien B überhaupt geen recht had op die fiets aangezien die gestolen was door hem.
Godver wat slordig van me. Vernietiging inderdaad. C wordt inderdaad niet beschermd door art 3:86 Bw omdat het diefstal betreft => lid 3 benadrukt dit ook nog (Buitenom 5:2 BW natuurlijk).
Hoe het precies zit wat C nu aan A moet betalen en A aan C weet ik niet. Zo diep zijn ze nog niet op de stof in geweest hier :p
pi_145823509
Serieuze vraag: hoe verduister je een onroerende zaak? :?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:49:59 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145823566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:47 schreef Tchock het volgende:
Niet zo een serieus antwoord: door de lampen uit te doen en gordijnen dicht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145823577
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet zo een serieus antwoord: door de lampen uit te doen en gordijnen dicht.
Pas maar op, als een bepaalde partij over veertig jaar 149 zetels heeft komen ze je halen.
pi_145823616
quote:
Portacabin jatten
pi_145823709
quote:
Nou, als huurder weigeren weg te gaan als de overeenkomst eindigt ofzo.
pi_145823725
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Portacabin jatten
Zodra je bedenkt dat je hem wil jatten is het geen onroerende zaak meer. :D
pi_145823758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou, als huurder weigeren weg te gaan als de overeenkomst eindigt ofzo.
Op zich geen slecht voorbeeld, maar ik ben met conservatoir beslag bezig uit 700 Rv en daar heeft een huurder niets mee te maken.
pi_145823794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:57 schreef Tchock het volgende:
700 R
Hypotheekhouder die ipv executie het pand zelf overneemt.
pi_145824316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zodra je bedenkt dat je hem wil jatten is het geen onroerende zaak meer. :D
Hoezo? Doet toch niets af aan de bedoeling van de bouwer en zulks.

quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:32 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dikke subwoofers op je kantoor? Of gewoon oortjes in?
Gewoon uit de crappy speakers van m'n computer.
pi_145824419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoezo? Doet toch niets af aan de bedoeling van de bouwer en zulks.
Dan is 'ie toch niet meer bedoeld duurzaam op dezelfde plaatst te blijven? Of moest dat naar uiterlijke kenmerken beoordeeld worden?

Ach, geen idee. Hypotheekvoorbeeld van Yreal is goed.
pi_145824600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan is 'ie toch niet meer bedoeld duurzaam op dezelfde plaatst te blijven? Of moest dat naar uiterlijke kenmerken beoordeeld worden?

Nouwja, het doel van een huis blijft het op 1 plek staan. Of het nou los van de grond is of niet.
pi_145824613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nouwja, het doel van een huis blijft het op 1 plek staan. Of het nou los van de grond is of niet.
Y ;(
pi_145824710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uit m'n hoofd gaat het om de naar buiten toe kenbare bedoeling van de 'bouwer'. Het is niet per se nodig dat dat ding daadwerkelijk niet te verplaatsen is.
pi_145824774
Y, jij hebt fiscaal bestuursrecht al een keer gemaakt toch? Moet ik de Faillissementswet meenemen? Hoop het niet want dan moeten er drie wettenbundels mee :')
pi_145824779
Ik voel me zo fucked up naar. Ik krijg echt helemaal niks voor elkaar. De enige reden dat ik volgens mij nog niet gecrasht ben is tentamenstress...
pi_145824802
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Tchock het volgende:
Y, jij hebt fiscaal bestuursrecht al een keer gemaakt toch? Moet ik de Faillissementswet meenemen? Hoop het niet want dan moeten er drie wettenbundels mee :')
Waar zou je die voor nodig hebben dan?
pi_145824835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waar zou je die voor nodig hebben dan?
Faillissementspauliana en regels over faillissementsverklaring door de Ontvanger.
pi_145824876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Faillissementspauliana en regels over faillissementsverklaring door de Ontvanger.
Ik laat hem lekker thuis.
pi_145825705
Eindelijk dat 10a-memo af
pi_145826731
Ik kom echt niet door RGS heen. Dat wordt naar de bijeenkomsten gaan ;(
En binnenkort nog Staatsrecht zucht. genoeg voor vandaag.

quote:
15s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Yreal het volgende:
Ik voel me zo fucked up naar. Ik krijg echt helemaal niks voor elkaar. De enige reden dat ik volgens mij nog niet gecrasht ben is tentamenstress...
I feel ya..
pi_145827373
Gaat hier wel prima, bezig aan m'n derde hoofdstuk voor vandaag

Maar strafrecht leest dan ook weg als een spannend boek _O_ :D
pi_145827475
Verwarming aan
pi_145827866
quote:
15s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Yreal het volgende:

Uitermate klote. Dat gevoel dat alles afhangt van 1 tentamen, teh horror.
pi_145827975
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:44 schreef Blistering het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Uitermate klote. Dat gevoel dat alles afhangt van 1 tentamen, teh horror.
Hangt niet zo veel van af hoor, ook al lijkt het nu misschien anders.
Geen referral hier.
pi_145828039
Die dude bij dwdd moet moeilijk veel drugs gebruiken :')
pi_145828454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hangt niet zo veel van af hoor, ook al lijkt het nu misschien anders.
Nouja, ik voel er weinig voor om gelijk studiepunten te verliezen omdat ik een heel vak niet haal. Bovendien zit ik volgend jaar niet te wachten op inleiding privaatrecht nóg een keer.

Maar het komt wel goed, ik heb 6 vrije dagen om te leren voor beide tentamens (privaat en staats) dus moet lukken.
pi_145828485
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nouja, ik voel er weinig voor om gelijk studiepunten te verliezen omdat ik een heel vak niet haal. Bovendien zit ik volgend jaar niet te wachten op inleiding privaatrecht nóg een keer.

Maar het komt wel goed, ik heb 6 vrije dagen om te leren voor beide tentamens (privaat en staats) dus moet lukken.
Welk boek bij Staats?
pi_145828498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:59 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Welk boek bij Staats?
BKVW, Beginselen v/d Democratische Rechtsstaat.
pi_145828753
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:59 schreef Blistering het volgende:

[..]

Me too.
Je haalt 't vast wel.
Mijn tentamen is pas in januari maar ben me al een beetje aan 't inlezen.
pi_145828843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:07 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Me too.
Je haalt 't vast wel.
Mijn tentamen is pas in januari maar ben me al een beetje aan 't inlezen.
Staats- en Bestuur maar ik me ook niet druk om inderdaad :) Vind het wel een boeiend boek ook overigens.
pi_145829060
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

Staats- en Bestuur maar ik me ook niet druk om inderdaad :) Vind het wel een boeiend boek ook overigens.
Privaat is lastig heb ik gehoord. Veel oefententamens maken en relevante wetsartikelen erbij houden. Achjoh komt wel goed

Btw, wat vinden jullie hiervan? Ik wil een studeerkamer maken.
pi_145829816
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:59 schreef Blistering het volgende:

[..]

Prima boek.
pi_145829822
Totaal geen zin in tentamen morgen. Bahbahbah.
pi_145830094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:34 schreef Tchock het volgende:
Als je het niet meer weet is het altijd in strijd met algemene beginselen van behoorlijk bestuur
pi_145830097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:34 schreef Tchock het volgende:
Komt wel goed schatje.
pi_145830279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:40 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Als je het niet meer weet is het altijd in strijd met algemene beginselen van behoorlijk bestuur
:D Die zijn sowieso belangrijk, maar volgens mij heb ik dat wel in de vingers. Vertrouwensbeginsel met vier vormen en gelijkheidsbeginsel met vier vormen zijn het belangrijkst.
pi_145830372
quote:
17s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Komt wel goed schatje.
En mijn kamer is een chaos en ik moet nog eten maar heb niets meer schoon. ;(
pi_145830524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

:D Die zijn sowieso belangrijk, maar volgens mij heb ik dat wel in de vingers. Vertrouwensbeginsel met vier vormen en gelijkheidsbeginsel met vier vormen zijn het belangrijkst.
En weet je alle antwoorden al uit je hoofd?
pi_145830627
quote:
12s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:49 schreef Mshauri het volgende:

[..]

En weet je alle antwoorden al uit je hoofd?
Heb geen oude tentamens :') Wel een opgavenboek met veel oude tentamenvragen er in, daar ben ik mee bezig.
pi_145830716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb geen oude tentamens :') Wel een opgavenboek met veel oude tentamenvragen er in, daar ben ik mee bezig.
Werkgroepopgaven zijn net zo belangrijk. Daar zijn de tentamens immers op gebaseerd
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:00:56 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145831059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:15 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Privaat is lastig heb ik gehoord. Veel oefententamens maken en relevante wetsartikelen erbij houden. Achjoh komt wel goed

Btw, wat vinden jullie hiervan? Ik wil een studeerkamer maken. [ afbeelding ]

Een studeerkamer?
Bis bis bis
pi_145831314
Laat maar.
pi_145831329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een studeerkamer?
Ja
pi_145831396
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Laat maar.
Laat ons je uitlachen :(
pi_145831445
Wat een goal zeg. Fenomenaal
pi_145831461
Ronaldo #1!
pi_145831468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:08 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Laat ons je uitlachen :(
Iemand op Facebook kan blijkbaar niet typen en dat copypaste ik.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:09:45 #226
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145831478
Cristiano Ronaldo is een eindbaas.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:10:15 #227
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145831508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:06 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Ja
Is dat een soort term voor een bureau en laptop?
Bis bis bis
pi_145831559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk ook een 'before'-foto te zien
pi_145831650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar zie je mij zeggen dat dit een studeerkamer is, meneer eriksd?
Eerlijk, bureau is nice.

Ik wil winkeleeeeeeen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:14:07 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145831700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:13 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Waar zie je mij zeggen dat dit een studeerkamer is, meneer eriksd?
Eerlijk, bureau is nice.

Ik wil winkeleeeeeeen.
Heel goed, gewoon mij terug in mijn hokje schoppen.
Bis bis bis
pi_145831744
quote:
6s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heel goed, gewoon mij terug in mijn hokje schoppen.
Bij jouw formaat is het geen hokje denk ik. Dacht eerder garagebox?
pi_145831766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:15 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

_O_
pi_145831775
Garagebox op de Zuidas :7
pi_145831875
Barça vernedert gister dan wel Ajax op halve kracht maar als je clubs als Liverpool, AS Roma of Galataseray ziet krijg ik steeds meer het idee dat het niet ligt aan de zwakte van de Eredivisie.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:17:12 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145831896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:15 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Nounou.

Bis bis bis
pi_145831931
Woei. Nog minder dan 12 uur.
pi_145832011
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:17 schreef Tchock het volgende:
Woei. Nog minder dan 12 uur.
Voetbal op de avond voor je tentamen. Da's lastig.
pi_145832043
Liverpool wordt nu misschien weggespeeld, maar Engelse teams blijven altijd vol passie en strijd tot de laatste minuut. De meeste PL-wedstrijden zijn daarom zeer boeiend om te kijken terwijl ze kwalitatief misschien niet over naar huis te schrijven zijn. Dat gebeurt in de Eredivisie zelden.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:21:19 #239
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145832131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:19 schreef Mshauri het volgende:
Liverpool wordt nu misschien weggespeeld, maar Engelse teams blijven altijd vol passie en strijd tot de laatste minuut. De meeste PL-wedstrijden zijn daarom zeer boeiend om te kijken terwijl ze kwalitatief misschien niet over naar huis te schrijven zijn. Dat gebeurt in de Eredivisie zelden.
Ok.
Bis bis bis
pi_145832158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ok.
Dank
pi_145832198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:19 schreef Mshauri het volgende:
Sorry, maar hier ben ik het echt absoluut niet mee eens. Ik kijk geregeld PL-wedstrijden en eigenlijk elke Eredivisiewedstrijd die ik kan zien. Dit weekend Eagles - PEC wat knokken tot de laatste seconde was. Cambuur dat puur op strijdlust zich naast Heerenveen werkt terwijl ze daar niet per se recht op hadden. ADO dat met tien man naast NAC komt. Anderzijds zijn er ook in de Premier League clubs die tot het gaatje gaan, maar ook zat die dat niet doen. United bijvoorbeeld speelt flets en passieloos. Sunderland durft volgens mij überhaupt niet meer te spelen de komende tijd.

Ajax speelt als een stel slappe zakken, ja. Maar dat is niet de hele Eredivisie.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:23:16 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145832224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sorry, maar hier ben ik het echt absoluut niet mee eens. Ik kijk geregeld PL-wedstrijden en eigenlijk elke Eredivisiewedstrijd die ik kan zien. Dit weekend Eagles - PEC wat knokken tot de laatste seconde was. Cambuur dat puur op strijdlust zich naast Heerenveen werkt terwijl ze daar niet per se recht op hadden. ADO dat met tien man naast NAC komt. Anderzijds zijn er ook in de Premier League clubs die tot het gaatje gaan, maar ook zat die dat niet doen. United bijvoorbeeld speelt flets en passieloos. Sunderland durft volgens mij überhaupt niet meer te spelen de komende tijd.

Ajax speelt als een stel slappe zakken, ja. Maar dat is niet de hele Eredivisie.
Sterk verwoord. Mshauri, wil je hierop reageren?
Bis bis bis
pi_145832308
En wat nog het allergrappigste is: in Nederland zeggen ze "Wij hebben echt een flutcompetitie met bizarre uitslagen, dat zeggen ze in Engeland niet over de Premier League hoor" en als je dan commentaar van de BBC hoort bij QPR - Liverpool (vier goals in de laatste vijf minuten) of Southampton - Sunderland (een na grootste uitslag ooit in de PL): "Well, that's English football for ya. You don't see that anywhere else."
pi_145832316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sterk verwoord. Mshauri, wil je hierop reageren?
Ik denk dat ik met elk denkbaar weerwoord laat blijken dat ik eigenlijk te weinig voetbal kijk. Dus nee, bedankt.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:26:03 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145832342
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:25 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Ik denk dat ik met elk denkbaar weerwoord laat blijken dat ik eigenlijk te weinig voetbal kijk. Dus nee, bedankt.
Dank.

Tchock, goed gedaan. We zijn je erkentelijk voor je bijdrage.
Bis bis bis
pi_145832358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dank.

Tchock, goed gedaan. We zijn je erkentelijk voor je bijdrage.
Sinds wanneer ben jij de arbiter. :{
pi_145832409
Oh wat een heerlijke wedstrijd.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:27:10 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145832424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij de arbiter. :{
Sinds nu. Groetgroet.
Bis bis bis
pi_145832512
Zo maar weer ff mijn vaste rondje joggen. Zal wel lekker rustig zijn gok ik zo
pi_145832517
Balotelli is ook echt een verschrikkelijke voetballer zeg. En vroeger was hij in elk geval nog heel goed maar daar is ook niets van over.
pi_145833023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:25 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Europees heb je helaas wel te vaak gelijk. Afgelopen twee jaar PSV, Groningen, Vitesse en Utrecht uitgeschakeld door lui voetbal tegen slechte tegenstanders.
pi_145833589
Eredivisie _O_ Ik kijk niet eens meer naar Ajax-Real en dat soort wedstrijden.
pi_145833715
Ugh mijn kat wilt z'n medicijnen niet innemen. Pffffff.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:53:46 #254
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145833787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:52 schreef nadiyaa het volgende:
Ugh mijn kat wilt z'n medicijnen niet innemen. Pffffff.
Jammer dan, dieren hebben in het echte leven ook geen dokter. Zeg dat maar tegen hem.
Bis bis bis
pi_145833804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:52 schreef nadiyaa het volgende:
wilt
Medicijnen om rustig te worden?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:55:11 #256
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145833855
Heb jij kunst thuis Spot?
Bis bis bis
pi_145833856
quote:
6s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jammer dan, dieren hebben in het echte leven ook geen dokter. Zeg dat maar tegen hem.
Ik snap hem echt niet. Hele week gaat het goed maar nu houdt ie gewoon zn kaken stijf op elkaar en eet hij erom heen. Zo frusterend.
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Medicijnen om rustig te worden?
Nee zn antibiotica.
pi_145833895
Floor is floored.
pi_145833951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef eriksd het volgende:
Heb jij kunst thuis Spot?
Het een en ander, maar het meeste is gekregen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:57:55 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145833996
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het een en ander, maar het meeste is gekregen.
Schilderijen? Grafisch?
Bis bis bis
pi_145834052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Nee zn antibiotica.
Heb je een schimmel aan de poes?
pi_145834088
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Heb je een schimmel aan de poes?
Haha grappig :P Het is een meneer!
Hoe doe jij dat als Floor medicijnen moet nemen? Ook in haar voer?
pi_145834163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Schilderijen? Grafisch?
Meer dingen die je neer kunt zetten. Maar geen echt abstracte zaken hoor.
pi_145834218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Ik snap hem echt niet. Hele week gaat het goed maar nu houdt ie gewoon zn kaken stijf op elkaar en eet hij erom heen. Zo frusterend.

[..]

Nee zn antibiotica.
Dan zet je duim en wijsvinger op zijn mondhoeken, druk je zijn mond open, pil er in, bek dicht en wrijf je verticaal over zijn keel.
pi_145834266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:59 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Haha grappig :P Het is een meneer!
Hoe doe jij dat als Floor medicijnen moet nemen? Ook in haar voer?
In het voer en probleemloos. Floor kan zo woest een plak leverworst naar binnen schrokken dat ik er een SUV in zou kunnen verstoppen en ze de dag erna pas zou merken dat poepen pijnlijk is.
pi_145834315
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan zet je duim en wijsvinger op zijn mondhoeken, druk je zijn mond open, pil er in, bek dicht en wrijf je verticaal over zijn keel.
Die kat is net een Pitbull, dat lukt echt niet. In het begin deed ik dat ook, ging prima. Eigenwijze kat!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:04:49 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145834329
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Meer dingen die je neer kunt zetten. Maar geen echt abstracte zaken hoor.
Hmm, interessant. Wel af en toe aan het kijken?
Bis bis bis
pi_145834352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:04 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Die kat is net een Pitbull, dat lukt echt niet. In het begin deed ik dat ook, ging prima. Eigenwijze kat!
Dat ligt aan jou. Zo veel bijtkracht heeft een kat niet.
pi_145834387
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

In het voer en probleemloos. Floor kan zo woest een plak leverworst naar binnen schrokken dat ik er een SUV in zou kunnen verstoppen en ze de dag erna pas zou merken dat poepen pijnlijk is.
Heb het net geprobeerd met nat voer en in stukjes EN in het donker gevoerd. Met de gedachte dat hij dat dan niet ziet ofzo. Nou.. niks ervan.
pi_145834417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou. Zo veel bijtkracht heeft een kat niet.
Dan ken je mijn kat nog niet.
pi_145834421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

ik heb er eentje
pi_145834502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Wel af en toe aan het kijken?
Jawel hoor. Maar het moet me wel gelijk aanspreken.
pi_145834518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:06 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

Dan ken je mijn kat nog niet.
Uiteraard. Je hebt een unieke pitbullkat met de bijtkracht van duizend andere katten. Dat komt omdat hij ooit gevangen is genomen door zijn oude legerchef en toen hebben ze zijn lichaam geïnjecteerd met adamantium. Dat is een super sterke geheime metaallegering die niet kan smelten of buigen. Eigenlijk had je kat dat niet kunnen overleven maar hij is een mutant en zijn specifieke mutatie is dat hij zijn eigen wonden kan herstellen; daarom is hij vrijwel onsterfbaar.
pi_145834544
quote:
6s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard. Je hebt een unieke pitbullkat met de bijtkracht van duizend andere katten. Dat komt omdat hij ooit gevangen is genomen door zijn oude legerchef en toen hebben ze zijn lichaam geïnjecteerd met adamantium. Dat is een super sterke geheime metaallegering die niet kan smelten of buigen. Eigenlijk had je kat dat niet kunnen overleven maar hij is een mutant en zijn specifieke mutatie is dat hij zijn eigen wonden kan herstellen; daarom is hij vrijwel onsterfbaar.
Je kent hem..
pi_145834748
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:15 schreef Blistering het volgende:
Garagebox op de Zuidas :7
Arsenal _O-
pi_145835575
wtf is er nou weer met nu.nl gebeurd.

Eerst fd.nl, toen rechtsorde.nl, nu nu.nl

Dat dit kan in Nederland
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:29:46 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145835607
En Lumas is ook vernieuwd.
Bis bis bis
pi_145835673
Hiddema bij Pauw vanavond _O_
pi_145835705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:30 schreef Accursius het volgende:
Dank voor de tip. Altijd een vermakelijk vent om naar te luisteren/kijken
pi_145835811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:31 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Altijd een vermakelijk vent om naar te luisteren/kijken
Het is alleen wel te hopen dat hij voor die idioot van een Enzo Knol is geprogrammeerd :')
pi_145835850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Arsenal _O-
Gewoon 2-1 voor hoor.
pi_145835858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:29 schreef Mshauri het volgende:
wtf is er nou weer met nu.nl gebeurd.

Eerst fd.nl, toen rechtsorde.nl, nu nu.nl

Dat dit kan in Nederland
Je moet toch het belangrijkste nieuws meekrijgen IN EEN HELE GROTE KOP
pi_145835866
quote:
12s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef Blistering het volgende:

[..]

Gewoon 2-1 voor hoor.
:D
pi_145835967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je moet toch het belangrijkste nieuws meekrijgen IN EEN HELE GROTE KOP
Echt heel erg storend idd. Ik zie het liefst juist zoveel mogelijk tegelijk
pi_145837212
Hiddema die zich laat kennen vanwege een cartoon

Valt me een beetje tegen dit
pi_145837402
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:02 schreef Mshauri het volgende:
Hiddema die zich laat kennen vanwege een cartoon

Valt me een beetje tegen dit
Ja, vraag me ook af of hij gelijk gaat krijgen.. Aan andere kant zal die wel weten wat hij doet lijkt mij :P
pi_145837907
God, weer over Mulisch :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 23:21:14 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145837928
Na de nieuwe hoofdtelefoon nu tijd voor een microsetje _O_
Bis bis bis
pi_145838232
Wat een bizar gesprek dit
pi_145838420
Geen beslag mag worden gelegd op in het huis voorhande zijnde voorraad van spijs en drank dienende tot behoefte van het huisgezin gedurende een maand. Dus als je meer hebt nemen ze je gedroogde pasta en flessen limonade mee?
pi_145838775
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:32 schreef Tchock het volgende:
Geen beslag mag worden gelegd op in het huis voorhande zijnde voorraad van spijs en drank dienende tot behoefte van het huisgezin gedurende een maand. Dus als je meer hebt nemen ze je gedroogde pasta en flessen limonade mee?
Dure champagne vinden ze vast interessanter :P.
Geen referral hier.
pi_145840698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:30 schreef Accursius het volgende:
Dank voor de tip!

Even terugkijken, Hiddema = _O_
  donderdag 23 oktober 2014 @ 02:55:29 #293
179075 hugecooll
pi_145841641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dank voor de tip!

Even terugkijken, Hiddema = _O_
Bij Kijken in de Ziel is ie ook zo lekker 'duidelijk' :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 03:14:55 #294
179075 hugecooll
pi_145842880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:07 schreef Accursius het volgende:

[..]

Ja, vraag me ook af of hij gelijk gaat krijgen.. Aan andere kant zal die wel weten wat hij doet lijkt mij :P
Natuurlijk weet hij wat hij doet, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij per se deze zaak wil en gaat winnen. :P
pi_145842906
Verder vond ik hem uitermate triest gister. Zijn hele betoog draaide er om dat "louche" het meest verschrikkelijke woord in de Nederlandse taal is en al het andere daarbij in het niet viel :')
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:27:23 #297
179075 hugecooll
pi_145842922
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:26 schreef Tchock het volgende:
Verder vond ik hem uitermate triest gister. Zijn hele betoog draaide er om dat "louche" het meest verschrikkelijke woord in de Nederlandse taal is en al het andere daarbij in het niet viel :')
Oh ja dat moest ik nog kijken :P
Maar Hiddema is ook wat (veel) minder genuanceerd dan veel van zijn collega's, dat kan ik wel waarderen _O_
pi_145842947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh ja dat moest ik nog kijken :P
Maar Hiddema is ook wat (veel) minder genuanceerd dan veel van zijn collega's, dat kan ik wel waarderen _O_
Pauw noemde op een gegeven moment wat dingen op die hij over andere mensen had gezegd, hilarisch _O- Hiddema zegt verschrikkelijke dingen over mensen maar louche is véél erger :')!
pi_145842995
9 uur tentamen moet verboden worden
pi_145842999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:34 schreef Yreal het volgende:
9 uur tentamen moet verboden worden
Meid
pi_145843000
Slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: