quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Altijd vervelend als je wil studeren en er blijkt toch een adertje onder het gras te liggen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plaatje stuk, rimshot verneukt. Probeer anders deze
Volgens mij klopt je edit. Maar let héél erg goed op de goederenrechtelijke gevolgen van ontbinding, nietigverklaring en vernietiging, want dat is een van de belangrijkste leerstukken uit het privaatrecht en zit in elk tentamen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:09 schreef Blistering het volgende:
[..]Wat flauw.
Laatste dagje college gehad hiero, nu 6 dagen ''vrij'' en dan volgende week weer tentamens.
Blokken als een malle voor privaat, ik moet en zal die 6,4 halen.
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat ze bedoelen met ''blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand'' zoals in 6:271 BW is vermeld. Ik weet bijv. dat een vernietiging met terugwerkende kracht werkt volgens 3:53, maar bij ontbinding is dit dus niet zo blijkbaar. Dit terwijl er wel staat dat indien er is nagekomen er voor beide partijen een verbintenis ontstaat tot ongedaanmaking van de ontvangen prestaties.
edit: Bedoelen ze daarmee in het geval van 3:53 dat er überhaupt nooit een overeenkomst heeft bestaan? En dan in het geval van 6:271 dat dat wel zo is omdat de rechtsgronden blijven bestaan?
Een rimshot?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plaatje stuk, rimshot verneukt. Probeer anders deze
quote:
quote:A rimshot is a percussion technique used to produce an accented snare drum backbeat. This sound is produced by simultaneously hitting the rim and head of a drum with a drum stick: "the sound is part normal snare and part loud, woody accent,"[1] "generally sharper, brighter and more cutting,"[2] as this produces large amounts of overtones.[3] The stroke is used on the snare in rock, pop, and blues and on the tom-toms in Afro-Cuban music and reggae.[2]
The musical phrase played on percussion instruments used to punctuate jokes is known in percussions as a Sting. This is often called a rimshot although many versions of it do not include a rimshot in the technical sense.
Dat laatste klopt jaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij klopt je edit. Maar let héél erg goed op de goederenrechtelijke gevolgen van ontbinding, nietigverklaring en vernietiging, want dat is een van de belangrijkste leerstukken uit het privaatrecht en zit in elk tentamen.
Klinkt...smerig.quote:
"rim" is gewoon Engels voor "rand", perverse Erik.quote:
Een cums-hot bedoel je, c-u-m-s-h-o-t.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Samentrekking van een rimjob en een nou ja het zal duidelijk zijn.
Lingo had zoveel hilarische momentenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een cum-shot bedoel je, c-u-m-s-h-o-t.
Top, even genoteerdquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aanrader is vooral Modeselektor - Monkeytown, dat is hun beste album. Verder, als je van die muziek houdt: Modeselektor heeft een eigen platenlabel en die geven af en toe compilaties uit getiteld "Modeselektion". Zijn tot nu toe drie volumes van verschenen en alle drie zijn ze erg tof. Hoor je super veel artiesten en stijlen langskomen en dan kun je vanuit daar verder ontdekken.
Bij een nietigverklaring wordt er inderdaad gedaan alsof de overeenkomst nooit heeft plaatsgevonden. Een betaling wordt dan dus een onverschuldigde betaling volgens 6:203 Bw. Bij een ontbinding moet iedere partij "zijn best doen" om alles weer terug te draaien naar oorspronkelijke staat. Er ontstaat dus een ongedaanmakingsplicht volgens art 6:271 Bw.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:09 schreef Blistering het volgende:
[..]Wat flauw.
Laatste dagje college gehad hiero, nu 6 dagen ''vrij'' en dan volgende week weer tentamens.
Blokken als een malle voor privaat, ik moet en zal die 6,4 halen.
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat ze bedoelen met ''blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand'' zoals in 6:271 BW is vermeld. Ik weet bijv. dat een vernietiging met terugwerkende kracht werkt volgens 3:53, maar bij ontbinding is dit dus niet zo blijkbaar. Dit terwijl er wel staat dat indien er is nagekomen er voor beide partijen een verbintenis ontstaat tot ongedaanmaking van de ontvangen prestaties.
edit: Bedoelen ze daarmee in het geval van 3:53 dat er überhaupt nooit een overeenkomst heeft bestaan? En dan in het geval van 6:271 dat dat wel zo is omdat de rechtsgronden blijven bestaan?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:
Wordt vloerbrood gemaakt van bodembeslag?
Je kunt een spelt horen vallen als dat gebeurt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:
oh myquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt een spelt horen vallen als dat gebeurt.
Combo!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt een spelt horen vallen als dat gebeurt.
Bij vernietiging bedoel jequote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:38 schreef Accursius het volgende:
[..]
Bij een nietigverklaring wordt er inderdaad gedaan alsof de overeenkomst nooit heeft plaatsgevonden. Een betaling wordt dan dus een onverschuldigde betaling volgens 6:203 Bw. Bij een ontbinding moet iedere partij "zijn best doen" om alles weer terug te draaien naar oorspronkelijke staat. Er ontstaat dus een ongedaanmakingsplicht volgens art 6:271 Bw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |