Hij is weer sterk hoor, 5 tracks in.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ligt niet aan de mensen hier, dit is verdomme overal zoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:43 schreef Norrage het volgende:
Maar we zitten verdomme al een jaar constant Black Milk te pluggen, haalde zelfs de top 20 van mijn jaarlijstje, en mensen kenne het nog niet? Pff. En ik dacht dat iedereen mijn plugs luisterde![]()
![]()
Jammer dat het stiekem best een slecht album isquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:39 schreef BoerBert het volgende:
De TT die we verdomme gewoon verdienden.
Ja hij kan altijd wel op een groep trouwe fans rekenen, nieuwe zal ook wel zoveel stemmen krijgen, maar hij heeft nog nooit de praise gekregen die hij verdient.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:46 schreef Norrage het volgende:
Toch vind ik bijna 50 stemmen nog best aardig hier http://www.musicmeter.nl/album/384518
Tja. Dit topic is natuurlijk één grote roeptoeter voor 'Beste.Plaat.Ooit'-tips, dus op zich is dat ergens wel te begrijpen. Ik mis een uurtje of 50 per dag om alles bij te kunnen houden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:43 schreef Norrage het volgende:
Maar we zitten verdomme al een jaar constant Black Milk te pluggen, haalde zelfs de top 20 van mijn jaarlijstje, en mensen kenne het nog niet? Pff. En ik dacht dat iedereen mijn plugs luisterde![]()
![]()
Nee natuurlijk is dat te begrijpenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja. Dit topic is natuurlijk één grote roeptoeter voor 'Beste.Plaat.Ooit'-tips, dus op zich is dat ergens wel te begrijpen. Ik mis een uurtje of 50 per dag om alles bij te kunnen houden.
Ken Black Milk wel, maar doet me niet zo veel.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:03 schreef Norrage het volgende:
Was Tomorrow's Modern Indie geen betere TT geweest trouwens?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Morgen komt er weer een uit.
Nee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:03 schreef Norrage het volgende:
Was Tomorrow's Modern Indie geen betere TT geweest trouwens?
Minder urgent ook?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:22 schreef Tchock het volgende:
Ik vind Robag Wruhme inderdaad veel gepolijster en meer upbeat dan Harris. En ook een stuk minder interessant. Sommige nummers zijn wel erg mooi.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef Tchock het volgende:
Mt. Chimaera is echt een prachtig album zeg. Weet niet meer wie de tip gaf maar honderd maal dank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat we "guilty pleasures" noemen is dus eigenlijk gewoon dommemensenmuziek.
Ik mag toch hopen dat daar alleen Kenny G dan onder valtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef Felagund het volgende:
Vreemd dat de Jazz tag zo laag staat, nog lager dan Hiphop.
Dat slaat inderdaad niet ergens op. Al scharen ze waarschijnlijk de Caro Emerald/Norah Jones jazz onder jazz, en dat alleen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef Felagund het volgende:
Vreemd dat de Jazz tag zo laag staat, nog lager dan Hiphop.
Maar Norah Jones staat vrij hoog.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:37 schreef Norrage het volgende:
D
[..]
Dat slaat inderdaad niet ergens op. Al scharen ze waarschijnlijk de Caro Emerald/Norah Jones jazz onder jazz, en dat alleen.
Ohja, slaat nergens op dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar Norah Jones staat vrij hoog.
Volgens mij ligt het aan de methode die ze hebben gebruikt. Scholen met een lage CAT-score kiezen i.h.a. voor genres i.p.v artiesten, waardoor de gemiddeld score voor jazz vrij laag is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja, slaat nergens op dusMisschien omdat het instrumentaal is vinden ze het domme muziek.
Het is geen "ze vinden het domme muziek". Het zijn de gemiddelde SAT-scores van de luisteraars.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja, slaat nergens op dusMisschien omdat het instrumentaal is vinden ze het domme muziek.
Dit is dus een meer plausibele verklaring.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het aan de methode die ze hebben gebruikt. Scholen met een lage CAT-score kiezen i.h.a. voor genres i.p.v artiesten, waardoor de gemiddeld score voor jazz vrij laag is.
Dat begrijp ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen "ze vinden het domme muziek". Het zijn de gemiddelde SAT-scores van de luisteraars.
[..]
Dit is dus een meer plausibele verklaring.
Dat is ook gewoon wat er mee wordt bedoeld ja. Neem bijvoorbeeld Heartbreaker van Ryan Adams, die plaat moest hij maken om zijn relatiebreuk te verwerken. Zijn werk daarna miste die achtergrond en dat hoor je dan wel terug.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:33 schreef ranja het volgende:
Volgens mij bedoelen ze met urgent vaak dat de artiest z'n hart moest uitstorten of z'n ei kwijt moest of zo, dus niet urgent om te horen, wel urgent om opgenomen te hebben.
Nee dan zou RATM niet lager staan dan U2.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar er zit ook veel logica in. De artiesten met intellectuelere teksten over uitgebreide onderwerpen en met een meer maatschappijkritische blik scoren veel hoger dan acts die over veel oppervlakkige onderwerpen schrijven (en overigens is dat ook ongeveer het onderscheid wel en niet top-40).
Hé, dat is een lammetje uit de stal van Josh Homme. Zo eens luisteren.quote:
Of misschien is er gewoon geen correlatie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dan zou RATM niet lager staan dan U2.
Denk gewoon dat het een totaal onbetrouwbaar onderzoek is.
Daar lieten ze ook een stukje van horen ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:08 schreef richolio het volgende:
Net stukje van Aretha Franklin bij DWDD gezien. Die is ook niet meer wat het is geweest.Maar nog steeds respect.
Ja. Dat was ook een groot kritiekpunt bij DWDD. Live is het prima ondanks dat ze niet alle hoge tonen haalt maar op de plaat heeft een producer dat "opgelost".quote:
ah bahquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Dat was ook een groot kritiekpunt bij DWDD. Live is het prima ondanks dat ze niet alle hoge tonen haalt maar op de plaat heeft een producer dat "opgelost".
Hier gaan mijn indie-credits (voor zover ik ze hadquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:37 schreef Norrage het volgende:
Het is in ieder geval al 100x beter dan de versie van Adele zelf.
Dat lijkt me een positief iets.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:47 schreef Norrage het volgende:
Zij staat echt volstrekt onderaan mijn lijstje van meest gehate artiesten.
Hmm.quote:
wtfquote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:01 schreef Tchock het volgende:
Hahah
http://www.cbc.ca/newsblo(...)an-itunes-chart.html
Nor, volgens mij heb jij gewoon jaren geleden na een concert Adele gevraagd om een handtekening en een kusje op de wang, maar liep ze je stijf voorbij, waarna je hebt gezworen nimmer nog een lief woord over haar te spreken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:47 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij zijn er vreemd genoeg best wat Adele fans in dit topic, maar man man wat vind ik haar, haar teksten en haar stem tenenkrommend verschrikkelijk. Zij staat echt volstrekt onderaan mijn lijstje van meest gehate artiesten. Zelfs Kane, Blof en AliB vind ik beter te behappen
ja fijne toevoeging aan zijn (imho) toch al vrij briljante discografiequote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:20 schreef Felagund het volgende:
Ik begin de nieuwe Aphex Twin steeds beter te vinden.Duurde wel even voordat ik erin kwam, maar volgens mij is dat normaal bij zijn muziek.
Aphex Twin geeft pas na meerdere draaibeurten zijn geheimen prijs.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:20 schreef Felagund het volgende:
Ik begin de nieuwe Aphex Twin steeds beter te vinden.Duurde wel even voordat ik erin kwam, maar volgens mij is dat normaal bij zijn muziek.
Huh wat welke andere?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef richolio het volgende:
Bedoelde je trouwens deze Norrage?
Of die andere? Want damn
Oh, nee, laat maar heheh. Ik dacht een ander plaatje, maar die is al een tijd uit.quote:
Die is hier al vrij bekend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:27 schreef richolio het volgende:
Lekker.
Zijn laatste album, Fanfare, is ook heul lekker. Hulde.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Met terugwerkende kracht: ik vind mbv even goed als Loveless.
Hmm, ik vind Loveless toch net wat urgenter.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Nee joh. Als je nou Isn't Anything zou zeggen...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Beide een 8-9. Mbv is haast onbewust echt enorm gegroeid.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:11 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar hoe moeten we dat opvatten?Geef je ze beide een 7 of toch allebei een 10
Ja die is wel tof iddquote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Norrage het volgende:
Die Lucrecia Dalt is echt goed zeg. Tchocky, alle albums heb ik nu geluisterd en allemaal heerlijk
Ik heb alleen Syzygy nog geluisterd, die klonk prima.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Norrage het volgende:
Die Lucrecia Dalt is echt goed zeg. Tchocky, alle albums heb ik nu geluisterd en allemaal heerlijk
Vond het trouwens absoluut niet slecht klinken, maar het is wel een gigantische Arcade Fire-ripoff inderdaad. Was het eerste waar ik aan moest denken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zag Blaudzun bij DWDD vandaag, maar tering wat imiteert hij Arcade Fire ineens
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nog even het liedje voor de andere posters.
Kom er even niet op, op welk nummer het begin lijkt.
Dank uquote:
De enige band waar naar kijken leuker is dan naar luisteren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:40 schreef Moody het volgende:
Ook fout, maar toch ook wel weer lekker. De nieuwe van Ok Go:
Daar ken ik er heel veel vanquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
De enige band waar naar kijken leuker is dan naar luisteren.
Ik bedoel hier de videoclips en niet per se aantrekkelijke bandleden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar ken ik er heel veel van
Point taken. Geen goede albums, maar ze hebben toch ook enkele catchy powerpop plaatjes gemaakt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
De enige band waar naar kijken leuker is dan naar luisteren.
Sjok doelt vooral op deze:quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar ken ik er heel veel van
En deze:quote:
Geniale clips maken die lui iddquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
En deze:
Godverdomme wat moet daar veel tijd in hebben gezeten. En alles in één take. En hier en daar nog op de maat van de muziek ook.
Bedoelt die positief, held.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Bennerd krijgt er hoofdpijn van....
http://www.musicmeter.nl/album/458895/info/0#4700626
Kun je ook aan hiphop-leken uitleggen waarom die plaat zo goed isquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bedoelt die positief, held.
De nieuwste?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Kun je ook aan hiphop-leken uitleggen waarom die plaat zo goed is
Dit helptquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
De nieuwste?
Nou Black Milk is iemand die niet bekend staat als een rapper die allemaal tong twisters uitvoert en allemaal topklasse rijm enzo, maar hij is een van de beste, zo niet dé beste producer op het moment. De sound van hem groeit ook steeds meer met elk project dat hij uitbrengt, Elke beat van hem heeft een heerlijk ritme dat blijft hangen, vaak ook een bijzonder ritme gemaakt met live instrumentatie dat alles net even wat authentieker maakt. Verder zitten er heel veel subtiele trucjes en foefjes in elk nummer die alles net even wat strakker laten klinken, een beetje wat Kanye ook deed op My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Een verschil daarin is dat Black Milk veel dichter bij zijn roots blijft.
Waarom Black Milk mijns inziens zo boven de rest uit steekt is dat vrijwel al zijn instrumentalen bestaan uit origineel materiaal. Dit geeft alles een originele en zoals ik al eerder zei een authentieke sound. Het klinkt echt anders van andere Hip-Hop. Ook een kenmerk van hem is dat hij zelf de drums live opneemt, dit klinkt altijd lekkerder dan zo'n computer bas achtig ding, zoals bij vele Hip-Hop albums. De combinatie van al deze factoren en de raps van Black Milk die nooit echt fenomenaal zijn, maar geen gekke dingen doen. Black Milk doet geen dingen die hij niet kan, wat hij wel kan is met vocalen het allerbeste uit zijn instrumentatie halen en een soort extra dimensie toevoegen, zoals veel goede bands doen met zang over instrumentalen. Het is gewoon allemaal ontzettend strak, solide en sterk, tegelijkertijd is veel van zijn muziek ook rustgevend. Het ligt gewoon ontzettend fijn in het gehoor, misschien wel het fijnste album om naar te luisteren dit jaar. Heb er echt moeite mee om te bepalen welk album het beste dit jaar is. Piñata heeft dan betere raps, maar ondanks dat Madlib een muzikaal genie is, denk ik dat Black Milk hem voorbijgestreefd is.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
De nieuwste?
Nou Black Milk is iemand die niet bekend staat als een rapper die allemaal tong twisters uitvoert en allemaal topklasse rijm enzo, maar hij is een van de beste, zo niet dé beste producer op het moment. De sound van hem groeit ook steeds meer met elk project dat hij uitbrengt, Elke beat van hem heeft een heerlijk ritme dat blijft hangen, vaak ook een bijzonder ritme gemaakt met live instrumentatie dat alles net even wat authentieker maakt. Verder zitten er heel veel subtiele trucjes en foefjes in elk nummer die alles net even wat strakker laten klinken, een beetje wat Kanye ook deed op My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Een verschil daarin is dat Black Milk veel dichter bij zijn roots blijft.
Waarom Black Milk mijns inziens zo boven de rest uit steekt is dat vrijwel al zijn instrumentalen bestaan uit origineel materiaal. Dit geeft alles een originele en zoals ik al eerder zei een authentieke sound. Het klinkt echt anders van andere Hip-Hop. Ook een kenmerk van hem is dat hij zelf de drums live opneemt, dit klinkt altijd lekkerder dan zo'n computer bas achtig ding, zoals bij vele Hip-Hop albums. De combinatie van al deze factoren en de raps van Black Milk die nooit echt fenomenaal zijn, maar geen gekke dingen doen. Black Milk doet geen dingen die hij niet kan, wat hij wel kan is met vocalen het allerbeste uit zijn instrumentatie halen en een soort extra dimensie toevoegen, zoals veel goede bands doen met zang over instrumentalen. Het is gewoon allemaal ontzettend strak, solide en sterk, tegelijkertijd is veel van zijn muziek ook rustgevend. Het ligt gewoon ontzettend fijn in het gehoor, misschien wel het fijnste album om naar te luisteren dit jaar. Heb er echt moeite mee om te bepalen welk album het beste dit jaar is. Piñata heeft dan betere raps, maar ondanks dat Madlib een muzikaal genie is, denk ik dat Black Milk hem voorbijgestreefd is.
Sodeju, die ziet er echt ongelooflijk beroerd uit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Het gaat niet goed met onze hipsterteef jongens, wil iemand haar wat eten geven?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Het gaat niet goed met onze hipsterteef jongens, wil iemand haar wat eten geven?
wat de fak manquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Wtfquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ben verslaafdquote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Norrage het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What Would Goku Do
Prima track inderdaad.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:51 schreef Arn0 het volgende:
Nieuwe Panda Bear track, album komt in januari uit. Ik was een tijdje geleden afgehaakt moet ik bekennen maar dit vind ik weer wel een prima song:
Klinkt wel indie. Met hoeveel andere mensen keek je dit?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:13 schreef Felagund het volgende:
Net terug van de film 20.000 days, een film over een fictieve dag in het leven van Nick Cave. Aanrader voor de fans, hoewel het soms wat gekunsteld over komt. Met grappige anekdotes over o.a. Nina Simone.
Was via Meetup, een stuk of 10 mensen waren er. Mijn collega's/vrienden hadden er waarschijnlijk toch niet heen gewild.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt wel indie. Met hoeveel andere mensen keek je dit?
Ja, via internet afspreken met random mensen, die toevallig zelfde interesse hebben. Dat is best indiequote:
http://www.meetup.comquote:
Is ook gewoon een geniaal album. Eén van mijn favorieten. Verder gewoon alle albums van Blurquote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:48 schreef Vatta het volgende:
Ben me gaan verdiepen in wat oudere britpop albums. Ben nu helemaal gek op Different Class van Pulp. Nog meer liefhebbers van dat plaatje of wat oudere britpop? En misschien nog tips?
Ben ik dan weer niet zo kapot van op een paar singles na. Heb persoonlijk meer met Gorillazquote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is ook gewoon een geniaal album. Eén van mijn favorieten. Verder gewoon alle albums van Blur
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:51 schreef Felagund het volgende:
En morgen ga ik met collega's naar een paar lokale jazzbands, zondag naar de film "Days of Heaven" van Terrence Malick. Scoor genoeg indiepunten dus deze week.
Fijne plaatquote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:45 schreef BoerBert het volgende:
Ik zit nu 10 seconde in de nieuwe Ariel Pink en vind het nu alweer leuk.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Pavement EP'tje aan het luisteren -> Hipstercredits++
Mee eens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fijne plaatCrimineel onderschat.
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Pavement EP'tje aan het luisteren -> Hipstercredits++
En deze hangt er naast:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.
Something For Nothing is beter, maar misschien moet ik het een paar keer meer luisteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:06 schreef richolio het volgende:
Wat vinden jullie van de Nieuwe Foo Fighters?
Verrek ja, was jij datquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.
Heb die hoes ook ooit al user icon gehad hier op Fok.
Welke is dit?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En deze hangt er naast:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
blegh wat een irritant nummer zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:06 schreef richolio het volgende:
Wat vinden jullie van de Nieuwe Foo Fighters?
Dit is de eerste keer ooit dat ik een Foo Fighters nummer zelf luister. En het is vervelend.quote:
Ik heb het al vaker geprobeerd, veel uit mijn vriendengroep vinden ze geweldig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik een Foo Fighters nummer zelf luister. En het is vervelend.
Ga je schamen. En dan The Colour and the Shape luisteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik een Foo Fighters nummer zelf luister. En het is vervelend.
precies, en je mag ook best iets anders opzetten. Iets wat wel leuk is bijv.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:23 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Niet doen hoor, Norr. Nergens voor nodig.
Met clip nog leukerquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:30 schreef Felagund het volgende:
Waarom heb je The Avelanches nooit geplugd Norrage?
Zeker Frontier Psychiatrist is geniaal.:
"You're a nut. You're crazy in the coconut"
Volgens mij heb ik dat best vaak gedaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:30 schreef Felagund het volgende:
Ik heb het nooit zelf opgezet, maar wel meermaals gehoord op de radio, pinkpop streams of wat dan ook .quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga je schamen. En dan The Colour and the Shape luisteren.
Nou en? Schamen en luisteren jij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het nooit zelf opgezet, maar wel meermaals gehoord op de radio, pinkpop streams of wat dan ook .
Misschien heb ik er ook overheen gekeken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat best vaak gedaan?
Nee sorry. Geen zin inquote:
Is dit nu later. Maar daar word je niet echt vrolijk van.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:51 schreef Gehenna het volgende:
Ik ga vanavond naar Stef Bos overigens, ben wel benieuwd wat die man nog meer heeft gemaakt naast 'Papa'
Hmm, is dit nu later is wel zijn beste nummerquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is dit nu later. Maar daar word je niet echt vrolijk van.
Het album Is Dit Nu Later is wel geniaal. Super-veelzijdig. Maar zijn beste album is Ruimtevaarder met vooral dit pareltje:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:51 schreef Gehenna het volgende:
Ik ga vanavond naar Stef Bos overigens, ben wel benieuwd wat die man nog meer heeft gemaakt naast 'Papa'
Ik heb nog nooit iets van ze gehoord waar ik positief over kon zijn.quote:
No fucking shit als je het nog nooit geluisterd hebt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets van ze gehoord waar ik positief over kon zijn.
Wat begrijp je niet aan het "ik heb het nooit zelf opgezet, maar heb het wel vaak genoeg gehoord"?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
No fucking shit als je het nog nooit geluisterd hebt.![]()
Op de radio en live, ja. Je snapt natuurlijk zelf ook dat dat niets met een representatief beeld te maken heeft. Als je hetzelfde over Radiohead zou zeggen ken je alleen Karma Police en Creep.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het "ik heb het nooit zelf opgezet, maar heb het wel vaak genoeg gehoord"?
Ik heb een heel live-optreden gezien, dus iets van 15 verschillende nummers, dat lijkt me best een goede representatie? Zeker gezien ze vooral live goed schijnen te zijn. Toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de radio en live, ja. Je snapt natuurlijk zelf ook dat dat niets met een representatief beeld te maken heeft. Als je hetzelfde over Radiohead zou zeggen ken je alleen Karma Police en Creep.
The Colour and the Shape kun je het beste mee beginnen. De Foo Fighters zijn geen band met hele ingewikkelde of technische muziek, maar zijn een van de beste alternatieve rockbands van de laatste 15-20 jaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Norrage het volgende:
Maar ik zal wel een album van ze opzetten als ik Joanne NEwsomheb afgeluisterd.
Welke raad je aan?
Heel tof idd, jammer dat ze toen niet door NL festivals zijn opgepikt (zover ik weet dan).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef richolio het volgende:
Ik vind deze plaat van M83 nog steeds wauwie.
[ afbeelding ]
Vooral dezeKippenvel hoor
Ik heb juist geprobeerd om de echte radiohits (Learn to Fly, Times Like These, Best of You, Pretender, Generator, DOA) niet te noemen. Die zijn allemaal wel redelijk makkelijk.quote:
Foo Fighters worden ook wel aardig opgehemeld hoor. Ik vind ze wel tof, vooral ten tijde van Colour and the Shape. Laatste materiaal en wat ze nu online zetten is maar mwah.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het sowieso raar, trouwens, dat er door veel muziekcritici (professioneel en amateur) zo wordt neergekeken op de Foo Fighters. Ik vind ze echt vele malen interessanter dan een band als Weezer, die dan wel aan de lopende band opgehemeld worden.
Ach wat populair is moet soms afgebrand worden. Dave Grohl is nog een van de wenige hedendaagse rocksterren wat nog geen "oude lullen" act is. Al moet ik zeggen dat ik ook wel periodes heb dat ik Foo Fighters moe ben (vooral nummers als Learn To Fly, The Pretender, Skin And Bones....) . Maar live staan ze ook als een huis.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het sowieso raar, trouwens, dat er door veel muziekcritici (professioneel en amateur) zo wordt neergekeken op de Foo Fighters. Ik vind ze echt vele malen interessanter dan een band als Weezer, die dan wel aan de lopende band opgehemeld worden.
Ik vond het laatste album ook niet echt heel interessant. Nieuwe nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Foo Fighters worden ook wel aardig opgehemeld hoor. Ik vind ze wel tof, vooral ten tijde van Colour and the Shape. Laatste materiaal en wat ze nu online zetten is maar mwah.
Live zijn ze zo goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ach wat populair is moet soms afgebrand worden. Dave Grohl is nog een van de wenige hedendaagse rocksterren wat nog geen "oude lullen" act is. Al moet ik zeggen dat ik ook wel periodes heb dat ik Foo Fighters moe ben (vooral nummers als Learn To Fly, The Pretender, Skin And Bones....) . Maar live staan ze ook als een huis.
All My Life en Everlong blijven hun beste nummers wel.
Heb je hem geluisterd nav mijn plug deze week?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:30 schreef Felagund het volgende:
Dit is mijn favoriete nummer van die plaatquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef richolio het volgende:
Ik vind deze plaat van M83 nog steeds wauwie.
[ afbeelding ]
Vooral dezeKippenvel hoor
Ik weet nog dat ik op pukkelpop echt een geweldig gevarieerd en knallend optreden van wilco had gezien in een nauwelijks gevulde tent, en daarna door 100 000 man moest murwen die naar wat platte rocksongs van foo fighters aan het luisteren waren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Live zijn ze zo goedVorig jaar op Pinkpop gezien, waarbij ze ook een herdenking deden voor de slachtoffers van de storm (toen zouden de Foo's ook spelen). 2,5 uur lang kippenvel.
En godzijdank stonden we al redelijk vooraan ruim van te voren, want het veld bij het hoofdpodium werd halverwege afgesloten omdat het vol was (capaciteit 100.000 man geloof ik
)
Beste clip ooitquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Met clip nog leuker
Ik kwam er trouwens pas laat achter dat die clip natijd is gemaakt, het past er gewoon zó goed bij
Stond al in de playlist hier. Zojuist flink naar boven geschovenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:43 schreef methodmich het volgende:
Blijft wat mij betreft toch een van de leukste albums van 2014!
Tjaquote:For me, this scene from Dil Se acts as a visual metaphor for the same sentiments that inspired the song "Thousand Eyes"; We move together against internal and external rhythms, we fly through nature completely entwined with technology and machines (in this video it's the train). We go on go on go on....
Had je 'r via mijn tip van een paar topics geleden opgepakt?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:56 schreef Moody het volgende:
Lia Ices (@Jagjaguwar) kende ik ook niet nog, maar n.a.v. haar nieuwe album ga ik de vorige 2 ook proberen....
Haar clip is helemaal indie-verantwoord. Ze jat een stuk uit een Bollywood film, plakt die onder haar nummer en verzint er dit verhaal bij:
[..]
Tja
Maar wel een lekker nummertje
Na het album Saturdays=Youth heb ik ze een keer gezien in de Helling. Dat viel me zwaar tegen... bijna alle muziek kwam van een laptop....quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Heel tof idd, jammer dat ze toen niet door NL festivals zijn opgepikt (zover ik weet dan).
Zou kunnen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Had je 'r via mijn tip van een paar topics geleden opgepakt?
quote:
Ik ken alleen het laatste albumquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:17 schreef Moody het volgende:
Zou kunnen!
Als ik iets leuks zie gooi ik het in de playlist en kan het zijn dat ik het pas een maand later luister
In dat geval: Thnx ranjaAl is het gelinkte nummer wel het leukste van het album imo. Vorige albums zijn beter?
Lekkere stem wel. Fijn ruw randjequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Stond al in de playlist hier. Zojuist flink naar boven geschoven
Geniet nu nog ff van de nieuwe van Kevin Morby
etc.
Topalbumpje.
hier trouwens MUZ / You're Indie! (Indie Central CCIX)quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou kunnen!
Als ik iets leuks zie gooi ik het in de playlist en kan het zijn dat ik het pas een maand later luister
In dat geval: Thnx ranjaAl is het gelinkte nummer wel het leukste van het album imo. Vorige albums zijn beter?
Echt een fijn albumpje hoor. Iets punchier dan zijn vorige....beetje The Coral-litequote:
Ja, klinkt erg goed, bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Echt een fijn albumpje hoor. Iets punchier dan zijn vorige....beetje The Coral-lite
Debuutalbum was daarentegen wat puurder....
Dit is dus een tip wat dit topic zo fijn maakt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Echt een fijn albumpje hoor. Iets punchier dan zijn vorige....beetje The Coral-lite
Debuutalbum was daarentegen wat puurder....
debuutalbum is veel maar erg gaafquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:48 schreef Moody het volgende:
LCD Soundsystem, is dat wat? Komt me bekend voor, maar heb ze volgens Last.FM nog amper beluisterd
Moody!!!!!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:48 schreef Moody het volgende:
LCD Soundsystem, is dat wat? Komt me bekend voor, maar heb ze volgens Last.FM nog amper beluisterd
Thnxquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:53 schreef ranja het volgende:
[..]
debuutalbum is veel maar erg gaaf
daarna werd het wat minder - vind ik - maar All My Friends van het 2e album is wel erg gaaf.
En natuurlijk het driekwartier nummer 45_33
Thnx againquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Moody!!!!!
LCD SoundsystemSound of Silver is een van de beste albums ooit gemaakt. Ook top 50 in mijn albumlijstje. Ook die 45:33 die ranja noemt is fantastisch. En ook het debuut heeft wat geweldige nummers, maar is wat minder een geheel dan Sound Of Silver. En dan hebben we ook nog de 3e plaat, die ook nog fantastisch is. 1 van mijn favoriete bands
Nu wel dan? Het was een tussendoor single van een charity album geloof ik.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:58 schreef Moody het volgende:
Debiel dat Whatever eigenlijk oorspronkelijk niet op Definitely Maybe stond
Daft Punk is Playing at My House is wel een Indieklassiekertje hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:48 schreef Moody het volgende:
Bij vrijwel elke release van het album is het toegevoegd als bonustrack.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Nu wel dan? Het was een tussendoor single van een charity album geloof ik.
Ach bij Smiths en Joy Division staan de meeste singles niet op een regulier album
Beatles hadden er ook wel een handje van trouwens.
Ik heb 'm laatst op de shortlist van m'n album top 100 gezet, maar hij heeft het niet gehaaldquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Bij vrijwel elke release van het album is het toegevoegd als bonustrack.
Imo een van de betere nummers van de band. Toch jammer dat ze 'm niet eerder hadden geschreven/erkend en op het album hebben gezet. Er staan toch wel wat niemendalletjes op Definitely Maybe.
Een van de beste 5 zeker imo. En ik kijk alleen naar de Oasis van de jaren '90. Daarna is het middelmaat troef.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb 'm laatst op de shortlist van m'n album top 100 gezet, maar hij heeft het niet gehaald
Whatever vind ik toch lang niet het beste, begint al een beetje de zeikkant van nummers als Don't look back in anger op te gaan
even uit het hoofd: supersonic, cigarettes and alcohol, roll with it, rock'n'roll star... hm een 5e lukt zo even niet uit het hoofdquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Een van de beste 5 zeker imo. En ik kijk alleen naar de Oasis van de jaren '90. Daarna is het middelmaat troef.
Wat is jouw top-5 dan? Ben benieuwdMisschien mis ik nog wat obscure nummers....
Dat moet dan Whatever zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:24 schreef ranja het volgende:
[..]
even uit het hoofd: supersonic, cigarettes and alcohol, roll with it, rock'n'roll star... hm een 5e lukt zo even niet uit het hoofd
even de dag top 5 van ooit erbij gezocht, die 4 nummers + Some Might Sayquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat moet dan Whatever zijn
Geen obscure nummers in ieder geval, dat stelt me gerust
Ik vind hun laatste albums het beste. Don't Believe The Truth is fantastisch, alsmede Dig Out Your Soul en zelfs Heaven Chemistry vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Dig Out Your Soul stata zelfs in mijn top 100. Ik zou denken dat je hun latere albums onderschat!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:30 schreef Moody het volgende:
Oasis is voor mij ook haat/liefde.
Debuut was liefde op het eerste gezicht als brugpiepertje. Album erna was stiekem zelfs nog beter, maar was al minder bijzonder omdat "iedereen" ze inmiddels had ontdekt. [/hipstermode]
Daarna hebben ze weinig goeds meer gedaan....voornamelijk door hoogmoedswaanzin....
Oja, Sunday Morning Call en Little by Little zijn ook wel klassiekertjes.
Ik hoor op de eerste 2 albums nog de echte plezier van de broertjes. Lekkere simpele rock-revival muziek met een fijne '90 productie (gitaren eerst, dan pas stem).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hun laatste albums het beste. Don't Believe The Truth is fantastisch, alsmede Dig Out Your Soul en zelfs Heaven Chemistry vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Dig Out Your Soul stata zelfs in mijn top 100. Ik zou denken dat je hun latere albums onderschat!
Noel Gallagher’s High Flying Birds is ook een pak beter dan Beady Eye.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:44 schreef ranja het volgende:
Beady Eeye gaat al dezelfde kant op als Oasis. Eerste album geweldig, daarna kakt het snel in.
Al moet ik bekennen dat ik hun laatste albums nooit een kans heb gegeven
Die zijn niet goed bij hun kokosnoot.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:38 schreef Norrage het volgende:
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen The Avalanches nog niet kenden
Bedankt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die zijn niet goed bij hun kokosnoot.
Dat heet opbouwquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Over LCD Soundsystem - Dance Yrself Clean: Iets is er vaag aan dat nummer. Ik moet het geluid altijd harder zetten
Ik ben een beetje een boer denk ikquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat heet opbouwdat maakt dat nummer zo geniaal
Bob de Bauer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een boer denk ik
Het is natuurlijk niet dat ze enorm veel albums hebben, dus ergens begrijp ik het wel. Aan de andere kant is dat album wel zo opvallend en komt het hier ook regelmatig terug en moet je het eigenlijk wel kennen.quote:
Dat is voor mij hetzelfde als naar een minuut stilte voor een hidden track luisteren. Bij wijze van dan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
Ja maar Dance Yrself Clean begint gewoon onversterkt, om dan ineens halverwege open te knallen en versterkt te worden. FantastischDat is toch een wat unieke manier van opbouw
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
Ja maar Dance Yrself Clean begint gewoon onversterkt, om dan ineens halverwege open te knallen en versterkt te worden. FantastischDat is toch een wat unieke manier van opbouw
Het verbaast me echt dat je dit niet kent. LCD is toch wel een bekende Indie-act.quote:
Heb de discography inmiddels binnen en ga de schade inhalenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het verbaast me echt dat je dit niet kent. LCD is toch wel een bekende Indie-act.
Hihi. Altijd leuk om zulke bekende bands ineens te ontdekken zo. Iedereen heeft wel zo'n band denk ik, die supergroot is maar die je vreemd genoeg nog niet kentquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb de discography inmiddels binnen en ga de schade inhalen
Ik zie dat ze 1000+ stemmen hebben op MuMe. Ik heb echt zitten slapen de afgelopen jaren
Noel - Liam 3-0quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:03 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe NoelAls we dan toch bezig zijn.
En Noel trad klaarblijkelijk op met Johnny Marr vannacht:
Maar komt zeker, dat je ze niet kent, doordat je misschien dacht dat het een soort dance/house band was ofzo? Dat had ik vroeger ook voordat ik ze leerde kennenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik zie dat ze 1000+ stemmen hebben op MuMe. Ik heb echt zitten slapen de afgelopen jaren
Al is dansbare indie-pop nooit echt mijn genre geweest......maar we'll see.....
Vet luist man, zolang er een climax komt iig. Heerlijk als een nummer van niets helemaal opbouwt naar een ontploffing van geluid.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is voor mij hetzelfde als naar een minuut stilte voor een hidden track luisteren. Bij wijze van dan.
Dat is wel een heiligschennis opmerking Bobquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is voor mij hetzelfde als naar een minuut stilte voor een hidden track luisteren. Bij wijze van dan.
Oasisquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hihi. Altijd leuk om zulke bekende bands ineens te ontdekken zo. Iedereen heeft wel zo'n band denk ik, die supergroot is maar die je vreemd genoeg nog niet kent
Sinds een half jaar staan ze wel op Spotifyquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
OasisNog nooit naar geluisterd. Staan ook niet op spotify.
Had ik bij My Bloody Valentis; dacht dat dat een of andere zware metal wasquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar komt zeker, dat je ze niet kent, doordat je misschien dacht dat het een soort dance/house band was ofzo? Dat had ik vroeger ook voordat ik ze leerde kennen
Wat ik tot nu toe gehoord heb van Noel kan me totaal niet boeien...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
Noel Gallagher’s High Flying Birds is ook een pak beter dan Beady Eye.
Noel - Liam 2-0
LCD Soundsystem is ook een dance bandquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar komt zeker, dat je ze niet kent, doordat je misschien dacht dat het een soort dance/house band was ofzo? Dat had ik vroeger ook voordat ik ze leerde kennen
Wist ik echt nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sinds een half jaar staan ze wel op SpotifySlechte troll!
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Had ik bij My Bloody Valentis; dacht dat dat een of andere zware metal was
Beady Eye 1e albumquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, maar vergelijk het eens met Liam.
Shit vs Bullshit 2-0
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Al is dansbare indie-pop nooit echt mijn genre geweest......maar we'll see.....
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Dit is mijn favoriet van ze. Ik word altijd zó energiek en vrolijk van die piano. Een van mijn absolute lievelingsnummers.
Volgens mij wel, in het vorige topic toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb je hem geluisterd nav mijn plug deze week?
Heerlijke plaat idd, de non Hip-Hop equivalent van Donuts.
Nieuwe Run the Jewels is trouwens uit, gratis te downloaden hier:
http://www.runthejewels.net/
Ik wist niet dat er een single edit was. Die van het album is 7:37 lang toch?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:31 schreef ranja het volgende:
[..]wel de albumversie dan, de single-edit is minder.
Ja daar zei ik het.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij wel, in het vorige topic toch?
Klopt jaquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:35 schreef Tchock het volgende:
Ik wist niet dat er een single edit was. Die van het album is 7:37 lang toch?
Mwah, Noel solo vind ik niet zo heel spannend, dan doet Beady Eye het toch leuker. En zeker livequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, maar vergelijk het eens met Liam.
Shit vs Bullshit 2-0
Ik heb ze een keer live gezien op Metropolis.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:32 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik luister nu trouwens de nieuwe Mono (Japanse post-rock) op de luisterpaal. Twee albums, de ene wat meer ambient, de ander wat ruiger. Dat klinkt behoorlijk lekker moet ik zeggen!
Mono live is geweldig, op plaat doet het me vrij weinig alhoewel dit mooi blijft:quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb ze een keer live gezien op Metropolis.
Meteen verpest voor de rest van de postrock, niemand zal daar ooit aan kunnen tippen
Albums van ze draai ik eigenlijk nooit.
Is echt geweldig live. Heel intens. Ik heb ze nu twee keer gezien, beide keren in Patronaat. Een paar weken na de eerste keer ben ik bij Mogwai geweest, dat kon er niet aan tippen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:06 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik draai het vrij vaak thuis (post-rock in het algemeen), aangezien mijn vriendin dat ook nog wel kan waarderen![]()
Ik heb Mono nog nooit live gezien, misschien binnenkort dan maar eens gaan doen inderdaad.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Noel Gallagher’s High Flying Birds is ook een pak beter dan Beady Eye.
Noel - Liam 2-0
Volgens mij heeft Liam deze post gelezen en stopt hij er maar mee. Je wordt bedankttwitter:liamgallagher twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 16:29:31Beady Eye are no longer. Thanks for all your support. LGx reageer retweet
Goede stapquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]Volgens mij heeft Liam deze post gelezen en stopt hij er maar mee. Je wordt bedankttwitter:liamgallagher twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 16:29:31Beady Eye are no longer. Thanks for all your support. LGx reageer retweet
Ken heel Beady Eye niet, maar dacht daar ook meteen aan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]Volgens mij heeft Liam deze post gelezen en stopt hij er maar mee. Je wordt bedankttwitter:liamgallagher twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 16:29:31Beady Eye are no longer. Thanks for all your support. LGx reageer retweet
Hoe kun je Beady Eye nou in elk geval van naam niet kennen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ken heel Beady Eye niet, maar dacht daar ook meteen aan.
Nooit geluisterd. Heb het wel ooit ergens voorbij zien komen verder, maar nooit aan toegekomen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kun je Beady Eye nou in elk geval van naam niet kennen?
Ik ken het ook niet hoor. Alleen de Gallaghers ken ik van een internetsite waar ze telkens besproken worden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kun je Beady Eye nou in elk geval van naam niet kennen?
Ik ken de muziek niet per se, maar ze kwamen toch wel regelmatig in het nieuws en stonden op werkelijk elk festival denkbaar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet hoor. Alleen de Gallaghers ken ik van een internetsite waar ze telkens besproken worden.
Niet iedereen gaat naar festivals of houdt dat in de gaten. Voor het nieuws idem eigenlijk. Ik heb er hier weinig over gehoord in ieder geval.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken de muziek niet per se, maar ze kwamen toch wel regelmatig in het nieuws en stonden op werkelijk elk festival denkbaar.
Heb het wel een keer geluisterd. Vond er weinig aan.
Zonde. hoewel het wel voorkomt dat er nog een hele serie albums die lang niet aan het eerste kunnen tippen komt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:12 schreef Arn0 het volgende:
Een van mijn favoriete Miles albums. Met een fenomenale Keith Jarrett op keysquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:15 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu trouwens Get Up With it, dat is een heel andere Miles Davis, maar niet echt op een positieve manier, kan er eigenlijk niet echt iets mee.
Ja ik weet niet, ik vind het een beetje té raar denk ik.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete Miles albums. Met een fenomenale Keith Jarrett op keys
Oh ik vond dat eigenlijk een best wel een toegankelijk album van hemquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja ik weet niet, ik vind het een beetje té raar denk ik.
Nouja een nummer as He Loved Him Madly wat 33 minuten lang duurt en wat echt compleet onconventioneel is, lijkt me verre van toegankelijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh ik vond dat eigenlijk een best wel een toegankelijk album van hem
Ik ookquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh ik vond dat eigenlijk een best wel een toegankelijk album van hem
Tijdje geleden dat ik die geluisterd heb, maar die beviel me veel beter, weet ik wel nog.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind bv Bitches Brew veel ontoegankelijker
quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nouja een nummer as He Loved Him Madly wat 33 minuten lang duurt en wat echt compleet onconventioneel is, lijkt me verre van toegankelijk.
idd, best vreemde structuur heeft dat albumquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind bv Bitches Brew veel ontoegankelijker
Lange nummers vind ik heerlijk, maar met deze kon ik niet veel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]Lange nummers
Verder zit daar wel een lekkere chille groove in vind iki.t.t. tot Agartha, Dark Magus, Big Fun, On the Corner etc etc.. die zijn een stuk zenuwachtiger
Had je Tribute to Jack Johnson wel eens geluisterd trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |